نوشته شده توسط : nahal

آسوده بخوابید تا زیباتر شوید

تا به حال صبحی که شب قبل از آن خوب نخوابیده اید به صورت خودتان در آینه نگاه کرده اید؟ به نظرتان زشت تر از روزهایی که شب قبل اش استراحت خوب و کاملی داشته اید به نظر نمی رسید؟ اگر شما هم چنین تجربه ای دارید حق با شماست.
مطالعه های دانشمندان هم نشان می دهد که وقتی شب می خوابید روز بعد چهره ای جذاب تر خواهید داشت.
محققان آمریکایی در مطالعه ای جدید چهره تعدادی از افراد را در صبح روزی که شبش خوب خوابیده بودند و در صبح روزی که شب قبل بی خوابی کشیده بودند با هم مقایسه کردند. این تصاویر دو به دو در کنار هم گذاشته شد و با هم مقایسه شد. نتایج این مطالعه نشان داد که در چهره همه این افراد در اثر بی خوابی، چشم ها گود رفته بود، خطوط زیر چشم افزایش پیدا کرده بود و پوست تیره تر به نظر می رسید. این محققان می گویند ۸ ساعت خواب شبانه برای سلامت پوست لازم است. این یافته جدید در امور پزشکی بسیار مفید واقع خواهد شد و به پزشکان کمک می کند تا سریع تر به علائم بیماری در بیماران خود پی ببرند.

▪ زیبایی با ۸ ساعت خواب
پژوهشگران سوئدی ثابت کرده اند این باور دیرینه که خواب خوب انسان را زیباتر می کند، صحت دارد. به این ترتیب کسانی که برای مدتی طولانی بی خوابی می کشند، کمتر جذاب و سالم به نظر می رسند. به گزارش بی بی سی، از چهره داوطلبانی که در این تحقیقات شرکت کردند دو بار عکس گرفته شد. یک بار بعد از ۵ ساعت خواب مستمر و یک بار بعد از ۱۰ ساعت بی خوابی. بعد از افرادی دیگر خواسته شد که عکس ها را مشاهده کنند و نظرشان را بگویند. مشاهده گران بدون اطلاع قبلی از تفاوت زمان عکسبرداری به این نتیجه رسیدند که در عکس هایی که بعد از بی خوابی گرفته شده، دواطلبان کمتر جذاب به نظر می رسند. «خواب زیبایی» عبارتی است که به طور سنتی در غرب شناخته شده، اما بر اساس اعلام پژوهشگران بنیاد کارولینسکا در استکهلم این باور قدیمی فاقد شواهد علمی بود. گروه تحقیقاتی از مشاهده گران آموزش ندیده خواست که عکس مرد و زن جوان را بعد از یک شب خواب خوب بررسی کنند و بعد با عکس هایی که بعد از بی خوابی آنها گرفته شده مقایسه کنند. همه عکس ها بر اساس معیار معینی گرفته شده اند. فاصله افراد تا دوربین یکسان است، پوستشان از هر نوع لوازم آرایش پاک است و همه آنها با حالت صورت مشابه جلوی دوربین قرار گرفته اند.

▪ راهی برای شناسایی علایم بیماری ها
طبق گزارش پژوهشگران سوئدی که در «نشریه پزشکی بریتانیا» به چاپ رسیده، آثار خستگی و عدم شادابی در چهره افرادی که با بی خوابی طولانی مدت مواجه می شوند به وضوح قابل مشاهده است. به گفته پژوهشگران، این یافته جدید در امور پزشکی بسیار مفید واقع خواهد شد و به پزشکان کمک می کند تا سریع تر به علائم بیماری در بیماران خود پی ببرند. دکتر درک یان دیک، پروفسور امور مربوط به خواب و فیزیولوژی در مرکز پژوهش خواب در بریتانیا گفته تاثیر بی خوابی از آنچه عکس ها نشان می دهند بسیار بیشتر است. او در این باره گفت: «عکس ها در طول روز گرفته شده اند. زمانی که ساعت درونی بدن ما مشخص می کند که زمان بیداری است. آیا می توانید تصور کنید که چهره آنها در طول شب یا ساعات اولیه صبح که ساعت درونی شان حکم می کند بخوابند چطور است؟»



:: بازدید از این مطلب : 737
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

عادت‌هایی که باید به هر قیمت ترک کنید

همه ما عادت‌هایی داریم که هر روز، روزی چند بار آن‌ها را انجام می‌دهیم، اما برخی از عادت‌هایی که فکر می‌کنیم کلی به نفع سلامت و بهداشت ما هستند، در واقع برای ما خطرناک هستند.

یعنی ممکن است عادت‌های روزمره شما، سلامت‌تان را درمعرض خطر قرار دهد؟ خب، قطعا می‌دانید، سیگار کشیدن و خوردن غذاهای فست‌فودی و چرب برای سلامت شما مضر هستند، اما برخی عادت‌ها هستند که احتمالا فکر نمی‌کنید که می‌توانند برای سلامت‌تان مضر باشند اما این‌گونه هستند. مطالعات جدید نشان داده، این ۷ عادت روزانه می‌توانند برای شما ضرر و زیان به همراه داشته باشند. این نکته‌هایی است که بزرگ‌ترین متخصصان پزشکی جهان هم بر آن‌ها تاکید دارند.

bghabits.jpg

دوش روزانه
آب را  داغ نکنیـد

دکتر نیک لاو، متخصص پوست و مو و استادیار کلینیک آموزشی کارنلی در لندن می‌گوید: « در دیدگاه مدرن شست‌و‌شو و استفاده از مواد شوینده باید براساس نوع پوست افراد و نفربه‌نفر جداگانه، تعیین شود.»  این متخصص پوست می‌گوید: «خیلی از مردم در این کار افراط می‌کنند… استفاده مکرر و طولانی‌مدت از آب بسیار داغ به همراه صابون‌ها یا سایر شوینده‌های بسیار قوی می‌توانند چربی‌های طبیعی را از روی پوست شما بردارند و این باعث می‌شود. پوست شما خشک شود که این عامل باعث تضعیف ساختار پوست و افزایش احتمال ابتلا به عفونت‌های پوستی است. واقعیت این است که مطالعات متعدد محققان نشان داده، اکثریت انسان‌ها واقعا نیازی به دوش گرفتن و حمام کردن هر روزه ندارند و اصلا بهتر است هر روز استحمام نکنند.»


این متخصص به شما پیشنهاد می‌دهد، اگر هم دوست دارید هر روز دوش بگیرید و دوش نگرفتن هر روزه احساس تمیز نبودن را به شما می‌دهد، می‌توانید با آب نه چندان داغ و شوینده‌های معمولی این کار را بکنید. حتی اگر پوست‌تان خیلی خشک شده است بدون استفاده از شامپو و صابون یا شامپوی بدن و فقط با آب خالی استحمام کنید، یا حداکثر از مواد تمیزکننده ملایم استفاده کنید.

تنفس به شیوه اشتباه
مثل بچه‌ها نفس بکشید

به هر کس که می‌خواهید بگویید؛ بگویید یک نفس عمیق بکشد، او قطعا یک نفس عمیق می‌کشد و سینه‌اش را باد می‌کند اما دکتر نیل، مدیرمرکز کنترل استرس در آمریکا می‌گوید، این شیوه‌ای درست نیست. او می‌گوید: «به بچه‌ها نگاه کنید. آن‌ها تنفس شکمی دارند که باعث می‌شود از تمام حجم ریه‌ خود استفاده کنند، اما با بزرگ‌تر شدن، تقریبا همه انسان‌ها به شیوه‌های تنفس دیگری روی می‌آورند که به اندازه شیوه تنفس شکمی موثر نیست.

با این شیوه هوای تازه به بخش‌های پایینی ریه‌ها نمی‌رسد و در واقع فقط بخشی از ریه‌ها هربار اتساع پیدا می‌کنند و هوا به آن‌ها وارد می‌شود، جالب این‌جاست که بخش پایینی و تحتانی ریه بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین عروق خونی را دارد و این منطقه است که بیشترین نقش را باید در کنترل اکسیژن ایفا کند اما به طور معمول و با  این تنفس‌ها امکان‌پذیر نیست. ولی خبر خوب این است که با تمرین کردن می‌توان شیوه مناسب نفس کشیدن را فرا گرفت و به کار برد. این متخصص به شما می‌گوید چگونه بهتر نفس بکشید:


«سعی کنید هنگام دم، تا جایی که می‌توانید شکم‌تان را متسع کنید و تا می‌توانید کاری کنید که سینه‌تان منبسط نشود. برای این کار می‌توانید فرض کنید، توپی درون شکم‌تان است که باید آن را باد کنید. پس از انجام این مرحله عضلات شکم‌تان را منقبض کنید تا این توپ باد شده خالی شود. تنفس باید ریتم منظم و فرم یکسان داشته باشد، بین ۱۲ تا ۲۰ بار در دقیقه تنفس کنید و بین هر دم و بازدم باید وقفه‌ای کوتاه باشد. برای رسیدن به فرم بهتر تنفس روزانه چند دقیقه وقت بگذارید و تمرین کنید. با همین اصلاح شیوه نفس کشیدن می‌توانید حس بهتری داشته باشید، کمتر احساس خستگی کنید، اضطراب خودتان را کم کنید و حتی فشار خون خودتان را پایین نیاورید.»


دراز کشیدن بعد از شام
روی کاناپه دراز نکشید

این شیوه رفتاری برای همه آشناست. یک روز شلوغ و خسته‌کننده کاری که باعث می‌شود خسته و بی‌انرژی به خانه برسید، سپس یک شام سریع می‌خورید و روی کاناپه دراز می‌کشید و تلویزیون نگاه می‌کنید، اما این کار را نکنید، این برای شما مضر است. دکترکلیرمک ابوالی، متخصص تغذیه در مرکز تحقیقات آزمایشگاهی دانشگاه کمبریج انگلستان می‌گوید: «بی‌تحرک بودن بلافاصله پس از شام یا شام خوردن و بلافاصله به رختخواب رفتن و شام زیاد خوردن از اشتباهاتی است که تقریبا همه ما مرتکب آن می‌شویم. با این روش چربی‌هایی که در وعده شام خورده‌ایم را نمی‌سوزانیم و این باعث تجمع بیشتر چربی در بدن ما می‌شود.»


این متخصص تغذیه پیشنهاد می‌دهد، بخش اعظم کالری دریافتی روزانه‌مان را به صبح‌ها و ظهرها بفرستیم و در وعده شام از غذاهای کم‌کالری استفاده کنیم. بهترین کار این است که یک صبحانه مفصل و با تمام موادغذایی لازم بخوریم، سپس یک ناهار پرپروتئین و با انرژی کافی برای بقیه روز صرف کنیم و شام خودمان را به گونه‌ای انتخاب کنیم که هم نیازهای بدن را پاسخگو باشد و هم باعث تجمع چربی در بدن نشود. این متخصص تغذیه ادامه می‌دهد: «کار مناسب این است که بلافاصله پس از صرف شام ۲۰ دقیقه پیاده‌روی کنید. با این شیوه اگر ساعت ۸ یا حتی ۹ شب شام بخورید هم دچار اضافه وزن نخواهید شد.» اما مهم‌ترین دلیل در اضافه شدن وزن،‌ وعده‌های غذایی منظم،‌ اما کم و کوچک است. «بهترین توصیه من به شما این است؛ یک شام سبک بخورید و بعد از آن ورزش‌های آرام‌بخش انجام بدهید.»


با آب شستن دهان پس از مسواک
نیم ساعت بعد از غذا مسواک بزنید

تقریبا همه ما عادت داریم بلافاصله پس از مسواک زدن دندان‌های‌مان، دهان‌مان را با آب بشوییم اما دکتر فیل استومر، دندان‌پزشک و استاد دانشگاه در شمال لندن می‌گوید، این عادتی مناسب نیست. او می‌گوید: «اگر دهان‌تان را با آب بشویید این جریان آب، فلوراید پوشاننده و محافظتی را که خمیردندان روی دندان‌های شما گذاشته است را می‌شوید و پاک می‌کند. درحالی که اگر بعد از مسواک زدن دهان‌تان را نشویید تا ساعت‌ها این لایه فلوراید محافظ روی دندان‌های‌تان می‌ماند… من پس از مسواک زدن تا نیم ساعت دهانم را با آب نمی‌شویم،‌ خب ممکن است اول حس بدی در شما ایجاد شود اما بعد از مدتی کوتاه به آن عادت می‌کنید…» شاید برای‌تان عجیب باشد، اما من حالا راحت به این مسئله عادتت کرده‌ام. قبل از شروع مسواک زدن هم دهانم را خیس نمی‌کنم زیرا این کار از اثرات مفید خمیردندان کم می‌کند. دهان شما با ترشح بزاق مرطوب است و برای همین نیازی ندارید که قبل از شروع مسواک زدن دهان‌تان را بشویید.
توصیه دیگری که این دندان‌پزشک برای شما دارد هم جالب است، خیلی از افراد بلافاصله پس از غذا خوردن مسواک می‌زنند، اما بهترین کار این است که نیم ساعت بعد از غذا مسواک بزنید. برای این‌که مواد محافظ دندان‌های‌تان را سریع نشویید باید نیم ساعت پس از غذا خوردن مسواک بزنید. یکی دیگر از پیشنهادهای من این است که قبل از هر وعده غذا مسواک بزنید و نیم ساعت پس از غذا خوردن با استفاده از دهان‌شویه‌‌های مناسب دهان‌تان را بشویید.

تمیزکاری
تمیز بودن زیادی برای شما خطرناک است

این خبر تنبل‌ها را خیلی خوشحال می‌کند: تمیز کردن خانه به طور روزانه و برای ساعت‌های طولانی برای بدن مضر است. این مسئله را تحقیقات اخیر نشان داده است. پژوهشگران آمریکایی و کانادایی در یک مطالعه طولانی‌مدت
۱۰۰ زن و مرد را مورد بررسی قرار دادند و به این نتیجه رسیدند، آن‌هایی که روزانه مدتی از وقت خود را به تمیز کردن خانه می‌گذرانند، فشارخون بالاتری نسبت به آن‌هایی که دیربه‌دیر خانه‌های خودشان را تمیز می‌کنند، دارند. درواقع ساده‌ترین راه توجیه نتایج این تحقیق این است که بگوییم اضطراب پختن غذا، تمیز کردن خانه و انجام خریدها می‌تواند باعث فشارخون بالا در این گروه شود. نتایج این تحقیق در نشریه پزشکی سایکوسوماتیک به چاپ رسیده است.

 در این تحقیق آمده، انجام فعالیت بدنی برای انسان مضر نیست بلکه مفید است اما اضطراب انجام این کارهاست که باعث می‌شود تاثیرات مضری روی بدن گذاشته شود. دکتر دیوید اینتاوین، متخصص داخلی از دانشگاه هاروارد توضیح می‌دهد، جدا از این مسئله باید این را هم در نظر داشت که با افزایش کار با مواد شوینده و تمیزکننده احتمال ابتلا به بیماری‌های آلرژیک و آسم هم بالا می‌رود. او به تحقیق در اسپانیا اشاره می‌کند که در آن آمده، استفاده از مواد خوشبوکننده هوا و اسپری‌های پاک‌کننده، حتی به اندازه یک‌بار در هفته می‌تواند باعث افزایش احتمال بروز آسم در افراد بزرگسال شود. در این مطالعه بسیار گسترده ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در ۲۲ کشور اروپایی مورد بررسی قرار گرفتند و پس از ۳ سال زیرنظر بودن مشخص شد، آن‌هایی که هفته‌ای یک‌بار از این اسپری‌ها و خوشبوکننده‌ها استفاده کرده‌اند،‌ ۴۰درصد بیشتر از افرادی که با این مواد در تماس نبوده‌اند در خطر آسم قرار دارند. همین مطالعه نشان داده است، هرچقدر تماس با این مواد بیشتر باشد احتمال ابتلا به آسم هم بیشتر خواهد شد.

