نوشته شده توسط : nahal


1- جلوی گریه خود را نگیرید و گه گاهی گریه كنید.

 2- دست كم روزی 15 دقیقه را در سكوت بگذرانید و به نیازهای واقعی خود و نیز چیزهایی كه دارید فكر كنید.

سكوت عصاره‌ ی آرامش است، با زور نمی‌ توان آن را ایجاد كرد، باید زمانی كه فرا رسید آن را بپذیرید.

 اگر برایتان امکان دارد دست كم روزی یك ساعت، تنها به اتاقی بروید و در را به روی خود ببندید.

 3- افراد آرام به خود می ‌گویند كه برای تغییر گذشته كاری نمی ‌توان كرد، آنگاه از فكر ادامه زندگی لذت می ‌برند.

4- وقتی احساس می ‌كنید كه سرتان پر از فكرهای جور و واجور است و جای خالی در آن نیست، با قدم زدن، آنها را پاك كنید.

5- اگر نتوانید كسی را ببخشید، افكار خشمگین‌ تان شما را برای همیشه با این افراد مرتبط خواهد كرد.

شاد كردن دیگران، باعث آرامش می ‌شود.

 6- آرامش را از كودكان بیاموزید، ببینید كه چگونه در همان لحظه‌ ای كه هستند، زندگی می‌ كنند و لذت می ‌برند.

 7- از همان كه هستید راضی باشید، در این صورت احساس آرامش بیشتری می‌ كنید.

 8- هرچه اكسیژن بیشتری به شما برسد، آرام‌ تر خواهید شد، خوب است در محل كار و زندگی خود گیاهی نگه دارید.

 9- مهم نیست كه با شما مؤدبانه برخورد كنند یا نه، برخورد مؤدبانه‌ ی شما، باعث ایجاد آرامی و احساس خوبی در شما خواهد شد.

 10- سرعت حركت شما با احساستان رابطه‌ ای مستقیم دارد، آرام راه بروید و حركات بدن خود را آرام ‌تر كنید،

 طولی نمی‌ كشد كه آرام خواهید شد. گاهی می ‌توانید برای رسیدن به آرامش، دراز بكشید، عضلات خود را شل كنید و به هیچ چیز فكر نكنید.

 11- با حركات آرام و صحبت كردن شمرده، احساس آرامش را به جمع منتقل كنید. آیا تا به حال فرد آرامی را دیدید كه با صدای بلند صحبت كند؟

 12- با شوخ طبعی به آرامش خود كمك كنید.

 13- راحتی، یكی از عناصر مهم آرامش است، مثل دمای مناسب، صندلی راحت و لباس و كفش راحت:

 • هر چند وقت یك بار ساعتتان را کنار بگذارید و خود را از فشار زمان نجات دهید.

 • در آوردن كفش‌ها به كاهش فشار عصبی كمك می‌كند.

 • فشردن یك توپ كوچك، تنش‌های عصبی‌ را كه در انگشتان و دست‌های شما متمركز شده‌اند، خالی می ‌كند.

 • لباس‌های گشاد و راحت، باعث ایجاد راحتی و احساس آرامش می‌ شود.

 14- لحظه‌ های زیبای زندگیتان را بنویسید و از آنها عكس و فیلم بگیرید، سپس بیشتر وقت‌ها آنها را به یاد آورید و درباره‌ شان فكر كنید و لذت ببرید.

 15- هوای دریا، آب شور و صدای امواج، همگی باعث آرامش می ‌شوند، مسافرت به سواحل دریا را فراموش نكنید.

تماشای ماهی‌ ها مثل خیره شدن به دریا، در شما ایجاد آرامش می ‌كند، زیرا ماهی‌ها آرام شنا می ‌كنند و آرام تنفس می‌ كنند.

 16- آهسته غذا خوردن و جویدن، باعث تجدید قوای فكری و احساس آرامش خواهد شد.

 17- برای تأثیر بیشتر و رسیدن به آرامش، در خود متمركز شوید و آرام نفس بكشید.

 18- تمرین كنید كه آرامتر از حد معمول صحبت كنید، این كار خود به خود ضربان قلب و تنفستان را كم می‌ كند

 و به شما اجازه می‌دهد، ذهن و فكرتان را از بسیاری مسائل پاك كنید.

 19- احساسات و مشكلات خود را به دیگران بگویید و آرامش بیشتری احساس كنید.

 20- یكی از مهمترین مهارت‌ها در آرام بودن، فكر نكردن به مسائل كوچك است، دومین مهارت، كوچك شمردن تمام مسایل است.

 شاد كردن دیگران، موجب آرامش می‌ شود. نمی ‌دانید چه لذتی دارد پول رستوران امشب را

با توافق سایرین به یك كارتن خواب هدیه دهید. قدردانی كنید.

 دیگران را برای لطف كردن به خود تحت فشار قرار ندهید، لطف كه وظیفه نیست!

 22- اگر می‌ دانستید كه:

 «سیگار كشیدن + ورزش نكردن = استرس ، اضطراب و حذف آرامش»،  هرگز سیگار نمی‌ كشیدید

و ورزش كردن را به تعویق نمی‌ انداختید.



:: بازدید از این مطلب : 837
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

به گزارش  باشگاه خبرنگاران  ،زیتون علاوه بر این که مصرف زیادی در تغذیه دارد خاصیت درمانی دیگر از جمله اثر نرم کنندگی، ملین و صفرا دارد. ، معالج قولنج‌های ناشی از ورم کلیه است

همچنین این ماده در تسکین درد و سوزش سوختگی‌ها، درمان آفتاب زدگی و سرمازدگی، گزش حشرات، مار و عقرب مفیدست.

همچنین پژوهشگران معتقدند مصرف روغن زیتون خطر سرطان سینه را در زنان کاهش می‌دهد تحقیق روی سلول‌های سرطان سینه در زنان نشان داد ه که اسید اولئیک روغن زیتون اثر ژن سرطان زای این بیماری را کاهش می‌دهد.

پژوهشگران به زنان توصیه می‌کنند که در رژیم غذایی خود از زیتون و روغن آن استفاده کنند.

همچنین روغن زیتون به جز خاصیت ضد سرطانی فواید فراوانی دارد که از آن جمله ملین بودن آن و نرم کردن عضلات و آرامبخشی درد استخوان است

.روغن زیتون به موها نرمی و لطافت خاصی می‌بخشد و باعث تقویت مو می‌شود.عصاره زیتون برای چین و چروک پوست بسیار مفیداست و باعث لطافت و نرمی و شادابی پوست صورت می شود.

اجزای مغذی خاص در روغن زیتون می تواند دلیل تاثیر مثبت رژیم غذایی مدیترانه ای بر سلامت قلب باشد.مصرف غذاهای غنی از ترکیبات فنلی می تواند سلامت قلبی عروقی را بهبود بخشد و بر قلب نیز تاثیر حفاظت بخش دارد.



:: بازدید از این مطلب : 744
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


1. زرشک پلو با مرغ و باقلا پلو با ماهی
هر دوی این غذاها، بسیار سرد هستند و به مرور زمان در صورت مصرف زیاد، غلظت خون ایجاد کرده و مقدار زیادی اخلاط نابجا و مضر بلغم و سودا در بدن تولید می کنند. ماهی، مرغ، برنج، زرشک، باقلا، روغن نباتی همگی سرد و بلغم زا هستند. حال اگر همراه این غذاها، سالاد، ماست یا ترشیجات هم مصرف گردد، مشکل چند برابر خواهد شد. در صورت مصرف چنین غذاهایی، حتما بایستی ادویه ها و مواد غذایی گرم مثل فلفل سیاه، زنجبیل، آویشن، سیاه دانه، عسل، کنجد و خرما مصرف نمایید.

2. خوردن ماست و دوغ همراه با غذاهای گوشتی
مصرف همزمان ماست و غذاهای گوشتی، یکی از ممنوعات طب سنتی به حساب می آید. طبق گفته حکما، مصرف همزمان ماست با غذاهای گوشتی علاوه بر اینکه تولید بلغم می کند، موجب فساد گوشت در معده و در برخی موارد بروز لک و پیس می شود.

3. حذف سبزی از سفره و جایگزینی سالاد
طبع اغلب سبزی ها گرم است و به هضم غذا بسیار کمک می کنند. سبزی ها سرشار از مواد معدنی و ویتامین هستند؛ همچنین به علت دارا بودن فیبر، مانع یبوست می شود. اما سالاد بر خلاف سبزی، طبع سردی دارد و هضم غذا را (برخلاف تصور مردم) مختل می کند.

1256266786.gif نکته: بهترین ماده جهت شستشو و ضدعفونی سبزی، سرکه و نمک دریا می باشد.

4. خوردن زیاد عدسی
عدس غذایی سودا زاست و مصرف زیاد آن موجب بروز و افزایش غلظت خون می شود. اما متاسفانه امروزه شاهد آن هستیم که به علت تبلیغات زیاد در رابطه با خون ساز بودن عدس، مردم سایر حبوبات را کنار گذاشته و عدس را بیش از سایر حبوبات مصرف می کنند. در طب سنتی بر مصرف نخود بسیار تاکید شده است. نخود دارای خاصیت سم زدایی، افزایش توان جنسی، افزایش حافظه، تقویت قلب، خون سازی، استخوان سازی، جلوگیری از سفید شدن موها و ده ها خاصیت دیگر ذکر شده است.
نکته ای در رابطه با مصرف نخود: جهت کاهش مشکل نفخ معده در زمان مصرف نخود، بهتر است آن را 12 ساعت قبل از طبخ خیس کرده و سپس آب آن را دور بریزید.

5. مصرف پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه
مصرف پنیر به تنهایی بسیار مضر می باشد و بلغم زاست. خوردن پنیر به تنهایی و در وعده صبحانه، فرد را دچار رخوت، سستی و بی حالی و کندی در یادگیری و کاهش تمرکز ذهن می گردد. غده پاراتیروئید، وظیفه تنظیم کلسیم و فسفر بدن و جذب آن ها را به عهده دارد. این غده کلسیم و فسفر را با یکدیگر و در کنار هم می شناسد، بنابراین در زمانی که ماده غذایی حاوی کلسیم را مصرف می کنیم، بایستی همراه آن نیز فسفر مصرف کنیم، در غیر اینصورت، غده پاراتیروئید، فسفر را از مغز برمی دارد که موجب کندذهنی می شود. بهترین زمان مصرف پنیر، وعده شام و به همراه مصلاحات آن (گردو، زیره، سیاه دانه و آویشن) می باشد. زیرا بیشترین میزان ترشح توسط غده پاراتیروئید در هنگام شب صورت می گیرد.

1256266786.gifنکته: گردو (و همچنین بادام) باید در زمان مصرف شکسته شود، زیرا در برخورد طولانی مدت با هوا، اکسید شده و خاصیت اولیه خود را ندارد.

1256266786.gifنکته: بادام نباید با پنیر مصرف گردد. زیرا موجب فساد در معده شده و گوارش را با مشکل رو به رو می کند و به عنوان عامل مهمی در تشکیل سنگ کلیه و مثانه محسوب می شود.

6. حذف سرکه از غذا
حذف سرکه یکی از ظلم هایی است که توسط گروهی از پزشکان دامن زده شده است. تحت اینکه که سرکه برای اعصاب مضر و سبب زخم معده می شود. در صورتی که رازی، رساله ای تحت عنوان رساله سرکه دارد که هزار خاصیت برای سرکه بیان کرده است. سرکه در طب سنتی به عنوان یک حمل کننده (Carrier) محسوب می شود. حمل کننده ماده ای است که داروها را جهت مصرف به اعضای مورد نیاز می رساند.
(نکته: عسل هم یک حمل کننده بسیار مهم به حساب می آید)

طبق تحقیقات، سرکه در کاهش کلسترول، چربی و قند خون، نقش به سزایی دارد. همچنین سرکه سبب گشاد شدن عروق و بهتر شدن جریان خون می شود؛ به هضم غذا کمک کرده و صفرا بُر است؛ ضدعفونی کننده و موجب از بین رفتن رسوبات و املاح مضر است.

1256266786.gifنکته: طبیعت سرکه سرد است و افراد بلغمی و سوداوی باید در مصرف آن دقت نمایند. چنانچه افراد سرد مزاج در مصرف سرکه (بدون مصلحات) زیاده روی کنند، ممکن است موجب افت فشارخون و بی حالی گردند. بنابراین افراد سرد مزاج باید سرکه را با عسل و یا شیره خرما مصرف نمایند.

7. تنوع خواری و مصرف اقلام متعدد در یک وعده غذایی
چنین شیوه غذا خوردن، موجب به هم خوردن تنظیم گوارش شده و بسیار مضر است. زمانی که چند ماده غذایی متنوع را در یک وعده میل می کنید، آنزیم های هاضمه دچار سردرگمی و اختلال شده و هضم غذا ناقص خواهد شد. زیرا مواد غذایی متفاوت، زمان هضم متفاوتی با یکدیگر دارند. در نتیجه از ترکیب این مواد، اخلاط فاسد در بدن تولید می گردد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


8. وعده غذایی ظهر
از نظر طب سنتی وعده غذایی ظهر، مضر بوده و بلغم و سودا را در بدن زیاد می کند و سبب غلظت خون می گردد. ترک وعده نهار موجب تقویت ایمنی بدن، تناسب اندام، حفظ تعادل مزاج و رفع بیماری ها می شود. گرم ترین زمان در طول روز، ظهر است که بهترین کار در آن ساعات، سرد کردن بدن است، نه خوردن غذا. در طب سنتی توصیه شده که انرژی بدن در زمان ظهر از خواب قیلوله تامین شود.

9. عدم مصرف صحیح آجیل
آجیل برای کاهش چربی، غلظت خون، سلامت قلب، سلامت کبد و افزایش کارکرد مغز بی نهایت مفید و لازم است. طبق تحقیقات مصرف روزانه یک مشت آجیل، بین 5 تا 15 سال به طول عمر انسان می افزاید. مصرف حداقل 7 عدد بادام در روز (البته به شرطی که به صورت تازه از پوست در آید) در جهت پاکسازی کبد و تقویت استخوان ها، رشد قدی اطفال و افزایش ضریب هوشی و حافظه توصیه شده است.

بهترین نوع آجیل، 4 مغز گردو، بادام، فندق و پسته است که 4 برابر گوشت انرژی دارد و تمام 20 نوع پروتئین مورد نیاز بدن را تامین می کند. توصیه می شود 4 مغز را هفته ای یک بار درست کرده، به صورت پودر در آورده و در یک ظرف در بسته نگهداری نمایید. 4 مغز به عنوان یک غذای بسیار عالی برای کودکان در حال رشد می باشد.
افراد صفراوی بایستی در مصرف آجیل احتیاط کرده و زیاده روی نکنند.

10. عدم مصرف صحیح ادویه جات
باور غلط و مصطلح دیگر مضر بودن ادویه جات برای کبد است. تنها مورد احتیاط ادویه، افراد صفراوی می باشند. مصرف ادویه با غذا موجب فعال شدن کبد و کارکرد منظم دستگاه گوارش خواهد شد. اکثر ادویه ها خاصیت دارویی و درمانی دارند. به طوری کلی ادویه جات باعث تعدیل بلغم اضافی معده و رطوبت های نابه جای دستگاه گوارش می شود.

مصرف مداوم و بلند مدت ادویه، بلغم و سوداری نا به جای بدن را کاهش داده و در تخفیف و درمان بیماری های ناشی از بلغم و سودا بسیار موثر است. بیماری هایی مثل آرتروز، درد مفاصل، نفخ معده، کاهش حافظه، صرع، شب ادراری، عفونت های زنانه، افسردگی و ...

11. مصرف میوه همراه با غذا
مصرف میوه با غذا سوء هاضمه و اخلاط فاسد تولید کرده و موجب تباه شدن معده می گردد. تنها دو میوه زیتون و انار، مجوز مصرف با غذا را دارند. جالب است که بدانیم مصرف آن ها به تنهایی از دیدگاه طب سنتی مناسب نیست و مضر شناخته شده است. بهتر است میوه ها به تنهایی و در وعده جداگانه ای مصرف شوند. و در هر وعده غذایی تنها یک نوع میوه (به دلیل متفاوت بودن زمان هضم مواد غذایی مختلف) که البته باید به فصل و کاملا رسیده (کال نباشد) میل شود. به عنوان مثال در یک وعده نباید همزمان از سیب و پرتقال استفاده شود. میوه ها دارای فیبر بوده و مانع از یبوست می شوند. همچنین موادی سرشار از ویتامین محسوب می شوند.

نکته: شیر هم یک غذا محسوب می شود، بنابراین مصرف میوه با آن ممنوع است و مصرف میوه با شیر، معده را تباه می کند. به عنوان مثال شیر و موز.

12. مصرف نکردن مصلحات غذایی
هر غذایی در طب سنتی دارای چندین مصلح می باشد. مصلح ماده غذایی است که در اصلاح و تعدیل عوارض جانبی احتمالی آن غذا موثر خواهد بود. مصلح هضم غذا را بهتر کرده و خواص و فوائد و میزان اثرگذاری غذا را در بدن و ارگان های مربوطه مضاعف می کند. در تغذیه سنتی ایرانیان، مصرف مصلحات به طور کامل رعایت می شده است. کمتر غذا و میوه ای دیده می شده که بدون مصلح مصرف شود. متاسفانه امروزه اغلب این مصلحات کنار گذاشته شده و همین سبب کاهش کم و کیف در جذب و هضم غذا خواهد شد.

13. استفاده از اقلام و غذاهای وارداتی
اکثر این غذاها یبوست زا هستند و از نظر طب سنتی، یبوست مادر تمام بیماری هاست. همچنین تمامی این غذاها توسط کارخانه ها تولید می گردند و کارخانه ها جهت افزایش زمان ماندگاری محصولات خود به این محصولات مواد نگهدارنده شیمیایی اضافه می کنند. از جمله ماکارونی، پیتزا، پفک، سوسیس، کالباس، بیسکویت ها، شکلات ها و ... تمام این محصولات جای توضیح و بحث بسیار دارد که انشاالله در آینده مطالبی ارائه خواهد شد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


14. ایستاده غذا خوردن
خوردن غذا به صورت ایستاده موجب افزایش سودا در خون شده و ایجاد غلظت در خون می‌کند.

15. مصرف زیاد سالاد الویه
سالاد الویه جزء غذاهای بسیار سرد و بلغم‌زاست. لذا باید با ادویه‌های گرم نظیر فلفل و آویشن، مصرف شود. همچنین استفاده از سس مایونز در این غذا به علت دارا بودن مواد شیمیایی کُربات و سُربات، در خون ایجاد مسمومیت کرده و سرطان‌زا می‌باشد.

16. تندتند غذا خوردن
غذا باید کاملا جویده شده و به آرامی خورده شود. سریع خوردن غذا سبب ترشح ناقص آنزیم‌های گوارشی شده و هضم را مختل می‌کند. فراموش نشود، در صورتی که هضم به هر دلیلی ناقص صورت گیرد، خلط فاسد و نابجا در بدن تولید می‌شود.

17. مصرف غلط ماست با اسفناج
مصرف ماست با اسفناج به دلیل تشکیل اگزالات کلسیم، مولد تشکیل سنگ کلیه و مثانه است، اما امروزه به وفور مصرف می‌شود. مصلح ماست و اسفناج، زعفران و گردو می‌باشد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اقلام و اغذیه‌های مضر و خطرناک

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net



:: بازدید از این مطلب : 656
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


بالا رفتن سطح تری گلیسیرید خون یکی از فاکتورهای خطرزای اصلی و مهم در بروز بیماری‌های قلبی، سکته مغزی و دیابت است.

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، با این وجود آموزش چگونگی پایین آوردن چربی تری گلیسیرید و دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم برای کاهش این چربی در خون و دنبال کردن یک الگوی زندگی سالم کار ساده و در عین حال موثری است. در چنین شرایطی شما می‌توانید با مصرف بهترین منابع غذایی حاوی چربی‌های بی‌خطر به کاهش تری گلسیرید‌های مضر خون به طور طبیعی کمک کنید و بعلاوه از سایر مزایای این رژیم غذایی سالم برای حفظ سلامت قلب و بدنتان بهره‌مند شوید.

به گزارش نیویورک تایمز، مدتهای زیاد افزایش کلسترول خون به عنوان فاکتور مهم بیماری زا مورد توجه پزشکان بوده است اما اخیرا متخصصان دریافته‌اند که در واقع افزایش میزان تری گلیسیرید مهمترین شاخص بروز بیماری‌های قلبی و عروقی است.

بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله آمریکایی تغذیه بالینی در صورتی که فردی دچار تری گلیسیرید بالا باشد، خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی در وی ۲ تا ۳ برابر افزایش پیدا می‌کند حتی اگر کلسترول وی پایین باشد. از سوی دیگر داروهایی هم که برای کاهش تری گلیسیرید مصرف می‌شوند معمولا عوارض جانبی جدی دارند. به همین خاطر انجمن قلب آمریکا توصیه می‌کند این داروها فقط در صورتی استفاده شوند که تمام روشهای طبیعی کاهش تری گلیسیرید بی نتیجه بمانند.

TG-.jpg (380×255)

در این مقاله تاکید شده است مصرف غذاهای پایین آورنده سطح تری گلیسیرید خطر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی و سکته را تا ۵۰ درصد کاهش می‌دهد.

از آنجا که تری گلیسیریدها اشکال مختلفی از چربی‌ها هستند شاید تصور کنید بهترین راه برای کنترل آنها کاهش مصرف غذاهای چرب است اما در واقعیت اینگونه نیست چون عامل اصلی افزایش تری گلیسیرید‌های مضر در خون «قند» است. در حقیقت مهمترین خوردنی‌هایی که باعث افزایش تری گلیسیرید می‌شوند کربوهیدراتهای تصفیه شده هستند که جزو غذاهای شاخص گلیسمیک محسوب می‌شوند. بر همین اساس توصیه می‌شود؛

- کربوهیدراتهای حاوی گلیسمیک زیاد را از رژیم غذایی خود حذف کرده و غذاهای کم گلیسمیک را جایگزین آن کنید.

- به جای چربی‌های مضر از چربی‌های مفید مثل روغن ماهی و روغن زیتون استفاده کنید.

- از میوه‌ها و سبزی‌ها و غذاهای حاوی فیبر بالا بیشتر استفاده کنید.

- بیشتر از غذاهای پروتئین سالم مصرف کنید.

- سیگار و الکل را فورا ترک کنید.

- حداقل روزی نیم ساعت ورزش کنید.

- مقدار چربی رژیم غذایی خود را ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش دهید.

- برای داشتن وزن مناسب از غذاهای کم کالری استفاده کنید.

  •  



:: بازدید از این مطلب : 807
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

شدت فشار هنگام دست دادن نشانه چیست؟!
محققان دریافتند که میزان مرگ و میر در دوران انجام این مطالعات در کسانی که قدرت فشار دست پایین‌تری داشته‌اند ...

دانشمندان انگلیسی می‌گویند که شدت فشار دست شما در هنگام دست دادن می‌تواند نشانگر طول عمرتان باشد.
در این مطالعه دانشمندان ارتباط تعادل افراد، قدرت دست آنها و توانائیشان در برخاستن از صندلی را با خطر مرگ زودهنگام بررسی کردند. به گزارش نشریه پزشکی بریتانیا، کسانی که این اقدامات را بهتر انجام داده‌اند عمر بیشتری داشته‌اند.
دانشمندان امیدوارند که این آزمایش‌های ساده به پزشکان کمک کند تا بیماران در خطر را تشخیص دهند. این مطالعه توسط انجمن پزشکی بریتانیا انجام شده و هزینه آن را «واحد افزایش سن و سلامتی مادام‌العمر» تامین کرده است. در این مطالعه نتیجه به دست آمده از بیش از 30 پروژه تحقیقاتی دیگر را ترکیب کرده که در مجموع آنها ده‌ها هزار نفر روی رابطه بین
"توانایی جسمی" و مرگ و میر تحقیق کردند. بیشتر کسانی که مورد مطالعه قرار گرفتند بالای 60 سال سن داشتند اما به جای زندگی در بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان در جامعه زندگی می‌کردند.

محققان دریافتند که میزان مرگ و میر در دوران انجام این مطالعات در کسانی که قدرت فشار دست پایین‌تری داشته‌اند 67 درصد بیشتر از کسانی بوده که فشار دست‌شان قوی‌تر بوده است. روند مشابهی هم در دیگر اندازه‌گیری‌ها دیده شده است از جمله کسانی که آرام راه می‌روند احتمال مرگ‌شان تقریبا سه برابر کسانی است که تند راه می‌روند.
کسانی که آرام‌تر از صندلی بلند می‌شوند میزان مرگ و میرشان دو برابر کسانی بوده که سریع‌تر از صندلی بلند می‌شدند. حتی به نظر می‌رسد که توانایی حفظ تعادل بر روی یک پا با کاهش احتمال مرگ ارتباط دارد. بیش‌تر این تفاوت‌ها را نحیف شدن بعد از بیماری و به طور کلی کاهش میزان سلامتی می‌توان توضیح داد اما در مورد شدت فشار دست موضوع متفاوت است.

تفاوت میزان مرگ و میر در افراد با شدت فشار دست متفاوت حتی در کسانی که زیر 60 سال سن داشتند و هیچ گونه عوارض بیماری هم در آنها مشاهده نمی‌شد قابل توجه بوده است. دکتر ریچل کوپر، مسؤول این تحقیقات می‌گوید که پزشکان می‌توانند برای پیش بینی این که کدام یک از بیماران ممکن است کمک یا نظارت بیشتری نیاز داشته باشند از این سنجش‌های آسان استفاده کنند. با این حال او گفت برای اثبات سودمند بودن این سنجش‌ها تحقیقات بیشتری نیاز است.
وی گفت: آن چه که ما به آن دست یافته‌ایم شاید راهی برای تشخیص افرادی باشد که احتمال بروز مرگ زودهنگام در آنها بیشتر است. کوپر افزود: با این حال تحقیقات بیشتری به ویژه در جوانان، نیاز است تا از وجود این ارتباطات جالب مطمئن شویم



:: بازدید از این مطلب : 696
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 
محققان یکی از شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری لرستان، با استفاده از برگهای درخت زیتون، نوعی پماد را برای درمان تبخالهای نوع یک و دو عرضه کردند که این دارو با عنوان "زیتونکس" نامگذاری شده است.

بهرام دلسان- مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، به خاصیت برگ درخت زیتون اشاره کرد و توضیح داد: از 3 قسمت درخت زیتون استفاده می شود. بخشی از آن میوه زیتون است که به شکل فرآوری شده استفاده می شود به این معنا که با استخراج ماده تلخ که ماده موثره زیتون محسوب می شود، مورد استفاده قرار می گیرد. 

وی قسمت دیگر این محصول را روغن زیتون دانست و ادامه داد: اگر چه روغن زیتون خواص مناسبی برای حفظ سلامت دارد اما به دلیل حساسیت بالا و پایداری کم در برابر نور و حرارت به سرعت خراب می شود.
 
دلسان قسمت سوم مورد استفاده درخت زیتون را برگ زیتون ذکر کرد و ادامه داد: بیشترین خاصیت دارویی درخت زیتون در برگ آن نهفته است که کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: به طور کلی این 3 قسمت دارای خواص مطلوبی برای بدن هستند به گونه ای که از طریق کاهش فشار خون، چربی و قند خون باعث حفظ سلامتی قلب و عروق می شود. 
 
این محقق خاصیت ضد التهابی و بی حس کنندگی را از خواص برگ زیتون دانست و خاطر نشان کرد: برگ زیتون همچنین خاصیت ضد ویروسی دارد که این خاصیت منجر به تحقیق و تولید در زمینه پمادی برای درمان تبخال شد.
 
دلسان به بیان نحوه استفاده از این پماد پرداخت و یادآور شد: استفاده از این پماد در مراحل اولیه بیماری اثرات درمانی بیشتری دارد.
 
وی با بیان اینکه از این دارو همچنین می توان برای کاهش التهاب ناشی از گزش حشرات استفاده شود، اضافه کرد: زیتون حاوی آنتی اکسیدانهای بسیار قوی است. آنتی اکسیدان برای حفظ سلامتی انسان مفید است و با دریافت رادیکالهای آزاد موجب می شود تا به بدن آسیبی وارد نشود.
 
مجری طرح تولید صابون و دم نوش زیتون را از برنامه های آتی این شرکت دانش بنیان ذکر کرد و گفت: کارهای تحقیقاتی دراین زمینه آغاز شده است و به زودی وارد بازار خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 781
|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

مهم ترین دلایل بد<a href="http://tehrankids.com/index.php?do=cat&category=foods" title="تغذیه">غذا</a>یی کودکان

 

مهمترین دلیل بدغذایی در کودکان، ترس و نگرانی از دعوا کردن، اصرار پدر و مادر برای خوردن غذایی خاص و نگرانی از خراب کاری در حین غذا خوردن است.
بدغذایی یکی از مهمترین مشکلاتی است که والدین با آن روبرو هستند، مساله‌ای که در سنین پیش از دبستان، به ویژه در بین کودکان دو تا پنج سال بیشتر دیده می‌شود.
باید توجه داشت که نیاز به انرژی در سنین مختلف برای رشد کودکان بسیار متفاوت است، به طوری که در سال‌های اول زندگی، با توجه به رشد سریع، میزان نیاز به انرژی بیشتر است و بنابراین مصرف مواد غذایی توسط کودک افزایش می‌یابد.با افزایش سن و با توجه به کاهش سرعت رشد، نیاز کودک به انرژی کاهش می‌یابد و پدر و مادر نباید همان انتظار قبلی از غذا خوردن فرزندانشان را داشته باشند.

