نوشته شده توسط : nahal

چرا دندان هایمان زرد می شوند؟
روش سفید کردن دندان‌ها، بسته به علت تغییر رنگ آنها مختلف هستند و می‌توانند شامل موارد زیر باشند

 
با ایجاد چند تغییر ساده در شیوه زندگی‌تان می‌توانید از بد رنگی دندان‌ها جلوگیری کنید؛ به عنوان مثال اگر خیلی قهوه می‌نوشید یا سیگار می‌کشید، مقدار آن را خیلی کم یا حتی قطع کنید. دلایل مختلفی برای بد رنگ شدن دندان‌ها وجود دارند.

1 - مواد خوراکی و آشامیدنی : قهوه، چای، نوشابه‌ها، برخی آب‌میوه‌ها و آب سبزیجات ( مثل آب سیب و آب گوجه فرنگی ) می‌توانند باعث لکه‌دار شدن دندان‌ها شوند.

2 - مصرف تنباکو : کشیدن سیگار یا جویدن تنباکو می‌تواند دندان‌ها را لکه‌دار کند.

3 - تمیز نگه نداشتن دندان‌ها :مسواک زدن و کشیدن نخ دندان به طور منظم می‌تواند پلاک دندان و مواد ایجاد کننده لکه دندانی مثل قهوه و تنباکو را از بین ببرد و از تغییر رنگ دندان‌ها جلوگیری کند؛ برخی مواد مورد استفاده در دندانپزشکی مثل مواد پرکننده دندان و خصوصاً مواد حاوی سولفید نقره باعث ایجاد رنگ خاکستری مایل به سیاه در دندان‌ها می‌شوند.

4 - بیماری‌ها : بیماری‌های مختلفی می‌توانند روی مینا (سطح سفت روی دندان) و عاج دندان (ماده زیر مینای دندان) تأثیر بگذارند و باعث تغییر رنگ دندان‌ها شوند؛ برخی روش‌های درمانی نیز می‌توانند روی رنگ دندان مؤثر باشند؛ به عنوان مثال رادیوتراپی (اشعه درمانی) گردن و سر و نیز شیمی درمانی می‌توانند باعث بد رنگ شدن دندان‌ها شوند.
به علاوه ابتلا به برخی عفونت‌ها در مادران باردار می‌تواند با تأثیر بر روی رشد مینای دندان جنین، باعث تغییر رنگ دندان‌ها در نوزاد شود.

5 - داروها : دادن داروی آنتی بیوتیک تتراسایکلین و دوکسی سایکلین به کودکان زیر سن 8 سال که هنوز دندان‌هایشان در حال رشد است، باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود.
استفاده از دهان‌شویه‌های حاوی کلرهگزیدین و ستیل پیریدینیوم کلراید باعث ایجاد لکه دندانی می‌شود؛ آنتی‌هیستامین‌ها (مثل بنادریل)، داروهای ضد روان‌پریشی و داروهای فشار خون بالا نیز می‌توانند باعث تغییر رنگ دندان‌ها شوند.

6 - مواد دندانپزشکی : برخی مواد مورد استفاده در دندانپزشکی مثل مواد پرکننده دندان و خصوصاً مواد حاوی سولفید نقره باعث ایجاد رنگ خاکستری مایل به سیاه در دندان‌ها می‌شوند.

7 - افزایش سن :با افزایش سن، لایه بیرونی مینای دندان کم کم ساییده می‌شود و رنگ زرد طبیعی عاج دندان را آشکار می‌کند. ( عاج در زیر مینای دندان است )

8 - ارث و ژنتیک : برخی افراد به طور ژنتیکی، دندان‌های روشن‌تر و یا تیره‌تری نسبت به بقیه دارند.

9 - عوامل محیطی : استفاده زیاد از فلوراید باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود؛ این فلوراید اضافی می‌تواند از طریق منابع طبیعی ( مثل آب آشامیدنی با فلوراید زیاد ) یا دهان‌شویه، خمیردندان، فلوراید درمانی در کودکان یا مصرف مکمل آن به بدن وارد شود.

10 - آسیب و صدمات : به عنوان مثال آسیب ناشی از افتادن در کودکان و ضربه به دندان، می‌تواند تشکیل مینای دندان را مختل کند؛ زیرا دندان‌های کودکان هنوز در حال رشد هستند؛ همچنین آسیب‌ها و صدمات می‌تواند باعث تغییر رنگ دندان‌ها در بزرگسالان شود.

چطور از تغییر رنگ دندان‌ها جلوگیری کنیم؟
با ایجاد چند تغییر ساده در شیوه زندگی‌تان می‌توانید از بد رنگی دندان‌ها جلوگیری کنید به عنوان مثال اگر خیلی قهوه می‌نوشید یا سیگار می‌کشید، مقدار آن را خیلی کم و یا حتی قطع کنید؛ همچنین به طور منظم مسواک بزنید و نخ دندان بکشید تا دندان‌هایتان تمیز بماند و هر 6 ماه یکبار به بهداشت کار دهان و دندان مراجعه کنید تا دندان‌هایتان را تمیز کند.

اگر دندان‌های شما بدون هیچ دلیل مشخصی تغییر رنگ داده‌اند و همچنین علائم دیگری نیز ظاهر شده‌اند به یک دندانپزشک مراجعه کنید تا علت آن را تشخیص دهد و درمان مناسب را توصیه کند.

چه روش‌هایی برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارد؟
روش سفید کردن دندان‌ها، بسته به علت تغییر رنگ آنها مختلف هستند و می‌توانند شامل موارد زیر باشند :

1 - یادگیری روش صحیح مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از یک دندانپزشک.

2 - پرهیز از مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که باعث تغییر رنگ و لکه‌دار شدن دندان‌ها می‌شوند.

3 - باندینگ دندان ( پیوند دندان )

4 - روکش کردن دندان

5 - استفاده از مواد سفیدکننده دندان با تجویز دندانپزشک

6 - استفاده از روش‌های سفید کردن دندان در دندانپزشکی

7 - استفاده از مواد سفیدکننده دندان که نیاز به نسخه دندانپزشک ندارند.



:: بازدید از این مطلب : 724
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تا حالا دکتری دیده‌اید که سرماخورده یا آنفلوانزا گرفته باشد؟ به ندرت پیش می‌آید که دکترها دچار سرماخوردگی و آنفلوانزا بشوند . اگر تصور می‌کنید نمی‌شود زمستان را بدون سرماخوردگی و بیماری سپری کرد سخت در اشتباهید. درست است که در فصل سرما آنفلوانزا و سرماخوردگی بسیار رایج است و هر کسی ممکن است به این بیماری‌ها مبتلا شود اما با انجام چند کار ساده به راحتی می‌توانید سیستم ایمنی بدنتان را تقویت و بیمارهای زمستانی را از خود دور کنید .

دکترها بیشتر از هر کس دیگری در احاطه‌ی میکروب‌ها و ویروس‌ها قرار دارند. مدام در حال معاینه‌ی بیمارانی هستند که سرما خورده‌اند یا آنفلوانزا گرفته‌اند. اگر پای صحبت پزشکان بنشینید حتماً یک تجربه‌ی مشترک دارند: این که بارها پیش آمده بیماران توی صورتشان عطسه کرده‌اند و حتی بزاق بیمار محترم داخل چشمشان رفته است. شما تصور کنید در این شرایط چطور می‌شود که دکترها سالم می‌مانند؟ باید بدانید دکترها برای کاهش احتمال بیمار شدن خودشان تکنیک‌هایی دارند که آن‌ها را از شر باکتری‌ها حفظ می‌کند. برای آشنایی با این تکنیک‌ها با ما همراه باشید.

cold

cold

دست‌هایتان را بشویید و به صورتتان دست نزنید

آیا می‌دانید هر کدام از ما روزانه حدود ۳۰۰۰ مرتبه صورتمان را لمس می‌کنیم. تصور کنید اگر دست‌هایمان آلوده باشد چه اتفاقی می‌افتد. یکی از اولین درس‌هایی که پزشکان می‌گیرند این است که به طور مرتب دست‌هایشان را بشویند و دست به دهان، بینی و چشمانشان نمالند. این اعضا به راحتی میکروب‌ها را انتقال می‌دهند. برای همین توصیه می‌کنیم شما هم دست‌هایتان را به طور مرتب شستشو دهید. استفاده از صابون اختیاری است. چون صابون‌ها دست‌ها را خشک می‌کنند و باعث تحریک و خشکی پوست می‌شوند.

هر روز پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک ها علاوه بر این که سلامت روده ها و کلاً دستگاه گوارش را بالا می‌برند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و با سرماخوردگی و آنفولانزا مقابله می‌کنند. نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۰۹ در مجله‌ی Pediatrics به چاپ رسیده است نشان می‌دهد کودکانی که به مدت ۶ ماه هر روز پروبیوتیک مصرف می‌کنند کمتر به بیماری‌های ویروسی مبتلا می‌شوند. همچنین مدت بیماری آن‌ها کوتاه تر بوده و نیازشان به آنتی‌بیوتیک‌ها نیز کمتر است.

مصرف قند را کاهش دهید

مواد غذایی شیرین یا محصولاتی که از آرد تصفیه شده (بدون سبوس) تهیه می‌شوند قند خون را بالا می‌برند و به این ترتیب به سیستم ایمنی بدن آسیب می‌رسانند. تا جایی که می‌توانید مواد غذایی کامل و سرشار از فیبر مصرف کنید. مصرف هله‌هوله‌ها و نوشیدنی‌های شیرین را کاهش دهید چون سیستم ایمنی‌تان را ضعیف خواهند کرد.

سیگار نکشید

سیگار کشیدن باعث عفونت و آسیب مجاری تنفسی می‌شود. این «دودزای کوچک» سیستم ایمنی بدن را ضعیف و مخاط دهان و ریه ها را در برابر عفونت و بیماری آسیب پذیر می‌کند. هر کدام از این آسیب‌ها دلیل خوبی برای ترک سیگار است. اگر تصور می‌کنید به تنهایی نمی‌توانید سیگار را ترک کنید با پزشک مشورت کنید تا راحت‌تر از شر این «بدبوی بیماری زا» راحت شوید.

به طور مرتب ورزش کنید

اگر جزو افرادی هستید که از ورزش فراری هستید بهتر است تجدید نظری در رفتارتان داشته باشید. محققان آمریکایی در سال ۲۰۰۶ پژوهشی روی دو گروه از زنان دچار «اضافه وزن و چاقی مفرط و خانه دار و یائسه» انجام دادند. یک گروه از این زنان شرکت کننده به مدت یک سال پنج روز در هفته و روزانه به مدت ۴۵ دقیقه ورزش‌های سبک انجام دادند.

مواد غذایی شیرین یا محصولاتی که از آرد تصفیه شده (بدون سبوس) تهیه می‌شوند قند خون را بالا می‌برند و به این ترتیب به سیستم ایمنی بدن آسیب می‌رسانند. تا جایی که می‌توانید مواد غذایی کامل و سرشار از فیبر مصرف کنید .

در حالی که گروه دوم هیچ ورزشی در برنامه‌ی روزانه‌شان نداشتند. بعد از مدتی یعنی در سه ماهه‌ی آخر پژوهش محققان مشاهده کردند زنانی که ورزش نکرده‌اند سه برابر بیشتر در معرض روماتیسم قرار گرفتند. در هر سن و سالی که باشید و وزنتان هر چه باشد روزانه چند دقیقه ورزش سبک انجام دهید.

واکسن آنفلوانزا بزنید

بحث و جدل‌های زیادی در خصوص واکسن آنفولانزا وجود دارد اما اگر کارتان طوری است که زیاد سوار مترو، اتوبوس و غیره می‌شوید یعنی کلاً زیاد با مردم سر و کار دارید بهتر است واکسن بزنید. اگر در این خصوص شک دارید اول با پزشک مشورت کنید و بعد اقدام به دریافت این واکسن کنید. در حالت کلی واکسن آنفلوانزا ایمنی شما را در برابر بیماری‌های زمستانی بالا می‌برد.



:: بازدید از این مطلب : 911
|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

خرمالو دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین های ب۱، ب۲، ب۳و ث است درضمن این میوه دارای موادمعدنی ضروری برای بدن مانند کلیسم، گوگرد، آهن، فسفر، پتاسیم و مقداری نیز سلولز است . یک متخصص تغذیه گفت: «خرمالو» سرشار از آب و بتاکاروتن است ، چنانچه این ویتامین به مقدار کافی به بدن نرسد، نه تنها قدرت بینایی کم می شود بلکه باعث خشن شدن پوست و شکننده شدن ناخن و موها و افت در میزان هوش و سلامت بدن می شود .

khurmaloo

khurmaloo

دکتر ناهید غلامی، افزود:خرمالو دارای مقادیر قابل توجهی ویتامین های C ، ، B3 ، B2 و B1 است، در ضمن این میوه دارای مواد معدنی ضروری برای بدن مانند کلسیم، گوگرد، آهن، فسفر و پتاسیم و مقداری نیز سلولز است. وی تصریح کرد: بخش گوشتی این میوه محتوی مقدار زیادی فیبر، مواد آنتی اکسیدانی همچون تانن، فنول، لیکوپن، لوتئین، مواد قندی، پکتین و اسید می باشد.

عمده ترین اسیدهایی که در این میوه وجود دارد، اسید مالیک و اسید تارتاریک و اسید سیتریک است. به گفته این متخصص تغذیه، خرمالو به دلیل دارا بودن مواد معدنی، برای رشد و نمو بسیار مفید شناخته شده است و آهن موجود در آن عنصر اصلی خونسازی و پتاسیم موجود در آن اشتهاآور و شست و شو دهنده کلیه و کبد می باشد، با وجود عناصری همچون پتاسیم و منیزیم در این میوه، خرمالو کلسترول بد و فشار خون را نیز کاهش می دهد به همین دلیل این میوه برای سلامتی بیماران قلبی و افراد دارای چربی و فشار خون بالا بسیار مفید است. از طرفی به دلیل دارا بودن پکتین که یکی از انواع فیبرهای محلول در آب است، باعث کاهش چربی های خون می شود.



:: بازدید از این مطلب : 944
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

نوشیدنی هایی که به گرم ماندن بدن در هوای سرد کمک می کنند بسیار زیاد هستند، اما در اینجا چندین نوشیدنی مناسب تر را به شما پیشنهاد می کنیم .

۱- لیموناد و کره :
این نوشیدنی، سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی است. اضافه کردن عصاره پوست لیمو و قند به این نوشیدنی باعث خوش طعم تر شدن آن می شود. این نوشیدنی را باید به کمک حرارت درست کرد و سپس برای نوشیدن منتظر خنک شدن آن ماند. اظافه کردن مقدار کمی کره به این نوشیدنی نیز، باعث بهبود سطح ایمنی بدن می شود.

کره

کره

2- شکلات داغ و نارگیل
شکلات تلخ سالم است. بنابراین ترکیبی از شکلات و شیر نارگیل، با مقادیر مناسبی شکر و وانیل، می تواند نوشیدنی مناسبی در فصل سرما باشد. این مخلوط را پس از گرم کردن با خیال آسوده بنوشید، زیرا شکلات داغ یکی از نوشیدنی های سالم موجود برای همه افراد در همه سنین می باشد.

شکلات

شکلات

3- چای سبز و بابونه
همه ما از فواید چای سبز آگاه هستیم. اما بهترین نوع آن برای هوای سرد، مخلوطی از آن با بابونه است. چای سبز غنی از آنتی اکسیدان هایی است که به خنثی ماندن بدن کمک می کند. همچنین بابونه نیز گیاهی مناسب برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا می باشد. بنابراین استفاده از این نوشیدنی در فصل سرما برای شما بسیار مفید خواهد بود.

Green tea



:: بازدید از این مطلب : 767
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

بر خلاف گذشته که تخم مرغ به عنوان یک ماده غذایی نامناسب تلقی می‌شد امروزه متخصصان معتقدند که این "بیضی خوشمزه" ارزش غذایی زیادی دارد و بطور کلی تخم مرغ برای سلامتی بدن بسیار مفید است. در مطلب پیش رو پنج دلیل خوب برای مصرف تخم مرغ را حضور شما دوستان پرشین استار ارائه می‌دهیم و تصمیم را به عهده‌ی خودتان می‌گذاریم که از این ماده‌ی غذایی مفید استفاده کنید یا نه. ولی در عین حال توصیه می کنیم تخم مرغ را به صورت کامل مصرف کنید زیرا 90 درصد کلسیم و آهن آن در زرده‌ی آن و نصف پروتئین‌های آن در سفیده می‌باشد.

اگر علاقه‌ی چندانی به تخم مرغ ندارید و این ماده‌ی غذایی را از برنامه‌ی غذایی‌تان حذف کرده‌اید این 5 دلیل تلنگری خواهد بود تا نظرتان راجع به آن عوض شود. پس لطفا با ما همراه باشید ...

1. تخم مرغ سرشار از ویتامین است

همین تخم مرغ کوچک حاوی ویتامین‌های ضروری متفاوتی است که برای سلامت بدن لازم هستند از قبیل:
ویتامین B2 که باعث می‌شود بدن مواد غذایی را به انرژی تبدیل کند.
ویتامین B12 که برای تولید گلبول‌های قرمز ضروری است.
ویتامین A یا همان رتینول که قوه‌ی بینایی را تقویت می‌کند.
ویتامین E که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها و بافت‌های بدن آسیب می‌زند که دلیل اصلی ابتلا به سرطان است. باید بدانید که ویتامین A و B2 همچنین برای رشد مفیدند. حتماً به کودکانتان تخم مرغ بدهید. مصرف تخم مرغ برای رشد آن‌ها بسیار مفید است.

2. تخم مرغ همیار لاغری است

حتماً تعجب کردید؟ تخم مرغ را چه به لاغری؟ بدون شک پیش از این بارها شنیده‌اید که تخم مرغ باعث چاقی می‌شود یا برای سلامتی مضر است. اما باید بدانید که نتایج پژوهشی که در Rochester Center for Obesity Research انجام شده نشان می‌دهد مصرف تخم مرغ برای صبحانه باعث می‌شود که 400 کالری کمتری دریافت کنید. این میزان کاهش کالری به این معنی است که در ماه 1.3 کیلو گرم وزن کم می‌کنید.
احتمالاً دلیل این مسئله این است که تخم مرغ احساس سیری طولانی مدتی تولید می‌کند و بعد از خوردن آن شما نیازی به مصرف میان وعده احساس نخواهید کرد. درست است که تخم مرغ حاوی کلسترول است اما هیچ دلیل قانع کننده‌ای وجود ندارد که تخم مرغ میزان کلسترول خون را افزایش می‌دهد.

3. تخم مرغ سرشار از مواد معدنی ضروری است


تخم مرغ سرشار از آهن، روی و فسفر است که بدن به آن‌ها نیاز فراوانی دارد. خانم‌ها بعد از عادت ماهیانه این مواد معدنی را از دست می‌دهند و باید آن را جبران کنند در غیر اینصورت کمبود این مواد باعث ایجاد احساس خستگی در آن‌ها شده و زود رنج و پرخاشگر می‌شوند. محققان دانشگاه Caroline du Nord فرانسه مشاهده کرده اند که یکی از ترکیبات زرده‌ی تخم مرغ به نام کولین choline احتمال ابتلا به سرطان سینه را به میزان 24 درصد کاهش می‌دهد. روی یا همان زینک یکی از عناصر ضروری است که سلامت سیستم ایمنی بدن را تضمین می‌کند و باعث می‌شود بدن مواد غذایی مصرفی را به انرژی تبدیل کند. فسفر یک نقش کلیدی در تأمین سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها ایفا می‌کند. علاوه بر این تخم مرغ حاوی ید نیز هست که برای هورمون‌های تیروئید حیاتی محسوب می‌شود و سلنیوم موجود در آن، آنتی اکسیدانی است که در مقابله با سرطان موثر عمل می‌کند.

4. تخم مرغ کالری کم و پروتئین خوبی دارد


یک عدد تخم مرغ متوسط 70 تا 85 کالری و 6.5 گرم پروتئین دارد. سه عدد تخم مرغ (210 تا 225 کالری) حاوی 19.5 گرم پروتئین است. زنان به طور متوسط روزانه به 50 گرم پروتئین نیاز دارند. یعنی اینکه 3 عدد تخم مرغ نیمی از نیازهای روزانه‌ی آن‌ها را تأمین می‌کند. البته توجه داشته باشید که نیاز به پروتئین در افراد مختلف با توجه به وزن و میزان فعالیت‌های روزانه‌ی آن‌ها متفاوت است و لازم نیست همه نیازهای یک فرد به پروتئین فقط با یک ماده غذایی تامین شود. توصیه می‌کنیم برای شناخت میزان نیازتان با پزشک مشورت کنید. یک بشقاب املت با 3 عدد تخم مرغ به همراه نان کافی است تا چندین ساعت احساس سیری کرده و نیازی به خوردن غذا احساس نکنید.


5. تخم مرغ با سرطان سینه مقابله می‌کند


نتایج پژوهشی که در سال 2003 در دانشگاه هاروارد انگلیس انجام شد نشان می‌دهد نوجوانانی که روزانه 3 عدد تخم مرغ مصرف می‌کنند در سنین بزرگسالی کم‌تر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند. در سال 2005 پژوهش‌های دیگری انجام شد و محققان ثابت کردند زنانی که در هفته 6 عدد تخم مرغ می‌خورند 44 درصد کمتر از زنانی که در هفته 2 عدد یا کمتر تخم مرغ می‌خورند به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.
در آوریل سال 2008، محققان دانشگاه Caroline du Nord فرانسه مشاهده کردند که یکی از ترکیبات زرده‌ی تخم مرغ به نام کولین choline احتمال ابتلا به سرطان سینه را به میزان 24 درصد کاهش می‌دهد. مصرف دو عدد تخم مرغ برای صبحانه نصف نیاز روزانه‌ی بدن را به این ماده تأمین می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 1051
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آیا غرغرو هستید؟

 

هدف از هفته ای بدون غرزدن آگاه شدن از این موضوع است که افکار و کلمات ما چقدر می توانند منفی باشند. هدف حذف شکایت ها و افکار منفی بی مورد تا جای ممکن و جایگزین کردن آنها با افکار و عادت های منفی است. لطفا یک هفته به این تمرین اختصاص دهید تا نتایجش را ببینید.

 

● روز اول: افکار و کلمات تان را بازبینی کنید

 

امروز را به بازبینی افکار و کلمات بگذرانید. از افکاری که به ذهنتان می رسد و کلماتی که از دهانتان خارج می شود، شگفت زده می شوید. نکته کلیدی بیشتر از افکار و صحبت هایتان است.

 

● روز دوم: یک لیست شکرگزاری بنویسید

 

صبح، هنگامی که از خواب بیدار شدید لیستی از مواردی که به خاطر داشتنشان قدردان هستید، تهیه کنید. هنگامی که خودتان را در حال شکایت کردن می یابید، بر مواردی که به خاطرشان سپاسگزارید، تمرکز کنید.