هر شب ۸ ساعت خوابیدن
چرت بزنید

این تصور عمومی است که «خوب خوابیدن» یعنی هر شب ۸ ساعت خوابیدن،‌ اما حالا متخصصان می‌گویند، این تصور که بسیاری از پزشکان آن را توصیه می‌کنند، خیلی صحیح نیست. پروفسور جیم هارنه، متخصص مرکز مطالعات خواب دانشگاه لابورگ در این مورد می‌گوید: «این یک تصور غلط است که به همه انسان‌ها بگوییم ۸ ساعت خواب شبانه برای شما مفید است. برای بعضی آدم‌ها این نه تنها مفید نیست بلکه حتی می‌تواند باعث خستگی بیشتر هم شود. واقعیت این است که الگوی مناسب خواب برای هر فرد با فرد دیگر متفاوت است، تحقیقات نشان داده است، چرت‌های کوتاه روزانه هم بسیار مفید است، برای مثال یک چرت کوتاه ۵-۴ دقیقه‌ای، تا حداکثر ۱۵ دقیقه‌ای، می‌تواند به اندازه یک ساعت خواب شبانه مفید باشد.»


این متخصص خواب می‌گوید: «صدها سال قبل چرت روزانه، بخشی از فرهنگ مردم بوده است و این‌گونه آن‌ها سلامت بیشتر جسمی و روحی داشته‌اند. البته آن‌ها که گاه حتی چرت زدن‌شان تا ۲ ساعت هم طول می‌کشید، سپس آن‌ها سرکار خود می‌رفتند و شب به خانه برمی‌گشتند و پس از شام حدود نیمه شب می‌خوابیدند و پس از ۳ تا ۴ ساعت خواب بیدار می‌شدند، عبادت می‌کردند، اجاق را آماده می‌کردند و سپس یکی، دو ساعت دیگر می‌خوابیدند. در مجموع خواب روزانه آن‌ها بین ۷ تا ۸ ساعت بود و کیفیت زندگی آن‌ها هم خیلی عالی بود و به طور معمول با این شیوه خوابیدن احساس خستگی و خواب‌آلودگی نداشتند. همین مسئله ثابت می‌کند که برخلاف نظر برخی پزشکان خواب روزانه هم می‌تواند برای انسان مفید باشد.»


این پزشک معتقد است، یکی از مشکلات اصلی انسان مدرن، بدخوابی است. خیلی از ما، شب‌ها ساعت ۳ یا ۴ صبح بیدار می‌شویم و هرچه سعی می‌کنیم خواب‌مان نمی‌برد. این موضوع ما را ناراحت و افسرده کرده و اضطراب زیادی متوجه ما می‌کند، همین اضطراب و ناراحتی می‌تواند منشا بروز برخی بیماری‌ها یا تشدید برخی مشکلات باشد. بهترین کار در این مواقع این است که سعی کنید کاری آرامش‌بخش بکنید، مثلا کتاب بخوانید تا بتوانید دوباره بخوابید.



:: بازدید از این مطلب : 821
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

علت صدا کردن مفصل چیست ؟

صدا کردن مفصل نشانهٔ چیست؟هیچ! صدا کردن مفصل نشانهٔ چیز خاصی نیست، مگر اینکه ضربه‌ای به آن وارد شده باشد. ممکن است دلائل متعددی برای این سر و صداها پیدا کرد، ولی الزاماً نشانهٔ بیماری مشخصی نیست.شایع‌ترین علت مالش یک وتر بر روی وتر دیگر یا یک رباط است. وقتی هنوز جوان و در حال رشد هستید، وترها، رباط‌ها، و استخوان‌ها به نسبت‌های متفاوت رشد می‌کنند، و بدن نوجوان ممکن است گاه‌گاه صدا کند.

با بالا رفتن سن و نازک شدن غضروف‌های اطراف مفاصل، رباط‌ها و وترهای مفاصل بر روی هم مالیده می‌شوند و صدا می‌کنند.اگر مفصلتان نرم است، دلیل دیگری هم برای صدای آن وجود دارد: وترها و رباط‌ها درازتر و کشسان‌تر از معمولند و مفصل بیش از حد حرکت می‌کند و صداها بیشتر می‌شود. اغلب مردم به‌طور معمول در دوران رشد نرم‌مفصل هستند.غیر از مالش رباط‌ها و وترها بر یکدیگر، تنها دلیل دیگر پیدایش ناگهانی حباب‌های نیتروژن در بافت‌های مفصل در هنگام حرکت است، که انگار تعدادی دانه‌های ریز در مفصل قرار دارند.

- درمان صدا کردن مفصلاگر مفصل آسیب‌دیده شروع به صدا کردن بکند، پزشک با عکس‌برداری از آن احتمال شکستگی را بررسی می‌کند. در غیر این‌صورت، کار خاصی لازم نیست بکنید. - چه وقت به پزشک مراجعه کنیم؟- صدا کردن مفصل به‌دنبال زمین خوردن یا وارد شدن ضربه‌ای به آن شروع شده است.علت صدا کردن مفصل چیست ؟  شاید شما هم متوجه صداهایی می شوید که گه گاه از مفاصل بدنتان شنیده می شود و حتی ممکن است نگران این باشید که آیا این وضعیت طبیعی است یا غیر طبیعی؟  باید بدانید که صدا کردن مفصل علامت نگران کننده ای نیست ، مگر اینکه ضربه ای به آن وارد شده باشد. ممکن است دلائل متعددی برای این سر و صداها پیدا کرد.شایع ترین علت این صدا ها مالش یک وتر بر روی وتر دیگر یا یک رباط است. وقتی هنوز جوان و در حال رشد هستید، وترها، رباط ها، واستخوان ها به نسبت های متفاوت رشد می کنند، و بدن نوجوان ممکن است گاه گاه صدا کند. با بالا رفتن سن و نازک شدن غضروف های اطراف مفاصل، رباط ها و وترهای مفاصل بر روی هم مالیده می شوند و صدا می کنند.

 اگر مفصلتان نرم است، دلیل دیگری هم برای صدای آن وجود دارد:وترها و رباط ها درازتر و کشان تر از معمولند و مفصل بیش از حد حرکت می کند و صداها بیشتر می شود. اغلب مردم به طور معمول در دوران رشد نرم مفصل هستند. غیر از مالش رباط ها و وترها بر یکدیگر، تنها دلیل دیگر پیدایش ناگهانی حباب های نیتروژن در بافت های مفصل در هنگام حرکت است، که انگار تعدادی دانه های ریز در مفصل قرار دارند. اگر مفصل آسیب دیده شروع به صداکردن بکند، پزشک با عکس برداری از آن احتمال شکستگی را بررسی می کند. در غیر این صورت، کار خاصی لا زم نیست بکنید اما اگر صدا کردن مفصل به دنبال زمین خوردن یا وارد شدن ضربه ای به آن شروع شده است حتما باید به پزشک مراجعه کنید.




:: بازدید از این مطلب : 602
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

5 خطایی که حین مسواک زدن مرتکب می شویم

resultset_previous.png  1.عجله می کنید
به عقیده ی کارشناسان یکی از خطاهای شایع مسواک زدن زمانی کوتاهی است که برای این کار اختصاص داده می شود. برای اینکه به خوبی دندان هایتان را مسواک بزنید باید حدود دو دقیقه وقت برای این کار صرف کنید. زمانیکه با عجله مسواک می زنید نمی توانید جرم های دندان را از بین ببرید. نتایج یک پژوهش انگلیسی نشان می دهد دو سوم افرادی که از بیماری مربوط به لثه رنج می برند افرادی هستند که با وجود توصیه های دندان پزشک شان باز از اختصاص دادن دو دقیقه به مسواک زدن کوتاهی کرده اند. زمانیکه مسواک را به دست می گیرید به ساعت خود نگاه کنید و دو دقیقه از وقت با ارزش تان را به این کار مهم اختصاص دهید.

resultset_previous.png  2. دقت نمی کنید
خطای دیگری که زیاد مرتکب می شوید این است که حین مسواک زدن برخی از مناطق دهان را فراموش می کنید. باید با دقت یکسان جلو، عقب و روی دندان ها و همچنین لثه ها، زبان و کام را تمیز کرد. اغلب بخش هایی از دهان که مسواک به راحتی به آنجا نمی رسد مثل دندان های عقب رها می شوند. باید توجه داشته باشید که با حوصله و دقت مسواک بزنید. برخی افراد در مسواک زدن تمام دندان ها تنبلی به خرج می دهند.

resultset_previous.png  3. مسواک را بیش از حد روی دندان ها فشار می دهید
آیا از آن دسته افرادی هستید که تصور می کنند هر چه بیشتر مسواک را فشار دهند دندان ها بهتر تمیز می شوند؟ باید بگوییم متاسفانه اشتباه می کنید. به کار بردن انرژی زیاد در حین مسواک زدن از آن دسته خطاهای رایجی است که تمام مراجعین به دندان پزشکان مرتکب می شوند. فشار دادن مسواک روی دندان ها باعث می شود بافت لثه ها از دندان ها فاصله بگیرد و از بین برود. حتی امکان دارد به حساسیت دندانی یا افتادگی دندان دچار شوید. خلاصه اینکه با دندان هایتان مهربان باشید. دندان پزشکان توصیه می کنند از مسواک های نرم استفاده کنید. زیرا اینگونه مسواک ها به دندان آسیب نمی رسانند و راحت تر روی دندان ها می لغزند.

resultset_previous.png  4.حرکاتتان اشتباه است
اگر مسواک زدن از رشته های المپیک بود به نظرتان چه امتیازی از هیات داوران دریافت می کردید؟ اگر مسواک را به صورت افقی از عقب به جلو و بر عکس روی دندان هایتان می کشید امتیاز بالایی نسیب تان نمی شد. مسواک را با حرکات دورانی کوتاه و ملایم روی دندان هایتان حرکت دهید. نزدیک لثه ها یک زاویه ی 45 درجه به مسواک بدهید و از بالا به پایین مسواک بزنید.

resultset_previous.png  5. در استفاده از خمیر دندان زیاده روی می کنید
زیاده روی در خمیر دندان فی نفسه آسیبی به دندان ها نمی زند اما امکان دارد به خاطر اینکه دوست ندارید دهانتان پر از کف باشد زمان مسواک زدن را کوتاه کنید. برای کودکان لایه ی نازکی از خمیر دندان کافیست و برای بزرگسالان اندازه ی یک نخود یا تیله بس است و بهتر است زیاده روی نکنید.



:: بازدید از این مطلب : 950
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

یك روش ارزان برای تقویت حافظه

آیا می خواهید حافظه خود را تقویت کنید ولی نمی دانید چگونه و به چه ترتیبی؟
 
پزشكان تاكید دارند پیاده‌روی منظم و مداوم در تقویت حافظه نقش قابل ملاحظه‌ای دارد.
به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، این متخصصان می‌گویند 40 دقیقه پیاده‌روی آرام به مدت سه نوبت در هفته می‌تواند باعث افزایش اندازه غده هیپوکامپ در مغز ‌شود که بخش حافظه و خاطرات را در این عضو مهم در كنترل دارد و عملکرد ذهن را در انسان حتی با بالا رفتن سن، بهبود بخشد.

روزنامه دیلی میل در این باره گزارش داد، پروفسور کریک ‌اریکسون و همکارانش از دانشگاه پیتزبورگ آمریکا به بررسی تاثیرات احتمالی ورزش آرام و منظم بر روی حافظه پرداختند.

آن‌ها در ابتدا 120 داوطلب را به دو گروه تقسیم کردند و سپس از یک گروه خواستند تا برنامه‌های ورزشی و پیاده روی را به مدت 40 دقیقه و 3 روز در هفته انجام دهند و گروه دیگر تنها تمرینات ساده کششی را انجام دادند، سپس از این افراد اسکن مغزی گرفته شد.

به گزارش ایسنا، نتایج بررسی اسکن‌ها حاکی از آن بود که حجم غده هیپوکامپ به اندازه دو درصد در افرادی که تمرینات منظم هوازی را انجام داده بودند، افزایش یافت و همان منطقه از مغز در گروه دوم 1/4 درصد افزایش را نشان ‌داد.

پروفسور اریکسون در این باره خاطرنشان كرد: مطالعات تایید می‌كند ضعف توان هیپوکامپ در حین زندگی اجتناب‌ناپذیر است، اما ما ثابت کردیم حتی انجام ورزش‌های متعادل و خفیف هم به مدت یک سال می‌تواند اندازه ساختار مغزی را افزایش دهد.

 
نتایج این مطالعات یک ساله در نشریه دستاوردهای آكادمی ملی علوم آمریكا منتشر شده است.



:: بازدید از این مطلب : 1047
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

کودکان و خطر نوشابه‌های انرژی زا

 آکادمی اطفال آمریکا تاکید کرد، کودکان باید به نوشیدن آب عادت کنند چرا که استفاده از نوشابه‌های ورزشی و انرژی‌زا به دلیل بالا بودن محتوای کافئین و دیگر مواد مضر، نتایج منفی را با خود به همراه خواهد داشت.

دکتر مارسی بت اشنایدر از اعضای آکادمی اطفال آمریکا در حوزه تغذیه در این‌ باره اظهار داشت: درحال حاضر نکات مبهم و گیج ‌کننده‌ای درباره محتویات نوشابه‌های ورزشی و انرژی‌زا وجود دارد و نوجوانان اکثرا درباره تفاوت‌های این محصولات ناآگاه هستند.

 drinks.jpg

برخی از کودکان و نوجوانان انواعی از نوشیدنی‌های انرژی‌زا را مصرف می‌کنند که حاوی مقادیر بسیار زیادی کافئین هستند و این درحالی است که پس از ورزش بیشتر آب بدنشان را از دست داده‌اند و قصد دارند این کمبود آب را جبران کنند.

اما آنها در واقع مقادیر زیادی کافئین و سایر محرک‌ها را وارد بدن خود می‌کنند که می‌تواند بسیار خطرناک باشد و عواقب نامطلوبی از جمله ابتلا به فشارخون بالا،‌ افزایش خطرناک میزان ضربان قلب را با خود همراه داشته باشد.[توصیه‌های جدید برای درمان فشارخون بالا ]

ترکیبات و مواد تشکیل ‌دهنده نوشابه‌های انرژی‌زا با نوشابه‌های ورزشی متفاوت هستند. نوشابه‌های ورزشی حاوی کربوهیدرات‌ها، املاح معدنی، الکترولیت‌ها و طعم‌دهنده‌ها هستند که می‌توانند جایگزین آب از دست رفته بدن در اثر تعرق شوند اما نوشابه‌های انرژی‌زا کاملا ترکیبات متفاوتی دارند و بیشتر محتوی کافئین هستند که مصرف آن برای کودکان مضر بوده و سلامت آنها را به خطر می‌اندازد.



:: بازدید از این مطلب : 839
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


12 ماده غذایی خوب برای صبحانه

می‌دانید چرا متخصصان تغذیه روی خوردن صبحانه تاکید می‌کنند؟

از مهم‌ترین دلایل این تاکید، مطالعاتی است که نشان می‌دهد صبحانه موجب تمرکز ذهنی بیشتر و ایجاد تفکری خلاق در فرد می‌شود.ماده غذایی خوب برای صبحانه

به علاوه، از آنجا که سوخت مغز فقط از گلوکز (قند) است، برای بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از افت قند خون، به‌ خصوص در صبح، خوردن صبحانه یک عادت کارآمد محسوب می‌شود و در نهایت این که دیده شده دانش آموزانی که هر روز صبحانه‌ می خورند، به موقع سرکلاس حاضر شده و منظم‌ترند.

 

اما اگر بخواهیم این عادت را برای همیشه عملی کنیم، چه مواد غذایی می‌توانند سفره ما را رنگین‌تر کنند؟

 

1- انواع نان

البته از نوع سبوس‌دار مثل نان سنگک و نان‌های تیره فانتزی. این ماده غذایی جزو اصلی صبحانه است که با تأمین کربوهیدرات روزانه، تا حدودی انرژی مورد نیازتان را تأمین خواهد کرد، البته نباید بیشتر از 5 برش (هر برش به اندازه یک کف دست بدون محاسبه انگشتان) شود.

 

2- شیر (یک لیوان)

یکی از مهم‌ترین نوشیدنی‌های مغذی (منبع کلسیم) برای صبحانه، شیر است که پیشنهاد می‌کنیم نوع کم چرب آن را میل کنید.

