نوشته شده توسط : nahal

درمان بوی بد پا

رفع بوی بد پا

بوی بد پا گاهی آنقدر آزاردهنده است که گاهی به عنوان یک آلودگی محیطی به‌حساب می‌آید. اما با تمام بدی آن، بوی پا چیز مهمی نیست و فقط علامتی از پرکاری غدد عرق می باشد. ترشح زیاد عرق پا ،محیط مناسبی را برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها فراهم می سازدو ازیاد باکتری‌ و قارچ نیز بوی نامطبوع پا را ایجاد می نماید.
به طور دقیق مشخص نیست که چرا در برخی افراد غدد عرق ترشح بیشتر از حد معمول دارند. و اغلب این عرق زیاد با عفونت باکتریائی یا قارچی همراه می باشد.

درمان بوی پا
-کفش و جوراب خود را عوض کنید: عوض کردن مرتب کفش و جوراب شانس رشد و تکثیر باکتری‌ها و قارچ‌ها را کاهش می‌دهد. چند جفت جوراب و اگر می‌توانید یک جفت کفش اضافی با خود به محل کار ببرید و در طی روز آنها را تعویض نمایید.
-از پودر ضدقارچ استفاده نمایید:روزی دو بار کمی پودر ضدقارچ به پای خود بزنید تا کمتر عرق کند. و اگر پا عرق کرده باشد، آن را برای قارچ‌ها نامناسب می‌کند.
-جوراب نایلنی بپوشید: بهترین پوشاک ، پوشاک نخی می باشند، اما برای رفع بوی پا جوراب نایلنی بهتر است، زیرا نمی‌گذارد عرق روی پا بماند. هرچه عرق کمتر باشد، میزان قارچ و باکتری هم کمتر می شود.
-از کفی‌های بوگیر استفاده نمایید: کفی‌های ذغالی کفش می‌توانند بوی کفش را بگیرند. اما باید با جوراب نایلنی استفاده شوند، زیرا در غیر این‌صورت بو را فقط مخفی می کنید. از بین بردن عرق نکتهٔ اصلی در از بین بردن بوی پا می باشد.
-کفش چرمی بپوشید:کفش‌های ساخته شده از مواد طبیعی مانند چرم بهتر از کفش‌های ساخته شده از مواد پلاستیک می باشند زیرا خروج گرما از آنها آسان‌تر صورت می‌گیرد.
-غذای مناسب بخورید: در برخی افراد استفاده از غذاهای ادویه‌دار با ایجاد عرق تولید بوی پا می‌کنند. اگر شما هم در خوردن غذاهای تند افراط می‌کنید و نمی‌خواهید پایتان بو بدهد، مرتباً پاها را با دقت بشویید.
-پایتان را با چای شستشو بدهید: اسید تانیک موجود در چای ، بوی پا را از بین می‌برد. مقداری چای درست کنید و بگذارید تا سرد شود. سپس، آن‌را در ظرفی بریزید و پاها را ده دقیقه در آن بگذارید. شستشوی بعدی پا با آب و صابون رنگ چای بر روی آن را از بین می‌برد.
– شستشوی داروئی کنید: شستن پاها دوبار در هفته با محلول استات آلومینیوم در آب گرم برای رفع بوی پا مؤثر می باشد.
از پشم بره استفاده کنید: در مواردی که پا شدیدا عرق می کندا، دور انگشتان را با قطعات کوچک پشم بره، که در بیشتر داروخانه‌‌ها وجود دارد، ببندید. این پشم رطوبت را خیلی خوب جذب می‌کند. اما باید روزی چند بار آن را تعویض کنید.
-از کلرید آلومینیوم استفاده کنید:در موارد شدید بوی پا، برای استفاده از کلرید آلومینیم از پزشک خود اجازه بگیرید. این دارو ضدعرق است و به نظر می رسد غدد عرق را غیرفعال می سازد. برای نتیجهٔ بهتر، در اولین شبی که از آن استفاده می‌کنید، پاها را با کیسه‌ای نایلنی ببندید. سپس یک‌بار در هفته دارو را بزنید و دیگر لزومی به بستن پا با نایلن نمی باشد.
اگر بوی پای شما با هیچ‌یک از روش های بالا از بین نرفت، راه‌حل آخر استفاده از افشانهٔ فرمالید – ۱۰ است. این ماده افشانهٔ ضدعرقی است که دارای فرمالدهید و نعناع است و برای از بین بردن بوی شدید پا ساخته شده است. این دارو فقط برای موارد شدید است و برای استفاده حتماً از پزشک خود اجازه بگیرید



:: بازدید از این مطلب : 1134
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : 30 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

متخصصان پوست ادعا می‌كنند: رژیم غذایی گیاه‌خواری سبب روشن شدن و درخشندگی پوست می‌شود.

متخصصان دانشگاه بریستول برای اولین بار به رابطه بین یك الگوی زندگی سالم به ویژه‌ به لحاظ تغذیه‌ای و افزایش جذابیت چهره به ویژه‌ از دید اطرافیان فرد پی برده‌اند.

به گزارش روزنامه‌ دیلی استار، این متخصصان می‌گویند: در عوض برنزه كردن پوست كه سبب تیرگی آن می‌شود به تدریج از جذابیت صورت می‌كاهد.

به گفته كارشناسان سلامت پوست، تاثیر مصرف میوه‌ها و سبزیجات، غلات سبوس‌دار و سالادها كه گزینه‌های سالم تغذیه‌ای به شمار می‌روند، برای پوست شگفت‌انگیز و فوق‌العاده است.

بر اساس این گزارش، یان استفن از متخصصان دانشگاه بریستول در این باره خاطرنشان كرد: ما متوجه شدیم مردم پوست درخشان حاصل از رژیم غذایی گیاه‌خواری را به پوست تیره برنزه شده در نور خورشید ترجیح می‌دهند. بنابراین مقدار مناسبی از نور خورشید به همراه رژیم غذایی سرشار از سبزی‌ها و میوه‌ها كلید زیبایی پوست است.
بهترین میوه‌ها برای شادابی پوست، گریپ فروت، طالبی و زردآلو هستند و بهترین سبزیجات برای این منظور فلفل و اسفناج است.



:: بازدید از این مطلب : 1245
|
امتیاز مطلب : 50
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : 30 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
http://www.taknaz.ir/ax1/130/1.jpg
 
http://www.taknaz.ir/ax1/130/2.jpg
 
http://www.taknaz.ir/ax1/130/3.jpg
 
http://www.taknaz.ir/ax1/130/4.jpg
 
http://www.taknaz.ir/ax1/130/5.jpg
 
http://www.taknaz.ir/ax1/130/6.jpg
 
http://www.taknaz.ir/ax1/130/7.jpg
 
http://www.taknaz.ir/ax1/130/8.jpg
 
http://www.taknaz.ir/ax1/130/9.jpg
 
http://www.taknaz.ir/ax1/130/10.jpg
 
http://www.taknaz.ir/ax1/130/11.jpg


:: بازدید از این مطلب : 1926
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : 30 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

به این میگن Ende hal



:: بازدید از این مطلب : 1185
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : 26 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
   
news1289815989.jpg


آیا می‌‌خواهید بدانید یک مرد ثروتمند است یا خیر؟ پس به جای نگاه کردن به کیف پول، به انگشتان دستش دقت کنید.
دانشمندان متوجه شدند مردانی که انگشت حلقه آن‌ها نسبت به دیگر انگشتان دست خصوصا انگشت اشاره بلند‌تر است، شانس بیش‌تری برای ثروتمندتر شدن و موفقیت در آینده دارند.
این موضوع هم‌چنین نشان می‌دهد که این فرد از نوع انسان‌هایی است که به سختی تلاش می‌کنند تا به هدف خود برسند و با شنیدن پاسخ منفی ناامید نمی‌شوند. این افراد برای موفقیت در یک معامله مالی یا رسیدن به فرد مورد علاقه خود بیش از همه تلاش می‌کنند و تا رسیدن به هدف دست از تلاش برنمی‌دارند.
اما از سوی دیگر مردانی که انگشت نشانه آن‌ها نسبت به انگشت حلقه بسیار بلندتر است به هیچ وجه روحیه خطرپذیری ندارند. آن‌ها هیچ‌گاه ریسک را نمی‌پذیرند و حتی ممکن است به چشم دیگران خسته کننده به نظر برسند.
دانشمندان متوجه شدند میزان هورمون تستسترون در بدن روی اندازه انگشت‌های دست تاثیر گذار است. این عامل هم در مورد مردان و هم در مورد زنان صادق است، اما تحقیقات نشان می‌دهد این عامل فقط روی شخصیت مردان تاثیرگذار است و روحیه آن‌ها را تغییر می‌دهد.
مردانی که دارای مقادیر بیش‌تری از هورمون تستسترون هستند در دسته مردان آلفا قرار می‌گیرند. این مردان بیش‌تر از دیگران خطر می‌کنند و تلاش بیش‌تری برای پیروز شدن در رقابت‌های مختلف چه ورزشی، چه اقتصادی و چه اجتماعی دارند.

دانشمندان دانشگاه کنکوردیا در کانادا طول انگشتان و شخصیت 415 مرد و زن را اندازه‌گیری کردند و نتایج تحقیقات خود را در نشریه تفاوت‌های شخصیتی و فردی به چاپ رساندند. مردان نوع آلفا که انگشت حلقه‌شان بزرگ‌تر از انگشت اشاره است در تمام جنبه‌های زندگی خطرپذیرتر هستند.
محقق این مطالعات دکتر اریک استنسترم در این باره گفت: این مردان معمولا ثروتمندتر و دارای تناسب بدنی بهتر هستند و بیش‌تر برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند.
او در ادامه گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد رابطه بین هورمون تستسترون و ریسک‌پذیری در بین مردانی که دارای انگشت حلقه بلندتر نسبت به انگشت اشاره هستند در سه زمینه مالی، اجتماعی و سرگرمی‌ها بیش‌تر است. این مردان در فعالیت‌های ورزشی، تجاری و برخورد با دیگران بیش‌تر دست به خطر می‌زنند و به همین دلیل معمولا موفقیت‌های بیش‌تری نیز به دست می‌آورند.
البته دانشمندان اعلام کردند این حالت حتی در زمان رشد جنین انسان‌ها در رحم وجود دارد. هر چه یک جنین در حین رشد در معرض هورمون تستسترون بیش‌تری قرار گیرد با احتمال بیش‌تری در زندگی آینده خود دست به ریسک می‌زند.
پروفسور گاد ساد محقق ارشد در این باره گفت: در زنان معمولا اندازه این دو انگشت برابر است. برای اندازه گیری شما باید به طور دقیق فاصله بین نوک انگشت را تا محل اتصال با کف دست اندازه گیری کنید. در مردان معمولا انگشت حلقه بلندتر از انگشت اشاره است ولی هرچه این اختلاف بیش‌تر باشد به همان میزان احتمال موفقیت آن مرد بیش‌تر است.
زاک مندنهال که در این تحقیقات شرکت داشته است در این باره گفت: قرار گرفتن در معرض هورمون تستسترون در دوره بارداری نه تنها روی رشد مغز جنین تاثیر گذار است، بلکه رشد انگشت حلقه را نسبت به انگشتان دیگر کندتر می‌کند.
دانشمندان دانشگاه کمبریج هم متوجه شدند بانکدارانی که دارای انگشت حلقه بلندتر هستند موفق‌ترند. دلیل اصلی این است که آن‌ها بیش‌تر ریسک را می‌پذیرند و سریع‌تر نسبت به تغییرات بازار واکنش نشان می‌دهند.
البته این ویژگی دارای جنبه‌های منفی نیز هست. برای مثال مردانی که انگشت حلقه آن‌ها بلندتر است بیش‌تر از دیگران به سرطان پروستات دچار می‌شوند. اما از سوی دیگر این مردان کم‌تر دچار بیماری‌های قلبی و مشکلات باروری می‌شوند.
 
منبع: khabaronline.ir



:: بازدید از این مطلب : 1179
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : 25 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
اول از همه برایت آرزومندم كه عاشق شوی،

و اگر هستی، كسی هم به تو عشق بورزد،

و اگر اینگونه نیست، تنهائیت كوتاه باشد،

و پس از تنهائیت، نفرت از كسی نیابی.

آرزومندم كه اینگونه پیش نیاید، اما اگر پیش آمد،

بدانی چگونه به دور از ناامیدی زندگی كنی.

  

برایت همچنان آرزو دارم دوستانی داشته باشی،

از جمله دوستان بد و ناپایدار،

برخی نادوست، و برخی دوستدار

كه دست كم یكی در میانشان

بی تردید مورد اعتمادت باشد.

و چون زندگی بدین گونه است،

برایت آرزومندم كه دشمن نیز داشته باشی،

نه كم و نه زیاد، درست به اندازه،

تا گاهی باورهایت را مورد پرسش قرار دهد،

كه دست كم یكی از آنها اعتراضش به حق باشد،

تا كه زیاده به خودت غرّه نشوی.

و نیز آرزومندم مفیدِ فایده باشی

نه خیلی غیرضروری،

تا در لحظات سخت

وقتی دیگر چیزی باقی نمانده است

همین مفید بودن كافی باشد تا تو را سرِ پا نگهدارد.

  

همچنین، برایت آرزومندم صبور باشی

نه با كسانی كه اشتباهات كوچك میكنند

چون این كارِ ساده ای است،

بلكه با كسانی كه اشتباهات بزرگ و جبران ناپذیر میكنند

و با كاربردِ درست صبوری ات برای دیگران نمونه شوی.

و امیدوام اگر جوان كه هستی

خیلی به تعجیل، رسیده نشوی

و اگر رسیده ای، به جوان نمائی اصرار نورزی

و اگر پیری، تسلیم ناامیدی نشوی

چرا كه هر سنّی خوشی و ناخوشی خودش را دارد

و لازم است بگذاریم در ما جریان یابند.

  امیدوارم حیوانی را نوازش كنی

به پرنده ای دانه بدهی، و به آواز یك سَهره گوش كنی

وقتی كه آوای سحرگاهیش را سر می دهد.

چرا كه به این طریق

احساس زیبائی خواهی یافت، به رایگان.


امیدوارم كه دانه ای هم بر خاك بفشانی

هرچند خُرد بوده باشد

و با روئیدنش همراه شوی

تا دریابی چقدر زندگی در یك درخت وجود دارد..

  بعلاوه، آرزومندم پول داشته باشی

زیرا در عمل به آن نیازمندی

و برای اینكه سالی یك بار

پولت را جلو رویت بگذاری و بگوئی: این مالِ من است.

فقط برای اینكه روشن كنی كدامتان اربابِ دیگری است!

و در پایان، اگر مرد باشی، آرزومندم زن خوبی داشته باشی

و اگر زنی، شوهر خوبی داشته باشی

كه اگر فردا خسته باشید، یا پس فردا شادمان

باز هم از عشق حرف برانید تا از نو بیاغازید.

اگر همه ی اینها كه گفتم فراهم شد
دیگر چیزی ندارم برایت آرزو كنم


:: بازدید از این مطلب : 1140
|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : 25 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شقایق گفت با خنده نه تبدارم، نه بیمارم
گر سرخم، چنان آتش حدیث دیگری دارم
گلی بودم به صحرایی نه با این رنگ و زیبایی
نبودم آن زمان هرگز نشان عشق و شیدایی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

یکی از روزهایی که زمین تبدار و سوزان بود
و صحرا در عطش می سوخت تمام غنچه ها تشنه
و من بی تاب و خشکیده تنم در آتشی می سوخت
ز ره آمد یکی خسته به پایش خار بنشسته

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

و عشق از چهره اش پیدای پیدا بود
ز آنچه زیر لب می گفت شنیدم، سخت شیدا بود
نمی دانم چه بیماری به جان دلبرش
افتاده بود اما طبیبان گفته بودندش

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اگر یک شاخه گل آرد از آن نوعی که من بودم
بگیرند ریشه اش را و بسوزانند
شود مرهم برای دلبرش آندم شفا یابد
چنانچه با خودش می گفت بسی کوه و بیابان را

بسی صحرای سوزان را به دنبال گلش بوده
و یک دم هم نیاسوده
که افتاد چشم او ناگه به روی من
بدون لحظه ای تردید شتابان شد به سوی من

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

به آسانی مرا با ریشه از خاکم جداکرد و
به ره افتاد و او می رفت و من در دست او بودم
و او هر لحظه سر را رو به بالاها
تشکر می کرد پس از چندی

هوا چون کوره آتش زمین می سوخت
و دیگر داشت در دستش تمام ریشه ام می سوخت
به لب هایی که تاول داشت گفت: اما چه باید کرد؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در این صحرا که آبی نیست
به جانم هیچ تابی نیست
اگر گل ریشه اش سوزد که وای بر من
برای دلبرم هرگز دوایی نیست

و از این گل که جایی نیست
خودش هم تشنه بود اما
نمی فهمید حالش را چنان می رفت و
من در دست او بودم و حالا من تمام هست او بودم

دلم می سوخت اما راه پایان کو ؟
نه حتی آب، نسیمی در بیابان کو ؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

و دیگر داشت در دستش تمام جان من می سوخت
که ناگه روی زانوهای خود خم شد دگر از صبر او کم شد
دلش لبریز ماتم شد کمی اندیشه کرد، آنگه

مرا در گوشه ای از آن بیابان کاشت
نشست و سینه را با سنگ خارایی
ز هم بشکافت! ز هم بشکافت!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اما ! آه صدای قلب او گویی جهان را زیرو رو می کرد
زمین و آسمان را پشت و رو می کرد
و هر چیزی که هرجا بود با غم رو به رو می کرد

نمی دانم چه می گویم ؟ به جای آب، خونش را
به من می داد و بر لب های او فریاد
بمان ای گل که تو تاج سرم هستی
دوای دلبرم هستی بمان ای گل

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

و من ماندم نشان عشق و شیدایی
و با این رنگ و زیبایی
و نام من شقایق شد
گل همیشه عاشق شد



:: بازدید از این مطلب : 1348
|
امتیاز مطلب : 44
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : 25 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 
 
 
 

عضویت در گروه اینترنتی منصور قیامت

http://tehranpic.net/images/nldg5kk3nueniyaacmq2.jpg

 

 

یادمه اون زمان هنوز علم اونقدرها پیشرفت نکرده بود که مادر ها به بچه هاشون فحش ندن یا کتکشون نزنن! حالا چه ربطی به علم داشت خودمم نمی دونم. یادمه اون زمان مادر ها خیلی بچه هاشون رو دوست داشتن ها ولی بعضی وقتها این دوست داشتنه با این فحش ها عجین می شد:

الهی ور بپری …

خدا از رو زمین ورت داره…

جز جیگر بگیری ذلیل شده …

بذار بابات بیاد، میگم دمار از روزگارت در بیاره…

ذلیل مرده یه مهمونی بهت نشون بدم اون سرش نا پیدا…

بذار بریم خونه، پوست از سرت می کنم…

انقدر ورج و وورجه نکن، ذلیل مرده…

با دمپایی میزنم سیاه و کبودت می کنم…

می دم نمکی ببرت، کلیه هاتو در بیاره! …

چشاتو در میارم …خیره سگ…

گیس بریده، اون پسره کی بود؟ اگه بابات بفهمه…

لال بمیری، پدر سوخته…

شیرمو حلالت نمی کنم…

دیگه مامانت نمیشم…

خدا مرگم بده از دست تو یکی خلاص شم…

حالا فکر میکنم یکم علم پیشرفته تر شده و مادر ها سعی می کنن به جای ناسزا گفتن واسه بچه هاشون کارهای فرهنگی بکنن. نظر شما چیه؟



:: بازدید از این مطلب : 1325
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
تاریخ انتشار : 25 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