_ همچنین با توجه به این‌ که حجم معده کودکان كوچك است، باید سعی شود به کودکان، غذای کم در وعده‌های زیاد داده شود. در واقع کودک باید سه وعده غذایی اصلی و سه میان وعده داشته باشند تا نیاز بدن در شبانه روز تامین شود.

_ پدر و مادر می‌توانند اولین قدم را در اصلاح رفتارهای تغذیه‌ای کودک بردارند. کودکان در غذا خوردن از خانواده تقلید می‌کنند، بنابراین برای اصلاح عادات بد غذایی در کودکان ضروری است که در یک محیط آرام، شاد و بدون تنش تغذیه شوند.

_ در صورتی که کودک تمایل به خوردن ندارد باید انتخاب را برعهده او گذاشت. به دلیل این‌که اصرار بیش از حد یا مجبور کردن کودکان به غذا خوردن سبب شرطی شدن آنها در غذا خوردن می‌شود و دیگر از روی میل سر سفره نمی‌آید، اجازه دهید که كودك هر وقت پیام گرسنگی را دریافت کرد به سراغ غذا برود.
 
_ برای غذا خوردن کودک، ساعات و مکان‌های خاص در نظر گرفته شود و سعی شود این ساعت‌ها به هم نخورد و از دادن میان وعده های پرچرب و شیرین به کودک قبل از وعده اصلی خودداری کنید. سعی کنید غذای کودک را با سبزیجات یا مواد غذایی مفیدی که عموما از خوردن آن امتناع می‌کند آغاز کنید.

_ اغلب کودکان یک سری اولویت‌های غذایی دارند و به دنبال خوراکی‌هایی که بیشتر دوست دارند می‌گردند، با این وضعیت نباید تا آنجایی پیش رفت که کودک فقط از یک گروه غذایی تغذیه کند.
 
_  از پایان دو سالگی که کودک می‌تواند به راحتی غذا بخورد، به او اجازه دهید به صورت مستقل اما همراه با خانواده غذا بخورد و زمانی که خسته شد به او کمک کنید که این امر سبب افزایش اشتیاق کودک برای غذا خوردن می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 736
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

حتی اگر دوست ندارید/آب بنوشید

نوشیدن آب احتمالا آخرین کاری است که دوست دارید وقتی شکم‌تان در حال انفجار است انجام دهید اما مصرف آب به میزان کافی در طول روز باعث کنترل میزان سدیم موجود در سطح بدن شده و دیگر در شکم خود احساس بزرگی و نفخ نخواهید داشت.

آب باعث تصفیه خون و بهتر کار کردن دستگاه گوارش می‌شود و جلوی نفخ شکم را می‌گیرد. حتی می‌توانید به جای مصرف نوشیدنی‌های مختلف که قندهای مصنوعی نیز دارند از آب استفاده کنید؛ یک نوشیدنی کامل، طبیعی و بی‌ضرر. برای مزه‌دار کردن آب، مقداری آبلیموی تازه می‌تواند پیشنهاد بسیار خوبی باشد. کافی است یک‌بار امتحان کنید و اثرات بسیار خوب آن ‌را در سلامت بدن‌تان ببینید. میوه‌ها و سبزی‌های آبدار هم، منابع خوبی برای تامین آب مورد نیاز بدن و کاهش نفخ‌های شکمی هستند.


شکم خود را به همین راحتی آب کنید…


بدون نمک مزه‌دار کنید/نمک، دشمن سلامت

مواد‌غذایی آماده و فست‌فودها سرشار از نمک و میزان پایین فیبر هستند که هر ۲ ایجاد نفخ می‌کنند. هنگام خرید مواد‌غذایی آماده و کنسروها حتما به محتویات آن توجه کنید. اگرچه همیشه متخصصان تغذیه خوردن میوه‌ها و سبزی‌ها را به ما توصیه می‌کنند اما به یاد داشته باشید مصرف سبزی‌ها با سس فراوان و نمک زیاد نیز باعث بزرگ‌شدن شکم و افزایش نفخ می‌شود.

هیچ‌وقت میزان نمک موجود در مواد‌غذایی را از طریق مزه کردن آن‌ها اندازه‌گیری نکنید. برای اطلاع از میزان نمک در مواد‌غذایی که خریداری می‌کنید حتما برچسب‌های روی بسته‌بندی‌های آن‌ها را مطالعه کنید. برای مزه‌دار کردن غذاها هم نیازی به نمک فراوان نیست، می‌توانید غذاهای خود را به‌راحتی با مقداری آبلیمو، پودر سیر، پودر نعنا و ریحان، عصاره گشنیز، جعفری یا سایر سبزی‌هایی که با ذائقه شما و سایر اعضای خانواده جور است، طعم‌دار کنید.

بفرمایید موز- انبه/پتاسیم فراموش نشود!

بیشتر میوه‌ها و سبزی‌ها منابع خوب پتاسیم هستند اما بعضی از آن‌ها از نظر میزان این ماده معدنی غنی‌تر و کامل‌تر هستند؛ موز، انبه، هندوانه، سیب‌زمینی، اسفناج، گوجه‌فرنگی، مغز بادام، پسته و….آب میوه‌های طبیعی هم منابع خوب پتاسیم و قند طبیعی هستند، خوردن آن‌ها را فراموش نکنید. پتاسیم می‌تواند ورم شکم و نفخ را کمتر کند.

این نوشیدنی‌ها ممنوع هستند/نوشابه‌های گازدار نخورید

شیرین‌کننده‌های مصنوعی که جایگزین مواد قندی شده‌اند در موادی که با عنوان مواد بدون قند وارد بازار می‌شوند هم وجود دارند. محصولات بدون قند، کالری کمتری را جذب بدن می‌کنند اما در روده انباشته شده و باکتری‌های بسیاری از آن‌ها تغذیه می‌کنند. نتیجه چه می‌شود؟ افزایش نفخ و احساس بزرگ‌شدن شکم.

آن‌ها را سر سفره بیاورید/ با لبنیات دوست شوید!

لبنیات منبع بسیار خوب کلسیم و سایر مواد معدنی است. قند موجود در مواد لبنی هم یک قند طبیعی است اما بدن بعضی افراد آنزیم مورد نیاز برای هضم لاکتوز را به میزان کافی ندارد و این کمبود آنزیم و هضم نشدن لاکتوز بعد از مدت زمان طولانی باعث ایجاد نفخ می‌شود.

بنابراین اگر خوردن شیر به مقدار زیاد شما را اذیت می‌کند، از مقادیر کم شروع کنید و کم‌کم میزان آن ‌را افزایش دهید. نیازی نیست که از همان ابتدا روزی ۳ لیوان شیر بخورید و بدن خود را با مشکل روبه‌رو کنید. اجازه دهید تا بدن‌تان ابتدا به هضم شیر و مواد لبنی به میزان اندک عادت کند سپس میزان آن ‌را افزایش دهید.

اگر با هضم لاکتوز مشکل دارید می‌توانید از محصولاتی که لاکتوز آن‌ها کم شده استفاده کنید. درصورتی که کلسیم مورد نیاز بدن از مواد لبنی تامین نشود باید آن ‌را از طریق سایر مواد حاوی کلسیم مانند شیر سویا یا آب پرتقال و میوه‌های طبیعی تامین کنید.

وعده‌های بیشتر، سرعت کمتر/کم بخورید، همیشه بخورید!

به جای ۳ وعده غذایی کامل از وعده‌های متعدد و کوچک‌تر استفاده کنید؛ این کار باعث می‌شود علاوه بر جلوگیری از نفخ، میزان قندخون و گرسنگی نیز کنترل شود بنابراین به ۵ تا ۶ وعده غذایی کوچک‌تر در روز و مواد مغذی توصیه شده رو بیاورید.

در ضمن سریع خوردن غذا بدون این‌که خوب آن را بجوید باعث قورت دادن هوا و نفخ معده می‌شود. غذا خوردن باید حداقل ۳۰ دقیقه طول بکشد. توجه داشته باشید هضم غذا از دهان شروع می‌شود و با جویدن بیشتر می‌توانید نفخ معده را کاهش دهید. یک ویژگی دیگر آهسته خوردن، احساس سیری زودتر است. بررسی‌ها و تحقیقات پزشکی نشان داده هرچه کندتر غذا بخورید، مقدار کمتری غذا خواهید خورد چراکه زودتر احساس سیری می‌کنید.

آرام آرام عادت کنید/سبزی‌ها و انتخاب صحیح آن‌ها!

در انتخاب سبزی‌ها دقت کنید. ممکن است با خوردن سبزی‌هایی مانند کلم بروکلی و گل کلم، با نفخ مواجه شوید البته این به این معنی نیست که آن‌ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید بلکه آن‌ها را کم‌کم به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا بدن به این ترکیبات که برای تمام دستگاه‌های بدن مفید هستند عادت کند.

بدنسازی کنید/دست به کار شوید، چرا نشسته‌اید؟!

هر چند افراد به طرق مختلف وزن خود را کاهش می‌دهند اما محققان می‌گویند انجام ورزش شکم در طول روز عضلات شکم را تقویت می‌کند. تقویت عضلات شکم به‌شخص، ظاهر لاغرتر با عضلات قوی و حالت بدنی بهتر می‌دهد.

نفخ معده و بزرگ شدن شکم در بیشتر موارد موضوع خطرناکی را با خود به همراه ندارد اما به‌دنبال حاد شدن این موضوع و روز به روز وخیم‌تر شدن آن، به پزشک خود مراجعه کنید تا راه‌های درمانی موثرتری را به شما پیشنهاد کند.



:: بازدید از این مطلب : 505
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

اکثر ما در زندگی روزمره برای رفع مشکلاتی چون گلودرد و یا سوختگی‌های مختصر، فورا از عسل به عنوان یک درمان خانگی استفاده می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، علاوه بر موارد فوق این محصول معجزه‌گر زنبورهای عسل، کاربردهای درمانی بیشتر و فوق‌العاده‌ای دارد.

به نوشته روزنامه «اکسپرس»، برخی از مهم‌ترین خواص درمانی معجزه‌کننده عسل عبارتند از:

• درمان اضطراب و عصبانیت: اگر به دنبال روش طبیعی برای کاهش سطح استرس خود هستید، می‌توانید روزانه مقداری عسل خالص مصرف کنید. مواد مغذی موجود در عسل خالص، تاثیر آرام‌بخش دارند.

• تقویت‌کننده انرژی بدن: اگر مایل هستید انرژی خود را افزایش دهید، چرا عسل را جایگزین نوشابه‌های انرژی‌زا نمی‌کنید؟ مقداری عسل خالص را در آب حل کنید و بنوشید. قند این نوشیدنی توسط مغز جذب شده و وارد جریان خون می‌شود و در نهایت خستگی شما را کاهش می‌دهد. این راهکار ساده اما در عین حال موثر و طبیعی است.

• بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن: هرچند هنوز به لحاظ علمی ثابت نشده اما تجربه تایید می‌کند که مصرف روزانه عسل خالص، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. همراه با ویتامین‌های روزانه، عسل نیز مصرف کنید تا تاثیر معجزه‌آسای آن را بر بدن خود ببینید.

• درمان زخم‌های دیابت: با توجه به این که امروزه تعداد کمی محصول برای درمان زخم‌های دیابت در بازار موجود است، استفاده از یک محصول طبیعی برای درمان این زخم‌ها بهترین راه چاره است.

توانایی عسل در ترمیم زخم‌ها، به ویژه زخم‌های دیابتی شناخته شده است.



:: بازدید از این مطلب : 606
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

دانشمندان ماده‌ای طبیعی در پوست سیب مشاهده کرده‌اند که می‌تواند تا حدی در برابر چاقی و برخی از پیامدهای مضر آن حفاظت کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محققان دانشگاه آیووا در تحقیقاتی که در نشریه علمی پلوس وان منتشر شد به این نتیجه رسیده اند که ماده اسید اورسولیک موجود در پوست سیب ضمن افزایش میزان عضلات و چربی قهوه ای - دو بافتی که به کالری سوزی معروف هستند - موجب کاهش چاقی و پیامدهای مضر آن برای سلامت می‌شود.

تا همین اواخر، محققان بر این باور بودند که این تنها نوزادان هستند که چربی قهوه ای دارند و این چربی در طول دوران کودکی از بین می رود. با پیشرفت فناوریهای عکسبرداری از بافت های انسان مشخص شده که بزرگسالان نیز میزان کمی از این چربی را بیشتر در ناحیه گردن و بین شانه ها حفظ می کنند.

همچنین این تحقیقات نشان داد افزایش سطح چربی قهوه ای با کاهش میزان چاقی و سطوح قند و چربی خون در ارتباط است و این مسئله موجب شده است که دانشمندان به این نتیجه برسند که چربی قهوه ای در پیشگیری از چاقی و دیابت موثر خواهد بود.

در این بررسی، محققان دانشگاه آیووا موشهایی که رژیم غذایی پرچرب به آنها داده شده بود را بررسی کردند. به نیمی از این موشها همراه غذای پرچرب خود مقادیری اسید اورسولیک نیز داده شد. نکته جالب این بود که موشهایی که در رژیم غذاییشان اسید اورسولیک بود بیش از موشهای دیگر غذا می خوردند با این حال موشهایی که مکمل غذایی اسید اورسولیک دریافت کردند وزن کمتری اضافه کردند و سطح قند خون آنها نزدیک عادی باقی ماند. این موشها همچنین به بیماری کبد چرب دچار نشدند، گفتنی است بیماری کبد چرب در حال حاضر یک بیماری غیرقابل درمان است که حدود یک پنجم امریکاییها به آن مبتلا هستند.

همچنین بررسیهای بیشتر این محققان نشان داد مصرف اسد اورسولیک موجب افزایش عضلات اسکلتی و در نهایت موجب تقویت توان بدنی و استقامت می شود. همچنین میزان چربی قهوه ای در این دسته از موشها افزایش یافت.

با توجه به اینکه عضله و چربی قهوه ای هر دو کالری می سوزاند، محققان میزان مصرف انرژی در این موشها را اندازه گیری کردند و دریافتند که موشهایی که اسید اورسولیک بیشتری دریافت کرده بود در مقایسه با موشهایی که این مکمل را دریافت نکرده بودند انرژی بیشتری مصرف کرده اند.

به گزارش شین هوا، کریستوفر آدامز استاد دانشگاه آیووا که مدیریت این تحقیقات را به عهده داشت می گوید:"این بررسی نشان می دهد اسید اورسولیک میزان عضلات اسکلتی و چربی قهوه ای را افزایش می دهد که این پیامد در نهایت منجر به افزایش کالری سوزی می شود و این پدیده خود از چاقی ناشی از رژیم غذایی و بیماری دیابت و کبد چرب پیشگیری می کند



:: بازدید از این مطلب : 533
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

یکی از گیاهان دارویی پرمصرف، زرشک است. میوه‌های قرمز کوچک این گیاه در سفره‌های بیشتر مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زرشک‌پلو، مربای زرشک، سس زرشک، کیک زرشک، ترشی زرشک و حتی آب زرشک، اسم‌های آشناست که طعم، مزه و خواص جالبی دارد.

علاوه بر خواص تغذیه ای، از رنگدانه‌های موجود در چوب و پوست گیاه زرشک برای رنگ کردن چرم و پشم نیز استفاده می‌شود.

خواص درمانی


سابقه مصرف زرشک به دوره مصر باستان می‌رسد، زمانی که فراعنه و ملکه‌ها، این گیاه را با تخم رازیانه به منظور درمان طاعون مصرف می‌کردند.

درباره خواص درمانی زرشک مطالب زیادی بیان شده است، به عنوان مثال سرخ‌پوستان آمریکا زرشک را برای بیماری‌های خونی، سل، بی‌اشتهایی، بیماری‌های کلیوی، رماتیسم، زخم‌ها و جراحت‌ها به کار می‌بردند.

بعضی از پزشکان سنتی در ایران نیز زرشک را به عنوان رفع بوی بد خلط سینه می‌شناختند و در درمان بیماری‌های لثه، درد دندان و بعضی بیماری‌های چشمی (ضعف دید) از آن استفاده می‌کردند.

از زرشک برای درمان بیماری‌های آرتریت، مشکلات صفراوی، اسهال، کاهش تب، التهاب طحال، آماس زبان، زرد زخم، کمردرد، از بین بردن کرم‌های حلقوی، مشکلات قلبی، قاعدگی دردناک، مشکلات کبدی، بواسیر و تب‌خال نیز استفاده می‌شود.


روس‌ها زرشک را برای التهاب خونریزی دهنده دیواره رحم، مشکلات کیسه صفرا، فشار خون بالا، افزایش ترشح صفرا و همچنین برای تنظیم ارگان‌های زنانه مصرف می‌کنند.

زرشک، سرشار از ویتامین C


برگ‌های گیاه زرشک سرشار از ویتامین C است و خاصیت داروی ملین را دارد، میوه‌های آن ادرارآور و خلط‌آور است و برای خوشبو شدن دهان نیز استفاده می‌شود. پوسته، ریشه و ساقه آن تقویت‌کننده، ضدعفونی‌کننده، صفراآور، مدر و ملین است.

در مطالعات جدید ثابت شده است زرشک به علت داشتن آلکالوئیدی به نام بربرین اثرات آنتی‌بیوتیکی برای باکتری‌ها دارد. همچنین سولفات موجود در این گیاه علیه سیستم‌های توموری قابل استفاده است. شاید به همین دلیل است که بعضی زرشک را عامل ضد تومور یا سرطان می‌شناسند.

عوارض جانبی


طبیعت میوه زرشک سرد و خشک است و در کتاب‌های قدیمی گفته شده است که زرشک برای کسی که سرفه می‌کند، مفید نیست. علائم سمی بودن زرشک شامل گیجی، خون‌دماغ، اسهال، تحریک کلیوی و نفریت است. طبیعت پوست ریشه ی گیاه گرم و خشک است.

زرشک، داروی درمان دیابت و چاقی

نوعی داروی سنتی گیاهی چین برای دیابت نوع 2 و لاغری مفید است. در ادبیات چنین گفته شده، بربرین، که در ریشه و ساقه بعضی از گیاهان وجود دارد می‌تواند قند خون بیماران دیابتی را کاهش دهد.

به گزارش بی. بی. سی، حالا دانشمندان با آزمایش روی موش و جوندگان دیگر به درستی این نظر پی برده‌اند.

دانشمندان در نشریه دیابت نوشته‌اند؛ بربرین وزن بدن حیوانات تحت آزمایش را نیز کم کرد یعنی برای درمان چاقی نیز می‌توان از آن استفاده کرد. بربرین از جمله در زرشک وجود دارد که مصرف آن در فرهنگ‌های مختلف از جمله برای درمان اسهال تجویز شده است.

گروهی بین‌المللی تأثیر بربرین را در کاهش قند خون روی موش‌ها آزمایش کردند و متوجه شدند خوردن آن باعث کاهش میزان قند خون، کم شدن چربی‌های موجود در جریان خون و کارکرد بهتر انسولین در بدن می‌شود و وزن بدن حیوان را کم می‌کند.

پرفسور دیوید جیمز، رئیس برنامه تحقیقات دیابت و چاقی در موسسه گاروان، در سیدنی، استرالیا گفت: ما درباره درمان دیابت نوع دوم تحقیق می‌کنیم که علت بروز آن اختلال در کار انسولین است. ما حالا مدرک علمی داریم که نشان می‌دهد بربرین کمک می‌کند انسولین خیلی بهتر کار کند.

بربرین کمک می‌کند انسولین، قند خون را کنترل کند اما به پاک کردن جریان خون از وجود چربی هم کمک می‌کند و ما تصور می‌کنیم که همین امر باعث می‌شود تا در کاهش وزن بدن هم موثر باشد.

زرشک برای درمان سنگ کلیه مناسب است


یک متخصص قلب و عروق گفت: زرشک در درمان بیماری‌های قلبی، کلیوی و فشارخون موثر است. دکتر مهدی عارفی با بیان این مطلب افزود: زرشک با دارا بودن بربرین (Berberin) دارای اثرات مفید برای قلب است و خاصیت ضد آریتمی، فشارخون و کاهش دهنده مقاومت عروق دارد.

وی با بیان اینکه زرشک به علت داشتن اسیدهای آلی ملایم بوده و برای درمان سنگ کلیه مناسب است، افزود: میوه زرشک بر اثر تصفیه‌کنندگی و ضدعفونی کننده خون، منقبض کننده عروق، پایین آوردن تب، کاهش تورم و فشارخون، تنظیم و ضربان عضلات قلب است.


دکتر عارفی اظهار کرد: برگ زرشک با مخلوط داروهای مناسب به تنهایی می‌تواند برای زخم روده و رفع اسهال‌های مزمن موثر باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بربرین، الکالوئیدی است که به صورت بلورهای سوزنی شکل و زردرنگ متبلور می‌شود و طعم خیلی تلخی دارد.

زرشک از سرماخوردگی پیشگیری می‌کند


یک کارشناس تغذیه گفت: به دلیل وجود ویتامین B فراوان در زرشک، این ماده غذایی می‌تواند در پیشگیری از سرماخوردگی نقش بسزایی داشته باشد. یوسف نقیایی گفت: زرشک یک نوع میوه است و در گروه میوه‌جات قرار می‌گیرد.

وی گفت: یکی از بهترین ترکیبات موجود در زرشک، ویتامین B فراوان است که در پیشگیری از سرماخوردگی نقش مهمی دارد. همچنین وجود اسیدهای عالی فراوان در این میوه که سبب مزه ترش آن می‌شوند می‌تواند در جذب آهن نقش بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین آهن موجود در زرشک قابل توجه است. از سایر ویتامین‌های موجود در این میوه می‌توان به ویتامین‌های گروه B به خصوص ویتامین B1 ,B2 اشاره کرد که ویتامین B1 یا تیامین می‌تواند عوارض عصبی و حتی پرخاشگری را بهبود بخشد.

وی از دیگر خواص زرشک را اثر مناسب آن بر کاهش فشار خون برای افراد دچار این بیماری عنوان کرد.



:: بازدید از این مطلب : 549
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

روانشناسی مدل ابروها!
در بررسی هایی که بر روی شکل ابروها و رابطه آنها با شخصیت انسان انجام گرفته است، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که هر شکلی از ابرو با شخصیت صاحب آن رابطه دارد...

 

در بررسی هایی که بر روی شکل ابروها و رابطه آنها با شخصیت انسان انجام گرفته است، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که هر شکلی از ابرو با شخصیت صاحب آن رابطه دارد.

 در اینجا به چند شکل از ابروها و رابطه آنها با شخصیت افراد اشاره می شود:

 ۱- ابروهای نرم و کم پشت نشانه ناپختگی و بی تجربگی است.

 ۲- ابروهای پرپشت نشانه تحرک زیاد و پرانرژی بودن است.

 ۳- ابروهای بلند نشانه ثبات شخصیت و تلاش و کوشش فراوان است.

 ۴-  ابروهای کوتاه نشانه عدم استواری و خیالاتی بودن است.

 ۵- ابروهای پیوسته نشانه حساس بودن است.

 ۶- ابروهای دور از هم نشانه ضعف و انزوا طلبی و ناپختگی است.

 ۷- ابروهای نزدیک به چشمها نشانه اراده قوی و تمرکز ذهن است.

 ۸- ابروهای صاف نشانه شخصیت محکم و لجباز است.

 ۹- ابروهای کمانی نشانه نیرو و نشاط و گرمی است.

 ۱۰ ابروهایی که انتهای آنها به سمت بالاست نشانه جرأت و نشاط و شادمانی است.

 ۱۱-  ابروهایی که انتهای آن افتاده است نشانه پیچیدگی شخصیت و اضطراب است.

 به طور کلی می توان گفت:

 ابروهای پرپشت: نشانه فعالیت، ابروهای بلند: نشانه اراده، ابروهای بالا : نشانه جرأت و ابروهای کمانی: نشانه گرمی و اشتیاق است.



:: بازدید از این مطلب : 591
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

دروغ بگویید، اما نه این 8 تا را !
مطلب ما درباره آدمهای غمگینی است که فکر می‌کنند کائنات یک ماموریت دارد و آن هم گرفتن حال آنهاست! اگر شما چنین فردی هستید در ادامه با ما همراه باشید.



یک نگاه به دور و برتان بکنید. حتما آدمهایی را می‌بینید که همیشه در حال آه و ناله هستند. ما انتظار نداریم بعد از خدای نکرده فوت یکی از عزیزان‌تان یا شکست در یک پروژه تجاری خوشحال باشید اما فرق هست بین یک چنین ناراحت بودنی با اینکه همیشه غمگین زندگی کنید.

مطلب امروز ما درباره چنین آدمهای غمگینی است که فکر می‌کنند کائنات یک ماموریت دارد و آن هم گرفتن حال آنهاست! اگر شما چنین فردی هستید در ادامه با ما همراه باشید.

اگر هم از این آدمهای بسیار شادی هستید که گل هر مجلس و خانواده‌ای می‌شوید بد نیست یک نگاهی به این دروغهای بزرگ بیاندازید. این جوری می‌توانید مطمئن باشید که هیچ کدام از لحظات شیرین زندگی‌تان را از دست نمی‌دهید.
 


دروغ شماره یک
شادی صبر می‌کند تا همه چیز رو به راه شود و بعد می‌پرد بیرون !

زندگی بالا و پایین دارد. خیلی از مردم این مسئله را می‌دانند اما فقط آدمهایی مثل من که واقعا دلم پر از شادی است باورش کردیم. می‌دانید چرا می‌گویم دلم پر از شادی است؟ چون شرایطم را همانطوری که هست پذیرفتم و سعی می‌کنم به دنبال دلایلی برای شاد بودن بگردم.

پذیرفتن شرایط یعنی اینکه رویاپردازی را بگذاریم کنار. باور کنیم که حالا اینجا هستیم و تنها کار به درد بخوری که می‌توانیم انجام بدهیم این است که تلاش کنیم وضع را بهتر کنیم.

دنبال شادی گشتن و یاد گرفتن شاد زندگی کردن سخت‌ترین قسمت است. اما یادتان باشد اگر بخواهید غمگین فکر کنید آن وقتی که به پایین زندگی می‌رسید مشکلات چند برابر می‌شود و شما را غرق در خودش می‌کند. 
 
 

دروغ شماره دو 
هر مسئله یک راه حل دارد

شاید فهمیدن این که چرا دروغ است سخت باشد. بگذارید حقیقت را بگویم. برای حل هر مسئله معمولا بیش از یک راه حل وجود دارد!

افرادی که از زندگی ناراضی هستند معمولا انعطاف‌پذیر نیستند. نمی‌خواهند باور کنند که می‌توانند شرایط را بهتر کنند. و قسم خوردند که هیچ وقت کمی مثبت‌تر نگاه نکنند!

 فکر کنید و فکر کنید و فکر کنید." فکر کردن به راه بهتر "چند راه جلوی شما می‌گذارد که می‌توانید از بین آنها بهترین راه را پیدا کنید و به یک شرایط بهتر برسید. این راه‌ها منتظرند که شما پیدایشان کنید.
 


دروغ شماره سه
من هیچ کنترلی روی زندگی و شرایطی که روزگار پیش می‌آورد ندارم

اکثر آدمهای غمگین واقعا باور کردند که کاملا ضعیف و بدون قدرت هستند و مثل یک مورچه افتادند زیر پای فیل زندگی! اصلا و ابدا هم نمی‌توانند شرایط را بهتر کنند. مشخص است اگر کسی خودش را در موقعیت یک ضعیف مطلق ببیند غم می‌ریزد توی دلش.

ایمان به خدا در باور ما خداپرستان یک جورهایی کمک می‌کند که از این احساس دوری کنیم.
 


دروغ شماره چهار
بقیه باید بدانند من چه حسی دارم

افراد غمگین فکر می‌کنند که باید یک دستورالعمل داشته باشند. بقیه آن دستورالعمل را بخوانند و به سرعت متوجه شوند چی بگویند و چی کار بکنند که به تریج قبای آنها برنخورد !

خب این عملی نیست. هر کسی بخواهد بقیه مطابق میل او رفتار کنند و خودشان کیف دنیا را ببرند که نمی‌شود. افراد شاد یاد می‌گیرند چطور با بقیه تعامل داشته باشند تا این که عین بدبخت‌ها منتظر بشوند که بقیه تمام خواسته‌هایش را مو به مو اجرا کنند. عین بدبخت‌ها چون این قضیه هیچ وقت اتفاق نمی‌افتد.
 


دروغ شماره پنج
هیچ وقت ناامید نمیشوم اگر فقط انتظار بدترین چیزها را داشته باشم

بگذارید رازی را بگویم که یکی از کلیدهای اساسی خوشبخت بودن است. برای تجربه شادی دائمی باید باور داشته باشید که این طبیعی است که گاهی ناامید باشید. درک کنید که اشکالی ندارد این قضیه و ناامید شدن مقطعی ( اگر اجازه ندهید دائمی بشود! ) نمی‌تواند شما و شادی‌هایتان را نابود کند.

آدمهای شاد شاد شاد هم قرار نیست همیشه امید داشته باشند که در این صورت مثلا به آنها می‌گویند «الکی خوش» که لقب واقعا جذابی نیست. تصورات شما از آینده می‌تواند احساس هیجان و لذت و امیدواری فوق‌العاده‌ای به شما هدیه کند. با منفی نگری از دستش ندهید.
 


دروغ شماره شش
دیگران احمق و گیج و دست و پا چلفتی هستند

این که فکر کنید دیگران از شما پایین‌تر هستند یک اشتباه خیلی خیلی خطرناک است. به حرفهای مادر و پدرتان که به بقیه پدر و مادرها می‌گفتند بچه ما باهوش است توجه نکنید. همه پدر و مادرها از این حرف‌ها می‌زنند. این کار فقط و فقط باعث می‌شود که احساس تنهایی کنید و به مرور در یک محیط ایزوله از این تنها بودن‌تان احساس غم داشته باشید.