 

3- عسل

این ماده‌غذایی در گروه قندها جای می‌گیرد، اما اگر از نوع مرغوب‌اش باشد به غیر از انرژی، ارزش تغذیه‌ای دیگری نیز دارد، پس می‌توان آن را بر مربا ارجحیت داد. فقط فراموش نکنید که هر یک قاشق مرباخوری عسل به اندازه دو حبه قند کالری دارد و نباید در خوردن‌اش زیاده‌روی کرد.

 

4- پنیر (کم‌ چرب)

یکی از اجزای پُر پروتئین صبحانه، پنیر است که البته نوع کم‌نمک و کم‌چرب آن به شما توصیه می‌شود. شما می‌توانید قبل از مصرف، آن را با ماده غذایی دیگری مانند کنجد، گردو و حتی سبزیجات معطر طعم‌دار کنید.

 

5- گردو (دو عدد)

یکی از اجزای چرب صبحانه گردو است. این مغز که سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 است، خوردن‌اش حتی برای افرادی که کلسترول بالایی دارند نیز نجات‌بخش است، پس حداقل دو عدد گردو را در صبحانه بخورید.

یادتان باشد که در پنیر ماده‌ای به نام تیرامین وجود دارد که اگر در مغز جمع شود، باعث کند ذهنی می‌شود. البته این ماده توسط یک نوع آنزیم موجود در بدن انسان می‌تواند تجزیه شود، ولی این آنزیم تا حد مشخصی فعال است. برای فعالیت بیشتر این آنزیم باید میزان مس را در بدن زیاد کرد و این کار با خوردن گردو که حاوی مقداری مس است، انجام می‌شو‌د. به همین دلیل در متون دینی، خوردن گردو به همراه پنیر توصیه شده است.

 

6- مرباماده غذایی خوب برای صبحانه

مربا مملو از قند ساده است که هر قاشق مرباخوری‌اش یک واحد قند محاسبه می‌شود. در کل، بهتر است که قندهای ساده را برای صبحانه انتخاب نکنید، زیرا به دنبال افزایش قند خون، افت آن و بروز گرسنگی حتمی‌ خواهد بود.

 

7- کره

یکی دیگر از اجزای پر کالری صبحانه کره است که اسیدهای چرب موجود در آن از نوع اشباع‌ هستند. از آنجا که کره می‌تواند کلسترول خون را افزایش دهد، افرادی که محدودیت مصرف چربی دارند، بهتر است از این ماده غذایی صرف‌نظر کنند.

 

8- خامه

خامه نیز مانند کره، دارای کالری زیاد و چربی اشباع است. لذا افراد دارای چربی و کلسترول خون بالا بهتر است آن را نخورند.

 

9- تخم ‌مرغ (یک عدد)

یکی دیگر از مواد پروتئینی صبحانه تخم ‌مرغ است که آن را به صورت آب‌پز، عسلی، نیمرو و املت میل می‌کنند. نوع آب‌پز آن برای کسانی که محدودیت دریافت انرژی دارند، توصیه می‌شود. بهتر است از نوع عسلی آن صرف‌نظر شود، زیرا امکان آلودگی به میکروب سالمونلا در آن بالاست. نوع نیمروی آن به دلیل سرخ شدن در روغن برای افرادی که کمبود وزن دارند، بهتر است و املت نیز به دلیل مخلوط شدن با سبزیجات گزینه دیگری برای کم وزن‌ها به حساب می‌آید.

 

10- عدسی (کم‌ نمک)

این منبع پروتئین گیاهی یکی از غذاهای تنظیم‌کننده قند خون در صبحانه به حساب می‌آید که برخی آن را با سیب‌زمینی و کره و برخی خالی میل می‌کنند. یادتان باشد که یک کاسه عدسی جایگزین مناسبی برای پنیر و یا تخم‌مرغ است.

 

11- میوه و سبزی

مصرف میوه‌های تازه مثل سیب و پرتقال به دلیل داشتن فیبر و ویتامین C برای صبحانه مناسب هستند. مصرف آب پرتقال به همراه تخم‌مرغ و یا عدسی باعث افزایش‌ جذب آهن موجود در آنها می شود. گوجه‌فرنگی و چند برش هویج پخته نیز تأمین‌کننده بتاکاروتن و افزایش‌دهنده جذب املاحی مثل آهن هستند.

 

12- کره بادام‌ زمینی

یکی دیگر از مواد پروتئین‌دار اما چرب صبحانه، کره بادام‌ زمینی است که نمی‌توان در خوردن‌اش زیاده‌روی کرد. فراموش نکنید که یک قاشق غذاخوری آن معادل یک واحد چربی است و 45 کیلوکالری انرژی دارد.

 

نکته طلایی

باید یک پنجم انرژی دریافتی روزانه از طریق خوردن صبحانه تامین شود؛ مثلا اگر یک خانم بزرگسال به 1800 کیلوکالری انرژی نیازمند است، باید 350 کیلوکالری و آقایی که به 2500 کیلوکالری انرژی نیازمند است، باید 650 کیلوکالری از انرژی دریافتی‌اش، از طریق صبحانه تامین گردد.

در ضمن، بهتر است صبحانه‌تان از چند گروه غذایی مختلف تشکیل شود، نه فقط یک نوع گروه غذایی.

یادتان نرود که شیر، پنیر، تخم‌ مرغ، عدسی و حتی آجیل از منابع پروتئینی هستند و نان و غلات، میوه و سبزیجات، عسل و مربا از منابع تامین‌کننده کربوهیدرات‌های پیچیده و ساده‌اند. البته باید قندهای ساده و چربی‌‌ها (مثل مربا و کره و خامه) در حد کم مصرف شوند و از مصرف سوسیس و کالباس صرف‌نظر کرد.



:: بازدید از این مطلب : 609
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

ده راهکار برای خواب بهتر

تعبیر افراد از یک تخت خواب مطلوب به طرز فکر افراد بر می گردد و از فردی تا فرد دیگر متفاوت است ولی می بایست اطمینان حاصل کنید تختخوابی را دارید که درآن احساس راحتی و آرامش می کنید.

علاوه بر این، اختلال در خواب شبانه با ایجاد یک سری تغییرات هورمونی و نیز اشکال در سوخت و ساز طبیعی بدن می تواند زمینه ساز ابتلا به بیماری های چاقی، دیابت و حتی بیماری های قلبی را فراهم نماید.

باید بدانید که اگر از بیماری هایی مانند چاقی و اختلالات خوردن رنج می برید و نیز در خوابیات مشکل دارید، می توانید عادات رفتاری خود را برای دستیابی به یک خواب بهتر شبانه تغییر دهید. ممکن است توانایی کنترل و یا محدود کردن تمام عواملی که با خوابتان مداخله دارند را نداشته باشید ولی می توانید یک سری عادات رفتاری که تقویت کننده خواب راحت شبانه هستند را در خود تقویت نمایید.

اگر شما مشکلاتی را در خواب و یا به خواب رفتن تان دارید می توانید از توصیه های ذیل استفاده نمایید:

۱) هر روز در یک ساعت مشخص و مقرر به خواب بروید و از خواب برخیزید و حتی در تعطیلات نیز این ساعت ها را رعایت فرمایید. پیروی از یک برنامه مشخص به تقویت چرخه خواب و بیداری بدنتان کمک کرده و کمکتان می کند که شبها راحت تر به خواب بروید.

۲) قبل از خواب حجم زیادی از آب و غذا را مصرف نکنید. حداقل دو ساعت قبل از خواب، یک شام سبک را مصرف نمایید. اگر مستعد ابتلا به سوزش معده هستید از مصرف غذاهای پر ادویه و پر چرب که موجب تشدید سوزش معده و ممانعت از یک خواب راحت می شوند پرهیز نمایید.

همچنین مقدار مصرف نوشیدنی ها را قبل از خواب محدود نمایید. مصرف مایعات بیش از حد می تواند موجب از خواب پریدن های مکرر در شب به منظور مراجعه به دستشویی گردند.

۳) از مصرف نیکوتین و مواد حاوی کافئین در بعد از ظهرها پرهیز نمایید. چرا که این موارد محرک هایی هستند که می توانند موجب بیدار نگه داشتن شما گردند. افرادی که سیگار مصرف می نمایند اغلب در شب ها دچار مشکلاتی هستند. سیگار کشیدن در تخت خواب نیز بسیار خطرناک است. از ۴ ساعت قبل از فرا رسیدن زمان مقرر خوابتان، از مصرف کافئین اجتناب نمایید. بدن شما کافئین را ذخیره نمی نماید ولی چندین ساعت زمان می برد تا اثرات مخرب کافئین در بدنتان از بین بروند. علاوه بر این نشان داده شده است که مصرف الکل نیز خواب راحت را مختل می نماید.

۴) فعالیت بدنی منظم داشته باشید. فعالیت بدنی منظم و به ویژه تمرینات هوازی می توانند به شما کمک نمایند که زودتر به خواب فرو روید و روند خواب شما را راحت تر نمایند. هر چند برای برخی افراد ورزش کردن درست قبل از خواب، ممکن است روند به خواب رفتن آنها را دشوار نماید.

۵) اتاق خواب خود را سرد، تاریک و راحت نگه دارید و اتاقی را فراهم کنید که برای خوابیدن ایده آل باشد . روشنایی، حرارت و رطوبت و صداهای اتاق خواب تان را بر اساس ترجیحات خود تطابق دهید. اگر نور به اتاق شما راه دارد و مانع خواب راحت در شما می گردد می توانید از پرده های تیره و چشم بند استفاده نمایید و یا اگر سر و صدایی شما را آزار می دهد می توانید از گوشی و صداگیر های مخصوص گوش استفاده نمایید. همیشه پتوی اضافه در اتاقتان داشته باشید و شرایط آب و هوایی اتاق را مناسب حال خود مهیا کنید.

۶) شب ها زود بخوابید: چرت زدن های روزانه می توانند از میزان خواب شبانه شما بکاهند لذا خواب روزانه خود را به نیم ساعت خواب در بعد از ظهرها محدود نمایید . اگر شب کار هستید و یا شیفت های کاری شبانه دارید در مواقع خواب اگر نور مانع خواب کافی در شما می شود پرده های پنجره را بکشید که نور آفتاب ( عاملی که ساعت طبیعی بدنتان را تنظیم می نماید) ، خواب شما را مختل ننماید. اگر روزها کار می کنید و شب ها می خوابید ولی بیدار شدن از خواب برایتان دشوار است ، پرده های پنجره را کنار بکشید و اجازه دهید که نور خورشید به بیدار شدن شما کمک نماید.

۷) تشک و بالش راحتی را انتخاب نمایید : تعبیر افراد از یک تخت خواب مطلوب به طرز فکر افراد بر می گردد و از فردی تا فرد دیگر متفاوت است ولی می بایست اطمینان حاصل کنید تختخوابی را دارید که درآن احساس راحتی و آرامش می کنید.

۸) یک جریان روتین و منظم از الگوی خواب را شروع نمایید . هر شب قبل از خواب یک فعالیت مشخصی را انجام دهید که جزئی از ساعت بدنتان گردد که به بدنتان اطلاع دهد زمان استراحت فرا رسیده است. برای مثال هر شب قبل از خواب یک حمام و یا دوش آب گرم بگیرید یا کتاب مطالعه کنید و یا به موسیقی ملایم گوش فرا دهید. انجام فعالیت های آرام بخش در نور کمتر نیز می تواند گذر بین بیداری و خواب را تسهیل نمایند.

۹) وقتی که خسته هستید به تخت خواب برونید و چرا غها را خاموش نمایید. اگر در طی ۱۵ ۲۰ دقیقه پس از اینکه به تختخواب رفتید به خواب فرو نرفتید می بایست از رختخواب برخیزید و به کار دیگری بپردازید و هر زمان که خسته شدید مجددا به تختخواب باز گردید ، برای به خواب رفتن زیاد خود را آزار ندهید و خود را تحت فشار نگذارید چرا که تقلای بیش از حد و استرس، تنها از خواب شما ممانعت خواهند کرد.

۱۰) به عنوان آخرین راه حل اگر با روش های قبلی به موفقیت نرسیدید از قرص خواب استفاده نمایید : باید بدانید قبل از مصرف هر گونه داروی خواب آور با پزشک معالج تان مشورت نمایید. او می تواند به شما اطمینان بخشد که قرص ها اثر متقابلی بر روی دیگر داروهای مصرفی تان و یا شرایط بالینی تان نداشته باشند . همچنین پزشک معالج تان می تواند در تخمین بهترین دوز مصرف شما را یاری رساند . اگر تصمیم به ترک داروی خواب آور گرفتید می بایست دوز دارویتان را به تدریج کاهش دهید.

اگر با مصرف داروی خواب آور احساس خواب آلودگی و گیجی در طی روز پیدا می کنید با پزشک معالج تان در مورد تغییر دوز داروها و یا عدم ادامه دادن مصرف دارو مشاوره نمایید. تقریبا اکثر افراد ندرتا دچار بی خوابی های شبانه می شوند ولی اگر مکررا مشکلاتی را در خواب تان دارید به پزشک مراجعه نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 644
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

۱۲ روش ساده برای تقویت مغز

هرچند مغز ما قویترین رایانه در سیاره زمین محسوب می شود اما این رایانه قدرتمند نیز گاهی به خطا می رود. ما انسانها بیشتر وقت خود را صرف انباشتن چیزهای مختلف و بی فایده به داخل مغزمان میتقویت مغز کنیم. مهم نیست مغز ما چقدر قدرتمند است آنچه اهمیت دارد این است که بدانیم این عضو نیاز به جبران و احیای خود دارد تا بتواند قالب و توانایی خود را حفظ کند. پژوهشگران روش های مختلفی را برای سوپرشارژکردن و افزایش کارایی مغز ارائه کرده اند که دراین مقاله ساده ترین آنها ارائه شده تا هر فردی بتواند به محض احساس نیاز، به آنها دسترسی داشته باشد و آنها را بکار بسته و از مزایای آن بهره مند شود:

 resultset_previous.png ۱) بادام بخورید:
 بادام حافظه را تقویت می کند و اگر در ترکیب با شیر قبل از رفتن به رختخواب و یا پس از برخاستن از خواب به هنگام صبح مصرف شود تاثیر بهتری دارد.

resultset_previous.png ۲) آب سیب بنوشید:
 پژوهشگران دانشگاه ماساچوست لوول نشان داده اند؛ آب سیب تولید نوعی انتقال دهنده عصبی حیاتی موسوم به استیلکولین را درمغز افزایش داده و از این طریق قدرت حافظه را نیز تشدید می کند.

resultset_previous.png ۳) خوب بخوابید:
 تحقیقات نشان می دهد که حافظه بلندمدت در طول خواب با پخش مجدد تصاویر تجربه شده در روز تقویت می شود.

resultset_previous.png ۴) از تفریحات ساده لذت ببرید:
 استرس قدرت مغزی ما را تحلیل می برد. ذهنی که در استرس گرفتار شده بیشتر منابع حافظه ما را مصرف می کند و به این ترتیب ذهنی ضعیف و کودن برای ما باقی می گذارد. سعی کنید برای خود عادتهای ساده تفریحی در طول روز تعیین کنید تا بتوانید به کمک آنها استرس را از ذهن خود پاک نمایید. برخی از این تفریحات ساده و مفید برای ذهن و بدن و روان عبارتند از: گوش دادن به موسیقی مورد علاقه، بازی با کودکان، قدردانی از دیگران، پیاده روی، دوچرخه سواری و یا شنا به طور روزانه، کارکردن با یک وبلاگ و بالاخره شرکت در کلاسهای یوگا و سلامت به طور روزانه.

resultset_previous.png ۵) ذهن خود را ورزش دهید:
 همانطور که ورزش جسمی برای بهره مندی از یک بدن قوی و سالم ضروری است ورزش ذهنی نیز به همین اندازه حائزاهمیت است تا بتوانید ذهنی تیز و فعال داشته باشید. آیا تا به حال توجه کرده اید که چرا کودکان قدرت مغزی قوی تری نسبت به افراد بالغ دارند؟ چون کودکان ذهنی بازیگوش دارند و یک چنین ذهنی توان حافظه را بالا می برد. برای رسیدن به چنین توانایی می توانید پازل یا جدول حل کنید، درکارهای گروهی داوطلب شوید، با دیگران تعامل کنید، به یک سرگرمی مانند مطالعه، نقاشی یا حتی تماشای پرندگان مشغول شوید، یک مهارت جدید یا یک زبان جدید بیاموزید.