فواید بغل کردن

بغل کردن مطمئناً احساس خیلی خوبی به شما می بخشد و شواهد نشان می دهد تاثیرات بسیار خوبی هم بر سلامتی ما دارد. در تحقیقی که در دانشگاه کارولینای شمالی انجام گرفت، محققان دریافتند که بغل کردن هورمون "اکسیتوسین" را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
درواقع، وقتی زوجین 20 ثانیه همدیگر را بغل می کنند، سطح اکسیتوسین در بدنشان که طی تولد بچه و شیردهی آزاد می شود، بالا می رود. افرادیکه در روابط عاشقانه هستند، بیشترین افزایش اکسیتوسین را دارند.
ضمناً سطح هورمون استرس، کورتیزول، هم در خانم ها همراه با فشارخون پایین آمد. دکتر کارن گورون یکی از محققین این تحقیق می گوید، "هرچه حمایت عاطفی بیشتر باشد،
....
این افزایش میزان اکسیتوسین نیز نیز هم در مرد و هم در زن بیشتر خواهد شد. اما اهمیت اکسیتوسین و اثرات محافظت کننده آن دربرابر بیماریهای قلبی، میتواند برای خانم ها بیشتر باشد."
دکتر کارمین گریفیت، سخنگوی بنیاد قلب بریتانیا، می گوید، "دانشمندان علاقه زیادی به این مسئله نشان می دهند که احساسات مثبت می تواند برای سلامتی مفید باشد. این تحقیق نشان میدهد که ساپرت عاطفی، مثلاً به شکل در آغوش کشیدن های عاشقانه می تواند تاثیرات مثبتی بر سلامت قلب داشته باشد. "
در واقع، در یک تحقیق دیگر که آنهم توسط دکتر گورون انجام شد، به اثبات رسید که بغل کردن و گرفتن دستها، تاثیرات استرس را کاهش می دهد. از دو گروه زوج خواستند که درمورد یک موضوع ناراحت کننده با هم صحبت کنند، اما یک گروه از قبل دست های همدیگر را در دست گرفته بودند و همدیگر را بغل کرده بودند درحالیکه گروه دیگر اینکار را انجام نداده بودند. در این تحقیق مشخص شد که:
- افزایش فشارخون در گروهی که هیچ تماسی با هم نداشتند درمقایسه با گروهی که همدیگر را در آغوش گرفته بودند، بیشتر بود.
- ضربان قلب در گروهی که تماسی نداشتند 10 ضربه در دقیقه بود درحالیکه برای گروه دیگر این مقدار 5 ضربه در دقیقه بود.
دکتر گورون پیشنهاد می کند که تماس های گرم و در آغوش کشیدن و گرفتن دست ها قبل از شروع یک روز سخت می تواند شما را در طول روز محافظت کند.
انسانها موجوداتی اجتماعی هستند، همانطور که در تحقیقات مختلف ثابت شده است که آنهایی که در زندگی دوستانی برای خود دارند، و همچنین آنها که ازدواج کرده اند، سالمتر هستند.
ما به ارتباطات اجتماعی احتیاج داریم و این ارتباطات شامل لمس کردن، حتی فراتر از ظرفیت یک زوج است. مثلاً این واقعیت که نوزادان از تماس های پوستی مستقیم با مادرشان فایده می برند و رشد بهتری خواهند داشت را در نظر بگیرید.
مثالی که گفته شد یک تحقیق کره ای بود که روی نوزادان پرورشگاهی انجام شد. آندسته از نوزادان که 5 روز در هفته و به مدت 4 هفته، 15 دقیقه بیشتر صدای زنانه شنیدند، ماساژ و ارتباط چشمی مستقیم داشتند، بعد از گذشت چهار هفته و در سن 6 ماهگی، وزن و قد بیشتری اضافه کردند و شکل گیری سرشان نیز بهتر بود تا آنهایی که این تحریک اضافی را نداشتند.
شواهد نشان داده است که تماس درمانی استرس و درد را در بزرگسالان کاهش می دهد و نشانه های بیماری آلزایمر مثل بیقراری، آواگری، قدم زدن های عصبی و از این قبیل را نیز کاهش می دهد.
وقتش رسیده بیشتر بقیه را بغل کنید
تحقیقات نشان می دهد که زوج های امریکایی چندان تمایلی به آغوش کشیدن در مجامع عمومی را ندارند. طبق تحقیقات زوج های پاریسی سه مرتبه بیشتر از زوج های امریکایی وقتشان را به بغل کردن هم میگذرانند.
بغل کردن در روابط زناشویی فوایدی دارد که احتمالاً هیچوقت فکرش را هم نمی کردید. بغل کردن...
- احساس خوبی به شما می دهد.
- حس تنهایی را از بین می برد.
- بر ترس غلبه می کند.
- دریچه احساساتتان را باز می کند.
- اعتماد به نفس را بالا می برد.
- حس نوع دوستی شما را تقویت می کند.
- روند پیر شدن را کندتر می کند.
- اشتها را فرو می نشاند.
- استرس و فشارهای عصبی را کاهش می دهد.
- با بیخوابی مبارزه می کند.
- عضلات بازوها و شانه ها را شکل می دهد.
- اگر قدتان کوتاه باشد، یک نوع تمرین کششی به حساب می آید.
- یک جایگزین عالی برای بی بند و باری است.
- یک جایگزین سالم و مطمئن برای مصرف الکل و دخانیات است.
- وجود فیزیکی شما را تایید می کند.
- دموکراتیک است (هر کس حق در آغوش کشیده شدن دارد).
فواید بیشتر بغل کردن
- از نظر اکولوژیکی خوب است (محیط را خراب نمی کند)
- برای صرفه جویی در انرژی بسیار خوب است (گرما را حفظ می کند)
- قابل حمل است.
- به هیچ ابزار خاصی نیاز ندارد.
- هیچ محل خاصی نمی طلبد (یک محل خوب برای بغل کردن هرجایی می تواند باشد)
- روزهای شاد را شادتر می کند.
- فضاهای خالی زندگی را پر میکند.
- حتی بعد از جدا شدن از آغوش، باز هم فایده می رساند



:: بازدید از این مطلب : 1276
|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : 25 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

به دنبال خدا نگرد!!!

به دنبال خدا نگرد خدا در بیابان های خالی از انسان نیست 
خدا در جاده های تنهای بی انتها نیست 
به دنبالش نگرد 

خدا در نگاه منتظر کسی است که به دنبال خبری از توست 
خدا در قلبی است که برای تو می تپد 
خدا در لبخندی است که با نگاه مهربان تو جانی دوباره می گیرد 

خدا آن جاست 
در جمع عزیزترین هایت 
خدا در دستی است که به یاری می گیری 
در قلبی است که شاد می کنی 
در لبخندی است که به لب می نشانی 
خدا در بتکده و مسجد نیست 
گشتنت زمان را هدر می دهد 
خدا در عطر خوش نان است 
خدا در جشن و سروری است که به پا می کنی 
خدا را در کوچه پس کوچه های درویشی و دور از انسان ها جست و جو مکن 
خدا آن جا نیست 

او جایی است که همه شادند 
و جایی است که قلب شکسته ای نمانده 
در نگاه پرافتخار مادری است به فرزندش 
در نگاه عاشقانه زنی است به همسرش 
باید از فرصت های کوتاه زندگی جاودانگی را جست 
زندگی چالشی بزرگ است 
مخاطره ای عظیم 
فرصت یکه و یکتای زندگی را 
نباید صرف چیزهای کم بها کرد 
چیزهای اندک که مرگ آن ها را از ما می گیرد 
زندگی را باید صرف اموری کرد که مرگ نمی تواند آن ها را از ما بگیرد 
زندگی کاروان سرایی است که شب هنگام در آن اتراق می کنیم 
و سپیده دمان از آن بیرون می رویم 
فقط چیزهایی اهمیت دارند 
چیزهایی که وقت کوچ ما از خانه بدن با ما همراه باشند 
همچون معرفت بر الله و به خود آیی 

دنیا چیزی نیست که آن را واگذاریم 
دنیا چیزی است که باید آن را برداریم و با خود همراه کنیم 
سالکان حقیقی می دانند که همه آن زندگی باشکوه هدیه ای از طرف خداوند و بهره خود را از دنیا فراموش نمی کنند 
کسانی که از دنیا روی برمی گردانند 
نگاهی تیره و یأس آلود دارند 
آن ها دشمن زندگی و شادمانی اند 

خداوند زندگی را به ما نبخشیده است تا از آن روی برگردانیم 
سرانجام خداوند از من و تو خواهد پرسید: آیا «زندگی» را «زندگی کرده ای»؟


:: بازدید از این مطلب : 1181
|
امتیاز مطلب : 34
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : 25 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

گاگول ها

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

Stop the Shooting and Help Me!

 



:: بازدید از این مطلب : 1628
|
امتیاز مطلب : 48
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : 25 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
دست و پای شما چقدر می‌ارزد؟

پول

 

 

یکى در پیش بزرگى از فقر خود شکایت می‌کرد و سخت می‌نالید.

گفت:

 خواهى که ده‌هزار درهم داشته‌ باشى و چشم نداشته باشى؟

گفت:

 البته که نه. دو چشم خود را با همه دنیا عوض نمی‌کنم.

گفت:

عقلت را با ده‌هزار درهم، معاوضه می‌کنى؟

گفت:

نه.

گفت:

گوش و دست و پاى خود را چطور؟

گفت:

هرگز.

کودکان فقیر

بزرگ گفت:

 پس هم‌اکنون تو صد‌ها هزار درهم سرمایه داری. زیرا تو حاضر نیستی که حال خویش را با حال بسیارى از مردمان عوض کنى و خود را خوش‌تر و خوشبخت‌تر از بسیارى از انسان‌‏هاى اطراف خود می‌بینى. پس آن‌چه تو را داده‌اند، بسیار بیش ‌تر از آن است که دیگران را داده‌اند .
و تو هنوز شکر این همه را به جاى نیاورده، خواهان نعمت بیش‏‌ترى هستى ؟!

 



:: بازدید از این مطلب : 1142
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : 25 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

اعمال شب و روز عرفه


 

شب نهم از شب‎های متبرك و شب مناجات با قاضى الحاجات است و توبه در آن شب مقبول و دعا در آن مستجاب است. عبادت در این شب، اجر صد و هفتاد سال عبادت را دارد. براى شب عرفه چند عمل وارد شده است:
1- دعایی که با با این عبارت آغاز می‎شود، خوانده شود اَللّهُمَّ یا شاهِدَ كُلِّ نَجْوى وَ مَوْضِعَ كُلِّ شَكْوى وَ عالِمَ كُلِّ خَفِیَّةٍ وَ مُنْتَهى كُلِّ حاجَةٍ یا مُبْتَدِئاً كه روایت شده هر كس آن را در شب عرفه یا در شب‎هاى جمعه بخواند خداوند او را بیامرزد.
2- [به نقل كفعمى ] تسبیحات عشر را كه در اعمال روز عرفه آمده است را هزار مرتبه خوانده شود .
3- دعاء اللّهُمَّ مَنْ تَعَبَّاَ وَ تَهَیَّاَ را كه در روز عرفه و شب و روز جمعه نیز وارد است، خوانده شود.
4- زیارت امام حسین علیه السلام .

اعمال روز عرفه

روز نهم روز عرفه و از اعیاد عظیمه است اگرچه به اسم عید نامیده نشده است . عرفه روزى است كه حق تعالى بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره های جُود و احسان خود را براى ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده‎تر و خشمناك‎ترین اوقات خواهد داشت و روایت شده كه حضرت امام زین العابدین علیه السلام در روز عرفه صدای سائلی را شنید كه از مردم تقاضای کمک مى‎نمود. امام به او فرمود: واى بر تو آیا در این روز از غیر خدا تقاضا مى‎كنى؟ حال آن كه در این روز امید مى‎رود که بچه‎هاى در شكم هم از فضل خدا بی نصیب نمانند و سعید شوند.
براى این روز اعمالی ذکر شده است:
1- غسل که مستحب است قبل از زوال انجام شود .
2- زیارت امام حسین علیه السلام ،
كه از هزار حج و هزار عمره و هزار جهاد بالاتر است و احادیث، در كثرت فضیلت زیارت آن حضرت در این روز متواتر است و اگر كسى توفیق یابد كه در این روز در تحت قُبّه مقدّسه آن حضرت باشد ثوابش كمتر از كسى كه در عرفات است نیست.
3- بعد از نماز عصر پیش از آن كه مشغول به خواندن دعاهاى عرفه شود در زیر آسمان دو ركعت نماز بجا آورد و نزد حق تعالى به گناهان خود اعتراف و اقرار کند تا به ثواب عرفات رستگار شود و گناهانش آمرزیده گردد. پس چون وقت زوال شد زیر آسمان رَوَد و نماز ظهر و عصر را با ركوع و سجود نیكو به عمل آورد و چون فارغ شود دو ركعت نماز اقامه كند. در ركعت اوّل بعد از حمد، توحید و در دوم بعد از حمد، قُل یا اَیُّهَا الْكافِروُنَ خوانده شود. و بعد از آن چهار ركعت نماز گزارد که در هر ركعت بعد از حمد، توحید پنجاه مرتبه بخواند. كه این نماز، همان نماز حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام است .
4- شیخ كفعمى در مصباح فرموده مستحب است روزه روز عرفه براى كسى كه ضعف پیدا نكند و مانع دعا خواندن او نشود.
5- مستحب است غسل پیش از زوال و زیارت امام حسین علیه السلام در روز و شب عرفه .
6- تسبیحات حضرت رسول صَلَّى اللهِ عَلِیهِ وَ آله در روز عرفه که در ذیل می‎آید:
سُبْحانَ الَّذى فِى السَّمآءِ عَرْشُهُ سُبْحانَ الَّذى فِى الاَْرْضِ حُكْمُهُ
منزه است خدایى كه در آسمان است عرش او منزه است خدایى كه در زمین است فرمان و حكمش
سُبْحانَ الَّذى فِى الْقُبوُرِ قَضآؤُهُ سُبْحانَ الَّذى فِى الْبَحْرِ سَبیلُهُ
منزه است خدایى كه در گورها قضا و فرمانش جارى است منزه است خدایى كه در دریا راه دارد
سُبْحانَ الَّذى فِى النّارِ سُلْطانُهُ سُبْحانَ الَّذى فِى الْجَنَّةِ رَحْمَتُهُ
منزه است خدایى كه در آتش دوزخ سلطنتش موجود است منزه است خدایى كه در بهشت رحمت او است
سُبْحانَ الَّذى فِى الْقِیمَةِ عَدْلُهُ سُبْحانَ الَّذى رَفَعَ السَّمآءَ سُبْحانَ
منزه است خدایى كه در قیامت عدل و دادش برپا است منزه است خدایى كه آسمان را بالا برد منزه است خدایى
الَّذى بَسَطَ الاْرْضَ سُبْحانَ الَّذى لا مَلْجَاَ وَلا مَنْجا مِنْهُ اِلاّ اِلَیْهِ پس
كه زمین را گسترد منزه است خدایى كه ملجا و پناهى از او نیست جز بسوى خودش * *
بگو سُبْحانَ اللّهِ وَالْحَمْدُ لِلّهِ وَلا اِلهَ اِلا اللّهُ وَاللّهُ اَكْبَرُ صد مرتبه و بخوان
منزه است خدا و حمد از آن خدا است و معبودى جز خدا نیست و خدا بزرگتر از توصیف است .
7- سوره توحید صد مرتبه و آیة الكرسى صد مرتبه و صلوات بر محمّد و آل محمّد صد مرتبه خوانده شود و دعای ذیل خوانده شود:
لااِلهَاِلا اللّهُ وَحْدَهُ لا شَریكَ لَهُ لَهُ الْمُلْكُ وَ لَهُ الْحَمْدُ یُحْیى وَ یُمیتُ
معبودى جز خدا نیست یگانه اى كه شریك ندارد پادشاهى خاص او است و از آن او است حمد زنده كند و بمیراند
وَیُمیتُ وَیُحْیى وَهُوَ حَىُّ لا یَموُتُ بِیَدِهِ الْخَیْرُ وَهُوَ عَلى كُلِّشَىْءٍ َقدیرٌ
و بمیراند و زنده كند و او است زنده اى كه نمیرد هرچه خیر است بدست او است و او بر هر چیز توانا است.
ده مرتبه اَسْتَغْفِرُ اللّهَ الَّذى لا اِلهَ اِلاّ هُوَ الْحَىُّ الْقَیُّومُ وَ اَتوُبُ اِلَیْهِ
آمرزش خواهم از خدایى كه معبود بحقى جز او نیست كه زنده و پاینده است و بسویش توبه كنم
ده مرتبه یا اَللّهُ ده مرتبه یا رَحْمنُ ده مرتبه یا رَحیمُ ده مرتبه یا بَدیعَ
اى خدا * اى بخشاینده * اى مهربان * اى پدیدآرنده
السَّمواتِ وَالاْرْضِ یا ذَاالْجَلالِ وَالاِْكْرامِ ده مرتبه یا حَىُّ یا قَیُّومُ ده
آسمانها و زمین اى صاحب جلالت و بزرگوارى * اى زنده و اى پاینده*
مرتبه یا حَنّانُ یا مَنّانُ ده مرتبه یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ ده مرتبه امینَ ده مرتبه
اى پرعطا اى پرنعمت * اى كه معبودى جز تو نیست * اجابت كن *
8- ذكر صلوات از حضرت صادق علیه السلام
اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُكَ یا مَنْ هُوَ اَقْرَبُ اِلَىَّ مِنْ حَبْلِ الْوَریدِ یا
خدایا از تو خواهم اى كسى كه او نزدیكتر است به من از رگ گردن اى
مَنْ یَحوُلُ بَیْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِهِ یا مَنْ هُوَ بِالْمَنْظَرِ الاَْعْلى وَبِالاُْفُقِ
كه حائل شود میان انسان و دلش اى كه او در دیدگاه اعلى است و در افق
الْمُبینِ یا مَنْ هُوَ الرَّحْمنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوى یا مَنْ لَیْسَ كَمِثْلِهِ
آشكارى است اى كه او بخشاینده است و بر عرش استیلا دارد اى كه نیست مانندش
شَىْءٌ وَ هُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ اَسْئَلُكَ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ محمد
چیزى و او شنوا و بینا است از تو خواهم كه درود فرستى بر محمد و آل محمد .
و بخواه حاجت خود را كه برآورده خواهد شد انشاءالله تعالى پس بخوان این صَلَوات را كه از حضرت صادق علیه السلام منقول است كه هر كه بخواهد مسرور كند محمّد و آل محمّد را در صَلَوات بر ایشان بگوید:
اَللّهُمَّ یا اَجْوَدَ مَنْ اَعْطى وَ یا خَیْرَ
خدایا اى بخشنده ترین عطابخشان و اى بهترین
مَنْ سُئِلَ وَیا اَرْحَمَ مَنِ اسْتُرْحِمَ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ فِى
درخواست شدگان و اى مهربانترین كسى كه از او مهربانى جویند خدایا درود فرست بر محمد و آلش در
الاَْوَّلینَ وَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ فِى الاَّْخِرینَ وَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ
زمره پیشینیان و درود فرست بر محمد و آلش در زمره پسینیان و درود فرست بر محمد
و َآلِهِ فِى الْمَلاَءِ الاَْعْلى وَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ فِى الْمُرْسَلینَ
و آلش در ساكنین عالم بالا و درود فرست بر محمد و آلش در زمره مرسلین
اَللّهُمَّ اَعْطِ مُحَمَّداً وَآلَهُ الْوَسیلَةَ وَالْفَضیلَةَ وَالشَّرَفَ وَالرِّفْعَةَ
خدایا عطا كن به محمد و آلش مقام وسیله و فضیلت و شرف و رفعت
وَالدَّرَجَةَ الْكَبیرَةَ اَللّهُمَّ اِنّى آمَنْتُ بِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ
و درجه بلند خدایا من ایمان آوردم به محمد صلى الله علیه و آله
وَلَمْ اَرَهُ فَلا تَحْرِمْنى فِى الْقِیمَةِ رُؤْیَتَهُ وَارْزُقْنى صُحْبَتَهُ وَ تَوَفَّنى
با اینكه او را ندیده ام پس در روز قیامت از دیدارش محرومم مفرما و مصاحبت و همنشینى او را روزیم فرما
عَلى مِلَّتِهِ وَاسْقِنى مِنْ حَوْضِهِ مَشْرَباً رَوِیّاً سآئِغاً هَنَّیئاً لا اَظْمَاءُ
و بر كیش او بمیرانم و بنوشانم از حوض او (حوض كوثر) نوشاندنى سیراب و جانبخش و گوارا كه
بَعْدَهُ اَبَداً اِنَّكَ عَلى كُلِّشَىْءٍ قَدیرٌ اَللّهُمَّ اِنّى آمَنْتُ بِمُحَمَّدٍ صَلَّى
پس از آن هرگز تشنه نشوم كه براستى تو بر هرچیز توانایى خدایا من ایمان آورده ام به محمد صلى
اللّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَلَمْ اَرَهُ فَعَرَِّفْنى فِى الْجِنانِ وَجْهَهُ اَللّهُمَّ بَلِّغْ مُحَمَّداً
الله علیه وآله و او را ندیده ام پس در بهشت رویش را به من نشان ده خدایا برسان به محمد
صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ مِنّى تَحِیَّةً كَثیرَةً وَ سَلاماً .
صلى الله علیه و آله از جانب من تحیتى بسیار و سلامى .
9- دعای ام داود خوانده شود .
10- این تسبیح را كه ثواب آن بسیار است گفته شود:
سُبْحانَ اللّهِ قَبْلَ كُلِّ اَحَدٍ وَسُبْحانَ اللّهِ بَعْدَ كُلِّ اَحَدٍ وَسُبْحانَ اللّهِ مَعَ كُلِّ اَحَدٍ وَسُبْحانَ
منزه باد خدا پیش از هر كس و منزه باد خدا پس از هركس و منزه باد خدا با هركس و منزه باد
اللّهِ یَبْقى رَبُّنا ویَفْنى كُلُّ اءَحَدٍ وَسُبْحانَ اللّهِ تَسْبیحاً یَفْضُلُ تَسْبیحَ
خدا كه باقى ماند پروردگار ما و فانى شود هركس و منزه باد خدا تنزیهى كه فزونى گیرد بر تسبیح
الْمُسَبِّحینَ فَضْلاً كَثیراً قَبْلَ كُلِّ اَحَدٍ وَسُبْحانَ اللّهِ تَسْبیحاً یَفْضُلُ
تسبیح گویان فزونى بسیارى پیش از هركس و منزه باد خدا تنزیهى كه فزونى گیرد بر
تَسْبیحَ الْمُسَبِّحینَ فَضْلاً كَثیراً بَعْدَ كُلِّ اَحَدٍ وَسُبْحانَ اللّهِ تَسْبیحاً
تسبیح تسبیح گویان فزونى بسیارى پس از هركس و منزه باد خدا تنزیهى كه
یَفْضُلُ تَسْبیحَ الْمُسَبِّحینَ فَضْلاً كَثیراً مَعَ كُلِّ اَحَدٍ وَ سُبْحانَ اللّهِ تَسْبیحاً یَفْضُلُ تَسْبیحَ الْمُسَبِّحِینَ
فزونى گیرد بر تسبیح تسبیح گویان فزونى بسیار با هر كس ، و منزه باد خدا تنزیهى كه فزونى گیرد بر تسبیح تسبیح گویان
فَضْلاً كَثیراً لِرَبِّنَا الْباقى وَیَفْنى كُلُّ اَحَدٍ وَسُبْحانَ اللّهِ تَسْبیحاً لا یُحْصى وَلا یُدْرى وَلا یُنْسى وَلا
برترى بسیارى براى پروردگار ما كه باقى ماند و جز او فانى شودهر كس و منزه باد خدا تنزیهى كه به شماره در نیاید و دانسته نشود و فراموش نگردد و
یَبْلى وَلا یَفْنى وَلَیْسَ لَهُ مُنْتَهى وَسُبْحانَ اللّهِ تَسْبیحاً یَدوُمُ
كهنه نشود و فنا نپذیرد و انتهایى برایش نباشد و منزه باد خدا تنزیهى كه دوام داشته باشد
بِدَوامِهِ وَیَبْقى بِبَقآئِهِ فى سِنِى الْعالَمینَ وَشُهوُرِ الدُّهوُرِ وَاَیّامِ
به دوام او و باقى ماند به بقاى او در طول سالهاى این جهان و سایر جهانیان و ماههاى این روزگار و هر روزگار و روزهاى
الدُّنْیا وَساعاتِ اللَّیْلِ وَالنَّهارِ وَسُبْحانَ اللّهِ اَبَدَ الاَْبَدِ وَمَعَ الاَْبَدِ مِمّا
دنیا و ساعات شب و روز و منزه باد خدا تا جاویدان است جاوید و همراه با جاوید بدانسان كه
لا یُحْصیهِ الْعَدَدُ وَلا یُفْنیهِ الاَْمَدُ وَلا یَقْطَعُهُ الاَْبَدُ و َتَبارَكَ اللّهُ
شماره اش نتوان كرد و زمان و مدت آنرا به فنا نكشاند و قطعش نكند ((هرگز)) و بزرگ است خدا
اَحْسَنُ الْخالِقینَ پس بگو: وَالْحَمْدُ لِلّهِ قَبْلَ كُلِّ اَحَدٍ وَالْحَمْدُ لِلّهِ بَعْدَ كُلِّ
بهترین آفریدگان * و ستایش خاص خدا است پیش از هركس و ستایش از آن او است پس از هر
اَحَدٍ تا آخر دعا لكن بجاى هر سُبْحانَاللّهِ الْحَمْدُلِلّهِ بگو و چون به اَحْسَنُ
كس * منزه است خدا و ستایش خاص خداست * بهترین
الْخالِقینَ رسیدى بگو: لا اِلهَ اِلا اللّهُ قَبْلَ كُلِّ اَحَدٍ تا به آخر بجاى سُبْحانَ اللّهِ
آفریدگان * معبودى نیست جز خدا پیش از هركس * منزه است خدا
لا اِلهَ اِلا اللّهُ مى گوئى و بعد از آن بگو: وَاللّهُ اَكْبَرُ قَبْلَ كُلِّ اَحَدٍ تا به آخر كه بجاى
جز او خدایى نیست * و خدا بزرگتر است از توصیف پیش از هر كس *
سُبْحانَ اللّهِ اَللّهُ اَكْبَرُ مى گوئى پس مى خوانى دعاى : اَللّهُمَّ مَنْ تَعَبَّاءَ وَتَهَیَّاءَ را كه
منزه است خدا و خدا بزرگتر است از توصیف
11- دعای امام حسین علیه السلام در روز عرفه خوانده شود.
12- در آخر روز عرفه این دعا خوانده شود :
یا رَبِّ اِنَّ ذُنُوبى لا تَضُرُّكَ وَاِنَّ مَغْفِرَتَكَ لى لا تَنْقُصُكَ فَاَعْطِنى ما لا
پروردگارا همانا گناهان من زیانى به تو نزند و محققاً آمرزش تو از من نقصانى به تو نرساند پس عطا كن به من
یَنْقُصُكَ وَاغْفِرْ لى ما لایَضُرُّكَ و ایضا بخوان : اَللّهُمَّ لا تَحْرِمْنى خَیْرَ ما
آنچه را نقصانت نرساند و بیامرز برایم آنچه را زیانت نزند * خدایا محرومم مكن از آن خیرى كه
عِنْدَكَ لِشَرِّ ما عِنْدى فَاِنْ اَنْتَ لَمْ تَرْحَمْنى بِتَعَبى وَ نَصَبى فَلا
نزد تو است بخاطر آن شرى كه در پیش من است پس اگر تو به رنج و خستگیم رحم نمى كنى پس
تَحْرِمْنى اَجْرَ الْمُصابِ عَلى مُصیبَتِهِ
محرومم مدار از پاداش مصیبت دیده اى بر مصیبتش .
13- دعای مشلول خوانده شود.
منبع: مفاتیح الجنان