 

● روز سوم: پیاده روی شکرگزاری کنید

 

صبح که بیدار شدید، پیاده روی شکرگزاری انجام دهید. درحالی که قدم می زنید، به همه چیزهایی که برای داشتنشان سپاسگزارید، فکر کنید. تلاش کنید این حالت از سپاسگزاری را به خاطر بسپارید و در طول روز آن را به خاطر آورید.

 

● روز چهارم: بر کارهای خوب تمرکز کنید

 

امروز باید به جای تمرکز بر چیزهای بد بر چیزهای درست تمرکز کرد. ترجیحا بر آنچه در زندگیتان درست است، نه خطا، تمرکز کنید. بر آنچه دیگران درست، نه اشتباه، انجام می دهند تمرکز کنید. به جای انتقاد، تحسین کنید. در عوض آنچه مجبور به انجام آن هستید، بر آنچه به دست می آورید، تمرکز کنید.

 

● روز پنجم: با یک دفتر وقایع روزانه موفقیت شروع کنید

 

همه ارتابط های عالی و پیشرفت های امروزتان را بنویسید. این کار را در طول روز و قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید.

 

● روز ششم: رها کردن

 

لیستی از مواردی تهیه کنید که مایلید درباره آنها شکایت کنید. با کمک این لیست، چیزهایی که در کنترلتان است و قدرت تغییر آن را دارید و چیزهایی را که ماورا کنترلتان است، شناسایی کنید. راه حل ها و پیشنهادهای ممکن و یک طرح قابل اجرا برای چیزهایی که در کنترلتان است، بنویسید. کلمه صرف نظر را در کنار موضوعاتی که خارج از کنترلتان است، بنویسید.

 

● روز هفتم: تنفس

 

ده دقیقه را در سکوت بگذرانید. هنگام دعا یا مدیتیشن، استرش را به انرژی مثبت تغییر دهید و برتنفستان تمرکز کنید. تمام روز هر زمان که احساس استرس می کنید، یا قصد شکایت کردن دارید، ده ثانیه مکث کنید و چند نفس عمیق بکشید. به نفس ها و موهبت های الهی اهمیت دهید.

 

● تعیین درجه غرغروبودن شما

 

در زیر پنج جمله مشاهده می کنید که با آن موافق یا مخالفید. هر جمله را بخوانید، سپس بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

▪ من معمولا مشکلاتم را با دیگران درمیان می گذارم.

 

۷ خیلی موافقم

 

۶ موافقم

 

۵ کمی موافقم

 

۴ نه موافقم، نه مخالف

 

۳ کمی مخالفم

 

۲ مخالفم

 

۱ خیلی مخالفم

 

▪ من معمولا احساسات منفی ام را با دیگران درمیان می گذارم.

 

۷ خیلی موافقم

 

۶ موافقم

 

۵ کمی موافقم

 

۴ نه موافقم، نه مخالف

 

۳ کمی مخالفم

 

۲ مخالفم

 

۱ خیلی مخالفم

 

▪ من بر علت مشکلات بیشتر از راه حل ها تمرکز می کنم.

 

۷ خیلی موافقم

 

۶ موافقم

 

۵ کمی موافقم

 

۴ نه موافقم، نه مخالف

 

۳ کمی مخالفم

 

۲ مخالفم

 

۱ خیلی مخالفم

 

▪ اگر زندگی ام به صورت یک فیلم نمایش داده شود من آن را به جای یک داستان عاشقانه، کمدی یا الهام بخش، یک درام توصیف می کنم.

 

۷ خیلی موافقم

 

۶ موافقم

 

۵ کمی موافقم

 

۴ نه موافقم، نه مخالف

 

۳ کمی مخالفم

 

۲ مخالفم

 

۱ خیلی مخالفم

 

▪ من خیلی غرغر می کنم.

 

۷ خیلی موافقم

 

۶ موافقم

 

۵ کمی موافقم

 

۴ نه موافقم، نه مخالف

 

۳ کمی مخالفم

 

۲ مخالفم

 

۱ خیلی مخالفم

 

حالا امتیازهای مربوط به هر جواب را جمع کنید. به عنوان مثال اگر جوابتان به همه سوالات، «خیلی موافقم» باشد، پس جمع همه آنها، ۳۵ می شود؛ یعنی جمع پنج تا هفت با هم.

 

۳۰ ۳۵: شما یک غرغروی واقعی هستید. غر زدن برایتان یک عادت شده و حالا زمان آن است که روزه غرنزدن بگیرید و یک طرح عملی را اجرا کنید.

 

۲۴ ۲۹: شما یک غرغرو هستید. زمان زیادی را به تمرین غرغرکردن می گذرانید. به جای این کار، سوار اتوبوس انرژی و مثبت اندیشی شوید.

 

۱۸ ۲۳: شما در نیمه های جاده قرار دارید. دنده را عوض کنید، بر نکته های مثبت تمرکز کنید، زمان زیادی را در جاده مثبت اندیشی بگذرانید.

 

۱۲ ۱۷: غرزدن برای شما، مشکلی جدی محسوب نمی شود، مثبت باشید.

 

۶ ۱۱: شما هرگز غرغر نمی کنید، انرژی مثبت را تقویت و با دیگران قسمت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 856
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

«تفاوت میان جمله «تقریبا درست است» با «درست است» آنقدر بزرگ است که به تفاوت میان کرم‌شب‌تاب و رعد و برق می‌ماند.» معنای این جمله‌ «مارک تواین» را وقتی بهتر درک می‌کنیم که بدانیم گفتن بعضی جمله‌ها در کار چقدر می‌تواند ویرانگر باشد. فرقی نمی‌کند شما کارمند باشید یا مشتری یا جزو مقامات بلندپایه؛ این کلمات شما هستند که به شما و شخصیت کاری‌تان رنگ و رو می‌دهند.

به گزارش ایران ویج «کلمه‌ها بسیار اهمیت دارند چراکه نه تنها شخصیت شما را به دیگران نشان می‌دهند بلکه طرز فکر دیگران درمورد شما را شکل می‌دهند.» این جمله‌ای است که «کارن فرایدمن» نویسنده کتاب «خفه شو و چیزی بگو!» می‌نویسد. این کتاب به بررسی استراتژی برقراری ارتباط در محل کار می‌پردازد. «اگر شما چهره‌ای مثبت به خود بگیرید قطعا توجه دیگران را جلب خواهید کرد. در این صورت شما در بهترین شرایط قرار می‌گیرید تا آنها به حرف‌هایتان گوش دهند.»

با این حال اغلب اوقات وقتی در محیط کاری شروع به صحبت می‌کنیم اغلب از کلماتی مبهم و تردیدآمیز استفاده می‌کنیم که تنها فایده‌اش مخدوش کردن پیامی است که قصد انتقال آن را داریم. کاربرد کلمه‌هایی همچون «به نوعی، در اغلب موارد» باعث کاهش قدرت کلام می‌شود یا استفاده از جمله‌های منفی مثل «نمی‌توان، امکان ندارد و هرگز» که باعث ناامیدی و منفعل شدن می‌شود. براساس تحقیقی که به تازگی انجام شده و طبق توصیه کارشناسان، ۱۰ جمله زیر را فیگارو به عنوان بدترین چیزهایی انتخاب کرده که می‌توان در محیط کار به زبان آورد.

این کار من نیست
همین جمله ساده و پرکاربرد باعث می‌شود شما خودتان را از جمع اعضای تیم کاری‌تان جدا کنید. این جمله دقیقا متضاد حس انعطاف‌پذیری و میل به یادگرفتن چیزهای جدیدی است که برای برعهده گرفتن پست‌های حساس و عالی حیاتی است. به جای این جمله منفی می‌توان از این جمله مثبت استفاده کرد: «واقعا در این زمینه تجربه‌ای ندارم.»

فکر می‌کنم که…
«لوری توماس روس» که مدیر یک شرکت بزرگ است اعتقاد دارد این جمله و جمله‌های مشابه آن همچون «تصور می‌کنم، احساس می‌کنم» باعث می‌شود از تسلط مدیریتی شما کاسته شده و قدرت پیام را نیز تضعیف کند. گفتن «فکر می‌کنم این بهترین استراتژی است» قدرت کمتری دارد از جمله «این بهترین استراتژی است.» حتی این مورد را باید به تشکر کردن هم تسری دارد.

‌نمی‌دانم
شما فکر می‌کنید گفتن این جمله یعنی صداقت؟ با گفتن این جمله ممکن است دیگران فکر کنند شما از روی تنبلی با این جمله خود را خلاص کرده‌اید. به جای این جمله بگویید: «اجازه بدهید جواب را پیدا کنم.» یا «نمی‌دانم چطور این کار را انجام دهم.» و حتی «برای انجام این کار از چه کسی می‌توانم کمک بگیرم؟» نیز جمله مناسبی است. با این کار زمان می‌خرید تا راه حل را بیابید.

نمی‌توانم
با بر زبان «نیاوردن» این جمله به همکاران خود می‌فهمانید که برای هرنوع یادگیری آماده هستید. می‌توانید مشکل را بررسی و راه حل پیشنهاد کنید. مثلا اگر از شما خواسته باشند پروژه‌ای را معرفی کنید که به دلیل مشغله کاری توان انجام آن را ندارید بگویید: «متاسفانه الان مشکلی دارم. با این حال با فلانی در این مورد صحبت کرده‌ام و مطمئنم او به خوبی از پس آن برمی‌آید.»

ولی…
استفاده از کلمه «ولی» همه آن چیزی را که پیش از این گفته‌اید کاملا انکار می‌کند. مثلا این جمله را ببینید: «این پیراهن خیلی زیباست اما این گوشواره‌ها به پیراهنت نمی‌آید.» ما همیشه به طورغریزی جملات منفی را می‌بینیم. بنابراین استفاده از این کلمه تنها باعث برجسته شدن بخش منفی ماجرا می‌شود.

سعی خودم را می‌کنم
استفاده از این جمله یعنی احتمال شکست وجود دارد و ممکن است داستان به آخر نرسد. وقتی در ساعات آغازین کار، رئیس‌تان از شما می‌خواهد کاری را انجام دهید و شما به او می‌گویید «سعی خودم را می‌کنم» باعث می‌شود تردید در روح رئیس‌تان شکل بگیرد. به جای این جمله می‌توانید بگویید: «ساعت ۹ روی میز کارتان خواهد بود.»

ایده خوبی نیست
این اولین و دم‌دست‌ترین جمله‌ای است که در برابر ایده‌های همکارانتان می‌توانید بگویید. بکار بردن این جمله باعث می‌شود آنها جرات ابراز ایده‌های خود را نداشته باشند. به جای اینکه چیزی را به طور کامل رد کنید می‌توان مثلا از یک پرسش استفاده کرد: «خب می‌توان این ایده را اجرایی کرد؟»

تقصیر من نیست
به جای گفتن این جمله و در مقام ضعف و مظلوم‌نمایی قرار گرفتن بهتر است دست بالا را بگیریم. چنین جمله‌هایی می‌تواند کمک حال هرکسی باشد: «سعی می‌کنم بفهمم چه اتفاقی افتاده است.» یا «بهتر است سعی کنیم بفهمیم چطور می‌شود از تکرار این اتفاق جلوگیری کرد.»

تصور می‌کنم…
اجتناب کردن از جمله‌هایی که در آنها عدم قطعیت موج می‌زند باعث می‌شود قدرت و تسلط خود را بهتر به دیگران نشان دهید. اگر ذهن شما را چیزی به خود مشغول کرده که باعث درنگ شما می‌شود به جای اینکه با خجالت صحبت کنید بهتر است مشغولیت ذهنی‌تان را صادقانه مطرح کنید.

غیرممکن است
این جمله بدون شک منفی‌ترین جمله این فهرست است. این جمله یعنی اینکه شما حتی آماده نیست که آن موضوع خاص را امتحان کنید. حس منفی واگیردار است و همچون یک ویروس منتشر می‌شود. برای مثبت بودن می‌شود گفت: «خب بگردیم شاید راه حلی پیدا کردیم.»



:: بازدید از این مطلب : 826
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

اگر دچار رسوب گرفتگی در رگهای بدن شده ، نیازی به عمل قلب باز وجود ندارد . زیرا فقط کافی است ، روزی نصف استکان از این شربت غلیظ و طبیعی میل نمایید تا به کلی برطرف گردد .

 

موارد مصرف :

اگر دچار رسوب گرفتگی در رگهای بدن شده اید ، نیازی به عمل قلب باز وجود ندارد . زیرا گرفتگی رگها پس از این ، شما را آزار نخواهد داد . فقط کافی است ، روزی نصف استکان ( معادل 30CC )از این شربت غلیظ و طبیعی میل نمایید ؛ تا به کلی برطرف گردد .

طرز تهیه :

تعداد 30 حبه سیر را پوست گرفته همراه با 5 عدد لیموترش ( شیرازی ) با پوست که قبلا هسته های آن را گرفته اید ، در هم زن ( میکسر ) بریزید . پس از آن که همه ی محتویات له شده در میکسر را با یک لیتر آب مخلوط نموده و بجوشانید ( نکته ی مهم : فقط و فقط ، یک بار جوش بخورد ) . پس از سرد شدن ، آن را از صافی رد نموده و محتویات را داخل یک شیشه بریزید و در یخچال نگهداری کنید .

روش مصرف :

همانطور که قبلانیز گفته شد ، روزانه نصف استکان، معادل 30CC ، به اختیار خودتان، قبل یا بعد از غذاهای اصلی، میل نمایید . پس از سپری شدن سه ( 3 ) هفته از مصرف مداوم این عصاره ی طبیعی ، احساس جوانی و شادابی در تمام وجودو بدنتان قابل لمس است . تمامی گرفتگی های رگ های بدن و سایر عوارض آنها به عنوان مثال دید کم و سنگینی گوش به حالت عادی خود باز خواهد گشت .

نکته مهم :

بعد از مصرف یک دوره ی سه هفته ای ، شما باید هشت ( 8 ) روز استراحت کرده و سپس دومین دوره ی مصرف سه هفته ای را اجرا کنید . به این ترتیب یک موفقیت موثر ایجاد می شود . این دوره ی درمان ، ارزان ، موثر و بی ضرر را می بایست هر ساله تکرار کرد .

بوی سیر :

با خوردن این مایع ، هیچ کس بوی نامطلوب سیر را حس نخواهد کرد ( امتحان کنید ) .

خواص شربت :

نیروهای شفا بخش سیر و لیموترش ، کاملا خود را پس از مصرف این مایع ، نشان می دهند . افرادی که مبتلا به کلسترول بد(LDL) بوده و رگ های آنها رسوب گرفتگی دارد و یا این که مشکل چربی خون دارند ، می توانند ؛ شبها بدون پریشانی خاطر خواب راحت و آسوده ای داشته باشند . به فعالیت های بدنی ، ورزش پرداخته ، زیرا انسداد رگهای آنها ، ازبین رفته است . همچنین مصرف این عصاره برای کسانی که سایش دندان ( دندان کروچه ) داشته و یا جرم دندان دارند ، مفید است .

 

در آخر توصیه می کنیم برای اینکه سیر را پوست بکنید ، سیر را در کاسه ای آب ریخته و پس از آن پوست سیر را به راحتی از آن جدا کنید .



:: بازدید از این مطلب : 969
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

۷ غذای حیات بخش مخصوص خانمها

اولین قدم برای انتخاب رژیم سالم، خوردن انواع مواد غذایی و به مقدار متعادل است.

 

تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که مصرف این ۷ مواد غذایی بیماری‌های قلبی، سرطان سینه و پوکی استخوان را از زنان دور می‌کند.

 

۱-‌ گوجه فرنگی

به گفته محققان مصرف مواد غذایی سرشار از لیکوپن مثل گوجه فرنگی می‌تواند در رفع سرطان سینه و گردنه رحم موثر باشد.

 

 

۲- بذر کتان

دانشمندان ترکیب‌های مفیدی را همانند چربی‌های امگا ۳ و فیبر در بذرکتان یافته‌اند. مطالعات انجام شده در کلینیک مایو نشان می‌دهد مصرف ۴۰ گرم بذرکتان می‌تواند به کاهش تری گلیسیرید کمک کند. البته پزشکان مصرف بذر کتان در دوران بارداری را پیشنهاد نمی‌کنند.

 

۳- کلم پیچ

این گیاه خوراکی که حاوی آنتی اکسیدان‌ها است از چشم محافظت می‌کند و علاوه بر این سرشار از ویتامین C و کلسیم است.

 

۴- ماهی

مصرف ماهی بخصوص ماهی آزاد بدلیل روغن موجود در آن می‌تواند به رشد جنین در دوران بارداری کمک کند. همچنین ازآنجایی که درصد بالایی از زنان بر اثر بیماری‌های قلبی جان خود را از دست می‌دهند، خوردن این ماهی می‌تواند در پیشگیری از بیماری‌های قلبی مفید باشد.

 

۵- آب آلبالو

مصرف آب آلبالو نه به دلیل ویتامین C آن بلکه به دلیل آنتی اکسیدان‌های موجود درآن توصیه می‌شود. آنتی اکسیدان‌های موجود در آب آلبالو می‌تواند از رشد باکتری در دیواره مثانه جلوگیری کند.

 

۶-‌ ماست یونانی (ماست چکیده پرپروتئین)

خوردن این ماست به دلیل داشتن پروتئین بالا به کاهش وزن و حفظ ماهیچه‌ها کمک می‌کند. همچنین زنان با مصرف این ماست می‌توانند دوران کهنسالی را راحت‌تر بگذرانند.

 

۷- گردو

مصرف گردو می‌تواند از بروز سرطان سینه و پوکی استخوان جلوگیری کند. مطالعه صورت گرفته نشان می‌دهد که مصرف روزانه گردو بروز و پیشرفت سرطان سینه را به تاخیر می‌اندازد.



:: بازدید از این مطلب : 969
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

رسول خدا ص فرمود : بهترین آشامیدنی ها عسل است زیرا محافظ قلب است و سردی سینه را ازبین می برد.

امام صادق ع فرمود: عسل غذایی مورد پسند رسول خدا بود که همواره می فرمود: بر شما باد شفا گرفتن از عسل و قرآن.

در کتاب فردوس از رسول خدا نقل شده است هر کس عسل را هر ماه یکبار به قصدمنافع قرآنی بخورد از هفتادو هفت بیماری و مرض شفا می یابد.

همچنین آن حضرت فرمودند: هرکس خواهان تقویت نیروی حافظه است پس عسل میل کند.

در کتاب فردوس از علی علیه السلام نقل شده است که رسول خدا فرمود: پنج چیز فراموشی را ازبین می برد و حافظه را تقویت میکند و بلغم رامی زداید: مسواک کردن- روزه گرفتن - خواندن قران و خوردن عسل و کندر.

امام رضا علیه السلام به نقل از رسول اکرم  فرمود: خداوند خیر و برکت را در عسل نهاد و در آنها شفا از دردها و با آن هفتاد پیامبر را مبارک و بابرکت گردانید.

امام کاظم علیه السلام به نقل از پدرانش از رسول اکرم می فرماید: عسل موجب شفای هر بیماری است . باد رامیشکند و تب بر است.

 

درمان زخم معده باعسل:۵ قاشق غذاخوری عسل را با ۵ عدد انجیر تازه مخلوط کنید و  روزانه بعد از غذا میل کنید.

درمان شب ادراری کودکان باعسل:۳۰ گرم عسل را به صورت شربت در سه نوبت غذایی خورانده شود

رهایی از یبوست با عسل:۱۰۰ گرم عسل را با داروهای مسهل گیاهی مخلوط کنید قبل از وعده های غذایی میل کنید{برای تهیه مسهل به عطاریها مراجعه کنید}

درمان سرما خوردگی شدید با عسل:۱۵۰ گرم عسل را با نصف استکان لیموترش مخلوط کنید در دفعات مختلف بنوشید

چاق شدن با عسل:بعد از هروعده غذایی یه قاشق غذاخوری عسل را با یک لیوان شیر تازه مخلوط کنید و میل کنید

تقویت حافظه با عسل:افراد سالمند که جافظه آنها تحلیل رفته با خوردن روزانه حداقل ۵ قاشق غذاخوری عسل میتوانند از تقویت حافظه خود گام مثبتی بردارند

درمان کم خونی با عسل:یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری پیاز رنده شده را باهم مخلوط کنید در دو وعده غذایی یعنی ناهار و شام یک قاشق از آنرا میل کنید

درمان سرفه با عسل:در هنگام سرفه های پشت سرهم ۲ قاشق مرباخوری را بصورت خیلی آهسته آهسته در دهان قرار دهید و به صورت مزه مزه آب آنرا ببلعید سرفه شما قطع خواهد شد

جرم گیری دندانها با عسل:۱۰۰ گرم عسل را با ۱۰۰ گرم سرکه انگور مخلوط  کنید و روی لثه ها در دفعات روز بمالید بعد ا ز جند روز کل جرمها از دندانهای شما جدا میشود ولثه ها محکم میشود

بهبود جوشهای جوانی با عسل:محل جوش رابا مایع عسل مالش دهید توجه داشته باشید که مالش در حد خیلی ملایم باشد این عمل اگر چند روز تکرار شود جوشها بهبودمیابد

تقویت زنان در دوران قاعدگی با عسل: چند روز قبل از موعد قاعدگی هر روز ۲ قاشق عسل را با نان سبوس دار گندم در صبحانه اضافه کنیددرد ناشی از قاعدگی را اصلا احساس نمی کنید

مقابله با آنفلوآنزا با عسل:یک قاشق غذاخوری عسل و یک عدد پیاز معمولی را د ریک لیوان فلزی قرار دهید و روی شعله آتش بگذارید خوب بجوشد و سپس بگذارید در هوای آزاد خنک شود این محلول را هرروز صبح و شب استنشاق کنید

رشد جنین مادر با عسل:روزانه مواد زیر را باهم مخلوط کنید و بعد از هروعده غدایی بخورید اثر خوبی در رشد جنین دارد. شیر تازه یکلیوان- عسل سه قاشق غذاخوری- آسیاب شده مغزهای گردو بادام و پسته {هر کدام ۳۰ گرم} را با یک لیوان آب میوه تازه فصل مخلوط کرده بعد از هر وعده غدایی یک استکان آنرا بخورید معجون خوبی در رشد جنین میباشد



:: بازدید از این مطلب : 1071
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آشنـایی به فایـده های اعجـاب انگیـز سرکـه سیـب



حتما باید شنیده باشید که میگن خوردن یک سیب در روز شما رو از مراجعه به دکتر بی نیاز می کنه! حالا سرکه اش هم سرشار از خاصیت هست و معجزات زیادی داره! سرکه سیب حاوی مواد معدنی زیادی هست و علاوه بر خواصی که کلا سرکه بر روی دستگاه های تصفیه کننده خون داره٬ سرکه ی سیب خواص بیشتری هم داره و نه تنها یک اسید استیک سالم و ملایم هست و بر روی کبد و کیسه صفرا اثر فعال کننده داره، بلکه به مقدار قابل توجهی دارای پتاسیم٬ فسفر٬ کلرور منیزیم٬ کلرورسدیم٬ گوگرد٬ ویتامین های گروه B و ویتامین D هست که این مواد موجود در سرکه سیب باعث طراوت و نشاط سلول های بدن می شود و می تونه دستگاه گوارش را فعال کنه و اثر فوق العاده خوبی هم بر روی هضم مواد چربی گوشتی و پروتئین دارد. در اینجا اشاره ای داریم به فواید کاربردی، تغذیه ای و بهداشتی سرکه سیب که امیدواریم شما دوستان عزیزم در
پرشین استار به این محلول مفید بیشتر از قبل توجه داشته باشید :

آشنایی با برخی فواید سرکه سیب :

1. متوقف کردن سکسکه


به هنگام سکسکه، خوردن یک قاشق چای خوری سرکه سیب به دلیل مزه ترش آن به متوقف کردن آن کمک می کند.