resultset_previous.png ۶) یوگا یا مدیتیشن انجام دهید:
 یوگا و مدیتیشن استرس را تخلیه می کند. استرس قاتل حافظه است اما یوگا و مدیتیشن با کاهش استرس، پایین آوردن فشار خون، کاهش سرعت تنفس، کاهش سرعت متابولیسم و آزادکردن تنش از ماهیچه ها، ذهن را تقویت می کند.

resultset_previous.png ۷) مصرف مواد قندی را کاهش دهید:
 قند غذا نیست بلکه شکلی از کربوهیدرات است که یک انرژی واهی تولید می کند. مصرف زیاد مواد قندی باعث بروز علائم عصبی و رنج آور، ضعف حافظه و سایر اختلالات عصبی می شود. غذاها را بدون افزودن شکر مصرف کنید و از مصرف نوشیدنی های شیرین یا مقدار زیادی شکر یا قند یا کافئین پرهیز کنید.

resultset_previous.png ۸) از گندم سبوس دار استفاده کنید:
 گندم سبوس دار حاوی لسیتین است. این ماده مشکل سخت شدن سرخرگ ها را آسان می کند و از این طریق موجب بهبود عملکرد مغز می شود.

resultset_previous.png ۹) شب ها غذای سبک بخورید:
 خوردن غذای زیاد و سنگین درشب باعث بروز استرس طولانی مدت و احساسی به هنگام خواب می شود. توصیه می شود غذای سنگین را در روز مصرف کنید که بدن تحرک بیشتری دارد. شبها با خوردن غذای سبک و میوه و سبزی می توانید خواب بهتری داشته باشید. خواب خوب شب به معنی تقویت قوای مغز است.

resultset_previous.png ۱۰) قدرت تخیل خود را تقویت کنید:
 یونانی ها اصل خیال پردازی را برای به خاطر سپردن همه چیز یاد می گیرند. این تکنیک احتیاج دارد که فرد یک تخیل واقعی و رنگی را ایجاد کند که بتوان آن را به یک موضوع یا شیء خاص ارتباط داد. اگر شما تمام حواس خود شامل لامسه، بویایی، چشایی، شنوایی و بینایی را درگیر خیال پردازی کنید، می توانید جزییات بیشتری از یک موضوع را به خاطر بیاورید. این کار به تقویت حافظه شما کمک می کند.

resultset_previous.png ۱۱) خشم خود را کنترل کنید:
 غذاهای تهیه شده از آرد سفید، مصرف زیاد نشاسته یا نان سفید می تواند منجر به بروز حساسیتهای عصبی شود. در نتیجه مصرف این قبیل مواد غذایی پرخاشگری و برخی از رفتارهای افسردگی را موجب می شود. در عوض سبزی تازه بخورید. آب زیاد بنوشید و یوگا و مدیتیشن انجام دهید تا احساسات سمی مانند خشم و استرس از شما دور شود.

resultset_previous.png ۱۲) ویتامین ب کمپلکس مصرف کنید:
 این ویتامین حافظه شما را تقویت می کند. از غذا و سبزیجات غنی از این ویتامین مصرف کنید. لازم به ذکر است که مواد غذایی نشاسته ای و نان سفید تاثیر مطلوب این ویتامین برای حفظ سلامت حافظه را خنثی می کند.



:: بازدید از این مطلب : 680
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

سفید کردن دندان‌ها با چند روش طبیعی

اکثر ما وقتی تبلیغات تلویزیونی و مجلات را در مورد روش‌های سفید کردن دندانها می‌بینیم به فکر می‌افتیم که در این زمینه اقدامی بکنیم و در نتیجه لبخندی زیبا داشته باشیم اما گاهی نگران اثرات سوء این روش‌ها هستیم.

 در این مقاله که در سایت تخصصی ارگانیک به چاپ رسیده چند روش طبیعی و غیرشیمیایی برای سفید کردن دندان‌ها ارائه شده که درعین حال این گونه اثرات سوء را نیز ندارند. این روش‌ها عبارتند از:

resultset_previous.png خوردن کرفس و سیب؛
این دو خوردنی حاوی سلولزهای رشته‌ای هستند که مانند یک مسواک طبیعی می‌توانند به آرامی و بدون ضرر، دندان‌ها را تمیز و سفید کنند. این خوردنی‌ها اثر رنگدانه‌های ناشی از مواد غذایی را از روی دندان‌ها پاک می‌کنند.

resultset_previous.png استفاده از پراکسید هیدروژن (یا آب اکسیژنه)؛
این ماده کاملا طبیعی و غیرسمی که ترکیبی از مولکول‌های اکسیژن و آب است و می‌تواند به شیوه‌ای بی‌خطر دندان‌ها را پاکسازی کند و برای بهداشت و سلامت کلی دندان‌ها نیز مفید است. روش استفاده از آب اکسیژنه این است که پودر 3 درصد آن را در آب شیر به مقیاس 50-50 حل کرده و هر شب قبل از خواب دندان‌هایتان را با این محلول بشوئید. پس از چند هفته متوجه خواهید شد که دندان‌هایتان سفیدتر و روشن‌تر شده‌اند.

resultset_previous.png توت فرنگی بخورید؛
این میوه خوشمزه و پرطرفدار تابستانی به دلیل اینکه حاوی ماده‌ای موسوم به اسید مالیک است درسفید کردن دندان‌ها نقش موثری دارد. برای بهره‌مند شدن بیشتر از این خاصیت توت‌فرنگی هفته‌ای یک بار دستورالعمل زیر را انجام دهید:

resultset_previous.png ابتدا یک عدد توت‌فرنگی را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید تا یک خمیر قرمز رنگ حاصل شود. این خمیر را روی مسواک قرار داده و آن را مدت 5 دقیقه روی دندان‌هایتان بگذارید.
- برای جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها پس از 5 دقیقه با یک مسواک استاندارد، دندان‌هایتان را بشویید تا هرگونه قند طبیعی از روی دندان‌هایتان پاک شود.

resultset_previous.png استفاده از پوست پرتقال و برگهای درخت برگ بو؛
این دو سفید کننده طبیعی دندان‌ها که غیر معمول‌تر از بقیه موارد هستند می‌توانند رسوبات روی دندان‌ها را تاحد زیادی برطرف کرده و دندان‌ها را درخشان‌تر کنند شما می‌توانید به نوبت هر یک از آنها را به طور خشک یا به صورت پودر ترکیبی با یکدیگر روی دندان‌ها بگذارید.
- و بالاخره می‌توانید از جوش‌شیرین استفاده کنید برای این منظور می‌توانید 6 قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با 1/3 قاشق غذاخوری نمک، 4 قاشق چای‌خوری گلیسیرین و 15 قطره روغن نعنا یا دیگر روغن‌های گیاهی تازه کننده بازدم ترکیب کنید این ترکیب را به مقادیر کم هر وقت که می‌خواهید دندان‌هایتان سفیدتر شوند روی آنها بگذارید و بعد از مدتی دهانتان را بشوئید



:: بازدید از این مطلب : 775
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

وقتی معده شروع به سروصدا می‌کند، معمولا این سر و صداها به این معنی است که شما گرسنه هستید و بدنتان به مواد غذایی نیاز دارد.

گرسنگی روشی است که بدن به واسطه آن به شما اعلام می‌کند به مواد مغذی احتیاج دارد تا بتواند به کارها و فعالیت‌های خود بهتر ادامه دهد. اما گاهی اوقات نشانه‌ها و واکنش‌های دیگری در بدن وجود دارند که اگر آنها را به درستی درک نکنید ممکن است به هله هوله خوری و مصرف تنقلات ترغیب شوید.

آکادمی آمریکایی پزشکان خانواده علائم «گرسنگی کاذب» را منتشر کرده است:

- گاهی تشنگی موجب می‌شود بی‌دلیل کالری وارد بدن خود کنید. برای ارضای این حس کافی است یک لیوان آب بنوشید تا به مصرف نوشابه‌های مضر نیاز پیدا نکنید.

- ولع برای خوردن یک غذا یا خوردنی خاص در شما احساس گرسنگی کاذب بوجود می‌آورد.

- وجود احساساتی چون عصبانیت، تنهایی و افسردگی نیز می‌تواند در شما گرسنگی کاذب ایجاد کند.

- قرار گرفتن در یک جمع دوستانه یا برنامه اجتماعی گاهی شما را به خوردن غیرضروری ترغیب می‌کند.

- رسیدن ساعت معمول غذا خوردن نیز عامل دیگری است که در شما گرسنگی کاذب ایجاد می‌کند در حالی که ممکن است واقعا گرسنه و نیازمند به غذا نباشید



:: بازدید از این مطلب : 484
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

کارتون روز: گرانی و فشار زندگی برروی پدران!



:: بازدید از این مطلب : 1004
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

منشآ پیدایش سنت هندوانه خوری در یلدا
میرزا حاجب، بالکل تخم هندوانه بر زمین‌هایش ریخته بود...

میرزا حاجب، بالکل تخم هندوانه بر زمین‌هایش ریخته بود. وقت محصول همه انگشت به دهان بودند از درشتی هندوانه‌ها و سبزی جلدشان و سرخی گلگونِ درون‌شان. مردم می‌گفتند که بیشتر از دانه‌های گندم و جو هندوانه حاصل آمده است.
انگار از هر تخمی هفتاد هندوانه بل اکثر زاده شده بود. آن سال میان حاجب و داروغه اختلافی بود.
داروغه که خبر را شنید به سعایت نزد حاکم رفت و با رشوه به حکیم ویرا مجاب کرد که از مضرات هندوانه بگوید. سعایت داروغه کارساز آمد و حاکم جارچیان را دستور داد تا حکم قدغن اکل هندوانه و شرب ماء آن را اعلان کنند.
میرزا که فردی کیّس بود، هندوانه ها را در انبار بزرگی زیر کاه نهاد. وقتی که سرما همه‌جا چیره گشت و روزهای خزان خزان می‌گشت، وی نزد حکیم دربار رفت و دو برابر رشوه‌ی داروغه به او سکه زر داد. جارچیان حاکم فردایش جار می زدند که اکل و شرب هندوانه جایز است بل خوردن آن در شب چله، ضامن سلامت.
هندوانه‌های رنجور میرزا به قیمتی گزاف‌ترفروش رفتند.



:: بازدید از این مطلب : 541
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

طرز تهیه سوسیس و کالباس در منزل

امیدواریم مورد توجه قرار گیرد امروز طرز تهیه ی یک نوع کالباس خانگی رو می گذاریم
که می توانید با گوشت قرمز و یا مرغ درست کنید.

۳ دستور مختلف تهیه سوسیس کالباس در منزل را برای شما عزیزان گردآوری نموده ایم.

طرز تهیه سوسیس و کالباس در منزل

امیدواریم مورد توجه قرار گیرد امروز طرز تهیه ی یک نوع کالباس خانگی رو می گذاریم
که می توانید با گوشت قرمز و یا مرغ درست کنید.

۳ دستور مختلف تهیه سوسیس کالباس در منزل را برای شما عزیزان گردآوری نموده ایم.

دستور ۱:
مواد لازم :
گوشت مرغ بدون استخوان : ۱ کیلو (میتوان از گوشت قرمز نیز به همین شیوه استفاده نمود)
سیر : ۳ حبه
زرده ی تخم مرغ : ۳ عدد
آرد : ۳ قاشق غذا خوری
فلفل سیاه : ۵/۰ قاشق مربا خوری
نمک : ۱ قاشق مربا خوری
دارچین : یک سوم قاشق مربا خوری
زنجبیل : یک پنجم قاشق مربا خوری
هل : ۵/۰ قاشق مربا خوری
میخک : اندازه ی یک عدس
جوز هندی : اندازه ی ۲ عدس
( به جای میخک و جوز هندی می توان از ۵/۰ قاشق مربا خوری آویشن استفاده شود . )
روغن مایع : ۲ قاشق غذا خوری