:: بازدید از این مطلب : 1103
|
امتیاز مطلب : 70
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
تاریخ انتشار : 24 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
   
news1289636462.jpg

 برای دستیابی به بهداشت و زیبایی چشمان در سنین مختلف باید چند راهكار را مدنظر قرار دهیم.

دكتر «دیوید ای. بانك» متخصص زیبایی چشم و صورت در آمریكاست. وی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس، گفت: هنگامی كه با گودی، سیاهی و چین و چروك دور چشم مواجه هستید، تنها دلیل آن می‌تواند كم خوابی باشد. برای آن كه این نواقص را از چشمان خود دور كنید، بهتر این است كه مدت زمان خواب و استراحت خود را بیشتر و یا متعادل كنید. از استعمال دخانیات دوری كرده و مواد غذایی سالم مصرف كنید.

این متخصص زیبایی چشم و صورت در ادامه افزود: دومین روش و راهكار این است كه حین خروج از منزل و محل كار و با دانستن این موضوع كه بیشتر وقت خود را تحت اشعه خورشید و یا لامپ‌های مهتابی سپری كنید، از كرم‌ها و پوشش‌های ضد اشعه ماورای بنفش و مضر خورشید استفاده كنید. روش‌های ذكر شده برای افراد در سنین 20 سالگی است. پس از آن یعنی در سن 30 سالگی باید از راهكارهایی متفاوت بهره جست.

به گزارش ایسنا، بر اساس تحقیقات صورت گرفته این موضوع مشخص شد كه بالا رفتن سن، اولین اثر خود را بر چشم‌ها می‌گذارد. به همین روی، بهترین راه این است كه از پیرشدن آن‌ها جلوگیری كنیم. بینایی انسان‌ها به چشمانشان بستگی دارد. باید از راهكارهایی برای حفاظت از این گوی‌های بلورین استفاده كرد.

دكتر «دیوید ای. بانك»‌ معتقد است كه تزریق ژل‌های طبیعی و كرم‌های چشمی حاوی كلرید سدیم بهترین راهكار است. این مواد طبیعی از خشك شدن پوست اطراف چشم‌ها و از بین رفتن سلول‌ها جلوگیری به عمل می‌آورند. در این سن باید از خط چشم‌های سیاه رنگ خودداری كنید؛ چرا كه مواد داخل این خط چشم‌ها می‌توانند بخش‌های نرم و سلول‌های زنده دور چشم را از بین ببرند، اما می‌توانید این خط چشم‌ها و سرمه‌ها را در خارج از چشم و برای زیبایی به كار ببرید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دكتر «بانك» در ادامه افزود كه برای سنین 40 سالگی بهترین روش هیدراته كردن یا آب رسانی به پوست اطراف چشم است. در این سنین سلول‌های پوست به ویژه در اطراف چشم رو به خشك شدن گذاشته و پیر شدن چشم را سرعت می‌بخشند. خشك شدن پوست باعث ایجاد پف و ورم در اطراف چشمان می‌شود؛ چرا كه توكسین پوست از بین می‌رود.

در سن 50 سالگی به بالا هم كه چین و چروك‌های صورت به ویژه در اطراف چشم بیش از پیش نمایان می‌شود، بهترین راه استفاده از ویتامین A است. این ویتامین سلول‌های مرده پوست را بار دیگر به تحرك مجبور می‌كند و كالوژن جدید می‌سازد كه برای درخشندگی و بینایی فرد مفید هستند.
به گزارش ایسنا، بر اساس تحقیقات دكتر «بانك» و گروهی از پژوهشگران دانشكده حفاظت از پوست آمریكا، مرطوب كردن پوست و استفاده از كرم‌های مخصوص شب و عدم استفاده از لوازم آرایشی در مدت زمانی طولانی همگی به حفظ زیبایی چشم در این سن می‌افزاید.


منبع : isna.ir

 



:: بازدید از این مطلب : 1274
|
امتیاز مطلب : 88
|
تعداد امتیازدهندگان : 30
|
مجموع امتیاز : 30
تاریخ انتشار : 23 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

ذكر لاحول و لا قوة الا بالله العلى العظیم


لاحول ولا قوة الا بالله

1. دفع بلا و رفع غم و غصه

امام صادق (ع ) فرمودند: کسى که در هر روز صد بار بگوید لا حول و لا قوة الا بالله خداوند هفتاد نوع بلا را از او دور مى گرداند که کمترین آنها غم و غصه است 1

 

2.تأخیر زمان مرگ

امام صادق (ع ) فرمودند: آن کس که هزار بار بگوید لا حول و لا قوة الا بالله خداى تعالى حج خانه اش را روزى اش خواهد نمود و اگر مرگش نزدیک باشد، خدا آن را به تأخیر خواهد انداخت تا حج را روزى اش ‍ سازد.2

 

3.ذکر سر بریده امام حسین (ع )

در دمشق شنیده شد که سر مطهر امام حسین (ع ) مى گوید: لا حول و لا قوة الا بالله .3

 

4.گنجى از بهشت

رسول خدا (ص ) فرمود: بسیار «لا حول و لا قوة الا بالله» بگویید که آن از گنج هاى بهشت است .4

 

5.دور شدن هفتاد بلا

راوى مى گوید شنیدم که امام صادق (ع ) فرمودند: کسى که بگوید لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم خداى عزوجل به خاطر آن هفتاد نوع بلا را از او دور مى گرداند که کمترین آنها خفه شدن است .5

 

6.رفع درد و اندوه

از پیغمبر اکرم (ص ) روایت شده است که فرمودند: سخن لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم گنجى از گنجهاى بهشت است و آن باعث شفا یافتن از نود و نه درد است که آسانترین آنها اندوه است .6

 

7.شفاى هفتاد و دو نوع درد

رسول خدا (ص ) فرمود: هر کس که نعمت هاى فراوان به وى برسد الحمد لله رب العالمین بسیار بگوید، و آن که تهیدستى به وى فشار آورد لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم زیاد بگوید که آن گنجى از گنج هاى بهشت است و شفاى هفتاد و دو نوع درد است که کمترین آنها اندوه مى باشد.

 

8.هرگاه اندوهگین شدى

از امام صادق (ع ) روایت شده است که در سفارشى فرموده اند: اى ، سفیان ! هر گاه خدا به یکى از شما نعمتى عطا فرمود، بایستد و خداى عزوجل را ستایش و سپاس گوید، یعنى بگوید الحمد لله و هر گاه روزى اش برسد، باید درخواست آمرزش کند، یعنى بگوید استغفر الله و هر گاه اندوهگین شود، بگوید لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم .7

 

9.داروى نود و نه بیمارى

از رسول خدا (ص ) روایت شده است که فرمودند: گفتن لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم دارویى است که نود و نه بیمارى را بهبود مى بخشد که آسانترین آنها اندوه است و معناى این کلمه چنین است هیچ حرکت و نیرویى جز به سبب و خواست خدا پدید نیامد.8

 

10.رفع شدن بلایا

از امام صادق (ع ) روایت شده که فرمود: هر گاه نماز بامداد و مغرب خواندى ، هفت بار بگو: بسم الله الرحمن الرحیم ، لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم زیرا هر که آن را بگوید، به او نرسد جنون و جذام و برص ، و نه هفتاد نوع از انواع بلا.9

 امام صادق (ع ) نقل است که پیامبر (ص ) فرموده اند: هر کس که فقر به او روى آورد، این ذکر را زیاد بگوید: لا حول و لا قوة الا بالله .

11.مرتفع شدن انواع بلیات

از امام باقر (ع) روایت شده است که رسول گرامى خدا (ص) فرمودند: هر کس سه بار بگوید بسم الله الرحمن الرحیم ، لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم خداوند تعالى نود و نه نوع از انواع بلا را از او دور سازد که آسان ترین آنها خفگى است. 10

12.درمان بیمارى و ندارى

اسماعیل بن عبدالخالق گوید: مردى از اصحاب پیامبر (ص) دیر به خدمت ایشان رسید و سپس نزد آن حضرت آمد.

رسول خدا (ص ) به او فرمود: چه چیزى موجب دیر کردن تو شد از آمدن نزد ما؟ عرض کرد: بیمارى و ندارى .

فرمود: آیا به تو دعائى یاد ندهم که خدا به وسیله آن بیمارى و ندارى را از تو ببرد؟ عرض کرد: چرا یا رسول الله .

پیامبر (ص ) فرمود: بگو «لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم ، توکلت على الحى الذى لا یموت و الحمد لله الذى لم یتخذ (صاحبة و لا) ولدا و لم یکن له شریک فى الملک و لم یکن له ولى من الذل و کبره تکبیرا

گوید: درنگى نکرد که نزد پیغمبر (ص ) بازگشت و عرض کرد: یا رسول الله خداوند بیمارى و ندارى را از من برد.11

 

13.صد بار بعد از نماز صبح

امام رضا (ع ) فرمود: هر کس پس از نماز صبح صد بار بسم الله الرحمن الرحیم ، لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم بگوید، به اسم اعظم خدا از سیاهى چشم به سفیدى آن نزدیک تر شده و به راستى که در مدار اسم اعظم قرار گرفته است. 12

لاحَوْلَ وَ لا قُوَّةَ اِلاّ بِاللّهِ

14.هفت بار بعد از نماز صبح و مغرب

از امام صادق (ع ) نقل است که فرمود: دنبال نماز فجر و نماز مغرب هفت بار بگوید: بسم الله الرحمن الرحیم لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم خداوند عزوجل هفتاد نوع بلا را از او بگرداند که آسانترین آنها بادهاى بد (چون استسقاء و غیره ، یا مقصود عفونت اعضاء است که بوى بد دهد، یا گرفتارى به توفان که موجب سقوط و هلاکت باشد - از مجلسى و غیره ) و پیسى و دیوانگى است ، و اگر شقى باشد از شقاوت به در آید و در سعادتمندان نوشته شود.13

 

15.دفع انواع بیماری ها

از امام صادق (ع ) فرمود: چون نماز مغرب و بامداد بخوانى ، هفت بار بگو: بسم الله الرحمن الرحیم ، و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم زیرا هر کس آن را بگوید، خوره و پیسى و دیوانگى و هفتاد نوع بلا به او نرسد.14

 

16.زمزمه امام حسین (ع)

کار جنگ بر امام حسین (ع ) سخت و تنگ شد و یگانه و تنها ماند، به خیمه هاى فرزندان پدرش روى آورد، آنها را از ایشان خالى و تهى دید، سپس به خیمه هاى اصحاب و یارانش التفات نمود، و نگریست کسى از آنان را ندید، پس شروع و آغاز نمود بسیار گفتن لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم . 15

 

17.سفارش به این ذکر الهى

یکى از اذکارى که عالمان دین به آن بسیار اشاره کرده اند، ذکر لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم است .

امام باقر (ع ) در معنى این ذکر که به طور اختصار "حوقله" گفته مى شود فرموده است : یعنى هیچ توانایى براى ما از اینکه معصیت خدا را نکنیم جز کمک و امداد الهى نیست و هیچ نیرویى براى انجام طاعت خدا جز به توفیق او نداریم .16

 

18.رفع همّ و غم

ابن بابویه به سند معتبر از حضرت امام جعفر صادق (ع ) روایت کرده است ، که هر کس در هر روز صد مرتبه بگوید: لا حول و لا قوة الا بالله خداوند تعالى هفتاد نوع بلا را از او دور مى گرداند که کمترین آنها رفع همّ و غم است و هرگز پریشانى نمى بیند. 17

 

19.سفارش على (ع ) به کمیل

على (ع ) خطاب به کمیل بن زیاد مى فرماید: اى کمیل ! هر روز نام خدا را بر زبان جارى کن ، بگو: لا حول و لا قوة الا بالله بر خدا توکل کن ، ما را یاد کن ، نام ما ببر و بر ما درود فرست .

اى کمیل ! به هنگام غذا نام خدایى را که با اسمش هیچ دردى زیان نرساند و نامش براى هر بدى و دردى درمان است به زبان آور.

اى کمیل ! به هنگام هر سختى بگو: لا حول و لا قوة الا بالله تا خدا آن را کفایت کند. و به هنگام نعمت بگو: الحمد لله تا زیاد شود و چون روزى ات دیر رسد، استغفار کن تا خدا گشایش دهد. 18

 

20.ذکر هنگام بیرون آمدن از خانه

پیامبر گرامى اسلام (ص ) در روایتى درباره آداب و اذکار بیرون آمدن از خانه چنین فرمودند: کسى که هنگام خروج از منزل بگوید بسم الله الرحمن الرحیم دو فرشته مى گویند: هدایت شدى . و اگر بگوید لا حول و لا قوة الا بالله مى گویند: حفظ شدى . و اگر بگوید توکلت على الله مى گویند: بى نیاز شدى .

در این هنگام شیطان مى گوید: چگونه مى توانم در بنده اى که هدایت شده ، حفظ گردیده و بى نیاز شده است ، نفوذ کنم. 19

امام رضا (ع ) فرمود: هر کس پس از نماز صبح صد بار بسم الله الرحمن الرحیم ، لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم بگوید، به اسم اعظم خدا از سیاهى چشم به سفیدى آن نزدیک تر شده و به راستى که در مدار اسم اعظم قرار گرفته است

21.خروج از خانه

ابوحمزه مى گوید: چون امام باقر (ع ) از خانه بیرون مى شد، مى گفت : بسم الله خرجت ، و على الله توکلت ، و لا حول و لا قوة الا بالله. 20

 

22.براى رفع فقر

از امام صادق (ع ) نقل است که پیامبر (ص ) فرموده اند: هر کس که فقر به او روى آورد، این ذکر را زیاد بگوید: لا حول و لا قوة الا بالله. 21

دعا به معنای واقعی

23.ذکر بعد از نماز صبح و مغرب

سید بن طاووس به سند معتبر از حضرت رضا (ع ) روایت کرده هر که بعد از نماز صبح صد مرتبه بگوید:" بسم الله الرحمن الرحیم لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم"  بداند که این ذکر به اسم اعظم خدا نزدیک تر است از سیاهى چشم به سفیدى آن ، و امید زیادى است به برآورده شدن حاجتش .