یادتان باشد اکثر مردم در یک سطح از بهره هوشی هستند و شما هم احتمالا در همان سطح ( کمی بالاتر ویا کمی پایین‌تر ) هستید. این غرورهای کاذب اکثرا بسیار گران برای شما تمام می‌شود.
 


دروغ شماره هفت
واقعیت این است که همیشه باید به خراب شدن چیزها فکر کنیم

باید باور کنیم همه چیز حداکثر همان قدری خوب می‌شود که شما خوب تصورش کنید. یعنی چیزی بیشتر از چیزی که شما باور دارید خوب نمی‌شود. پس اگر می‌خواهید کاری درست انجام شود نباید فکر کنید که آن کار خراب می‌شود.

آدمهای غمگین همیشه دوست دارند برای خودشان مانع‌تراشی کنند و مرتبا با خودشان تکرار می‌کنند که نمی‌شود و خراب می‌شود و نمی‌توانم و به جایی نمیرسم. بدیهی است بعد از این همه منفی بافی غمگین می‌شوند دیگر.

این دروغ یک تضمین به شما می‌دهد. این که هرگز به هدفتان نمی‌رسید و کارها را خراب می‌کنید. در آخر راهی برای شما باقی نمی‌ماند جز بغل کردن زانوی غم.
 


دروغ شماره هشت
دنیا محل خطرناکی است که همه بدبختی‌ها جمع شدند آنجا

در این دنیا سختی‌ها و دردهای زیادی هست. هیچکس نمی‌خواهد این را رد کند. آن دنیا را هم که خبر نداریم.

آدم‌های شاد این دردها را می‌بینند. برای انسانهایی که در درد و رنج هستند غمگین می‌شوند. اما غمگینانه زندگی نمی‌کنند. می‌دانید چرا؟

چون آنها درک کردند که این غم‌ها اجتناب ناپذیر است و نباید به آنها توجه کرد. باید به دنبال پیشرفت بود و یاد گرفت که چطور از لحظه لحظه زندگی لذت بیشتری برد و با اعتماد و شور و شوق و عشق به زندگی شاد لبخند زد.



:: بازدید از این مطلب : 635
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

برای زندگی شادتر اینطوری بخوابید !
بر اساس این مطالعه افرادی كه اینگونه می‌خوابند نسبت به افرادی كه در سمت راست می‌خوابند نگاه روشن‌تری به زندگی دارند.


همه افراد به دنبال این هستند تا نكته كلیدی برای داشتن زندگی شادتر را پیدا كنند. یكی از كار‌هایی را كه برای داشتن زندگی شاد‌تر و آرام‌تر می‌توان انجام داد این است كه بر روی سمت چپ بدن خوابید.

محققان به تازگی دریافته‌اند افرادی كه روی سمت چپ بدنشان می‌خوابند شادتر هستند و نسبت به زندگی نگاه مثبت‌تری دارند كه باعث می‌شود زندگی شادتر و كم ‌استرسی را تجربه كنند.

بر اساس این مطالعه افرادی كه روی سمت چپ بدن خود می‌خوابند نسبت به افرادی كه در سمت راست می‌خوابند نگاه روشن‌تری به زندگی دارند.

به گزارش ایندین اكسپرس، محققان همچنین دریافته‌اند افرادی به سمت چپ بدن خود می‌خوابند راحت‌تر می‌توانند از فشارهای روانی سنگین مثل استرس بكاهند و در مواقع بحرانی آرام‌تر هستند و اعتماد به نفس بیشتری دارند.



:: بازدید از این مطلب : 541
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

استرس را تربیت کنید !
عوامل زیادی منجر به استرس و ˝فشار تنیدگی˝ می‌شود. هر نوع تغییر در زندگی چه مثبت و منفی می تواند منجر به استرس شود.




چه دلایلی باعث به وجود آمدن استرس و ترس از آینده می‌شود؛ چرا افراد به جای انجام امور روزمره، ترس و نگرانی از آینده و گذشته خود داشته و در زندگی با استرس روبرو هستند؟


دکتر حسن میرزا حسینی استادیار دانشگاه آزاد روانشناسی قمگفت:عوامل زیادی منجر به استرس و "فشار تنیدگی" می‌شود. هر نوع تغییر در زندگی چه مثبت و منفی می تواند منجر به استرس شود. رویدادهای مثبتی مثل ازدواج و بچه دار شدن و رویدادهای منفی مثل طلاق و از دست دادن عزیزی می‌تواند استرس زا باشد.


در واکنش به استرس افراد 2 دسته اند؛ بعضی هیجان مدار و عاطفی، بعضی هم راه‌های درستی مثل حمایت اجتماعی را برمی‌گزیند و با دوستان خود درد ودل و طلب کمک (از جنبه احساسی و عاطفی) می‌کنند. گاه افراد به راه‌های غیر سالم و مخرب مانند مواد مخدر هم می‌روند.


افراد مشکل مدار یا مساله مدار سعی می‌کنند مشکل خود را حل و به صورت شناختی برطرف کند. البته مساله مدار بودن به تنهایی راه گشا نیست و باید در کنار آن از حمایت‌های اجتماعی استفاده کرد.


معمولا هنگام استرس به دلیل اینکه فکر فرد مشغول است،در تشخیص مشکل هم دچار اشکال شده و به تنهایی برای خود فرد، عوامل استرس زا قابل شناسایی نیست.


میرزا حسینی یکی از دلایل نگرانی و استرس‌های جوانان را عدم ثبات اقتصادی مثل متغییر بودن نرخ طلا، و زمین و عدم تامین آتیه افراد می‌داند. 

این روانشناس در ارتباط با راهکارهایی که منجر به استرس افراد می‌شودتوضیح داد: درد و دل کردن با دیگران و تخلیه احساسی و مراجعه به مشاور باعث می‌شود جنبه‌های مشکل برای فرد روشن شده و راه حل مناسبی برای حل مساله خود انتخاب کند.
 

میرزا حسینی در انتها راه‌های مبارزه با استرس را چنین برشمرد : 
 

1- زندگی و حتی خود را زیاد جدی نگرفتن 
گاهی لازم است در موقعیت‌های استرس زا رو به شوخی آورده و زندگی را یک شوخی دانست.
 

2- ایمان و مذهب 
کسانی که اعتقادات مذهبی قوی دارند خیلی راحت‌تر با عوامل استرس زا کنار می‌آیند.
 

3- در حال زندگی کردن
توجه کمتر به گذشته و آینده میزان استرس را کاهش می‌دهد. 


4- کسانی که در زندگی،معنا و هدف دارند؛ کمتر دچار استرس می‌شوند.


5- در نهایت به این افراد تکلیفی داده می‌شود تا بر روی کاغذ، دلایلی که باعث استرس می‌شوند را بنویسند و با مشخص شدن آنها در جهت رفع‌شان گام بردارند.



:: بازدید از این مطلب : 539
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


چگونه بعد از رژیم وزنمان را ثابت نگه داریم؟
واقعیت آنست که تغییرات رفتاری ایجاد شده در طی دوره کاهش وزن اگر ثابت بمانند باعث می شوند تا شما در تثبیت وزن خود موفق باشید.
 
 

در طی سالهای اخیر شیوع بی رویه چاقی از یک طرف و بروز عوارض متابولیک و نیز قلبی و عروقی ناشی از افزایش وزن باعث شده است که افراد مبتلا به افزایش وزن توجه بیشتری نسبت به کنترل این بیماری بنمایند. به طوری که کم نیستند افراد چاقی که رژیمهای متعدد لاغری را امتحان نموده اند. جالب آن که  افراد قابل توجهی از این مبتلایان به چاقی نیز موفق به کاهش وزن شده اند،  اما پس از مدتی مجددا افزایش وزن حتی بیش از وزن اولیه را بدست آورده اند. نتیجه این موضوع نیز معمولا ناامیدی آنان از شروع مجدد رژیم بوده است. مطالعات قبلی معمولا کاهش بیش از 10 در صد وزن را در طی مدت 6 ماه موفقیت در کاهش وزن عنوان می نمایند. اما ادامه موفقیت در امر کاهش وزن معمولا در زمانهای طولانی کمتر مورد بررسی قرار گرفته است..

یکی از سوالات اساسی در رژیمهای کاهش وزن آن است که  چه عواملی باعث می شوند که یک فرد موفق در کاهش وزن بتواند وزن خود را در طولانی مدت ثابت نگاه دارد؟
همانطور که می دانیم
افزایش وزن نتیجه عدم تعادل بین انرژی دریافتی و انرژی سوخت و ساز بدن می باشد. افرادی که موفق به کاهش وزن در طی یک دوره رژیم می شوند با تغییر شیوه زندگی خود از یک طرف سطح انرژی دریافتی و یا خوراکی خود را کاهش داده و از طرف دیگر با افزایش فعالیت بدنی سعی می نمایند که سوخت و ساز خود را افزایش دهند. اما سوال این است که چرا بعضی این وزن کاهش یافته را می توانند نگاه دارند در حالی که خیلی از افراد در این موضوع ناموفق هستند؟
واقعیت آنست که تغییرات رفتاری ایجاد شده در طی دوره کاهش وزن اگر ثابت بمانند  باعث می شوند تا شما در تثبیت وزن خود موفق باشید. این تغییرات رفتاری می تواند تحت تاثیر عوامل بیرونی و نیز درونی تغییر نمایند. از مهمترین عوامل برای تثبیت کاهش وزن آنست که میزان و نحوه غذا خوردن خود را بتوانید پس از پایان رژیم نیز تحت کنترل داشته باشید. متاسفانه خیلی از افراد کاهش وزن یافته در این مورد ناموفق هستند که این می تواند حتی به نوع رژیم به کار گرفته شده نیز مرتبط باشد به طوری که افرادی که از رژیمهای بسیار محدود شونده استفاده می نمایند و کاهش وزن شدیدی را نیز در مدت زمان کوتاهی تجربه می نمایند،  معمولا در ادامه این رفتار ایجاد شده ناموفق هستند. مطالعات انجام شده حاکی از آنست که بیش از 90 در صد افراد موفق در تثبیت وزن، تغییراتی در غذای دریافتی خود ایجاد نموده و آن را نیز در طولانی مدت حفظ می نمایند.

نکته دیگر در امر موفقیت در تثبیت  کاهش وزن  آنست که اگر شما با رژیمهای غذایی بسیار محدود شونده وزن خود را کم نمایید و تلاشی در جهت افزایش فعالیت بدنی نداشته باشید، در زمان تثبیت ریسک عدم موفقیت شما به مراتب بیشتر خواهد بود. افرادی که حتی در دوران رژیم کاهش وزن ورزش را انجام می دهند، ولی پس از کاهش وزن از ادامه ورزش به هر دلیلی سرباز می زنند، به سرعت به وزن اولیه باز می گردند. مطالعات انجام شده نشان داده اند که حدود 95 در صد افراد موفق در تثبیت وزن، ورزش و فعالیت بدنی را در طی دوران رژیم و پس از آن نیز به طور مداوم انجام می دهند. جالب آن که بیشتر این افراد نیز پیاده روی را به عنوان ورزش غالب در برنامه روزانه خود دارند، لذا این بهانه که شما وقت رفتن به ورزشگاهها برای انجام ورزش را ندارید، قابل قبول نخواهد بود چرا که  شما می توانید با یک ساعت پیاده روی در روز وزن کاهش یافته خود را تثبیت نمایید.

البته علاوه بر عوامل بیرونی و تغییرات رفتاری ماندگار که یک فرد را در امر تثبیت وزن کمک می نمایند، عوامل داخلی نیز بر این موضوع تاثیرگذار می باشند. مطالعات اخیر نشان داده است افراد چاق در هنگام مواجهه با غذاهای پرانرژی فعالیت و نیز جریان خون مغزی آنها در برخی نقاط مغزی افزایش نشان می دهد. از طرف دیگر نشان داده شده است که جریان خون مغزی در ناحیه لوب پیشانی مغز در افراد موفق در تثبیت وزن پس از برنامه کاهش وزن نسبت افراد ناموفق بیشتر می باشد. البته این موضوع هنوز جای سوال می باشد که این تغییرات مغزی تحت تاثیر تغییرات رفتاری ایجاد شده در برنامه کاهش وزن است یا یک موضوع کاملا درونی می باشد. این موضوع نیاز به مطالعات آتی را می طلبد.

در پایان به عنوان نتیجه گیری باید اذعان نمود که کاهش وزن به دنبال یک رژیم لاغری کمتر از 50 در صد موفقیت است و از آن مهمتر تثبیت وزن کاهش یافته است. اصطلاح غلط و رایجی که این روزها وجود دارد که افراد پس از پایان رژیم بدنبال یک رژیم تثبیت وزن هستند ناشی از همین نیاز افراد چاق می باشد. باید تاکید نمود که اگر بدنبال تثبیت کاهش وزن خود پس از پایان رژیم هستید اولا بایستی تغییرات رفتاری قابل تحمل را در طی دوره رژیم برای خود برگزینید. ثانیا ادامه رفتارهای اصلاح شده تغذیه ای و نیز فعالیت بدنی است که شما را در تثبیت کاهش وزن کمک می نماید.



:: بازدید از این مطلب : 514
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal



جوش های سرسیاه بر خلاف جوش های سرسفید، روی پوست چرب ایجاد می شوند.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پوست دارای خلل و فرج های فراوانی است که با مسدود شدن آنها توسط سلول های مرده پوست و چربی تولید شده در آن و طی اکسیده شدن با اکسیژن هوا، رنگدانه های موجود در این خلل و فرج ها به رنگ سیاه تبدیل می شوند.
اگرچه ممکن است جوش های سرسیاه صورت شما به راحتی قابل مشاهده نباشند اما در فاصله نزدیک به وضوح دیده می شوند.
جوش های سرسیاه اغلب روی بینی، پره های بینی، چانه و پیشانی و گاهی نیز روی کمر ایجاد می شود؛ چراکه پوست این نواحی بیشترین مقدار چربی را ایجاد کرده و به علاوه بسیار مستعد در جذب آلودگی، خاک و انواع محرک ها هستند و اگر به خوبی این نواحی را تمیز نکنیم، دانه های سرسیاه بسیاری در آنها ایجاد خواهد شد.
چطور جوش های سرسیاه را از بین ببریم؟
نظافت پوست شامل شستشوی آن با یک شوینده ملایم به مدت چند دقیقه، آبکشی کامل و سپس ماساژ صورت با یک تمیز کننده یا اسکراب ملایم حاوی بنزوئیل پروکساید بهترین راه برای تمیز نگه داشتن و در نتیجه از بین بردن دانه های سیاه است.از این طریق سلول های مرده و آلودگی از روی پوست برداشته می شود.این شیوه نظافت به عمق جوش های سرسیاه نفوذ کرده و ریشه آنها را از بین می برد اما آسیبی به پوست نمی رساند.
پس از مرحله شست و شو باید با یک حوله نرم پوست را کاملأ خشک کرده و سپس آن را بخوردهید تا ریشه های آسیب دیده دانه های سرسیاه نرم شده و خارج کردن آنها راحت تر شود.در این مرحله می توانید با یک فشار و یا با استفاده از چسب ها، ماسک ها و یا دستگاه های مختلف این جوش ها را خارج کنید.
گفتنی است؛ افرادی که جوش های زیادی روی پوست خود دارند نباید از هیچ نوع اسکرابی استفاده کنند بلکه باید آب میوه ها و سبزیجات مثل آب لیمو را مورد استفاده قرار دهند



:: بازدید از این مطلب : 1432
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

آیا شما از آن دسته خانم هایی هستید که انتظار دارید همسرتان بی چون و چرا تحت فرمان و اختیار شما باشد؟ این روزها خانم ها تصورات غلطی از رابطه ی زناشویی پیدا کرده و فکر می کنند هر چه که بگویند همسرشان باید اطاعت کند، چرا که موظف است مانند غول چراغ جادو کلیه ی آرزوهای قلبی آنها را برآورده کند!

اما باید توجه کنید وقتی مردها چنین رفتار ناخوشایندی را از سوی همسر خود ببینند، یک دیوار دفاعی در مقابل او می سازند و تا جای امکان سعی می کنند خود را از همسرشان دور نگه دارند. حتماً شما با قانون طلایی: «با دیگران همانطور رفتار کن که انتظار داری با خودت رفتار شود.» آشنا هستید. مردان هم از این قاعده مستثنی نیستند. البته قرار نیست همه چیز به طور صد در صد ایده آل و مطابق میل شما باشد، اما سعی کنید با همسر خود در نهایت احترام، ادب و عشق برخورد کنید. موفقیت یک ارتباط، به تلاش در طرف در لحظه لحظه ی زندگی مشترک بستگی دارد. این چنین نیست که فقط چند ماه اول زندگی برای بهبود روابط زحمت کشیده و سپس دست از تلاش بردارید تا زندگی مشترک مطبوعی پیش روی تان قرار بگیرد. روزها می گذرند و زوج ها با مشکلات بسیاری در زندگی مواجه می شوند که باید در کنار یکدیگر از آن ها عبور کرده و به هم کمک کنند. در این شرایط خانم ها باید توجه داشته باشند که در برابر مشکلات واکنش بدی نشان ندهند که بعدها پشیمانی شان را فراهم آورد. به یاد داشته باشید اگر پا به پای شوهرتان او را در حل مشکلات همراهی کنید و از خود لطف و دلسوزی نشان دهید، او از هر زمان دیگری شما را بیشتر دوست خواهد داشت. مردان پیش از هر چیز انتظار دارند همسرشان با آن ها دوست باشد و شرایط و موقعیت شان را به خوبی درک کند. اگر می خواهید همسرتان را از خود راضی نگه دارید به توصیه های زیر توجه کنید و آن ها را در زندگی مشترک خود به کار بندید.

برای تصمیم همسرتان ارزش قایل شوید:

این مورد به عنوان یکی از بزرگ ترین مسایل مشکل آفرین در روابط زناشویی محسوب می شود. توجه داشته باشید که نباید نسبت به خواسته ها و نیازهای همسرتان بی توجهی نشان دهید. اگر احساس می کنید که با او همفکر نیستید، پس چرا پیشنهاد ازدواج او را قبول کردید؟ اگر قرار باشد تمام مدت به او بی توجهی کرده و برای حرف هایش ارزش قایل نشوید و او را کوچک و خوار بشمارید، مطمئن باشید که زندگی شما دوام پیدا نخواهد کرد. باید به او اجازه دهید که به عنوان مرد خانه قدرت تصمیم گیری داشته باشد.

ناراحتی خود را به روابط زناشویی مرتبط نکنید:

اگر از دست او ناراحت هستید، بهتر است مشکلات خود را با گفت و گو حل و فصل کنید. شما به عنوان یک همسر موظف هستید که بدون توجه به مسایل جانبی کلیه ی نیازهای همسرتان را برآورده سازید.

مشوق او باشید:

خانم ها به راحتی این کار را در مورد دوستان و اعضای خانواده ی خود انجام می دهند و کاری می کنند که اعتماد به نفس شان افزایش پیدا کند، اما کمتر اتفاق می افتد که در مورد همسر خود این کار را انجام دهند. چون تصور می کنند ضمیر مردها غیر قابل نفوذ است.

 

به زیبایی خود اهمیت بدهید:

مردها به هیچ عنوان به دنبال خانم هایی که تنها چهل کیلو وزن دارند، نیستند! آن ها همسری را انتخاب می کنند که از نظر جسمانی قدرت داشته و بتواند در آینده مادر مناسبی برای فرزندان شان باشد. بنابراین به ظاهر خود اهمیت بدهید. لباس های زیبا و تمیز بپوشید و موهای تان را مرتب کنید.

قابل اعتماد و وفادار باشید:

مردها به دنبال زن هایی هستند که بتوانند به آن ها اعتماد کنند. آن ها زنی را می خواهند که قابل اعتماد باشد و به آن ها وفادار باقی بماند و در شرایط سخت زندگی همراهی شان کند.

به همسرتان احترام بگذارید:

چه چیزی باعث می شود که بعضی از خانم ها احترام مردی که با او ازدواج کرده را نگه ندارند؟ وقتی فرد به شخصی احترام می گذارد، در واقع به خودش احترام گذاشته است. به ویژه زمانی که طرف مقابل همسرش باشد. هرگز او را به خاطر اشتباهاتش سرزنش نکنید یا به باد انتقاد نگیرید. مردان همسری را می خواهند که منطقی باشد و در شرایط بحرانی خود را کنترل کند.

به او اجازه حمایت دهید:

خداوند مرد را حامی زن آفریده است. مردان از انجام این کار لذت می برند و احساس خوبی پیدا می کنند. بعضی از خانم ها تصور می کنند که اگر مردی بخواهد از آن ها حمایت کند، شخصیت شان زیر سؤال می رود. اگر به ازدواج و زندگی مشترک اعتقاد دارید، پس باید حمایت همسرتان را قبول کنید.

خوش اخلاق باشید:

مردان به دنبال همسری هستند که شخصیت زنانه اش شکل گرفته و مهربان باشد. آن ها به دنبال «آرامش» هستند و می خواهند اوقات خوشی را داشته و از زندگی لذت ببرند. بنابراین داد و فریاد کردن را فراموش کنید.

به خلوت همسرتان احترام بگذارید:

مردان نیاز دارند که مدتی را به دور از همسرشان بگذرانند، پس فضای لازم را به آن ها بدهید تا ذهن خود را متمرکز کنند. شاید بخواهند زمانی را با دوستان خود بگذرانند و سرگرمی های مورد علاقه شان را انجام دهند. این کار موجب می شود که سرحال تر و بانشاط تر شوند. اگر همسرتان از شما درخواست کرد که او را راحت بگذارید، این کار را انجام دهید.

او را با معایبش قبول داشته باشید:

برای بعضی از خانم ها سخت است که شوهرشان را همانگونه که هست، بپذیرند و دوست بدارند. سعی نکنید مدل مو، طرز لباس پوشیدن، شغل و حتی دوستان شوهر خود را عوض کنید. او را با تمام محاسن و معایبش قبول داشته باشید.

غذاهای مورد علاقه اش را درست کنید :

ممکن است از مادربزرگ های خود شنیده باشید که راه رسیدن به قلب مردها از شکم شان می گذرد! پس گاهی غذای مورد علاقه ی همسرتان را درست کنید و یک میز شام رمانتیک برایش بچینید تا بداند که شما به فکرش هستید.

برایش هدیه بخرید:

یک هدیه ی کوچک ولی مناسب مثل یک جفت دستکش یا شال گردن کفایت می کند تا بتوانید همسرتان را خوشحال کنید.

از او کمک بخواهید:

در روزهای تعطیل که در خانه هستید و برنامه ی تفریحی ندارید، از او بخواهید در کارهایی که انجامش برای تان سخت است، کمک تان کند. با این کار هم وقت تان پر می شود و هم احساس مردانگی بیشتری به او دست می دهد.

فعالیت های دو نفره انجام دهید:

ببینید همسرتان به چه کارهایی علاقه دارد و با هم برای انجام آن ها برنامه ریزی کنید. با هم به کوه پیمایی بروید و اگر اهل موسیقی و هنر است می توانید به تماشای تئاتر یا کنسرت بروید.

به علایق او توجه کنید:

هر کس دوست دارد زندگی اش را آن طور که می خواهد اداره و خودش نقش اول زندگی اش را بازی کند. به این که همسرتان به چه چیزهایی علاقه دارد و از چه چیزهایی دوری می کند، توجه کنید و سعی کنید کارهایی که دوست ندارد را انجام ندهید.



:: بازدید از این مطلب : 664
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آرایش صورت با پوست تیره رنگ

1-برای داشتن آرایشی متعادل و جذاب ابتدا باید زیر ساخت آن که در هر نوع آرایشی حائز اهمیت است را مد نظر داشته باشیم و آن بیشتر نزدیک سازی پوست به یک پوست ایده آل و صاف است که بیشترین تاثیر را در زیباتر شدن خواهد داشت، بنابر این پوستتان را ابتدا با ضد آفتاب مخصوص آن و سپس با کرم پودر نزدیک به رنگ چهره صاف و یکدست نموده و کمی صبر کنید تا کاملا جذب و بر روی پوست بخوابد. توجه داشته باشید که چون در اینجا پوست تیره مد نظر است، اختلاف رنگ قابل توجهی بین چهره و گردن ایجاد نشود و رنگ کرم پودر را نزدیک به رنگ چهره تنها با یکی، دو درجه اختلاف در روشن تر بودن انتخاب کنید تا فقط رنگ چهره را از گرفتگی خارج سازد.


۲- قدم دوم ابروها هستند که آنها را با سایه ی ابرو و خیلی طبیعی مرتب کرده و کمی حالت می دهیم.

آرایش صورت با پوست تیره رنگ


۳- برای این رنگ پوست با چشمان قهوه ای بهتر است ازسایه هایی با رنگهای متضاد و درگروه روشن استفاده شود زیرا استفاده از این گروه رنگها ی شاد و روشن در بازتر نمودن چهره و خارج ساختن آن از تیرگی کمک خواهد کرد.ابتدا از رنگهای سفید، نقره ای، طلایی برای سایه ی زیرین و سپس با استفاده از سایه های آجری یا بژ به روشن تر شدن رنگ چشمها کمک کرده و در نهایت بسته به رنگ لباس سایه های روشن آبی، صورتی، بنفش کاملا روشن و یا در صورت مشکی یا سفید بودن لباس از کمی سایه ی خاکستری به شکل هشت کوچک در پشت چشمها استفاده نمایید.

۴-برای کشیدن خط چشم در این گروه رنگ پوست با چشم قهوه ای بهتر است ازخط چشمهای پودر ی به رنگ مشکی مات یا خاکستری تیره که بسیار چهره را جذاب و زیباتر می سازد استفاده نمایید که زیر چشمها را به دلخواه می توانید از همین خط چشم خاکستری و یا مداد قهوه ای استفاده کرده و یا از همان سایه های روشن پشت چشم به شکل خیلی کم و تنها در حد هاله ای کمرنگ بکشید.

زدن ریمل تنها بر روی مژه های بالا و یا هر دو تفاوتی نمی کند که بسته به ریزی و درشتی چشمها سلیقه ایست و البته در زیباتر شدن چشمها بسیار موثر است.


۵-رژ لب و رژ گونه را بهتر است از رنگهای روشن و مات مثل صورتی بسیار روشن یا به اصطلاح کالباسی که بسیار چنین پوستهایی را زیباتر و جذاب تر نشان خواهد داد و همینطور رنگهای کرم و آجری بسیار روشن انتخاب کنید.

منبع:سیمرغ

  •  



:: بازدید از این مطلب : 594
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

خوراکی های جهت شفافیت پوست!
آیا می دانید بعضی از خوراکی ها باعث شفافیت پوست شما می شوند؟اما چه خوراکی هایی؟


اگر از میوه‌ و سبزی‌جات تازه‌ای كه حاوی كاروتنوئید بالا هستند مانند هویج و گوجه فرنگی، 5 بار در روز مصرف كنید پس از مدتی متوجه شفافیت پوست خود خواهید شد و دیگر تمایلی به برنزه كردن آن نخواهید داشت.

شما تنها با مصرف 5 بار میوه و سبزی‌جات در روز می‌توانید ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم را به بدن خود برسانید و به این طریق سلامتی خود از جمله پوستتان را تضمین كرده و آن را شفاف كنید.

با افزودن مواد غذایی تازه به برنامه غذایی خود، به ویژه آن كه آن‌ها را جایگزین مواد غذایی فرآوری شده و چرب كنید به سلامتی خود كمك بزرگی كرده‌اید و اگر به طور منظم این برنامه غذایی را اجرا كنید، پس از یك دوره زمانی شاهد آثار مثبت آن بر روی پوست و بدن خود خواهید بود.

با مصرف میوه و سبزی‌جاتی كه حاوی مقدار زیادی كاروتنوئید هستند، پس از چندی، تن رنگ پوست شما تغییر خواهد كرد و قطعا سالم‌تر از زمانی خواهد شد كه زیر نور خورشید بنشینید و پوست خود را برنز كنید.

به یاد داشته باشید پوست خود را ممكن است مانند سبزی‌جات بپزید ولی قطعا نتایج، یكسان نخواهد بود!!!

محققان طی تحقیقات اخیر خود بر روی چند داوطلب، تاثیر قبل و بعد از مصرف كاروتنوئید را روی پوست آنان مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیدند كه مصرف میوه و سبزی‌جات  حاوی كاروتنوئید بالا به مقدار 5 بار،‌ در روز باعث شده آنان نسبت به زمان قبل از مصرف این مواد غذایی،  از تن رنگ پوست خود احساس رضایت بیشتری داشته و دیگر تمایلی به برنز كردن پوست خود در زیر نور خورشید ندارند

میوه‌ و سبزیجات حاوی كاروتنوئید، نه تنها منابع خوبی از ویتامین A هستند بلكه از آسیب‌پذیری سلول‌های بدن در برابر رادیكال‌های آزاد محافظت كرده و عملكرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشند.

مقدار كاروتنوئید موجود در میوه‌ و سبزی‌جات را در اكثر موارد می‌توان از روی رنگ آن‌ها تشخیص داد.

برای مثال، میوه و سبزی‌جات با رنگ نارنجی مانند هویج، زردالو، انبه، كدو حلوایی و نیز میوه و سبزی‌جات با رنگ سبز تیره مانند اسفناج را می‌توان از جمله مواد غذایی حاوی كاروتنوئید بالا مثال زد و كاروتنوئید به شكل لیكوپن را می‌توان در برخی مواد غذایی مانند گوجه فرنگی و گریپ فروت صورتی پیدا كرد.

برای استفاده حداكثر از كاروتنوئید موجود در مواد غذایی، بهتر است این مواد به صورت خام و یا كمی پخته، مصرف شوند چرا كه بخارپز كردن و پختن طولانی این مواد، مقدار كاروتنوئید موجود در آن‌ها را به حداقل می‌رساند



:: بازدید از این مطلب : 551
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 
غذاهایی برای داشتن رابطه جنسی بهتر
اگر امروز رژیم غذاییتان را به طرز صحیحی تنظیم کنید مطمئن باشید که بهترین رابطه جنسی را خواهید داشت و هر روز بهتر و بهتر می شوید.