طرز تهیه :
گوشت مرغ را همراه سیر ، ۳ بار چرخ می کنیم .
آرد را در یک بشقاب الک کرده و تمام ادویه ها را به آن اضافه کرده
و آن را خوب مخلوط کرده و دوباره الک کرده و به مرغ اضافه می کنیم ،
تخم مرغ را هم اضافه کرده و با دست خوب ورز می دهیم .
روغن مایع را اضافه کرده و آنقدر ماساژ می دهیم تا مانند خمیر در آید .
فویل آلومینیم به عرض ۶۰ سانت و طول یک متر را روی کابینت پهن کرده
و مواد کالباس را روی آن گذاشته و خوب می پیچیم و دو سر فویل را
مانند شکلات خوب می پیچیم و به مدت ۴۵ دقیقه آن را بخار پز کرده
( با در دستگاه بخار پز کرده قرار می دهیم ) بعد از این آن را در داخل یخچال
می گذاریم تا خوب سرد شود و بعد آن را به اندازه ی دلخواه بوش می زنیم .
« لازم به ذکر است که میزان ادویه ها حتما باید به اندازه ی گفته شده باشد . »
دستور شماره ۲:
شیر خشک ( قنادی) ۱ پیمانه
آرد سفید نصف پیمانه
یخ حدودا ۲ پیمانه
سینه مرغ خام بزرگ ۱ عدد
نمک فلفل پودر خردل زنجفیل کمی
قارچ برش داده شده و پسته به میزان دلخواه
سیر به میزان دلخواه
سینه مرغ را با میکسر خوب له میکنیم.
آرد و پودر شیر را اضافه میکنیم خوب با دست ورز میدیم تا یکنواخت بشه.
ادویه های مورد نظر رو اضافه میکنیم و خوب ورز میدیم.
یخ خرد شده را اضافه کرده و مخلوط میکنیم .
نیازی نیست که یخ دوب شود.
قارچ خام برش داده شده و مغز پسته رو اضافه کرده مخلوط میکنیم.
خمیر آماده شده را درون کیسه پارچه ای که دوختیم میریزیم.
کیسه مورد نظر باریک و بلند است و قطر و طول کالباس را تعیین میکند.
بهتره که قطر کیسه حدود ۵ سانت باشه.
دو انتهای کیسه را محکم میکنیم به طوری که خمیر کاملا درون کیسه متراکم و فشرده باشد. .
کیسه حاوی خمیر کالباس رو یه مدت ۱۰ دقیقه درون آب در حال جوش قرار میدیم و سپس از روی حرارت بر میداریم و صبر میکنیم خنک شود سپس کیسه را به مدات ۱ شب در فریزر قرار میدیم و بعد ۱ شب هم در یخچال قرار میدیم .
کالباس آماده برای برش زدن است.
دستور شماره ۳:
امروز من هم طرز تهیه ی یک نوع کالباس خانگی رو می گذارم که می تونین
با گوشت قرمز و یا مرغ اون رو درست کنید.
این گوشت به صورت چرخ شده استفاده می شه و خوب مثل نوع کارخانه یی اون از احشاء حیوانات، گوشت حیوانات پیر یا بعضا بیمار،
زایده های گوشتی، پیه و غیره درش استفاده نمی شه.
ضمن این که مواد نگهدارنده هم نداره بنابراین سرطان زا هم نیست.
تمیز و خانگی هست و حداقلش اینه که می دونیم در اون گوشت خالص به کار رفته.
این دستور رو من از یکی از دوستانم گرفتم….. تذکری که ایشون برای این دستور داده بود این بود که به خصوص در زمینه ی ادویه ها خودمون رو در بند دستور نباید بکنیم
و باید اون طور که خودمون دوست داریم ادویه ها رو کم و زیاد کنیم.
حتی عقیده داشت اگر ادویه یی رو در منزل نداشتیم می تونیم
به راحتی از دستور حذفش کنیم!!!!!!!!!
این غذا بسیاز کامل و غنی هست و من فکر نمی کنم هیچ پدر و مادری،
کوچولو ها رو از لذت خوردن چنین غذای سالم و پر انرژی یی محروم کنه.
یک توضیح کوچولوی دیگه هم بدم و بعد برم سراغ دستور این غذا و اون این که برای درست کردن کالباس، دستگاه خاصی مورد نیاز هست که این طور هم که شنیدم
هم حجم بزرگی داره و هم گران قیمت هست.
من توی این دستور از ماشین تهیه ی کالباس استفاده نمی کنم چون دلم می خواد
تا جایی که ممکنه دستورهایی که براتون می گذارم ساده باشه و همه بتونن
به راحتی اون رو درست کنند.
پس کیفیت کالباس خانگی ما به لحاظ بصری شاید به پای فرم کارخانه یی اون نرسه.
مواد لازم:
فیله ی مرغ یا گوشت گوساله ی مخلوط با گوشت گوسفند: ۱ کیلو
سیر: ۵ حبه (به جای سیر می تونین از پودر سیر به همراه پودر پیاز هم استفاده کنید)
آرد: پایه ی مصرف ۳ قاشق غذاخوری هست اما اگر خمیر کالباس بیش از حد شل بود
می تونیم تا ۶ قاشق هم اون رو افزایش بدیم
زرده ی تخم مرغ: ۳ عدد
یخ: ۶ تکه
جعفری خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری
تخم کرفس: ۲/۱ قاشق چای خوری
شیر خشک: که طبق دستور بهتره از شیر خشک نیدو محصول کارخانه ی نستله باشه:۱ فنجان
فلفل سیاه : نصف قاشق مربا خوری
نمک : ۲ قاشق مربا خوری که طبق ذائقه می تونه کم و زیاد بشه
دارچین : ۳/۱ قاشق مربا خوری
زنجبیل : ۵/۱ قاشق مربا خوری
هل : نصف قاشق مربا خوری
میخک : نوک قاشق مرباخوری
جوز هندی : قدری بیشتر از میزان گفته شده برای میخک (البته من خودم جوز رو خیلی زیاد
استفاده می کنم چون طعمش رو در کالباس خیلی دوست دارم)
آویشن: ۴/۱ قاشق مرباخوری
اسانس دود مایع: نصف قاشق غذاخوری که اگر هم نبود اشکالی نداره
و این تنها به طعم بهترش کمک می کنه.
روغن مایع : ۲ قاشق غذا خوری
کیسه یخ در اندازه ی متوسط برای تقریبا ۳۰ دانه ی یخ
دانه خردل، تخم گشنیز، رازیانه، و زعفران: به میزانی که دوست دارید
پسته ی تازه که با مقاطع دایره یی برشش می دیم و یا اگر پسته ی تازه در دسترس نبود از خلال پسته که حدود ۵ دقیقه در آب قرار داده شده استفاده می کنیم: مقداری که دوست دارید
قارچ: به میزان دلخواه
طرز تهیه:
گوشت ها رو همراه سیر و جعفری خرد شده، ۳ بار چرخ می کنیم .
آرد رو با تمام ادویه های خشک مون ۲ بار الک می کنیم و به مرغ یا گوشت اضافه می کنیم،
مزه ی مواد رو می چشیم و در صورت تمایل ادویه هایی رو که دوست داریم مجدد اضافه می کنیم.
بعد تخم مرغ رو به مواد اضافه می کنیم و همه ی مواد رو در غذاساز می ریزیم
و ۵ دقیقه اجازه می دیم تا مخلوط بشن.
در طول مدت روشن بودن غذا ساز به تدریج تکه های یخ مون رو با فاصله اضافه می کنیم.
سپس روغن مایع رو اضافه می کنیم و بعد از این مرحله، موادمون رو از غذاساز بیرون میاریم.
در صورت شل بودن خمیر مقداری آرد اضافه می کنیم و با دست کمی
ورز می دیم تا کل مواد به صورت خمیری نه زیاد سفت و نه زیاد شل در بیاد.
در مرحله ی آخر پسته و قارچ خرد شده رو هم اضافه می کنیم……..
سپس همه ی مواد رو روی فویل آلومینیومی می ریزیم و دو سر فویل
رو مثل شوکولات خوب می پیچیم و می بندیم.
سپس به مدت ۴۵ دقیقه موادمون رو بخار پز می کنیم.
بعد از این مدت بلافاصله دور مواد مون رو در حالیکه هنوز از داخل فویل بیرون نیاوردیم،
کیسه ی یخ می پیچیم و بعد از خنک شدن در داخل یخچال می گذاریم تا خوب سرد بشه.
بعد از سرد شدن به اندازه های دلخواه با چاقوی لیزری برش می دیم.
البته من خودم یک نوع دیگه کالباس درست کردم که از نوع اول به مراتب کارمندی تر هست…..
من یک بسته گوشت چرخ کرده رو ( من همیشه گوشت رو به اندازه ی غذای دو نفر داخل کیسه
می ریزم و فریز می کنم بنابراین وزنش نکردم) یک بار که تقریبا عجله داشتم به همراه آویشن
و جوز و سیر و نمک و قدری فلفل سیاه به اضافه ی مغز پسته همه رو با هم مخلوط کردم…….
مواد رو می چشیدم و وقتی مطابق ذائقه مون شد اون ها رو داخل کیسه ی پلاستیکی ریختم
و به صورت استوانه بستمش…..
کیسه رو باز داخل چند کیسه ی دیگه گذاشتم و داخل آب جوش گذاشتم ۱ ساعت موند…..
بعد داخل یخچال و همین که سرد شد سروش کردیم……
قیافه اش درست شبیه رولت گوشت بود ولی طعمش به شهادت خانواده و صدالبته خودم،
عالی بود…..داخل ساندویچ به همراه کاهو و قدری مایونز و گوجه فرنگ و خیارشور واقعا خوشمزه
می شه و خیلی هم سالمه!!!!!!

دستور ۱:
مواد لازم :
گوشت مرغ بدون استخوان : ۱ کیلو (میتوان از گوشت قرمز نیز به همین شیوه استفاده نمود)
سیر : ۳ حبه
زرده ی تخم مرغ : ۳ عدد
آرد : ۳ قاشق غذا خوری
فلفل سیاه : ۵/۰ قاشق مربا خوری
نمک : ۱ قاشق مربا خوری
دارچین : یک سوم قاشق مربا خوری
زنجبیل : یک پنجم قاشق مربا خوری
هل : ۵/۰ قاشق مربا خوری
میخک : اندازه ی یک عدس
جوز هندی : اندازه ی ۲ عدس
( به جای میخک و جوز هندی می توان از ۵/۰ قاشق مربا خوری آویشن استفاده شود . )
روغن مایع : ۲ قاشق غذا خوری
طرز تهیه :
گوشت مرغ را همراه سیر ، ۳ بار چرخ می کنیم .
آرد را در یک بشقاب الک کرده و تمام ادویه ها را به آن اضافه کرده
و آن را خوب مخلوط کرده و دوباره الک کرده و به مرغ اضافه می کنیم ،
تخم مرغ را هم اضافه کرده و با دست خوب ورز می دهیم .
روغن مایع را اضافه کرده و آنقدر ماساژ می دهیم تا مانند خمیر در آید .
فویل آلومینیم به عرض ۶۰ سانت و طول یک متر را روی کابینت پهن کرده
و مواد کالباس را روی آن گذاشته و خوب می پیچیم و دو سر فویل را
مانند شکلات خوب می پیچیم و به مدت ۴۵ دقیقه آن را بخار پز کرده
( با در دستگاه بخار پز کرده قرار می دهیم ) بعد از این آن را در داخل یخچال
می گذاریم تا خوب سرد شود و بعد آن را به اندازه ی دلخواه بوش می زنیم .
« لازم به ذکر است که میزان ادویه ها حتما باید به اندازه ی گفته شده باشد . »
دستور شماره ۲:
شیر خشک ( قنادی) ۱ پیمانه
آرد سفید نصف پیمانه
یخ حدودا ۲ پیمانه
سینه مرغ خام بزرگ ۱ عدد
نمک فلفل پودر خردل زنجفیل کمی
قارچ برش داده شده و پسته به میزان دلخواه
سیر به میزان دلخواه
سینه مرغ را با میکسر خوب له میکنیم.
آرد و پودر شیر را اضافه میکنیم خوب با دست ورز میدیم تا یکنواخت بشه.
ادویه های مورد نظر رو اضافه میکنیم و خوب ورز میدیم.
یخ خرد شده را اضافه کرده و مخلوط میکنیم .
نیازی نیست که یخ دوب شود.
قارچ خام برش داده شده و مغز پسته رو اضافه کرده مخلوط میکنیم.
خمیر آماده شده را درون کیسه پارچه ای که دوختیم میریزیم.
کیسه مورد نظر باریک و بلند است و قطر و طول کالباس را تعیین میکند.
بهتره که قطر کیسه حدود ۵ سانت باشه.
دو انتهای کیسه را محکم میکنیم به طوری که خمیر کاملا درون کیسه متراکم و فشرده باشد. .
کیسه حاوی خمیر کالباس رو یه مدت ۱۰ دقیقه درون آب در حال جوش قرار میدیم و سپس از روی حرارت بر میداریم و صبر میکنیم خنک شود سپس کیسه را به مدات ۱ شب در فریزر قرار میدیم و بعد ۱ شب هم در یخچال قرار میدیم .
کالباس آماده برای برش زدن است.
دستور شماره ۳:
امروز من هم طرز تهیه ی یک نوع کالباس خانگی رو می گذارم که می تونین
با گوشت قرمز و یا مرغ اون رو درست کنید.
این گوشت به صورت چرخ شده استفاده می شه و خوب مثل نوع کارخانه یی اون از احشاء حیوانات، گوشت حیوانات پیر یا بعضا بیمار،
زایده های گوشتی، پیه و غیره درش استفاده نمی شه.
ضمن این که مواد نگهدارنده هم نداره بنابراین سرطان زا هم نیست.
تمیز و خانگی هست و حداقلش اینه که می دونیم در اون گوشت خالص به کار رفته.
این دستور رو من از یکی از دوستانم گرفتم….. تذکری که ایشون برای این دستور داده بود این بود که به خصوص در زمینه ی ادویه ها خودمون رو در بند دستور نباید بکنیم
و باید اون طور که خودمون دوست داریم ادویه ها رو کم و زیاد کنیم.
حتی عقیده داشت اگر ادویه یی رو در منزل نداشتیم می تونیم
به راحتی از دستور حذفش کنیم!!!!!!!!!
این غذا بسیاز کامل و غنی هست و من فکر نمی کنم هیچ پدر و مادری،
کوچولو ها رو از لذت خوردن چنین غذای سالم و پر انرژی یی محروم کنه.
یک توضیح کوچولوی دیگه هم بدم و بعد برم سراغ دستور این غذا و اون این که برای درست کردن کالباس، دستگاه خاصی مورد نیاز هست که این طور هم که شنیدم
هم حجم بزرگی داره و هم گران قیمت هست.
من توی این دستور از ماشین تهیه ی کالباس استفاده نمی کنم چون دلم می خواد
تا جایی که ممکنه دستورهایی که براتون می گذارم ساده باشه و همه بتونن
به راحتی اون رو درست کنند.
پس کیفیت کالباس خانگی ما به لحاظ بصری شاید به پای فرم کارخانه یی اون نرسه.
مواد لازم:
فیله ی مرغ یا گوشت گوساله ی مخلوط با گوشت گوسفند: ۱ کیلو
سیر: ۵ حبه (به جای سیر می تونین از پودر سیر به همراه پودر پیاز هم استفاده کنید)
آرد: پایه ی مصرف ۳ قاشق غذاخوری هست اما اگر خمیر کالباس بیش از حد شل بود
می تونیم تا ۶ قاشق هم اون رو افزایش بدیم
زرده ی تخم مرغ: ۳ عدد
یخ: ۶ تکه
جعفری خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری
تخم کرفس: ۲/۱ قاشق چای خوری
شیر خشک: که طبق دستور بهتره از شیر خشک نیدو محصول کارخانه ی نستله باشه:۱ فنجان
فلفل سیاه : نصف قاشق مربا خوری
نمک : ۲ قاشق مربا خوری که طبق ذائقه می تونه کم و زیاد بشه
دارچین : ۳/۱ قاشق مربا خوری
زنجبیل : ۵/۱ قاشق مربا خوری
هل : نصف قاشق مربا خوری
میخک : نوک قاشق مرباخوری
جوز هندی : قدری بیشتر از میزان گفته شده برای میخک (البته من خودم جوز رو خیلی زیاد
استفاده می کنم چون طعمش رو در کالباس خیلی دوست دارم)
آویشن: ۴/۱ قاشق مرباخوری
اسانس دود مایع: نصف قاشق غذاخوری که اگر هم نبود اشکالی نداره
و این تنها به طعم بهترش کمک می کنه.
روغن مایع : ۲ قاشق غذا خوری
کیسه یخ در اندازه ی متوسط برای تقریبا ۳۰ دانه ی یخ
دانه خردل، تخم گشنیز، رازیانه، و زعفران: به میزانی که دوست دارید
پسته ی تازه که با مقاطع دایره یی برشش می دیم و یا اگر پسته ی تازه در دسترس نبود از خلال پسته که حدود ۵ دقیقه در آب قرار داده شده استفاده می کنیم: مقداری که دوست دارید
قارچ: به میزان دلخواه
طرز تهیه:
گوشت ها رو همراه سیر و جعفری خرد شده، ۳ بار چرخ می کنیم .
آرد رو با تمام ادویه های خشک مون ۲ بار الک می کنیم و به مرغ یا گوشت اضافه می کنیم،
مزه ی مواد رو می چشیم و در صورت تمایل ادویه هایی رو که دوست داریم مجدد اضافه می کنیم.
بعد تخم مرغ رو به مواد اضافه می کنیم و همه ی مواد رو در غذاساز می ریزیم
و ۵ دقیقه اجازه می دیم تا مخلوط بشن.
در طول مدت روشن بودن غذا ساز به تدریج تکه های یخ مون رو با فاصله اضافه می کنیم.
سپس روغن مایع رو اضافه می کنیم و بعد از این مرحله، موادمون رو از غذاساز بیرون میاریم.
در صورت شل بودن خمیر مقداری آرد اضافه می کنیم و با دست کمی
ورز می دیم تا کل مواد به صورت خمیری نه زیاد سفت و نه زیاد شل در بیاد.
در مرحله ی آخر پسته و قارچ خرد شده رو هم اضافه می کنیم……..
سپس همه ی مواد رو روی فویل آلومینیومی می ریزیم و دو سر فویل
رو مثل شوکولات خوب می پیچیم و می بندیم.
سپس به مدت ۴۵ دقیقه موادمون رو بخار پز می کنیم.
بعد از این مدت بلافاصله دور مواد مون رو در حالیکه هنوز از داخل فویل بیرون نیاوردیم،
کیسه ی یخ می پیچیم و بعد از خنک شدن در داخل یخچال می گذاریم تا خوب سرد بشه.
بعد از سرد شدن به اندازه های دلخواه با چاقوی لیزری برش می دیم.
البته من خودم یک نوع دیگه کالباس درست کردم که از نوع اول به مراتب کارمندی تر هست…..
من یک بسته گوشت چرخ کرده رو ( من همیشه گوشت رو به اندازه ی غذای دو نفر داخل کیسه
می ریزم و فریز می کنم بنابراین وزنش نکردم) یک بار که تقریبا عجله داشتم به همراه آویشن
و جوز و سیر و نمک و قدری فلفل سیاه به اضافه ی مغز پسته همه رو با هم مخلوط کردم…….
مواد رو می چشیدم و وقتی مطابق ذائقه مون شد اون ها رو داخل کیسه ی پلاستیکی ریختم
و به صورت استوانه بستمش…..
کیسه رو باز داخل چند کیسه ی دیگه گذاشتم و داخل آب جوش گذاشتم ۱ ساعت موند…..
بعد داخل یخچال و همین که سرد شد سروش کردیم……
قیافه اش درست شبیه رولت گوشت بود ولی طعمش به شهادت خانواده و صدالبته خودم،
عالی بود…..داخل ساندویچ به همراه کاهو و قدری مایونز و گوجه فرنگ و خیارشور واقعا خوشمزه
می شه و خیلی هم سالمه!!!!!!