2. دندان های سفیدتر


اگر می خواهید دندان هایی سفیدتر داشته باشید، غرغره کردن سرکه سیب در صبح توصیه می شود. سرکه سیب به از بین بردن لکه ها، باکتری های دهان و لثه و سفید کردن دندان ها کمک می کند. بعد از غرغره کردن مانند روزهای معمولی مسواک بزنید. دندان های خود را یک بار در هفته در صورت امکان با جوش شیرین بشویید، این کار نیز برای از بین بردن لکه ها و سفید شدن دندان ها موثر است. شما همچنین می توانید از نمک به عنوان خمیردندان جایگزین استفاده کنید. اگر لثه های شما احساس نرمی دارند به مسواک زدن با نمک در هر روز ادامه دهید.

3. رفع مشکلات معده



اگر مشکل معده شما مشکلی باکتریایی باشد یک جرعه از آب سرکه سیب به خاطر خاصیت آنتی بیوتیکی آن می تواند کارساز باشد. برخی از کارشناسان ادعا می کنند که سرکه سیب حاوی پکتین است که می تواند به تسکین اسپاسم روده کمک کند.

4. از بین بردن خستگی تمرین های ورزشی


 


انجام تمرین های ورزشی باعث ساخت اسید لاتیک در بدن می شود، و ایجاد خستگی می کند. گاهی نیز، این اسید به واسطه استرس های شدبد در بدن تولید می شود. اما اسیدهای آمینه در سرکه سیب مانند یک پادزهر عمل می کنند. سرکه سیب حاوی پتاسیم و آنزیم هایی است که احساس خستگی شما را رفع می کند. دفعه بعد که احساس خستگی کردید یک یا دو قاشق از سرکه سیب را با یک لیوان آب یا یک لیوان نوشیدنی سرد مخلوط کرده و نوش جان کنید و منتظر تاثیر شگفت انگیز آن بمانید.

5. پیشگیری از سوء هاضمه


 


برای پیشگیری از سوء هاضمه، خوردن مقداری سرکه سیب، قبل از غذا را امتحان کنید. اگر می دانید که بعد از خوردن غذا احساس پشیمانی خواهید کرد این درمان سنتی را امتحان کنید. یک قاشق چایخوری عسل و یک قاشق چایخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و ۳۰ دقیقه قبل از وعده غذایی بنوشید. دیگر از خوردن غذا احساس پشیمانی نخواهید کرد.

6. جلوگیری از گرفتگی عضلات پا در شب




با اضافه کردن دو قاشق غذا خوری سرکه سیب و مقدار کمی عسل به یک لیوان آب و خوردن آن در شب از گرفتگی عضلات پا در شب جلوگیری کنید. مدت کوتاهی پس از مصرف این مقدار سرکه سیب، دیگر از گرفتگی های دردناکی که شب هنگام برای شما پیش می آیند، خبری نخواهد بود.

7. رفع گرفتگی بینی


یک قاشق چایخوری سرکه سیب را در یک لیوان آب مخلوط کنید و بنوشید. اینکار به از بین رفتن گرفتگی بینی شما کمک می کند.

8. کاهش گلو درد




به محض اینکه احساس سوزش در گلوی خود کردید یک مقدار سرکه سیب بنوشید. این سرکه به از بین بردن عفونت کمک زیادی خواهد کرد زیرا که میکروب ها در محیط اسیدی سرکه دوام نمی آورند. کافی است یک چهارم فنجان سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب گرم مخلوط کنید و هر ساعت یک بار غرغره کنید.

- آشنایی با خواص سرکه سیب برای زیبایی، مو و بدن




مو: سرکه سیب موهای شما را شفاف کرده و موجب درخشندگی آن می‌شود. برای این کار، درون ظرف شامپوهای قدیمی و خالی شده، نصف قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک پیمانه آب مخلوط کرده و پس از شامپو زدن، روی موهای خود بریزید و این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

صورت: آیا می‌دانید شستن صورت با سرکه سیب به تنظیم ph پوست شما کمک می‌کند؟ به این منظور، ‌سرکه سیب را با دو قسمت آب ترکیب کرده و با استفاده از یک پنبه آن را به صورت خود بمالید. شما می‌توانید این کار را هنگام شب،‌ پس از شستن صورت و یا صبح، قبل از استفاده از مرطوب کننده انجام دهید. همچنین می‌توانید سرکه سیب را برای روشن شدن پوست خود روی نقاط تیره آن بمالید و تا صبح آن را پاک نکنید.

دست‌ها و پاها: آیا پس از یک روزکاری طولانی دست‌ها و پاهای‌تان خسته و متورم شده‌اند؟ با خود مهربان باشید و دست‌ها و پاهای‌تان را درون مخلوط آب گرم و سرکه سیب ماساژ دهید.

دندان: آیا می‌دانید سرکه سیب کمک خوبی برای از بین بردن لکه دندان خواهد بود؟ سرکه سیب را به طور مستقیم روی دندان‌های خود بمالید و پس از چند دقیقه آن را بشویید.

آفتاب سوختگی: آیا دچار آفتاب سوختگی بدی شده‌اید؟ به آب درون وان حمام، یک پیمانه سرکه سیب اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه درون آن قرار گیرید.

پس از اصلاح (افتر شیو): درون یک بطری، آب و سرکه سیب را به اندازه مساوی با هم خوب ترکیب کنید.

سم زدایی: برای شستشوی بدن به خصوص کلیه‌ها، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را درون دو لیتر آب تصفیه شده بریزید و در طی روز کم کم از آن بنوشید.

کاهش وزن: یکی از بهترین فرمولها برای درمان اضافه وزن مصرف یک قاشق مرباخوری سرکه سیب در یک لیوان آب ولرم ناشتا هست. خیلی‌ها که به دنبال رژیم‌های لاغری هستند معتقدند سرکه سیب به سوزاندن چربی‌ها در بدن کمک می‌کند.

- کاربرد سرکه سیب برای بهداشت خانه و حیوانات خانگی



تمیز کردن: نصف پیمانه سرکه سیب را با یک پیمانه آب مخلوط کرده و از آن برای تمیز کردن مایکروویو، کاشی‌های حمام، ‌سطوح آشپزخانه، شیشه پنجره‌ها و آینه‌ها استفاده کنید. از این ترکیب همچنین می‌توانید به عنوان ضدعفونی‌کننده استفاده کنید.

رفع کک از حیوانات خانگی و وسایل خانه:‌ سرکه سیب را که با 50 درصد آب ترکیب کرده وبرای رفع کک، روی پوست حیوان و نیز مبلمان خانه اسپری کنید.

- خواص سرکه سیب برای حفظ سلامتی و بهداشت




به گفته پزشکان سرکه ‎‎‎سیب‎‎ عصاره طبیعی‎ سیب است‎ که مواد سمی‎ و زاید بدن‎ را از بین‎ می‌برد. برخی از متخصصان معتقدند مصرف سرکه سیب به همراه آب گوجه‌فرنگی یا هویج خواص آن را افزایش می‌دهد.

سرکه‎ سیب ‎موجب کاهش‎ زگیل‎ و خال‌های‎ پوستـی‎می‌شود و از سویی دیگر در رفع ‎ ترک‎‌های‎ پاشنه‎ پا و دست موثر است. همچنین‎توصیه می‌شود که برای درمان‎ خارش‎ پوست‎ سر، خشکی‎ مـوهـا و شوره‎ سر نیز از سرکه سیب استفاده شود.

‎هرچند سرکه‎‎ سیب‎ خاصیت اسیدی دارد اما موجب تقویت‎ دستگاه گوارش‎‎ و کاهـش ناراحتی‎‎کلیه‎‎ و مثانه می شود. حتی نوشیدن سرکه سیب برای‎‎‎ رفع‎ سنگ صفرا، بـهبـود آرتـروز و جلوگیری‎‎ از خونریزی بینـی‎ توصیه می‌شود.

سرکه سیب‎ طبـیعـی‎‎ یـکـی از بهترین‎‎‎ عوامل‎ سالم‎ و شاداب‎ نگهداشتن بدن است و بهتر است به همراه آب و مقداری عسل مصرف شود.

سالیان سال مردم معتقد بودند سرکه سیب، بعنوان ماده ای بر علیه عفونت و حتی برای رفع پوکی استخوان و برای هضم بهتر موادغذایی موثر است.

سرکه سیب از بروز سرطان پیشگیری هم می کند. اگر چه سرکه سیب سرطان را درمان نمی کند، ولی بدلیل داشتن آنتی اکسیدان، رادیکال های آزاد را در بدن از بین می برد. رادیکال های آزاد ترکیبات خطرناکی هستند که در اثر اکسیداسیون به وجود می آیند و باعث تخریب سلول های بدن، پیری زودرس سلول ها و ایجاد سرطان می شوند. بتاکاروتن آنتی اکسیدان مهمی است که در سرکه سیب وجود دارد و رادیکال های آزاد را خنثی می کند. سرکه سیب علاوه بر بتاکاروتن، ماده دیگری نیز دارد که از سرطان جلوگیری می کند. نام این ماده پکتین است. پکتین یک نوع فیبر غذایی است. مطالعات نشان داده که دریافت زیاد فیبر از بروز سرطان و به خصوص سرطان روده جلوگیری می کند، زیرا فیبرها با مواد سرطان زا در روده ترکیب می شوند و باعث دفع سریع تر آنها از بدن می شوند.

- سایر فواید سرکه سیب



1. سرکه سیب دارای خاصیت آنتی بیوتیکی و ضدعفونی کننده است. ضد باکتری و ضد قارچ است و باعث ارتقاء عمل سیستم ایمنی بدن در مقابله با عوامل بیماری زا می شود.
2. مقدار پتاسیم بدن را تنظیم می کند، در نتیجه به حفظ تعادل اسیدی- بازی خون کمک می کند.
3. برای تصلب شرائین مفید است، زیرا هنگام مستحکم شدن استخوان ها، توده کلسیمی موجود در مفاصل را تجزیه می کند.
4. برای درمان مسمومیت غذایی و ناراحتی های گوارشی مفید است.
5. عفونت ادراری را بهبود می بخشد.
6. فشار خون بالا را کاهش می دهد.
7. در افرادی که داروهای دیورتیک ( ادرارآور ) مصرف می کنند، مصرف سرکه سیب، باعث جایگزین شدن و جبران پتاسیم از دست رفته می شود. برای این منظور دو قاشق مرباخوری سرکه سیب را با مقداری آب مصرف کنید.



برگرفته از : سالم زی، همشهری، تبیان



:: بازدید از این مطلب : 792
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تحقیقات نشان می‌دهد كسانی كه روزانه قرص‌های مكمل حاوی سیر مصرف می‌كنند بسیار كمتر از افرادی كه سیر نمی‌خورند در معرض ابتلا به سرماخوردگیهستند.


پژوهشگران در جریان این مطالعه پی بردند كه مصرف روزانه قرص‌های كمكی سیر كه شامل «آلیسین» باشد احتمال ابتلا به سرماخوردگیرا به نصف كاهش می‌دهد. همچنین معلوم شد افرادی كه از قرص‌های كمكی واقعی استفاده می‌كنند درصورت ابتلا به سرماخوردگیسریع‌تر بهبود می‌یابند و احتمال عفونت دوباره در آنها به شدت كاهش می‌یابد.

پژوهشگران همچنین دریافته‌اند مصرف سیر علا‌وه بر درمان بیماری‌های قلبی می‌تواند در درمان برخی از انواع سرطان‌ها مفید باشد. پژوهشگران اعلا‌م كرده‌اند آزمایش‌هایی كه درباره فواید سیر در چین، هند، مصر و ایتالیا انجام شده فواید شگفت‌آور پزشكی را در سیر اثبات كرده است.

این پژوهش‌ها همچنین نشان داده كه سیر می‌تواند توان افراد و انرژی آنان را در كار افزایش دهد. ایرانیان روزگار كهن، به ارزش مواد غذایی، گیاهان خوراكی و خواص سلامتی‌بخش آنها باوری استوار داشتند و براساس باورهای خود در بسیاری از روزها جشن‌هایی را برپا می‌كردند. یكی از این جشن‌ها «سیرسور» بود كه به معنی جشن سیر است.

در ایران باستان مردم بر این باور بودند كه سیر و برخی سبزی‌های دیگر موجب دور شدن بیماری از انسان می‌شود. به این ترتیب همه ساله در 14 دی ماه برای دوری از بیماری، جشن «سیرسور» را برپا می‌داشتند



:: بازدید از این مطلب : 1312
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

1- شکر سیستم ایمنی بدن را از کار می اندازد. پس از هر بار مصرف محصولات شکردار، گلبولهای سفید بدن (نوتروفیلها) از کار می افتند و تا ۲ الی ۵ ساعت بدن کاملا آماده آلوده شدن به هر نوع ویروس یا باکتری خواهد بود. طبق تحقیقات پس از هر بار خوردن چیزی شیرین سیستم ایمنی بدن تا ۷۵٪ کارایی خود را از دست می دهد و این دقیقا بهترین زمان برای فعال شدن میکروبها و ویروسها است.
۲-
شکر تعادل مواد معدنی بدن را بر هم می ریزد. چرا ؟ شکر ماده ای است فاقد ویتامین- فاقد مواد معدنی و فاقد فیبر. شکر ماده ای زائد است که بدن انسان قادر به هضم و جذب آن نیست از این رو برای اینکه ساختار ملکولی شکر شکسته شود بدن مجبور است از مواد معدنی محلول در بدن مصرف کند تا بتواند شکر را هضم کند . در نتیجه تعادل عناصر معدنی مثل کلسیم- منیزیوم - پتاسیم - سدیم و... را بر هم می ریزد.
۳-شکر سبب ترشح بیش از اندازه هورمون آدرنالین در بدن می شود. احساس اضطراب بیش از اندازه - آشفتگی و بد خلقی از نتایج آن هستند.۴-شکر سبب بی حوصلگی است و کسانی که شکر مصرف می کند به هیچ عنوان میلی به ورزش کردن و فعالیت های بدنی ندارند.
۵-شکر در کودکان سبب کاهش هوش و پایین آمدن نمره های درسی است.

۶-برخلاف آنچه پزشکان به شما می گویند خوردن چیزهای چرب تری گلیسیرید را بالا نمی برد بلکه این خوردن شکر است که تری گلیسیرید را بالا می برد !
۷-شکر باعث ضعف سیستم دفاعی بدن در برابر کلیه بیماریها میگردد.
۸-شکر به کلیه ها آسیب می زند. عامل اصلی ایجاد سنگ کلیه مصرف شکر است.
۹- عامل اصلی سنگ مثانه مصرف شکر است.
۱۰-بر خلاف تصور همگان این شکر است که کلسترول بد خون LDLرا به شدت بالا می برد و کلسترول خوب را پایین می آورد و در کل سبب بالا رفتن کلسترول می شود. این روغن حیوانی نیست که کلسترول را بالا می برد.
۱۱-شکر مقدار عناصر کروم و مس بدن را کاهش می دهد.
۱۲-شکر در جذب شدن کلسیم و منیزیوم اختلال ایجاد می کند. یعنی اگر لیوان شیر خود را با کیک یا شکلات میل می کنید هیچ کلسیمی در استخوانهای شما ذخیره نخواهد شد!
۱۳-شکر عامل اصلی سرطان از جمله سرطانهای سینه و پروستات و کلون و رکتوم است.
۱۴-شکر مقدار گلوکز خون را بی جهت افزایش می دهد.
۱۵-شکر باعث ضعیف شدن بینایی است.
۱۶-شکر باعث باریک شدن رگهای خونی و در نهایت سکته می شود.
۱۷- شکر باعث ترش کردن معده است. برخلاف تصور عامه که وقتی ترش می کنند چیزی شیرین می خورند تا آن را رفع کند!
۱۸- شکر ریسک مبتلا شدن به بیماریهای قلبی را زیاد می کند.
۱۹- پیر شدن زود هنگام بدن - سفید شدن موها و چین و چروک پوست به دلیل مصرف خوراکیهای شیرین است نه مصرف گوشت و پروتئین!
۲۰-شکر سرعت اعتیاد به الکل و میل به اعتیاد به مواد مخدر را زیاد می کند.
۲۱-شکر تنها عامل پوسیده شدن دندانهاست یعنی اگر شکر مصرف نشود کسی به دندانپزشک نیاز نخواهد داشت.
۲۲-شکر عامل اصلی چاق شدن است.
۲۳- شکر عامل آرتروز مفاصل است. کسانی که آرتروز دارند و مواد شیرین زیاد می خورند روز به روز بدتر می شوند.
۲۴-یکی از عوامل اصلی بیماری آسم مصرف شکر است.
۲۵-شکر باعث آپاندیسیت می شود.
۲۶-شکر عامل اصلی پوکی استخوان است. چگونه؟ شکر ماده ای زائد است که فاقد هر گونه ویتامین یا مواد معدنی است و بدن قادر به هضم و جذب آن نیست. از این رو سلولها مجبور هستند برای شکستن ملکولهای شکر از املاح کلسیم و منیزیوم ذخیره در استخوانها استفاده کنند. هر چه بیشتر چیزهای شیرین مصرف شود کلسیم بیشتری از استخوانها خارج شده و در فرایند هضم شکر مصرف می شود. در نهایت استخوانها بعد از چند سال پوک می شوند. دلیل اصلی خرابی دندانها نیز همین است. کلسیم از دندانها استخراج شده و دندان به مرور پوسیده و خراب می شود. مصرف شیر در این هنگام سودی ندارد مخصوصا اگر همراه کیک و شیرینی باشد.
۲۷- شکر آب بذاق دهان را اسیدی می کند که برای دندانها ضرر دارد.
۲۸-شکر میزان ترشح هورمون رشد را کم می کند. جوانان کوتاه قد نتیجه مصرف شکر هستند.
۲۹- شکر عامل اصلی بالا رفتن فشار خون است.
۳۰-شکر ساختار پروتئین ها را به هم می ریزد در نتیجه بدن قادر به جذب آنها نخواهد بود.
۳۱- آلرژی به غذاهای گوناگون نتیجه مصرف شکر است.
۳۲- ایجاد اگزما در کودکان از عواقب مصرف شکر است.
۳۳- آب مروارید بر اثر مصرف شکر به وجود می آید.
۳۴- بزرگترین خطر شکر این است که ساختمان DNAرا می شکند و آن را تغییر می دهد که در نتیجه سلولها سرطانی می شوند.
۳۵-شکر سبب تولید رادیکالهای آزاد در خون و افزایش ریسک سرطان است.
۳۶- شکر فعالیت هورمونها را بر هم میزند.
۳۷-مصرف شکر انعطاف پذیری ماهیچه ها و اندام بدن را کم می کند به طوریکه با کوچکترین حرکت ورزشی عضلات منقبض می شوند و درد می گیرند.
۳۸- شکر سبب افزایش تقسیم سلولهای کبد و سرطان کبد می شود.
۳۹-شکر مقدار چربی کبد را زیاد می کند.
۴۰- شکر اندازه کلیه ها را بزرگ می کند.
۴۱-اختلال در کار پانکراس از اثرات شکر است.
۴۲- عامل یبوست و خشکی روده شکر است.
۴۳- سردردهای بی موقع و بی دلیل و میگرن بر اثر مصرف چیزهای شیرین است.
۴۴-شکر امواج مغزی دلتا- آلفا و تتا را زیاد می کند که در نتیجه این افزایش قدرت تمرکز و تصمیم گیری در انسان از بین می رود.
۴۵- عامل اصلی افسردگی شکر است. مردم عامی تصور می کنند با خوردن چیزی شیرین روحیه شان شاد خواهد شد در حالیکه کاملا بر عکس است. شادی حاصل از خوردن شیرینی به خاطر اعتیادی است که به آن دارید و با خوردن آن آرامش می یابید اما در روحیه و امواج مغزی شما اثر متضاد دارد.
۴۶- شکر ریسک بسته شدن رگهای خونی را زیاد می کند.
۴۷-وحشتناکترین بیماری قرن یعنی آلزایمر که با حواس پرتی های کوچک شروع می شود بر اثر مصرف شکر به وجود می آید. این به آن معناست که تا ۲۵ سال دیگر نیمی از جمعیت میانسال کره زمین آلزایمر خواهند داشت و مرگ زجرآوری در انتظارشان است



:: بازدید از این مطلب : 732
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

موادغذایی همچون کیک ها، دونات ها، آبنبات ها، بستنی، پودینگ و کلوچه به سبب داشتن شکر تصفیه شده، قند خون را به سرعت بالا می برند و در مقابل بدن شما شروع به ترشح انسولین می کند.
باشگاه خبرنگاران - غذاهایی که میل می کنید، می توانند به شما احساس انرژی یا کسالت و خواب آلودگی بدهند. در واقع خوردن یک وعده غذایی ممکن است از شما یک فرد پر انرژی بسازد و غذای دیگری شما را خسته و خواب آلوده کند. اثرات اصلی مواد غذایی را می توان به محتویات آنها نسبت داد و اینکه چگونه بدن ما نسبت به آنها واکنش نشان می دهد

شاید بارها برایتان پیش آمده است که در محل کار پس از صرف غذایی، نیاز به خواب پیدا کرده و یا بعد از خوردن غذا، راندمان کاری تان به شدت کم شده باشد. یکی از دلایل اصلی این خواب آلودگی افزایش شدید قند خون است. در صورتی که وعده غذایی (به خصوص نهار) را در محل کار میل می کنید، به خاطر داشته باشید که بعضی از موادغذایی شما را به شدت خواب آلود می کنند.

فهرستی از غذاهایی که منجر به افزایش شدید قند خون شده و باعث خواب آلودگی شما می شوند را می توانید در زیر مشاهده کنید. قدرت خواب آوری هر یک از این غذاها، بین ۱ تا ۱۰۰ مشخص شده است.

پیراشکی ۷۲

چیپس ذرت ۷۲

هندوانه ۷۲

عسل ۷۳

پوره سیب زمینی ۷۳

بیسکوییت نمکدار ۷۴

سیب زمینی سرخ کرده ۷۶

ویفر وانیلی ۷۷

کشمش ۸۰

جیلی بیلی ۸۰

چوب شور ۸۱

برشتوک ۸۴

برنج ۹۱

نان فرانسوی ۹۵

حال با مشاهده لیست بالا متوجه می شوید که چرا برخی از ظهرها پس از خوردن غذا اینقدر خواب آلوده می شوید و بهتر است که از این به بعد در رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید.