 

مقاله ای که پیش روی شماست براساس این نظریه است که الف) مردها غذاهایی را دوست دارند ب) مردها روابط جنسی را نیز دوست دارند. ج) پس،خوردن چیزهایی که رابطه جنسیتان را بهتر می کند برایتان مهم نیست؟ اگر موافقید چاقو و چنگالتان را تیز کنید.با کمک گرفتن از متخصصین تغذیه و مطالعات اخیر، 10 تا از بهترین غذاهایی که در داشتن روابط جنسی بهتر در هر سن و در هر مرحله از زندگی به شما کمک می کند را معرفی می کنیم.
الیزابت وارد یک متخصص تغذیه می گوید:اگر مشکلاتی در خونرسانی بدنتان دارید،اگر دچار مشکلی می شوید که مانع تولید اسپرم های بالایی می شود با چند تغییر ساده در رژیمتان می توانید این شرایط را تسکین دهید.

تخم مرغ

فایده: با خوردن تخم مرغ تحریک پذیری پسرها کمتر می شود.
 برای اینکه اعصابتان را آرام کنید،با یک بشقاب تخم مرغ در صبح سعی کنید همه چیز را آسان بگیرید. املت،آب پز،یا تخم مرغ جوشیده یک منبع خوب ویتامین ب می باشند و همچنین یک ماده غذایی کلیدی و اصلی برای داشتن رابطه جنسی پرهیجان و عاری از استرس می باشد.
دکتر یاول لاچنس رئیس انستیتو تغذیه دانشگاه روتجرز می گوید:هر زمانی که احساس اضطراب،و استرس کردید ویتامین ب اولین چیزی است که در بدنتان به اتمام رسیده و به آن نیاز دارد.ویتامین ب شما را از استرس دور می کند،به شما کمک می کند تا در هنگام رابطه جنسی آرام باشید و احساس خشم و عصبانیت را کاهش داده و درجلوگیری از انزال زودرس کمک می کند.
 
کرفس
فایده:....
کرفس خوراکی چسبناکی است که مزه ای شبیه آب دارد اما می تواند رابطه جنسی شما را بهبود بخشد.هر ساقه کرفس حاوی اندرواستنون و اندرواستنول می باشد،این دو،دو ماده شیمیایی هستند که به شما در جلب کردن نظر خانم ها کمک می کند.(نگران نباشید. این استروئید با استروئید اندرواستندیون متفاوت است) وقتی شما یک ساقه کرفس را می جوید شما اندرواستنون و بوی اندرواستنول را درون دهانتان آزاد می کنید .سپس آنها از پشت حلق شما به سمت بینیتان به گردش در می آیند.فرمون(ماده شیمیایی بودار) تحریک های بدنتان را بالا می برد و باعث می شود تا سیگنالهای خوش بو کننده را به بدنتان بفرستد.دفعه بعد حتما کرفس را امتحان کنید.دکتر هیرش معتقد است که فرمون ها فورا تاثیر می گیرد پس باید به خانمهایی که پیرامونتان هستند توجه کنید که بی درنگ جذب شما می شوند.آیا تابه حال کرفس را از غذایتان حذف کرده اید؟ کرفس یک غذای کم کالری،با فیبر بالا است پس می توانید هرآنچه که می خواهید از آن بخورید. پشیمان نمی شوید.
 
بستنی وانیلی
فایده: می توانید تا جایی که می شود از آن بخورید.
بستنی دارای سطح بالایی از کلسیم و فسفر است،کلسیم و فسفر دو ماده ای هستند که انرژی ماهیچه هایتان را تامین می کند و تمایلات جنسی شما را بالا می برد.
سارا بروور مولف کتاب "محرکهای جنسی خود را افزایش دهید" معتقد است که کلسیم (200 میلی گرم در یک کاسه) لذت جنسیتان را تقویت می کند زیرا ماهیچه هایی که کنترل کننده انزال است برای گرفتگی و انقباض به کلسیم احتیاج دارد.فقط بستنی از نوع وانیلی آن را انتخاب کنید. یک مطالعه که بر روی درمانهای چشایی و بویایی در شیکاگو و موسسه تحقیقات علمی انجام شد نشان داد که زمانی که مردها بوی وانیل را استشمام می کنند،آنها را درحالت ریلکس قرار می دهد،و باعث کاهش اضطراب و بروز احساساتشان می شود.
 
آجیل
مصرف سیگار،آلودگی هوا،و آلودگیهای دیگر در هوا می توانند باعث تخریب اسپرم آقایان شود و دی ان ای داخل سلول هایتان را دگرگون کرده و خطر تولید مثل را افزایش دهد.برای جنگیدن با این آلاینده ها چه باید کرد؟ از آجیل استفاده کنید.آجیل های برزیلی یک منبع غنی از سلنیوم هستند. سلنیوم ماده ی معدنی است که به سالم نگه داشتن اسپرم ها کمک می کند و همچنین به شناور شدن آلاینده ها کمک می کند.وقتی محققان در ایالت کینگدم متوجه مشکلات باروری مردان شدند، جذب سلنیوم آنها را افزایش دادند، درنتیجه سلولهایشان به شدت بارور شدند و همچنین سلولهای بادوام تری به دست آوردند. کیت آیوب سخنگوی موسسه رژیم آمریکا می گوید: آجیل همچنین یک منبع غنی از ویتامین ای است، یک آنتی اکسیدانی که از سلولهای اسپرم درمقابل آسیب های رادیکال آزد محافظت می کند.
 
جگر
فایده:
تعداد اسپرم ها را افزایش می دهد.
مقدار کمی از جگر منبع سرشاری از ویتامین آ است که برای افزایش قدرت باروری مفید می باشد. مطالعات نشان می دهند که مردانی که روزانه به مقدار فراوانی ویتامین آ مصرف می کنند تعداد اسپرم هایشان بالاتر و روابط جنسی بهتری نسبت به کسانی که ویتامین آ مصرف نمی کنند دارند.زمانی که ویتامین آ بدن کم می شود تولید اسپرم هم به طور چشمگیری کاهش مییابد.جگر نیز یک منبع غنی از روی است. بدن 5 میلیگرم روی دفع می کند (یک سوم نیاز روزانه تان). بنابراین آخر هفته بدنتان روی را ذخیره کرده است.  
 
هلو
پرتقال یک منبع عالی ویتامین ث است اما هلوی یخ زده انتخاب بهتری است.اگر شما به دنبال این هستید که کاستی های بدنتان را جبران کنید این بسیار حائز اهیمت است.یک متخصص تغذیه در فیلادلفیا می گوید:مردانی که به مقدار کافی ویتامین ث دریافت نمی کنند اسپرم هایی با کیفیت پایین تولید می کنند.
محققان دانشگاه تگزاس دریافتند که مردانی که حداقل 200 میلیگرم ویتامین ث به صورت روزانه مصرف می کنند اسپرهای بیشتری تولید می کنند تا افرادی که ویتامین ث کمتری مصرف می کنند.رئیس مرکز طب باروری مردان معتقد است که ویتامین ث همچنین از انبوه شدن اسپرم ها جلوگیری می کند.یک بسته تکه های هلوی یخ زده فریز شده ویتامین ث بیشتری نسبت به هلوی تازه دارد.آنها را یه شیر و غلات صبحانه تان اضافه کنید.یک فنجان میوه دوبرابر بیشتر از نیاز روزانه تان ویتامین ث دارد.
 
بلوبری
فایده: باعث نعوظ می شود.
ویاگرا را فراموش کنید.کپسولهای آبی طبیعی که برای توان جنسی مفید است ممکن است بیشترین کار را برای شما انجام دهد.پروفسور علم تغذیه در دانشگاه مین می گوید:بلوبری یکی از بهترین غذاهای مخصوص مردان مسن دارای مشکل نعوظ است. آنها به شکل فیبرهای حلال ذخیره شده و قبل از اینکه کلسترول منقطع و شکسته شود یا جذب شده و در طول دیواره سرخگرها ته نشین شود به وارد شدن کلسترول اضافی به دستگاه گوارش کمک می کند تا سریعتر دفع شود.همچنین غنی از موادیست که به استراحت مجرای خونتان کمک می کند و گردش خون را بهبود می بخشد. مزایای کلسترول پایین و جریان خون چیست؟ هرچه سن مردان بالا می رود و جریان خونشان بیشترشود نعوظ بیشتری هم خواهند داشت. پروفسور علم تغذیه دانشگاه برای داشتن توان جنسی بالاتر و عملکرد بهتر خوردن بلوبری را به مقدار 3 یا 4 بار در هفته توصیه می کند.
 
صبحانه دارای غلات
آیا برای داشتن رابطه جنسی بی حوصله و خسته هستید؟ صبحانه تان را چک کنید و مطمئن شوید که موادی را می خورید که دارای تیامین و ریبوفلاوین باشد. هر دو این ویتامین به شما کمک می کند تا انرژیتان را به طور موثر به کار بگیرید بنابراین با خوردن این ویتامین ها در هنگام تماشای تلویزیون از خوابیدن امتناع می کنید.این دو ویتامین همچنین برای سیستم عصبی بسیار اساسی و حیاتی است تا به طور مناسب عمل کند.عملکرد بهتر اعصاب به معنی تحریک و لذت بیشتر هنگام روابط جنسی است.هر چقدر سنتان بالا می رود،بدنتان برای جذب ویتامین ها که به نحوه عملکرد سیستم عصبیتان کمک می کند زمان زیادتری لازم دارد.بنابراین لازم است که شما نیرو و انرژیتان را افزایش دهید.نان ها و غلات منبع خوبی از نیاسین هستند،نیاسین یک ویتامینی که برای ترشح هیستامین ضروری است و یک ماده شیمیایی است که بدنتان برای رها کردن لذت جنسی به آن نیاز دارد.
 
گوشت کبابی
زمانی که شما به مدت یک یا دو دهه با شخصی به سر می برید کم کم جذابیت ها کاهش می یابد.روش ساده ای که روابط جنسی را بهبود می بخشد چیست؟ گوشت کبابی و مقداری گوشت راسته گوسفند بخورید.پروتئین موجود در گوشت سطح دوپامین و نور آدرنالین را بالا می برد. دوپامین و نور آدرنالین دو ماده شیمیایی در مغز هستند که حساسیت حین روابط جنسی را بالا می برد.استیک همچنین از روی سرشار است،روی یک ماده معدنی است که تمایلات جنسی را با کاهش تولید هورمونی به نام پرولاکتین بالا می برد و با تحریک مداخله می کند.و بهتر از همه خوردن گوشت قرمز است که به بالا بردن تستوسترون)هورمون جنسی مردانه( کمک میکند درحالی که تولید هورمون جنسی متصل به گلوبولین را محدود می کند. یک ماده ای که از گردش خون آلت تناسلی جلوگیری کرده و توان جنسی مردانه را کاهش می دهد.
 
شکلات
فایده: مصرف طولانی مدت آن شما را به یک شخص حساس تبدیل می کند
بعد از خوردن استیک عصرها را با خوردن شکلات قهوه ای سپری کنید.کاکائوی موجود در شکلات شامل متیلکسانتین است، متیلکسانتین یک ماده محرکی است که حساسیت بدن را بالا میبرد.شکلات همچنین شامل فنیلتیلامین است، یک ماده شیمیایی که به مقدار بالایی تحریک کننده است.وارد می گوید: برای بسیاری از افراد،احساس،شبیه شور و هیجان داشتن هنگام تجربه اولین عشقشان است.



:: بازدید از این مطلب : 673
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آیا کرم های لاغری جواب می‌دهند؟
کرم های لاغری همیشه وعده های فریبنده ای می‌دهند، مثلاً می‌گویند: چندین سانتی متر دور کمر یا ران های تان را به راحتی و بدون رژیم غذایی و ورزش کم کنید.

 
کرم های لاغری چه طور عمل می‌کنند؟
در بازار ده ها نوع کرم لاغری وجود دارد که هر کدام ترکیب خاص  و عناصر فعال خود را دارند.
با این حال مکانیسم کارکرد همۀ آنها همیشه یکسان است.
کرم با نفوذ در داخل پوست مواد فعالی را برای از بین بردن سلول های چربی وارد آن می‌کند. سلول های چربی که قرار است از بین بروند، همان سلول هایی هستند که در پوست وجود دارند و سلولیت یا اثر پوست پرتقالی را ایجاد می‌کنند.

کرم های لاغری: مشکل این است که...
بنابراین خوب است بدانیم که کرم های لاغری دقیقاً چه کار می‌کنند: این کرم ها باعث کم شدن چند سانتی متر از سایز خواهند شد و در عین حال ظاهر پوست را حفظ می‌کنند...اما در همۀ موارد منظور آن لاغر شدن به معنای سنتی اش یعنی از بین بردن "واقعی" چربی ها نیست.
کم کردن واقعی وزن فقط از طریق تغذیه ای متعادل و فعالیت جسمی منظم حاصل می‌شود.
کرم های لاغری فقط بر روی چربی های زیر پوست یعنی انواع شکل های سلولیت اثر می‌گذارند، البته این هم بد نیست!

آیا کرم های لاغری مفید اند؟
به هر حال با اینکه کرم های لاغری تأثیر عمیقی ندارند، باز هم جذاب و فریبنده هستند، چرا که در نهایت ما را زیبا می‌کنند...
موضوع مفید بودن این کرم ها، حتی در سطح پوست هم باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد.
هر ساله، ممکن است تعداد زیادی کرم های لاغری جدید وارد بازار بشوند. و با این حال، تمام مارک ها تضمین می‌کنند که محصول آنها بر اساس تحقیقات و مطالعات بسیار زیادی تهیه شده است.
اما هر سال، بسیاری از زنان پول هنگفتی صرف خرید این کرم ها می‌کنند که واقعآً هیچ تأثیری در از بین بردن سلولیت ندارند...

 

افزایش خواص کرم های لاغری
خیلی مهم نیست که چه کرمی انتخاب کرده اید، اما برای دریافت بیشترین تأثیر، تمام موارد برای بالا بردن شانس را در نظر داشته باشید و این چند توصیۀ ما را به خاطر بسپارید:
قبل از هر چیز، هنگام مالیدن کرم، محل مورد نظر را خوب ماساژ دهید. انجام حرکات دست بر روی اپیدرم به اندازۀ خود محصول حائز اهمیت است...
برای تأثیر بیشتر از ماساژهای انرژیتیک بهره ببرید. همیشه باید این کار را از پایین به سمت بالا انجام دهید تا جابه‌جایی و بنابراین تخلیۀ سلول های چربی به خوبی صورت بگیرد.
حواستان باشد که در ماساژ دادن افراط نکنید... یک ماساژ مفید قرمز شدن موضع را با خود به همراه دارد اما درد را نه!
اگر دست های تان خیلی قوی نیستند، می‌توانید روی دستگاه ماساژ یا کرم هایی که همراه شان دستگاه ماساژ دهنده دارند، هم حساب کنید.

پی گیر باشید: اثربخشی کرم های لاغری به بیشترین حد خود می‌رسد، اگر هر روز آن را روی پوست تان بمالید، حتی دو بار در روز هم جا دارد.
بعد از دوش گرفتن یا حمام کردن، کرم را بمالید: در این شرایط پوست تان بیشترین قابلیت دریافت کرم را خواهد داشت.
به طور مرتب پوست تان را پاک سازی کنید، این کار نفوذ کرم به داخل پوست را آسان تر می‌سازد.



:: بازدید از این مطلب : 517
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

بسیاری از خانم‌ها دوست دارند رژیم‌غذایی داشته باشند اما از این‌كه این نوع رژیم‌ها روی پوست و زیبایی آن‌ها تاثیر منفی بگذارد نگران هستند، حالا بهترین متخصصان پوست به شما می‌گویند هركدام از رژیم‌های غذایی معروف برای پوست و زیبایی مفید هستند یا مضر؟


رژیم غذایی خوب باعث تناسب اندام و كاهش وزن می‌شود اما اثرات مفید رژیم‌های غذایی محدود به این 2 نیست. غذایی كه می‌خورید، (از آنتی‌اكسیدان‌های ضد‌چروك در میوه‌ها و سبزی‌ها گرفته تا اسیدهای چرب مفید و مرطوب‌كننده موجود در ماهی‌ها) به همان اندازه كه بر اندام‌تان تاثیر می‌گذارد، روی پوست‌تان هم اثر دارد. اما رژیم غذایی شما با پوست‌تان سازگار است یا این‌كه به آن لطمه می‌زند؟ برای جواب این سوال از پزشكان حرفه‌ای كمك خواستیم تا در مورد اثرات 5 نوع از رژیم‌های متداول روی زیبایی و ظاهر شما بحث كنند. این مطلب را بخوانید تا ببینید كه آیا شما نمره خوبی در آزمون زیبایی كسب می‌كنید یا نه و همچنین راه‌های بهترخوردن برای پوست بهتر را یادبگیرید.



اگر افراط نكنید

رژیم مدیترانه‌ای 

رژیم‌هایی كه با استفاده از مواد مدیترانه‌ای تهیه می‌شوند؛ غذاهای مردم لبنان و ایتالیا و یونان از این دسته غذاها هستند.

ماهی، سبزی‌ها، روغن زیتون و میوه‌ها در این نوع رژیم باعث سلامت قلب می‌شوند و چربی‌های اضافی بدن را از بین می‌برند. یك تحقیق جدید در ایتالیا به این نتیجه رسیده كه این رژیم باعث جلوگیری از بیماری‌هایی مانند ملانوما كه كشنده‌ترین نوع سرطان پوست است، می‌شود. در ضمن مطالعات گسترده آزمایشگاهی نشان داده، چربی‌های امگا3 در ماهی باعث تقویت بافت‌های زیرپوستی می‌شود و آن را قوی و كشسان نگه می‌دارد. 

آنتی‌اكسیدان‌هایی كه در سبزی‌ها وجود دارند، باعث مقاومت پوست در برابر اشعه ماورای بنفش و بقیه فاكتورهایی می‌شود كه به كلاژن و الاستین، 2 فاكتور لازم برای كشسانی و حفظ انعطاف و جوان ماندن پوست، آسیب می‌رسانند. نتیجه این است كه با این رژیم غذایی بعدها چروك كمتر و پوست صاف‌تری خواهید داشت.

روغن زیتون، گوجه‌فرنگی و سركه انگور هم آنتی‌اكسیدان‌هایی دارند كه جلوی فعالیت واكنش‌های شیمیایی كه باعث آفتاب سوختگی و سایر ضررهای آفتاب به پوست می‌شوند را می‌گیرند. 

پیشنهاد پزشك: (دكتر لزلی بومان، متخصص پوست و مو و عضو هیئت‌مدیره مركز تحقیقاتی زیبایی میامی) سركه انگور و سركه بالزامیك هم ماده ضد‌چروكی به نام رزوراترول دارند و پیشنهاد می‌كنم كه سالادتان را با این سركه‌ها بخورید، اما زیاده‌روی كردن آن باعث خشكی پوست‌تان می‌شود، پس به اندازه بخورید.




 
چربی بخورید!

رژیم كم چربی ( Low-fat)

  مثل رژیم‌هایی كه به «زیاد بخور و لاغر شو» معروف هستند

كم‌كردن چربی‌های اشباع كه در گوشت و شیر خالص پیدا می‌شود، برای تناسب اندام و سلامت قلب بسیار مفید است. كم كردن چربی‌های حیوانی باعث كمتر تولید شدن رادیكال‌های آزادی شود كه در پیری پوست نقش دارند. با وجود این برای سلامت و نشاط پوست، كمی چربی لازم است؛ چربی‌هایی كه در مغزها و روغن زیتون پیدا می‌شوند بهترین نوع چربی هستند. چربی باعث می‌شود بدن بتواند آنتی‌اكسیدان‌های مفید و ویتامین‌های محلول در چربی (K,E,D,A) را جذب كند. این مواد باعث استحكام پوسته سلول‌ها می‌شوند و لایه زیری پوست را تقویت می‌كنند. در نتیجه پوست صاف‌تر و جوان‌تری خواهید داشت. 

پیشنهاد پزشك: (دكتر چریل كارچر، متخصص پوست و زیبایی در نیویورك كالج) پیشنهاد می‌كنم حتما سعی كنید در رژیم‌تان، حداقل 20درصد از كالری‌ها را از چربی‌های غیراشباع بگیرید. 

(دكتر بامن):سبزی‌ها را در روغن زیتون و با حرارت كم تفت دهید و به سالادتان مغزهایی مثل مغز تخم آفتابگردان و تخم‌صنوبر اضافه كنید. ماهی، كنجد، تخم‌كتان و تخم‌مرغ را هم فراموش نكنید؛ لینولیك اسیدی كه در روغن‌های گیاهی یافت می‌شود باعث انسجام بافت پوستی شده و این انسجام باعث می‌شود كه رطوبت درون پوست حفظ شود و از آن در برابر تحریك‌ها محافظت می‌كند.




 
تا می‌توانید آب بنوشید

رژیم پرپروتئین و كم كربوهیدرات

مثل رژیم غذای مردم دریای جنوب و رژیم معروف اتكینسون

خبر خوب برای این گروه این است كه كم كردن مصرف نان سفید، پاستاها و شكر تصفیه شده جلوی شل شدن پوست را می‌گیرند، در عین حال ترشح كورتیزول (هورمون استرس) را كم می‌كنند و از سكته پیشگیری می‌كنند. آنتی‌اكسیدان‌ها، روی و پروتئین‌های كلاژن ساز جزو موادی هستند كه در غلات و مواد‌غذایی تازه یافت می‌شونداما سعی كنید به بهانه این رژیم غذایی در مصرف گوشت زیاده روی نكنید. با این‌كه خوردن گوشت قرمز باعث تقویت لایه محافظ زیر پوست می‌شود اما زیاده‌روی در آن باعث افزایش رادیكال‌های آزادی می‌شود كه با مداخله در واكنش‌های سلولی، باعث مرگ سلولی و پیری پوست و زیبایی آن می‌شوند.

پیشنهاد پزشك: (دكتر لیزا آیران، متخصص پوست و زیبایی، نیویورك) برای مرطوب نگه داشتن پوست‌تان آب زیادی بنوشید و سعی كنید هر از چندگاهی به جای گوشت قرمز از ماهی استفاده كنید. خوردن سبزی‌های تازه را هم فراموش نكنید.



روغن اضافه كنید

رژیم گیاهخواری

به هر دلیلی كه گیاهخوار هستید (اخلاقی یا فقط برای سلامت)، برای جبران گوشت نخوردن باید از مواد‌غذایی تازه و غلات بیشتری استفاده كنید كه این خبر خوشی برای پوست شما است، چون آنتی‌اكسیدان‌های موجود در این مواد‌غذایی، باعث خنثی كردن رادیكال‌های آزاد می‌شوند. رادیكال‌های آزاد جزو موادی هستند كه با چین و چروك و پیری زودرس پوست ارتباط دارند.

پروتئین‌های موجود در مواد گیاهی برای پوست خیلی مفید هستند، مثلا اكثر دانه‌های گیاهی عنصر روی دارند كه ضد‌جوش است و باعث كم كردن التهاب پوست هم می‌شود كه علت پشت پرده قرمزی پوست و چروك‌های زودرس است. بعضی تحقیقات نشان می‌دهند، لبنیات هم در جلوگیری از جوش‌ها و آكنه تاثیر دارند. اگر در خوردن لبنیات مشكل دارید، از دیگر منابع پروتئینی استفاده كنید.

پیشنهاد پزشك: (دكتر بومان) رژیم گیاهخواری به‌دلیل داشتن چربی كم باعث خشكی پوست می‌شود، پس حتما روغن‌هایی مثل زیتون و آفتابگردان را در رژیم خود لحاظ كنید چون این مواد جلوی از دست دادن آب توسط پوست را می‌گیرند و پوست مرطوب و نرم می‌ماند.



پروتئین بخورید

رژیم‌ خام‌خواری

 یعنی رژیمی كه در آن از خوردن غذاهای پخته خودداری می‌شود

خام‌خوارها معمولا در رژیم غذایی خود از مغزها، آجیل، جوانه‌ها و غلات استفاده می‌كنند و اعتقاد دارند نپختن غذا باعث حفظ آنزیم‌های طبیعی آن می‌شود، به هضم غذا كمك كرده و با جلوگیری از دریافت انرژی اضافی، باعث وزن كم كردن می‌شود. درحالی‌كه پزشكان این دلایل را به‌طور كامل قبول ندارند اما هیچ‌كس منكر این نمی‌شود كه این مواد‌غذایی باعث نشاط پوست می‌شوند. علاوه بر آن، روغن‌های سالمی كه در مغزها یافت می‌شود و روغن‌های گیاهی مثل روغن‌زیتون، باعث استحكام پوسته سلول‌ها می‌شود و كشسانی آن را زیاد می‌كند اما یكی از مضرات چنین رژیمی این است كه وقتی پروتئین‌های گوشتی نخورید، مواد لازم برای ساخت كلاژن به بدن‌تان نمی‌رسد و در نتیجه پوست‌تان آن حالت منعطف و سرحال را ندارد.

نسخه پزشك: (دكتر لیزا آیران): بهتر است مصرف جوانه، سوشی، سویا و انواع دیگر پروتئین‌های خام را زیاد كنید تا مواد مورد نیاز برای ساخت كلاژن به بدن‌تان برسد و برای استحكام سلول‌های پوستی، چربی‌های مفید را از موادی مثل بادام، تخم كتان و روغن زیتون دریافت كنید.



:: بازدید از این مطلب : 577
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


بر این اساس به منظور جلوگیری از عارضه پوکی استخوان بهتر است ورزش را هرچه زودتر آغاز كنید ، زیراكه ورزش برای ساختن و نگهداری استخوان های نیرومند در زندگی ضروری است.

اگرچه برای استحکام استخوانها ، تمام ورزشها تاثیر یکسانی ندارند. بهترین نوع ورزش برای تحریک رشد استخوان، فعالیتی است که برتمام استخوانها اثر گذار باشد، این فقط به معنای راه رفتن یا وارد کردن سنگینی به استخوانها نیست، بلکه هر نوع فعالیتی است که به اسکلت بدن (بیشتر از فعالیت های بی تحرک هرروزه که به آن عادت داریم) یا ماهیچه هایی که استخوانها را احاطه کرده اند فشار وارد می آورد.

تمامی استخوانها به هر فشاری که به آن وارد می شود واکنش نشان می دهند ، به هنگامی که استخوان احساس فشار کند یا از یک فعالیت برانگیخته شود، تمایل بیشتری به محکمتر شدن پیدا می کند و بدن را مجبور به ساختن استخوان های بیشتری می‌کند، که به این امر قانون ولف گفته می شود.

این مکانیزم بسیار خاصی است و فقط استخواهایی که به آنها فشار آمده محکمتر می شوند. برای مثال برگزاری دوی آرام موجب تقویت استخوان های مچ و ساق پا و حتی مفاصل رانها می شود اما هیچ گونه تاثیری بر استخوانهای مچ دست و یا نواحی بازوها نخواهد داشت.

همچنین تجربه نشان داده است که بازیکنان حرفه ای تنیس دارای استخوانهای بسیار محکمتر و ضخیم تری در بازویی که توسط آن راکت را می گیرند هستند تا بازوی دیگر بدنشان.

براساس قانون ولف عکس این موضوع هم صادق است، استخوان‌هایی که در طول زندگی ازآنها استفاده نشود و فشاری بر آنها وارد نشود بتدریج ضعیف تر می شوند.

به طور مثال هنگامیکه بازو یا پای بیماران را گچ می گیرند و آنان بی حرکت می شوند، استخوان های آن نواحی به تدریج ضعیف می شوند و پس از بهبود شروع به فعالیت و بتدریج دوباره قوی می شوند. زیرا هنگامیکه گچ باز می شود، از عضو گچ گرفته شده به طور طبیعی استفاده می شود.

برای بالابردن قدرت استخوانها باید ورزش كرد

بهترین ورزش برای ساختن استخوانهای کل بدن وزنه برداری می باشد. یک برنامه خوب وزنه برداری که شامل قسمت فوقانی، پایینی و مرکز بدن (شامل نواحی شکم، لگن و ستون فقرات) باشد تمام استخوانهای بدن شما را محکم می سازد.

بر خلاف ظاهر این ورزش ، وزنه برداری بخصوص برای زنان بسیار مهم است، زیرا ورزشی که به استخوانها فشار نمی آورد باعث استحکام یا رشد آنها نمی شود.

نکته خلاف انتظار دیگر ورزش شنا است. این ورزش برای قلب، ناحیه تحتانی کمر و داشتن اندامی مناسب - با ماهیچه های قوی - بسیار مفید است اما چون در آب دچار بی وزنی می شویم سهم چندانی در ایجاد تراکم استخوانها ندارد.

حالت ورزش شنا دقیقآ شبیه به مشکل فضانوردان در فضا است. زیرا آنان در فضا حالت بی وزنی دارند و مقدار فاحشی از تراکم استخوانها و کلسیم خود را حتی با بهترین ورزشهای طراحی شده در پرواز از دست می دهند.

هشدار به افرادی که دارای پوکی استخوان هستند

استخوانهای شما از حد طبیعی خود ضعیف ترند و درشروع کردن هر نوع ورزشی باید دقت کنید. باید از ورزشهایی که سبب زمین خوردگی یا فشار و کشش زیاد بر استخوانها، که می تواند موجب شکستگی آنها شود پرهیز کنید.

بهتر است در باره انتخاب نوع ورزش با پزشک خود مشورت کرده و برنامه ورزشی خود را تحت مراقبت او صورت دهید تا از ضعیف تر کردن استخوانها پیشگیری شود. زیرا ، برنامه های ورزشی متنوعی برای افزایش تعادل و جلوگیری از زمین خوردن و شکستگی استخوانها وجود دارند.