:: بازدید از این مطلب : 638
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

املت عدس

 

 

مواد لازم :

 

عدس

نصف پیمانه

كلم بروكلی خردشده

225 گرم

پیاز قرمز حلقه شده

دو عدد

روغن مایع

دو قاشق غذاخوری

تخم مرغ

هشت عدد

آب یا شیر

سه قاشق غذاخوری

گوجه‌فرنگی كوچك حلقه شده

200 گرم

نمك و فلفل سیاه

به میزان لازم

 

 

طرز تهیه :

 

عدس را در قابلمه‌ای ریخته و حدود 25 دقیقه بپزید. سپس كلم‌های خردشده را به آن بیفزایید و اجازه دهید یكی، دو دقیقه دیگر بجوشد. روغن را كف یك تابه مناسب فر ریخته و حلقه‌های پیاز را در آن بریزید. ظرف را در فر سرد بگذارید و فر را با دمای 200 درجه سانتی‌گراد یا 400 درجه فارنهایت روشن كنید تا در مدت 25 دقیقه بپزد.

تخم‌مرغ‌ها را به همراه شیر یا آب، كمی نمك و فلفل در كاسه‌ای هم بزنید و سبزیجات و گوجه‌فرنگی را به آن اضافه كنید. عدس و كلم را آبكشی كنید ودر تابه پیاز بریزید.

مخلوط تخم‌مرغ را روی مواد داخل تابه بریزید و آن را دوباره به مدت 10 دقیقه در فر بگذارید و با استفاده از یك كفگیر مواد املت را به مركز تابه هدایت كنید تا تخم‌مرغ‌هایی كه هنوز شل هستند به اطراف تابه بروند، سپس آن را دوباره به مدت 15 دقیقه در فر بگذارید تا تخم‌مرغ‌ها سفت شود.



:: بازدید از این مطلب : 558
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

15 راز شگفت انگیز بدن انسان!1. اثر زباناثر خطوط و اشکال روی زبان درست همانند اثر انگشت عمل میکند. یعنی هر انسانی خطوطی کاملا منحصر به فرد روی زبانش دارد. از این رو اثر زبان میتواند به عنوان یکی از فاکتورهای تشخیص هویت مورد استفاده قرار بگیرد.2. پوستانسان نیز مانند دیگر پستانداران هر لحظه در حال پوست انداختن است. طبق تحقیقات انسان در هر ساعت ۶۰۰ هزار ذره از پوست خود را در فضا پراکنده میکند. این مقدار برابر 700 گرم پوست در هر سال می باشد. به صورت میانگین انسان در سن 70 سالگی تقریبا به میزان پنجاه کیلوگرم پوست اندازی کرده است.




3. تعداد استخوان ها


جالب است بدانید که کودک انسان تعداد بیشتری استخوان نسبت به یک فرد بزرگسال دارد. ما زندگی مان را با ۳۵۰ استخوان شروع میکنیم، اما در طول دوره رشد تا سن بلوغ به علت پیوستن استخوان ها به یکدیگر این مقدار به ۲۰۶ عدد استخوان کاهش پیدا میکند.




4. تغییرات معده


هر سه یا چهار روز یکبار تغییراتی در معده شما بوجود می آید. اسیدهای قوی که معده برای هضم غذا به کار میگیرد، باعث تاثیراتی روی خود آن نیز می شود. البته معده مکانیزمی برای جلوگیری از هضم کامل خود دارد.




5. حس بویایی


حس بویایی ما به قدرت حس بویایی سگ سانان نیست و فقط میتوانیم ۵۰ هزار رایحه مختلف را به خاطر بسپاریم.




6. طول روده باریک


طول روده های باریک تقریبا ۴ برابر بلندتر از قد متوسط انسان است. اگر روده های باریک به شکل کنونی خود نبودند، طول آن ها به ۵ تا ۷ متر می رسید.




7. باکتری ها


در هر اینچ مربع از پوست بدن انسان نزدیک به ۳۲ میلیون باکتری زندگی میکنند که بیشتر این باکتری ها بی ضرر هستند.




8. بوی پا


منشا بوی پا غدد عرقی هستند. در یک جفت پا ۵۰۰ هزار غده تولید غرق در حال فعالیت است که میتوانند روزانه نیم لیتر عرق تولید کنند.




9. سرعت عطسه


هوایی که موقع عطسه کردن از دهان خارج میشود بالغ بر ۱۶۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارد. عطسه کردن فشار بسیار زیادی به بدن تحمیل میکند. محال است که بتوانید چشمان خود را هنگام عطسه باز نگه دارید.




10. مسیر خون


خون مسیر زیادی را در هر لحظه در بدنتان طی میکند. تقریبا نزدیک به ۱۰۰ هزار کیلومتر مسیر خونی در بدن وجود دارد. قلب این عضو حیاتی و پرکار بدن روزانه دو هزار گالن خون (برابر با ۷۵۰۰ لیتر) را در این مسیرها پمپاژ میکند.




11. مقدار بزاق


شما مایل به شنا در آب بزاق دهانتان نیستید، اما جالب است بدانید که هر شخص به طور میانگین در طول زندگی اش نزدیک به ۲۴ هزار لیتر بزاق تولید میکند. این مقدار برای پرکردن دو استخر شنا کافیست.




12. صدای خر و پف


بعد از سن ۶۰ سالگی ، 60 درصد مردان و 40 درصد از خانم ها شروع به خر و پف خواهند کرد. صدای خر و پف میتواند تا حد کر کردن پیش برود. عموما صدای خر و پف ۶۰ دسیبل است که یعنی به بلندی صدای صحبت کردن معمولی اما این صدا میتواند تا ۸۰ دسیبل نیز پیش برود. ۸۰ دسیبل یعنی صدای یک دریل بادی که در حال نفوذ به بتن است. صدای بالای ۸۵ دسیبل برای گوش انسان بسیار مضر میباشد و ممکن است باعث کری شود.




13. رنگ و تراکم مو


آیا میدانستید تراکم موی سر را از روی رنگ آن میشود تخمین زد؟ به طور میانگین هر انسان ۱۰۰ هزار پیاز مو روی سرش دارد. هرکدام از این پیازهای مو در طول زندگی انسان قادر به تولید ۲۰ تار مو میباشند. افرادی که موهای بلوند دارند از بیشترین میزان پیاز مو در مقایسه با دیگر رنگ ها سود میبرند، در نتیجه این افراد موهای پرپشت تری خواهند داشت. تعداد میانگین پیاز مو برای موهای بلوند ۱۴۶ هزار، برای موهای مشکی ۱۱۰ هزار، برای موهای قهوه ای ۱۰۰ هزار و در آخرین رده برای موهای قرمز ۸۶ هزار عدد میباشد.




14. رشد ناخن ها


اگر ناخن های دست تان نسبت به ناخن پای شما خیلی زودتر رشد میکند این کاملا طبیعی است. ناخن هایی که بیشتر در معرض استفاده قرار میگیرند زودتر رشد میکنند. ناخن انگشت های بلندتر و دستی که با آن مینویسید بیشترین رشد را دارند. به طور میانگین ناخن ها در هر ماه به اندازه یک دهم اینچ رشد میکنند.




15. نیاز به خواب


شاید بعضی اوقات بگویید که دارم از شدت خواب میمیرم، اما به معنای کلمه توجه نداشته اید. شما بدون خوردن غذا تا هفته ها زنده میمانید، اما بعد از ۱۱ روز نخوابیدن، برای همیشه به خواب خواهید رفت.

 
  •  



:: بازدید از این مطلب : 574
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

نکات آرایشی - پوست جوان

۱ از کرم‌پودرهای سنگین استفاده نکنید

خشکی پوست یکی از شایع‌ترین عوارض بالا رفتن سن است. حالا اگر از کرم‌پودرهای سنگین برای پوشاندن لک یا چروک‌های احتمالی پوستتان استفاده ‌کنید، پس از یکی، دو ساعت از روی پوست خشک صورتتان بلند می‌شوند و ظاهر نامناسبی به‌وجود می‌آورند. ترکیب کرم‌پودرهای سنگین با کرم‌های مرطوب‌کننده یا استفاده از کرم‌پودرهای سبک با پایه روغنی، بهتر لکه‌ها و چروک‌های پوست را می‌پوشاند. استفاده از پنکیک‌های چرب همراه با یک کرم ضدآفتاب‌رنگی هم می‌تواند برای خانم‌های بالای ۵۰ سال انتخاب مناسبی باشد. البته استفاده از پنکیک‌های خشک، ظاهر بسیار نامناسبی به پوست می?دهد و چین‌و‌چروک‌های صورت را ۱۰۰ برابر نشان می‌دهند.

۲ از کرم پودرهای براق استفاده کنید

سیاهی دور چشم‌ها و روی گونه‌ها معمولا با بالا رفتن سن به سراغ افراد می‌آید. شما می‌توانید برای رفع این مشکل، پس از اتمام آرایش، کمی کرم‌پودر براق را با انگشت سبابه به آرامی دور چشم‌ها، زیر استخوان ابرو و روی گونه‌ها بزنید. این کار باعث شاداب و بشاش نشان داده شدن چهره شما در میهمانی می‌شود.

۳ استفاده از رژگونه‌های تیره را فراموش کنید

بهتر است برای حفظ شادابی و زیبایی چهره‌تان، کرم‌پودرهایی که یک درجه از رنگ پوستتان روشن‌تر هستند انتخاب کنید. استفاده از رژگونه‌هایی با رنگ‌های ملایم صورتی، گلبهی و آلبالویی در کنار کرم‌پودر کمی روشنی که به پوستتان زده‌اید، می‌تواند چهره شما را بسیار جذاب و دوست‌داشتنی کند. استفاده از کرم‌پودر، پنکیک یا رژگونه‌های تیره، سن شما را بیشتر از چیزی که است، نشان می‌دهد و شفافیت چهره‌ را هم از بین می‌برد.

۴ سایه‌های چرب و با رنگ طبیعی انتخاب کنید

بهتر است به‌دلیل خشکی پوست و کم شدن حالت الاستیکی آن، از سایه‌های چرب برای آرایش چشم‌ها استفاده کنید. سایه‌های بسیار روشن، باعث مصنوعی نشان داده شدن چهره‌ می‌شوند، به جای آنها رنگ‌های قهوه‌ای روشن، کِرِم، نسکافه‌ای یا خاکستری را انتخاب کنید. استفاده از کمی سایه سفید براق برای استخوان زیر ابرو و در پلک‌های پایینی، درخشندگی چشمان را دوچندان خواهد کرد.

۵ خط‌چشم قهوه‌ای را امتحان کنید

استفاده از خط چشم‌های مشکی مدادی و چرب می‌تواند باعث تیره‌تر نشان داده‌ شدن پوست اطراف چشم‌ها شود. می‌توانید یک خط چشم مایع قهوه‌ای نازک، روی سایه نسکافه‌ای‌ بکشید تا چشم‌هایتان درشت‌تر و جذاب‌تر به نظر برسند. هرچقدر خط چشم نزدیک‌تر به مژه‌ها کشیده شود، زیبایی چشم‌ها را بیشتر خواهد کرد. شما به عنوان یک خانم میانسال، می‌توانید برای حفظ زیبایی بیشتر چشم‌هایتان، خط چشم را گوشه‌دار بکشید و از ادامه دادن زیاد آن خودداری کنید.

۶ ابروهایتان را روشن کنید

متاسفانه بیشتر خانم‌های میانسال رنگ ابروهایشان را تیره می‌کنند. در صورتی‌که ابروهایی با رنگ قهوه‌ای روشن، می‌توانند چهره آنها را روشن‌تر و شفاف‌تر نشان دهند. اگر بتوانید رنگ ابروها و موهایتان را با یکدیگر هماهنگ کنید، زیبایی و جذابیت خاصی به چهره‌تان خواهید بخشید.

۷ رژلب‌های روشن‌تر انتخاب کنید

صورتی، گلبهی، قرمز و قهوه‌ای روشن، از مناسب‌ترین رنگ‌های رژلب برای خانم‌های میانسال هستند. اگر بتوانید از رژلب‌های مایع یا کمی برق لب هم کمک بگیرید، زیبایی و جذابیت را در چهره‌تان به حداکثر رسانده‌اید. استفاده از خط لب برای خانم‌های بالای ۵۰ سال ضرورتی ندارد اما اگر اصرار به این کار دارید، می‌توانید خط‌لبی که یک درجه روشن‌تر از رژلبتان است استفاده کنید.

۸ پوست دست و گردنتان را هم فراموش نکنید

همیشه کمی از کرم‌پودرتان را روی پوست گردنتان هم بمالید تا تضاد رنگ پوست صورت و گردن، ظاهر نامناسبی برایتان به‌وجود نیاورد. پوست دستانتان را هم همیشه با کمی کرم مرطوب‌کننده با پایه روغنی، چرب و لطیف نگه‌دارید و برای حفظ زیبایی بیشتر آن، کمی هم از مرطوب‌کنندهای رنگی کمک بگیرید.

۹ موهایتان را کوتاه نگه دارید

یکی از مهم‌ترین عوامل زیبایی ما انسان‌ها، نوع آرایش موهایمان است. معمولا خانم‌هایی که پا به سن می‌گذارند، حال و حوصله مرتب کردن و سشوار کشیدن مداوم موهایشان را ندارند بنابراین اگر موهایتان فر و مجعد است پیشنهاد می‌کنیم همیشه آنها را کوتاه نگه دارید و از یک سنجاق سر نگین‌دار برای زیبا شدنشان استفاده کنید. اگر هم موهایتان لخت است که ۲ راه پیش رو دارید؛ اول اینکه آنها را کوتاه و با تل‌های نرم و نگین‌دار آرایش کنید و دوم اینکه کمی بلندشان کنید و آنها را با کش بدون کشیدن موها پشت‌سرتان ببندید. ناگفته نماند که کوتاه کردن جلوی موها، می‌تواند سن خانم‌‌ها را تا حد قابل‌قبولی کمتر از چیزی که هست، نشان بدهد.


۱۰ به رنگ موها توجه کنید

متاسفانه خیلی از خانم‌های میانسال به رنگ موهای خود اهمیت نمی‌دهند و نمی‌دانند که یک رنگ موی ساده، چقدر می‌تواند در زیبایی چهره‌شان تاثیر داشته باشد. رنگ‌های فندقی، نسکافه‌ای و زیتونی برای افراد بالای ۵۰ سال، رنگ‌های بسیار شیک و مناسبی هستند و می‌توانند وقار و جذابیت خاصی به چهره آنها ببخشند



:: بازدید از این مطلب : 518
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

anger 10 عادت زشت ایرانیان !

۱- غیبت و دخالت در امور خصوصی و شخصی دیگران
یکی از سوژه های اصلی محاورات که به شدت بین مردم مرسوم شده است عمل زشت غیبت می باشد. این روزها زمانی که افراد همدیگر را ملاقات می کنند و یا در میهمانی ها حاظر میشوند عملاً حرفی جز غیبت کردن درمورد دیگران ندارند و با هیجان کامل به این کار مبادرت می کنند. برخی هم به خود اجازه میدهند در حریم خصوصی ترین مسائل دیگران وارد شوند و به امر و نهی و دخالتهای بی مورد بپردازند.

۲- عدم رعایت حق عابرین پیاده
در اکثر نقاط دنیا دیدن یک عابر پیاده در خیابان به معنای فرمان ایست و احتیاط برای راننده مقابل است در صورتیکه در ایران برخی رانندگان به محض دیدن عابر پیاده سرعت خود را بیشتر نموده و بدون لحاظ کردن مسائل ایمنی و حق تقدم با بی رحمی تمام و با ایجاد رعب و وحشت برای عابرین پیاده به مسیر خود ادامه میدهند.

۳- حفظ نشانه های نو بودن کالا
همسایه تان اتومبیلی نو خریداری کرده اما بعد از سپری شدن یک هفته هنوز برچسب شماره اولیه که بصورت تکه کاغذی روی شیشه جلو چسبیده است را جدا نکرده و حتی فومهایی که بصورت ضربه گیر در اطراف دربهای ماشین نصب شده است کماکان وجود دارند. دوستتان نیز بعد از گذشت یک هفته هنوز برچسب روی نمایشگر گوشی موبایل جدیدش را جدا نکرده!