و به سندهاى معتبر از امام صادق (ع ) و امام کاظم (ع ) منقول است که هر کس بعد از نماز صبح و مغرب ، پیش از آن که سخنى بگوید و حرکتى کند، هفت مرتبه این دعا را بخواند، هفتاد نوع بلا از وى دور شود، که کمترین آنها خوره و پیسى و شر شیطان رجیم است. 22

 

24.توسل به امام جواد (ع )

براى شفا یافتن هر مریضى دو رکعت نماز حاجت و توسل به حضرت جواد الائمه (ع) بخواند و بعد یکصد و چهل و شش مرتبه بگوید: ما شاء الله لا حول و لا قوة الا بالله . اگر در ساعتى که منسوب به آن حضرت است باشد، بسیار مفید و ساعت آن را هم از نماز عصر تا دو ساعت بعد از آن تشخیص ‍ داده اند که مورد استجابت است. 23

 

25.ذکر براى رفتن حج

حضرت صادق (ع ) فرمود: هر کس هزار مرتبه لاحول و لا قوة الا بالله بگوید خداوند حج را روزى او گرداند و اگر اجل او نزدیک شده باشد خداوند اجلش را تأخیر اندازد تا حج را به او روزى فرماید. 24

 

26.دورى شیطان

شیخ شهید از حضرت رسول اکرم (ص ) نقل کرده که فرمود: شیطان بر دو قسم است : شیطان جنى ، که با گفتن لاحول و لا قوة الا بالله العلى العظیم از شما دور مى شود.

و شیطان انسى ، که آن هم از شما دور مى شود با فرستادن صلوات بر محمد و آل او: اللهم صل على محمد و آل محمد.25

27.رفع گرفتارى

در مکارم الاخلاق است که حضرت رسول (ص ) به على (ع ) فرمودند: هر گاه گرفتارى پیدا کردى ، این دعا را زیاد بخوان :

بسم الله الرحمن الرحیم ، لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم ایاک نعبد و ایاک نستعین. 26

 

28.رفع وسوسه شیطان

از حضرت صادق (ع ) نقل شده که فرموده : براى دفع وسوسه شیطان دست بر سینه خود بکش و بگو: «بسم الله و بالله محمد رسول الله و لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم ، اللهم امسح عنى ما احذر.»

سپس دست خود را بر شکم مى کشى و این ذکر را سه مرتبه تکرار مى کنى که ان شاءالله برطرف مى شود. 27

 

29.دفع هفتاد بلا

جمیل گوید، شنیدم که امام صادق (ع ) مى فرمود: هرکس هفتاد بار بگوید:

ما شاءالله لا حول و لا قوة الا بالله هفتاد نوع بلا از او بگردد که آسان تر از همه ، خنق و خفه شدن باشد. گفتم : قربانت ! خنق چیست ؟ فرمود: مقصود این است که دچار دیوانگى نشود تا خفه گردد. 28

 

30.درمان دردها

از امام صادق (ع ) نقل شده که فرمود: هر دردمند دست خود را به موضع درد بگذارد و بگوید: «بسم الله و بالله و محمد رسول الله صلى الله علیه و آله و لا حول و لا قوة الا بالله اللهم امسح عنى ما اجد» ؛ (به نام مقدس ‍ خدا و مقام رسول خدا حضرت محمد (ص ) استعانت و کمک مى جویم چون غیر از قدرت خدا هیچ قدرتى را موثر نمى دانم ، خدایا دردى را که در وجودم احساس مى کنم برطرف فرما.) پس با دست راست موضع درد را سه مرتبه مسح کند.

تنظیم: محمدی - گروه دین و اندیشه تبیان



:: بازدید از این مطلب : 1182
|
امتیاز مطلب : 94
|
تعداد امتیازدهندگان : 30
|
مجموع امتیاز : 30
تاریخ انتشار : 23 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
هشدار :نوعی مواد مخدر جدید میان سبزی خوردن!   
news1289650640.jpg

 به گزارش خبرنگار اجتماعی جهان در میان برگ های سبز و پرخاصیت اسفناج وجود علف های هرز یا همان(گراس) باعث می شود تا به مصرف کننده حالت گیجی و توهم دست داده و کارهای عجیب و غریبی از خود نشان دهد که گمان این می رود فرد ماده ای مخدر مانند کراک یا شیشه مصرف کرده است.


این در حالیست که کارشناس کشاورزی این مطلب را تایید کرده و می گوید: (گراس ) گل شاه دانه می دهد که از آن ماده مخدر حشیش به دست می آید. بنابراین مصرف آن می تواند در افراد حالتی شبیه مصرف مواد مخدر توهم زا ایجاد نماید.


هفته پیش خانواده ای بر اثر مصرف اسفناج بدون خارج کردن برگ های زاید و هرز به یکی از بیمارستان های تهران انتقال داده شدند.


خارج نمودن تمام برگ های زاید و هرز در اسفناج برای جلوگیری از هرگونه خطری به مصرف کنندگان توصیه می شود.


 



:: بازدید از این مطلب : 1661
|
امتیاز مطلب : 70
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : 23 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
رابطه دروغگویی و صابون|NazPAtogh.Org
روانشناسان در دانشگاه میشیگان با انجام آزمایشی دریافتند افرادی که دروغ می‌گویند، احساس آلوده بودن کرده و تلاش می‌کنند خود را از این آلودگی پاک کنند.
افراد زیادی نمی‌توانند این ادعا را داشته باشند که تا به حال در زندگی شان دروغ نگفته اند و از این رو همه افرادی که این رفتار را رفتاری زشت و نادرست می‌دانند، احساس بدی که پس از گفتن دروغ در انسان به وجود می‌آید را تجربه کرده اند.
اکنون محققان ثابت کرده اند که دروغ گفتن واقعا در انسان احساس آلوده شدن را به وجود می‌آورد، در حدی که فرد را وا می‌دارد تا برای شستشوی دهان خود به دنبال دهانشویه یا مواد شوینده دیگر بگردد.
تیمی‌از روانشناسان با هدف آزمایش بر روی ضرب المثلهایی مانند "آلوده دست" یا "آلوده دهان" که به افراد دروغگو خطاب می‌شود، رفتار 87 فرد را در هنگام دروغگویی و یا گفتن واقعیت مورد بررسی قرار دادند.
"اسپایک لی" محقق دانشگاه میشیگان که انجام این پروژه را به عهده داشته است می‌گوید نتایج آزمایشها نشان می‌دهند افرادی که دیگران را فریب داده اند بیشتر از صابون و دهانشویه استفاده می‌کنند در صورتی که افرادی که واقعیت را می‌گویند، احساس نیاز به استفاده بیشتر از مواد شوینده را ندارند.
افرادی که دروغهای کلامی‌گفته بودند بیشتر از دهانشویه و افرادی که از طریق نامه های الکترونیکی اقدام به دروغگویی و فریب دادن دیگران کرده بودند، بیشتر از صابون استفاده می‌کردند.
در این مطالعه از داوطلبان خواسته شد نقش وکیلی را بازی کنند که با رقیبی به نام "کریس" برای ارتقا گرفتن در حال رقابت شدید است. از هر یک از داوطلبان خواسته شد تصور کنند مدارکی را یافته اند که کریس آنها را گم کرده و بازگردادن این مدارک باعث پیشرفت شغلی وی و آسیب دیدن آنها خواهد شد، داوطلبان باید برای کریس پیامی‌صوتی یا نوشتاری می‌گذاشتند تا به وی بگویند مدارک را یافته اند یا نه.
بلافاصله پس از گذاشتن پیام، داوطلبان بر اساس میزان اشتیاق به خریداری صابون یا دهانشویه دسته بندی شدند نتایج نشان داد افرادی که از پشت خط تلفن اقدام به دروغگویی کرده و پیامی‌نادرست برای کریس به جا گذاشته بودند به استفاده از دهانشویه تمایل شدیدی داشتند و حتی حاضر بودند برای خرید آن بهایی بیشتر بپردازند که این نتیجه در مورد افرادی که حقیقت را گفته بودند، صحت نداشت.
به گفته "لی" اشاره به عبارتهای آلوده دست یا آلوده دهان در مکالمات روزانه باعث شده است تا مردم درباره مفهوم انتزاعی پاکی و سلامت اخلاقی به شیوه ای فیزیکی تر بیاندیشند و آن را به پاکی جسمی‌ارتباط دهند.
بر اساس گزارش تلگراف، لی معتقد است این نوع ارتباط قوی میان مفاهیم انزاعی و فیزیکی باعث شده پس از دروغ گفتن، فرد نه تنها درصدد جبران رفتار ناپسند خود برآید، بلکه تلاش می‌کنند عضو آلوده بدن خود را نیز پاک کنند.


:: بازدید از این مطلب : 1152
|
امتیاز مطلب : 70
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : 23 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
   
news1289636351.jpg

مصرف موز برای بهبود روحیه مفید است
 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: موز دارای برخی اسیدهای آمینه ضروری برای بدن است كه جویدن و آهسته بلعیدن آن در بهبود روحیه مفید است.
احمدرضا درستی مطلق  افزود: انواع چای سبز و سیاه از نوشیدنی‌های مفید برای مغز هستند.
وی گفت: انواع نان و غلات با تأمین كروم به حافظه و یادگیری كمك می‌كنند، مصرف سیب با عسل و شیر حافظه و قدرت تمركز را افزایش می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران اضافه كرد: موز در برخی منابع برای از بین بردن ضعف روحیه توصیه شده است. موز دارای برخی اسیدهای آمینه ضروری برای بدن است كه جویدن و آهسته بلعیدن آن را برای بهبود روحیه مفید است.

درستی گفت: مصرف روزانه 30 تا 60 گرم ماهی به ویژه از نوع سالمون ماكرل، ساردین و هرینگ توصیه می‌شود. روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا-3 است كه انتقال پیام‌های عصبی در سیستم مغزی و عصبی از یك سلول به دیگری را تسهیل می‌كند.

وی افزود: كودكانی كه امگا3 كافی دریافت نكرده باشند، ضریب هوشی كمتری دارند. هگزا انوئیك اسید (DHA) یكی از انواع اسیدهای چرب امگا3 هستند كه موجب بهبود سرعت، قدرت و كارایی مغز و حافظه، یادگیری و بهبود حالات روحی می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: افرادی كه ماهی مصرف نمی‌كنند، بهتر است روزانه یك كپسول امگا3 كه حداقل 650 میلی گرم تا یك گرم از این نوع چربی را در خود دارد، مصرف كنند.
 
منبع :farsnews.com

 



:: بازدید از این مطلب : 1140
|
امتیاز مطلب : 73
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : 23 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
با این روش و بسیاری از روش‌های دیگر میرتوان اطلاعات حساب بانکی شما را در مکان‌های عمومی سرقت کرد؛ بنابراین تا جایی که ممکن است در مراکز عمومی حساب بانکی خود را چک نکنید. حتی محل کار!!

یک قطعه جدید ذخیره ساز اطلاعات در انتهای کابل کیبرد نصب می‌شود تا کلیه کلمات تایپ شده را در خود ذخیره نماید این قطعه بیشتر در دانشگاه‌ها، ادارات، کافی‌نت‌ها، نمایشگاه‌ها، هتل‌ها و فرودگاه‌ها استفاده می‌شود؛ بنابراین کسانی که در این مکان‌ها اطلاعات حساب بانکی خود را وارد می‌کنند، یا وارد سایت‌های مهم دیگر می‌شوند، باید بیشتر مراقب باشند.


به گزارش 3 نسل، این قطعه این امکان را دارد که پس از اینکه شما اطلاعات حساب بانکی را وارد کرده و کامپیوتر را ترک می‌کنید، به راحتی مجددا حساب شما را باز کرده و همه موجودی حساب شما را سرقت کند، زیرا همه کلماتی که تایپ کرده‌اید در این قطعه سیاه ذخیره شده است.

بنابراین پیش از استفاده از کامپیوتر در چنین اماکنی پشت کامپیوتر را چک کنید تا از عدم وجود چنین قطعه‌ای اطمینان حاصل نمایید.


با این روش و بسیاری از روش‌های دیگر می‌توان اطلاعات حساب بانکی شما را در مکان‌های عمومی سرقت کرد؛ بنابراین تا جایی که ممکن است در مراکز عمومی حساب بانکی خود را چک نکنید. حتی محل کار!!



:: بازدید از این مطلب : 1077
|
امتیاز مطلب : 88
|
تعداد امتیازدهندگان : 30
|
مجموع امتیاز : 30
تاریخ انتشار : 22 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 


گفتی تو نه گوشی (!) كه سخن گویمت از عشق
ای نادره گفتار كجا گوش‌تر از من؟
○ شهریار
 

 



:: بازدید از این مطلب : 1144
|
امتیاز مطلب : 75
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : 22 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
   
news1289137084.jpg

از میان بانوانی كه به مطب متخصصان پوست مراجعه می‌كنند، مشكلات مشخصی میان برخی از آنها كه در دوران بلوغ، بارداری و یائسگی به سر می‌برند، به‌طور مشترك دیده می‌شود...

 بلوغ، بارداری و یائسگی، بحران‌هایی فیزیولوژیك هستند كه می‌توانند روی پوست و موی بانوان اثر داشته باشند. این یادداشت به برخی از آنها اشاره می‌کند:

1) اثر بلوغ روی پوست:
در دوران بلوغ به علت افزایش هورمون‌ها و افزایش رشد ناگهانی، در برخی نواحی بدن مانند سر زانوها یا روی سینه در خانم‌ها، ترك‌هایی ایجاد می‌شود.

2) اثر بارداری روی پوست:
در بارداری به دلیل افزایش هورمون استروژن، رنگدانه‌های پوست افزایش پیدا می‌كند و لكه‌های بارداری روی پوست نمایان می‌شود. رشد مو در مقطع بارداری بهتر و ریزش موها كمتر می‌شود. افزایش وزن نیز در اثر بارداری ممكن است باعث ترك‌هایی روی پوست شكم و سینه شود كه بعد از بارداری رنگ این ترك‌ها روی پوست روشن می‌شود.
3) اثر یائسگی روی پوست: در این دوران افت هورمون‌ها و كمبود هورمون استروژن، باعث پیری پوست شده و ریزش مو شروع می‌شود و در برخی نواحی طاسی ایجاد می‌كند. تمام این عوامل باعث چروكیدگی پوست در دوران یائسگی می‌شوند كه امروزه مسایل خیلی جدی هم روی آن مطرح است.

منبع:سیمرغ



:: بازدید از این مطلب : 1341
|
امتیاز مطلب : 80
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : 21 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

از گوشه کنار دنیا





L00889665652.jpg


یك اورانگوتان در یك پارك وحش آلمان صورت خود را در پشت پوست یك كدو تنبل
پنهان كرده است.
 

 


L00889665664.jpg

منظره بنای باستانی آكروپلیس در شهر آتن پایتخت یونان.
 

 


L00889665679.jpg

كار سخت و دشوار یك كارگر در یك آهنگری در شهر بمبئی هند.
 

 


L00889665691.jpg

تصویر پسربچه‌ها و نوجوانانی كه برای بهتر دیدن و عكس گرفتن از ملكه
الیزابت دوم در جریان دیدارش از شهر مالدون در انگلستان روی سقف كابینهای
تلفن رفته‌اند.
 

 


L00889665704.jpg

یك جوان با اسنوبورد در فستیوال ریلنتس فریز در مقابل نیروگاه باترسیئا
پاور در لندن نمایش می‌دهد.
 

 


L00889665728.jpg

منظره زیبای یك درخت بین دو تپه سرسبز در نورث آمبرلند.
 

 


L00889665741.jpg

مجوكو ماده گوریل دشتی كودك تازه متولد شده‌اش را در باغ وحش لندن در آغوش
گرفته است.
 

 


L00889665755.jpg

منظره شهر لوگزامبورگ از دالانی در قلعه تونگن.
 

 


L00889665768.jpg

توریست‌ها در باریك راهی صخره‌ای در شهر باستانی قدیمی پترا در اردن.
 

 


L00889665783.jpg

تصویر دیدنی یك سگ چمنزار كه زیستگاهش در آمریكای شمالی است به روی صخره‌ای
در گراند كانیون نورث ریم در آمریكا


:: بازدید از این مطلب : 1020
|
امتیاز مطلب : 82
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : 21 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

متاسفانه، از دست رفتن حافظه و بالا رفتن سن رابطه ای مستقیم دارند. در اوایل 20 سالگی، مغز شروع به از دست دادن بعضی سلول های عصبی می کند و بدن کمتر مواد شیمیایی مورد نیاز مغز برای درست کار کردن را تولید می کند. خوشبختانه، شما کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا این جریان را کندتر کنید. در اینجا یک نمونه بسیار مفید که حتی امامان ما هم توصیه کرده اند را به شما معرفی می کنیم در این روایت حضرت علی (ع) فرموده اند:" کسی که کمی زعفران خالص و کمی سعد(سعد کوفی) را با مقداری عسل مخلوط کند و روزانه دو مثقال از آن را بنوشد آنقدر حافظه اش قوی خواهد شد که بیم آن می رود که ساحر شود .البته طبیبعی است تأثیر کامل این دارو بستگی به فراهم بودن سایر شرایط و نبودن مانع از تأثیر آنها دارد. قویت حافظه با داروهای گیاهی این معجون بسیار گرم میباشد و مناسب جهت تقویت حافظه این دارو با کم کردن رطوبات سر باعث میشود قدرت حافظه شخص به طور چشم گیری افزایش یابد

هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از معجون میل میشود. ترکیبات : کندر ، زعفران ، زرماری ، فلفل سفید و...

:: بازدید از این مطلب : 1378
|
امتیاز مطلب : 88
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
تاریخ انتشار : 21 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
فکر می کنید مانکن ها باید چند کیلوگرم باشند؟   
news1289396437.jpg

بسیاری از مدل های فرانسوی به دلیل واهمه از چاقی و از دست دادن شغلشان روزی یک وعده غذا می‌خورند.


پدیده لاغر ماندن به یکی از معضلات دنیای مد بدل شده تا آنجا که وزارت بهداشت و سلامت فرانسه به مدیسین ها اخطار داده تا گرایش مدل ها را هرچه سریعتر تغییر دهد.


‌بر اساس این گزارش هر سال در فرانسه بین ۸ تا ۱۰ مدل "زن" بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست می دهند. تاکنون شرایط به گونه ای بوده که وزن بالاتر از ۴۵ کیلو برای مدل ها مساوی با از دست دادن شغل و بیکاری آنها بوده که به تازگی این قانون از سوی وزارت بهداشت و سلامت این کشور به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.



:: بازدید از این مطلب : 1365
|
امتیاز مطلب : 98
|
تعداد امتیازدهندگان : 33
|
مجموع امتیاز : 33
تاریخ انتشار : 21 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
1-تفكر:آنگونه كه فكر می كنید خواهد شد. اگر فكر كنید می شود پس خواهد شد واگر فكر كنید نمی شود پس نخواهد شد.98% موفقیت بشر در تفكرشونه.

تفكر جادویی: من موفقم – من قدرتمندم – هر روز زیباتر می شوم – هر روز خوشتیپ تر می شوم.

2- كلام مثبت:كلام ما عصای معجزه گر ماست سرشار از مهر و اقتدار .هر چه به كلام جاری كنید در زندگی متجلی می شود.

كلام جادویی: من خوشبختم - من موفقم – من قدرتمندم – هر روز زیباتر می شوم – هر روز خوشتیپ تر می شوم – هر روز از هر لحاظ بهتر و بهتر می شوم.

این جملات سه شرط دارد:1- 100% مثبت باشد -2- مربوط به زمان حال باشد -3- خودمان چیزی كه می گوییم را باور كنیم.

مقابله با تردید: آنچه را می خواهید بنویسید.

21 روز مداوم این كار را بكنید روز 22 عادت تثبیت شده دارید.

هر روز صبح كه از خواب بیدار می شوید 5 دقیقه زیر پتو بخندید قهقهه بزنید تا صورت باز شود.

بجای خسته نباشید كه موج منفی دارد بگویید شاداب باشید – سبز باشید – با نشاط باشید.