شما با راهنمایی پزشک معالج می توانید از برنامه های سلامت استخوان استفاده کنید و با ورزش كردن آنان را قوی كنید و اینكه هیچگاه برای ساختن استخوانها دیر نیست.
  •  



:: بازدید از این مطلب : 570
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

دارویی دست ساز و خانگی برای سفید کردن دندانها

پولی که با دست خود بسختی بدست آورده اید را صرف خرید سفید کننده‌های گوناگون از داروخانه نکنید! میتوانید بصورت کاملاً رایگان همان نتایج را در خانه حاصل نمایید! پول خود در کلینیکهای گرانقیمت برای سفید کردن دندانهایتان خرج نکنید! می‌توانید با موادی که احتمالاً هم اکنون در جعبه داروها و کابینت آشپزخانه تان موجود است اقدام به سفید کردن دندانهایتان نمایید. خودتان را با ژلهای مخصوصی که مجبورید روی دندانهایتان نگه دارید اذیت نکنید. از خرید دهان شویه‌های مربوط به افراد سیگاری صرفه نظر کنید! شما به همه آنچه که برای درخشان و سفید کردن دندانهایتان نیاز دارید هم اینک در خانه دسترسی دارید. به یاد داشته باشید که این دستورالعمل ساده و کارا میباشد.

مواد مورد نیاز

همه آنچه که برای سفید کردن دندانهایتان نیاز دارید محصولات خانگی ساده ای هستند که بسادگی یافت میشوند. ابتدا به آشپزخانه رفته و درب کابینت را باز کنید؟ آیا جوش شیرین دارید؟ احتمالاً بله! تقریبا دو قاشق چای خوری از آن را در فنجان ریخته و به سمت جعبه دارو حرکت کنید. درب آن را باز کنید. آیا هیدروژن پروکساید (آب اکسیژنه) ۵% درون آن یافت می‌شود؟ احتمالاً این ضد عفونی کننده محبوب خانگی را هم در اختیار دارید!

روش تهیه خمیر مخصوص

دو یا سه (بیشتر یا کمتر) قاشق چای خوری از هیدروژن پروکساید (آب اکسیژنه ۵%) را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر ایجاد شود. اگر خمیر کاملاً شکل نگرفت مقدار جوش شیرین و هیدروژن پروکساید را کم و زیاد کنید تا بصورت کامل شکل بگیرد و مانند خمیر دندان شود. اگر مایل بودید میتوانید مقداری چاشنی نعنا و یا اندکی خمیر دندان به آن اضافه کنید.

روش استعمال خمیر سفید کننده

دندانهای خود را با خمیر مسواک کنید و اجازه دهید حداقل تا ۲ دقیقه روی دندانهایتان باقی بماند. خمیر را قورت ندهید! چون حتماً مزه اش را دوست نخواهید داشت. میتوانید از نکات بالا برای بهتر شدن مزه خمیر استفاده کنید.

پس از استعمال خمیر

بعد از مصرف خمیر با خمیر دندان معمولی اقدام به مسواک کردن نمایید تا مزه دهانتان تغییر کرده و هیدروژن پروکساید باقی مانده شسته شود. از اینکه چقدر دندانهایتان سفید و درخشان شده اند شگفت زده خواهید شد! بسیاری از افراد سیگاری و قهوه خور از این روش استفاده میکنند.

اگر دچار مشکل دندان و دهان بودید: اگر مبتلا به تبخال، آفت، پوسیدگی دندان، تورم لثه و دیگر بیماریهای دندان و دهان بودید حتماً پیش از بکارگیری این خمیر با پزشک خود مشورت کنید.

میزان استعمال خمیر سفید کننده

- این درمان خانگی را میتوانید بصورت هفتگی، ماهانه و یا هرگاه نیاز به داشتن دندانهایی سفید تر و درخشانتر داشتید، تکرار کنید.
- از این خمیر نباید بیشتر از یک بار در هفته استفاده کنید

لیست مواد مورد نیاز:

- ۳ قاشوق چای خوری هیدروژن پروکساید ۵% (این مقدار ممکن است کمی‌کمتر یا بیشتر باشد).
- ۲ قاشق چای خوری جوش شیرین (این مقدار ممکن است کمی‌کمتر یا بیشتر باشد).
- موارد اختیاری ( مقداری چاشنی نعنا یا خمیر داندان معمولی ).



:: بازدید از این مطلب : 931
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

راهنمای کامل انتخاب کرم پودر
پودرهای فیکساتور در رنگ های روشن تا تیره و در مدل های مات و شاینی موجودند. پودرهای فیکس معمولا برس یا پد مخصوص دارند و بعد از کرم پودر زده می شوند.

این روزها مدل های مختلفی از کرم پودرهای مایع، پن استیک، پنکیک و... وجود دارد اما این که کدام نوع و رنگ کرم پودر می تواند عیوب پوست را بپوشاند، حالت ماسک مانند و مصنوعی ایجاد نکند و چهره را زیباتر از قبل نشان دهد سوالی است که خیلی از خانم ها به اشتباه از یکدیگر می پرسند؛ در ادامه مطلب می بینید که جواب این سوال برای هر پوستی متفاوت است.
 
فون مایع
رایج ترین و محبوب ترین شکل کرم پودر است زیرا استفاده از آن آسان است و پوشش طبیعی به پوست می دهد. این کرم ها معمولا برای پوست های نرمال و خشک مناسب هستند و افرادی که پوست چرب دارند باید از نوع oil free آن استفاده کنند. مقداری از کرم پودر مایع را به صورت نقطه ای روی صورت بگذارید و با پد یا انگشت به همه جای صورت پخش کنید.
 
کرم پودر
این کرم ها بسیار مرطوب و غنی هستند به خصوص مناسب پوست های خشک هستند و چون بافت تقریبا سنگین دارند باید شما مطمئن شوید که خوب جذب پوست شده است. برای این کار از یک اسفنج مرطوب کمک بگیرید.
 
پنکیک
این کرم قدرت پوشش بیشتری دارد معمولا به شکل پودر فشرده شده و به ۲ صورت چرب ( سوپرا ) و خشک ( آکوا ) موجود است و استفاده از آن به کمک اسفنج است که معمولا روی آن در نظر گرفته شده است.
 
پن استیک
این کرم پودر بافت سنگین دارد و برای پوشش معایب پوستی و سرخی زخم بسیار مناسب است. مقداری از آن را روی محل می گذاریم و با یک اسفنج محو کنید.
 
کرم پودر مناسب پوست خشک
بعد از حمام پوست صورت شان احساس کشیدگی و خارش می کند. رنگ چهره شان به خاطر انعکاس ندادن نور مات و مایل به خاکستری است و کمتر اثری از آکنه در پوست شان دیده می شود. اگر جزو این دسته افراد هستید؛ یعنی جنس پوست شما خشک است پس باید کرم پودرهایی مناسب با پوست تان را بخرید. اولویت در انتخاب شما باید کرم پودری باشد که کمبود پوست تان را جبران کند و حالت شادابی به پوست شما داده و نور را به اندازه کافی در چهره تان انعکاس دهد. به هیچ وجه از کرم پودرهایی مثل پن کیک های خشک استفاده نکنید کرم پودرهای مایع با بیس روغنی بهترین انتخاب برای شما هستند و تمام کرم پودرهایی که حالت شاینی دارند چهره شما را سرزنده تر و زیباتر نشان می دهند اما اگر مشکلی در پوست تان مثل لک، اسکار و...دارید و پوشش این کرم ها را مناسب نمی بینید ابتدا پوست تان را مرطوب کنید و یک لایه پن استیک یا فون چرب ( سوپرا ) روی پوست تان بزنید و بعد از کرم پودر مایع استفاده کنید.
 
کرم پودر مناسب پوست چرب
برخی افراد بعد از شست وشو پوست شان خیلی زود چرب می شود و منافذ باز زیاد، جوش های آکنه ای و برخلاف پوست های خشک ظاهری براق دارد؛ اگر پوست شما چرب است هنگام خرید کرم پودر حتما به لیبل آن دقت کنید که روی آن کلمه  oil free یا matt نوشته شده باشد. در غیر این صورت نه تنها براقی پوست شما را تشدید می کند بلکه باید خودتان را برای زدن جوش های بدتر آماده کنید. کرم پودرهای مایع یا جامد با بیس آب وپن کیک های خشک انتخاب خوبی برای استفاده روزمره شما است. در صورتی که پوستتان نیاز به یک پوشش قوی تر دارد قبل از زدن کرم مایع با یک پد مرطوب یک لایه ازفون خشک ( آکوا ) روی پوست تان بزنید.
 
تثبیت کرم پودر
خیلی از خانم ها به خصوص کسانی که پوست چرب دارند از دوام کم کرم پودر روی صورتشان گله می کنند. استفاده از محصولاتی مثل پودر فیکساتور بیس این مشکل را تا حدود زیادی برطرف می کند.
 
کرم پودر مناسب پوست مخلوط
پوست مخلوط، رایج ترین نوع پوست است. قسمت Tصورت (چانه، پیشانی و روی بینی) چرب و معمولا در این نواحی جوش سرسیاه یا آکنه دیده می شود و بقیه قسمت ها خشک تر است. پوست در تابستان معمولا به خصوصیات پوست های چرب و زمستان به پوست های خشک شباهت دارد. اگر پوست شما در این دسته قرار دارد باید یک کرم پودر مناسب پوست های خشک و یک کرم پودر مناسب پوست های چرب برای ۲ فصل سرما و گرما داشته باشید. در کل کرم پودرهای مایع با بیس آب انتخاب خوبی برای پوست های مخلوط است.
 
رنگ کرم پودر
بعد از انتخاب نوع کرم پودر که با جنس پوست شما همخوانی داشته باشد انتخاب رنگ کرم پودر اهمیت زیادی دارد. در غیر این صورت کرم پودر چهره شما را مانند یک ماسک مصنوعی می کند. بعضی ها به اشتباه چند درجه روشن تر یا تیره تر از رنگ پوست شان را انتخاب می کنند. زدن کرم پودر روشن تر از پوست چهره را پیر تر و رنگ آن را مایل به خاکستری و کرم پودر تیره تر از پوست چهره را کدر نشان می دهد. پس برای داشتن پوستی زیبا و طبیعی باید رنگ کرم پودرتان همرنگ با رنگ پوست تان باشد. تقریبا اکثر برند های معتبر آرایشی تستر دارند تا شما بتوانید راحت تر انتخاب کنید. اما یکی از رایج ترین اشتباهات خانم ها برای انتخاب رنگ کرم پودر،تست کردن آن روی پشت دست است درصورتی که اختلاف درجه زیادی بین رنگ پوست صورت با دست وجود دارد. بهترین راه برای انتخاب رنگ مناسب زدن مقدار کمی از آن روی قسمتی از صورت مثل روی آرواره یا فک و مقایسه آن با رنگ پوست در نور طبیعی است.
 
کرم پودر مناسب پوست نرمال
پوست نرمال ایده آل ترین نوع پوست است. پوستی سالم و شاداب که چربی و آب متعادلی دارد. اگر خوش شانس هستید و پوست شما در این دسته قرار دارد از هر کرم پودری می توانید استفاده کنید. برای زمستان کرم پودرهای روغنی با پوشش بالاتر برای حفاظت از پوست در برابر باد و سرما و در تابستان کرم پودرهای سبک تر با بیس آب انتخاب بهتری هستند.
 
کانسیلر
کانسیلر همانند کرم پودر در مدل های جامد و کرمی موجود است اما به دلیل این که کرم پودری که به پوست می زنیم سنگین بوده و برای پوست اطراف چشم مناسب نیست بهتر است از کانسیلر استفاده کنید. کانسیلر پف، تیرگی و چروک های ریز دور چشم را از بین می برد. متاسفانه بعضی از خانم ها گاهی از کانسیلری که ۱۰ درجه روشن تر از رنگ پوست شان است به دور چشم شان می زنند. درصورتی که این کار چشمان شان را ریزتر نشان می دهد و حالت مصنوعی به چهره می دهد. رنگ کانسیلر تنها باید یک درجه روشن تر از رنگ کرم پودرتان باشد. کانسیلر ها را می توانید روی خط خنده، خط اخم و همین طور لک های پوستی هم استفاده کنید.
 
فیکساتور
پودرهای فیکساتور در رنگ های روشن تا تیره و در مدل های مات و شاینی موجودند. پودرهای فیکس معمولا برس یا پد مخصوص دارند و بعد از کرم پودر زده می شوند.نوع دیگری از تثبیت کننده ها هستند که فقط برای مناطقی که آب و هوای مرطوب دارند مناسب است.
 
بیس
بیس ها در دو نوع ژله ای و کرمی و در ۳ رنگ بنفش، سفید و سبز موجودند. بیس بنفش برای پوست هایی با زمینه سیاه و کدر، سبز برای پوست های سرخ و سفید برای پوست های نرمال به کار می رود. برای دوام بیشتر کرم پودرکافی است اندازه یک عدس از بیس را قبل از کرم پودر به پوست تان بزنید.
 
چند نکته طلایی

1 - کسانی که پوست خیلی چربی دارند می توانند برای دوام بیشتر قبل از زدن کرم پودر با یک پنبه آغشته به الکل سفید رقیق شده با آب، صورت شان را پاک کنند تا چربی پوست شان متعادل شود البته این کار برای زمان هایی که می خواهید به مهمانی خاصی بروید توصیه می شود و انجام هر روز این کار باعث کدر شدن پوست می شود.
 
2 - همیشه بعد از زدن کرم پودر یک تکه پنبه بزرگ بردارید و خیلی آرام به صورت دورانی روی پوست تان بکشید. این کار اضافات کرم پودر را می گیرد.
 
3 - اگر می خواهید قسمت هایی از بدن تان را هم کرم پودر بزنید به هیچ عنوان از کرم پودرهای چرب استفاده نکنید. کرم پودرهای آکوا که با آب مخلوط می شوند بهترین گزینه برای پوست بدن هستند.



:: بازدید از این مطلب : 754
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

با 14 قانون خودتان باشید
وقتی کسی با شما طوری برخورد می‌کند که انگار فقط یکی از چندین و چند انتخاب هستید، به آنها کمک کنید با بیرون آوردن شما از آن تساوی انتخاب‌هایشان را محدود کنند.

خودتان باشید. اگر سعی کنید یک نفر دیگر باشید، فقط خودتان را تلف کرده‌اید. خودِ درونیتان را در آغوش بکشید و بدانید که هیچکس ایده‌ها، توانایی‌ها و زیبایی شما را ندارد. همانی باشید که از خودتان می‌شناسید یعنی بهترین مدل خودتان. و از اینها گذشته، با خودتان صادق باشید.
 
از همین امروز شروع کنید...
 
1 - اولویت‌هایتان را مشخص کنید
 20 سال دیگر واقعاً مهم نیست که امروز چه کفشی پوشیده بودید، موهایتان چه مدلی بود یا مارک شلوار جینتان چه بوده است. چیزی که مهم است این است که دیگران چقدر دوستتان داشته‌اند، چه چیزهایی یاد گرفته‌اید و چطور از این دانش استفاده کرده‌اید.
 
2 - مسئولیت کامل اهدافتان را گردن بگیرید
 اگر واقعا دوست دارید در زندگیتان به چیزهای خوبی برسید و اتفاقات خوبی برایتان بیفتد، باید خودتان باعث این اتفاقات شوید. نمی‌توانید یک گوشه بنشینید و آرزو کنید که یک نفر دیگر کمکتان کند. خودتان باید آینده‌تان را بسازید و فکر نکنید که سرنوشت باعث همه اعمال و انتخاب‌های شماست.
 
3 - ارزش خودتان را بشناسید
 وقتی کسی با شما طوری برخورد می‌کند که انگار فقط یکی از چندین و چند انتخاب هستید، به آنها کمک کنید با بیرون آوردن شما از آن تساوی انتخاب‌هایشان را محدود کنند. بعضی وقت‌ها باید سعی کنید برایتان مهم نباشد، حال هرچقدر هم که اهمیت داشته باشد چون ممکن است گاهی اوقات برای کسی که ارزش خیلی زیادی برایتان دارد، هیچ ارزشی نداشته باشید. این غرور نیست بلکه احترام به خود است. اگر دور و برتان را با افراد منفی پر کنید نباید انتظار داشته باشید که زندگیتان تغییرات مثبت داشته باشد. به افراد نیمه‌وقت، موقعیت تمام‌وقت در زندگیتان ندهید. ارزش خودتان را بشناسید و هیچوقت به کمتر از آنچه لیاقتتان است راضی نشوید.
 
4 - رویکرد مناسب را انتخاب کنید
نگرش مهمترین چیز است. وقتی با صف‌های طولانی و ترافیک سنگین روبرو می‌شوید و یا یک ساعت از ساعت قرارتان با کسی گذشته است، دو انتخاب پیش رو دارید: می‌توانید خسته و کلافه شوید و می‌توانید به آن به شکل فرصت و زمان کوتاهی که زندگی برای فکر کردن، آرام‌تر شدن و خیالپردازی به شما داده است نگاه کنید. اولین انتخاب فشارخونتان را بالا می‌برد. دومین انتخاب هوشیاریتان را بیشتر می‌کند.
 
5 - اجازه ندهید اشتباهات گذشته رویاهایتان را خراب کند
 یاد بگیرید که همه چیزهایی که کنترل آن به دست شما نیست را رها کرده و از یاد ببرید. دفعه بعدی که وسوسه شدید درمورد موقعیتی که فکر می‌کنید ناعادلانه تمام شد، بیهوده‌گویی کنید، این را به خودتان یادآور شوید: هیچوقت با فکر کردن به این موضوع تا زمان مرگ نمی‌توانید عصبانیت مربوط به آن را از بین برید.  پس دهانتان را بسته نگه دارید، مشتتان را باز کنید و به افکارتان یک مسیر دوباره دهید. 
 
6 - چیزهایی را انتخاب کنید که واقعاً مهم هستند
بعضی چیزها اهمیت زیادی ندارند، مثل نوع ماشینی که سوار می‌شوید. اگر به تصویر بزرگ زندگی نگاه کنید، چقدر این مسئله می‌تواند اهمیت داشته باشد؟ شادتر کردن یک انسان جطور؟ بله، این اهمیت دارد. مشکل بزرگ و اصلی اکثر آدمها این است که می‌دانند چه چیزهایی مهم است اما آن را انتخاب نمی‌کنند.حواسشان پرت می‌شود. چیزهای اول را اول نمی‌گذارند. سخت‌ترین و هوشمندانه‌ترین راه‌ها برای زندگی، انتخاب چیزهایی است که واقعاً مهم است. 
 
7 - خودتان را دوست داشته باشید
بگذارید یک نفر درست همانطور که خودتان را دوست دارید شما را دوست بدارد، با همه نقص‌ها، زشتی‌ها و مشکلات. بگذارید باوجود همه اینها یک نفر دوستتان داشته باشد؛ و بگذارید آن یک نفر خودِ شما باشد.
 
8 - توانایی‌ها و ضعف‌های خود را بپذیرید
 با خودتان راحت باشید و اعتمادبه‌نفس داشته باشید. ما معمولاً زمان زیادی را برای مقایسه خودمان با دیگران تلف می‌کنیم و افسوس می‌خوریم که کاش کس دیگری بودیم. هر کسی توانایی ها و ضعف‌های خودش را دارد و فقط زمانیکه همه آنچه که هستیم را بپذیریم، خواهیم توانست از توانایی‌هایمان استفاده کنیم.
 
9 - برای خودتان بایستید
 شما به دنیا آمده‌اید که واقعی باشید، نه ایدآل. به دنیا آمده‌اید که خودتان باشید نه چیزی که کس دیگری که می‌خواهد باشید. برای خودتان بایستید، به چشمان آنها نگاه کنید و بگویید، "تازمانیکه من را نشناخته‌ای درموردم قضاوت نکن. تا زمانیکه با من وارد چالش نشده‌ایی، ارزشم را پایین نیاور و تازمانیکه با من حرف نزده‌ای درموردم حرف نزن."
 
10 - از دیگران درس بگیرید و زمانی که لازم است، بگذرید
 نمی‌توانید توقع داشته باشید که بتوانید دیگران را تغییر دهید. یا همانی که هستند را می‌پذیرید یا بدون آنها زندگی می‌کنید. و فقط بخاطر اینکه چیزی تمام می‌شود به این معنی نیست که هیچوقت وجود نداشته است. شما زندگی کرده‌اید، درس گرفته‌اید، رشد کرده‌اید و گذشته‌اید. وجود بعضی آدمها در زندگی برای شما نعمت هستند و بعضی از آنها فقط درس.
 
11 - در روابطتان صادق باشید
 خیانت نکنید! اگر شاد نیستید، صادق باشید و از آن رابطه بگذرید. وقتی واقعاً عاشق باشید، وفادار بودن اصلاً سخت نیست، توام با لذت است.
 
12 - با راحت بودن راحت باشید
 همانطور که می‌دانیم زندگی می‌تواند در یک چشم برهم زدن از این رو به آن رو شود. دوستی‌هایی که امکان‌پذیر به نظر نمی‌رسید آغاز می‌شود، کارهای  مهم کنار گذاشته می‌شود و یک امید دیرینه دوباره زنده می‌شود. شاید گاهی‌اوقات راحت به نظر نیاید اما بدانید که زندگی در انتهای منطقه آرامش شما شروع می‌شود. پس اگر در حال حاضر احساس راحتی ندارید، بدانید که تغییری که در زندگیتان رخ داده است انتهای کار نیست، بلکه یک شروع تازه است. 
 
13 - همانی باشید که برای تبدیل شدن به آن به دنیا آمده‌اید
 نگذارید به آخر زندگیتان برسید و بفهمید که فقط طول زندگی را زندگی کرده‌اید. عرض آن را هم زندگی کنید. وقتی بعنوان یک انسان مشتاق به دنیا می‌آیید، تنها مشکلی که بزرگتر از یاد گرفتن راه رفتن در کفش دیگران است، این است که یاد بگیرید با خودتان راحت باشید. از قلبتان پیروی کنید و مغزتان را هم همیشه همراه داشته باشید. وقتی واقعاً با خودتان راحت بودید، شاید همه آدمها دوستتان نداشته باشند اما برای شما اصلاً اهمیتی نخواهد داشت.
 
14 - هیچوقت از خودتان نا امید نشوید
 این زندگی شماست. آن را شکل دهید و اگر این کار را کنید، کسی دیگر اینکار را می‌کند. قدرت نه تنها در میزان تحمل شما دیده می‌شود بلکه در توانایی شما برای شروع دوباره نمود می‌کند. هیچوقت برای تبدیل شدن به آنچه که می‌خواهید باشید دیر نیست. مدام یاد بگیرید، سازگار شوید و رشد کنید. شاید هنوز به مقصدتان نرسیده باشید اما مطمئناً از دیرروز به مقصدتان نزدیک‌تر هستید.



:: بازدید از این مطلب : 509
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 
برخی تركیبات غذایی هستند كه اثرات مفید یكدیگر را تكمیل می‌كنند و به بمب‌های درمانی بدل می‌شوند، این تركیبات را بخوانید و از آن‌ها با هم استفاده كنید.

یك ضرب‌المثل هندی می‌گوید: "هر چیزی كاملش بهتر است" اما به نظر می‌رسد شاید بهتر باشد این ضرب‌المثل را این‌گونه تغییر دهیم "خیلی چیزها با چیزهای دیگر كامل می‌شوند" این مسئله به خصوص در مورد خوراكی‌ها صادق است. از قدیم بسیاری از اقوام جهان برخی خوراكی‌ها را با برخی دیگر می‌خورده‌اند و این تركیب‌ها را جادویی ارزیابی می‌كردند. حالا علم نشان می‌دهد كه بسیاری از این تركیب‌ها واقعا جادویی هستند.

دكتر الین مگی، پروفسور تغذیه، مدیر گروه تغذیه دانشگاه نبراسكا و نویسنده كتاب "تركیب‌های غذایی" می‌گوید: "مطالعات بسیاری ثابت كرده‌ كه تركیب‌های غذایی می‌توانند اثرات معجزه‌آسایی داشته باشند. نكته جالب هم این است كه این تركیب‌ها گاه چند برابر وقتی كه هر كدام از این مواد غذایی را به تنهایی بخورید موثر هستند. در واقع توصیه من این است كه این مواد غذایی را همیشه با هم بخورید نه به تنهایی." آنچه در این مطلب آمده برخی از این زوج‌های جادویی هستند.

زوج انرژی‌زا

تركیب: نخود + فلفل قرمز
نتیجه: انرژی بیشتر

در كشورهای غربی حداقل یك نفر از هر 5 نفر زن دچار كمبود آهن است و طبیعی است كه دچار كمبود انرژی هم باشد اما مسئله مهم این است كه بسیاری از زنان نمی‌دانند خوردن غذاهای غنی از آهن به تنهایی نمی‌تواند این مشكل را حل كند. دكتر هیتر مانیه‌ری، متخصص تغذیه در دانشگاه پیتسبورگ در این مورد می‌گوید: "نوعی از آهن كه در مواد غذایی گیاهی وجود دارد به گونه‌ای است كه جذب آن برای بدن سخت است و در واقع بدن نمی‌تواند به خوبی از آن‌ها استفاده كند." پس اگر این‌طور باشد همه آهن موجود در نخود در بدن ما هدر می‌رود؟ نه، البته به شرطی كه همراه آن فلفل قرمز مصرف كنید. دكتر مانیه‌ری ادامه می‌دهد: "ویتامین C موجود در فلفل قرمز مثل یك كلید عمل می‌كند و آهن موجود در نخود را به شكلی در می‌آورد كه قابل جذب از طریق بدن باشد."

ما یك پیشنهاد هم برای شما داریم، در خانه‌تان هوموس بپزید، آن هم با فلفل قرمز تازه زیاد، البته اگر هوموس دوست ندارید می‌توانید سالاد نخودفرنگی به همراه فلفل قرمز درست و نوش‌جان كنید و از خوردن یك زوج انرژی‌زا لذت ببرید.
 


 
برای آن‌كه مثل عقاب ببینید

تركیب: اسفناج + آووكادو
نتیجه: دید بهتر

اسفناج سرشار از لوتئین و ویتامین A است كه هر دوی این‌ها كاملا برای دید مناسب لازم هستند آووكادو هم منبع غنی از لوتئین و ویتامین A است اما مهم‌تر این‌كه آووكادو سرشار از چربی‌های سالمی است كه بدن برای جذب لوتئین و ویتامین A و استفاده از آن‌ها به این ویتامین‌ها نیاز دارد. دكتر هوپ باركوكاس، پروفسور تغذیه در مركز تحقیقاتی كیس وسترن دانشگاه كلیولند در این مورد می‌گوید: "اگر اسفناج را خالی بخورید اكثر مواد غذایی مفید چشمی آن بدون جذب شدن از بدن‌تان دفع می‌شود." اگر پیشنهاد غذا می‌خواهید سالاد اسفناج و آووكادو را به شما توصیه می‌كنیم كه با روغن زیتون، فلفل، نمك و پودر سیر هم بسیار خوشمزه می‌شود و هم بسیار مقوی است، در صورتی كه دوست داشته باشید می‌توانید كاهو، خیار، گوجه‌فرنگی و آبلیمو را هم به این سالاد اضافه كنید.

برای آن‌كه درد دوران ماهانه نكشید

تركیب: كلم بروكلی+ تخم‌مرغ
نتیجه: دردهای كمتر قبل از دوره ماهانه

بسیاری از زنان و دختران جوان هر ماه چند روز را درگیر دردهای شدید دوره‌های ماهانه خود هستند اما برای خیلی از آن‌ها یك بشقاب ساده می‌تواند تسكین و آرامش را به همراه بیاورد. در مطالعه‌ای كه توسط انجمن طب زنان انگلستان و دانشگاه یورك انجام گرفت مشخص شد زنانی كه میزان زیادی كلسیم و ویتامین D را در رژیم غذایی خود دارند 30 تا 40درصد درد كمتری در این دوران تجربه می‌كنند. برای آن‌كه به این نتیجه مطلوب برسید، خیلی راحت می‌توانید كلم بروكلی را با تخم‌مرغ بخورید. كلم بروكلی تقریبا ساده‌ترین نوع كلسیم برای جذب توسط بدن را در خود دارد و تخم‌مرغ هم تقریبا یكی از بهترین منابع ویتامین D در طبیعت است. یك املت با كلم بروكلی یا یك سالاد كلم و تخم‌مرغ می‌تواند نیاز شما را رفع كند.

برای جوانی شما

تركیب: گوجه‌فرنگی + روغن زیتون
نتیجه: پوست صاف و لطیف

لیكولین، آنتی‌اكسیدان قوی است كه در گوجه‌فرنگی وجود دارد و جلوی عوارض مضر آفتاب روی پوست را می‌گیرد،‌ اما برای آن‌كه پوستی لطیف‌تر داشته باشید گوجه‌فرنگی را به تنهایی نخورید بلكه روغن زیتون حسابی روی آن بریزید و بعد نوش‌جان كنید. دكتر مگی می‌گوید: "چربی‌های مفید موجود در روغن زیتون باعث جذب بیشتر لیكولین توسط بدن می‌شود. مطالعه‌ای كه توسط انجمن ملی تغذیه كانادا صورت گرفته نشان داده زنانی كه روغن زیتون در رژیم غذایی آن‌ها جای ثابتی دارد كمتر دچار چین‌و‌چروك می‌شوند و سن ظهور چین‌وچروك در صورت آن‌ها بالاتر است. غذاهای ایتالیایی بسیاری هستند كه گوجه‌فرنگی و روغن زیتون در آن جای دارند اما ما سالاد كاپاراسه را به شما پیشنهاد می‌كنیم كه در آن گوجه‌فرنگی و فلفل به صورت بسیار آهسته در روغن زیتون پخته می‌شوند و سپس به آن تخم‌مرغ به آن اضافه می‌شود.