۴- تنبلی و از زیر کار در رفتن
متوسط ساعت مفید کار در ایران کمتر از یک ساعت و سی دقیقه میباشد که دلیل آن نبودن فرهنگ کار، فقدان انگیزه، تنبلی و بی مسئولیتی افراد است. این امر باعث نارضایتی ارباب رجوع، پایین آمدن کارایی و بهره وری و در کل کاهش پیشرفت ملی خواهد شد.

در اغلب شرکتها، ادارات و سازمانها اینگونه باب شده که کسی زرنگ و با ذکاوت است که تا حد امکان از انجام مسئولیتهایش شانه خالی کند و کم کاری را استراتژی اصلیش بداند و در عین حال حقوق و مزایایش را بصورت تمام و کمال دریافت نماید.

کارمندان هیچ تلاشی در راستای بالابردن کیفیت و راندمان شرکت انجام نداده و در عین حال انتظار بالا رفتن درآمد خود را دارند. به ارباب رجوع کمتر احترام گذارده میشود و طلب کارانه با وی برخورد میشود.

۵- تجمل گرایی و مصرفی شدن
امروزه شاهد آن هستیم که جامعه با سرعتی باور نکردنی به سوی مصرفی شدن در حال حرکت است. افراد بجای سرمایه گذاری پول خود در مکان مناسب و برای تولید بیشتر و اشتغال زایی ملی، ترجیح میدهند با خرید اتومبیلهای گران و کالاهای لوکس مصرفی ظاهری معقول کسب نموده و اعتبار خود را در بین اطرافیانشان بالا ببرند.

چشم و هم چشمی های فراوان، گرفتار وامها و قرضهای سنگین شدن و استرس از جمله پیامدهای این مسئله است. اکثر مردم خوشبختی را در تجملات و برتری مالی می دانند و بین نیازها و خواسته هایشان تمایزی قائل نمی شوند. مسابقات و رالی خرید امری ناپسند ولی متداول در جامعه ایرانی است.

۶- فقدان فرهنگ تشکر و احترام
از کوچه و خیابان گرفته تا دانشگاه و محل کار و اماکن عمومی، کمتر شاهد شنیده شدن جملاتی مانند “از لطف شما ممنونم”، “خواهش میکنم”، “اختیار دارید”، “تمنا می کنم”، “بفرمایید”، “بزرگوارید”، … هستیم.

بجای آن فضای زیرآب زنی، استفاده از الفاظ ناشایست، بی حرمتی به افراد مسن، به سخره گرفتن افراد، بالا بردن تن صدا،… امری متداول شده است. مردم باید بیاموزند احترام به دیگران، احترام به هویت ملی یک کشور محسوب میشود. اگر افراد یک مملکت به یکدیگر احترام نگذارند چگونه میتوانند انتظار کسب احترام از ملتهای دیگر را داشته باشند؟!

۷- عدم رعایت نظافت شخصی و شهری
احتیاج به توضیح ندارد که متاسفانه نظافت شخصی و اجتماعی از طرف برخی افراد جامعه رعایت نمیگردد. از طرز لباس پوشیدن تا بوی بدن و دهان و آرایش موها گرفته تا ریختن زباله در محیطهای شهری و تفریحی.

۸- درگیری در صف و نوبت
صف ها هرکجا و به هر علتی که تشکیل شوند معمولاً تبدیل به جولانگاه بی نظمی، درگیری، فحاشی و هتاکی عده ای از افراد به اصطلاح “زرنگ” خواهند شد. حفظ نظم و ترتیب در صف نشان دهنده بالا بودن رتبه اجتماعی و فرهنگ کسانی است که در صف حضور دارند.

متاسفانه شاهد آن هستیم که در برخی امور مذهبی و خیریه مانند سرو غذای نذری نیز چنین بی نظمی ها و زد و خوردهایی بوجود می آیند. احتمالاً باید برخورد کرده باشید در مجالس عروسی گاهی زمان سرو شام جمعیت با چه سرعتی به سمت میز سلف سرویس هجوم می آورند!

۹- پرورش اندام برای رعب و ترس
شاید دیده باشید پسرانی که با اندامهای پرورش یافته و عضلانی درحالی که بازو و سینه های خود را در معرض نمایش گذاشته اند با چهره ای مهاجم و آماده درگیری در همه جا پرسه می زنند! آنها با نگاه خود اطرافیانشان را به مبارزه می طلبند!

چه نکوهیده است زمانی که برخی افراد انگیزه های اصلی ورزش و تناسب را فراموش کرده و صرفاً برای عرض اندام، قلدری و جلب توجه در سطح جامعه اقدام به حجیم کردن عضلات خود می کنند.

۱۰- اسراف، اسراف، اسراف!
اسراف یعنی زیاده روی در مصرف، بیهوده مصرف کردن، بیش از نیاز مصرف کردن، مصرف کنترل نشده، دور ریختن چیزی که میتوان از آن استفاده کرد. کافیست با محاسباتی ابتدایی متوجه شوید که میزان اسرافی که در کشور به عناوین مختلف همه روز در حال انجام است اگر جلوگیری می شد، چه میزان در صرفه جویی خانوادگی و ملی اثر می گذاشت و مشکلات چه تعداد از مردم حل می شد.



:: بازدید از این مطلب : 527
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

khamyazeh دلایل خمیازه كشیدن
 

 پژوهش انجام شده توسط اندرو گالوپ، دستیار تحقیق فوق دکتری دپارتمان بوم شناسی و زیست شناسی تکاملی دانشگاه پرینستون برای اولین بار از انسانها برای نمایش تغییرات در بسامد خمیازه کشیدن مبنی بر فصلهای مختلف استفاده کرده‌است.

همچنین طبق این تحقیقات، افراد در زمانی که دمای محیط از دمای بدن بیشتر می‌شود، کمتر خمیازه می‌کشند.

گالاپ به همراه محققان مرکز علوم حشرات دانشگاه آریزونا در مجله Frontiers in Evolutionary Neuroscience گزارش کرده‌اند که این اختلاف فصلی نشان دهنده این مطلب است که ممکن است خمیازه به عنوان شیوه‌ای برای تنظیم حرارت مغز کاربرد داشته باشد.

این محققان در پژوهش خود به بررسی بسامد خمیازه ۱۶۰ داوطلب در زمستان و تابستان ایالت آریزونا پرداختند. آنها دریافتند که این افراد در زمستان‌ها بیشتر خمیازه کشیده‌اند در حالی که در تابستان، با حرارت مساوی یا بیشتر محیط از دمای بدن، این مساله کاملا عکس بود.

از این رو آنها نتیجه گرفتند که مغز در دماهای بالاتر چاره‌ای برای دفع گرما نداشته و بر مبنای نظریه تنظیم حرارت خمیازه، از آن برای خنک شدن با ورود هوا به مغز استفاده می‌کند.

به نظر می‌رسد تاثیر خنک‌کننده خمیازه در پی افزایش جریان خون در مغز بوجود آمده که در اثر کشیده شدن آرواره و همچنین تبادل حرارتی مخالف با هوای محیط در اثر نفس عمیق ایجاد می‌شود.

به ادعای این محققان، این اولین پژوهشی است که به نمایش بسامد خمیازه در فصول مختلف پرداخته است. کاربرد این مطالعه نه تنها در دانش فیزیولوژیکی بلکه برای درک بهتر بیماریها و شرایطی مانند ام‌اس و صرع بسیار جالب توجه است



:: بازدید از این مطلب : 1648
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

جدیدترین شیوه ی مراقبت از دمپایی به سبک ایرانی !!!! + عکس - www.taknaz.ir



:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

افلاطون گفته "روح" دایره است
و من دایره های روحم را کشف کردم!
پنح دایره دور روحم کشیدم، و خودم را در مرکز این دایره ها قرار دادم

در دایره اول نام افرادی را نوشتم که حال و هوای خوبی به من می دهند
و در دایره پنجم که دورترین دایره به مرکز بود
نام کسانی را که از دنیای من فاصله دارند و بیشترین کشمکش را با آنها دارم

همه ما دلمان می خواهد که احساسی خوب در مورد خودمان داشته باشیم
و گاهی اوقات نداریم!
گاهی حال و هوای ما در مورد خودمان بستگی به تاثیری دارد که دیگران روی ما می گذارند
به آنهایی که در دایره آخر هستند و سعی می کنند که اعتماد به نفس ما را از بین ببرند

نمی توانی کسی را مجبور کنی که دوستت داشته باشد
و گاهی حضور در کنار افراد نامناسب باعث می شود
حتی در مفایسه با تنهایی ات، بیشتر احساس تنهایی کنی ...

در چنین وضعیتی تلاش برای ایجاد تغییر و تحول
ممکن است باعث شود راهت را گم کنی
یا شاید باعث شود وجود خودت که تو را "تو" می کند را از دست بدهی

گاه سالها طول می کشد تا یاد بگیری چگونه از خودت مراقبت کنی
به همین دلیل بسیار مهم است
که افرادی را در اطرافت داشته باشی که دوستت بدارند
حتی گاهی بیشتر از آنچه که
خودت می توانی خودت را دوست داشته باشی

در مواجه با افراد از خودت بپرس
این فرد چه حسی در من ایجاد می کند ...
در کنار او می توانم خودم باشم؟
با او می توانم رو راست باشم؟
می توانم به او هرچه می خواهم بگویم؟
در کنار او احساس راحتی می کنم؟
وقتی او وارد می شود چه حسی به من دست می دهد؟
و وقتی می رود چه حالی می شوم؟
وقتی با او هستم احساسات واقعی ام را پنهان می کنم یا با او روراستم؟
آیا او باعث می شود احساس حقارت کنم یا به خودم ببالم؟

فلسفه وجود این 5 دایره، شناخت است، نه پیش داوری
پس با خودت روراست باش
با افرادی که در نظر تو بد خلق اند، مدارا کن
و خودت را مقید نکن که چون به صرف اینکه با کسی در سر کار و یا اوقاتی ممتد
هر روز زمانی را می گذرانی
باید او را در دایره اول و نزدیک به خودت جای دهی

در دایره اول افرادی را بگذار که از صمیم جان به آنها اعتماد داری
حتی اگر هر روز آنها را نمی بینی
ولی وجود آنها باعث حس خوب و ارزشمندی در تو می شود
از خودت بپرس
در مورد افکار و خواسته هایم به چه کسی می توانم اعتماد کنم؟
آنها همان کسانی هستند که در دایره اول جای دارند
با این افراد و در کنار آنها، قدرتمندی ...
ارزشهای مشترک با آنها داری
و با حضور آنها در زندگیت، دنیا را زیباتر می بینی
دوستان و همراهانی خارق العاده!

دایره دوم جای کسانی است که به رشد معنوی تو کمک می کنند
مربیان ... آموزگاران
و شاید هم افرادی که تنها برای وقت گذرانی خوبند
بیرون رفتن و خندیدن ...
چیزی به تو اضافه نمی کنند
ولی در عین حال هم باعث نمی شوند که حس بدی نسبت به خودت داشته باشی

دایره سوم همکاران و اقوامند
و شاید آدمهای خنثی، کسانی که نقش بسیار کوچکی در چند ساعت از زندگی تو ایفا میکنند
و تاثیر آنها نیز تنها همان چند ساعتی است که با آنها هستی
هیچ زمانی در غیر از ساعت ملاقاتشان به آنها فکر نمی کنی
و به راحتی می شود با فرد دیگری جایگزین شوند
افراد این دایره در محدوده کار و وظایفشان با تو هستند و لاغیر

دایره چهارم سر آغاز عزم راسخ توست!
آنها کسانی هستند که در کار تو اخلال ایجاد می کنند
افراد این دایره لزوما" با خود واقعی تو مرتبط نیستند
حتی ممکن است رییس اداره ای باشد که تنها دورادور با کار آنها در ارتباطی
افراد این دایره در زندگی اجتماعی و حرفه ات مهم هستند ...
در کنار آنها نمی توانی راحت باشی
و وقتی آنها را می بینی شاید حتی آشفته و پریشان شوی

دایره آخر جای دورترین افراد است
جای آدمهایی که به تو لطمه زده اند، تحقیرت کرده اند،
کسانی که همیشه به تو انرژی منفی می دهند
و احساسات زجرآوری را با آنها تجربه می کنی

خوب اکنون که جای هر کس را تعیین کردی
اجازه نده کسانی که در دایره آخر جای دارند
مستقیما" روح و روان تو را هدف قرار دهند
نگذار کسی اولویت زندگی تو باشد، وقتی تو فقط یک انتخاب در زندگی او هستی ...
یک رابطه بهترین حالتش وقتی است که دو طرف در تعادل باشند

شخصیت خودت را برای کسی تشریح نکن
چون کسی که تو را دوست داشته باشد به آن توضیحات نیازی ندارد
و کسی که از تو بدش بیاید، باور نمی کند!

وقتی دائم بگویی گرفتارم، هیچ وقت آزاد نمی شوی
وقتی دائم بگویی وقت ندارم، هیچوقت زمان پیدا نمی کنی
وقتی دائم بگویی فردا انجامش می دهم، آن فردا هیچوقت نمی آید!
وقتی صبح بیدار می شویم دو انتخاب داریم:
برگردیم بخوابیم و رویا ببینیم،
یا بیدار شویم و رویاهایمان را دنبال کنیم.
انتخاب با توست ...

ما کسانی که به فکرمان هستند را نگران می کنیم و حتی به گریه می اندازیم
و گریه می کنیم برای کسانی که حتی لحظه ای به فکر ما نیستند!
این یکی از حقایق عجیب زندگی است،
و اگر این را بفهمی،
هیچوقت برای تغییر دیر نیست!



:: بازدید از این مطلب : 453
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal



:: بازدید از این مطلب : 791
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

عیب کوچولوی عروس
جوانی می خواست زن بگیرد به پیرزنی سفارش کرد تا برای او دختری پیدا کند. پیرزن به جستجو پرداخت، دختری را پیدا کرد و به جوان معرفی کرد وگفت این دختر از هر جهت سعادت شما را در زندگی فراهم خواهد کرد.

جوان گفت: شنیده ام قد او کوتاه است


عیب کوچولوی عروس
جوانی می خواست زن بگیرد به پیرزنی سفارش کرد تا برای او دختری پیدا کند. پیرزن به جستجو پرداخت، دختری را پیدا کرد و به جوان معرفی کرد وگفت این دختر از هر جهت سعادت شما را در زندگی فراهم خواهد کرد.

جوان گفت: شنیده ام قد او کوتاه است
پیرزن گفت:اتفاقا این صفت بسیار خوبی است، زیرا لباس های خانم ارزان تر تمام می شود

جوان گفت: شنیده ام زبانش هم لکنت دارد
پیرزن گفت: این هم دیگر نعمتی است زیرا می دانید که عیب بزرگ زن ها پر حرفی است اما این دختر چون لکنت زبان دارد پر حرفی نمی کند و سرت را به درد نمی آورد

جوان گفت: خانم همسایه گفته است که چشمش هم معیوب است
پیرزن گفت: درست است ، این هم یکی از خوشبختی هاست که کسی مزاحم آسایش شما نمی شود و به او طمع نمی برد

جوان گفت: شنیده ام پایش هم می لنگد و این عیب بزرگی است
پیرزن گفت: شما تجربه ندارید، نمی دانید که این صفت ، باعث می شود که خانمتان کمتر از خانه بیرون برود و علاوه بر سالم ماندن، هر روز هم از خیابان گردی ، خرج برایت نمی تراشد

جوان گفت: این همه به کنار، ولی شنیده ام که عقل درستی هم ندارد
پیرزن گفت: ای وای، شما مرد ها چقدر بهانه گیر هستید، پس یعنی می خواستی عروس به این نازنینی، این یک عیب کوچک را هم نداشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 529
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

زن و مرد جوانی به محله جدیدی اسبا‌ب‌ کشی کردند.
روز بعد، ضمن صرف صبحانه، زن متوجه شد که همسایه‌اش در حال آویزان کردن رخت‌های شسته است و گفت: «لباسها چندان تمیز نیست. انگار نمی داند چه طور لباس بشوید. احتمالا باید پودر لباس‌ شویی بهتری بخرد.»
همسرش نگاهی کرد اما چیزی نگفت.
هربار که زن همسایه لباس‌های شسته‌اش را برای خشک شدن آویزان می‌کرد زن جوان همان حرف را تکرار می‌کرد تا اینکه حدود یک ماه بعد، روزی از دیدن لباس‌های تمیز روی بند رخت تعجب کرد و به همسرش گفت: «یاد گرفته چطور لباس بشوید. مانده‌ام که چه کسی درست لباس شستن را یادش داده!»
مرد پاسخ داد: «من امروز صبح زود بیدار شدم و پنجره‌هایمان را تمیز کردم!»