سه روش برای مقابله با موجهای منفی:1- به موج منفی بگویید ایست- 2- به موج منفی بگویید بعدی -3-كش كش با كشی كه به مچ خود بسته اید هنگام موج منفی به خود شك وارد كنید تا از آن موج منفی دور شوید و هوشیار شوید.

3- مقصد مشخص رسالت معلوم آرزوی سالهای بعد و ده سال زمان را جلو بكشید و بگویید كه چه دارید.

4- تجسم خلاق به حالت آلفا یا آرامش برود ( روی صندلی كف پا روی زمین چشمها بسته سه انگشت دست راست انگشت بلند بالای بینی دو انگشت دیگر روی ابروها شصت روی پرده بینی از پرده بینی دیگر نفس می كشیم صدای نفس كشیدن نباید شنیده شود سپس انگشت كوچك را روی پرده بینی گذاشته از پردهای كه شصت روی آن بود نفس را بیرون می دهیم بمدت 2 تا 3 دقیقه و هر چقدر نفس طولانی تر باشد بهتر است در این حالت هر دو نیم كره مغز فعال شده و استرس از بین می رود) ببیند كه به آرزویش رسیده است خودش را لایق این آرزو بداند و رهایش كند.

وقتی ما خوابیم مغز ما موج گاما به جهان ارسال می كند

وقتی در حالت بی خبری هستیم حالتی كه بیداریم و نمیدانیم چگونه گذشت در آرزو ها سیر می كنیم زمان یورش فكر خلاقانه مغز موج تتا به جهان ارسال می كند.پاسخ سوالات شما در خود شما است در هنگام حالت تتا.سوال را بپرسید مثلاً چگونه میتوانم به ثروت برسم و بهد سوال را رها كنید می بینید ناگهانی در زمانی بعد جواب در ذهن شما می آید .

بتا حالت عادی زندگی است.

هر كس بتواند از حالت بتا به حالت آلفا یا آرامش بیاید می تواند تجسم خلاق كند.

اگر 2 تا 3 دقیقه به حالت آلفا بروید یاد گیری 10 برابر می شود.

در حالت آلفا ببینید ، حس كنید ، درك كنید كه به آرزوی خود رسیده اید و مهمتر از همه خود را لایق آن بدانید.می توانید یك بار در روز 3 دقیقه یا هفتهای یك بار یا ماهی یك بار این كار را با شرط اینكه در طول روز به هیچ وجه بهش گیر ندید حق ندارید بهش فكر كنید اگر برسم چی میشه اگر نرسم چی می شه اصلاً بهش فكر نكنید فقط زمانی را كه معین كرده اید به آن فكر كنید.. مثال سوار ماشین دلخواه شوید رانندگی كنید صدای موتور را گوش كنید بوی درون ماشین را احساس كنید و هر آنچه در حالت طبیعی می گذرد را احساس كنید .

5-برنامه ریزی كنیم هدف را مشخص كنیم كه باید دقیق ، واضح و مشخص باشد. نگید خیلی پول می خوام بلكه مبلغ را مشخص كنیدمثلاً من 70000000 دارم.زمان رسیدن به این مبلغ را تعین كنید مثلاً20/8/1390 .هدف قابلیت تفكیك داشته باشد هر آرزویی كه دارید باید پله ای باشد مثلاً من تا زمان خاص سال بعد این مبلغ را دارم پس باید ماهی این مبلغ را داشته باشم باید دقیق مشخص كنید . باید روی كاغذ بنویسید و آرزوی شما نباید به كسی آسیب برساند.

دست به عمل بزنیم و مراحل را به عقب نندازیم از آن لحظه كه تصمیم گرفتید عمل كنید.

6- بهترین باشید فكر كنید آخرین لحظه زندگیتونه پس بهترین حالت را داشته باشید در هر رسالتی كه داریددر كار در زندگی و ...

7- توكل به خدا . مهم نیست چگونه زمین می خورید مهم این است كه چگونه بلند می شوید.

اگر این كلمه تنها تو را میپرستم و تنها از تو یاری میخواهم را 100 بار در روز تكرار كنید همه چیز برای تو عوض می شود


:: بازدید از این مطلب : 1249
|
امتیاز مطلب : 92
|
تعداد امتیازدهندگان : 32
|
مجموع امتیاز : 32
تاریخ انتشار : 21 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

یک روز صبح،زنی از خواب برخاست و پس از نگریستن به خود در آینه،متوجه شد که سه تار مو بیشتر روی سرش باقی نمانده است. او بدون آنکه آرامش خود را از دست بدهد،فکری کرد و با خود گفت:

((امروز موهایم را می بافم.)) سپس سه تار موی خود را بافت و روزی فوق العاده را پشت سر گذاشت.روز بعد،وقتی از خواب بیدار و به تصویر خود در آینه نگریست، متوجه شد که دو تار مو بیشتر روی سرش نیست. فکری کرد و با خود گفت:

((امروز موهایم را فرق از وسط میکنم و دورم میریزم.))آن کار را کرد و روزی فوق العاده را پشت سر گذاشت. روز بعد که از خواب بیدار شد، پس از دیدن خود در آینه، دریافت که فقط یک تار مو روی سرش باقی نمانده است. فکری کرد و گفت:

((امروز موهایم را دم اسبی میکنم.))آن کار را کرد و روزی فوق العاده را پشت سر گذاشت. روز بعد که از خواب بیدار شد، پس از دیدن تصویر خود در آینه، دریافت که هیچ مویی روی سرش باقی نمانده است. فکری کرد و گفت:

(اوه بهتر از این نمیشود چون امروز مجبور نیستم موهایم را درست کنم.))




:: بازدید از این مطلب : 1229
|
امتیاز مطلب : 79
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
تاریخ انتشار : 21 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
بنشین ٬ مرو ٬ که در دل شب ٬ در پناه ماه

خوش تر ز حرف عشق و سکوت و نگاه نیست

بنشین و جاودانه به آزار من مکوش

یکدم کنار دوست نشستن گناه نیست.

بنشین ٬ مرو ٬ صفای تمنای من ببین

SsRqy5ZC.jpg


امشب چراغ عشق در این خانه روشن است

جان مرا به ظلمت هجران خود مسوز

بنشین ٬ مرو ٬ مرو که نه هنگام رفتن است




:: بازدید از این مطلب : 1347
|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : 21 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
فردی که قهر می‌کند هدفی دارد و در واقع با قطع ارتباط می‌خواهد مطلب خود را به اطرافیان یا به فرد مقابل بیان کند. بعضیها بیشتر از بقیه قهر می‌کنند و برخی افراد هرگز علاقه‌ای به قهر ندارند. بطور کلی هدفی که در این رابطه مورد نظر فرد است معمولا برای بیان یک ناراحتی یا یک هیجان منفی است. فرد می خواهد به طرف مقابل بگوید که ناراحت است، یا می‌خواهد کاری کند رفتار او را تغییر دهد و ... . در هر حال قهر کردن به صورت یک وسیله و یک مکانیزم در آمده است که در مواقع ناراحتی از فرد سر می‌زند. یک روش تخلیه ناراحتی است که در واقع چنین کاری را نیز انجام می‌دهد و فقط فرد به این روش عادت کرده است و معمولا قبل از اینکه فکر بهتری به ذهنش برسد که در آن لحظه فایده بهتری داشته باشد به این روش اقدام می‌کند.

برخی‌ها این روش را از دوران کودکی یاد گرفته‌اند. ممکن است کودک با مشاهده رفتار اطرافیان و بویژه والدین در مواقع ناراحتی از یک فرد دیگر رفتار آنها را الگو برداری کند. چنین کودکی یاد می‌گیرد پیام خود را با قطع ارتباط بیان کند و به روشی غیر از گفتار کلامی مفهوم ناراحتی خود را به اطرافیان برساند. بطور کلی این روش چه در کودکی یاد گرفته شده باشد و چه در بزرگسالی فرقی نمی‌کند. فرد از یک شیوه نادرست برای
تنظیم رفتار خود استفاده می‌کند و در واقع نمی‌تواند به روش مناسبتری مطلب خود را بگوید، یا از خود دفاع کند.

چرا آشتی می‌کنیم؟

انسان یک موجود اجتماعی است. وجود وابسته به شبکه اجتماعی است که در آن قرار می‌گیرد و شاید بدون آنکه متوجه باشد چنین وابستگی در او وجود دارد. در واقع بهتر است بگوئیم یک نیاز، انسان به برقراری روابط با دیگران نیازمند است. چنین نیازی نه تنها یک نیاز جسمی بلکه عمیقا یک نیاز روانی است. بنابراین دور ماندن از چنین روابطی برای وی فوق‌العاده دشوار است، مگر افرادی که به اختلالاتی دچارند که دوری از روابط اجتماعی را ترجیح می‌دهند. بر این اساس ماندن در وضعیت قهر برای افراد دشوار است. بویژه اینکه در یک سوی قهر معمولا افرادی قرار داند که به نحوی از لحاظ عاطفی برای فرد دارای اهمیت هستند، مثل قهر دو دوست یا قهر زن و شوهر.

بنابراین بازگشت به وضعیت قبلی و تمایل به آن معمولا وجود دارد، حتی در مواردی که افراد با توجه به ویژگیهای شخصیتی خود به نوعی فقدان چنین تمایلی را نشان می‌دهند. ممکن است شدت ناراحتی از طرف مقابل به قدری زیاد باشد که فرد کاملا از برقراری رابطه مجدد ، به عبارتی آشتی خوداری کند و حتی دلایل و توجیهات منطقی برای آن داشته باشد. ولی جمله ای کاش این اتفاق نمی‌افتاد... به شکلهای مختلف در ذهن افراد وجود دارد. برخی افراد بیشتر از بقیه نیاز روانی و عاطفی خود به روابط با دیگران احساس می‌کنند.

این چنین افرادی هر چند یاد گرفته باشند از روش قهر به عنوان یک روش برای بیان ناراحتی استفاده کنند، اما بزودی تمایل به بازگشت در آنها بوجود می‌آید. برخی افراد به صورت خودکار در حالت هیجانی به این روش اقدام می کنند، اما بعد از مدتی که هیجاناتشان فروکش کرده و قدرت منطق نمو بیشتری یافته ، متوجه مسائلی می‌شوند که تمایل به بازگشت در آنها را بوجود می‌آورد. برخی از افراد دیگر به نظر کینه‌ای تر هستند و شاید به نظر برسد هرگز نمی‌توانند فرد مقابل را ببخشند، حتی به قیمت تحمل ناراحتیهای حاصل از قطع روابط و ... .

بهتر از قهر و آشتی

افرادی که در قهر می‌مانند افرادی هستند که شیوه مناسب ابراز وجود ، دفاع از خود ، قاطعیت و جرات وزری را یاد نگرفته اند، نمی‌توانند هیجانات خود را بخوبی کنترل کنند و مانع از دخالت آنها در تصمیمهای منطقی شان شوند، قدرت چشمپوشی و بخشیدن دیگران را ندارند و یا غرور کاذبی برای خود ایجاد کرده‌اند و ... .

در هر حال هم خود قهر و هم عواملی که به ایجاد و تداوم آن مربوط می‌شوند استرس‌زا هستند. افکار منفی آزاد دهنده در حالت قهر شدیدا فعال می‌شوند. فرد در حال قهر بیشتر از حالتهای عادی به ویژگیها ، گفتار و رفتار منفی فرد مقابل توجه می‌کند، در حالی که در حالت برقراری دوستی این دسته از افکار بسیار کاهش می‌یابند. بر این اساس قهر و آشتیهای مداوم آزار دهنده و بهم ریزنده شرایط آرام زندگی هستند که می‌توان روشهای مناسبتر و ایده‌آل‌تری بجای آنها جایگزین کرد تا فرد بتواند با جرأت ورزی بیشتری در شرایط استرس‌زا حاضر شود، بتواند از خود دفاع کند و با حفظ دوستی و صلح به حل مشکل و اختلاف بوجود آمده مبادرت کنند.

چنین روابطی از پایایی بیشتری برخوردار هستند، آرامش فرد را تداوم می‌بخشند و از همه مهمتر راه اندازی افکار منفی که بسیار آسیب رسان برای افراد و برای روابط او هستند جلوگیری می‌کنند. فرد بهتر است با کنکاشی در خود ، علت اساسی تمایل با استفاده از ابراز بهتر را در خود پیدا کند و به رفع آن اقدام نماید. شیوه‌های جرات ورزی را یاد بگیرد، شیوه‌های کسب آرامش را یاد بگیرد و از بروز افزایش اضطراب و دیگر هیجانات منفی خود جلوگیری کند. به این ترتیب سیستم منطقی فرد نیز فعالتر شده و می‌تواند استدلال درستی داشته باشد و تصمیمهای درستی اتخاذ کند.

قهر تربیتی

گاهی اوقات والدین برای کاهش رفتار نامناسب در خود از ابزار قهر استفاده می‌کنند. و به عبارتی می‌خواهند به این روش ناراحتی را از رفتار کودک بیان کنند و آنرا بهتر از شیوه‌های تنبیه بدنی و ... می‌دانند. در هر حال استفاده از این ابزار نیز برای تربیت کودک می‌تواند هم مفید و هم مضر باشد. استفاده مکرر از این ابزار و برای هر رفتار جزئی و کلی به کودک یاد خواهد داد که از قهر برای بیان ناراحتی خود استفاده کند و از طرف دیگر در صورت تداوم استفاده از قهر ، تأثیر گذاری خود را از دست خواهد داد و دیگر به عنوان شیوه تربیتی مناسب نخواهد بود.

استفاده از قهر می‌تواند مفید باشد، در صورتی که مدت زمان آن بسیار کوتاه و با توجه به سن کودک تنظیم شود. برای خردسالان ، یک قهر 4 - 3 دقیقه‌ای مناسب خواهد بود و معمولا توصیه می‌شود از قهرهای طولانی با کودکان و نوجوانان جدا خودداری شود و دفعات آن مکرر و زیانبار نباشد


:: بازدید از این مطلب : 1180
|
امتیاز مطلب : 111
|
تعداد امتیازدهندگان : 38
|
مجموع امتیاز : 38
تاریخ انتشار : 21 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

ماسک سیب

نصف سیب را رنده کرده و با یک قاشق چای‌خوری ماست، یک قاشق چای‌خوری آرد جوی دو سر و 2 قاشق آبلیموی تازه مخلوط کنید و نیم ساعت روی پوستتان بمالید. این ماسک مانند پیلینگ عمل کرده و به پاک‌سازی پوست کمک می‌کند. برای نتیجه مطلوب این ماسک را هفته‌ای یک بار روی پوستتان بمالید.

 

ماسک موز

2 عدد موز را رنده کرده با 2 قاشق عسل و 2 قاشق ماست به مدت نیم ساعت روی پوستتان ماساژ دهید. این ماسک شفاف‌کننده بوده و در درازمدت لکه‌های پوستی را برطرف می‌کند.

 

ماسک هلو

یک هلو را رنده کرده و با 50 گرم ماست مثل یک کرم روی پوستتان (صورت) بمالید. 15 دقیقه صبر کنید و سپس آن را بشویید. مالیدن این ماسک به صورت روزانه به پوست صورت موجب می‌شود تا پوست شما خشک نشود. این ماسک تقویت‌کننده است و به ماهیچه‌ها استحکام می‌بخشد.

 

ماسک خیار

یک عدد خیار را رنده کنید و با نعناع تازه کوبیده شده و یک قاشق چای‌خوری آبلیموی تازه و یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و به مدت 20 دقیقه روی پوست صورتتان بمالید. این ماسک به دلیل دارا بودن خیار و نعناع نقش مهمی در کاهش التهابات پوستی دارد. نعناع می‌تواند از اثرات نامطلوب گرمای روی پوست بکاهد.

 

ماسک آناناس

آب آناناس را گرفته و روی صورتتان بمالید و 10 دقیقه ماساژ دهید. پس از 5 دقیقه صورتتان را بشویید. آب آناناس تقویت‌کننده ماهیچه‌های صورت است. خاصیت آرام‌سازی داشته و از خستگی پوست جلوگیری می‌کند. برای صاف و براق شدن پوست 60 گرم آناناس را آب گرفته و با 60 گرم پودر مغز بادام شیرین مخلوط کنید و به مدت 15 دقیقه روی صورتتان بمالید



:: بازدید از این مطلب : 1118
|
امتیاز مطلب : 109
|
تعداد امتیازدهندگان : 37
|
مجموع امتیاز : 37
تاریخ انتشار : 21 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

در صورتی كه نتوانسته‌اید به كمك آن وزن كم كنید،نگران نباشید زیرا علم در این راستا مدام در حال پیشرفت و ابداع شیوه‌‌های نوین كاهش وزن است.

پیگیری یك رژیم صحیح غذایی و انجام حركات ورزشی بهترین و اصلی ترین روش برای كاهش وزن است.

1. واكسن چاقی

طبق مقاله ای كه اخیرا در مجله بین المللی Obesity منتشر شده است نوعی از ویروس می تواند عامل ابتلا به چاقی باشد. محققان پس از انجام تحقیقاتی روی مرغ ها متوجه شدند این ویروس می تواند مكانیسم جذب و هضم موادغذایی را در بدن تغییر دهد و سبب ذخیره مقادیر فراوان چربی شود. واكسن چاقی راه موثری برای درمان این گونه چاقی ها می تواند باشد.

2. برچسب رایحه درمانی

به گفته محققان انگلیسی استفاده از برچسب های پوستی معطر وانیلی می تواند با كاهش میل فرد به شیرینی سبب كاهش وزن شود. محققان پس از زیر نظر گرفتن 200 داوطلب چاق و استفاده از این برچسب ها متوجه شدند وانیل سبب كاهش تمایل فرد به مصرف شیرینی جات و كاهش وزن می شود.

3. درمان های ژنتیكی

بررسی های پژوهشگران انگلیسی نشان داده است برخی از انواع چاقی ها به دلیل نقص و كمبود لپتین است. به طور معمول سلول های چربی از هورمون لپتین استفاده می كنند تا به مغز نشان دهند به اندازه كافی ذخیره چربی در بدن وجود دارد. در برخی افراد این هورمون خیلی كم تولید می شود در نتیجه فرد همیشه احساس گرسنگی می كند. محققان می گویند تزریق این هورمون به بدن افرادی كه آن را تولید نمی كنند سبب كاهش وزنشان می شود.

4. قرص های كنترل كننده اشتها

محققان حین تولید یك تركیب ضدسرطان تجربی به نام C15 به طور تصادفی موفق به متوقف كردن آنزیمی شدند كه موادغذایی را به چربی تبدیل می كند. C15 همچنین قادر به متوقف كردن نوروپپتید y یا همان تركیب شیمایی است كه محرك اشتها در مغز است. در آزمایشاتی كه روی موش ها انجام شده است تزریق C15 به موش ها سبب كاهش وزنشان می شود



:: بازدید از این مطلب : 1032
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : 21 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چند روز پیش، سوار مترو شده بودم و داشتم با موبایلم بازی می‌كردم كه صدای یك خانم فروشنده در واگن، توجهم را جلب كرد: «ترش ترش، ترش و خوشمزه، آلوچه و لواشك دارم...

دهنم آب افتاد و 2 بسته لواشك از او خریدم و تا آخر شب تمامش را خوردم اما چشمتان روز بد نبیند؛ یك دل‌درد اساسی گرفتم و تا یكی، دو روز حالم خراب بود.

نظر دكتر تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و دانشیار انستیتو تحقیقات تغذیه ایران و دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی، را درباره خوراكی‌های ترش و وسوسه‌برانگیزی مثل آلوچه، لواشك و قره‌قروت پرسیده‌‌ام. حاصل، گفتگویی است که پیش‌ رو دارید. اگر شما هم جزو طرفداران این قبیل خوراكی‌ها هستید، پیشنهاد می‌کنم این گفتگو را بخوانید.

 

 آلوچه و لواشك جزو خوراكی‌های خوب و مفیدند یا بد و مضر؟

هیچ‌كدام! ما در دنیای تغذیه، خوب و بد مطلق نداریم. گاهی خواصی برای بدترین خوراكی‌‌ها هم كشف می‌شود و گاهی از برخی مضرات خوراكی‌های خوب، نام برده می‌شود. آلوچه و لواشك نه كاملا خوب هستند، نه مطلقا بد.