ماست گوارشی

تركیب: ماست + فلاكسید
نتیجه: هضم بهتر غذاها

معده انسان خانه بیش از 400 نوع باكتری است كه اكثر آن‌ها برای بدن انسان مفید هستند اما برخی از آن‌ها هم خیلی مفید نیستند. زمانی كه میكروب‌های مضر بیشتر از مفید می‌شوند در كار دستگاه گوارش شما اختلال پیش می‌آید و معده انسان دچار درد و نبود راحتی می‌شود. ماست‌ها به خصوص ماست‌های پروپیوتیك می‌توانند بر میزان باكتری‌های مفید معده اضافه كنند اما خب این‌كه چند قاشق ماست پروبیوتیك نوش‌جان كنید كافی نیست، برای باكتری‌های موجود در این ماست‌ها هم باید خوراكی جور كنید، بهترین غذا برای آن‌ها فیبرهای موجود در فلاكسید است. پس خیلی راحت به كاسه ماست پروبیوتیك خود یك قاشق فلاكسید اضافه كنید.

 

سیب را پوست نكنید

تركیب: جوی دوسر + سیب
نتیجه: داشتن قلب سالم‌تر

جوی 2 سر تركیب‌های فوق‌العاده در خودش دارد كه می‌تواند به بدن شما كمك كند. اولین آن‌ها بتاگلوكان است كه فیبری است كه میزان كلسترول خون را كاهش می‌دهد و دومی هم آون‌ترامید است كه تركیبی است از تبدیل LDL (یا چربی بد خون) به رادیكال‌های آزاد كه در بدن آسیب‌رسان هستند، جلوگیری می‌كند. اما اگر می‌خواهید قلب‌تان را با غذای مفیدتر بیمه كنید، سیب را هم به سفره‌تان اضافه كنید اما یادتان باشد مواد مفید برای قلب در پوست سیب است پس پوست سیب را نكنید. سیب منبع غنی فلانوئیدها است كه یك آنتی‌اكسیدان بسیار قوی است كه مانع از شكل‌گیری رادیكال‌های آزاد در بدن می‌شود و میزان التهاب در بدن را هم كاهش می‌دهد.یك پیشنهاد ما درست كردن ماست سیب است،‌ یعنی می‌توانید قطعات سیب را به همراه جو، سیر و كشمش به ماست خودتان اضافه كرده و آن را به همراه غذای‌تان نوش‌جان كنید.

عادت مفید ما ایرانی‌ها

تركیب: چای سبز + لیمو ترش
نتیجه: ضدسرطان

چای سبز منبع فوق‌العاده‌ای از كاته چین‌هاست كه تركیبات قوی ضدسرطان هستند. این تركیبات فوق‌العاده كه سلول‌های سرطانی را نابود می‌كنند یك نقطه ضعف دارند و آن هم این است كه نمی‌توانند از سد معده عبور كنند. در واقع فقط 20درصد از كاته‌چین‌های چای سبز از معده عبور می‌كند و جذب بدن می‌شود اما تحقیقات دانشمندان دانشگاه یوتا نشان داده است با اضافه كردن آب یك لیموترش تازه یا یك قاشق چای‌خوری آب‌لیمو به یك لیوان چای سبز می‌توانید میزان بیشتری از كاته‌چین‌ها را جذب كنید، اما یك نكته جالب هم این‌كه اگر اندكی شكر به چای سبز اضافه كنید میزان كاته‌چین‌ كه جذب می‌كنید 3برابر می‌شود.

كمی تغییر در خوراكی محبوب

تركیب: مرغ + سیب‌زمینی (شیرین)
نتیجه: داشتن سیستم ایمنی قوی‌تر

از قدیم، بسیاری از مردم عادت داشتند مرغ سرخ‌كرده یا آب‌پز را با سیب‌زمینی سرخ كرده نوش‌جان كنند اما ما یك پیشنهاد بهتر داریم؛ خوراك مرغ آب‌پز با سیب‌زمینی آب‌پز شیرین. سیب‌زمینی‌های شیرین بهترین منبع طبیعی ویتامین A است كه به بدن در مبارزه با عفونت‌ها كمك می‌كند اما خب؛ خوردن ویتامین A بدون داشتن مقدار كافی روی در بدن یعنی یك اشتباه. دكتر باركوكاس در این زمینه می‌گوید: "روی به مقدار زیاد در گوشت مرغ و تا حدودی در گوشت گاو و بوقلمون وجود دارد، روی برای متابولیسم و حمل ویتامین A در بدن لازم است. اگر فقط سیب‌زمینی شیرین بخورید مقداری ویتامین A وارد بدن می‌كنید كه بدن نمی‌تواند از آن استفاده كند و در نتیجه این مقدار ویتامین A هدر می‌رود، برای همین هر وقت خواستید خوراك مرغ بخورید سیب‌زمینی شیرین را هم همراه آن مصرف كنید"، البته می‌توانید سوپ سیب‌زمینی هم با گوشت سینه مرغ و سیب‌زمینی شیرین و سبزی‌ تهیه كنید.



:: بازدید از این مطلب : 526
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

آیا می دانستید افرادی که بنظر خیلی قوی می رسند، معمولاً خیلی حساس هستند و کسانی که بیشترین مقدار مهربانی را به معرض نمایش می گذارند، بیشترین صدمه را دیده اند؟ آیا می دانستید آنهایی که تظاهر می کنند نیازی به عشق ندارند، بیشتر از همه به آن محتاجند؟ اشخاصی که از همه نگهداری می کنند خودشان از همه بیشتر نیازمند مراقبتند و کسانی که زیاد لبخند می زنند ممکن است در زمان تنهایی بیشترین گریه را بکنند.
 

1.jpg




 

 

2.jpg




 

 

3.jpg





 

 

4.jpg





 

 

5.jpg




 

 

6.jpg




 

 

7.jpg




 

 

8.jpg





 

 

9.jpg



 

10.jpg




 

 

11.jpg




 

 

12.jpg




 

 

13.jpg




 

 

14.jpg




 

 

15.jpg




 

 

16.jpg

 



:: بازدید از این مطلب : 592
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 
دکارت تاله معتقد است که ما مشکلات را خلق و از آنها حفاظت می کنیم زیرا به ما هویت می بخشند. این جمله روشن میکند که چرا ما اغلب به رنج هایمان خیلی بیشتر از قدرت تاثیرگذاریشان اهمیت می دهیم.
ما اشتباهات گذشته را بارها و بارها در ذهن مان مرور می کنیم و به حس خجالت و پشیمانی اجازه می دهیم که بر اعمال ما در زمان حال تاثیر بگذارند. به نگرانی و ناامیدی در مورد آینده می چسبیم گویی که این کار به ما قدرت می دهد. ما استرس را در ذهن و جسم مان نگه می داریم که این کار باعث ایجاد مشکلات جدی برای سلامتی مان می شود و این تنش ها را به عنوان یک چیز عادی می پذیریم.
اگرچه که ممکن است این نصیحت آجان شاه ساده به نظر برسد اما در آن نکات زیادی نهفته است:
"اگر کمی از نگرانی های خود کم کنید به کمی آرامش دست پیدا می کنید و اگر عمده نگرانی های خود را رها کنید به آرامی عمیق می رسید."
وقتی زندگی ساده است فرصت وجود دارد. همیشه وقت برای قبول آن وجود دارد. هر لحظه فرصتی است برای رها شدن و حس آرامش. در ادامه 40 راهکار برای شروع ارائه شده است:
از ناامیدی در مورد خود و زندگی تان رها شوید.
 
1. یک مهارت جدید یاد بگیرید. به جای اینکه به کارهایی بچسبید که هیچ وقت در آنها پیشرفت نمی کنید.
2. دیدگاه خود را تغییردهید. به مشکلات به دید یک موهبت پنهان بنگرید.
3. گریه کنید. طبق گفته دکتر ویلیام فری دوم متخصص شیمی حیاتی در مرکز پزشکی رامست در مینیاپلیس با گریه کردن احساست منفی را از خود دور کنید و موادشیمیایی مضری را که در نتیجه استرس در بدن تولید می شوند را دور بریزید.
4. نگرانی تان را فورا به یک عمل مثبت تبدیل کنید. برای موقعیت های شغلی جدید چند جا زنگ بزنید یا برای یک کار داوطلبانه به گروه های های اجتماعی بپیوندید.
5. از مدیتیشن (مراقبه) یا یوگا استفاده کنید تا شما را به زمان حال بیاورد. به جای اینکه در گذشته زندگی کنید و نگران آینده باشید.

6. لیستی از دست آوردهایتان تهیه کنید- حتی موارد کوچک- و هر روز چیزی به آن اضافه کنید.
برای این که جایی برای رضایت از خودتان بازکنید باید یک مقدار از ناراحتی های خود کم کنید.
7. در ذهن خود یک جعبه به نام "توقعات" در نظر بگیرید. هر زمان که شروع کردید به فکر کردن به اینکه چگونه امور باید پیش بروند و یا باید تا بحال پیش می رفتند،این افکار را داخل جعبه بیندازید.
8. در یک فعالیت ورزشی شرکت کنید. ورزش هورمون های استرس زا را کم می کند و اندروفین و مواد شیمیایی را که باعث تقویت ذهن میشوند، در بدن بالا میبرد.

9. تمام انرژی خود را صرف چیزهایی کنید که واقعا می توانید کنترل کنید،
به جای اینکه به چیزهایی بپردازید که نمیتوانید آنها را کنترل کنید.
10. راهی خلاقانه برای بیان احساساتتان پیدا کنید کارهایی مانند وبلاگ نویسی یا نقاشی. این کار را در لیست کارهای ضروری خود قرار دهید و وقتی آن را انجام دادید روی آن خط بزنید. این کار به شما یاد آوری می کند  که احساساتتان را بیرون بریزید.
از عصبانیت و ناراحتی رها شوید

11. خشم را با تمام وجود حس کنید.
اگر احساساتتان را خفه کنید ممکن است به بیرون درز کنند و نه تنها شخصی که باعث عصبانیت شما شده است، بلکه  اطرافیانتان را نیز تحت تاثیر قرار دهند. قبل از اینکه بتوانید از هر احساسی رها شوید باید با تمام وجود آن را حس کنید.

12. به خودتان  فرصتی برای خالی شدن و فریاد زدن بدهید.
یک روز قبل از رویارویی با شخصی که شما را ناراحت کرده خود را خالی کنید. اینکار باعث می شود که درون شما از کینه و دشمنی خالی شود وبرای یک برخورد منطقی زمان بدست آورید.
13. به خاطر داشته باشید که خشم بیش از اینکه به شخصی که شما را ناراحت کرده صدمه بزند به شما آسیب می رساند، پس برای اینکه لطفی در حق خود کرده باشید، پیش خودتان اینگونه مجسم کنید که خشم تان کم کم در حال از بین رفتن است.
14. اگر امکان دارد ناراحتی خود را به شخصی که آزارتان داده بگویید. بیان احساساتتان ممکن است کمک کند که در جا نزنید و حرکت کنید. در نظر داشته باشید که شما نمی تواند برخورد شخص مقابل را کنترل کنید؛ شما فقط می توانید بر خود تسلط داشته باشید تا احساساتتان را هرچه شفاف تر و مهربانانه تر بیان کنید.
15. مسئولیت پذیر باشد. خیلی وقت ها که عصبانی هستید، روی کار اشتباهی که شخص دیگری انجام داده است تمرکز می کنید که اساسا قدرت شما را از بین میبرد. وقتی روی آنچه که می توانستید بهتر انجام دهید تمرکز کنید، احساس ناتوانی و ناراحتی کمتری خواهید کرد.
16. خودرا جای شخص مقابل قرار دهید. همه ما اشتباه می کنیم شما هم ممکن است به آسانی مانند شوهر، پدر یا دوست تان اشتباه کنید. بخشش خشم را در خود حل می کند.
17. آن را دور بریزید؛ مثلا با یک جیب پر از توپ تنیس بدوید. بعد از اینکه سرعت گرفتید توپ ها را یکی یکی بیندازید به یاد چیزهایی که باعث خشمتان می شود (البته بعدا آنها را دوباره جمع کنید  زیرا زباله ها نی زمین را خشمگین می کنند!)
18. از توپ های استرس استفاده کنید، و زمان استفاده از آنها، عصبانیت تان را هم به صورت فیزیکی و هم زبانی نشان دهید. اخم کنید و فریاد بزنید. ممکن است احمقانه به نظر برسد اما این کار به شما کمک می کند که دقیقا آنچه درونتان حس می کنید را بیرون بریزید.

19. یک نوار لاستیکی به مچ دستتان ببندید و وقتی که شروع به تفکر درمورد اندیشه های خشمناک کردید با ملایمت با آن ضربه ای به دستتان بزنید.
با این کار ذهن شما یاد می گیرد که آن نوع  تفکرات منفی با چیز ناخوشایندی همراه است.
20. به یاد داشته باشید که شما فقط این سه گزینه را دارید: خود را از موقعیت دور کنید، آن را تغییر دهید، یا آن را قبول کنید. این کارها باعث شادی می شوند؛ چسبیدن به ناراحتی هرگز شما را خوشحال نمی کند.
از روابط گذشته رها شوید
21. سعی کنید که از تجربه تان درس بگیرید تا به شما در فراموش کردن و خاتمه دادن به ناراحتی ها کمک کند.
22. طی یک نامه هر چه که دلتان می خواهد بنویسید. حتی اگر قصد ارسال آن را نداشته باشید، روشن شدن احساساتتان به شما به رویارویی با واقعیت موجود کمک خواهد کرد.
23. هم خوبی و هم بدی را به یاد آورید. ممکن است که اینگونه به نظر برسد که در گذشته بهتر بوده است، اما اینچنین نیست. قبول این واقعیت ممکن است حس شکست را در شما کم کند. همانگونه که لورا الیور میگوید،" راحت شدن از دست یک انسان معمولی آسانتر از یک قهرمان است."
24. نگرش خود به عشق را واقعی کنید. مطمئنا اگر قبول کنید که محبوبتان را از دست داده اید احساس ویرانی خواهید کرد. اگر فکر کنید که دوباره می توانید معشوق بهتر و جذاب تر پیدا کنید راحت تر می توانید به زندگی خود ادامه دهید.
25. کسی که قبل از دیدار محبوبتان بودید را به خاطر بیاورید. آن شخص واقعا جذاب بود و الان وقتش رسیده است که دوباره تبدیل به آن شخص شوید.
26. فضایی ایجاد کنید که واقعیت و زمان حال را نشان دهد. عکسش را از جلوی چشم بردارید، ایمیل هایی را که ذخیره کرده اید پاک کنید.
27. به خودتان به خاطر قبول واقعیت جایزه بدهید. به خاطر پاک کردن شماره اش از تلفن تان به سر و وضع خودتان برسید، یا بعد از اینکه تمام وسائلش را درون جعبه ای ریختید با دوستانتان بیرون بروید و خوش بگذرانید.
28. این جمله را  در مقابل دید خود نصب کنید. دوست داشتن خویشتن یعنی رها شدن.
29. حقایق را جایگزین افکار احساسی خود کنید. وقتی با خود فکر می کنید  که "دیگر عاشق نخواهم شد" با این فکر نجنگید به جای آن به چیز دیگری فکر کنید مثلا "امشب میخواهم یک کار جدید انجام دهم".
30. از تکنیک صداهای خنده دار استفاده کنید. طبق گفته راس هریس نویسنده کتاب دریچه ای به شادمانی، اگر صدایی که در سرتان است را با یک صدای کارتونی (مثل آن شخصیت منفی باف در کارتون گالیور) عوض کنید به شما کمک می کند که بتوانید این اندیشه های مشکل ساز را بی اثر کنید.
از استرس و نگرانی رها شوید
31. از تکنیک نفس عمیق استفاده کنید. نفس عمیق بکشید و به زمان حال برگردید.
32. در یک کار گروهی همکاری کنید. با مردم بودن در زندگی ممکن است به شما کمک کند که به مشکلاتتان از فاصله دورتری نگاه کنید.
33. به این جمله ادکارت تاله توجه کنید:" نگرانی به نظر ضروری می رسد اما کار مفیدی انجام نمی دهد" اگر توجه کنید که استرس و نگرانی چه بر سر شما می آورد ممکن است به رها شدنتان کمک کند.
34. به صورت نمادین رهاشوید. تمام نگرانی های خود را بنویسید وکاغذ را در شومینه یا بخاری بیندازید.
35. افکار خود را جایگزین کنید. هوشیار باشید و وقتی شروع به تفکر در مورد چیزهای نگران کننده می کنید فرآیند اندیشه خود را به چیز دلپذیرتر تغییر جهت دهید؛ مانند تفکر در مورد کارهای مورد علاقه تان.
36. به سونا بروید. مطالعات نشان میدهد کسانی که در هفته حداقل دو بار به مدت 10-30 دقیقه به سونا می روند بعد از کار، نسبت به افرادی با کار مشابه که به سونا نمی روند، کمتر دچار استرس می شوند.
37. 10 سال پیش رویتان را مجسم کنید. سپس 20 سال و بعد 30 سال. متوجه خواهید شد که خیلی چیزهایی که الان نگرانش هستید در یک بازه طولانی مدت واقعا اهمیت چندانی ندارند.
38. کارهایتان را جمع و جور کنید. طبق گفته جورجیا وتکین معاونت روانپزشکی در مدرسه پزشکی مونت سینا، اتمام یک کار کوچک حس اقتدار را در شما افزایش می دهد و سطح استرس شما را پایین می آورد.
39. پایان دهید. دو تا لیست تهیه کنید: در یکی ریشه های نگرانی و استرس در شما و در دیگری راه مقابله با آنها را بنویسید. همزمان که این کار را می کنید، خودتان را تصور کنید که این "ذخیره نگرانی" درونی خود را تخلیه می کنید.
40. بخندید. تحقیقات نشان می دهد که خنده نگرانی را تسکین می دهد، سیستم دفاعی بدن را بهبود می بخشد و تحمل درد را آسانتر می کند.اگر برای مدت زیاد نمی توانید ذهنتان را آرام کنید، این کار را با ده دقیقه تماشای یک فیلم کمدی در یوتیوب شروع کنید.



:: بازدید از این مطلب : 745
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

رابطه آلرژی و سرطان

 

134150.jpg

 

 

 

محققان می‌گویند آلرژی‌های مختلف می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

 

آلرژی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

 

محققان می‌گویند آلرژی‌های مختلف می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. به گزارش مرکز مطالعه‌های سرطان دانشگاه واشنگتن فرد‌هاتچینسون این احتمال وجود دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد مبتلا به آلرژی در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان خون هستند. این تحقیق روی 64 هزار بیمار انجام گرفت و از آنها پرسیده ‌شد سابقه ابتلا به آسم و آلرژی دارند یا نه.

همچنین مشخص شد کسانی که سابقه آلرژی، به‌خصوص به گیاهان، درختان و علف دارند، نسبت به دیگر افرادی که آسم دارند برای مبتلا شدن به سرطان خون بیشتر در معرض خطر قرار دارند. دکتر مازیار شادمان که یکی از مولفان این تحقیق است، اظهار امیدواری می‌کند این نتایج جدید کمکی برای دست یافتن به مکانیسم سرطان خون باشد.

دکتر ادوارد کیم هم درباره وضعیت کسانی که به آلرژی‌های مختلف مبتلا هستند، می‌گوید: «این افراد باید در مورد وضعیت سلامت خود هوشیارتر از سایر افراد باشند و چکاپ‌های سالیانه را فراموش نکنند.»
 

 

 

بیشتر مواظب سلامتی خودتون باشید



:: بازدید از این مطلب : 598
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

234234.jpg

در بسیاری از كتاب‌های تاریخ و باستانشناسی، به شیوه های خاص استحمام بر می خوردیم. از جمله حمامهای فامیلی وجمعی كه در بسیاری كشورها متداول بوده و هم اكنون نیز در پاره‌ای نقاط معمول است. برای مثال در ژاپن حمام فامیلی مرسوم است. به این معنی كه همه افراد خانواده با هم حمام می‌كنند.

در گذشته، اشراف آشور با انواع گیاهان و روغن‌های گیاهی حمام می كرده‌اند. در این قوم، پاكیزگی نشانه تشخص و بزرگی بوده است و سران قوم بیش از دیگران حمام می‌كرده‌اند. اشراف آشور حمامهایشان را از مرمر می‌ساختند. حمام معروف «كاراكالا» كه در زیبایی و شكوه مشهور است، به این زمان تعلق دارد و نمایشگر این واقعیت است كه سران قوم آشور تا چه اندازه به پاكیزگی و حمام كردن توجه داشته اند.

رومی‌های باستان، به ویژه ثروتمندانشان نیز از گیاهان و روغن‌ها و املاح گوناگون در حمام‌هایشان بهره می گرفته اند. سرخ پوستان در بهره گیری از گیاهان بسیار پیشرفته بوده اند، تا آنجا كه در بسیاری موارد می توان از تجربیاتشان استفاده كرد. اروپایی‌ها و آسیای‌ها، به ویژه مردم خاور دور نیز در موردگیاهان تجربیات گرانبهایی داشته اند.

زنان به نام تاریخ به ارزش گیاهان پی برده بودند و از آنها استفاده می كرده‌اند. برای مثال كاترین كبیر، ملكه روسیه، با چند نوع گیاه آرامبخش اعصاب و نرم كننده پوست، حمام می كرده است.

مادام دو پمپادور هم كه از زنان معروف فرانسه بوده است هر روز با گیاهان خاصی حمام می‌كرده است. او برای جمع آوری گیاهان مورد نظر، گروهی را مامور كرده بود تا در سراسر فرانسه جستجو كنند و گیاهان دلخواهش را بیابند. در آن زمان، حمام روزانه مرسوم نبود و می گویند لوئی پانزدهم هم همیشه نگران بوده است كه مبادا مادام پمپادور در اثر حمام روزانه زیبایش را از دست بدهد و از اینكه می دیده است این خانم زیباییش آب رفتنی نیست خیلی تعجب می كرده است!

 

تونیك حمام

اگر در منطقه‌ای سردسیر زندگی می‌كنید و یا زمستان بسیار سردی را پشت سر گذاشته‌اید، برای بازیابی شادابی و سلامت پوست، از برگ‌های توت استفاده كنید.

مقداری برگ توت را در آب جوشان بریزید، پس از مدتی برگ‌ها را از ظرف خارج كنید و آب آن را به آب وان بیفزایید.

این حمام دوباره پوست را زنده و شاداب می‌كند و لطافت گذشته را به آن باز می‌گرداند.

 

حمام با سركه سیب

یكی از حمامهای بسیار خوب و موثر، حمام با سركه سیب است. با افزودن یك فنجان سركه سیب به آب وان، می‌توانید اسید پوست را تامین كنید و لطافت بیشتری به پوست ببخشید.

 

حمام رفع خستگی

دوش سرد و گرم به تناوب، خستگی را از پوست می‌گیرد.

این كار زمانی نتیجه بهتری خواهد داشت كه زیر دوش‌ آب گرم بایستید و با دوش دستی آب سرد به بدن بپاشید، به طوری كه پوست دو درجه حرارت مختلف را یكجا دریافت و حس كند.

برای رفع خستگی پاها، آنها را به مدت سه دقیقه در آب سرد قرار دهید. این كار افزون بر رفع خستگی پاها، سبب می‌شود كه راحت‌تر و زودتر به خواب بروید.

 

حمام كنید، اما ...

هرگز در آب داغ به مدت طولانی حمام نكنید.

اگر پوست حساسی دارید و یا مویرگ‌های پوستتان به چشم می خورد، هرگز با آب داغ حمام نكنید، حرارت آب باید كمی بیش از حرارت بدنتان باشد تا پوستتان لطمه نخورد.

اگر می خواهید استراحت كنید و آرامش بیابید، به مدت 15 دقیقه در وان آب نیم‌گرم دراز بكشید، چشم‌هایتان را ببندید و دو حلقه خیار روی آنها بگذارید.

اگر از گیاهان برای لطافت و پاكیزگی پوست استفاده می‌كنید، هرگز گیاه موردنظر را در وان نریزید، زیرا پس از حمام گرفتن، ناگزیر خواهید بود مدتی وقت صرف كنید تا مقدار گیاهی را كه به بدنتان چسبیده است، جدا كنید و بشویید. برای استفاده از گیاهان بهتر است گیاه مورد نظر را در كیسه ای نخی بریزید و در آب وان قرار دهید.

به جای خود گیاه می توانید از عصاره یا آب آن استفاده كنید. در این صورت عصاره گیاه یا آب آن را به آب وان بیفزایید.

 

حمام گیاهی

بسیاری از گیاهان می توانند برای پوست مفید باشند. می توانیم از این نوع گیاهان در حمام استفاده كنیم.

بهترین گیاه از این دسته، گل بابونه است. می توانید گل بابونه را به صورت خشك یا تازه مورد استفاده قرار دهید.

این گیاه پاك كننده پوست است و به آن لطافت می‌بخشد. برای اثربخشی بیشتر، می توانید نصف پیمانه گل بابونه را با كمی اكلیل كوهی مخلوط كنید و در آب وان بریزید.

از گل بابونه برای رنگ كردن موها هم استفاده می‌شود.

 

حمام باگیاهان خوشبو

در هر دوره‌ای از تاریخ، نوعی حمام متداول بوده است. در قرن 17 حمام عطرآگین باب شد. در این نوع حمام، برای خوشبو كردن بدن، از گل‌ها وگیاهان معطر مانند گل سرخ، بهار نارنج، یاسمن، سنبل و نعنا استفاده می‌شد.

اكنون هم برای خوشبو كردن بدن می‌توانید از این نوع حمام استفاده كنید و با بهره‌جویی ازگلها و گیاهان خوشبو، حمام بگیرید و به بدنتان عطر و بویی دلخواه بدهید.

برای حمام گرفتن با گیاهان خوشبو، باید مقداری از اسانس گل مورد نظرتان را به آب وان بیفزایید و چند دقیقه در آن بمانید.

 

گیاهان شفابخش

بسیاری از گیاهان افزون بر خواص گفته شده، شفابخش نیز هستند و به عنوان درمان كننده هم می توان از آنان كمك گرفت، زیرا به مقدار فراوان ویتامین دارند و به همین دلیل از ارزش زیادی برخوردارند. از این نوع گیاهان می‌توان در حمام استفاده كرد و به كمك آنها مقداری ویتامین به پوست رساند. برگ‌های زیرفون و نعنا صحرایی از گیاهان مفیدی هستند كه در سالم سازی پوست می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

 

روغن‌های گیاهی

بسیاری از خانم‌ها برای تقویت پوست از كرم تقویت كننده استفاده می‌كنند و با خواص معجزه آسای مواد گیاهی آشنایی ندارند.

در حالی كه بعضی از روغن‌های گیاهی موثرترین و بهترین تقویت كننده‌های پوست هستند و سلامت و شادابی آن را صدچندان می‌كنند.

روغن بادام، روغن آفتابگردان و روغن دانه كتان از دیگر روغن‌های گیاهی ارزش بیشتری دارند و می‌توانند مواد مورد نیاز پوست را در اختیارش بگذارند.

برای بهره‌جویی از این روغن‌های گیاهی، مقدار كمی از هر یك از آنها را در آب بریزید و در آن حمام كنید.

 

حمام شیر ژرژ ساند

ژرژ ساند نویسنده معروف فرانسوی از زیبایی چشمگیری بهره نداشته اما پوستش بسیار لطیف و سالم بوده است. به اعتقاد خود او، نوع حمام و موادی كه به كار می‌گرفته تنها عامل سلامت و شادابی و جوانی پوستش بوده است.

شما هم اگر می‌خواهید پوست لطیف و سالمی داشته باشید، از ژرژ ساند پیروی كنید و با مواد انتخابی او به پوستتان شادابی و جوانی ببخشید.

برای آماده كردن این حمام به مواد زیر نیاز دارید:

100 گرم بیكربنات سدیم، 225گرم نمك آشپزخانه، یك لیتر آب، 85 گرم عسل و سه لیتر شیر.

ابتدا بیكربنات سدیم را با نمك آشپزخانه مخلوط كنید و در یك لیتر آب حل كنید، سپس عسل را در سه لیتر شیر بریزید و حل كنید. مواد به دست آمده را در وان بریزید و خوب هم بزنید. بعد به مدت 10 تا 15 دقیقه در وان استراحت كنید.

 

حمام گرانبها

بسیاری از خانم‌های زیبای تاریخ در آب توت‌فرنگی حمام می‌كرده‌اند و اعتقاد داشته‌اند كه توت فرنگی در خنك كردن و پاك كردن پوست بسیار موثر است و می تواند مواد با ارزشی در اختیار پوست بگذارد.

مادام تالین، یكی از زیبارویان تاریخی (!) با توت فرنگی و تمشك حمام می‌كرده است. او، پس از این استحمام، با شیر و اسانس گل آبكشی می‌كرده است تا پوستش خوشبو و لطیف شود.

 

دریا را به خانه خود ببرید؟

سلول‌های پوست، پس از مدتی از بین می‌روند و جایشان را به سلول‌های تازه‌تری می‌دهند.

در این تغییر و تحول، گردش خون نقش مهمی دارد و سرعت بخشیدن به آن سبب می‌شود كه این كار – جابه‌جایی سلول‌ها- بهتر و سریع‌تر انجام گیرد.

ورزش و بهره‌گیری از آب‌هایی كه املاح مفیدی دارند، می‌تواند در افزایش سرعت گردش خون و منظم ساختن آن نقش باارزشی داشته باشد.آب دریا به دلیل داشتن املاح معدنی، بسیار مفید است؛ اما همیشه در دسترس نیست. پس بهترین راه این است كه با افزودن املاح مفید ویژه دریا به آب وان، دریا را به خانه خود ببرید.