اگر بخواهیم از زاویه ی دیگری به غذاهایی که شما را کسل می کنند نگاه کنیم، آنها را می توانیم به ۳ دسته تقسیم کرد:

کربوهیدارت ها

این دسته از غذاها به سبب آزاد کردن گلوکز در خون، منجر به بی حالی و بی انرژی شدن بدن می شوند. برنج، پوره سیب زمینی، ماکارونی و نان سفید از این دسته از غذاها هستند. این دسته از غذاها به عنوان موادغذایی با شاخص بالای قندخون شناسایی می شوند.

چربی ها

غذاهای سرخ کرده، گوشت های پر چرب، انواع چیپس ها و دیگر غذاهایی که چربی بالایی دارند می توانند منجر به ایجاد حس خستگی و خواب آلودگی می شوند. در واقع سیستم گوارشی برای هضم کردن این دسته از غذاها نیاز به تلاش بیشتری دارد و یک وعده غذایی چرب و خوشمزه راندمان کاری شما را کاهش خواهد داد.

غذاهای شیرین

موادغذایی همچون کیک ها، دونات ها، آبنبات ها، بستنی، پودینگ و کلوچه به سبب داشتن شکر تصفیه شده، قند خون را به سرعت بالا می برند و در مقابل بدن شما شروع به ترشح انسولین می کند. ترشح انسولین منجر به آزاد شدن تریپتوفان می شود. وضعیت زمانی بدتر می شود که تریپتوفان به سروتونین تبدیل می شود. سروتونین که در واقع انتقال دهنده عصبی در مغز شما به شمار می رود، به بدن شما فرمان می دهد که «ما خسته ایم، کمی آرام تر کار کن».

موارد دیگر

شاید به این فکر باشید که خود را تمام روز با کافئین سرحال نگاه دارید و سعی کنید با نوشیدن قهوه و چای این کار را خوب انجام دهید. اما خوردن بیش از حد کافئین سبب می شود تا شما استقامتتان را در طی روز کاهش دهید.

نکته دیگری که در اینجا حائز اهمیت است مواد غذایی حاوی منیزیم است که به منجر به شل شدن عضلات شما شده و شما را خواب آلود می کنند. موز و تخمه کدو تنبل از این دسته از مواد هستند.



:: بازدید از این مطلب : 717
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


 خوراکی که نفس‌تان را خوشبو می کند

 
ولیفنول‌های موجود در چای سیاه به دو صورت باعث مقابله با بوی بد دهان می‌شود. اول اینکه این ترکیبات رشد باکتری‌های مسئول بوی بد دهان را مهار می‌کند. دوم این که با تولید عناصر بد بو مقابله می‌کند.
به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، آیا شما هم با مشکل بوی بد دهان درگیر هستید؟ آیا همیشه نگرانید که مبادا بوی بد دهانتان دوستان و یا همکارانتان را آزار دهد؟ البته شما تنها نیستید و بیش از نیمی از مردم با این مسئله درگیرند.

بوی بد دهان دلایل مختلف و متعددی دارد مثل پوسیدگی دندان، التهاب لثه، جرم دندان، مصرف دخانیات، مصرف بعضی از داروها و مواد غذایی. به عنوان مثال همه می‌دانیم که مصرف سیر چه غوغایی به پا می‌کند!

البته مشکلی نیست که راه حل مناسبی نداشته باشد. رعایت بهداشت دهان و دندان مسلماً بهترین راه برای داشتن نفسی خوشبو است. اما در این بین خوردنی‌ها و نوشیدنی‌هایی نیز وجود دارد که می‌تواند با بوی بد دهان مقابله کند.

در اینجا شما را با ۵ ماده‌ی غذایی آشنا می‌کنیم که می‌تواند مشکل شما را حل کند. توصیه می‌کنیم این درمان‌های موثر و خوشمزه را امتحان کنید چون هم دهانتان را خوشبو می‌کنند و هم برای سلامتیتان مفیدند.

۱ - پنیر و ماست میل کنید
بعد از صرف غذا خوردن یک تکه پنیر می‌تواند باعث خنثی شدن برخی از اسیدهای غذایی شود که به دندان‌ها می‌چسبند و دهان را بد بو می‌کنند. بنابراین نفس شما خوشبو می‌شود.

مصرف یک پیاله ماست نیز موثر است. محققان معتقدند سولفور هیدروژن که یک ترکیب شیمیایی است عامل اصلی بوی بد دهان می‌باشد. نتایج یک ژاپنی نشان می‌دهد افرادی که مشکل بوی دهان دارند وقتی روزانه دو بار ماست می‌خورند میزان سولفور هیدروژن آن‌ها کاهش می‌یابد. اگر بخواهیم نتیجه‌گیری کنیم باید بگوییم که محصولات لبنی سرشار از ویتامین D می‌باشند و زمانی که این ویتامین با کلسیم همراه شود سلامت دهان و دندان تضمین خواهد شد.

۲ - میوه و سبزیجات سفت را دریابید
مواد غذایی نرم به دندان‌ها می‌چسبد. این مسئله باعث تکثیر باکتری‌ها شده و بوی بد ایجاد می‌شود. برای اینکه مواد غذایی چسبیده شده را از دندان‌ها جدا کنید به سراغ میوه و سبزیجات سفت بروید.
سیب، هویج و کرفس دندان‌ها را بعد از خوردن غذا تمیز می‌کنند و باقی مانده‌ی غذاها را از رو و لابه لای دندان‌ها جدا می‌کنند. توصیه می‌کنیم بعد از صرف غذا سیب یا هویج میل کنید.

۳ - یک فنجان چای بنوشید
پولیفنول‌های موجود در چای سیاه به دو صورت باعث مقابله با بوی بد دهان می‌شود. اول اینکه این ترکیبات رشد باکتری‌های مسئول بوی بد دهان را مهار می‌کند. دوم این که با تولید عناصر بد بو مقابله می‌کند. از این گذشته متخصصان معتقدند که چای سیاه امکان پوسیدگی دندان‌ها را کاهش می‌دهد.

خلاصه اینکه چای یک نوشیدنی فوق‌العاده برای دهان محسوب می‌شود. اما توجه داشته باشید زیاده‌روی در مصرف کافئین می‌تواند باعث خشکی دهان شود؛ و این مسئله به خودی خود باعث تولید بوی بد دهان می‌شود. برای همین توصیه می‌کنیم بدون اینکه در مصرف چای زیاده‌روی کنید از آن استفاده‌ی لازم را ببرید و یا اینکه چای بدون کافئین مصرف کنید.

۴ - آب‌نبات و آدامس بدون قند کارساز است
آب‌نبات یا آدامس‌های بدون قند که باعث افزایش ترشح بزاق دهان می‌شود با بوی بد دهان مقابله می‌کنند. انتخاب طعم آدامس یا آب‌نبات به ذائقه‌ی خودتان بستگی دارد.

نعنا به مرور بوی بد را از بین می‌برد. دارچین نیز به می‌تواند باعث خوشبو شدن نفس شود. می‌توانید از این طعم‌ها و یا هر طعم دیگری که باب میلتان است استفاده کنید.


۵ - آب بنوشید
دهان خشک بیشتر طعمه بوهای نامطلوب و زننده می‌شود. آب به گونه‌ای مانند بدل بزاق عمل می‌کند. به خاطر این که خرده غذاهای جا مانده در بین دندان‌ها از نان گرفته تا سیر را از لای دندان‌ها خارج می‌کند و دهان را مرطوب نگه می‌دارد.

همیشه یک بطری آب دم دستتان باشد. اگر سر کار هستید یک بطری یا لیوان پر از آب روی میز کارتان داشته باشید؛ و به طور مرتب آب بنوشید



:: بازدید از این مطلب : 765
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


یک راه موثر برای رهایی از چاقی شکم
 
در این مطالعه افزایش دریافت فیبرغذایی در نوجوانان آمریكای لاتین، طی یك دوره دو ساله، كاهش معنی‌داری در میزان چربی شكمی را نشان داد.
یک راه موثر برای رهایی از چاقی شکم
افکارنیوز: افزایش تجمع بافت چربی در ناحیه شكم از مشكلاتی است كه در حفظ سلامتی اهمیت به مراتب بیشتری نسبت به تجمع بافت چربی در سایر نواحی بدن و حتی افزایش كلی وزن بدن دارد. افزایش در سایز دور كمر، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت را افزایش می‌دهد.

پژوهشی جدید نشان می‌دهد كه دریافت تنها كمی بیشتر فیبر غذایی، در كاهش سایز دور كمر اثر زیادی خواهد داشت.

در این مطالعه افزایش دریافت فیبرغذایی در نوجوانان آمریكای لاتین، طی یك دوره دو ساله، كاهش معنی‌داری در میزان چربی شكمی را نشان داد.

در این مطالعه پژوهشگران ۸۱ دختر و پسر با اضافه وزن را كه در محدوده سنی ۱۷ - ۱۱ سال بودند، مورد بررسی قرار دادند.

با بررسی پرسشنامه‌های مربوط به عادات غذایی نشان داده شد كه دریافت میانگین فیبرغذایی در ازای هر ۱۰۰۰ كالری مصرفی در ۴۶ نفر از شركت كنندگان در این مطالعه، به ۳ گرم كاهش یافت.

در حالی كه در میان ۳۵ نفر باقی‌مانده، به‌طور میانگین به همین میزان افزایش مشاهده گردید. در میان شركت ‌كنندگان در این مطالعه ۲۱ درصد از افرادی كه فیبر كمی دریافت می‌كردند، افزایش چربی شكمی داشتند اما در میان جوانانی كه فیبر بالایی دریافت می‌كردند، ۴ درصد كاهش چربی شكمی مشاهده گردید.

نتایج این مطالعه حاكی از آن است كه حتی كاهش میزان ناچیزی در دریافت فیبر غذایی، اثر متابولیكی معنی داری را در بدن شما نشان خواهد داد. میزان توصیه شده فیبر دریافتی در سنین جوانی، ۱۴ گرم فیبر به ازای هر ۱۰۰۰ كالری مصرفی یا مصرف ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر به‌طور روزانه می‌باشد.

براساس یافته‌های این مطالعه كه اخیرا در مجله علمی تغذیه بالینی آمریكا چاپ شده است: افزایش فیبر دریافتی تا ۶ گرم در روز، اثر معنی‌داری در میزان چربی شكمی در میان جوانان خواهد داشت لذا در هر سنی برای افزایش فیبر دریافتی، افراد باید به دقت برچسب‌های غذایی را بررسی كنند.

گاهی تصور می‌شود هر چیزی كه قهوه‌ای باشد یا از گندم تهیه شود منبع خوبی از فیبر است، ولی باید توجه داشت، لزوما این گونه نیست.

مصرف میزان كافی میوه و سبزیجات طی روز در تامین میزان كافی فیبر دریافتی مفید خواهد بود. البته باید توجه داشت میزان افزایش فیبر دریافتی موثر در نژادهای مختلف می‌تواند متفاوت باشد ولی در هر حال افزایش مصرف فیبرغذایی در تمامی فرهنگ‌ها اثرگذار است، فقط ممكن است میزان این اثر متفاوت باشد.

نكته عملی: توجه عمومی به كنترل وزن طی سال‌های اخیر افزایش یافته است، اما نقش چاقی شكمی درتهدید سلامتی بیش از سایر چاقی‌های موضعی می‌باشد.

مطالعات نشان داده‌اند كه نوع مواد غذایی رابطه مستقیمی با تجمع بافت چربی در بدن دارد. در این بین افزایش فیبر دریافتی كه معمولا در افراد چاق كمتر از میزان توصیه شده می‌باشد و از طریق افزایش مصرف میوه، سبزیجات و غلات سبوس‌دار تامین می‌گردد، مورد توصیه جدی است.



:: بازدید از این مطلب : 788
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

نخریدنی‌های غذایی!


محصولات غذایی آماده و نیمه آماده دارای نمک زیاد، شکر، مواد نگه‌دارنده و برخی افزودنی‌های غیرضروری است که سلامتی افراد را تهدید می‌کند.


وقت کم، مشغله زیاد و بیشتر از همه مدیریت نکردن زمان که تنبلی هم چاشنی آن می‌شود دلایلی شده‌اند که استقبال مردم از خرید و مصرف محصولات غذایی آماده و نیمه آماده بیشتر شود؛ غافل از این‌ که نمک زیاد، شکر، مواد نگه‌دارنده و برخی افزودنی‌های غیرضروری به این مواد غذایی سلامتی‌شان را تهدید می‌کند و باید چند برابر وقت و هزینه بیشتری را صرف درمان خود کنند.

مواد غذایی منجمد

سبزی‌های منجمد

گه‌گاهی استفاده از سبزی‌های منجمد آن هم به دلیل کمبود وقت مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی اگر مصرف این‌گونه سبزی‌ها جایگزین همیشگی سبزیجات تازه شوند نه تنها ارزش غذایی مورد انتظار را ندارند بلکه هزینه زیادی را بر خانواده تحمیل می‌کنند.

سبزی‌های منجمد خواص سبزی‌های تازه را ندارند.

 

آب‌میوه‌های آماده

آبمیوه‌های آماده در کنار شکر و کالری زیادشان، مواد نگه‌دارنده، مواد افزودنی و سدیم زیادی دارند.

 

شکلات‌های پرکالری

این شکلات‌ها که اغلب در کنار صندوق فروشگاه‌ها جایگزین پول خرد، به مشتری تحمیل می‌شوند، شکر و چربی زیادی دارند و کالری‌شان هم زیاد است.

 

ادویه‌های ترکیبی

گاهی دیده شده که افرادی سودجو، در ترکیب ادویه‌ها از موادی همچون پوست فندق و ... که به صورت پودر درآورده‌اند، با کمی ادویه اصلی مخلوط کرده و به مشتری عرضه می‌کنند، در حالی که این ادویه‌های مخلوط شامل اجزایی هستند که خودتان به راحتی می‌توانید آن‌ها را بدون اضافه کردن نمک تهیه کنید.

 

نوشابه‌های گازدار

نوشابه‌های گازدار، پرکالری و سرشار از قند هستند و بررسی‌ها نشان داده است که مصرفشان موجب پوکی استخوان هم می‌شود.

هزینه خرید غذاهای گوشتی نیمه‌آماده مانند کباب‌های لقمه و همبرگرهای منجمد خیلی بیشتر از تهیه آن‌ها با گوشت تازه است، ضمن این که گاهی از گوشت‌های بی‌کیفیت در این فراورده‌ها استفاده می‌شود

 

آب‌های بطری شده

این محصول در مقایسه با آب آشامیدنی لوله‌کشی خیلی گران‌تر است و برای محیط زیست هزینه زیادی دارد. نصب یک فیلتر در شیر آب خانه خیلی کاربردی‌تر است.

 

چیپس و پفک

معمولاً در هر فروشگاه و سوپرمارکتی یک قفسه کامل به این‌گونه خوراکی ها تعلق دارد که بسته‌بندی‌های بسیار رنگارنگ و جذابی نیز دارند. چیپس یکی از خوراکی‌های خوش‌مزه اما بسیار پرنمک، پرکالری و کم خاصیت است. گاهی خوردن آن‌ها برای تغییر و تنوع ذائقه مشکلی ندارد ولی اگر بخواهد جزو لیست اصلی و همیشگی خرید شما باشد مضر و نامطلوب است.

 

ساندویچ‌های آماده

این محصولات به خاطر بسته‌بندی و طرح‌های جذاب‌شان قیمت بالایی دارند و اغلب شامل مقدار کمی نان، یک برش پنیر و یک برش نازک کالباس هستند؛ غذایی که ارزش غذایی کم و چربی و نمک زیادی دارد.

 

ناگت

غذاهای آماده طبخ

پیتزاها، ساندویچ‌های آماده، انواع ناگت‌ها و شنیتسل‌های آماده که فقط کافی است آن‌ها را در تابه یا ماکروویو قرار دهید، مواد غذایی‌ای هستند که به دلیل نمک فراوان، چربی زیاد و مواد افزودنی غیرضروری به سلامتی شما صدمه می‌زنند.

 

غذاهای گوشتی نیمه‌آماده

هزینه خرید غذاهای گوشتی نیمه‌آماده مانند کباب‌های لقمه و همبرگرهای منجمد خیلی بیشتر از تهیه آن‌ها با گوشت تازه است، ضمن این که گاهی از گوشت‌های بی‌کیفیت در این فراورده‌ها استفاده می‌شود که احتمال وجود باکتری ای. کلای در غذاهای گوشتی نیمه آماده بیشتر است.

 

انواع سُس‌ها

اخیراً در سوپر گوشت‌ها دیده می‌شود که یک یخچال مجزا را به انواع سس‌ها اختصاص داده اند که انواع سُس‌های مایونز و سُس‌های گوجه مانند سس تند و سس ماکارونی گران‌تر و شورتر از سس ساده هستند. این سس‌ها نه تنها چربی و نمک بالایی دارند بلکه اشتهای خوردن را بیشتر کرده و منجر به چاقی می‌شوند.



:: بازدید از این مطلب : 943
|
امتیاز مطلب : 43
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

4 ترفند موثر برای مقابله با ضعف‌های غذایی  


همه‌ی ما کمابیش در زندگی ضعف‌هایی داریم که ما را آسیب پذیر می‌کنند. در حوزه‌ی تغذیه نیز این ضعف‌ها وجود دارند و به مراتب بیشتر هم هستند.

انتخاب غذایی

 

همه‌ی ما کمابیش در زندگی ضعف‌هایی داریم که ما را آسیب‌پذیر می‌کنند. در حوزه‌ی تغذیه نیز این ضعف‌ها وجود دارند و به مراتب بیشتر هم هستند. وقتی سال‌ها به خوردن یک ماده‌ی غذایی نامناسب عادت کرده‌ایم دل کندن از آن خیلی سخت است حتی اگر بدانیم به سلامتی مان آسیب می‌زنیم. اما در مقابل این ضعف‌ها چه باید کرد؟ در این مقاله چند ضعف را معرفی می‌کنیم و راه‌هایی برای مقابله با آن‌ها ارائه می‌دهیم.

 

ضعف شماره‌ی یک

شما نمی‌توانید در برابر احساس گرسنگی مقاومت کنید

اصلاً نگران نباشید. شما تقصیری ندارید. احساس گرسنگی که دست خود آدم نیست یک نیاز طبیعی است و باید رفع شود. میان وعده ها برای کنترل اشتها و رفع گرسنگی کمک می‌کنند. البته منظورمان این نیست که 3 وعده غذایی کامل بخورید و علاوه بر آن میان وعده هم میل کنید. نه! تنها کاری که باید بکنید این است: وعده های غذایی پرحجم را فراموش کنید و تعداد وعده‌های غذایی را بیشتر کنید. اینگونه هم احساس گرسنگی نمی‌کنید و هم نیازهای بدنتان را به بهترین نحو تأمین می‌کنید. مثلاً اگر می‌خواهید کمتر بخورید نصف یک عدد موز را برای وعده‌ی صبحانه میل کنید و نصف دیگرش را برای ناهار.

 

ضعف شماره‌ی دو

وقت آشپزی کردن ندارید

هر چقدر هم که گرفتار باشید بالاخره می‌توانید زمانی را برای پر کردن فریزرتان اختصاص دهید. اگر یخچال و فریزرتان پر از سبزیجات آماده و مواد غذایی لازم باشد به موقع هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در این صورت می‌بینید که آشپزیچندان کار وقت گیری هم نیست. از قبل نخود فرنگی، لوبیا سبز، هویج خرد شده، سبزی سرخ شده، آب مرغ و غیره را آماده کرده و داخل فریزر بگذارید. در این صورت خواهید دید به عنوان مثال آماده کردن یک سوپ سبزیجات چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. می‌توانید آماده کردن مواد غذایی اولیه را آخر هفته انجام دهید تا در طول هفته راحت باشید. این روزها هم با وجود مایکروویو و فر و غیره پخت غذا چندان طول نمی‌کشد پس می‌بینید که خیلی هم سخت نیست.

 

ضعف شماره‌ی سه

زمانی که استرس دارید بیشتر می‌خورید

خودِ نگارنده زمانی که استرس به سراغش می‌آید معده‌اش به اندازه‌ی نخود می‌شود و تقریباً نمی‌تواند چیزی بخورد. اما خیلی از مردم در زمان ناراحتی، خستگی و فشارهای روحی به خوردن گرایش بیشتری پیدا می‌کنند. در واقع این افراد از روی گرسنگی به سمت مواد غذایی نمی‌روند بلکه صرفاً برای فرار از یک احساس ناخوشایند می‌خورند. اگر شما هم جزو این افراد هستید به هر روشی که شده هوای خوردن را از سرتان به در کنید.

هر چقدر هم که گرفتار باشید بالاخره می‌توانید زمانی را برای پر کردن فریزرتان اختصاص دهید. اگر یخچال و فریزرتان پر از سبزیجات آماده و مواد غذایی لازم باشد

به موقع هم می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در این صورت می‌بینید که آشپزی

چندان کار وقت گیری هم نیست

زمانی که احساس خستگی می‌کنید به جای کندوکاو در یخچال به سوی اتاق خواب بروید و استراحت کنید. اگر روز بدی را گذرانده‌اید و فکر می‌کنید تنها با خوردن آرام می‌شوید با دوستی تماس بگیرید و درددل کنید یا وقایع روز را بنویسید تا احساساتتان تخلیه شود. اگر احساس افسردگی می‌کنید یک فیلم کمدی ببینید. خلاصه به جای رفتن به سراغ خوراکی‌های مختلف که در این مواقع اغلب هله‌هوله هستند به نحوی سر خودتان را گرم کنید.

 

ضعف شماره‌ی چهار

خانواده‌ی شما به هیچ عنوان از سس و سرخ کردنی‌ها دل نمی‌کنند

برای خانواده‌تان تشریح کنید تغذیه‌ی سالم چقدر اهمیت دارد و تا چه میزان عادت‌های غذایی آن‌ها روی شما تأثیر می‌گذارد. از آن‌ها بخواهید کمک کنند تا تغذیه‌ی سالمی در پیش بگیرید. توجه داشته باشید که در هر وعده‌ی غذایی حتماً یک ماده‌ی غذایی مفید و سالم مصرف شود. به جای اینکه سس‌ها را غلیظ استفاده کنید حتماً آن‌را با شیر کم چرب رقیق کنید. به جای درست کردن سیب زمینی سرخ کرده، سیب زمینی‌ها را خلال کرده، مقداری روغن زیتون روی آن‌ها بریزید و در فر قرار دهید تا تنوری شوند. تا جایی که می‌توانید از روغن‌های سالم استفاده کنید.

 

بخش تغذیه و آشپزی تبیان



:: بازدید از این مطلب : 775
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آخرین مرحله دستگاه گوارش بدن رکتوم یا راکتال یا راست روده است که به مقعد منتهی می شود. 

اگر این قسمت به درستی کار خود را انجام ندهد مواد دفعی در بدن مانده و تولید مشکلتی مهم و خطرناکی را بوجود خواهد آورد. 

در این بین دو بیماری از باقی بیماریهای این قسمت مهم تر هستند. 

فیستول یا فیشر هموروئید یا بواسیر  

که با نگاهی دقیق تر این دو بیماری را شرح خواهم داد.