خوبی‌ها و فواید این خوراكی‌ها چیست؟

خیلی از خواص میوه‌ها مانند فیبر و رنگدانه‌های آنتی‌اكسیدانی در لواشك میوه‌ها هم وجود دارد و تازه، املاح میوه‌ای كه به صورت لواشك یا آلوچه درمی‌آید، نه تنها كم نمی‌شود؛ بلكه با جوشاندن، تغلیظ و خشك‌كردن، افزایش هم می‌یابد. از طرف دیگر، بسیاری از كارمندان نمی‌توانند هر روز با خودشان میوه به محل كارشان ببرند اما می‌توانند كمی برگه‌های خشك آلو، هلو، زردآلو یا لواشك را داخل جیبشان بگذارند و در طول روز میل كنند.

یعنی آلوچه و لواشك، همه مواد مغذی موجود در میوه‌ها را دارند؟

نه كاملا. بسیاری از میوه‌ها و سبزی‌ها منبع خوبی برای دریافت ویتامین‌ C هستند كه بخش زیادی از این ویتامین‌، طی فرآیند خرد و خشك‌‌كردن، تخریب می‌شود و از بین می‌رود. به‌عنوان نمونه، در هر 100 گرم سیب، 6/4 میلی‌گرم ویتامین C وجود دارد كه این میزان وقتی كه سیب خشك می‌شود یا به صورت لواشك در می‌آید، به 8/3 میلی‌گرم می‌رسد. به طور كلی، 100 گرم از میوه تازه، حاوی مقادیر بالایی از آب است كه با جوشاندن و تبدیل كردن آن به لواشك، آب‌ میوه کم می‌شود. مقدار ویتامین C لواشك میوه‌ها از خود میوه تازه كمتر است.

مصرف مكرر این قبیل خوراكی‌ها چه مضراتی دارد؟

بزرگ‌ترین ضرر آلوچه یا میوه‌هایی كه به لواشك تبدیل می‌شوند، اسیدیته بالای آنهاست. بچه‌ها معمولا عادت دارند لواشك یا آلوچه را كنار د‌هانشان بگذارند و آنها را به آرامی بمكند و چون اسیدیته این خوراكی‌ها بالاست، این كار باعث فرسایش سطح مینای دندان‌ در درازمدت می‌شود. به همین دلیل،‌توصیه می‌شود كه بعد از خوردن این خوراكی‌ها حتما كمی آب بنوشید. به علاوه، برخی از افراد، مشكل افزایش ترشح اسید معده دارند كه با مصرف زیاد خوراكی‌های ترش، این مشكل در آنها شدت پیدا می‌كند.

بعضی‌ها لواشك و آلوچه و قره‌قروت را برای هضم سریع‌تر غذاهای چرب و به امید لاغر شدن می‌خورند. به نظر شما این كار درست است؟

به هیچ‌وجه! لواشك و آلوچه كسی را لاغر نمی‌كنند. برعكس، با خوردن این خوراكی‌ها همان‌طور كه گفته شد، ترشح اسیدمعده بیشتر و در نتیجه غذا بهتر هضم می‌شود و هر چقدر هضم غذا بهتر باشد، جذب آن توسط بدن هم بیشتر می‌شود. به همین دلیل متخصصان تغذیه گاهی اوقات به كسانی كه اضافه وزن دارند، قرص‌هایی می‌دهند كه چربی غذا در بدن آنها جذب نشود. بنابراین برخلاف نظر عامه مردم، خوردن لواشك و این قبیل خوراكی‌ها قدرت هضم را افزایش می‌‌دهد و هضم بهتر با جذب بهتر و در نتیجه بالا رفتن وزن در افراد همراه است.

این درست است كه می‌گویند خوراكی‌های ترش مانند قره‌قروت یا لواشك كالری ندارند و ما می‌توانیم بدون نگرانی از چاق شدن، آنها را بخوریم؟

نه! درست است كه میوه‌های خشك و حتی لواشك‌هایی كه به صورت بهداشتی و سالم تهیه می‌شوند، می‌توانند یك میان‌وعده خوب برای همه افراد باشند اما این خوراكی‌ها در مقایسه با میوه‌های تازه معادل خودشان، كالری بیشتری دارند و مصرف بی‌رویه‌شان می‌تواند باعث چاقی شود و این نكته باید در مورد كودكان یا كسانی كه اضافه وزن دارند، مورد توجه قرار گیرد.

می‌گویند قره‌قروت كلسیم فراوانی دارد و مصرف به اندازه‌اش برای پیشگیری از پوكی‌استخوان مفید است. نظر شما در این باره چیست؟

این یك باور درست است كه قره‌قروت منبع خوبی برای كلسیم محسوب می‌شود اما اسیدیته این خوراكی مفید، از لواشك خیلی بیشتر است و مصرفش می‌تواند همان آثار مخرب را روی دندان‌ها بگذارد. ضمن اینكه افزودن نمك فراوان به قره‌قروت باعث بالا رفتن سدیم خون می‌شود و در نتیجه ابتلا به بیماری‌هایی مانند پرفشاری خون یا افزایش دفع كلیوی كلسیم شدت می‌یابد. به همین دلیل به همه افراد توصیه می‌شود كه اگر می‌توانند محصولات لبنی مانند ماست یا شیر را جایگزین مصرف قره‌قروت كنند و تنها گاهی اوقات از آن به عنوان چاشنی غذا یا نوعی تنقلات استفاده كنند. اما اینكه مصرف قره‌قروت از ابتلا به پوكی‌استخوان پیشگیری می‌كند فقط در حد یك ادعاست و اثر آن در درازمدت روی پوكی‌استخوان به هیچ عنوان تحت آزمایش‌های علمی قرار نگرفته است. پس، قره‌قروت اگر بدون نمك تهیه شده باشد، می‌تواند بخشی از نیاز روزانه ما به كلسیم را تامین كند اما تاثیر چندانی در پیشگیری از پوكی استخوان ندارد و اگر فردی مشكلی نداشته باشد، بهتر است كلسیم روزانه‌اش را از طریق مصرف 2 لیوان شیر یا ماست تامین كند و با خوردن قره‌قروت شور، میزان سدیم خونش را بالا نبرد.

دكتر تیرنگ نیستانی



:: بازدید از این مطلب : 1150
|
امتیاز مطلب : 56
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : 21 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
آیا از سن بلوغ گذشته اید اما هنوز  پوست تان جوش می زند؟
اگر چه آكنه معمولاً بعد از چند سال خود به خود خوب می‏شود ولی نمی‏توان آن را به حال خود رها كرد. زیرا از آكنه‏ای كه درمان نشود، ممكن است تا پایان عمر جوشگاه‏هایی بدشكل بر روی پوست بماند…

آكنه منافذ بسته شده غدد چربی (دانه‏های سرسیاه و سرسفید)، جوش‏ها و ضایعات عمیق‏تر (كیست‏ها یا ندول‏ها) است كه در صورت، گردن، سینه، پشت، شانه‎ها و حتی بازوها بروز می‏كنند. كم و بیش اكثر نوجوانان به آكنه مبتلا می‏شوند. با این ‏حال این بیماری به گروه سنی خاصی محدود نمی‏شود و بزرگسالان حتی تا 40 سالگی نیز می‏توانند به آن مبتلا شوند.

اگرچه آكنه بیماری وخیمی نیست اما می‏تواند باعث بدشكل شدن صورت و در نتیجه ناراحتی روحی بیمار گردد. همچنین در موارد حاد و شدید، موجب پیدایش جوشگاه‏های بسیار بدشكل و دایمی می‏شود. باید در نظر داشت كه حتی موارد ملایم آكنه نیز می‏توانند موجب پیدایش جوشگاه‏ها شوند.

چه عواملی در ایجاد یا تشدید آكنه موثرند؟
بهداشت پوست: آكنه بخاطر آلودگی و كثیفی پوست بوجود نمی‏آید. ماده موجود در نوك جوش‏های سرسیاه را چربی خشك شده و سلول‏های مرده تشكیل می‏دهند كه منفذ خروجی فولیكول مو را مسدود كرده‏اند. برای مراقبت طبیعی از پوست، روزی دو بار صورت خود را با صابون ملایم و آب ولرم بشویید. شستشوی زیاد ممكن است سبب بدتر شدن آكنه شود. شستشوی مرتب سر با شامپو نیز توصیه می‏شود. اگر موهای شما چرب هستند، شاید لازم باشد كه دفعات شستشو را افزایش دهید. متخصص پوست می‏تواند در انتخاب شامپو و صابون مناسب به شما كمك كند.

مردانی كه مبتلا به آكنه هستند، باید هم ریش‏تراش برقی و هم تیغ را امتحان كنند و هر كدام را كه راحت‏تر است و جوش كمتری ایجاد می‏كند، انتخاب نمایند. اگر شما از تیغ استفاده می‏كنید، قبل از اصلاح، موی صورتتان را كاملاً با آب گرم و صابون شسته و نرم كنید و سپس از خمیر ریش برای اصلاح استفاده كنید. برای جلوگیری از زخمی شدن جوش‏ها، ریشتان را خیلی از ته نتراشید. صورتتان را فقط وقتی كه واقعاً لازم است اصلاح كنید. همیشه تیغ نو و تیز بكار ببرید.

رژیم غذایی: غذاهایی كه می‏خورید نقشی در ایجاد آكنه ندارند. متخصصین پوست در مورد اهمیت رژیم غذایی در درمان آكنه عقاید متفاوتی دارند اما مسلم و قطعی است كه رعایت یك رژیم غذایی شدید و سخت هیچ تأثیری در بهبود آكنه شما نخواهد داشت. از سوی دیگر، بعضی از مردم دریافته‏اند كه بعضی از غذاها باعث بدتر شدن آكنه در آن‏ها می‏شوند. در این صورت، از خوردن این گونه غذاها باید اجتناب كرد. بخاطر داشته باشید كه در قضاوت عجله نكنید. آكنه به خودی خود فراز و نشیب‏های زیادی دارد و گاهی بدتر و گاه بهتر می‏شود. داشتن یك رژیم غذایی متعادل حاوی كلیه مواد غذایی لازم برای رشد، بخصوص در سنین نوجوانی و جوانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

نور خوشید: برنزه شدن پوست می‏تواند آكنه را مخفی كند ولی فواید آن زودگذر است. از سوی دیگر نور خورشید موجب پیری زودرس پوست شده و می‏تواند به پیدایش سرطان در پوست منتهی شود، لذا باید از تماس زیاد با نور خورشید، استفاده از چراغ‏های خورشیدی، آفتاب سوختگی و برنزه شدن زیاد برحذر باشید. بهتر است از یك ضدآفتاب مناسب برای پوست‏های آكنه‏ای استفاده كنید.

فرآورده‏های آرایشی: اگر از كرم‏ پودر یا كرم مرطوب كننده استفاده می‏كنید به دنبال آنهایی باشید كه فاقد چربی (Oil- Free) هستند و تنها به اینكه پایه آبی (Water- Based) داشته باشند، اكتفا نكنید. فرآورده‏هایی را انتخاب كنید كه غیرآكنه‏زا (Non- Acnegenic) و غیر كومدون‏زا (Non-Comedogenic) باشند.

هر شب مواد آرایشی را با آب و صابون (و اگر صابون‏ها پوستتان را خشك می‏كنند، با شیر و لوسیون مناسب پوست‏های آكنه‏ای) از روی پوستتان پاك كنید.

یك لوسیون پوشاننده با رنگ ملایم (فرآورده‏هایی كه قرمزی، التهاب و جای آكنه را می‏پوشانند)، می‏تواند به خوبی و در نهایت سلامت ضایعات پوستتان را از نظرها مخفی نگه دارد. برای این منظور پوردهای مایع با پایه بدون روغن (Oil- Free) مناسب هستند.

در موقع استفاده از فیكساتورها، اسپری‏های و ژل‏های مو، صورتتان را بپوشانید. در صورت پاشیده شدن اسپری یا ژل مو بر روی پوست صورت، ممكن است بدلیل حساسیت به مواد آرایشی آكنه بوجود آید.

درمان
درمان آكنه یك فرآیند مداوم و طولانی است. تمام درمان‏های آكنه برپیشگیری از بروز ضایعات جدید متكی هستند. ضایعات موجود باید خودشان بهبود یابند و این بهبودی، زمان می‏طلبد. تا یك ماه پس از شروع درمان مناسب و موثر، بیشتر از 10 درصد بهبودی در ضایعات، مورد انتظار نمی‏باشد و كنترل كامل ضایعات تا شش ماه می‏تواند طول بكشد. اگر جوش‏ها پس از 6 تا 8 هفته بهتر نشدند، شاید لازم باشد روش درمان شما تغییر كند.

روش درمانی كه توسط متخصص پوست و مو پیشنهاد می‏شود، بسته به نوع آكنه تفاوت خواهد داشت. بندرت، مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی پوست و یا داروهای خوراكی، ضایعات شبیه آكنه ایجاد می‏كنند.

همچنین آكنه می‏تواند بدلیل اختلالات هورمونی در بدن نیز بوجود آید. آگاه كردن پزشك از نوع موادی كه به پوستتان می‏مالید و یا نوع داروهایی كه مصرف می‏كنید می‏تواند در انتخاب روش صحیح درمان آكنه بسیار حائز اهمیت باشد. تغییرات عادت ماهیانه در زنان نیز در آكنه موثرند و باید پزشك را از آنها آگاه كرد.

بسیاری از كرم‏ها و لوسیون‏های ضدآكنه غیرنسخه‏ای موجود در بازار به درمان موارد خفیف آكنه كمك می‏كنند. با این وجود بعضی از این فرآورده‏ها در صورت مصرف مداوم موجب خشكی پوست می‏شوند. اگر از این گونه محصولات استفاده می‏كنید، به دقت دستورالعمل آن را مطالعه و براساس آن عمل كنید.

ممكن است متخصص پوست برایتان كرم‏های موضعی و لوسیون‏هایی از قبیل «اسید ویتامین‏آ» و «بنزوئیل پراكسید» را تجویز كند تا منافذ بسته شده را باز كنند و تعداد باكتری‏های روی پوست را كاهش دهند. این داروها ممكن است موجب خشكی و پوسته پوسته شدن پوستتان شوند. متخصص پوست روش صحیح كاربردی این فرآورده‏ها و نیز چگونگی مقابله با عوارض جانبی آنها را به شما توضیح خواهد داد.

همچنین آنتی‏بیوتیك‏هایی هم موجود هستند كه به صورت موضعی بر روی پوست بكار برده می‏شوند. از این داروها برای درمان مواردی از آكنه كه چندان حاد نیستند استفاده می‏شود. زمانی كه آكنه كه چندان حاد نیستند استفاده می‏شود. زمانی كه آكنه به صورت توده‏های قرمز و ملتهب خود را نشان می‏دهد، ممكن است متخصصین پوست با تزریق مستقیم بعضی داروها در داخل ضایعه، به بهبود آن كمك كنند. پزشك شما ممكن است تصمیم به تخلیه جوش‏ها و یا دانه‏های سرسیاه و سرسفید بگیرد، ولی هیچوقت خودتان اقدام به فشردن كندن یا تخلیه محتویان جوش نكنید. زیرا ممكن است به تشدید تورم و التهاب و به جای گذاشتن جوشگاه منجر شود.

آنتی‏بیوتیك‏های خوراكی از قبیل داكسی سیكلین، تتراسیكلین یا اریترومایسین اغلب در موارد متوسط یا شدید آكنه و به خصوص وقتی تعداد زیادی جوش بر روی پشت و قفسه سینه وجود دارد، تجویز می‏شوند.

این آنتی‏بیوتیك‏ها تعداد باكتری‏های موجود در فولیكول را كاهش داده و ممكن است مستقیماً موجب كاهش قرمزی جوش نیز بشوند. بر اساس گزارش مرکز آموزش و پژوهش بیماریهای پوست و جذامدر زمان مصرف آنتی‏بیوتیك‏های خوراكی، بعضی زنان ممكن است دچار عفونت‏های قارچی دستگاه تناسلی شوند. در این صورت ضمن قطع مصرف آنتی‏بیوتیك، باید به پزشك خود مراجعه كنند تا عفونت قارچی را درمان كند.

توجه داشته باشید كه آنتی‏بیوتیك‏های خوراكی برای درمان آكنه باید مدت طولانی مصرف شوند. مصرف طولانی این داروها اگر با تجویز و تحت نظر متخصص پوست باشد، عوارض جانبی مهمی نخواهد داشت و ترس بیجا از عوارض این داروها باعث اختلال در روند درمان خواهد شد.

زنانی كه قرص ضدبارداری خوراكی مصرف می‏كنند ممكن است متوجه بهبودی چشمگیر در آكنه خود بشوند. حتی گاهی قرص‏های ضدبارداری خوراكی به طور اختصاصی برای درمان آكنه بكار برده می‏شوند.

یك نكته مهم كه باید در نظر گرفته شود این است كه آنتی‏بیوتیك‏های خوراكی ممكن است موجب كاهش تأثیر و كارآیی قرص‏های جلوگیری از بارداری بشوند. این عارضه اگرچه شایع نیست ولی احتمال آن وجود دارد و به خصوص اگر تغییر در عادت ماهیانه ایجاد شود، حتماً باید به پزشك مراجعه كرد.

مانند سایر داروها، در صورت حاملگی یا شیردهی حتماً در مورد مصرف و عدم مصرف آنتی‏بیوتیك‏ها با پزشك خود مشورت كنید. در موارد آكنه شدید ممكن است داروهای دیگری هم به صورت خوراكی تجویز شوند. یكی از آنها هورمون‏های جنس مونث و یا داروهایی هستند كه سبب كاهش اثرات هورمون‏های مردانه می‏شوند.

یك داروی خوراكی دیگر كه برای آكنه بسیار مقاوم تجویز می‏شود، ایزوترتینوئین (با نام تجاری آكوتان) است. بیمارانی كه این دارو را مصرف می‏كنند باید كاملاً به عوارض جانبی آن آگاه باشند.

معاینات پزشكی و بررسی‏های آزمایشگاهی مكرر برای پیگیری سیر درمان و جلوگیری از عوارض ناخواسته در حین مصرف این دارو ضروری است. جلوگیری از حاملگی الزامی است زیرا مصرف این دارو در زمان بارداری آثار غیرقابل جبرانی بر روی جنین خواهد داشت.

نكته مهم در مورد این دارو، كامل كردن دوره درمان است زیرا در غیر این صورت احتمال عود آكنه به دنبال قطع دارو زیاد می‏باشد.

درمان جوشگاه های آكنه
متخصصین پوست برای درمان جوشگاه‏های آكنه از روش‏های مختلفی استفاده می‏نمایند. به عنوان نمونه می‏توان از لیزر، تراشیدن پوست و لایه‏برداری (پیلینگ شیمیایی) برای صاف كردن جوشگاه‏های فرورفته نام برد. با تزریق كلاژن یا چربی نیز می‏توان جوشگاه را صاف نمود. با استفاده مناسب از مجموعه این روش‏ها می‏توان به طور قابل ملاحظه‏ای جوشگاه‏ها را ترمیم نمود.

صرفنظر از درمان اختصاصی كه پزشكتان برای شما تجویز می‏كند، به خاطر داشته باشید كه شما بایستی مراقبت از پوستتان را مادامی كه دوره آكنه خاتمه نیافته، ادامه دهید. هیچ درمان سریع یا دایمی برای آكنه وجود ندارد ولی این بیماری قابل كنترل است و درمان مناسب مانع از برجای ماندن جوشگاه‏های بدشكل بر روی پوست می‏شود


:: بازدید از این مطلب : 1171
|
امتیاز مطلب : 68
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
تاریخ انتشار : 21 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
راهکارهایی برای درمان موخوره
همان‌گونه كه پوست صورت ما نیازمند ضدآفتاب در مقابل نور خورشید است موهای ما هم نیازمند پوشش مناسب در مقابل نور شدید خورشید یا گرما و سرمای زیاد است.
مصرف مایعات فراوان و آبمیوه را كه موجب تامین رطوبت پوست سر است فراموش نكنید. موهای چند شاخه را از قاعده محل چند شاخه شدن قیچی كنید یا بچینید. اگر موها بسیار خشك است (بخصوص انتهای موها) را با روغن مخصوص مو بادام، زیتون یا لعاب كتیرا مرطوب و نرم كنید.

امروزه یكی از مراجعات مكرر خانم‌ها و در مواردی آقایان به كلینیك پوست اظهار شكایت از چند شاخه شدن انتهای موها (موخوره) است كه اتفاقا آنها موخوره را دلیلی مهم در عدم رشد موهای خود می‌دانند. اما قبل از این‌كه دلایل چند شاخه شدن مو و درمان آن را بدانیم لازم است ساقه مو را بشناسیم.