برای این كار 225 گرم سولفات منیزیم و 500 گرم كلرید منیزیم را به آب وان بیفزایید.

اگر می خواهید آب وان خوشبو شود، كمی اسانس نعنا یا اكالیپتوس به آن بیفزایید.



:: بازدید از این مطلب : 817
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

768903Untitled-1.jpg
 

انگور یکی از بهترین و مغذی‌ترین میوه‌هاست. آب‌انگور نیز یکی از بهترین آبمیوه‌هایی است که برای سلامتی فواید زیادی دارد. در زیر به فواید آن اشاره می‌کنیم.

1. فلاوونوئید موجود در آب‌انگور سطح کلسترول LDL (کلسترول خوب) را در بدن بالا می‌برد و به همین ترتیب از ایجاد انسداد در شریان‌ها جلوگیری کرده و قلب سالم می‌ماند.

2. ریزوراتول موجود در آب‌انگور ار تشکیل تومور در بدن جلوگیری می‌کند و به همین روش از بروز سرطان جلوگیری می‌کند. آب‌انگور بنفش از سرطان سینه پیشگیری می‌کند.

3. با نوشیدن آب‌انگور، سطح اکسید نیتریک در بدن بالا می‌رود که ایجاد لخته در رگ‌های خونی را کاهش می‌دهد. این مسئله احتمال بروز بیماری و حمله قلبی را کاهش می‌دهد.

4. نوشیدن روزانه آب‌انگور به پایین نگه داشتن فشارخون کمک می‌کند.

5. آب‌انگور خواص ضدپیری دارد و به پایین نگه داشتن وزن نیز کمک می‌کند.

6. آنتی‌اکسیدان‌های موحود در آب‌انگور، سلول‌های تخریب‌شده را ترمیم کرده و همچنین از تخریب بیشتر آنها جلوگیری می‌کند.

7. فردی که به صورت روزانه آب‌انگور می‌نوشد، دچار سرفه و ترش کردن معده نمی‌شود.

8. نوشیدن آب‌انگور در صبح بدون شکر به درمان میگرن کمک می‌کند.

9. آب‌انگور اختلالات خونی را درمان کرده و برای پاکسازی خون فوق‌العاده است و سموم مضر را از بدن بیرون می‌برد.

10. آب‌انگور مشکل یبوست را نیز درمان می‌کند و یک ملین خوب به شمار می‌رود.

11. آب انگور قرمز خواص ضدویروسی و ضدباکتریایی قوی دارد، به همین علت از فرد در مقابل بسیاری عفونت‌ها محافظت می‌کند.

12. آب‌انگور بخاطر ارزش درمانی بالایی که دارد، در درمان آسم بسیار مفید شناخته شده است.

13. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب‌انگور می‌تواند از پیر شدن و بیماری‌های مرتبط با آن مثل آلزایمر جلوگیری کند.

14. آب انگور بنفش به مقابله با تصلب شریان کمک می‌کند.

15. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب‌انگور سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.

نکته: اگر دچار کم‌خونی هستید (آهن خونتان کم است)، از نوشیدن آب‌انگور تیره و غلیظ خودداری کنید. آب‌انگور تیره حاوی موادشیمیایی است که می‌تواند سطح آهن بدن را کاهش دهد.

در اکثر مواقع، آب‌انگوری که از فروشگاه تهیه می‌کنیم، خالص نیست. توصیه می‌شود که خودتان در منزل و بااستفاده از انگور تازه آب‌انگور تهیه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 587
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

3123.jpg
 

ویتامین A

یکی از مواد موثر در تقویت جنسی ویتامین A است،ویتامین A از ویتامین های محلول درچربی است که نقشی اساسی را در تولید مثل ایفا می کند. این ویتامین در هویج، کلم، شلغم، اسفناج، بروکلی، کاهو، فلفل قرمز و انبه یافت می شود.

 

 

ویتامین های گروه B

ویتامین های گروه B نیز در تقویت جنسی نقش دارند.از ویتامین های گروه B، تیامین(B1)، ریبوفلاوین (B2) و نیاسین (B3) بسیار حایز اهمیت می باشند. البته ویتامین های B5، B6، B12 نیز برای کاهش استرس و تنظیم مقدار هورمون های بدن لازم هستند.ویتامین B3 (نیاسین) باعث اتساع عروق شده و گردش خون را بهبود می بخشد. این ویتامین همچنین باعث ساخته شدن هورمون های جنسی می شود. مصرف نیاسین نیم ساعت قبل از فعالیت جنسی، هیجان جنسی را افزایش می دهد.ویتامین B6 از افزایش میزان پرولاکتین که خود باعث کاهش میل جنسی می شود، جلوگیری می کند.

 

همچنین باعث افزایش باروری در زنان می گردد. ویتامین B12 در مردانی که اسپرم کافی ندارند، موثر است.

 

منابع سرشار از ویتامین های گروه B عبارت اند از نان و غلات سبوس دار، تخم مرغ، حبوبات (نخود و لوبیا و..)، محصولات سویا، ماهی سالمون و دیگر ماهی های آزاد، آجیل، بروکلی، گوشت کم چرب و موز.موز دارای آنزیم بروملین (Bromelain) است که در تقویت نیروی جنسی مردان موثر است. همچنین سرشار از پتاسیم و ویتامین های گروه B می باشد.باید توجه داشت که مصرف نوشیدنی های الکلی باعث از بین رفتن ویتامین های گروه B می شوند.

 

ویتامین C

ویتامین C نیز از ویتامیهای موثر در تقویت نیروی جنسی است.ویتامین C جهت عملکرد سالم غدد جنسی لازم است. همچنین اسپرم ها را در برابر اثر رادیکال های آزاد که باعث چسبیدن و عدم تحرک آن ها می شود، محافظت می کند.ویتامین C احتمال بارور شدن تخمک توسط اسپرم را افزایش می دهد. منابع سرشار از این ویتامین انواع مرکبات، توت فرنگی، کیوی، هلو، انبه، گوجه فرنگی و سبزیجات برگ سبز می باشد.

 

ویتامین E

ویتامین E به تولید هورمون های جنسی کمک کرده و گردش آن ها را بهتر می کند و در تقویت جنسی موثر است. همچنین اکسیژن لازم برای اندام های تناسلی را فراهم می کند و باعث بهبود استقامت جنسی و رسیدن به ارگاسم (اوج لذت جنسی) می شود. این ویتامین در لقاح سلول تخم موثر است. ویتامین E در مغزها، حبوبات، غلات سبوس دار، میوه ها و سبزیجات یافت می شود.

 

روی

روی از آنتی اکسیدان هایی است که باعث عملکرد صحیح غده فوق کلیه می شود. روی برای تولید هورمون تستوسترون (مردانه) و افزایش تعداد اسپرم لازم است. همچنین باعث افزایش استقامت جنسی می شود و احساس خستگی را از بین می برد. در ضمن اسپرم را در برابر باکتری های واژن محافظت می کند. مقدار مورد نیاز روی، ۴۰ میلی گرم در روز می باشد. روی در تخمه کدو تنبل، تخمه گل آفتابگردان، سیر و اسفناج یافت می شود.

 

منیزیم

یکی دیگر ازعناصر موثر در تقویت جنسی منیزیم است. منیزیم استقامت ماهیچه ها را افزایش می دهد و باعث افزایش تمدد اعصاب (Relaxation) می گردد. همچنین باعث فعال شدن آنزیم های لازم برای متابولیسم کربوهیدرات ها و پروتئین ها می شود. کمبود منیزیم باعث کاهش اکسیژن رسانی به بافت های ماهیچه ای می شود. منابع غنی از منیزیم آجیل و غلات سبوس دار می باشند.

 

اسیدهای چرب ضروری

اسیدهای چرب ضروری در تقویت جنسی موثرند.اسیدهای چرب ضروری در تولید هورمون های جنسی نقش دارند و همچنین به ذخیره ی ویتامین های محلول در چربی مثل D ،E و K کمک کرده و فرد را از نظر جنسی فعال نگه می دارند. اسیدهای چرب ضروری در ماهی ها، دانه کتان، کنجد، بادام، جوانه گندم و کدو تنبل به وفور یافت می شود.

 

دی هیدرو اپی آندوسترون

DHEA) Dihydroepiandostron)، هورمونی است که توسط غدد فوق کلیوی ترشح می شود. محققان معتقدند DHEA به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و باعث کاهش استرس و بهبود خلق و خو می گردد. DHEA را نمی توان از طریق مواد غذایی تامین کرد و باید مکمل های DHEA مصرف شود. این مکمل به عنوان افرودیت (داروی موثر بر میل جنسی) مصرف می شود و دارای عوارض جانبی است. پس توصیه می گردد تجویرآن توسط پزشک صورت گیرد. البته هیچ دلیلی بر اثبات اینکه این مکمل ها موثر واقع می شوند، وجود ندارد، ولی بسیاری از مردم معتقدند که این ترکیبات، موثر هستند. آثار سوء این مکمل ها عبارتند از: سردرد، اختلال بینایی و حتی نابینایی و اختلالات جنسی دراز مدت.

 

اسید فولیک

اسید فولیک یکی از مواد موثر در تقویت جنسی است،اسید فولیک از ایجاد نقایص مادرزادی جلوگیری می کند و باروری را بهبود می بخشد. همچنین باعث افزایش تعداد اسپرم می شود. فقدان هیستامین در بدن با اختلالات جنسی مرتبط است و اسید فولیک در تولید هیستامین نقش موثری دارد. اسید فولیک در سبزیجات برگ سبز، نان سبوس دار، مغزها، جوانه ها، پرتقال، گریپ فروت، جگر، دل و قلوه، ماکیان و حبوبات یافت می شود.

 

سلنیوم

سلنیوم نیز یکی از مواد موثر در تقویت جنسی است.سلنیوم آنتی اکسیدانی است که بدن را در برابر اثر رادیکال های آزاد محافظت می کند. همچنین در کاهش نقایص مادرزادی و افزایش تعداد اسپرم در مردان موثر می باشد. سلنیوم در گوشت قرمز، ماهی تن، ماکارونی و نان سبوس دار یافت می شود.

 

ورزش

تاثیر ورزش در تقویت نیروی جنسی-ورزش باعث می شود که گردش هورمون ها در بدن به راحتی انجام گیرد. افرادی که ورزش می کنند، انرژی بیشتری داشته و در نتیجه از نظر جنسی فعال تر هستند.به طور خلاصه می توان گفت که برای افزایش توانایی جنسی باید تغذیه سالم داشته باشید، در صورت نیاز از مکمل ها استفاده نموده و ورزش کنید.

 

تقویت جنسی

افزایش تقویت جنسی با ۵ ماده غذایی زیر :

 برخی از مواد غذایی می‌تواند به شما انرژی مضاعف دهد و نیروی جنسیتان را تقویت می‌کند.طبیعت، پر از مواد غذایی طبیعی است که شما را به اوج لذت جنسی نزدیک می‌کند. در این مطلب شما را با تعدادی ازمواد غذایی موثر در تقویت جنسی آشنا می‌کنیم.

 

۱- کنگرفرنگی یا آرتیشو

یکی از گیاهان موثر در تقویت جنسی کنگر فرنگی است.بدون شک کنگرفرنگی یکی از سبزیجاتی است که بیشترین خواص محرک جنسی را دارد.اگر چه دلیل علمی برای اثبات این خاصیت کنگر وجود ندارد اما این ماده‌ی غذایی برای تقویت قوای جنسی افراد بسیار موثر است.

 

۲- هل

یکی دیگر از مواد غذایی موثر در تقویت جنسی هل است.هل، این دانه‌های خوشبو و معطر تقویت کننده و تسکین دهنده است. هل همانند ادویه‌هایی مثل کاری، زیره، زردچوبه و گشنیز جریان خون را تحریک و بیشتر می‌کند و برای همین انرژی جنسی شما را بالا می‌برد.

 

۳- بادام

از دوره‌ی باستان این اعتقاد وجود دارد که بادام میل جنسی را افزایش می‌دهد. در سال ۲۰۰۷، محققان ایتالیایی اعلام کردند عملکرد و قوای جنسی زنانی که از سندرم متابولیک رنج می‌برند پس از دو سال مصرف بادام، میوه و سبزیجات، آجیل، مغزها و دانه‌های کامل و روغن زیتون بهبود یافته است.

 

۴- زنجبیل

زنجبیل نیز یکی از مواد غذایی مفید در تقویت جنسی است.در طب سنتی چینی زنجبیل را به عنوان ماده‌ی غذایی «یانگ» توصیه می‌کنند. یعنی ماده‌ی غذایی که باعث گرمی می‌شود. برای همین زنجبیل میل و قوای جنسی را بالا برده و در شرایط مطلوب نگه می‌دارد. نامی که چینی‌ها به زنجبیل داده‌اند به معنی «مردی و چیزی است که دارای نیروی جسمی و جنسی مردانه» است. پس جای تعجب نیست که زنجبیل در بین خوراکی‌های تقویت کننده‌ی قوای جنسی قرار بگیرد.

 

۵- گیاه مریم گلی

یکی دیگر از گیاهان موثر در تقویت جنسی گیاه مریم گلی است.مریم گلی سرشار از هورمون‌هایی است که قوای جنسی زنانه را تقویت می‌کند به خاطر این که این هورمون‌ها عملکردی مثل هورمون استروژن دارند. این گیاه برای زنانی که با سردمزاجی و کاهش میل جنسی مواجه هستند درمان فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود



:: بازدید از این مطلب : 795
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

129767Untitled-1.jpg
 

منظور از پاکسازی کبد این است که آن را برای پاکسازی همه چربی‌ها، اندوخته‌های قدیمی کلسترول، سنگ‌های مثانه، سموم، بقایای داروها و موادزائدی که در بدن ذخیره می‌شوند، تحریک و آماده کنیم. مطمئناً هیچ کار دیگری (حتی پاکسازی روده) نمی‌تواند چنین تاثیرات شگرفی در سلامت شما داشته باشد.

نکته: ضروری است که قبل از پاکسازی کبد، حتماً پاکسازی روده انجام دهید. وقتی کبد پاک می‌شود، از طریق مجرای صفرا و به سمت روده خالی می‌شود. اگر روده بسته باشد، موادزائد دوباره به سمت خون برگشته و موجب مریض شدن جدی‌تان می‌شود. به همین دلیل است که پزشکان معمولاً با پاکسازی روده شروع می‌کنند. پاکسازی روده پیش‌نیاز همه پاکسازی‌های دیگر بدن هستند و البته فواید بسیار زیاد دیگری هم به همراه دارد.



پاکسازی 5 روزه کبد


این روش پاکسازی کبد از طرف دکتر ریچارد شولز پیشنهاد شده است و یکی از بهترین روش‌ها برای این منظور است. این کار به مدت 5 روز صبح‌ها به صورت ناشتا انجام می‌شود.

بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب، یک لیوان آب خالص بنوشید تا سیستم گوارشتان کار بیفتد.

یک ساعت بعد، یک لیوان از هر نوع آب مرکبات تازه (یک آب سیب یا انگور تازه نیز مناسب است)، یک عدد لیمو، یک حبه سیر (روزی یک حبه اضافه کنید)، یک قاشق غذاخوری روغن‌‌زیتون (روزی یک قاشق اضافه کنید) و یک تکه زنجبیل و یک لیوان آب خالص را در مخلوط‌کن، میکس کنید و بنوشید.
15 دقیقه بعد از نوشیدن آن، 2 فنجان چای مخصوص پاکسازی کبد بنوشید همچنین باید 6-3 مرتبه در روز، دو قطره از قطره مخصوص پاکسازی کبد مصرف کنید و مصرف آن را حتی بعد از 5 روز نیز ادامه دهید تا تمام شود. . (این چای و قطره را می توانید از عطاریهای معتبر تهیه کنید.)



رژیم‌غذایی پاکسازی کبد


خیلی خوب است که بتوانید دو روز مصرف موادغذایی خام و 3 روز آبمیوه را به برنامه پاکسازی کبد خود اضافه کنید. اما برای آندسته که توانایی آن را دارند، بهترین روش رژیم 5 روز آبمیوه است. در زیر به دستورالعمل‌های لازم اشاره می‌کنیم:

- روز 1 برنامه پاکسازی کبد


طی صبح (بعد از نوشیدن نوشیدنی پاکسازی و یک ساعت قبل از ناهار)، تا جاییکه می‌توانید از بهترین آبمیوه‌ها و میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید. مخصوصاً آب چغندر بسیار عالی است. میوه‌ها و آبمیوه‌های خود را با هم مخلوط نکنید و رقیق کردن آبمیوه‌ها هم اشکالی ندارد.

برای ناهار می‌توانید از آبمیوه‌های رقیق بیشتر یا میوه‌ها و سبزیجات خام و سالاد استفاده کنید. دقت کنید که به هیچ وجه نباید از چاشنی‌ها و سس‌های مختلف استفاده کنید. بهترین چاشنی می‌تواند روغن‌زیتون تازه، لیمو تازه و سرکه سیب و ادویه‌های مختلف باشند. اگر در طول روز گرسنه‌تان شد، می‌توانید به هر میزان که دوست داشتید میوه و سبزیجات بخورید.

- روز 2 تا 4 برنامه پاکسازی کبد


بعد از نوشیدن آب در اول صبح، تا هر چقدر که می‌توانید در طول روز از آبمیوه‌های رقیق و چای گیاهی استفاده کنید. سعی کنید آن را به 16 لیوان برسانید.

چیز دیگری که مصرف آن در طول روز پیشنهاد می‌شود، سوپ پتاسیم است.  سوپ پتاسیم از این واقعیت استفاده می‌کند که بیرون سیب‌زمینی یکی از غنی‌ترین منابع گیاهی پتاسیم است. برای این منظور فقط پوست چند سیب‌زمینی را بگیرید و داخل آنها را استفاده نکنید. چند سبزیجات دیگر مثل هویج، کرفس، چغندر، جعفری و مقدار زیادی پیاز و سیر (تا 50 حبه) به آن اضافه کنید.

آن را به مدت 60-40 دقیقه در یک قابلمه در بسته بجوشانید. سبزیجات را بیرون آورده و سوپ را سرد کرده و مصرف کنید. باقیمانده آن را در یک ظرف شیشه‌ای گذاشته و در یخچال قرار دهید و تا دو روز بعدی استفاده کنید.

- روز 5 پاکسازی کبد


شبیه به روز اول



یک روش دیگر پاکسازی کبد (30 روزه)


برای آنها که نمی‌خواهند پاکسازی کامل کبد را انجام دهند، یک روش کُندتر و آرام‌تر هم وجود دارد که 70 تا 80 درصد فواید پاکسازی کبد را بدون مشکل به شما می‌رساند. فقط کافی است 30 روز بعنوان بخشی از رژیم‌غذایی روزانه‌تان یک فنجان چغندر تازه رنده‌شده مخلوط با روغن‌زیتون آب‌لیمو بخورید. مصرف روزانه چای مخصوص پاکسازی کبد نیز الزامی است.

از پاکسازی کبد چه انتظاراتی باید داشته باشید


اگر تمایل داشتید می‌توانید آنچه در توالت دفع می‌کنید را بررسی کنید. به دنبال سنگ باشید. صفرای موجود در کبد به بعضی از این سنگ‌ها رنگی سبز و نخودی شکل می‌دهد. اما باید دنبال سنگ‌های سیاه و قرمز و قهوه‌ای هم باشید. همچنین سنگ‌هایی که داخل آن خون است. اگر چیزی پیدا نکردید به این معنی نیست که این عمل پاکسازی برایتان موثر نبوده است.

دفع تا 2000 عدد از این سنگ‌ها در طول این دوره پاکسازی کاملاً طبیعی است. خوشحال باشید. هرچه سنگ بیشتری دفع کنید، سالم‌تر می‌شوید. همچنین ممکن است کریستال‌های ریز و سفیدرنگ کلسترول هم دفع کنید.

چای پاکسازی کبد


چای به روند پاکسازی و تصفیه کمک می‌کند اما در کاهش ناراحتی یا حالت‌تهوع نیز موثر است. گیاه اصلی موجود در این چای، ریشه قاصدک است که یکی از قوی‌ترین گیاهان شناخته‌شده می‌باشد. این گیاه اندوخته‌های چربی را از کبد دفع می‌کند. گیاهان دیگری که در چای‌های پاکسازی کبد یافت می‌شوند، زنجبیل، دارچین، میخک و ریشه باباآدم می‌‌باشد.

تصادفاً بسیاری گیاهان دیگری که در این چای‌ها یافت می‌شوند (مثل ریشه جعفری و توت درخت عر‌عر) بسیار برای کلیه‌ها مفید هستند.

دو فنجان از این چای را باید 15 دقیقه بعد از نوشیدن آب مرکبات و روغن‌زیتون مصرف کنید. اما در طول روز چندین فنجان دیگر نیز بنوشید. درواقع،  مصرف این چای بعنوان یک عنصر همیشگی در برنامه‌غذای روزانه راهی خوشمزه و دلپذیر برای تقویت همیشگی سلامتیتان است. (می‌توانید چای را با عسل یا شیره شیرین کنید)

عصاره مخصوص پاکسازی کبد


این عصاره از این جهت مهم است که حاوی گیاهانی است که به کبد کمک می‌کنند خود را بازسازی کند. فایده دیگر آن این است که به طور قابل‌توجهی ترشح کلسترول بد (LDL) را در کبد کاهش می‌دهد. گیاهان اصلی موجود در آن شامل ریشه قاصدک، خار مریم، و گیاه چندساله picrorhiza kurooa که گاهی کوکتین نامیده می‌شود و کنگر فرنگی می‌شود.

عصاره پاکسازی کبد همچنین محل خوبی برای گذاشتن گیاهان ضدانگل مثل برنجاسف کوهی و سیاه‌گردو می‌باشد. همراه با سیری که در طول روز مصرف می‌کنید، این همه انگل‌های موجود در بدنتان را دفع خواهد کرد.

6-3 مرتبه در طول روز 2 قطره از این عصاره را مصرف کنید تا بطری آن تمام شود.

پاکسازی خون


راه‌های زیادی برای پاکسازی خون وجود دارد. یکی از موثرترین آنها این است که بین وعده‌های غذایی و قبل از خواب از آنزیم‌های گوارشی استفاده کنید. طی چند دقیقه این آنزیم‌ها وارد جریان خون می‌شوند و شروع به پاکسازی خرابی‌های خون و تحریک سلول‌ها ایمنی بدن برای مصرف ترکیبات ایمنی موجود در خون می‌کند. این تغییری شگرف در سلامت عمومی بدنتان ایجاد خواهد کرد.

اما چیزی که اینجا درمورد آن حرف می‌زنیم متفاوت است. ما درمورد استفاده از پاک‌کننده‌های خون گیاهی برای از بین بردن پس‌مانده‌های سمی در خون صحبت می‌کنیم که می‌توانند منجر به سرطان و تومورها شوند. بهترین گیاهان تصفیه و پاک‌کننده خون عبارتند از: شبدر قرمز، ریشه باباآدم، بلوط کوتاه جنگلی و ترشک صغیر می‌باشند. این گیاهان می‌تواند تومورها را از بدنتان بیرون بکشانند.

بهترین راه برای استفاده ازاین گیاهان به صورت عصاره است که آنها را تا 30 برابر غلیظ می‌کند. 12-4 قطره از این عصاره را در آبیوه‌تان ریخته و مصرف می‌کنید. هر چند روز خواستید می‌توانید استراحت دهید اما شیشه آن را باید تمام کنید. هرچقدر که لازم بود باز مصرف را تکرار کنید.



فرمول‌ها


چای پاکسازی کبد

- ریشه قاصدک
- ریشه باباآدم
- پوست دارچین
- دانه هل
- ریشه شیرین‌بیان
- ریشه رازیانه
- توت درخت عرعر
- ریشه زنجبیل
- جوانه میخک
- فلفل سیاه
- پوست پرتقال
- ریشه جعفری
- پوست ریشه ساسافراس
- دانه شنبلیله

عصاره پاکسازی کبد


- دانه خار مریم
- پوسته سیاه گردو
- ریشه قاصدک
- Picrorhiza kurooa
- ریشه انگور اورگون
- ریشه زنجبیل
- برگ کنگر فرنگی
- ریشه کوشاد
- برگ افسنطین
- سیر
- دانه رازیانه

عصاره پاکسازی خون


- شبدر قرمز
- چاپارل
- ریشه باباآدم
-  ریشه میبینم
- ریشه بارانداز زرد
- ریشه Goldenseal
- ریشه انگور اورگون
- عرق‌الدم
- دارواش
- گل پریوش
- دانه برگ توتون هندی
- ترشک صغیر
- فلفل کاین

توجه: این عصاره ها را می توانید از عطاری های معتبر تهیه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 756
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

برای شناسایی و پیشگیری بموقع این بیماری خاموش که اولین نشانه آن شکستگی استخوان است، لازم است از اقدامات تشخیصی استفاده نمود.

 

 

 

 

پوکی استخوان ( استئوپروز )بیماری است که سبب کاهش توده ی استخوان و در نتیجه کاهش استحکام استخوان می شود.پوکی استخوان در خانم های مسن و میانسال بیشتر دیده می شود که پس از قطع عادت ماهیانه بیشتر دیده می شود که پس از قطع عادت ماهیه سیر آن تشدید می یابد. در آقایان نیز در سنین بالا شایع است. استخوان نیز با افزایش سن ممکن است کمی پوک شود.

 

این بیماری معمولاً اگر تشخیص داده نشده و درمان نشود ممکن است بدون بروز هیچگونه علائمی پیشرفت کرده و باعث خمیدگی، قوزستون فقرات و کوتاهی قد شود و یا اینکه بیمار بعلت در ناشی از شکستگی استخوانها بخصوص ران، مهره ها و مچ دست به پزشک مراجعه کند.

از طرف سازمان بهداشت جهانی پوکی استخوان بعد از سرطان، سکته قلبی و سکته مغزی، چهارمین دشمن بشریت اعلام شده است. بطوری که دهه 2001 - 2010 ، دهه مبارزه با پوکی استخوان نام گذاری شده بود.

برای شناسایی و پیشگیری بموقع این بیماری خاموش که اولین نشانه آن شکستگی استخوان است، لازم است از اقدامات تشخیصی استفاده نمود.

 

 

عواملی که سبب تشدید پوکی استخوان می شود:

 

 

پوکی استخوان یک بیماری پیچیده است که علتهای زیادی می تواند داشته باشد. عوامل زیر در گسترش پوکی استخوان نقش بسزائی دارند.

  • اختلالات هورمونی ( مثل کاهش هورمونهای زنانگی )
  • پرکاری تیروئید
  • بیماری روماتیسمی
  • سابقه خانوادگی پوکی استخوان
  • یائسگی ( بخصوص یائسگی زودرس )
  • در معرض آفتاب مستقیم نبودن
  • بیماری قند کنترل نشده
  • نارسایی کلیوی
  • کمبود ویتامین D
  • بیماریهای مزمن گوارشی
  • مصرف داروهای استروئیدی ( کورتن ) هپارین، فنوباربیتال و داروهای ضد تشنج
  • مصرف دخانیات - مصرف الکل
  • بی حرکتی طولانی مدت
  • بیماری خونی - نارسایی کبد
  • کهولت
  • بارداری و شیردهی
  • اندام لاغر و کوچک
  • مصرف قهوه ( بیش از 5 بار در روز )



:: بازدید از این مطلب : 823
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

افسردگی محرک‌های معروف زیادی دارد: ضربه‌روحی، مشکلات مالی، سوگ از دست دادن عزیزان و بیماری نمونه‌هایی از این عوامل هستند. اما اگر افسرده هستید و هیچکدام از اینها درمورد شما صدق نمی‌کند، تعیین یک دلیل خاص برای افسردگیتان کمی دشوار است. درواقع، ممکن است افسردگی شما یک دلیل خاص و مشخص نداشته باشد. در زیر به برخی از علت‌های تعجب‌آور افسردگی اشاره می‌کنیم.
 


1. هوای تابستان: اختلال عاطفی فصلی بیشتر با افسردگی زمستانی شناخته شده است که افراد زیادی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. اما برای تعدادی از این افراد، این نوع افسردگی در تابستان اتفاق می‌افتد. افسردگی هوای گرم زماین اتفاق می‌افتد که بدن یک تاخیر برای وفق یافتن با فصل جدید را تجربه می‌کند. این می‌تواند به‌خاطر عدم توازن در شیمی مغز و هورمون ملاتونین باشد.
 


2. مصرف دخانیات:خیلی وقت است که کشیدن سیگار و سایر دخانیات یکی از عوامل افسردکی معرفی شده است اما داستان این هم مثل داستان اول مرغ بوده یا تخم‌مرغ است: افرادیکه در معرض افسردگی قرار دارند بیشتر به کشیدن سیگار روی می‌آورند. اما گفته می‌شود که نیکوتین بر فعالیت انتقال‌دهنده‌های عصبی در مغز اثر می‌گذارد و موجب بالا بردن سطح دوپامین و سروتونین (که مکانیزم عمل داروهای ضدافسردگی نیز هست) می‌شود. این می‌تواند ذات اعتیادآور دارو و تغییرات خلق‌وخو که با آن همراه است و همچنین اینکه چرا افسردگی با ترک سیگار همراه است را توضیح می‌دهد. خودداری از کشیدن سیگار و ترک آن می‌تواند به متوازن کردن موادشیمیایی مغز شما کمک کند.
 


3. بیماری تیروئید:وقتی غده تیروئید نتواند هورمون تیروئید کافی تولید کند، به آن کم‌کاری تیروئید گفته می‌شود و افسردگی یکی از علائم آن است. این هورمون چندکاره است اما یکی از مهمترین وظایف آن عمل کردن بعنوان یک انتقال‌دهنده عصبی و تنظیم سطح سروتونین در بدن است. اگر علائم جدیدی از افسردگی را در خود مشاهده می‌کنید—مخصوصاً اگر همراه با حساسیت به سرما، یبوست و خستگی باشد—بد نیست که یک آزمایش تیروئید انجام دهید. کم‌کاری تیروئید با دارو قابل درمان است.
 