 

03405017549112667519.jpg

 
   

<><>فیشر و هموروئید دو بیماری متفاوت در ناحیه مقعد هستند که دانستن اختلاف آنها از نظر علایم و تظاهرات و نحوه درمان به رغم شباهت های فراوان این دو بیماری ضروری است. در این بحث ابتدا به تعریفی از این دو بیماری و سپس درمان های هر کدام می پردازیم.

• فیشر چیست

فیشر یا شقاق ترک و یا زخمی است که در ناحیه ابتدای مقعد رخ می دهد که بسیار دردناک بوده و گاهاً با خونریزی مختصر موقع اجابت مزاج همراه است. علل ایجاد این زخم متفاوت است ولیکن در اکثر بیماران با تغییر اجابت مزاج از قبیل یبوست و یا اسهال شدید همراه است.

از نظر فیزیولوژیک مشکلات کاهش خون رسانی در قسمت پشتی مقعد را مطرح کرده اند و بعضی از محققان افزایش فشار داخل کانال آنال (مقعدی) را از علل فیزیولوژیک آن می دانند. شایع ترین محل این زخم در قسمت خلفی است و از نظر بروز فیشر در بین زنان و مردان هر دو به یک اندازه شایع است به خصوص در افراد بالغ جوان شایع تر مشاهده می شود ولیکن این بیماری از نوزادان تا افراد مسن را گرفتار می کند.

اصول درمانی فیشر: فیشر به دو فرم حاد و مزمن دیده می شود. فیشر حاد زمانی است که علایم طی یک ماه اخیر شروع شده است و با درد شدید مقعد به خصوص در موقع اجابت مزاج شروع شده و زخم به صورت حاد است. درمان فرم حاد فیشر به صورت مراقبتی و سرپایی است. اکثراً با تغییر عادات غذایی و مصرف فیبر و سبزیجات و تنظیم عادات اجابت مزاج و استفاده از پمادهای بی حس کننده درمان می شود.

فیشر مزمن وقتی است که علایم فیشر طولانی شود و گاهاً علایم تکرار شود در این حالت فیشر مزمن می شود در این حالت اکثراً یک زائده پوستی نیز در لبه مقعد ایجاد می شود که در این صورت اکثراً نیاز به درمان های بیشتر از قبیل جراحی دارد.

• درمان های جدید فیشر مقعد چیست

امروزه با توجه به عوارض مختصر و گاهاً جدی عمل جراحی که ممکن است با بی اختیاری همراه باشد اکثر مراکز درمانی معتبر دنیا ابتدا از درمان های مراقبتی از قبیل پماد نیتروگلیسیرین ۲/۰ درصد و یا پمادهای دیلتیازم استفاده می کنند که میزان موفقیت آن حدود ۶۵ ۶۰ درصد است. مشکلات تجویز این داروها سردرد و نیاز به مدت زمان طولانی مصرف و گاهاً عدم رضایت بیماران است. داروی دیگری که امروزه از آن استفاده می شود سم بوتولونیوم است که داخل عضله داخلی مقعد تزریق می شود و تأثیر آن بین ۸۵ ۷۰ درصد گزارش شده است و در تحقیقات اینجانب حدود ۷۷ درصد درد و علایم بیمار برطرف شده است و از محاسن آن سرپایی بودن و بدون عارضه بودن آن است و سریعاً قابل تزریق است و نیاز به بیهوشی و بی حسی ندارد و به صورت سرپایی قابل انجام است و از معایب آن هزینه بالای دارو در ایران است. راه نهایی درمان فیشر مزمن جراحی است که در این عمل معمولاً قسمتی از عضله اسفنگتر داخلی قطع شده و گاهاً نیاز به برداشتن زوائد پوستی نیز می شود. طبق آمار و تحقیقات انجام شده پاسخ به درمان نیز ۹۵ درصد است و نتیجه آن نیز سریع تر است و بایستی با دقت کافی انجام شود تا از عوارض احتمالی آن جلوگیری شود. معمولاً جراحی اسفنگتروتومی در دست جراح ماهر عوارض آن بسیار کم است.  

92473700874693492399.jpg


• هموروئیدچیست

هموروئید یا بواسیر یکی از علل شایع خونریزی های روده بزرگ است. هموروئیدها اعضای طبیعی قسمت انتهایی روده بزرگ هستند که به دلایل متفاوت دچار عارضه هموروئید می شود و اصولاً در بروز هموروئید زمینه های ارثی و خانوادگی، بیماری های غددی، علل زمینه ای، تغذیه، شغل، آب و هوا، مسائل روانی، سن، دارو، عفونت، حاملگی، سرفه زیاد، زورزدن، استفراغ، و یبوست مؤثر هستند. البته در بروز هموروئید ممکن است بیش از یک عامل دخالت داشته باشد.در کشور آمریکا هر ساله یک میلیون بیمار جدید مبتلا به هموروئید شناسایی می شوند و معمولاً ۵۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال طی سه سال این بیماری را تجربه می کنند. هموروئید به دو صورت داخلی و خارجی مشاهده می شود . نوع خارجی اکثراً با درد زیاد و تورم اطراف مقعد مشاهده شده و اکثراً در صورت وجود درد شدید نیاز به اقدام جراحی اورژانس دارند در غیر اینصورت درمان مراقبتی شده و خودبه خود برطرف می شوند. هموروئیدهای داخلی اکثراً با خونریزی موقع اجابت که به صورت دفع خون روشن پس از اجابت مزاج سفت است بروز کرده و معمولاً خون از مدفوع جدا بوده و روی کاسه توالت می چکد و از طرفی ممکن است با بیرون زدگی زائده ای از مخرج باشد که با اجابت مزاج بیرون زده و خونریزی کرده و یا خودبه خود جا می رود و یا نیاز به جااندازی دارد که جراحان با وجود این علایم آنها را دسته بندی می کنند:

درجه اول: خونریزی بدون بیرون زدن زائده

درجه دوم: خونریزی با بیرون زدن زائده ای از مخرج که خودبه خود جا می رود.

درجه سوم: خونریزی با بیرون زدن زائده که با دست جا می رود.

درجه چهارم: خونریزی به همراه بیرون زدن زائده از مخرج که با دست قابل جا رفتن نیست.معمولاً هموروئیدهای در درجه اول درمان مراقبتی انجام می شود که شامل اصلاح عادات اجابت مزاج و جلوگیری از یبوست و زور زدن موقع اجابت مزاج است که با تنظیم اجابت مزاج و مصرف سبزیجات و مواد پرفیبر و پمادهای ضد هموروئید درمان شوند. درمان هموروئیدهای درجه دوم ابتدا درمان دارویی و مراقبتی است و در صورتی که پاسخ مناسبی گرفته نشد ممکن است به روش های سرپایی دیگر از قبیل بستن هموروئید با حلقه کشی یا روش HAL متوسل شد.درمان هموروئید درجه سوم و چهارم تاکنون جراحی بوده است ولیکن امروزه با توجه به عوارض جراحی و مشکلاتی که اکثراً بیماران پس از این قبیل اعمال دارند و مدت زیادی طول می کشد تا زخم بهبود یابد سعی بر این است که از اقدامات آسان تر استفاده شود.

برای هموروئیدهای درجه دوم و بعضی از هموروئیدهای درجه سوم روش رابرباند (حلقه کشی) که اکثراً به صورت سرپایی و بدون بیهوشی و بدون نیاز به بی حسی در درمانگاه یا مطب قابل انجام است به کار می رود و نتایج آن نیز بسیار خوب است. روش بسیار جدید DG HAL روشی است که برای هموروئیدهای درجه دوم، سوم و بعضی از هموروئیدهای درجه چهارم مورد استفاده قرار گرفته است. در روش DG HAL به کمک داپلر عروق مربوط به هموروئید شناسایی و مشخص شده و به وسیله یک بخیه مسدود می شود که در این روش هیچگونه درد، خونریزی و عارضه حین و پس از عمل وجود ندارد و بیمار به راحتی می تواند به سرکار خود بازگردد و طی چهار هفته پس از این عمل هموروئیدها چروکیده شده و به تدریج علایم آن از قبیل درد و خونریزی برطرف می شود. در این روش که از سال ۱۹۹۵ در اروپا شروع شده است طرفداران بسیاری پیدا کرده است و نتایج و مقالات در ارتباط با نتایج آن امیدوار کننده است و در ایران نیز روش DG HAL انجام می شود و بیماران رضایت زیادی نسبت به راحتی پس از عمل دارند و هیچگونه دردی و ناراحتی پس از عمل نداشته اند. از محاسن این روش بازگشت سریع به سر کار است که در روش های جراحی به دلیل درد و زخم و ترشح بسیار با تاخیر انجام می شود و همچنین عوارض احتمالی تنگی و بی اختیاری در دفع در روش DG HAL وجود ندارد.

• آیا علایم فیشر و هموروئید می تواند علایم سرطان نیز باشد

از آنجا که سرطان های روده بزرگ اکثراً با خونریزی بروز می کنند و اگر سرطان هرچه به ناحیه مقعد نزدیک تر باشد علایم آن شباهت بیشتری به علایم فیشر و هموروئید خواهد داشت لذا هر بیمار مبتلا به هموروئید در سنین بالای ۵۰ سال بایستی از نظر احتمال وجود سایر بیماری های روده بزرگ مورد توجه و بررسی قرار گیرد. لذا آنوسکوپی و رکتوسکوپی و یا کولونوسکوپی با نظر پزشک مربوطه برحسب سن و سابقه بیمار الزامی است.

• آیا خوددرمانی فیشر و هموروئید مجاز است

خیر زیرا در مورد رد سایر علل پزشک متخصص بایستی نظر بدهد و گاهاً مشاهده شده است که بیماران به اشتباه سرطان ها و یا بیماری های التهابی روده را خودبه خود درمان کرده و بیماری اصلی کشف نشده و با عوارض شدیدتر و لاعلاج به پزشک مراجعه کرده اند.



:: بازدید از این مطلب : 2200
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

کفش
پاها به عنوان قلب دوم انسان شناخته می‌شوند و از همین رو در صورت آسیب‌دیدگی‌شان، مشکلات فراوانی برای انسان پیش خواهد آمد.


پاها به عنوان قلب دوم انسان شناخته می‌شوند و از همین رو در صورت آسیب‌دیدگی‌شان، مشکلات فراوانی برای انسان پیش خواهد آمد. محافظت از پا دارای شرایط خاصی است که استفاده از کفش یکی از آن‌ها است.

نکته اصلی اینجاست که ما چگونه باید از کفش‌هایمان محافظت کنیم تا خراب نشوند و بتوانند از پای ما به خوبی مراقبت کنند. نکته‌های زیادی برای داشتن یک کفش سالم نیاز است، اما مهم‌ترین آن‌ها بدین گونه هستند:

هنگام خرید

اولین نکته مراقبتی از کفش‌ها از همان مغازه شروع می‌شود که ابتدا باید به جنس و همچنین نوع دوخت کفش دقت بسیار زیادی داشته باشید. کفش‌هایی که از جنس‌های نامرغوب ساخته شده‌اند، خیلی زود پاره می‌شوند و همچنین دوخت نامناسب نیز می‌تواند جدا شدن زود هنگام کفش را به دنبال داشته باشد.

اولین نکته مراقبتی از کفش‌ها از همان مغازه شروع می‌شود که ابتدا باید به جنس و همچنین نوع دوخت کفش دقت بسیار زیادی داشته باشید.

اندازه كفش

نکته دیگری که در هنگام خرید کفش باید رعایت کنید اندازه آن است. هیچ‌گاه کفش را بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر از پا تهیه نکنید. در صورتی که در اندازه کفش دقت نداشته باشید عمر آن به نصف کاهش پیدا خواهد کرد.

گرد و خاك

کفش‌های مجلسی و غیر اسپرت خودتان را همیشه دور از گرد و خاک نگه‌داری کنید. بهترین گزینه برای این کار این است که همیشه کفش‌ها را درون جعبه‌های مخصوصش قرار دهید و در صورت لزوم آن‌ها را خارج کنید.

كفی كفش ورزشی

کفش‌های ورزشی نیاز به کفی دارند، چرا که از آن‌ها بیشتر استفاده می‌کنید و همچنین فشار بیشتری نیز به کف پای شما وارد می‌شود. کفی‌های طبی بهترین گزینه برای کفش‌ها هستند که می‌توانید از داروخانه‌ها خریداری کنید. کفی‌های متفرقه که قیمت کمی دارند، بیشتر به پای شما آسیب می‌زنند.

کفش

كفش بند دار

در مورد کفش‌های بندی همیشه دقت داشته باشید که بندهای آن را کاملاً باز كنید یا ببندید. گاهی از روی تنبلی یا نداشتن وقت، تنها یک‌بار بندها را نه چندان سفت می‌بندید تا دیگر نیازی به بستن یا باز کردن آن نباشد. اما با این کار نیاز شما به فشار آوردن به کفش برای درآوردن یا به پا کردن كفش، بیشتر می‌شود و عمر کفش شما کاهش می‌یابد.

واكس زدن

واکس زدن می‌تواند عمر کفش شما را بیشتر کند. همچنین به ظاهر و زیبایی آن نیز کمک می‌کند. برای کفش‌های چرمی نیز می‌توانید از روغن‌های مخصوصی برای براق شدن و نرمی بیشتر کفش استفاده کنید.

پاشنه‌ها

پاشنه‌ها از جمله قسمت‌های کفش هستند که خیلی زود آسیب می‌بینند. از همین رو بهتر است تا هنگام خرید پاشنه‌های اضافه هم مدل کفشتان را هم بخرید تا در صورت خراب شدن، آن‌ها را سریعاً عوض کنید.

شستشوی كفش

کفش‌های اسپرت را سعی کنید هر دو هفته بشویید. این کار از بو گرفتن آن جلوگیری می‌کند و همچنین تا حدی به طول عمر آن نیز کمک می‌کند و باعث می‌شود تا کفش شما حالت نو به خود بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 763
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : شنبه 18 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


987465652100.jpg

برای آن که بدانید چرا ناخن های بلند در خانم ها زود شکسته می شوند این خبر را مطالعه کنید.

دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو آکادمی زیبایی آمریکا، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: ساختمان ناخن دارای سلول هایی است که جسمشان شاخی بوده و در سطح پشت دست شروع به رشد کردن می کند.

وی گفت: ناخن دارای بافت های متعدد است که هر گونه ضایعه در لایه های مختلف ناخن باعث زمینه بیماری های ناخن مانند شکنندگی زود رس، لایه لایه شدن ، سفید شدن و نقطه نقطه شدن ناخن می شود.

انتظاری عنوان کرد: جنس ناخن از پروتئین است که کراتینیزه می شود و اگر به هر دلیلی این فرآیند کامل نباشد می تواند ناخن را مستعد برای شکنندگی کند که این مسئله بسیار مهمی است.
این متخصص متذکر شد: وجود پروتئین هایی که گوگرد دارند و املاح معدنی مثل کلسیم، روی، آهن، مس در رشد ناخن تاثیر دارند و چنان چه به هر دلیلی در این مواد تشکیل دهند ناخن اشکال وجود داشته باشد زمینه را برای شکستگی ناخن فراهم می کند که باید به تغذیه توجه شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از عللی که در خانم ها شکستگی زودرس ناخن را سبب می شود خشکی بیش از حد ناخن ها است که شسته شدن و خشک کردن ناخن ها به طور مکرر باعث کم شدن آب داخل ناخن و شکنندگی آنها می شود.

انتظاری افزود: بیماری های زمینه ای مثل پسوربازیس یا داء الصدف هم در شکنندگی ناخن ها تاثیر دارند.

وی گفت: رشد هفتگی ناخن ها به طور معمول 1.2 میلیمتر در هفته است که اگر خانمی بعد از سه هفته که در حدود سه تا چهار میلیمتر ناخن هایش بلند شد شکسته شده اشکال در جنس ناخنش وجود داشته که در صورت مایل بود به بلند کردن ناخن باید مشکلات بیماری های زمینه ای آنها برطرف شود به پزشک مراجعه کنند.

انتظاری توصیه کرد: خانم هایی که ناخن هایشان را نمی توانند بلند نگه دارند اولا به عوامل ایجاد شکنندگی ناخن ها توجه کرده و سعی در برطرف کردن آن ها کنند و همچنین مصرف کمک مکمل هایی مثل بیوتین با نظر و صلاحدید پزشک و آنها هم بیشتر از 2 تا 2.5میلی گرم در روز مصرف نشود کمک به بلند کردن ناخن و جلوگیری از شکستن آنها می کند که باید به توصیه پزشک انجام شود



:: بازدید از این مطلب : 617
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

این حس راضی‌نبودن یا آزردگی می‌تواند ریشه در جریانی واقعی در جهان خارج یا انعکاس چنین جریانی در ذهن داشته باشد یا از تعبیر نادرست روابط و جریان‌ها شکل بگیرد…

 
 
اگر عصبانی هستید، این یادداشت را بخوانید
 
• شکل‌های متفاوت خشم:
خشم می‌تواند درونی باشد و شخص را دچار حس‌های گوناگونی مانند اضطراب، عزلت‌گزینی و احساس ناتوانی و سرزنش خویشتن به خاطر ناتوانی در بروز این حس کند. خشمگین‌شدن و بروز خشم مانند هر احساس انسانی دیگر، لزوما پدیده غیرطبیعی و نشانه‌ای از بیماری نیست اما در شرایط ویژه و موارد خاص خشم غیرعادی و نشانه‌ای از آزردگی و بیماری است: تکرار بی‌دلیل خشم و بروز مکرر واکنش‌های خشمگین، عدم تناسب واکنش با آنچه به عنوان علت، تلقی یا بیان می‌شود، متوسل شدن به روش‌های خشن و گاه پرخطر در بروز خشم، ناتوانی در بروز خشم و به درون ریختن آن.

 این امر گاه منجر به حالت‌های روانی شدیدتر در شخص می‌شود و گاهی به شکل واکنش‌های غیرقابل پیش‌بینی و ناگهانی بروز می‌کند که ممکن است منجر به ایجاد خطرهای گوناگون نیز بشود و خشم‌های ناشی از افکار کاملا بیمارگونه که از سوءتفاهم‌های مرضی تا سوءظن‌های هذیانی را در برمی‌گیرد، ناشی از افکار کاملا اشتباه و توجیه‌های بیمارگونه است.

• اگر خشمتان مداوم است:
روش‌های کنترل خشم هم می‌توانند در کاهش این حساسیت‌ها موثر باشند اما اگر این واکنش‌ها تداوم یابند و واکنش‌های فرد به شکل محسوسی متفاوت شود باید بررسی‌های جسمی و روانی مشتمل بر میزان قندخون، فشارخون، وضعیت کارکرد قلب و همچنین حالت‌های عصبی و روانی بیمار صورت گیرد تا اگر مشکل دیگری وجود دارد نسبت به درمان آن اقدام شود.

 • راه‌های مبارزه با خشم:
خشم‌های عادی و غیرمرضی با خشم‌های ناشی از یک بیماری روانی متفاوت هستند. کنترل خشم‌های عادی بیشتر با آموختن بروز واکنش کنترل‌شده و «منطق پایه» به جای واکنش‌های بی‌مهار و «احساس پایه» است. در چنین مواردی آموزش اینکه بیمار بتواند خود را جای طرف مقابل بگذارد، می‌تواند موثر باشد.

 در این زمینه می‌توان از روش‌های کنترل کوتاه‌مدت نشان‌دادن واکنش نیز استفاده کرد مثلا آنگاه که از فرط عصبانیت می‌خواهی فریاد بکشی یا حمله کنی به آرامی از ۱ تا ۱۰ بشمار. در بسیاری از موارد همین فرصت و تغییر جهت توجه کافی است تا بتوانیم خشم خود را کنترل کنیم. تنفس عمیق و تصاویر آرامش‌دهنده هم می‌توانند احساس‌های خشم را آرام کنند. کتاب‌هایی وجود دارند که می‌توانند به شما روش‌های استراحت کامل را بیاموزند.

وقتی شما این روش‌ها را آموختید، در هر وضعیتی می‌توانید از آنها استفاده کنید. اگر همسرتان فردی عصبانی است، احتمالا فکر خوبی است که هر دوی شما این روش‌ها را بیاموزید. ولی در مورد خشم‌های بیمارگونه که نمونه‌ای از آنها ارائه شد، نیاز به برخورد تخصصی و درمانی به‌وسیله روان‌پزشک است و درمان، با توجه به تشخیص علت و بیماری اصلی می‌تواند روش‌های گوناگونی مانند دارودرمانی، روان‌درمانی با روش‌های مختلف و حتی در مواردی بستری کردن بیمار را شامل شود.



:: بازدید از این مطلب : 872
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آفتاب مهتاب , sun_Moonlight


*اجازه نده کسی نزد تو بیاید، مگر اینکه هنگام بازگشت، شادتر و خوشحال تر باشد.

* اگر می‌خواهیم پیام عاشقانه‌مان دریافت شود، باید آن را بفرستیم اگر می‌خواهیم چراغی را روشن نگه داریم، باید مُدام در آن نفت بریزیم.
 
* اگر می‌خواهید برای ایجاد آشتی در جهان، کاری انجام دهید، به خانه‌تان بروید و خانواده‌تان را دوست بدارید.

جمله های انرژی بخش از مادر ترزا

* محبت‌آمیزترین واژه در دنیا، واژه‌ی نامهربانانه‌ای است که هرگز بازگو نشود
 
* به همسرتان لبخند بزنید، به شوهرتان لبخند بزنید، به فرزندانتان لبخند بزنید و به یکدیگر لبخند بزنید. مهم نیست که به چه کسی لبخند می‌زنید، مهم این است که این لبخندها به شما کمک خواهد کرد تا میزان عشق‌تان را نسبت به یکدیگر افزایش دهید.
 
* اگر آرامش نداریم، به این دلیل است که فراموش کرده‌ایم به یکدیگر وابسته‌ایم.

* مردم غالبا نامعقول، خودخواه و غیر منطقی هستند، با وجود این آنها را ببخشید.
 
* اگر شروع به قضاوت کردن در مورد مردم بکنی، وقت پیدا نمی کنی که آنها را دوست داشته باشی.
 
* کشورهای پیشرفته از فقر درک و فهم، فقر اراده، تنهایی و فقدان عشق و معنویت رنج می برند. امروزه بیماری وحشتناک تر از این در جهان وجود ندارد.
 
* در پایان زندگی، از روی تعداد مدرک هایی که گرفته ایم، میزان مالی که اندوخته ایم و کار های بزرگی که به انجام رسانده ایم، در باره ی ما داوری نخواهد شد، بلکه از ما خواهند پرسید: آیا گرسنه ای را سیر کردی؛ برهنه ای را لباس پوشاندی و بی خانه ای را پناه بخشیدی؟ گرسنه ی نه فقط لقمه نان که گرسنه ی عشق، برهنه ی نه فقط از تن پوش که برهنه ی از عزت و احترام انسانی و بی خانه ای نه فقط از خشت و گل که بی خانمان به سبب طرد و رانده شدن
 
* اگر دعا کنیم، ایمان خواهیم داشت، اگر ایمان داشته باشیم، محبت خواهیم نمود و اگر محبت کنیم، خدمت نیز خواهیم کرد.
 