هر تار یا رشته مو به نام ساقه یا شفت مو شناخته می‌شود. اگرچه هر تارمو از سلول‌های مرده تشكیل شده و فاقد حیات است، اما در سطح خود لایه بسیار ظریف محافظت‌كننده‌ای از رطوبت و چربی دارد كه از یك‌سو آن را در مقابل عوامل فیزیكی و شیمیایی محیط یا صدمات وارده محافظت می‌كند و از طرفی دیگر موجب لطافت و انعطاف آن می‌شود. این رطوبت و چربی معمولا از غدد چربی موجود در پوست سر به نام غدد سباسه تامین می‌شود.

بنابراین میزان این ماده محافظت كننده در بخش انتهایی مو كمتر از بخش ابتدایی آن خواهد بود و یا به عبارتی موهای بلند، خشك، تحت فشار و كشش بیشتر در معرض آسیب چند شاخه شدن هستند.

عوامل خشكی موها
خشكی موها ناشی از عواملی نظیر سشوار و اتو كشیدن موها یا خشك كردن آن با حرارت بخاری، شانه كردن موها با برس فلزی است كه با ایجاد جریان الكتریسیته موجب صدمات فیزیكی به موها می‌شود، برای درك این موضوع كافی است به هنگام تاریكی شب در مقابل آینه موهای خشك خود را شانه كنید تا شاهد جرقه‌های الكتریسیته از برخورد برس فلزی به موهای خود باشید. تل، سنجاق سر و گیره‌های فلزی، رنگ مو و مواد شیمیایی پاك‌كننده رنگ مو، گرما و سرمای شدید و نور مداوم خورشید (كوهنوردان، كارگران كارخانه و نانوایی)، شستشوی مو با صابون یا مواد بسیار خشك كننده، كشش زیاد و مستمر موها نیز در بروز بیماری موخوره تاثیر دارد.

راه‌های درمان
بعد از استحمام اجازه دهید موها بدون وسایل گرمایی به مرور زمان یا با حوله خشك شوند و از شانه كردن موها در حالی كه كاملا خیس است، خودداری كنید، زیرا شانه كردن موهای خیس مانند نوشتن با خودكار بر كاغذ خیسی است كه آن را پاره می‌كند، با شانه‌های دنده چوبی موها را شانه كنید، از شانه كردن مستمر و مداوم و با فشار و كشش موها در ساعات بیكاری خودداری كنید، آب داغ و شانه كردن موها در حمام موجب آسیب جدی به موهاست، بهتر است در هنگام شانه كردن موهایتان كمی ‌نرم و مرطوب باشند.

همان‌گونه كه پوست صورت ما نیازمند ضدآفتاب در مقابل نور خورشید است موهای ما هم نیازمند پوشش مناسب در مقابل نور شدید خورشید یا گرما و سرمای زیاد است. مصرف مایعات فراوان و آبمیوه را كه موجب تامین رطوبت پوست سر است فراموش نكنید. موهای چند شاخه را از قاعده محل چند شاخه شدن قیچی كنید یا بچینید. اگر موها بسیار خشك است (بخصوص انتهای موها) را با روغن مخصوص مو بادام، زیتون یا لعاب كتیرا مرطوب و نرم كنید



:: بازدید از این مطلب : 1235
|
امتیاز مطلب : 92
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
تاریخ انتشار : 21 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

حفظ وضعیت اندام و طرز ایستادن مناسب، کلیدی است برای اینکه به حداکثر اندازه پتانسیل قد خود دست یابید. به یاد داشته باشید که هنگام نشستن کمرتان را کاملا صاف نگه داشته و هنگام ایستادن همیشه سر خود را بالا نگاه دارید و متکبرانه برخیزید.

در روزگاری که زندگی می کنیم افراد بیشماری از اینکه قد کوتاهی نسبت به دیگران دارند ناراضی هستند و دوست دارند قدشان از اینکه هست بلندتر باشد. به همین دلیل به تازگی شاهد تبلیغاتی همچون «دمپایی افزایش قد»، «افزایش قد با تضمین» و... هستیم. راستش باید خدمتتان عرض کنیم که متاسفانه ما قادر نیستم اندازه قد خود را به دلخواه خودمان تعیین کنیم و نمی توان به این تبلیغات نیز اعتمادی کرد، مخصوصا اگر سن مان از سن رشد گذشته باشد. افراد کوتاه قد معمولا در دنیای مد دچار مشکلات اندکی هستند و یافتن لباسی که دقیقا اندازه شان باشد کمی دردسرساز است چراکه کمتر تولیدکننده ای پیدا می شود که برای افراد زیر ۱۴۰ سانت(بخصوص برای مردان) لباس بدوزد. در این مطلب تلاش شده تا به شما کمک کنیم که لباس اندازه خود را پیدا کرده و بلند قدتر به نظر برسید.
● نکات قد بلندی
قبل از اینکه مشاوره لباس را ارائه دهیم، نکات زیر در عین سادگی کمک زیادی در بلند قدتر به نظر رسیدن شما خواهند نمود:
۱) حفظ وضعیت اندام و طرز ایستادن مناسب، کلیدی است برای اینکه به حداکثر اندازه پتانسیل قد خود دست یابید. به یاد داشته باشید که هنگام نشستن کمرتان را کاملا صاف نگه داشته و هنگام ایستادن همیشه سر خود را بالا نگاه دارید و متکبرانه برخیزید. با سر خمیده و دولا دولا راه رفتن فقط باعث کوتاه قد به نظر رسیدن شما می گردد.
۲) به خاطر داشته باشید که به عنوان یک قانون عمومی موهای کوتاه برای افراد کوتاه قد خیلی مناسب تر است. موی بلند باعث پوشیده شدن گردن و شانه ها شده که این امر موجب میگردد که سر و بدن شما به عنوان یک تک بخش به نظر برسد و این کمکی به بلند قد به نظر رسیدن شما نخواهد کرد.
۳) نکته دیگر برای به حداکثر رساندن قامت خوش اندامی و حفظ تعادل وزن است. افراد سنگین وزن تر و بیش از حد عضلانی پهن تر و کوتاه تر به نظر می رسند، اما لاغر ماندن و داشتن مقداری عضله( شانه های خوش ترکیب و اندازه) می تواند به چهارچوب شما مقداری ارتفاع اضافه کند.
● سری به فروشگاه ها بزنید
بهترین روش خرید این است که کتاب های مرجع را باز نموده و با فروشگاه های متنوع پوشاک تماس بگیرید و از آنها جویا شوید که چه مدل و اندازه هایی دارند. همچنین باید از فروشنده سوال کنید که آیا برای آنها امکان دوختن یک لباس سفارشی برای افراد کوتاه قد وجود دارد یا خیر. در نهایت یکی دیگر از روش های یافتن اندازه های کوچکتر، سفارش دادن لباس از کاتالوگ های «اندازه های کوچک» و یا جستجو در بخش های بچه گانه فروشگاه های بزرگ می باشد.
● نکات عمومی پوشش
▪ لباس های راه راه عمودی بپوشید:
هر چیزی که باعث بلندی قد گردد مناسب است. به عنوان مثال خطوط راه راه عمودی در لباس می تواند قد کوتاه شما را بلندتر به نظر برساند. الگوهایی همانند خطوط راه راه باریک روی پارچه، جناغی و ریسمانی نیز آن جلوه «عمودی» را تداعی می کنند.
ـ نکته: از پیراهن های شطرنجی و خانه خانه استفاده نکنید.
▪ یک رنگ بپوشید:
پوشیدن پیراهن و شلوار هم رنگ باعث جلوگیری از دوگانگی و گسیختگی های واضح در چهارچوب اندام شما شده و این حس را در دیگران بوجود می آورد که شما بلند قدتر هستید. رنگ های تیره و پارچه های سبک را انتخاب کنید:
به علاوه رنگ های تیره مخصوصا مشکی باعث لاغر به نظر رسیدن اندام شده و به افراد کوتاه قد کمک می کند که بلندتر نشان دهند. همین مطلب درمورد پارچه های سبک یا متوسط وزن نیز صدق می کند. از طرف دیگر پارچه های سنگین موجب کوتاهتر و جثه دارتر به نظر رسیدن شما می گردند.
▪ لباسی کاملا اندازه بر تن کنید:
درنهایت بیاد داشته باشید که لباس شما دقیقا اندازه باشد. لباس گشاد می تواند باعث کوتاهی و پهنی شود، بنابراین لباسی انتخاب کنید که بجای شل بودن سفت و هموار باشد.
● از پا به بالا
▪ کفش ها:
یکی از روش های بلندتر نمودن قد پوشیدن کفش هایی است که ارتفاع را افزایش می دهند همانند کفش های پاشنه بلند و یا کفش هایی که دارای کفی کلفت تر هستند. این به سادگی چند سانتیمتر به قد شما اضافه می کند.
ـ نکته:
هنگام خرید کفش آنهایی را انتخاب کنید که دارای حجم و جثه بزرگتر هستند بنابراین پاهای شما خیلی کوچک به نظر نخواهند رسید.
▪ پیراهن:
از پوشیدن کت پشمی یا ژاکت ورزشی دارای بیش از ۳ دکمه خودداری کنید چون آنها باعث جلب توجه ناخواسته به بالاتنه کوتاه تر شما خواهندشد. همچنین مطمئن شوید که ژاکت تان کمی پایین تر از کفل قرار گیرد، چون باعث می شود کمی بلندتر به نظر برسید. با اینکه باید از پوشیدن کت های چهاردکمه اجتناب کنید، ولی چنانچه خواستید یکی از آنها را بپوشید حتما تمامی دکمه های(به انضمام دکمه های پایینی) آن را ببندید. همچنین هنگام پوشیدن ژاکت ورزشی سعی کنید بین ژاکت و شلوار اختلاف و مغایرت زیادی وجود نداشته باشد تا وضعیت خطوط عمودی حفظ گردد. چاک های وسطی و کناری در لباس نیز باعث امتداد یافتن خطوط عمودی می شوند. درمورد عرق گیرها و تی شرتها، انواع یقه هفت آنها به نیم تنه بالا کمک می کند که بلندتر به نظر بیاید. از طرف دیگر انواع یقه اسکی به دلیل این که باعث پوشاندن گردن می شوند، باعث کوتاهی و پهنی می گردند. از پیراهن های مطابق با طرح و شکل بدن استفاده کنید تا هنگام بالازدن آستین ها از زیاد آوردن پارچه جلوگیری شود. از یقه های باریک و گوشه دار بجای یقه های پهن استفاده کنید. در نهایت بخاطر داشته باشید که داخل شلوار کردن پیراهن باعث جلب توجه پاها و بالاتنه و در نتیجه کوتاه قدی خواهد گردید.
ـ نکته:
کوتاه نمودن قد یک پیراهن عموما ساده تر از کاهش دادن طول آستین ها است. بنابراین مطمئن شوید که پیراهنی که خریداری می کنید در درجه اول در بدن و شانه های شما خوش حالت قرار بگیرد و اگر چنین شد بعدا می توانید اندازه کلی و آستین ها را نیز تنظیم نمایید.
▪ شلوار:
شلوار خود را خیلی بالا نپوشید; آن را اندکی بالاتر از کفل بپوشید. همچنین از پوشیدن شلوارهای کوتاه اجتناب ورزید چرا که آنها باعث کوتاه تر به نظر رسیدن پاها می شوند. به علاوه از ایجاد چین و چروک و برآمدگی در اطراف کفل از طریق تو کردن پیراهن در شلوار و یا پر نمودن جیب ها خودداری کنید چون این عمل باعث پهنی و در نتیجه کوتاه تر شدن می گردد. شلوارتان باید کمی بیشتر از حد معمول روی کفش ها قرار بگیرد تا جوراب ها کاملا پوشیده شده و در نتیجه پاها بلندتر به نظر برسند. در ضمن سعی کنید از شلواری استفاده کنید که چین نداشته باشد و یا حداکثر دارای یک چین باشد.
ـ نکته:
اگر نمی توانید شلواری به اندازه خود پیداکنید، دوختن آن را به یک خیاط خوب محول کنید.
▪ متعلقات:
هنگام خریدن کمربند مطمئن شوید که با ایجاد سوراخ های اضافه می توانید آن را به هر اندازه ای در بیاورید. کمربندهای بدون سوراخ بهتر هستند چون دقیقا به اندازه دلخواه شما قابل تنظیم می باشند. در آخر به یاد داشته باشید که بندهای شلوار باعث تاثیرگذاری روی خطوط عمودی لباس می شوند بنابراین از آنها استفاده نکنید.
نکته:
شما می توانید متعلقات زیبای بسیاری را در فروشگاه های تخصصی بیابید.
● خوش تیپ باشید
فقط به خاطر داشته باشید که هدف لزوما تاحد ممکن بلندقد به نظر رسیدن نیست، بلکه تاحد ممکن خوب به نظر رسیدن است. لباس اندازه و سبک صحیح پوشش بدون در نظر گرفتن قد می تواند باعث خوش تیپی شما گردد.


:: بازدید از این مطلب : 1069
|
امتیاز مطلب : 76
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : 21 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

بسیاری از پدران و مادرانی که در نخستین تجربه فرزندداری خود به سر می‌برند از بی‌قراری و نا‌آرامی‌های نوزاد خود گله دارند و این مسئله حتی باعث ترس و وحشت و گاهی نیز عصبی شدن آنها می‌شود. پزشکان معتقدند، این دوران باید سپری شود تا نوزاد با محیط جدیدی که به آن وارد‌شده، آشنا شود اما علاوه بر همه این موارد، راهکارهایی ساده نیز وجود دارد تا نوزاد شما راحت‌تر با دنیای کنونی کنار بیاید. با هم می‌خوانیم:  

www.pix2pix.org عکس های کودکان شما
 

راهکارهایی برای خواباندن کودک

ماشین سواری: اگر از اینکه مرتب فرزندتان را در آغوش بگیرید و دور خانه را بچرخید یا اینکه او را روی پای خود بگذارید و ساعت‌ها تکان دهید تا به خواب برود، خسته و کلافه شده‌اید، به شما پیشنهاد می‌شود که او را سوار ماشین کنید. کودک را در صندلی مخصوص قرار دهید و حدود 20دقیقه الی نیم ساعت، در خیابان‌های اطراف محل زندگی‌تان بدون اینکه توقف کنید، دور بزنید. بعد از طی این مدت زمان به خانه برگردید و فرزندتان را در حالی که در خواب ناز است، به آرامی به تختش منتقل کنید. می‌توانید برای جلوگیری از بیدارشدن کودک، او را با همان صندلی به خانه منتقل کنید و به آرامی روی تخت بخوابانید. البته پدرها نیز می‌توانند این مسئولیت را به‌عهده بگیرند تا مادر در نبود آنها کمی استراحت کند! و اگر هر دو، وقت اضافه داشتند، می‌توانند همراه فرزندشان سوار ماشین شوند. مطمئن باشید تجربه جالبی است و شاید بتوانید در طول مسیر گفت‌وگویی هم با همسرتان که پس از تولد نوزادتان، زمانی برایش نداشتید انجام دهید.

قدم زدن: یکی از بهترین و سالم‌ترین راه‌های آرام کردن و خواباندن کودک، قدم زدن است. بسیاری از اوقات، گریه کودک تنها با تغییر مکان متوقف می‌شود. شما می‌توانید با توجه به محل زندگی‌تان حین پیاده‌روی از مناطقی مثل پارک‌، ساحل‌، خیابان‌های خلوت یا محل‌هایی که دارای درخت، فواره و... هستند‌، عبور کنید. بهتر است زمان پیاده روی را صبح‌ها انتخاب کنید‌، زیرا در این صورت متوجه می‌شوید که حدود نیم تا یک ساعت پیاده‌روی، تا چه حد روحیه‌تان را تغییر می‌دهد و از اضافه وزن‌تان نیز جلوگیری می‌کند! به‌خصوص پیاده روی به مادرانی که بعد از زایمان به علائم افسردگی مبتلا شده‌اند اکیدا توصیه می‌شود، زیرا در اثر پیاده روی و ورزش از مغز «ایندروفین»ترشح می‌شود که ترشح آن زایل‌کننده ناآرامی‌های روحی و ذهنی بدن است.
 

www.pix2pix.org عکس های کودکان شما
 

صداهای آرامش بخش

تحقیقات نشان داده که بسیاری از صداها تأثیر آرام بخشی روی کودک دارد. به‌خصوص صداهایی که مکان اولیه کودک را به یاد او بیندازد. صداهای آرام بخش برای کودک، اصولا صداهایی یکنواخت هستند که زیر و بم کم و نامحسوسی دارند. بسیاری از مؤسسات تحقیقاتی در کشورهای پیشرفته، اقدام به تهیه موسیقی‌هایی مناسب برای خواب و آرام‌سازی‌ کودک کرده‌اند که در اصطلاح به آن «صداهای سفید» می‌گویند. البته اگر شما دسترسی به این نوع موسیقی ندارید، اصلاً نگران نباشید. لیست زیر می‌تواند جایگزین مناسبی برای موسیقی‌های آرام‌بخش خاص کودک باشد.

1- صدای تیک‌تاک ساعت
2- صدای جاروبرقی (البته باید این صدا را امتحان کنید‌. به این ترتیب که اگر کودک‌تان از این صدا خوشش آمد، آن را برایش ضبط کنید و برای آرام کردن و خواباندن او استفاده کنید‌).
3- پنکه‌ای که با دور کند، کار کند.
4- صدای ضبط شده آبشار یا امواج دریا و اقیانوس
5- صدای ماشین ظرفشویی، لباسشویی، ماشین ریش تراش
6- لالایی‌های خانگی. می‌توانید صدای خود را روی کاست ضبط کنید. سعی کنید در این کاست صدای خود را در حال گفتن: «بخواب فرزندم، کوچولوی نازنینم می‌خواد بخوابه» یا «الان وقت خوابه» به‌صورت موزون و آهنگین ضبط کنید یا حتی آهنگ‌های محلی و دوست داشتنی کودک را با صدای خودتان ضبط کنید.
7- موزیک‌های کلاسیک. اکثر نوزادان به موسیقی‌های کلاسیک علاقه‌مندند؛ موسیقی‌هایی که ضرباهنگ آرام و یکنواختی دارند.
8 - گریه کودک‌تان را ضبط کنید و بعد در هنگام گریه کردن او برایش پخش کنید. این مسئله باعث تعجب کودک می‌شود و برای لحظاتی او را در سکوت فرو می‌برد. مطمئن باشید بعد از آن هم، آنچنان تحت‌تأثیر شوک تشخیص صدای خودش قرار گرفته که یادش می‌رود باید گریه و ناآرامی را شروع کند!
 

www.pix2pix.org عکس های کودکان شما
 

اعجاز تصاویر در آرام‌کردن کودک

1- آینه: کودک‌تان را در حالی که گریه می‌کند یا ناآرام است، جلوی آینه برده و به او اجازه دهید که چهره خود را در آینه ببیند. صورت یا پای او را جلوی آینه ببرید و به سطح آینه بمالید، در این حالت به کودک‌تان نگاه کنید که چگونه به آینه خیره شده و دیگر صدایی از او به گوشتان نمی‌رسد.

2- چهره خندان و اداهای بامزه: زمانی را برای برقراری ارتباط چهره به چهره با کودک‌تان قرار دهید. صورت او را مقابل صورت خود قرار دهید و مرتب حالت چهره‌تان را عوض کنید و حالت‌های بامزه و خنده‌دار به‌خود بگیرید. مثلا لپ‌تان را باد کنید یا حالت چشم‌هایتان را عوض کنید. البته بهتر است این تمرین‌ها را در حالی که کودک‌تان آرام و سرشوق است انجام دهید و به خاطر بسپارید که از کدام صورت شما خوشش آمده تا در هنگام گریه کردن او، فورا آن حالت را برایش به نمایش بگذارید!!

3- اشیا و اشخاص متحرک: یکی دیگر از راهکارهای آرام کردن کودک آن است که او را مقابل اشیا یا اشخاص در حال حرکت، مانند پاندول ساعت، پنکه سقفی، آکواریوم پر از ماهی، برگ درختان، آتش شومینه، ماشین‌های در حال حرکت، افراد در حال ورزش یا دوچرخه‌سواری، امواج ساحل یا بازی بچه‌ها در حیاط یا پارک مقابل‌تان قرار دهید.

www.pix2pix.org عکس های کودکان شما
 

نوازش‌های آرامش بخش

نوازش‌های پدرانه: یکی از روش‌های نوازش که پدران به راحتی می‌توانند آن را اجرا کنند، این است که پدر روی زمین یا تخت دراز بکشد، به حالتی که گوش‌های کودک مقابل قلبش قرار بگیرد. در این حالت متوجه خواهید شد که آرامش عجیبی به کودک دست می‌دهد و حتی تنفس او هماهنگ با صدای قلب شما خواهد شد. در این هنگام به خاطر سکوت و آرامش شگرفی که کودک دارد، به‌تدریج مچ دست او رها و عضلات بدنش شل می‌شود. این روش برای نوزادان 4، 3ماهه بسیار مفید است.