4. عادات بد خواب:جای تعجب نیست که کمبود خواب می‌تواند منجر به آسیب‌پذیری شود اما می‌تواند احتمال بروز افسردگی را نیز افزایش دهد. در یک تحقیق که در سال 2007 انجام گرفت مشخص شد که وقتی به شرکت‌کننده‌های سالم کمبود خواب اعمال شد، بعد از مشاهده تصاویر ناراحت‌کننده، فعالیت مغزی بیشتری داشتند تا آن دسته از شرکت‌کنندگان که خواب کافی داشتند. و این درست شبیه به واکنشی است که افراد افسرده دارند. اگر به اندازه کافی نخوابید، وقت کافی برای شارژ کردن دوباره سلول‌های مغزی نداشته و مغز خوب کار نخواهد کرد و یکی از عوامل مختلفی که می‌تواند موجب افسردگی شود همین است.
 


5. فعالیت بیش از حد در فیسبوک:وقت زیادی را در چت‌روم‌ها و وبسایت‌های اجتماعی می‌گذرانید؟ تحقیقات زیادی نشان می‌دهند که این می‌تواند با افسردگی مرتبط باشد، مخصوصاً در نوجوانان. معتادان به اینترنت با ارتباطات انسانی واقعی در کشمکش هستند و معمولاً همراهی ندارند و دیدگاهشان به دنیا تا حدی غیرواقعی است. برخی متخصصین حتی آن را "افسردگی فیسبوکی" می‌نامند. در یک تحقیق که در سال 2010 انجام گرفت، محققان دریافتند که حدود 2/1% از افراد بین 16 تا 51 سال زمان بی‌اندازه‌ای را در  اینترنت سپری می‌کنند و این افراد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی متوسط تا شدید هستند. اما محققان این نکته را نیز خاطرنشان کردند که مشخص نیست که استفاده زیاد از اینترنت موجب افسردگی می‌شود یا نه یا اینکه افراد افسرده تمایل بیشتری برای گذراندن وقت خود در اینترنت دارند یا نه.
 


6. اتمام برنامه تلویزیونی یا فیلم: وقتی چیز مهمی تمام می‌شود، مثل یک برنامه تلویزیونی، فیلم یا یک بازسازی بزرگ در خانه، می‌تواند در برخی افراد افسردگی را تحریک کند. در سال 2009 برخی طرفداران آواتار احساس افسردگی و حتی میل به خودکشی را گزارش کردند زیرا دنیای ساختگی فیلم واقعی نبوده است. واکنش مشابهی به سری‌های آخر فیلم هری‌پاتر گزارش شده است.
 


7. محل زندگی: بحث بر سر اینکه زندگی شهری بهتر است یا روستایی بحثی بی‌پایان است اما تحقیقات نشان می‌دهد که افرادیکه در شهر زندگی می‌کنند تا 39% بیشتر در معرض اختلالات روحی هستند تا آنها که در نواحی روستایی زندگی می‌کنند. تحقیقی که در سال 2011 انجام گرفت، برای این مسئله توضیح ارائه می‌دهد: شهرنشینان در بخشی از مغز که استرس را تنظیم و تعدیل می‌کند فعالیت بیشتری دارند. و مقدار بیشتر استرس می‌تواند موجب اختلالات روانی شود. میزان افسردگی در کشورها و شهرهای مختلف نیز متفاوت است. افسردگی برخی کشورها شایع‌تر می‌باشد.
 


8. داشتن گزینه‌های انتخابی زیاد: داشتن گزینه‌های زیاد برای انتخاب کار را سخت می‌کند. البته این برای آندسته از افراد که در خرید معمولاً اولین چیزی که نظرشان را جلب می‌کند می‌خرند مشکل به شمار نمی‌رود. اما افرادی هستند که در صورت زیاد بودن گزینه‌های انتخاب، وقت بسیار زیادی را صرف بررسی چندباره هر گزینه می‌کنند تا بهترین را انتخاب کرده باشند. تحقیقات نشان می‌دهد که این سبک برخورد موجب ایدآل‌گرایی و افسردگی می‌شود.
 


9. نخوردن ماهی:مصرف کم اسیدهای چرب امگا3 که در ماهی سالمون و روغن‌های گیاهی یافت می‌شود می‌تواند موجب بالا رفتن احتمال ابتلا به افسردگی شود. در یک تحقیق که در سال 2004 انجام گرفت رابطه‌ای بین مصرف کم ماهی  افسردگی در خانم‌ها مشخص شد اما در آقایان این مسئله دیده نشد. این اسیدهای چرب انتقال‌دهنده‌های عصبی مثل سروتونین را تنظیم می‌کنند که می‌تواند علت ماجرا باشد. مکمل‌های روغن ماهی هم می‌تواند کمک کند؛ حداقل یک تحقیق تایید کرده است که این مکمل‌ها به کاهش افسردگی در افراد مبتلا به اختلال دوقطبی کمک کرده است.
 


10. روابط خواهربرادری ضعیف:بااینکه داشتن رابطه بد با هرکسی می‌تواند موجب افسردگی شود اما در یک تحقیق امریکای که در سال 2007 انجام شد، مشخص گردید که مردهایی که قبل از سن 20 سالگی با خواهربرادرهای خود کنار نمی‌آمدند، در سالهای بعد و بزرگسالی بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار داشته‌اند. بااینکه مشخص نیست چه چیزی در رابطه خواهربرادری اینقدر مهم است، اما محققان حدس می‌زنند که این روابط می‌تواند با توانایی برقراری ارتباط افراد با هم‌سالان خود مرتبط باشد. صرفنظر از دلیل آن اما کشمکش زیاد بین خواهر و برادرها می‌تواند فرد را تا قبل از سن 50 سالکی در معرض ابتلا به افسردگی قرار دهد.
 


11. قرص‌های ضدبارداری:این مورد هم مانند هر داروی دیگری عوارض‌جانبی دارد. روش‌های جلوگیری خوراکی حاوی نوع سنتزی از پروزسترون هستند که تحقیقات مشخص کرده است می‌تواند موجب افسردگی در خانم‌ها شود. دلیل آن هنوز مشخص نیست و این مشکل برای همه اتفاق نمی‌افتد اما اگر خانم‌ها سابقه افسردگی دارند یا در معرض ابتلا به آن قرار دارند، با استفاده از این دارو احتمال بیشتری برای افسرده شدن آنها وجود دارد. بعضی از خانم‌ها قادر به استفاده از این داروها نیستند و پزشکان تلاش می‌کنند یک روش جلوگیری دیگر برای آنها پیدا کنند.
 


12. داروها:افسردگی می‌تواند ازجمله عوارض‌جانبی بسیاری از داروها باشد. به عنوان مثال، آکوتان و نوع ژنتیکی آن (ایزوترتینیون) برای از بین بردن جوش‌های پوستی تجویز می‌شود اما افسردگی و فکر خودکشی ازجمله خطراتی است که افراد را با مصرف این دارو تهدید می‌کند. افسردگی یک عارضه‌جانبی ممکن داروهای اضطراب و خواب‌آور مثل والیوم و زاناکس، لوپرسور، که برای درمان فشارخون بالا تجویز می‌شود، می‌باشد؛ داروهای پایین آورنده کلسترول مثل لیپیتور و پریمارین برای سندرم‌های پیش از یائسگی نیز از این جمله هستند. هر زمان که دارو جدیدی برایتان تجویز می‌شود حتماً قسمت عوارض‌جانبی آن را مطالعه کنید و حتماً از پزشکتان سوال کنید که در خطر ابتلا به آن قرار نداشته باشید



:: بازدید از این مطلب : 529
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

health-benefits-of-potatoes1.jpg
 

1. دارای فیبر قوی

به گزارش نیک صالحی سیب زمینی را معمولاً به عنوان غذایی که موجب اضافه وزن می‌شود در نظر می‌گیرند ولی سیب زمینی سرشار از فیبر است که معمولاً برای افرادی که رژیم کاهش وزن دارند توصیه می‌شود. این که چطور آن را تهیه می‌کنید کالری آن را تعیین می‌کند و منجر به غذای پرکالری می‌شود.

 

2. به مقابله با بیماری می‌رود

از آنجا که منبع غنی فیبر محسوب می‌شود بسیار برای سیستم گوارشی مفید است. آنها خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و همچنین مطالعات نشان داده است که برای مبارزه با بیماری قلبی نیز خوب است. همچنین حاوی ویتامین B6 است که به شما در اختلالات عصبی کمک می‌کند.

 

3. برای افراد دیابتی خوب است

بعضی از مردم فکر می‌کنند سیب زمینی برای دیابتی‌ها خوب نیست چرا که میزان گلوکز خون را بالا می‌برد، ولی حقیقت این است که هیچ مطالعه بشری خوبی برای بررسی تأثیر شاخص گلیسمیک را در قاعده دیابت وجود نداشته است.

 

4. سیب زمینی برای محافظت از پوست

سیب زمینی حاوی ویتامین C است که برای بدن شما بسیار خوب و به خصوص برای پوست صورت فوق‌العاده است. به گزارش نیک صالحی مالش آب سیب زمینی به روی پوست آن‌را زیبا و درخشان خواهد ساخت. همچنین اگر حلقه‌های سیب زمینی را به مدت 30 دقیقه روی چشم بگزارید سیاهی دور چشم را کاهش خواهد داد.

 

5. تندرستی عمومی را ارتقا می‌دهد

حتماً تا به حال داستان‌های مختلفی از این که سیب زمینی شما را چاق می‌کند شنیده‌اید. ولی در حقیقت آنها در کالری و مواد غیر چاق کننده متعادل هستند. همچنین شکم شما را پر می‌کند و برای مدت طولانی احساس گرسنگی نمی‌کنید. از آنجا که نیمی از آن غیر حل شدنی و نیمی از آن حل شدنی است به شما در کاهش سطح کلسترول کمک می‌کند.

 

6. مفید برای مغز

سیب زمینی بسیار برای سلامت و فعالیت‌های روزمره مفید بوده و سرشار از آهن و مس است که برای مغز نیز بسیار سودمند است .

 

7. التهاب را کاهش می‌دهد.

اگر شما همواره از التهابات بیرونی و داخلی رنج می‌برید، سیب زمینی شما را نجات خواهد داد. سیب زمینی سبک و برای هضم راحت بوده و روده‌ها و سیستم گوارش شما را از التهابات آرام می‌کند و التهابات بیرونی را با مالش خام آن بر روی التهاب آن را مداوا می‌کند. همچنین برای افرادی که از زخم دهان رنج می‌برند موثر است.

 

8. کبودی را درمان می‌کند

آب سیب زمینی برای معالجه کبودی، سوختگی ، پیچ خوردگی و رگ به رگ شدن و زخم بسیار خوب است و به بهبود سریع آنها کمک می‌کند. همچنین برای مشکلات پوستی و مواد مخدر کمک کننده می‌باشد.به گزارش نیک صالحی سیب زمینی همچنین ضد سرطان رحم و ایجاد کریستال و تومور است.

 

9. درمان سنگ کلیه

سنگ کلیه عموماً به دلیل افزایش سطح اسید اوریک در خون ایجاد می‌شود.پزشکان عموماً به این بیماران توصیه می‌کنند که از سیب زمینی در غذای خود بیشتر استفاده کنند چرا که حاوی آهن و کلسیم است.

 

10. کاهش استرس

سیب زمینی از آنجا که حاوی ویتامین B6 غنی است و یک ماده مورد نیاز برای بازسازی و تجدید سلول است بسیار در کاهش استرس از ذهن و بدن موثر است. به گزارش نیک صالحی سیب زمینی هورمون آدرنالین تولید می‌کند که به واکنش ما در مقابل استرس و گابا (عامل عصبی) کمک می‌کند. توجه داشته باشید که سیب زمینی تنها وقتی مفید است که به شیوه صحیحی طبخ شود مثلاً به جای اینکه آن را سرخ کنید و به آن کالری بیفزایید ، به صورت ایده آل بهتر است آن را بپزید.

 



:: بازدید از این مطلب : 534
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

چگونه یک کفش پاشنه‌دار را انتخاب کنیم؟
کفش‌های زنانه با پاشنه‌های مختلفی وجود دارند، پاشنه‌های مربع، پاشنه‌های تیز و بلند و … حال به بررسی این پاشنه‌ها می‌پردازیم.
 
برای انتخاب کفش پاشنه‌دار باید چه معیارهای را انتخاب کنیم؟

کفش‌های  زنانه با پاشنه‌های مختلفی وجود دارند، پاشنه‌های مربع، پاشنه‌های تیز و بلند و … حال به بررسی این پاشنه‌ها می‌پردازیم.

آیا همه‌ی خانم‌ها می‌توانند کفش‌های پاشنه‌دار را بپوشند و از این مدل کفش‌ها استفاده می‌کنند؟

درصد خیلی کمی از خانم‌ها هستند که نمی‌توانند از کفش‌های پاشنه‌دار استفاده کنند و اکثریت خانم‌ها حتی آنهایی که ناراحتی‌های خاصی دارند از مدلهای کوتاه‌تر و مدل پاشنه‌هایی که بلند نباشند استفاده می‌کنند. ولی بیشتر این موضوع و پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار بستگی به این دارد که آیا افراد عادت به پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار دارند و آیا با این کفش‌ها احساس راحتی دارند یا نه؟ و موضوع بر سر این چند مطلب می‌گردد.

بیشتر خانم‌ها ترجیح می‌دهند که کفش‌های پاشنه‌دار بپوشند زیرا خانم‌ها معمولا دارای قدی کوتاه هستند و با پوشیدن کفش‌های پاشنه دار استیل و تناسب بهتری را پیدا می‌کنند. و معمولا به طور عادی کفش‌هایی با پاشنه‌های 3 الی 5 سانت را می‌پوشند و در مواقع خاص و مواقعی که به جشن‌هایی خاص می‌ خواهند بروند، از کفش‌هایی با پاشنه‌های 9 الی 10 سانت نیز استفاده می‌کنند.

چه ملاکی را باید به هنگام خرید کفش‌های پاشنه دار در نظر داشته باشیم؟ و آنها را چطور انتخاب کنیم؟

قبل از هر چیزی به ثابت بودن کفش در پاهایتان دقت کنید، به هنگام خرید کفش، بالخصوص کفش‌های پاشنه دار، هر دو جفت کفش را به پا کنید و کمی با آنها قدم بزنید و راه بروید. و ببینید آیا احساس راحتی با کفش‌هایتان می‌کنید، این موضوع به این علت گفته شد: زیرا معمولا یک پا در همه‌ی انسان‌ها قوی‌تر است و خیلی از افراد این موضوع را نمی‌دانند و به آن آگاهی ندارند و هنگامی که برای خرید کفش می‌روید، ممکن است کفش‌تان را به پایی کنید که قوی است و با آن راه می‌روید و احساس راحتی نیز می‌کنید اما بعد از اینکه کفش را خریداری نموده و به خانه آوردید و بعد از اینکه دو یا سه روز این کفش را می‌پوشید احساس ناراحتی می‌کنید و نمی‌دانید چرا و با خود می‌گویید زمانی که کفش را پوشیدم خوب بود و مشکلی نداشت اما چرا الان این جوری شده است؟

علت و پاسخ این سوال شما، توضیحی است که در بالا متذکر آن شدیم. و نکته ی بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به ناحیه‌ی انحنای پای خود دقت داشته باشید و کفش‌تان باید در این ناحیه راحت باشد و کمر و ستون فقرات شما را اذیت نکند. زیرا بعد از مدتی که با این مدل کفش‌ها راه می‌روید در ناحیه‌ی کمر احساس درد می‌کنید. اگر عادت به پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار ندارید و برای اینکه به مجالسی مانند: عروسی و …. می‌خواهید بروید دچار مشکل می‌شوید و بعد از مهمانی و فردای آن روز دچار کمر درد می‌شوید، توصیه‌ای که ما داریم این است که، کفش‌های با پاشنه‌های 2 و یا 3 سانتی بپوشید و نه بیشتر از آن. در این صورت هم حالت رسمی پیدا می‌کنید و هم خودتان را اذیت نمی‌کنید.

در زمستان باید از چه مدل کفش‌های پاشنه‌داری استفاده کنیم و باید دارای چه شرایطی باشند؟

در زمستان توصیه می‌شود که از کفش‌هایی با پاشنه‌های خیلی بلند استفاده نکنید و اگر می‌خواهید از کفش‌های با این مدل پاشنه استفاده کنید بهتر است که برای مدت کوتاهی باشد، زیرا احتمال اینکه شما زمین بخورید زیاد است. تمام بوت‌هایی که خانم‌ها استفاده می‌کنند دارای پاشنه می‌باشد و معمولا تمام این پاشنه‌ها کوتاه و پهن می‌باشد و نیز محکم هستند. خانم‌های زیادی نیز هستند که از کفش‌های با پاشنه‌های 9 - 10 سانتی نیز دز این فصل استفاده می‌کنند. و این مدل کفش‌ها، که معمولا پاشنه‌های باریکی نیز هستند برای مهمانی‌های شبانه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حال پاشنه‌ی مناسب برای پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار باید تا چه حد باشد؟

اگر می‌خواهید کفش پاشنه دار بپوشید باید کفشی را بپوشید که نه خیلی بلند باشد و نه خیلی کوتاه. باید پاشنه‌ی معمولی داشته باشد. و برای اینکه به کمرتان آسیب نرسد بهتر است هر چند مدتی این عادت را عوض کنید و گه‌گداری از کفش‌های که دارای لژ هستند و یا از کفش‌های که دارای پاشنه‌های 5 – 6 سانتی هستند نیز استفاده کنید تا این رویه و فقط عادت به پوشیدن کفش‌های 3 – 4 را نداشته باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 772
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

 
برخی تركیبات غذایی هستند كه اثرات مفید یكدیگر را تكمیل می‌كنند و به بمب‌های درمانی بدل می‌شوند، این تركیبات را بخوانید و از آن‌ها با هم استفاده كنید.

یك ضرب‌المثل هندی می‌گوید: "هر چیزی كاملش بهتر است" اما به نظر می‌رسد شاید بهتر باشد این ضرب‌المثل را این‌گونه تغییر دهیم "خیلی چیزها با چیزهای دیگر كامل می‌شوند" این مسئله به خصوص در مورد خوراكی‌ها صادق است. از قدیم بسیاری از اقوام جهان برخی خوراكی‌ها را با برخی دیگر می‌خورده‌اند و این تركیب‌ها را جادویی ارزیابی می‌كردند. حالا علم نشان می‌دهد كه بسیاری از این تركیب‌ها واقعا جادویی هستند.

دكتر الین مگی، پروفسور تغذیه، مدیر گروه تغذیه دانشگاه نبراسكا و نویسنده كتاب "تركیب‌های غذایی" می‌گوید: "مطالعات بسیاری ثابت كرده‌ كه تركیب‌های غذایی می‌توانند اثرات معجزه‌آسایی داشته باشند. نكته جالب هم این است كه این تركیب‌ها گاه چند برابر وقتی كه هر كدام از این مواد غذایی را به تنهایی بخورید موثر هستند. در واقع توصیه من این است كه این مواد غذایی را همیشه با هم بخورید نه به تنهایی." آنچه در این مطلب آمده برخی از این زوج‌های جادویی هستند.

زوج انرژی‌زا

تركیب: نخود + فلفل قرمز
نتیجه: انرژی بیشتر

در كشورهای غربی حداقل یك نفر از هر 5 نفر زن دچار كمبود آهن است و طبیعی است كه دچار كمبود انرژی هم باشد اما مسئله مهم این است كه بسیاری از زنان نمی‌دانند خوردن غذاهای غنی از آهن به تنهایی نمی‌تواند این مشكل را حل كند. دكتر هیتر مانیه‌ری، متخصص تغذیه در دانشگاه پیتسبورگ در این مورد می‌گوید: "نوعی از آهن كه در مواد غذایی گیاهی وجود دارد به گونه‌ای است كه جذب آن برای بدن سخت است و در واقع بدن نمی‌تواند به خوبی از آن‌ها استفاده كند." پس اگر این‌طور باشد همه آهن موجود در نخود در بدن ما هدر می‌رود؟ نه، البته به شرطی كه همراه آن فلفل قرمز مصرف كنید. دكتر مانیه‌ری ادامه می‌دهد: "ویتامین C موجود در فلفل قرمز مثل یك كلید عمل می‌كند و آهن موجود در نخود را به شكلی در می‌آورد كه قابل جذب از طریق بدن باشد."

ما یك پیشنهاد هم برای شما داریم، در خانه‌تان هوموس بپزید، آن هم با فلفل قرمز تازه زیاد، البته اگر هوموس دوست ندارید می‌توانید سالاد نخودفرنگی به همراه فلفل قرمز درست و نوش‌جان كنید و از خوردن یك زوج انرژی‌زا لذت ببرید.
 


 
برای آن‌كه مثل عقاب ببینید

تركیب: اسفناج + آووكادو
نتیجه: دید بهتر

اسفناج سرشار از لوتئین و ویتامین A است كه هر دوی این‌ها كاملا برای دید مناسب لازم هستند آووكادو هم منبع غنی از لوتئین و ویتامین A است اما مهم‌تر این‌كه آووكادو سرشار از چربی‌های سالمی است كه بدن برای جذب لوتئین و ویتامین A و استفاده از آن‌ها به این ویتامین‌ها نیاز دارد. دكتر هوپ باركوكاس، پروفسور تغذیه در مركز تحقیقاتی كیس وسترن دانشگاه كلیولند در این مورد می‌گوید: "اگر اسفناج را خالی بخورید اكثر مواد غذایی مفید چشمی آن بدون جذب شدن از بدن‌تان دفع می‌شود." اگر پیشنهاد غذا می‌خواهید سالاد اسفناج و آووكادو را به شما توصیه می‌كنیم كه با روغن زیتون، فلفل، نمك و پودر سیر هم بسیار خوشمزه می‌شود و هم بسیار مقوی است، در صورتی كه دوست داشته باشید می‌توانید كاهو، خیار، گوجه‌فرنگی و آبلیمو را هم به این سالاد اضافه كنید.

برای آن‌كه درد دوران ماهانه نكشید

تركیب: كلم بروكلی+ تخم‌مرغ
نتیجه: دردهای كمتر قبل از دوره ماهانه

بسیاری از زنان و دختران جوان هر ماه چند روز را درگیر دردهای شدید دوره‌های ماهانه خود هستند اما برای خیلی از آن‌ها یك بشقاب ساده می‌تواند تسكین و آرامش را به همراه بیاورد. در مطالعه‌ای كه توسط انجمن طب زنان انگلستان و دانشگاه یورك انجام گرفت مشخص شد زنانی كه میزان زیادی كلسیم و ویتامین D را در رژیم غذایی خود دارند 30 تا 40درصد درد كمتری در این دوران تجربه می‌كنند. برای آن‌كه به این نتیجه مطلوب برسید، خیلی راحت می‌توانید كلم بروكلی را با تخم‌مرغ بخورید. كلم بروكلی تقریبا ساده‌ترین نوع كلسیم برای جذب توسط بدن را در خود دارد و تخم‌مرغ هم تقریبا یكی از بهترین منابع ویتامین D در طبیعت است. یك املت با كلم بروكلی یا یك سالاد كلم و تخم‌مرغ می‌تواند نیاز شما را رفع كند.

برای جوانی شما

تركیب: گوجه‌فرنگی + روغن زیتون
نتیجه: پوست صاف و لطیف

لیكولین، آنتی‌اكسیدان قوی است كه در گوجه‌فرنگی وجود دارد و جلوی عوارض مضر آفتاب روی پوست را می‌گیرد،‌ اما برای آن‌كه پوستی لطیف‌تر داشته باشید گوجه‌فرنگی را به تنهایی نخورید بلكه روغن زیتون حسابی روی آن بریزید و بعد نوش‌جان كنید. دكتر مگی می‌گوید: "چربی‌های مفید موجود در روغن زیتون باعث جذب بیشتر لیكولین توسط بدن می‌شود. مطالعه‌ای كه توسط انجمن ملی تغذیه كانادا صورت گرفته نشان داده زنانی كه روغن زیتون در رژیم غذایی آن‌ها جای ثابتی دارد كمتر دچار چین‌و‌چروك می‌شوند و سن ظهور چین‌وچروك در صورت آن‌ها بالاتر است. غذاهای ایتالیایی بسیاری هستند كه گوجه‌فرنگی و روغن زیتون در آن جای دارند اما ما سالاد كاپاراسه را به شما پیشنهاد می‌كنیم كه در آن گوجه‌فرنگی و فلفل به صورت بسیار آهسته در روغن زیتون پخته می‌شوند و سپس به آن تخم‌مرغ به آن اضافه می‌شود.

ماست گوارشی

تركیب: ماست + فلاكسید
نتیجه: هضم بهتر غذاها

معده انسان خانه بیش از 400 نوع باكتری است كه اكثر آن‌ها برای بدن انسان مفید هستند اما برخی از آن‌ها هم خیلی مفید نیستند. زمانی كه میكروب‌های مضر بیشتر از مفید می‌شوند در كار دستگاه گوارش شما اختلال پیش می‌آید و معده انسان دچار درد و نبود راحتی می‌شود. ماست‌ها به خصوص ماست‌های پروپیوتیك می‌توانند بر میزان باكتری‌های مفید معده اضافه كنند اما خب این‌كه چند قاشق ماست پروبیوتیك نوش‌جان كنید كافی نیست، برای باكتری‌های موجود در این ماست‌ها هم باید خوراكی جور كنید، بهترین غذا برای آن‌ها فیبرهای موجود در فلاكسید است. پس خیلی راحت به كاسه ماست پروبیوتیك خود یك قاشق فلاكسید اضافه كنید.

 

سیب را پوست نكنید

تركیب: جوی دوسر + سیب
نتیجه: داشتن قلب سالم‌تر

جوی 2 سر تركیب‌های فوق‌العاده در خودش دارد كه می‌تواند به بدن شما كمك كند. اولین آن‌ها بتاگلوكان است كه فیبری است كه میزان كلسترول خون را كاهش می‌دهد و دومی هم آون‌ترامید است كه تركیبی است از تبدیل LDL (یا چربی بد خون) به رادیكال‌های آزاد كه در بدن آسیب‌رسان هستند، جلوگیری می‌كند. اما اگر می‌خواهید قلب‌تان را با غذای مفیدتر بیمه كنید، سیب را هم به سفره‌تان اضافه كنید اما یادتان باشد مواد مفید برای قلب در پوست سیب است پس پوست سیب را نكنید. سیب منبع غنی فلانوئیدها است كه یك آنتی‌اكسیدان بسیار قوی است كه مانع از شكل‌گیری رادیكال‌های آزاد در بدن می‌شود و میزان التهاب در بدن را هم كاهش می‌دهد.یك پیشنهاد ما درست كردن ماست سیب است،‌ یعنی می‌توانید قطعات سیب را به همراه جو، سیر و كشمش به ماست خودتان اضافه كرده و آن را به همراه غذای‌تان نوش‌جان كنید.

عادت مفید ما ایرانی‌ها

تركیب: چای سبز + لیمو ترش
نتیجه: ضدسرطان

چای سبز منبع فوق‌العاده‌ای از كاته چین‌هاست كه تركیبات قوی ضدسرطان هستند. این تركیبات فوق‌العاده كه سلول‌های سرطانی را نابود می‌كنند یك نقطه ضعف دارند و آن هم این است كه نمی‌توانند از سد معده عبور كنند. در واقع فقط 20درصد از كاته‌چین‌های چای سبز از معده عبور می‌كند و جذب بدن می‌شود اما تحقیقات دانشمندان دانشگاه یوتا نشان داده است با اضافه كردن آب یك لیموترش تازه یا یك قاشق چای‌خوری آب‌لیمو به یك لیوان چای سبز می‌توانید میزان بیشتری از كاته‌چین‌ها را جذب كنید، اما یك نكته جالب هم این‌كه اگر اندكی شكر به چای سبز اضافه كنید میزان كاته‌چین‌ كه جذب می‌كنید 3برابر می‌شود.

كمی تغییر در خوراكی محبوب

تركیب: مرغ + سیب‌زمینی (شیرین)
نتیجه: داشتن سیستم ایمنی قوی‌تر

از قدیم، بسیاری از مردم عادت داشتند مرغ سرخ‌كرده یا آب‌پز را با سیب‌زمینی سرخ كرده نوش‌جان كنند اما ما یك پیشنهاد بهتر داریم؛ خوراك مرغ آب‌پز با سیب‌زمینی آب‌پز شیرین. سیب‌زمینی‌های شیرین بهترین منبع طبیعی ویتامین A است كه به بدن در مبارزه با عفونت‌ها كمك می‌كند اما خب؛ خوردن ویتامین A بدون داشتن مقدار كافی روی در بدن یعنی یك اشتباه. دكتر باركوكاس در این زمینه می‌گوید: "روی به مقدار زیاد در گوشت مرغ و تا حدودی در گوشت گاو و بوقلمون وجود دارد، روی برای متابولیسم و حمل ویتامین A در بدن لازم است. اگر فقط سیب‌زمینی شیرین بخورید مقداری ویتامین A وارد بدن می‌كنید كه بدن نمی‌تواند از آن استفاده كند و در نتیجه این مقدار ویتامین A هدر می‌رود، برای همین هر وقت خواستید خوراك مرغ بخورید سیب‌زمینی شیرین را هم همراه آن مصرف كنید"، البته می‌توانید سوپ سیب‌زمینی هم با گوشت سینه مرغ و سیب‌زمینی شیرین و سبزی‌ تهیه كنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 549
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 16 تير 1391 | نظرات ()