* کارهای بزرگ از دست ما برنمی آید، اما می توانیم با عشقی بزرگ، کارهای کوچکی انجام دهیم.
 
* به دیگران آنقدر ببخشید که به خودتان فشار بیاید.
 
*دعا کردن، خواهش نیست، بلکه قرار دادن خود در دستان خدا و گوش دادن به صدای او از کنه قلب است.

*در این جهان نیاز به دوست داشتن و ستایش بیش از نیاز نان است.
 
*سالها کار سخت شما ممکن است یک شبه ویران شود، اما این مساله نباید شما را از ادامه سخت کوشی باز دارد



:: بازدید از این مطلب : 735
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

سرطان سینه
سرطان سینه شایع ترین و در عین حال یكی از قابل درمان ترین سرطان ها در بانوان است.
 
 
 در سال های اخیر با پیشرفت هائی كه درتشخیص زودرس این بیماری به وجود آمده، درمان آن نیز با موفقیت بیشتری همراه شده است. از آنجائی كه توده های سینه وقتی در اندازه‌ی كوچك كشف شوند به خوبی قابل درمان هستند، تمام سعی پزشكان و محققین بر این متمركز شده است كه روش های جدیدی برای تشخیص زودرس آن كشف كنند. در حال حاضر برای كنترل دوره ای سلامت پستان اقدامات زیرتوصیه می شود:

1- خود آزمائی سینه یا معاینه توسط بانوان:  

بهتر است كه خانم ها در انتهای عادت ماهیانه ( 5 تا 8 روز پس از شروع خونریزی ) خود را معاینه كنند. افرادی كه پریود نمی شوند مانند بانوان باردار یا خانم های یائسه روز اول هر ماه را برای معاینه‏ی خود در نظر بگیرند تا اینكار فراموش نشود. 

2- معاینات دوره ای توسط پزشك: 

توصیه می شود كه بانوان از سن 20 سالگی هر سال یكبار توسط پزشك تحت معاینه قرار بگیرند چون معاینه توسط پزشك دقیق تر است و می تواند توده های كوچك تر رانیز كشف كند.هر چه سن از 35 سالگی بالاتر رود اهمیت این معاینات بیشتر می شود زیرا احتمال سرطان سینه در سنین بالا بیشتر است.

3- ماموگرافی دوره ای:

بعد از سن 40 سالگی هر 2 سال یكبارو پس از سن 50 هر سال یكبار می توان ماموگرافی كرد تا اگر ضایعه‌ی بدخیمی در عمق سینه بود قبل از بزرگ شدن كشف و درمان شود، میزان اشعه ماموگرافی كم است و معمولاً ضرری را متوجه فرد نمی كند اما باید با تجویز پزشك و در فواصل معقول انجام شود. گاهی پس از انجام ماموگرافی به شما توصیه می شود كه ماموگرافی با بزرگنمایی نیز تهیه كنید یعنی قسمتی از سینه كه ضایعه‌ی بسیار ریزی در آن دیده شده مجدداً با یك عكس كه وضوح بیشتری دارد بررسی شود. این توصیه نباید موجب نگرانی شما شود چون این كار برای افزایش دقت ماموگرافی انجام می شود و در اغلب موارد با انجام بزرگنمایی ضایعه برطرف می شود.



:: بازدید از این مطلب : 590
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

لبنیات
یك متخصص تغذیه گفت: هر چه میزان چربی محصولات لبنی كمتر باشد، كلسیم آن بهتر جذب می شود.
 
 
 
به گزارش سلامت نیوز زهرا عبداللهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: سلامت، رشد و استحكام استخوان‌های بدن نیازمند عنصر معدنی مهمی به نام كلسیم است كه در بدن ساخته نمی‌شود و باید از برنامه غذایی روزانه تأمین شود.

وی گفت: كلسیم برای استحكام دندان و استخوان ضروری است. كلسیم برای عملكرد طبیعی عضلات، تشكیل لخته خون و فعالیت طبیعی سیستم عصبی هم لازم است.

این متخصص تغذیه افزود: بدون كلسیم سیستم عصبی قادر به انتقال پیام‌های عصبی نیست. مطالعات اخیر نشان داده است كه كلسیم در كاهش وزن، پیشگیری از سرطان كولون، كاهش عوارض یائسگی، تنظیم فشارخون و پیشگیری از بیماری‌های قلبی نیز نقش مهمی دارد.

عبداللهی گفت: شیر و مواد لبنی مثل ماست و پنیر بهترین منابع غذایی كلسیم هستند و تمام انواع لبنیات كم چرب و پرچرب آن به یك اندازه كلسیم دارند. هر چه میزان چربی این محصولات لبنی كمتر باشد، كلسیم آن بهتر جذب می‌شود.

وی اضافه كرد: فقط كلسیم شیر نیست كه به استحكام استخوان كمك می‌كند، بلكه مواد جامد موجود در شیر كه رنگ سفید شیر را موجب می‌شود نیز نقش مهمی در سلامت استخوان دارد.

این متخصص تغذیه گفت: كشك در غذاهای ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد. این ماده غذایی غنی از كلسیم است و مصرف غذاهایی كه در تهیه آنها كشك به كار می‌رود به عنوان یك منبع خوب كلسیم در رژیم غذایی ایرانی حائز اهمیت است.



:: بازدید از این مطلب : 767
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

لباس
اگر همیشه لباس تنگ می پوشید، این مطلب را بخوانید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
عفونت قارچی، نوعی عفونت تناسلی شایع در زنان است كه اغلب با احساس خارش و سوزش همراه با ترشحات یا بدون ترشحات از واژن خود را نشان می‌دهد. بیش از اینكه عواملی مانند سن، ابتلا به بیماری، بارداری و... در ابتلا به عفونت قارچی موثر باشند، پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان در بروز آن تاثیر بسزایی دارند.

در مواردی كه به دلایل مختلف مانند مصرف آنتی‌بیوتیك، كورتیكوستروئید یا تغییرات هورمونی، pH واژن تغییر كند، تعداد قارچ‌ها افزایش می‌یابند و فرد دچار علائم ناشی از عفونت قارچی می‌شود. تغییر pH واژن در افراد باردار، مبتلایان به دیابت و كسانی كه از قرص‌های ضدبارداری استفاده می‌كنند، بیشتر دیده می‌شود.

این عفونت شایع، درمان ساده‌ای دارد و برای رفع آن می‌توان از داروهای ضدقارچ كه به شكل كرم واژینال یا شیاف وجود دارند یا داروهای خوراكی و موضعی، استفاده كرد. مصرف نابجای داروها باعث مقاومت دارویی می‌شود و درمان را پیچیده و مشكل می‌كند.

طی چند سال اخیر، گروهی از محققان در مورد قارچ‌های مخمری، روی واكسنی كار می‌كنند كه مراحل آزمایشی خود را طی می‌كند و احتمالا این واكسن تا چند سال آینده وارد بازار می‌شود.

چنانچه علائم خفیف باشد، برای درمان ابتدا می‌توان داروهای خوراكی و موضعی‌ای را كه در داروخانه‌ها به فروش می‌رسند تهیه و طبق دستور مندرج، از آنها استفاده كرد، اما اگر این مشكل بیش از 4 بار در سال تكرار شود و مصرف داروها نتیجه‌ای نداشته باشد، احتمالا سیستم ایمنی بدن بیمار ضعیف است.

تكرار عود عفونت در افراد مبتلا به دیابت، بیماری‌های مزمن و كسانی كه قرص ضدبارداری مصرف می‌كنند، بیشتر خواهد بود اما در مواردی هم عفونت بدون داشتن هیچ كدام از این عوامل مستعدكننده، مدام عود می‌كند كه علت آن اختلال در سیستم ایمنی بدن است.

در مواردی كه ضعف سیستم ایمنی در بروز و عود عفونت قارچی نقشی ندارد و بیماری به درمان دارویی پاسخ نمی‌دهد، انجام كشت توصیه می‌شود. با این كار مشخص می‌شود كه چه میكروارگانیسم‌هایی در ایجاد عفونت قارچی دخالت دارند و برای درمان، داروهای تركیبی تجویز خواهد شد.

براساس نتایج تحقیقات، از دیگر عوامل موثر در عود مكرر قارچ‌های مخمری، پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان مانند شلوار جین، جوراب شلواری یا لباس زیر جذب است. به افراد مبتلا به عفونت قارچی توصیه می‌شود از پوشیدن لباس‌های تنگ و چسبان خودداری كنند و لباس نخی بپوشند. به هیچ‌وجه هنگام ابتلا به این عفونت‌ها درمان های خانگی مانند استفاده از بتادین و.. را امتحان نكنید و فقط با آب ولرم محل مورد نظر را بشویید و باعث تحریك این ناحیه نشوید و عوامل عودكننده را بشناسید.

بدون مشاوره با پزشك نباید دارویی مصرف نمود. افراد دیابتی هم می‌توانند با كنترل قندخون و رعایت بهداشت و خشك نگه داشتن ناحیه واژن، از عفونت‌های قارچی مكرر جلوگیری كنند.



:: بازدید از این مطلب : 537
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

رفلاکس
به گفته یک فوق تخصص گوارش و کبد، افرادی که استرس و اضطراب بیشتری دارند، بیش از دیگران دچار رفلاکس معده می‌شوند.
 
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سیاوش ناصری‌مقدم با بیان اینکه رفلاکس یکی از شایع‌ترین و آزاردهنده‌ترین بیماری‌های دستگاه گوارش است، افزود: این بیماری به هیچ وجه خطرناک نبوده و احتمال سرطان‌زا بودن آن ناچیز است.
 
به گفته وی، از هر 100 هزار نفری که به رفلاکس معده مبتلا هستند، ممکن است دو نفر به سرطان دچار شوند و آن هم در صورتی که بیمار سال‌های سال به این مشکل دچار بوده و به پزشک مراجعه نکرده باشد. این فوق تخصص گوارش و کبد، نوع زندگی و نوع تغذیه را از دیگر عوامل مهم ابتلا به این بیماری دانست و افزود: افرادی که اضطراب بیشتری دارند، تندترغذا خورده و از چای زیاد و غذاهای ناسالم مانند فست‌فود استفاده می‌کنند.
 
به گفته وی، درمان این بیماری با داروهایی از خانواده آمپرازول که در درازمدت بسیار مطمئن بوده و هیچ مشکلی را برای بیمار ایجاد نمی‌کند، صورت می‌گیرد. ناصری‌مقدم ادامه داد: نیمی از کسانی که داروهای خود را قطع می‌کنند، بیماری‌شان بازمی‌گردد. در ادامه این گزارش دکتر رضا انصاری – عضو پژوهشکده کبد و گوارش ایران در خصوص دیگر بیماری‌های شایع گوارش، اظهار کرد: سندروم روده تحریک‌پذیر از بیماری رفلاکس شایع‌تر و مهم‌تر بوده و کیفیت زندگی افراد را به شدت کاهش می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه این بیماری خود را به صورت نفخ و دل‌ پیچه نشان می‌دهد، افزود: سندرم روده تحریک‌پذیر ممکن است با یبوست همراه بوده و فرد را نسبت به عوامل شیمیایی، مکانیکی و استرس حساس‌تر کند.
 
انصاری با بیان اینکه در برخی موارد ممکن است سندروم روده تحریک‌پذیر با سرطان روده بزرگ اشتباه تشخیص داده شود، افزود: این دو بیماری هیچ ربطی به هم نداشته و به دلایل علایم شبیه به هم، هنگام تشخیص اشتباه می‌شوند.
 
به گفته وی، این بیماری هیچ اثری در طول عمر افراد نداشته و به هیچ عنوان تبدیل به بیماری دیگری نمی‌شود و این مسئله که گفته می‌شود این بیماری با سرطان روده بزرگ ارتباط دارد، اشتباه است.



:: بازدید از این مطلب : 736
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

13 راه حل خوراکی برای آن که حال تان خوب شود
4 عدد انجیر خشك 3 گرم فیبر دارد كه باعث تنظیم حركات روده بزرگ و دفع بهتر می‌شود. خوردن این میوه باعث پیشگیری از عود مجدد هموروئید می‌شود.

اگر حسابی اعصاب‌تان به هم ریخته، موز بخورید
زمانی كه دیدید دكمه‌های لباس‌تان درست بسته نمی‌شوند، بروید سراغ موز. تحقیقات نشان داده یك موز متوسط 105 كالری و فقط 14 گرم قند دارد. همین مقدار شما را سیر كرده و قند خون را به شكل ملایمی بالا می‌برد. در ضمن همین موز 30 درصد ویتامین B6 مورد نیاز روزانه را تامین می‌كند. این ویتامین باعث می‌شود مقدار سروتونین تولید شده مغز اندكی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط دشوار و اضطراب‌ها را در شما افزایش می‌دهد.

اگر می‌خواهید کلیه تان سنگ نسازد، زرد‌آلود بخورید
هشت عدد زرد‌آلوی خشك حاوی 2 گرم فیبر و فقط 3 میلی‌گرم سدیم و 325 میلی‌گرم پتاسیم است كه همه این‌ها كمك می‌كنند مواد معدنی در ادرار تجمع پیدا نكرده و از تشكیل سنگ‌های اگزالات كلسیم جلوگیری شود. این سنگ‌ها شایع‌ترین نوع سنگ‌های كلیوی هستند. برای در امان ماندن از سنگ كلیه به‌خصوص اگر سابقه‌اش را دارید بقیه میان وعده‌ها را حذف كنید و برگه زردآلو بخورید.

اگر فشار خون‌تان بالاست، كشمش بخورید
60 عدد كشمش تقریبا می‌شود یك مشت پر كه حاوی یك گرم فیبر و 212 میلی‌گرم پتاسیم است كه هر دو برای كنترل فشار خون بالا در قالب یك رژیم غذایی توصیه می‌شوند. مطالعات متعددی نشان داده كه پلی‌فنل‌های موجود در مواد‌غذایی مشتق از خانواده انگور مثل همین كشمش و آب انگور در حفظ سلامت قلبی عروقی تاثیر بسزایی دارند که كاهش فشار خون از آن جمله است.

اگر از سر و صدای معده رنج می‌برید، ماست بخورید
یك فنجان و نیم ماست طبیعی (كم‌چرب/پروبیوتیك) غذا را به شكل موثری از دستگاه گوارش عبور می‌دهد. از سوی دیگر ماست‌های پروبیونیك قابلیت هضم غذا به‌ویژه لبنیات و حبوبات را در روده‌ها بهبود می‌بخشند. همان‌طور كه می‌دانید این غذاها عامل ایجاد گاز در دستگاه گوارشی هستند و در نتیجه با خوردن ماست از این مزاحمت دور می‌مانید.

اگر بیش از حد سرفه می‌كنید، عسل بخورید
در مطالعه‌ای كه توسط دانشمندان آمریكایی انجام گرفته، مشخص شده 2 قاشق چای‌خوری عسل قهوه‌ای و غلیظ بسیار موثرتر از داروهای بدون نسخه ضد‌سرفه، شدت و دفعات سرفه‌های شدید را در كودكان كاهش می‌دهد. آنتی‌اكسیدان‌های موجود در عسل و عوامل ضد‌میكروبی موجود در آن التهاب بافت‌های گلو را كاهش داده و بیمار را آرام می‌كند. البته به شرطی كه عسل واقعا طبیعی باشد!

اگر همیشه احساس خستگی می‌كنید، فلفل دلمه‌ای قرمز بخورید
فلفل دلمه‌ای قرمز غنی از ویتامین C است. مطالعات نشان داده، ویتامین C بهترین ماده برای مقابله با استرس‌هایی است كه به واسطه رادیكال‌های آزاد ایجاد می‌شوند. از سوی دیگر ویتامین C در عین برطرف كردن خستگی، نقشی اساسی در سوخت و ساز آهن برعهده دارد كه به بدن كمك می‌كند اكسیژن بیشتری وارد جریان خون شود. كمبود اكسیژن یكی از اصلی‌ترین دلایل خستگی و ضعف بدنی است.

اگر می‌ترسید سرطان معده بگیرید، كلم بخورید
مطالعه‌ای كه در سال 2002 در دانشگاه جانز‌هاپكینز صورت گرفته نشان داده، یك تركیب بسیار قدرتمند موجود در كلم به نام سولفورافان، هلیكو‌باكتر پیلوری(باكتری عامل زخم معده و روده) را پیش از ورود به دستگاه گوارش تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد و از كار می‌اندازد و حتی شاید در پیشگیری از ایجاد سرطان‌های دستگاه گوارش هم موثر باشد. یك فنجان پر از كلم 34 كالری دارد و 3 گرم فیبر و 75 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌كند.

اگر مشكل سخت دارید، انجیر بخورید
4 عدد انجیر خشك 3 گرم فیبر دارد كه باعث تنظیم حركات روده بزرگ و دفع بهتر می‌شود. خوردن این میوه باعث پیشگیری از عود مجدد هموروئید می‌شود. همچنین این مقدار انجیر 5 درصد پتاسیم و 10 درصد منگنز مورد نیاز روزانه را تامین می‌كند.

اگر دارای مشکلات شكمی هستید، ریحان بخورید
مطالعات نشان داده، ماده شیمیایی اوژنول موجود در ریحان باعث از بین رفتن و پیشگیری دل درد، حالت تهوع، كرامپ‌های شكمی یا اسهال می‌شود. علت این موضوع از بین رفتن برخی از باكتری‌ها از جمله سالمونلا و لیستریا توسط اوژنول است. اوژنول یك ماده ضد‌اسپاسم است كه می‌تواند باعث بهبود كرامپ‌های شكمی شود. هر طور كه دوست دارید ریحان را بخورید.

اگر دچار كم‌خوابی هستید، گوشت بوقلمون بخورید
حدود 85 گرم گوشت بوقلمون تقریبا حاوی كل تریپتوفان مورد نیاز روزانه بدن است. اسید آمینه تریپتوفان ماده‌ای ضروری است كه باعث تولید سروتونین و ملاتونین می‌شود كه هر دوی این‌ها باعث تنظیم خواب می‌شوند. مطالعات نشان داده افرادی كه از بی‌خوابی یا كم‌خوابی رنج می‌برند دچار كمبود تریپتوفان هستند.

اگر می‌خواهید از كسالت دور شوید، ماهی تن بخورید
85 گرم از ماهی تن كنسرو شده حاوی حدود 800 میلی‌گرم امگا3 است. محققان معتقدند، امگا3 باعث رفع كسالت روحی و پیشگیری از اضطراب و بالارفتن روحیه می‌شود. اسیدهای چرب موجود در ماهی، توسط متخصصان تغذیه با عنوان درمانی موثر برای افسردگی توصیف شده است. خوردن ماهی تن با مقدار كمی نان تاثیر بهتری دارد چون كربوهیدرات موجود در نان، سروتونین خون را افزایش داده و باعث بهبود روحیه و دور شدن احساس كسالت می‌شود.

اگر همیشه از حالت تهوع رنج می برید، چای زنجبیلی بخورید
مطالعات متعددی نشان داده، یك‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل، نصف قاشق چای‌خوری ریشه خرد شده زنجبیل یا یك فنجان چای زنجبیل باعث كاهش حالت تهوع ناشی از بیماری حركت و حالت تهوع سفر و بارداری می‌شود. محققان هنوز به‌درستی نمی‌دانند چه ماده‌ای در زنجبیل باعث سركوب حالت تهوع می‌شود اما به‌هرحال این ماده بی‌خطر بوده و فاقد عوارض جانبی معمول داروهای ضد‌تهوع است.

اگر دچار سوزش معده هستید، چای بابونه بخورید
چای بابونه باعث بهبود التهاب، اسپاسم و گاز دستگاه گوارش می‌شود. 2 قاشق چای‌خوری بابونه را به‌مدت 20 دقیقه در آب جوش دم كنید و كمی كه خنك شد میل كنید. برای برطرف شدن این مشكل لازم است چند بار در روز چای بابونه بخورید.



:: بازدید از این مطلب : 1126
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

چای
نوشیدن چای داغی که بخار از آن بلند می شود، خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش می‌دهد.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
نوشیدن چای داغ مخاط گوارشی به‌ویژه مخاط مری را آماده پذیرش مواد سرطان‌‌زا می‌کند و به همین علت در کشورهایی که عادت به مصرف چای داغ دارند، میزان ابتلا به این سرطان بیشتر است.

سرطان مری ششمین سرطان منجر به مرگ در میان مبتلایان به انواع سرطان‌ها در جهان و چهارمین سرطان در کشورهای در حال توسعه است. اما متاسفانه در بین کشورهای پرخطر، ایران دارای بالاترین میزان سرطان مری در جهان است.

دکتر اسلامی محقق مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران و همکاران وی تحقیقی بر روی حدود 50 هزار نفر در منطقه «ترکمن صحرا» انجام دادند. این افراد چای را درحالی می نوشیدند که درجه حرارت آن بیش از 70 درجه سانتیگراد بود.

استان گلستان در شمال ایران (بخشی از ترکمن صحرا) دارای یکی از بیشترین نرخ مبتلایان به این بیماری است. این درحالی است که مصرف سیگار و نوشابه های الکلی که از عوامل موثر در سرطان مری است، در این استان پائین است، اما نوشیدن چای داغ عادت معمول تمام ساکنان استان گلستان است.

در این استان، زنان نیز به همان تعداد مردان به سرطان مری مبتلا می شوند. باید توجه داشت که سرعت نوشیدن چای و نه میزان مصرف آن در بروز سرطان مری نقش دارد. تاکنون ارتباطی بین مقدار چای مصرفی و خطر سرطان مری دیده نشده است. اما تحقیقات تیم ایرانی نشان می دهد، نوشیدن یک فنجان چای در ظرف مدتی کمتر از دو دقیقه پس از ریختن آن، خطر سرطان مری را در مقایسه با چایی که 4 تا 5 دقیقه پس از ریختن نوشیده می شود، پنج برابر افزایش می دهد.

پژوهشگران امیدوارند این یافته ها به درک این که چرا در میان بعضی از جامعه های غیر اروپایی، خطر مبتلا شدن به سرطان مری بیشتر است، کمک کند: « نوشیدن چای بخشی از بسیاری فرهنگ هاست. این تحقیقات مسلما نشان نمی دهد که صرف نوشیدن چای بد است، بلکه این تحقیقات فراهم آورنده شواهد بیشتری در این باره است که خوردن و نوشیدن غذاها و نوشیدنی های داغ به طور منظم، می تواند خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش دهد.»

اولیور چایلدز، سخنگوی مطالعات سرطان در بریتانیا، با بیان این مطلب به بی‌بی سی می گوید: در شمال ایران مردم به صورت عادت روزانه، چای بسیار داغ می نوشند. ما بریتانیایی ها هم عادت به نوشیدن چای داریم، ولی معمولا آن را با افزودن کمی شیر سرد می نوشیم که در نتیجه چای آن قدر داغ نیست که خطر سرطان مری را افزایش دهد.



:: بازدید از این مطلب : 881
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

21 نکته کلیدی برای قبل و بعد از آرایش

۱ـ قبل ازاینکه مداد خط چشم یا خط لب خود را بتراشید آن را به مدت ۱۰ دقیقه داخل یخدان یخچال یا فریزر قرار دهید. با این کار مداد کمی سفت می‌شود و هنگام تراشیدن و تیز کردن نمی‌شکند.