نوازش سر کودک: طی تحقیقات به عمل آمده، مشخص شده است که بسیاری از کودکان، هنگامی که تحت نوازش ناحیه سر خود قرار می‌گیرند، به‌طوری باور نکردنی دچار آرامش می‌شوند. البته مطمئنا اگر این حالت نوازش را همراه با جملات مثبت و قربان صدقه رفتن همراه کنید، تأثیر آن چند برابر خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 1102
|
امتیاز مطلب : 82
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


 

بی تردید در اطرافتان با افرادی مواجه شده‌اید که بنا به دلایلی هنوز مجرد مانده‌اند، یا هنوز فرد مورد علاقه‌شان را پیدا نکرده‌اند و یا شرایط ازدواج برایشان فراهم نشده است. افرادی هم هستند که همسرانشان را از دست داده‌اند و یا از آنها جدا شده‌اند و یا به افراد سالخورده‌ای برمی‌خوریم که همسر خود را از دست داده‌اند و فرزندانشان سر خانه و زندگی خودشان رفته‌اند و مجبور هستند در تنهایی زندگی کنند. در هر صورت، تنهایی چیز خوشایندی نیست اما این بدان معنا نیست که لحظات زندگی را از دست بدهیم و با اندوه زندگی کنیم.

برای آنکه از تمام لحظات زندگیتان بهره ببرید و با تنهایی کنار بیایید، چند راهکار ارائه می‌دهیم:

 

1- تنهایی را قابل تحمل و خوشایند کنید:

تنهایی موجب ترس می‌شود. برای آنکه تنهایی را بهتر تحمل کنید و یا حتی آن‌را خوشایند کنید، از آن یک دوست بسازید. از لحظات تنهایی‌تان بهره ببرید، برای خودتان وقت بگذارید، یک استعداد هنری را در خودتان پرورش دهید، آشپزی کنید، کتاب بخوانید، یک فیلم خوب تماشا کنید. خواهید دید که دیگر از تنها ماندن در یک بعدازظهر روز تعطیل در زمستان دچار ترس نمی‌شوید. به مرور زمان، این عمل به یک تفریح و حتی بهتر از آن به یک نیاز تبدیل می‌شود.

2- در محیط خانه احساس راحتی کنید:

 

برای آنکه هر از گاهی از تنها ماندن در خانه نترسید، لازم است که در محیط خانه احساس خوبی داشته باشید. آپارتمان شما هر چقدر هم که کوچک باشد، باید تصویری مثبت را به شما منعکس کند.
از محیط خانه‌تان کانونی گرم و کوچک بسازید تا در آن به راحتی زندگی کنید. از آنجایی‌که احتمالا تنها زندگی می‌کنید، این فرصت را دارید تا دکور خانه را بنا به میل و سلیقه‌‌تان تغییر دهید. از رنگ دیوارها گرفته تا مبلمان پرده‌ها و... هر چیزی که دوست دارید را انتخاب کنید و «محیط خانه» را به مکانی گرم و دلپذیر و راحت تبدیل کنید.
 

 

3- اعتماد به نفس داشته باشید:

افکار منفی را کنار بگذارید! چنانچه به هر دلیلی مجرد و تنها مانده‌اید این بدان معنا نیست که شما زشت، احمق و یا نچسب هستید.
دوران حرف‌های قدیمی و تکراری مثل دختر ترشیده دیگر به سر آمده. به‌خودتان و توانایی‌هایتان اعتماد داشته باشید. وقتی خودتان، خود را دست کم می‌گیرید چطور می‌توانید از دیگران انتظار داشته باشید از شما خوش‌شان بیاید. باید از ارزش جسمانی، ذهنی و به‌ویژه عاطفی خود آگاه باشید. یاد بگیرید به‌خاطر عشق و علاقه‌ای که نزدیکانتان نسبت به شما دارند شاکر و سپاسگزار باشید. تصویر مثبتی از خودتان در ذهن داشته باشید، از خودتان مواظبت کنید، به زیبایی‌تان توجه کنید و لبخند بزنید و چنانچه متوجه شدید فردی از شما خوشش آمده، متعجب نشوید، چراکه حقیقتا ارزش آن ‌را دارید!
 

 

4- با دوستان و اقوام معاشرت کنید:

از انزوا و گوشه‌گیری اجتناب کنید. تلویزیون، DVD، اینترنت، حیوانات خانگی و... همگی خوب هستند اما نباید به آنها اکتفا کنید. انزوا افسردگی می‌آورد. برای آنکه در خودتان فرو نروید، دوستی‌هایتان را حفظ کنید، به دوستانتان پیشنهاد دهید با یکدیگر بیرون بروید، برای شام دعوتشان کنید. با ناامیدی منتظر آن نباشید تا زنگ تلفن به صدا در‌آید و فردی شما را دعوت کند، خودتان پیشقدم شوید و با دوستان و اقوام تماس بگیرید. به این ترتیب، یک شبکه اجتماعی مهم که کلید توازن روحی و عاطفی شما است را به‌وجود می‌آورید.

5- از لذت‌های زندگی بهره ببرید:

شما هم حق دارید خوشبخت باشید! برای لذت بردن از زندگی اجباری نیست که 2نفر باشید. می‌توان به تنهایی از زیبایی منظره‌ای، لذت برد و نیازی نیست که برای رفتن به سینما و یا خوردن غذایی خوشمزه 2نفر باشید و به بهانه اینکه تنها هستید خود را از لذت‌های کوچک روزانه محروم کنید. از همه چیز گذشته، جنبه‌های خوب زندگی فقط مختص زوج‌ها نیست!
 


 

6- به‌خودتان توجه کنید:

به‌خودتان فکر کنید. اهدافتان چیست؟ چه آرزوهایی دارید؟ آیا مدت‌هاست در آرزوی آن هستید که دور دنیا سفر کنید؟ بجنبید! تنها کافی است یک نفر را راضی کنید و آن‌هم خود شما هستید. این زمان فرصتی است که با آگاهی از خواسته‌های واقعی‌تان خودتان را بهتر بشناسید. فکر کنید و روی خودتان تمرکز کنید. هیچ‌چیز نباید جلوی تصمیمات مهم شما را بگیرد، و مانع شود تا موقعیت شغلی و یا حتی مکان زندگی‌تان را تغییر دهید. به اولویت‌هایتان بپردازید. خلاصه آنکه، قبل از هر چیز دیگری به فکر خوشحال کردن خودتان باشید.
 


 

7- دیگر زیر بار غم‌و‌غصه نروید:

بی‌تردید خودتان تصمیم نگرفته‌اید که مجرد و تنها باشید اما فایده‌ای ندارد که بدخلقی را پیش گیرید و زمین‌و‌زمان را مقصر بدانید. مرور مکرر خاطرات دورانی که متاهل بودید و یا حسادت به زوج‌های عاشق دردی را دوا نمی‌کند و سازنده نیست. درست است که گفتن این جملات آسان‌تر از عمل کردن به آن است اما نقش یک قربانی را بازی نکنید. زندگی فرد مجرد مثل هر موقعیت دیگری در زندگی، شامل فراز و نشیب‌ها و لحظات خوب و بد است و تنها هستید ، این بدان معنا نیست که محکوم شده‌اید تا بقیه روزهای زندگی‌تان را در تنهایی سپری کنید. بدانید که هر فردی مسئول خوشبختی خود است، بنابراین دیگر در زندگی خود یک تماشاچی نباشید بلکه همانند یک بازیگر عمل کنید.
 


 

8- بر فشارهای اجتماعی غلبه کنید:

«بالاخره کی عروسی می‌کنی؟». تحمل نگاه‌های دلسوزانه، سؤالات نابجا و یا انتقادهای عجیب سر میز غذا زمانی که افراد خانواده و یا فامیل دور هم جمع هستند، دشوار است و از اینکه مجبور هستید مرتب خودتان را تبرئه کنید، خسته شده‌اید اما این امر طبیعی است. نباید احساس گناه کنید! به‌خودتان بگویید شما تنها فردی نیستید که در این وضعیت قراردارید و در آخر، بهتر است که تنها و بشاش باشید تا اینکه ازدواج کرده باشید اما خوشبخت نباشید، اینطور نیست؟



:: بازدید از این مطلب : 1195
|
امتیاز مطلب : 65
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : 20 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
ستون فقرات ما دارای یک راستای مشخص و انحناهای بسیار منظم در گردن، سینه و کمر است و هر چیزی که این تعادل را به هم بزند، می‌تواند دردی را در ستون مهره‌های ما ایجاد کند. در این مقاله به 6 عامل شایع کمردرد در همین ستون اشاره می‌کنم:

1 شکم بزرگ :

در این حالت، چون تعادل انحنای کمری یا لوردوز به هم می‌خورد ستون مهره‌ها ناچار است انحنای مهره‌های سینه‌ای یا کیفوز را بیشتر کند و همین امر به گودی زیاد کمر، قوز پشتی و بر هم خوردن راستای قرار گرفتن سر و انحنای گردنی منجر می‌شود و درد ایجاد می‌شود.

2 بد خوابیدن :

وقتی اصول صحیح خواب را رعایت نمی‌کنید می‌بینید که صبح روز بعد از شدت درد قادر به بلند شدن نیستید. بهتر است به پهلو بخوابید و بالش شما فاصله شانه تا سر را پر کند. اگر به پشت بخوابید، قوس گردنی شما در صورت مناسب نبودن بالش به جای تمایل به عقب، به جلو می‌آید و آرتروز گردنی و درد ایجاد می‌شود. بدون بالش خوابیدن یا بالش کوتاه همان‌قدر بد هستند که انتخاب بالش بلند. دمر هم نخوابید و اگر مجبورید یک بالش زیر شکم و لگن خود بگذارید تا گودی کمرتان زیاد نشود و محل اتصال مهره آخر کمر به باسن دردناک نشود. تشک شما نباید زیادی نرم یا زیادی سفت باشد.

3 بغل کردن بچه‌ها :

بستن حامل‌هایی که بچه‌ها را در آن می‌گذارید به ستون مهره شما فشار می‌آورد. اگر می‌خواهید فرزندتان را بغل کنید او را به پهلو تکیه بدهید، یعنی یک پایش جلو و پای دیگر بچه عقب باشد تا وزن او به پهلویتان وارد شود.

4 نشستن چهار زانو یا دو زانو :

راجع به اصول صحیح نشستن قبلا صحبت کرده‌ایم. وقتی چهار زانو یا دو زانو می‌نشینید باعث تخریب غضروف خود می‌شوید. روی صندلی استاندارد بنشینید و زاویه 120 درجه را رعایت کنید. قوز به جلو (زاویه کمتر از 90) و یا عمود نشستن راستاها را به هم می‌زند و بدن ما سعی می‌کند به عضلات منطقه فشار بیاورد تا در حد ممکن راستاهای طبیعی را حفظ کنند و همین عامل، درد را به وجود می‌آورد. پا، باسن، پشت و کتف شما باید نقاط تماس هنگام نشستن صحیح باشند.

5 ایستادن طولانی :

معمولا به دلیل وجود شکم برآمده در چاق‌ها و یا عضلات ضعیف کمری در لاغرها و از همه بدتر عدم رعایت اصول صحیح ایستادن، به دنبال طولانی ایستادن دردها شروع می‌شوند. وقتی می‌ایستید باید یک پا جلوتر از دیگری باشد و پای دیگر 15 سانتی‌متر بالاتر باشد تا فشار وزن‌تان عملا تقسیم شود. پاها را مرتب با حفظ همین 15 سانتی‌متر از زانو خم کنید تا لوردوز کمری زیاد نشود و درد و خستگی به وجود نیاید. در بعضی مشاغل، داشتن زیرپایی الزامی است.

6 بلند کردن جسم سنگین :

رعایت اصول بلند کردن اجسام مهم است. جسم را با دست بگیرید. یک پا اهرم و پای دیگر جلو باشد. دست‌ها به بدن چسبیده باشد و از راستای دست‌ها نیرو بگیرید نه از کمرتان.


:: بازدید از این مطلب : 1111
|
امتیاز مطلب : 59
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : 19 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal



:: بازدید از این مطلب : 1242
|
امتیاز مطلب : 57
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
تاریخ انتشار : 19 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
   

روانشناسان دانشگاه پورتسموس در این باره اعلام کردند: تحقیقات قبلی در مورد جذابیت چهره فقط ...

دانشمندان معتقدند ما در فیلم‌ها جذاب‌تر از عکس‌ها به نظر می‌رسیم.
تعدادی از دانشمندان معتقدند جذابیت فقط با ظاهر و شکل فیزیکی ما معین نمی‌شود، بلکه حالت چهره و صدای ما نیز نقش مهمی در تعیین میزان جذابیت دارند.
دکتر اد موریسون یک روانشناس تکاملی با توجه به این نظریه سعی دارد ثابت کند آیا انسان‌ها در فیلم‌های ویدیویی جذاب‌تر هستند یا در تصاویر بهتر به نظر می‌آیند.
روانشناسان دانشگاه پورتسموس در این باره اعلام کردند: تحقیقات قبلی در مورد جذابیت چهره فقط محدود به تصاویر بودند، این در حالی است که در دنیای واقعی صورت انسان تغییرات زیادی می‌کند و حالات گوناگونی از خود نشان می‌دهد.
دکتر موریسون در این باره گفت: این گفته که دوربین هیچگاه دروغ نمی‌گوید ممکن است اشتباه باشد، چرا که روش‌هایی وجود دارد که شما در فیلم‌های ویدیویی و تصاویر بهتر به نظر برسید. بسیاری معتقدند جذابیت چهره فقط در تصویر خلاصه می‌شود اما من می‌خواهم این عقیده را زیر سوال ببرم. حرکت‌های چهره و تغییرات صدا هم در این بین اهمیت بسیار زیادی دارند.
تحقیقات ما نشان می‌دهد ممکن است چهره یک فرد در یک تصویر و در یک فیلم ویدیویی شبیه نباشد و از لحاظ جذابیت تفاوت‌های زیادی با هم داشته باشند.
البته باید توجه داشته باشید جذابیت ظاهری فقط برای انتخاب همسر نیست. بررسی‌ها نشان می‌دهد در بسیاری از زمینه‌ها مانند استخدام، انتخابات و حتی در دادگاه‌ها جذابیت ظاهری می‌تواند تاثیرگذار باشد. حتی در تبلیغات نیز تلاش‌های زیادی می‌شود تا با استفاده از تکنیک‌های خاصی توجه مردم به سمت محصولات جذب شود و در این بین جذابیت ظاهری نقش مهمی بازی می‌کند.
معمولا در بسیاری از موارد با افراد جذاب رفتار بهتری می‌شود و آن‌ها در بسیاری از جنبه‌های زندگی موفق‌تر هستند و بهتر می‌توانند موافقت دیگران را جذب کنند. به همین دلیل تحقیق در مورد معیارهای جذابیت چهره و قضاوت در مورد آن توجه بسیاری از دانشمندان را به خود جلب کرده است.
دکتر موریسون معتقد است بسیاری از انسان‌ها در مواقعی که تصمیم دارند جذاب‌تر به نظر برسند به طور ناخودآگاه صدا و حرکات چهره خود را تغییر می‌دهند. به همین دلیل او در حال انجام تحقیقاتی است تا مشخص کند دقیقا چه فاکتورهایی روی جذابیت موثر هستند و چه تغییراتی در حالت چهره و صدا می‌تواند به جذابیت بیش‌تر یا کم‌تر منجر شود.
چهره انسان مهم‌ترین واسط برای انتقال احساسات، افکار و حالات روحی است. انسان‌ها حتی بدون آن‌که حتی یک کلمه صحبت کنند می‌توانند با حرکات چهره منظورهای خاصی را به دیگران انتقال دهند.
تفسیر برخی از این نشانه‌ها بسیار ساده هستند، در حالی که برخی دیگر نیاز به فکر و دقت بیش‌تری دارند. برای مثال تفسیر یک لبخند معمولا نشان دهنده دوستی و محبت است، اما برخی نگاه‌ها را شاید نتوان به سادگی تفسیر کرد.
دکتر موریسون تصمیم دارد از چهره انسان‌ها فیلم برداری کند و سپس با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری انیمیشن‌هایی را از حرکات چهره هر فرد تهیه کند. با استفاده از تکنیک‌های بررسی‌ کننده حرکت، او در نهایت می‌تواند تشخیص دهد آیا ویدیو از تصویر جذاب‌تر است یا خیر. بودجه این تحقیقات از شورای تحقیقات اجتماعی و اقتصادی انگلستان تامین خواهد شد.
چندی قبل هم محققان فرمولی برای ارزیابی کردن یک چهره جذاب طراحی کردند. این دانشمندان با بررسی‌ تصاویر زیادی که از چهره انسان‌ها متوجه شدند زمانی که فاصله مردمک چشمهای فرد در حدود 46 درصد از پهنای صورت در میان دو گوش باشد فرد از صورتی جذاب برخوردار است. نسبت دیگر زیبایی فاصله میان چشمها تا لب است که باید یک سوم فاصله طولی صورت، از خط رویش مو تا چانه باشد محققان دانشگاه تورنتو با بررسی‌ صدها تصویر و اندازه فواصل بین صورت به این تخمین‌ها دست پیدا کردند.
 

منبع: khabaronline.ir



:: بازدید از این مطلب : 1721
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : 19 آبان 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
   

نوجوانانی که بعد از فرا رسیدن وقت خواب خود پیام کوتاه می‌فرستند خواب کافی ندارند، روحیه خوبی ندارند و ممکن است دچار افسردگی شوند.
تحقیقات نشان می‌دهد نوجونانی که در زمان خواب خود نمی‌توانند لپ‌تاپ یا تلفن همراه خود را کنار بگذارند بیش‌ از دیگران به ناامیدی و افسردگی دچار می‌شوند و حتی ممکن است دچار مشکلات یادگیری شوند.
محققان آمریکایی اعلام کردند بر خلاف تماشای تلویزیون فرستادن پیام کوتاه و ایمیل فعالیت مغزی بیش‌تری را می‌طلبد. این در حالی است که در اواخر شب مغز باید به‌طور کامل استراحت کند و فعالیت‌های فکری می‌تواند اثرات مخربی روی آن داشته باشد.
محققان مرکز خواب JKF به ۴۰ فرد بین ۸ تا ۲۲ سال پرسشنامه‌هایی را دادند و از آن‌ها سوالاتی در مورد ساعات خواب و استفاده آن‌ها از پیام کوتاه و ای‌میل پرسیده شد.
به طور متوسط افرادی که در این تحقیقات بودند هر روز نزدیک به ۳۳٫۵ پیام کوتاه یا ایمیل در هنگام شب می‌فرستادند. این پیام‌های کوتاه بین ۱۰ دقیقه بعد از رفتن به رختخواب تا ۴ ساعت بعد از آن فرستاده می‌شد. پسرها معمولا تمایل دارند در هنگام شب به اینترنت گردی و بازی‌های کامپیوتری بپردازند، در حالی که دختران بیش‌تر تمایل به فرستادن پیام کوتاه یا صحبت کردن با دوستانشان را داشتند.
به طور متوسط آمدن پیام کوتاه حداقل یک بار باعث بیدار شدن استفاده کنندگان از تلفن همراه می‌شد و نزدیک به ۷۷ درصد از افراد نیز اعلام کردند برای خوابیدن مشکل داشتند.
بیدار بودن در هنگام شب و استفاده از این تکنولوژی‌ها در شب‌هنگام باعث بروز مشکلات ادراکی و روحی مانند افسردگی، ناامیدی و مشکلات یادگیری می‌شود.
فعالیت مغزی شدید در هنگام خواب باعث بی‌خوابی شده و حتی دردهای موضعی مانند سر درد و مانند آن را دارد. در هنگام استفاده از لپ‌تاپ یا موبایل نوجوانان ممکن است در وضعیت بدنی سالمی قرار نگرفته باشند و به این ترتیب دچار کمر درد یا سردرد شوند.

منبع: khabaronline.ir



:: بازدید از این مطلب : 1222
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : 19 آبان 1389 | نظرات ()