 
۲ـ اگر چشمان‌تان گود رفته است بهتر است به جای مداد خط چشم از نوع مایع آن استفاده کنید.

 
۳ـ هنگام استفاده از ریمل برای اینکه صورت‌تان لک نشود، بهتر است لایه نازکی از ریمل را فقط روی مژه فوقانی بکشید. سپس با استفاده از فرچه ریمل مژه‌های بالا و پایین را ریمل بکشید تا توده نشود.
 

۴ـ قبل از فر دادن مژه‌های خود، ابزار مخصوص آن را برای چند ثانیه با سشوآر گرم کنید. همین گرمای اندک، فر مژه را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کند.

 
۵ـ هنگام خرید کرم پودر، رنگ آن را در قسمت داخلی مچ دست خود تست کنید. پوست این قسمت از دست رنگ محصول مورد نظر را دقیقا همان طوری نشان می‌دهد که روی صورت‌تان جلوه خواهد داشت.

 
۶ـ برای اینکه کرم پودر مدت بیشتری روی چهره‌تان دوام بیاورد، کافی است یک قطره از مرطوب‌کننده‌تان را روی آن بریزید. با این کار درخشش کرم پودر نیز بیشتر خواهد بود.
 

۷ـ کرم پودر باید آخرین چیزی باشد که روی چهره خود به کار می‌برید. به این ترتیب، قادر خواهید بود هر گونه لک ناشی از دیگر مواد آرایشی را بپوشانید.
 
۸ـ وقتی از ماتیک مات استفاده می‌کنید، طبیعتا روی لب خود احساس خشکی خواهید کرد.

 
برای اینکه این اتفاق نیفتد، کافی است قبل از استفاده از این نوع رژ لب، از کمی روغن (بلسان) لب استفاده کنید. بعد که کار آرایش چشم و باقی صورت را تمام کردید، از رژ مات استفاده کنید. تا این زمان دیگر روغن جذب لب‌ها شده است.
 

۹ـ برای اینکه رژ لب دوام بیشتری روی لب‌تان داشته باشد، قبل از استفاده از رژ روی لب‌تان، خط لب بکشید. سپس بر روی خط لب، رژ بمالید.
 

۱۰ـ سایه چشم تیره می‌تواند نقش خط چشم را هم بازی کند. فرچه‌ای تخت را مرطوب کرده و در سایه چشم تیره فرو ببرید. سپس آن را روی خط مژه بکشید و به فاصله موجود بین مژه‌ها دقت کنید. بعد، همین رنگ را بالای خط مژه نیز به کار ببرید.

 
۱۱ـ رژ لب خود را حتما داخل یخچال نگهداری کنید تا بیشتر عمر کند.
 

۱۲ـ هنگام خرید رژ لب هرگز تستر را روی لب خود آزمایش نکنید. این کار بسیار غیربهداشتی است. بهتر است رژ را روی نوک انگشتان خود امتحان کنید.

 
۱۳ـ بعد از اینکه از رژ لب استفاده کردید، انگشت اشاره خود را داخل دهان خود فرو ببرید و به آرامی بیرون بکشید.
رژ اضافی به انگشت‌تان می‌چسبد و بیرون می‌آید و دیگر مزاحم دندان‌تان نخواهد شد.

 
۱۴ـ رژ لب می‌تواند گاهی به عنوان رژ گونه به کار رود اما عکس آن هرگز صادق نیست.

 
۱۵ـ خط لب بر رژ لب مقدم است. اگر بعد از رژ لب تازه بخواهید از خط لب استفاده کنید، قادر نخواهید بود خط لب طبیعی خود را به درستی پیدا کنید.
 
۱۶ـ خانم‌های مسن بهتر است دور رژ لب‌های مات و براق را خط بکشند و صرفا از رژ لب‌های چرب استفاده کنند.

 
۱۷ـ ‌اگر از رنگ رژ لب خود خوش‌تان نمی‌آید، آن را دور نیندازید. کافی است آن را با دیگر رنگ‌‌ها مخلوط کنید تا به ترکیب رنگی مورد علاقه‌تان برسید.
 

۱۸ـ اگر لب‌هایتان گوشتی و ضخیم است بهتر است خط لب را فقط در قسمت خارجی خط لب طبیعی خود به کار ببرید.

 
۱۹ـ اگر رژ ‌لب‌تان شکسته است، کافی است شعله کبریت یا فندک را زیر قسمت شکسته بگیرید و وقتی شروع به آب شدن کرد، آن را روی قسمت پایه به آرامی بفشارید. سپس آن را سر و ته کنید و بدون درپوش به مدت ۵ دقیقه داخل یخچال بگذارید.

 
۲۰ـ از رژ‌هایی که رنگ پرتقالی و قهوه‌ای دارند کمتر استفاده کنید چون باعث زرد شدن دندان‌ها می‌شود.

 
۲۱ـ برای اینکه فنجان یا لیوانی که از آن می‌نوشید، رژی نشود کافی است قبل از نوشیدن با احتیاط و پنهان کاری تمام، سطح تماس آن را با نوک زبان خود کمی خیس کنید و سپس فنجان یا لیوان را به دهان ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 607
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

این روزها خیلی از ما عادت کردیم که شب ها دیر بخوابیم اما این عادت بد عوارضات زیادی داره که یکی از اونها آسیب رسوندن به مغز و حافظه ماست.




به گزارش خبرگزاری مهر، در یک مجموعه از تحقیقات ارائه شده در همایش سالانه علم عصب شناسی که توسط انجمن علم عصب شناسی در نیواورلئان برگزار شد اهمیت خواب به ویژه خواب شب مورد تأکید قرار گرفت.








براساس نتایج تحقیقات محققان آمریکایی، یک نفر از هر 5 بزرگسال آمریکایی دارای نشانه‌های کمبود مزمن خواب است، مشکلی که یک مشکل سلامتی عمومی و شایع محسوب می‌شود و همچون مشکل چاقی، مشکلات قلبی عروقی و حافظه از موضوعات جدی عرصه بهداشت و درمان به شمار می‌رود.





بی‌خوابی فعالیت یک شبکه مهم از مناطق مغز را مختل می‌کند که اختلال در عملکرد این شبکه دربرگیرنده ایجاد بیماری آلزایمر است.





بی‌خوابی در ارتباط با منطقه مغزی هیپوکامپ تغییرات ناگهانی ایجاد می‌کند، درحالی که این منطقه برای حافظه و حالت پیش فرض شبکه مغز، حیاتی است.





خاطرات ترسناک در طول خواب به طور ارادی تضعیف می‌شوند که این امر می‌تواند احتمالی برای درمان اختلال استرس پس از یک آسیب روحی را مطرح کند.





کلیفورد ساپر، از دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد و کارشناس خواب و بی‌خوابی اظهار داشت: همانطور که نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد ما نمی‌توانیم نقش مهم خواب شب را نادیده بگیریم. تصویربرداری‌های انجام شده از مغز و مطالعات رفتاری نشان می‌دهد که بی‌خوابی مسیرهای مغزی را مسدود یا مختل می‌کند و این امر خطراتی را برای یادگیری، حافظه و سلامت ذهنی به دنبال دارد.





مشکل در به خواب رفتن، بیدار شدن مکرر در خلال شب همراه با ناتوانی یا اشکال در به خواب رفتن مجدد، بیدارشدن خیلی زود در صبح و خوابی که باعث تجدید قوا نشود را بی ‌خوابی می‌گویند.





بی‌خوابی یکی از اختلالات خواب است که در روان‌شناسی خواب مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد. ناتوانی در به خواب رفتن و یا ناتوانی در خواب ماندن در مدت طولانی یا خواب عمیق را کم خوابی می‌گویند. کم ‌خوابی در واقع خود بیماری به حساب نمی‌آید بلکه جزء علایم بیماری محسوب می‌شود.





کم‌خوابی معمولاً ناشی از اضطراب و تنش هیجانی است. از دیگر علل کم خوابی، می‌توان به احساس عدم امنیت، ترس از تنهایی، افسردگی و مصرف کافئین اشاره کرد، این درحالی است که کم‌ خوابی در بین زنان 1.4 برابر مردان است.



:: بازدید از این مطلب : 562
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


 

با این برنامه چربی سوزی سریع و آسان داشته باشید

این برنامه چربی سوزی معجزه میکند: سریعwww.taknaz.ir - و آسان مانکن شوید!

هفته اول:
 
شنبه
5 دقیقه با شدت ملایم گرم کنید.
به مدت یک دقیقه شدت تمرین را تا حد قوی بالا ببرید و بعد یک دقیقه سرعت تمرین را تا حد متوسط پایین بیاورید. اینکار را 5 مرتبه تکرار کنید.
15 دقیقه آخر را با سرعت متوسط انجام دهید و کم کم شدت آن را پایین بیاورید.
 
دوشنبه
5 دقیقه با شدت ملایم گرم کنید.
به مدت 10 دقیقه شدت تمرین را تا حد متوسط بالا ببرید.
یک تا دو دقیقه روی شیب زیاد با شدت بالا راه بروید و بعد روی سطح صاف یک تا دو دقیقه ضربانتان را پایین بیاورید. یکبار دیگر این تمرین را تکرار کنید.
تمرین را با شدت متوسط به پایان برسانید.
 
چهار شنبه
5 دقیقه با شدت ملایم گرم کنید.
به مدت 5 دقیقه شدت تمرین را تا حد متوسط بالا ببرید.
شدت تمرین را برای 5 دقیقه تا بالاترن حد افزایش دهید.
تمرین را با شدت متوسط به پایان برسانید.
 
پنجشنبه
به مدت 30 دقیقه با شدت دلخواه راه بروید. گرم کردن اولیه و خنک کردن آخر کار را فراموش نکنید.
هفته دوم:
 
شنبه
5 دقیقه با شدت ملایم گرم کنید.
به مدت یک دقیقه شدت تمرین را تا حد قوی بالا ببرید و بعد یک دقیقه سرعت تمرین را تا حد متوسط پایین بیاورید. اینکار را 7 مرتبه تکرار کنید.
تمرین را با سرعت متوسط به پایان برسانید و کم کم از شدت آن بکاهید.
 
دوشنبه
5 دقیقه با شدت ملایم گرم کنید.
به مدت 5 دقیقه شدت تمرین را تا حد متوسط بالا ببرید.
یک تا دو دقیقه روی شیب زیاد با شدت بالا راه بروید و بعد روی سطح صاف یک تا دو دقیقه ضربانتان را پایین بیاورید. دوبار دیگر این تمرین را تکرار کنید.
تمرین را با شدت متوسط به پایان برسانید.
 
چهار شنبه
5 دقیقه با شدت ملایم گرم کنید.
به مدت 5 دقیقه شدت تمرین را تا حد متوسط بالا ببرید.
شدت تمرین را برای 10 دقیقه تا بالاترین حد افزایش دهید.
تمرین را با شدت متوسط به پایان برسانید.
 
پنجشنبه
به مدت 30 دقیقه با شدت دلخواه راه بروید. گرم کردن اولیه و خنک کردن آخر کار را فراموش نکنید.
هفته سوم:
 
شنبه
5 دقیقه با شدت ملایم گرم کنید.
به مدت دو دقیقه شدت تمرین را تا حد قوی بالا ببرید و بعد دو دقیقه سرعت تمرین را تا حد متوسط پایین بیاورید. اینکار را 4 مرتبه تکرار کنید.
تمرین را با سرعت متوسط به پایان برسانید و کم کم از شدت آن بکاهید.
 
دوشنبه
5 دقیقه با شدت ملایم گرم کنید.
به مدت 5 دقیقه شدت تمرین را تا حد متوسط بالا ببرید.
2 تا 3 دقیقه روی شیب زیاد با شدت بالا راه بروید و بعد روی سطح صاف یک تا 2 دقیقه ضربانتان را پایین بیاورید. یکبار دیگر این تمرین را تکرار کنید.
تمرین را با شدت متوسط به پایان برسانید.
 
چهار شنبه
5 دقیقه با شدت ملایم گرم کنید.
به مدت 5 دقیقه شدت تمرین را تا حد متوسط بالا ببرید.
شدت تمرین را برای 15 دقیقه تا بالاترین حد افزایش دهید.
تمرین را با شدت متوسط به پایان برسانید.
 
پنجشنبه
به مدت 30 دقیقه با شدت دلخواه راه بروید. گرم کردن اولیه و خنک کردن آخر کار را فراموش نکنید.
هفته چهارم:
 
شنبه
5 دقیقه با شدت ملایم گرم کنید.
به مدت 2 دقیقه شدت تمرین را تا حد قوی بالا ببرید و بعد 2 دقیقه سرعت تمرین را تا حد متوسط پایین بیاورید. اینکار را 5 مرتبه تکرار کنید.
تمرین را با سرعت متوسط به پایان برسانید و کم کم از شدت آن بکاهید.
 
دوشنبه
5 دقیقه با شدت ملایم گرم کنید.
به مدت 5 دقیقه شدت تمرین را تا حد متوسط بالا ببرید.
2 تا 3 دقیقه روی شیب زیاد با شدت بالا راه بروید و بعد روی سطح صاف 1 تا 2 دقیقه ضربانتان را پایین بیاورید. دوبار دیگر این تمرین را تکرار کنید.
تمرین را با شدت متوسط به پایان برسانید.
چهار شنبه
5 دقیقه با شدت ملایم گرم کنید.
به مدت 2 دقیقه شدت تمرین را تا حد متوسط بالا ببرید.
شدت تمرین را برای 20 دقیقه تا بالاترین حد افزایش دهید.
تمرین را با شدت متوسط به پایان برسانید.
 
پنجشنبه
به مدت 30 دقیقه با شدت دلخواه راه بروید. گرم کردن اولیه و خنک کردن آخر کار را فراموش نکنید.



:: بازدید از این مطلب : 667
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 
بیماری صرع یكی از رایج‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های مغزی در جهان است كه تا امروز بالغ بر 35 میلیون نفر را در كشورهای مختلف به‌خود مبتلا كرده است.
 

 

برترین ها:  بیماری صرع یكی از رایج‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های مغزی در جهان است كه تا امروز بالغ بر 35 میلیون نفر را در كشورهای مختلف به‌خود مبتلا كرده است. با وجود آن‌كه پزشكان و متخصصان زیادی در سراسر جهان برای درمان این بیماری تحقیقات و آزمایش‌های متعددی را به سرانجام رسانده‌اند اما هنوز درمان قطعی و حتمی برای این بیماری از سوی متخصصان طب رایج مشخص نشده است اما داروهای شیمیایی و طبیعی تسكین‌دهنده و كنترل‌كننده زیادی در جهان برای كنترل این بیماری وجود دارد. در این مطلب برخی از شیوه‌های طبیعی موثر در كنترل و درمان این بیماری را مرور می‌كنیم.



تنظیم ساعت خواب
 

به اعتقاد كارشناسان و متخصصان طب مكمل و جایگزین، تنظیم ساعت خواب بیماران مبتلا به صرع یكی از ساده‌ترین شیوه‌ها برای كنترل حملات صرع و افزایش فواصل بین حملات و تشنج‌های ناشی از این بیماری است. استراحت كافی، خواب عمیق و آرام از مهم‌ترین نكاتی است كه در تسكین حملات بیماران مبتلا به صرع از سوی درمانگران توصیه شده است. به اعتقاد درمانگران طب مكمل بی‌خوابی از جمله موثرترین عوامل در تشدید حملات و تشنج‌ها در بیماران دچار صرع است.



هر روز چای زنجبیل بنوشید
 

دم‌نوش زنجبیل یكی از مفیدترین چای‌های گیاهی است كه برای تسكین دردهای ناشی از بیماری صرع به بیماران توصیه می‌شود. برای تهیه این دم نوش لازم است یك قاشق چای خوری زنجبیل را با مقدار كمی دارچین و یك چهارم قاشق مرباخوری زعفران مخلوط كرده و با 2 لیوان آب دم كنید. نوشیدن این دم نوش به مقدار 2 فنجان در روز برای تسریع روند درمان و تسكین مشكلات بیماری صرع مناسب است.



تركیب آویشن و پونه كوهی
 

گیاه آویشن از دیگر گیاهان دارویی است كه مصرف آن در میان مردم برای درمان بسیاری از بیماری‌ها رایج است. چای آویشن از دیگر چای‌های گیاهی است كه برای تسكین دردهای ناشی از صرع و كاهش حملات آن بسیار مناسب است. برای تهیه این دم نوش بهتر است میزان مساوی از گیاه آویشن را با پونه كوهی مخلوط كرده و با 2 لیوان آب دم كنید. نوشیدن این چای 2 تا 3 فنجان در روز توصیه شده است.



تاثیر دارچین در كنترل حملات صرع
 

دم نوش دارچین و هل نیز از دیگر دم نوش‌های موثر در كنترل و تسكین حملات ناشی از صرع است. برای تهیه این دم نوش یك قاشق چای خوری دارچین را با 10 عدد هل و 2 لیوان آب دم كرده و پس از دم آمدن بنوشید.



این نوشیدنی‌ها را به سبد غذایی‌تان اضافه كنید
 

چای گیاهی بهارنارنج نیز از دیگر دم‌نوش‌های موثر در تسكین سردردهای ناشی از صرع است كه برای تهیه آن می‌توان مانند دم نوش دارچین عمل كرد و به جای دارچین از یك قاشق چای خوری گیاه بهارنارنج استفاده كرد.دم‌نوش گیاه دارویی سنبل‌الطیب نیز یكی از پرفایده‌ترین داروهای طبیعی  برای درمان بیماری صرع است كه به شیوه چای معمولی تهیه می‌شود.گیاه زوفا نیز از جمله گیاهانی است كه بسیاری از درمانگران و متخصصان طب سنتی نوشیدن دم نوش، جوشانده یا عصاره آن را برای درمان سردردهای ناشی از میگرن، صرع و سردردهای مزمن توصیه می‌كنند.





 
دور این غذاها را خط بكشید
 

افراد مبتلا به بیماری صرع بهتر است از مصرف مواد و نوشیدنی‌های حاوی كافئین اكیدا خودداری كنند. درمانگران مكاتب درمانی مختلف نوشیدن چای، قهوه، نسكافه و انواع نوشابه‌های گازدار را برای افراد مبتلا به صرع جایز نمی‌دانند. این گروه همچنین استفاده از مواد خوراكی شیرین مانند قندوشكر و شیرینی‌ها را مناسب حال افراد مبتلا به صرع نمی‌دانند. علاوه بر این، توصیه شده بیماران مبتلا به صرع مصرف انواع غذاهای آماده، تخم مرغ‌های ماشینی و استفاده از انواع گوشت‌های قرمز، سس، گوجه فرنگی، بادنجان، عدس، سیب زمینی را كمتر در رژیم غذایی روزانه خود مصرف كنند.



این ویتامین‌ها را فراموش نكنید
 

بسیاری از داروهای شیمیایی كه برای بیماران مبتلا به صرع از سوی متخصصان در طب رایج، تجویز می‌شود، جذب برخی از ویتامین‌ها مانند كلسیم و ویتامین D را در بدن دچار اختلال می‌كند. از این‌رو برخی از بیماران مبتلا به صرع با مصرف داروهای شیمیایی به اندازه كافی از مواد خوراكی كه در وعده‌های غذایی خود مصرف می‌كنند، كلسیم و ویتامین D دریافت نمی‌كنند. به همین دلیل به این گروه توصیه می‌شود در رژیم غذایی خود توجه زیادی به دریافت میزان كافی از این 2 ویتامین داشته باشند.



حتما بادنجان بخورید
 

  •  در طول روز حتما 20 دقیقه زمان برای پیاده‌روی در فضای باز و مناسب اختصاص دهید.

     
  •  از استعمال دخانیات پرهیز كنید.

     
  •  از میوه و سبزی‌های تازه حتما در 2 وعده غذایی خود استفاده كنید.

     
  •  ازحضور در فضا یا مكان‌هایی كه موجب تحمیل استرس، فشار عصبی و اضطراب به شما می‌شود، خودداری كنید.

     
  •  از خیره شدن به صفحه تلویزیون یا منابع نور به‌مدت طولانی پرهیز كنید.

     
  •  در وعده‌های غذایی خود به‌طور ویژه از بادنجان استفاده كنید.

     
  •  از شب زنده‌داری پرهیز كنید.


:: بازدید از این مطلب : 688
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
با این خوراکی ها اعصاب خود را آرام کنید!
یکی از شیوه‌ های مقابله با استرس و فشار های روحی، داشتن تغذیه‌ مناسب است. استرس بیش از حد، مشکلات زیادی در زندگی به بار می‌ آورد. این فشارهای روحی حتی می‌تواند به افزایش وزن و چاقی هم منجر شود. به خاطر این که برخی از افراد در شرایط سخت و استرس زا به خوردن گرایش پیدا می‌کنند.
 
ایران ناز، خوشبختانه مواد غذایی مفیدی وجود دارد که فشارهای روحی را کاهش داده و نمی‌گذارد شما به خوردن احساسی رو بیاورید. در این مقاله توصیه‌های غذایی برای مقابله با استرس و بی خوابی، خوش اخلاقی، تقویت سیستم ایمنی بدن و در حالت کلی برای داشتن اعصابی آرام معرفی می‌کنیم. با ما باشید.

آیا شما یک خانم خانه دار هستید و کارهای سخت خانه اعصابتان را به هم ریخته است؟ آیا کارمندی هستید که فشار کاری زیادی تحمل می‌کنید؟ آیا دانشجو هستید و فکر درس و آینده رهایتان نمی‌کند؟ فرقی نمی‌کند چه شغلی دارید و موقعیت اجتماعیتان چیست! همه‌ ما استرس‌های خودمان را داریم. مقابله با غول استرس نیاز به انرژی و قدرت دارد که باید از طریق مواد غذایی مناسب تأمین شود.
 
زندگی کردن با استرس و فشارهای روحی باعث می‌شود که بدن با مشکلات زیادی مواجه شود مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون بالا، زخم معده، آسم، چاقی و غیره. پس به جای این که زیاد حرص بخورید این مواد غذایی را دریابید.

برای اینکه خوش اخلاق باشید
اخلاق خوب و سرزندگی یکی از بهترین شیوه های مقابله با استرس است. برای اینکه خوش اخلاق باشید و به استرس مجال جولان ندهید بادام، پسته، پاپایا، ماهی آزاد، میگو و آجیل میل کنید. ویتامین‌های گروه B باعث ترشح زیاد هورمون سروتونین در مغز می‌شود.
 
افزایش این هورمون، شما را به آرامش خواهد رساند. اسیدفولیک که فولات نیز نامیده می‌شود و از خانواده‌ ویتامین‌های B محسوب می‌شود خلق و خوی شما را بهتر می‌کند. برای این که ویتامین B6 بیشتری دریافت کنید آجیل میل کنید. مصرف ماهی و ماست، ویتامین B12 خونتان را تأمین کرده و انرژی‌تان را افزایش خواهد داد.
 

اینها را بخورید تا سیستم ایمنی بدنتان تقویت شود
سیستم ایمنی ضعیف می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را بالا ببرد و به طور غیر مستقیم میزان استرس و فشارهای روحی را افزایش دهد. برای این که سیستم ایمنی بدنتان تقویت و استرس‌تان کنترل شود بروکلی، مورد صحرایی، فلفل دلمه‌ای، کیوی، توت فرنگی و گوجه فرنگی میل کنید.

دریافت ویتامین C بیشتر باعث کاهش رادیکال‌های آزاد شده و اثرات منفی استرس را کاهش می‌دهد به این ترتیب سیستم ایمنی بدن در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد. در این صورت بدنتان سالم‌تر و شاداب‌تر است و راحت‌تر می‌توانید با مشکلات و فشارهای روحی پیش آمده مقابله کنید.
 
این‌ها را بخورید تا زود از کوره در نروید
این که با هر مشکلی زود از کوره در بروید و زمین و زمان را به هم بدوزید نه تنها دردی را دوا نمی‌کند بلکه استرس‌هایتان را نیز بیشتر می‌کند. برای این که به اعصابتان مسلط باشید و زود عصبانی نشوید آووکادو، موز، لوبیا قرمز، ذرت، بوقلمون، سیب زمینی و لوبیا سفید بیشتری مصرف کنید.

زمانی که احساس می‌کنید خیلی زود تبدیل به آتشفشان در حال فوران می‌شوید یعنی زمان آن رسیده که به فکر مصرف پتاسیم بیشتر باشید. بیشتر به سراغ خوراکی‌هایی بروید که سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، ویتامین E و همچنین سلنیوم باشد. آنتی اکسیدان ها آسیب‌هایی که استرس به سلول‌های بدن وارد می‌سازد را ترمیم می‌کند.
 
این‌ها را بخورید تا خواب راحتی داشته باشید
افرادی که خواب خوب و کافی دارند راحت‌تر با استرس‌ها و فشارهای روحی مقابله می‌کنند. برای این که کیفیت خوابتان را بهتر و استرس‌ها را کاهش دهید نخود، عدس، بلغور جو دو سر، تخم کدو تنبل، اسفناج و چغندر بیشتری در برنامه‌ غذایی‌تان بگنجانید.

منیزیم مانند یک آرام بخش طبیعی عمل می‌کند و عضلات، رگ‌های خونی و سیستم گوارشتان را در سلامت و آرامش نگه می‌دارد. علاوه بر این منیزیم نقش مهمی در ترشح هورمون سروتونین بازی می‌کند. این هورمون باعث ایجاد آرامش می‌شود.

گیاهان دارویی که استرس را کاهش می‌دهند
سبزی راکت را امتحان کنید که منبع فوق‌العاده‌ فولات است. می‌توانید این سبزی را در سالادها، سوپ‌ها، ساندویچ‌ها و یا روی پیتزاها مصرف کنید. جعفری نیز معجزه می‌کند. این سبزی معطر را به تمام غذاهایی که با گوجه فرنگی تهیه می‌شوند اضافه کنید. در کنار مرغ، بوقلمون و یا در سالاد و ساندویچ‌هایتان حتماً از جعفری استفاده کنید. جعفری اعصاب شما را آرام و کمک می‌کند استرس‌هایتان کاهش یابد. از این گذشته این سبزی معطر مقاومت جسمی شما را نیز بالا می‌برد.
 
برای مقابله با استرس، از این‌ها بپرهیزید
استرس جزوی از زندگی روزمره است اما اگر بیش از اندازه دچار استرس می‌شوید باید تغییراتی در سبک زندگی‌تان ایجاد کنید. توصیه می‌کنیم تا جایی که می‌توانید خوردن مواد غذایی زیر را کاهش دهید:
 
1- نوشیدنی‌های کافئینه
کافئینی که در قهوه، چای، نوشیدنی‌های گازدار و غیره وجود دارد می‌تواند اضطراب ایجاد کند و میزان هورمون استرس را بالا ببرد.

2- چربی‌های ترانس
از مصرف کیک‌ها، بیسکویت‌ها و کلاً هله‌هوله ها بپرهیزید. این خوراکی‌ها حاوی چربی‌های ترانس هستند که به سیستم ایمنی بدن آسیب می‌رساند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را بالا می‌برد. برچسب این مواد غذایی را به دقت به خونید و از مصرف مواد غذایی حاوی روغن هیدروژنه بپرهیزید.
 
3- قند
مصرف زیاد قند باعث افزایش میزان قند خون می‌شود و ترشح انسولین را بالا می‌برد. این روند باعث می‌شود که غدد فوق کلیوی توانایی لازم برای کنترل درست هورمون‌های استرس را نداشته باشد و نتواند به غده تیروئید برای کنترل وزن کمک کند.
 
4- الکل
مصرف الکل به غدد فوق کلیوی آسیب می‌رساند چون قند بیش از حدی را به بدن تحمیل می‌کند.


:: بازدید از این مطلب : 583
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
مواد غذایی مفید برای مبارزه با آرتروز استخوان
در اینجا پنج ماده غذایی ضد التهاب را به شما معرفی میکنیم:
غذاهای غنی از امگا3: یکی ازدلایل التهاب در بدن، مصرف بالای اسیدهای چرب امگا- 6 و دریافت پایین اسیدهای چرب امگا- 3  است. اغلب رژیم های غذایی امروزی حاوی 10 برابر امگا- 6 نسبت به امگا- 3 هستند، که این نسبت خطر التهاب را بسیار افزایش میدهد. امگا- 6 در مغزها، دانه ها و روغن های گیاهی یافت میشود.

محققان توصیه میکنند که بیماران مبتلا به آرتروز مقدار بیشتری امگا- 3 به رژیم غذایی خود اضافه کنند. منابع اسیدهای چرب امگا- 3 عبارتند از: انواع ماهی مانند سالمون، ساردین و قزل آلا، تخم کتان و گردو. همچنین می توان برای تامین اسیدهای چرب امگا- 3 از  مکمل های روغن ماهی نیز استفاده نمود.

روغن زیتون تصفیه نشده: زیتون و روغن زیتون حاوی ترکیبات ضد التهاب هستند و توصیه می شود در رژیم غذایی روزانه خود از آنها استفاده کنید.

غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها: میوه ها و سبزی ها به ویژه آنهایی که رنگ تیره دارند، حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی فراوانی می باشند. توت فرنگی، تمشک، زغال اخته، طالبی، زردآلو، گیلاس، آلو، هندوانه، خرمالو و کلم، اسفناج، بروکلی، هویج، گل کلم، کدو، کدو حلوایی، فلفل، سیب زمینی و شلغم حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان ها هستند.

ادویه ها: زنجبیل، سیر، دارچین و زردچوبه دارای خواص ضد التهابی می باشند، بنابراین به یاد داشته باشید که در طبخ غذاها از آنها استفاده کنید. یک نوشیدنی بسیار مفید برای بهبود التهاب مخلوط آب سیب، آب هویج و زنجبیل می باشد.

چای سبز: چای سبز حاوی ترکیبات خاصی است که برای رفع التهاب و بهبود مفاصل مفید می باشند. براساس مطالعات، نوشیدن 3 تا 4 فنجان چای سبز در روز اثر قابل توجهی در رفع التهاب دارد


:: بازدید از این مطلب : 657
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 


 
پنج خوراکی معجزه آسا برای کوچک کردن شکم
پنج خوراکی معجزه آسا برای کوچک کردن شکم
تحقیقات درج شده در مجله 2011 مطالعه گروه تغذیه نشان میدهد افرادی که شکمی مخروطی شکل و پر از چربی داشتند با استفاده از رژیمی که 30 درصد کالری ناشی از پروتئین دارا بود، که شامل شش تا هفت وعده روزانه، لبنیات بود ، در لاغر شدن از موفقیت بیشتری برخودار بودند. به گزارش ایران ناز تحقیقات جدید نشان میدهد که این غذاها میتوانند در کوچک شدن دور کمر افراد موثر باشند و در نتیجه منجر به سلامتی بیشتر آنها شود.

وجود چربی اضافی در اطراف کمر که باعث اضافه وزن هم می شود ضمن اینکه ظاهر ناخوشایندی دارد شما را مجبور به خرید شلوار جین بزرگتر نیز می کند. شکم  یا احشایی که پر از چربی شده اند و اطراف خود را احاطه شده از چربی می بینند، افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 را در پی دارد.

ورزش به همراه کاهش کالری اضافی ناشی از چربی ، برای لاغر شدن معده شما ضروری هستند. اما تحقیقات جدید نشان می دهد که بعضی از غذاها ممکن است بدون ورزش زیاد دور کمر شما را کوچک کنند و معجزه آسا باشند. در اینجا پنج فرمول غذایی برای کوچک شدن شکم توصیه میشود:

1 - روغن کانولا
کانولا بهترین روغن برای پخت و پز جهت داشتن قلبی سالم است :
زمانی که محققان برزیلی بر روی موش های صحرایی یک رژیم غذایی حاوی روغن کانولا یا روغن سویا به مدت دو ماه استفاده کردند دریافتند که ، موشهایی که روغن سویا استفاده کردند در مقایسه با موشهایی که که در رژیم غذایی خود روغن کانولا تغذیه کرده بودند حدود 20 درصد چربی بیشتر در اطراف اندامهای شکم ( که همچنین به عنوان چربی احشایی شناخته می شود ) داشتند.

در حالی که محققان دقیقا نمی توانند بگویند که افراد چه میزان روغن کلزا را باید در رژیم غذایی خود برای رسیدن به این اثر استفاده کنند، بر این باورند که کلزا حاوی مقادیر زیادی امگا 3 است که باعث کاهش سطح انسولین می شود، که در نهایت موجب جلوگیری از ذخیره چربی بیش از حد در بدن می شود.

2 - لوبیا
جایگزین کردن پروتئین های گیاهی مانند لوبیا با پروتئین های حیوانی در رژیم غذایی،می تواند به سلامتی قلب شما بسیار کمک کند: در سال2011 مطالعه پزشکان نشان داد چنانچه مدت شش ماه از یک رژیم گیاهی مناسب استفاده شود، کالری آن باعث می شود چاقی رو به تزاید افراد به خوبی کنترل شود و منجر به کم شدن وزن افراد مبتلا به دیابت شود . رژیم غذایی گیاهی باعث سوزاندن چربی بیش از حد شکم می شود.

هان کالوا از پزشکان محقق در موسسه پزشکی بالینی و تجربی پراگ است، او در خصوص لایه اضافی زیر پوست که چربی نام دارد این سوال را مطرح می کند که، بهترین نوع پروتئین برای سلامت خود و محیط زیست چیست؟ که پاسخ آن را لوبیای سیاه عنوان می کند.

3 - شیر کم چرب
شیر ( و دیگر محصولات لبنی کم چرب ) به شما در ساخت استخوان های قوی کمک خواهد کرد ، اما اگر شما می خواهید کمر خوش تراشی داشته باشید نیاز به افزایش سوزاندن کالری عضلات خود برای رسیدن به آن خواهید داشت : در مجله 2011 مطالعه گروه تغذیه نشان می دهد ، افرادی که شکمی مخروطی شکل و پر از چربی داشتند با استفاده از رژیمی که 30 درصد کالری ناشی از پروتئین دارا بود ، که شامل شش تا هفت وعده روزانه، لبنیات بود ، در لاغر شدن از موفقیت بیشتری برخودار بودند. همچنین محققان گفته اند که پروتئین لبنیات ، که دارای اسید آمینه لیوسین هستند، در تحریک تشکیل پروتئین های عضلانی ( پر از چربی ) جدید بسیار تاثیر گذار هستند. مثل بستنی

4 - غلات سبوس دار
هنگامی که محققان از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا داوطلب شدند در برنامه های کاهش وزن به مدت سه ماه شرکت نمایند دستور غذایی آنها بدین صورت بود که یک گروه فقط غلات سبوس دار استفاده نمایند و گروه دیگر نیز تنها غلات تصفیه شده ( تماما بدون سبوس ) مصرف کنند ، در حالی که دریافتند فیبر موجود در غلات سبوس دار، برخی فوائد انحصاری دارد متوجه شدند که با خوردن آنها چربی در ناحیه شکم به میزان قابل توجهی ذوب شده است ، همچنین پژوهشگران متوجه شدند که غلات سبوس دار سرشار از منیزیم هستند، که یک ماده معدنی در تنظیم متابولیسم چربی است.

5 - فلفل قرمز
در مجله های اخیر در حوزه مطالعه تغذیه، نتیجه تحقیقات محققان هلندی از 374 فرد در مورد غذاهایی که اغلب می خوردند بدین شرح بود: آنها دریافتند که کسانی که رژیم های غذایی حاوی بتا کاروتن و لیکوپن استفاده کردند ( فیتوکمیکال ها باعث درخشانی و قرمزی هویج ، پرتقال و فلفل قرمز و گوجه فرنگی می شوند ) کمر و شکم کوچکتر و کم چربی تری دارند.

محققان تصور می کننداز آنجا که بتا کاروتن و لیکوپن ها ، جزو آنتی اکسیدان های قوی هستند، نسبت به ترکیبات مضر که باعث ذخیره سازی چربی در بدن می شوند مفید و پاکتر هستند. فلفل نیز که حاوی ویتامین C می باشد ، مواد مغذی مورد نیاز برای سوزاندن چربی را دارا است.


:: بازدید از این مطلب : 669
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
5 ماده غذایی که میل جنسی شما را بسیار کم میکند
آیا می‌دانستید مصرف مرتب برخی مواد غذایی می‌تواند میل جنسی شما را کاهش دهد؟
۱.لیسوریس: این گیاه شیرین در صنعت شیرینی‌پزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه چون سطح تستوسترون را کاهش می‌دهد کاهنده میل جنسی هم در زنان و هم در مردان است.

۲.سویا: سویا یکی از مواد غذایی طبیعی غنی از ریزمغذی‌ها است. این دانه گیاهی منبع خوب پروتئین، قند، چربی، ویتامین‌های A، B، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، زینک و آهن است و به شکل‌های گوناگونی از جمله شیر سویا در بازار موجود است. با وجود تمامی فواید مصرف بالای آن می‌تواند میزان هورمون تستوسترون را در بدن کاهش دهد.

۳.مانت: مانت یک گیاه دارویی بسیار مشهور است که برای سیستم دستگاه گوارش مفید است. از این گیاه معمولا برای معطر کردن بستنی‌ها و انواع شکلات‌ها و آدامس‌ها بهره می‌برند. اما در عین حال که شکلات‌های حاوی این گیاه می‌تواند دهان شما را خوشبو کند بر میل جنسی‌تان تاثیر گذاشته و آن را کاهش می‌دهد.

۴.کینین: این ترکیب خوشبوکننده که در تهیه نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود کاهنده میزان تستوسترون است. این ترکیب مزه تلخی به نوشیدنی‌های گازدار می‌دهد و در مواجهه با اشعه ماورای بنفش قابل مشاهده است.

۵.کورنوفلاکس: کورنوفلاکس که از ذرت، شکر و ویتامین تهیه شده و همراه با شیر مصرف می‌شود همخوانی خوبی با میل جنسی ندارد


:: بازدید از این مطلب : 651
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

کاهش بهره هوشی با مصرف مداوم فست فود‌ها
کاهش بهره هوشی با مصرف مداوم فست فود‌ها
ایران ناز، مصرف بیش از حد غذاهای آماده همانند ساندویج ، پیتزا ، سوسیس ، کالباس و همبرگر به مرور زمان سبب کاهش بهره هوشی در انشسان میشود.

دکتر شیوا فرجی متخصص تغذیه در مورد نقش تغذیه در چاقی یا لاغری اظهار داشت: دریافت ناکافی و نیز بیش از حد انرژی در بدن می‌تواند منجر به لاغری و عوارض ناشی از آن شود و همین دریافت کم مواد مغذی در دراز مدت عوارض غیر قابل جبرانی را به دنبال دارد.

به گفته این متخصص تغذیه دریافت بیش از حد انرژی نیز می‌تواند منجر به اضافه وزن و زمینه ساز ابتلا به بیماری‌های مزمنی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی و پر فشاری خون شود.

فرجی تصریح کرد: برخی افراد فقط برای رفع گرسنگی غذا می‌خورند که کمبود وقت یک دلیل عمده آن است ولی نباید فراموش کرد که تمام گروه‌های اصلی مواد غذایی مانند نان و غلات، مواد پروتئینی، گروه میوه‌ها و سبزیجات و همچنین لبنیات باید مداوم مصرف شوند.

عضو انجمن تغذیه ایران در مورد تأثیر مصرف مواد غذایی بر بهره هوشی گفت: مصرف بیش از حد غذاهای آماده مانند ساندویج، پیتزا، سوسیس، کالباس و همبرگر به مرور زمان سبب کاهش بهره هوشی می‌شود.


:: بازدید از این مطلب : 595
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

قوی تر از آنتی بیوتیک

 
148164.jpg
 
 

به نقل از خبرگزاری خاورمیانه، محققان آمریکایی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که سیر حاوی آنتی بیوتیک طبیعی است که تاثیر آن ۲ برابر بیشتر از تاثیر آنتی بیوتیک های ویژه درمان مسمومیت غذایی است.


محققان دریافتند که سیر حاوی مقادیر فراوانی ترکیب دیالیل دی سولفید است که قدرت آن فراتر از آنتی بیوتیک های صنعتی است و علاوه بر آن از سرعت جذب و اثربخشی در بدن برخوردار است به گونه‌ای که این امر ثانیه‌ای بیشتر طول نمی‌کشد و سرعت کنترل و مهار مسمومیت غذایی و بهبودی را افزایش می‌دهد.

 


این محققان گفتند: نتایج تحقیقات آنها درها را به روی یافتن یک درمان موثر برای مسمومیت های ناشی از گوشت های خام یا فرآوری شده افزایش می‌دهد که این امر به نوبه خود به طوری موثری میانگین ابتلا به این مسمومیت ها را کاهش می دهد.

 


پیش از این متخصصان انگلیسی نیز دریافته بودند که مصرف سیر در پیشگیری از ابتلا به اوستئوآرتریت یا التهاب استخوانی و مفصلی نقش دارد.

 


پژوهش ها همچنین نشان داده که ترکیبات سیر می‌تواند 60 گونه قارچ و بیش از 20 نوع باکتری را از بین ببرد که برخی همانند پنوموکوک باعث ابتلا به بیماری ذات الریه می‌شود.

 


این خواص سیر به علت وجود ماده‌ای به نام آلیسین است که ماده ضد میکروبی قوی محسوب می‌شود.


عملکرد این ماده در سطح ریه ها بسیار قوی است زیرا این ماده فرار در ریه ها تبخیر می‌شود و باکتری‌ها و ویروس‌ها را نابود می‌کند



:: بازدید از این مطلب : 593
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
147735.jpg
 
بله شما درست خواندید. یک تکه شکلات تلخ می تواند تئوبرومین مورد نیاز بدنتان را برای بیدار ماندن تامین کند و شما را در طی روز سرحال نگه دارد.
 
اغلب صبح ها که از خواب بیدار می شوید،‌ انرژی کافی را برای یک روز کامل ندارید و ممکن است احساس خستگی، خواب آلودگی و بی حوصلگی داشته باشید. رعایت نکاتی که در این مطلب به آنها اشاره می کنیم، سبب می شود تا شما روزتان را بهتر آغاز کنید.
 
سحرخیز باشید
افرادی که تا دیروقت بیدار می مانند و دیر می خوابند و بیش از نصف خوابشان را پس از ساعت پنج و نیم صبح می گذرانند، میزان بیشتری فست فود مصرف می کنند و بیشترین میزان کالری را بعد از ساعت ۸ شب مصرف می کنند. در تحقیق دیگری نشان داده شده است که موادغذایی که پس از ساعت ۸ شب مصرف می شوند، تاثیر بیشتری بر افزایش وزن بدن دارند. یکی از بهترین راه هایی که شما می توانید وزنتان را کنترل کنید، این است که شب ها زودتر بخوابید و صبح ها زودتر از خواب برخیزید.
 
خستگی بیش از حد نشان از پرخوری دارد
این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است که شما انرژی بدنتان را چگونه تامین و چه موادغذایی را مصرف می کنید. موادغذایی مغذی می توانند مغز شما را در وضعیت هوشیارتری قرار دهند و باعث شوند که شما بتوانید وزنتان را به سادگی کنترل کنید.
 
پروتئین را فراموش نکنید
مصرف پروتئین می تواند مغز و معده شما را قانع کند که شما سیر شده اید. گرسنگی ممکن است منجر شود تا شما به خوردن یک پاکت چیپس روی بیاورید. نتایج تحقیقی که اخیرا انجام شده نشان می دهد که افرادی که کمتر از ۱۵ درصد از کالری مورد نیازشان را با پروتئین تامین می کنند، بیشتر از سایر افراد که میزان پروتئین بیشتری مصرف کرده اند گرسنه می شوند. همین موضوع سبب می شود تا آنها به خوردن میان وعده های بیشتری روی آورند و اضافه وزن بیشتری پیدا کنند. خوردن تخم مرغ آب پز و ماست یونانی برای صبحانه می تواند کمک شایانی به کنترل اشتها در طی روز کند.
 
روزتان را با شکلات آغاز کنید
بله شما درست خواندید. یک تکه شکلات تلخ می تواند تئوبرومین مورد نیاز بدنتان را برای بیدار ماندن تامین کند و شما را در طی روز سرحال نگه دارد. همچنین شکلات سرشار از آنتی اکسیدان است و این موضوع ریسک ابتلا به حملات قلبی را در شما کاهش می دهد. از طعم خوب شکلات هم که نمی توان گذشت.

 
قهوه بنوشید
آخرین باری که شنیدید یک پزشک از کلمه معجزه استفاده کند چه زمانی بود؟ نیازی نیست که قهوه را کنار بگذاری و یا از نوشیدن آن احساس گناه کنید. تحقیقات اخیر نشان می دهد که قهوه تاثیر معجزه آسایی بر روی سلامت افراد دارد و می تواند ریسک ابتلا به سرطان پوست را تا ۲۰ درصد و حمله قلبی را تا ۲۵ درصد کاهش دهد. همچنین میزان مرگ بر اثر سرطان پروستات در مردان را تا ۶۰ درصد کاهش می دهد. سعی کنید قهوه را تلخ و یا همراه مقدار کمی شیر میل کنید، تا کالری آن را به حداقل برسانید.

 
موادغذایی تًرد مصرف کنید
خوردن یک سیب هنگام صبح می تواند برای شروع یک صبح پرانرژی موثر باشد. خوردن آن کمک می کند تا ماهیچه های صورت شما به صورت منظم در هنگام صبح کار کنند و شما هوشیارتر باشید. همچنین علاوه دریافت فیبر کافی، انرژی مضاعفی در طی روز خواهید داشت.

 
تختخواب را مرتب کنید
قبل از همه چیز مرتب کردن تختخواب، مانع از وسوسه شدن شما برای خزیدن مجدد به آن می شود. به اضافه اینکه برای مرتب کردن ملحفه دستها باید بالای سر رفته و ماهیچه های بازو را به فعالیت وا داشت؛ همین امر منجر به بالا رفتن ضربان قلب و هوشیار شدن شما خواهد شد.


:: بازدید از این مطلب : 524
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آذر 1391 | نظرات ()