:: بازدید از این مطلب : 665
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

نمی توانید انکار کنید که غیر از طلا چیز دیگری بتواند یک خانم را به وجد بیاورد. مهم ترین نکاتی که در خرید طلا برای همسرتان به دادتان می رسد را اینها بخوانید.

1. بهترین طلا برای ایرانی ها طلای 18 عیار است

یک سوالی که خیلی وقت ها مشتریان از طلافروش ها می پرسند این است که عیار طلایی که می خریم چقدر باشد؟ درباره طلا و عیارش چیزی که وجود دارد و شاید شما از آن اطلاع نداشته باشید این است که پایین ترین عیار طلا، یک عیار است و بالاترین آن 24 عیار. اما اگر قرار باشد بگوییم بهترین نوع عیار برای خرید ایرانی ها چیست؟ جواب چیزی نیست غیر از طلای 18 عیار.

2. طلای دست دوم را از قفل آن بشناسید

بازار طلاهای دست دوم مدت هاست که داغ است؛ تشخیص طلای دست اول و دست دوم شاید تا حدودی مشکل باشد. ساده ترین راه برای این که دست دوم بودن طلا را تشخیص بدهید، یک نگاه به ظاهر آن، به خصوص به قفل و بندی است که در آن به کار رفته. در طلای دست دوم، این قسمت ها در مقایسه با بخش های دیگر کمتر براق اند و به خاطر استفاده هایی که از طلا شده، خش هایی هم در این بخش ها دیده می شود.

3. اگر می خواهید سرمایه گذاری کنید، سکه بخرید، نه طلا

اگر هدف تان از خرید طلا، داشتن سرمایه است، بهتر است سکه بخرید. این به معنای آن نیست که ارزش سکه و طلا با هم متفاوت است. این دو ارزش یکسانی دارند، اما موقع فروش سکه، سود بیشتری نصیب شما می شود. سکه اجرت ساخت ندارد، اما وقتی بخواهید زیورآلات تان را بفروشید، رقمی برای اجرت ساخت از آن کم می شود.

4. سنگ فیروزه را فراموش نکنید

اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که طرفدار سنگ های قیمتی هستند و البته نمی خواهند هزینه گزافی بابت خریدشان بپردازند، توصیه می کنیم جواهری بخرید که در آن، از سنگ فیروزه نیشابور استفاده شده باشد. فیروزه با وجود اینکه در ایران قیمت مناسبی دارد، یکی از شناخته شده ترین و البته قیمتی ترین سنگ های تزئینی در دنیاست.

5. طلای 24 عیار دروغ است

تحت هیچ شرایطی فریب چیزی به اسم طلای 24 عیار را نخورید. تنها طلایی که 24 عیار خالص است، شمش طلاست و به خاطر اینکه شمش فلز نرمی است، نمی شود به تنهایی از آن زیورآلات ساخت. سازندگان طلا برای اینکه آن را به زیورآلات تبدیل کنند، مس و نقره به آن اضافه می کنند تا با پایین آمدن عیار، قابل ساخت باشد.

6. چگونه طلا را از نقره و پلاتین تشخیص دهید؟

تشخیص طلا از نقره و پلاتین کار راحتی است. بر اساس یک اصل کلی، بیشتر طلاها با حرف انگلیسی K در کنار عددی که نشان دهنده عیار آن است، بارگذاری می شوند. نقره ها را با علامت بیضی، مهر می کنند و پلاتین هم با حروف PT مشخص می شود، به خاطر همین برای تشخیص این تفاوت کار سختی ندارید.

7. طلا فروش ها لزوما مایه دار نیستند

خیلی از مردم فکر می کنند که طلافروش ها افراد ثروتمندی هستند. این تصور شاید به خاطر این به وجود آمده که طلا مترادف با پول و سرمایه است و چون طلافروشی در مقایسه با شغل های دیگر به سرمایه اولیه بیشتری نیاز دارد، پس طلافروش ها از بقیه پولدارترند! اما واقعیت این طورها هم نیست و سودی که یک طلافروش ممکن است در طول سال به دست بیاورد، حتی از درآمد یک پزشک یا تاجر کمتر باشد.

8. پیشنهاد به شما: طلای یزد

یکی از سوال هایی که برای بیشتر خریداران طلا پیش می آید، این است که طلای ایتالیایی چقدر بهتر از زیورآلاتی است که در ایران ساخته می شود؟ من به عنوان کسی که سال هاست در این حوزه حضور داشتم، به جرات می گویم که اگر موقع خرید بر سر کشور سازنده تردید دارید، همه چیز را فراموش کنید و طلای یزدی بخرید. طلای یزد در مقایسه با زیورآلات کشورهایی مثل ایتالیا و هند، ویژگی های خاص خودش را دارد. معروف ترین طلای ایران برای یزد است که در بیشتر مواقع با مرواریدهای خاویاری تزئین می شود و طرفداران خارجی خیلی زیادی هم دارد.

9. مراقب باشید ضرر نکنید

بازار طلا یکی از بازارهایی است که نوسان قیمتی بالایی دارد و اگر به عنوان سرمایه گذار، تفکر اقتصادی نداشته باشید، ضرر می کنید. طلافروش ها با توجه به تجربه کاری و شگردهای مخصوص به خود، سرمایه خود را با میزان ثابتی طلا در سال نگه می دارند.


10. چرا طلافروش ها شغل خودشان را لو نمی دهند؟

معمولا طلافروش ها به خاطر شرایط ویژه ای که دارند، شغل شان را خیلی دیرتر از بقیه لو می دهند. این موضوع البته با توجه به شرایط امنیتی تا حدودی عاقلانه است؛ اما بارها پیش آمده که خیلی ها بعد از برخورد با هر مشکل مالی سراغ آنها می آیند و پول می خواهند. حالا شما بگویید، طلافروش ها حق ندارند شغل شان را پنهان کنند؟



:: بازدید از این مطلب : 645
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

داشتم با ماشینم می رفتم سر كار كه موبایلم زنگ خورد گفتم بفرمایید الووو.. ، فقط فوت كرد ! گفتم اگه مزاحمی یه فوت كن اگه میخوای با من دوست بشی دوتا فوت كن . دوتا فوت كرد . گفتم اگه زشتی یه فوت كن اگه خوشگلی دوتا فوت كن دوتا فوت كرد . گفتم اگه اهل قرار نیستی یه فوت كن اگه هستی دوتا فوت كن دوتا فوت كرد . گفتم من فردا میخوام برم رستوران شاندیز اگه ساعت دوازده نمیتونی بیای یه فوت كن اگه میتونی بیای دوتا فوت كن دوباره دوتا فوت كرد . با خوشحالی گوشی رو قطع كردم فردا صبح حسابی بخودم رسیدم بهترین لباسمو پوشیدم و با ادكلن دوش گرفتم تو پوست خودم نمی گنجیدم فكرم همش به قرار امروز بود داشتم از خونه در میومدم كه زنم صدام كرد و گفت ظهر ناهار میای خونه؟ اگه نمیای یه فوت كن اگه میای دوتا فوت كن



:: بازدید از این مطلب : 507
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

جواب این سئوال برای افرادی كه تصمیم به رژیم گرفتن دارند، یكی از اصول اساسی لاغر شدن است. چرا كه برای بسیاری واژه رژیم یعنی خودداری از خوردن تمام غذاهایی كه دوست دارند. حتی فكر كردن به اینكه باید از غذاهای مورد علاقه گذشت نیز كار رنج آوری است. مثلاً حذف برنج، ماكارونی و غذاهایی كه در گروه كربوهیدرات ها قرار می گیرند، از رژیم روزانه ما ایرانی ها كار بسیار سختی است چون قسمت اعظم غذایمان را برنج تشكیل می دهد، علاوه بر اینكه افراد كمی به خوردن غذاهای به اصطلاح نانی عادت دارند. ولی آیا واقعاً برنج چاق كننده است. هیچ ماده غذایی به خودی خود چاق كننده نیست. فقط زمانی كه كالری موردنیاز روزانه بیش از حد تعادل باشد، آن وقت چاق كننده خواهد بود. برخی مطالعات نیز نشان می دهد كربوهیدرات ها در مقایسه با دیگر گروه های غذایی نظیر چربی ها اثر چاق كنندگی بسیار كمتری دارند. نتایج تازه ترین تحقیقات در دانشگاه آركانزاس حاكی از آن است افرادی كه در رژیم غذایی روزانه خود از مقدار بیشتری كربوهیدرات برخوردارند در مقایسه با افراد دیگر كمتر در معرض چاق شدن قرار دارند و حتی رژیم های پركربوهیدرات نقش قابل ملاحظه تری در لاغر شدن افراد ایفا می كند. براساس این تحقیق كه بر روی ۳۴ فرد بالای ۵۰ سال هم وزن غیرسیگاری كه فعالیت فیزیكی چندانی هم نداشتند، انجام شد، افرادی كه رژیم غذایی شان از ۶۰ درصد كربوهیدرات و ۲۰ درصد چربی تشكیل شده در طول مدت ۱۰ روز ۵ كیلو و آنهایی كه ۴۰ درصد چربی و ۴۵درصد كربوهیدرات مصرف می كنند، ۳ كیلو لاغر شدند.
این در حالی است كه هر دو گروه از یك میزان كالری در رژیم غذایی برخوردار بودند. دكتر كاترینا تالماج رئیس انجمن رژیم آمریكا نیز می گوید: گرچه هر فردی مطابق با شرایط زندگی و میزان فعالیت در اجتماع باید رژیم اختصاصی خود را بگیرد ولی حذف چربی در تمام گروه های سنی و افراد با شرایط مختلف زندگی باعث لاغری می شود. هر گرم چربی ۹ كالری دارد در صورتی كه هر گرم پروتئین و كربوهیدرات ۴ كالری به بدن می رساند. با تمام موارد فوق، به نظر می رسد حذف برنج به اندازه حذف چربی نقش چندانی در چاقی نداشته باشد. پس به توصیه محققان گوش فراداده و نیمی از چربی روزانه را به كربوهیدرات اختصاص دهید. رژیم معروف اتكینز كه مصرف هر اندازه كربوهیدرات را جایز دانسته و چربی را ممنوع می دارد، در لاغر شدن به شما كمك می كند.



:: بازدید از این مطلب : 580
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آیا تا به حال به طور دقیق به انگشتان دستان خود نگاه کرده اید؟
با استفاده از عکس و انتخاب انگشت شخصیت خود را بشناسید. تا به حال فکر کرده اید که به کدامیک علاقه بیشتری نسبت به بقیه دارید؟ با دقت نگاه کنید، سپس توضیح مربوط به آن را بخوانید.

با استفاده از عکس و انتخاب انگشت شخصیت خود را بشناسید.

انگشت شماره ۱

این انگشت نماد مسایل مادی و ثروت است و کسانی که این انگشت را انتخاب می کنند، اقتصاد دانان خوبی هستند و معمولاً از نظر مالی در وضعیت خوبی قرار دارند.

انگشت شماره ۲

این انگشت نماد کار است و اشخاصی که به این انگشت اهمیت بیشتری می دهند انسان های کاری هستند و به طور کلی وجدان کاری خوبی دارند و موفقیت زیادی در کارها دارند.

انگشت شماره ۳

این انگشت میزان اهمیت به خود فرد را نشان می دهد، افرادی که این انگشت را انتخاب می کنند، در مورد همه چیز اول به خود اهمیت داده و تا حدودی خودپرست و خودخواه هستند.

انگشت شماره ۴

این انگشت نماد محبت و عشق است و کسانی که این انگشت را انتخاب می کنند، انسان های احساساتی و عاطفی هستند و همواره به دنبال محبت و خوشحال کردن دیگران هستند.

انگشت شماره ۵

این انگشت نماد خانواده و فرزند هست و کسانی که به این انگشت علاقمند هستند، افرادی هستند که به خانواده پایبند بوده و به زندگی مشترک و به طور کلی روابط بین افراد اهمیت می دهند.



:: بازدید از این مطلب : 496
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

1- دندانهایی مرتب وریز

۲- دندانهایی مرتب امادندانهای پیشین(سانترال)بزرگترند

۳- دندانهایی نامرتب

۴- دندانهایی مرتب اما با فاصله
- دندانهای مرتب،ریزومنظم:تداعی کننده یک چهره مهربان،ساده،قانع وباگذشت است.عواطف واحساسات قوی ومهربانی در لبخند آنها کاملا نمایان است.چهره ای آرام ودلسوز دارند.به آینده امیدوارندوازاعتماد به نفس بالایی برخوردارند.

۲- دندانهای مرتب اما دندانهای پیشین(سانترال)بزرگترند:نشاندهنده فردی ماجراجو،شلوغ،پراحساس،درعین حال دقیق،منظم،مقتدر،جسور،جاه طلب وکنجکاو که قبل از انجام هر کاری بارها وبارها جوانب کار رامی سنجند به گونه ای که گاهی اوقات خودنیز خسته می شود.از روابط اجتماعی قوی ومناسبی برخورداراست.

۳- دندانهای نامرتب:بیان کننده شخصیتی خجالتی وکمرواما مصمم وقاطع که به مسائل پیرامون خودنگاهی عمیق دارد.ترجیح می دهدافکار جدیدی درخانواده پایه گذاری کند.زیاد اهل مسافرت نیست.به دوستی های ماندگار نیز پایبندی ندارد،ولی پشتکار زیادی دارد.شدیدا خواهان تنوع وذاتا جاه طلب است.

۴- دندانهای مرتب اما بافاصله:فردقابل اعتماد وپشتیبانی قوی برای اعضای خانواده،دقیق،نکته سنج ودارای قدرت تحمل بالاست.بیشتر مواقع برای حل مشکلات ترجیح می دهد به تنهایی مسائلش راحل کند.خیلی اهل ریسک نیست وترجیح می دهد آهسته وپیوسته حرکت کند.با این حال مداومت وپشتکار است که همواره اورابه جلو می برد.احساس مسئولیت عجیب وقوی نسبت به خانواده ودوستان وهمکاران وآشنایان وحتی همسایه ها از او موجودی صبور و مهربان می سازد.به خوبی می تواند سخنرانی کند،بحث واستدلال کند ودیگران را متقاعد سازد.خیلی دوستدار هنر وزیبایی است وخود نیز غالبا شخص هنرمندیست.درمجموع فردی قوی،با اعتماد به نفس،بااراده،مثبت وسازنده است.



:: بازدید از این مطلب : 511
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

صابون مد، به تن طلا و جواهر هم خورده است. این روزها اگر چه به اقتضای مد، مارک‌هایی مانند ورساچی و بولگاری، ویترین‌های طلا و جواهرفروشی‌‌ها را پر کرده‌اند، اما برای یک انتخاب خوب در دنیای طلا و جواهر باید به چند نکته توجه کنید. از جمله اینکه:


1ـ اگر پوست‌تان سفید یخی است، ترجیحا به جای طلای زرد از طلای سفید استفاده کنید. درخشندگی طلای سفید، زیبایی و جلوه پوست‌‌تان را بیشتر می‌کند.


2ـ اگر پوست‌تان گندمگون (رنگی مابین سفید و برنزه) است، استفاده از طلای زرد و ترکیب آن با طلای قرمز برای جلوه پوست‌تان مناسب‌تر است.


3ـ اگر پوست‌تان برنزه یا سبزه تیره است، ترجیحا از زیورآلاتی استفاده کنید که ترکیبی از طلای سفید و زرد باشند.


4ـ در مهمانی‌های رسمی اگر تنها نگین انگشتر و یا نگین آویز گردنبندتان همرنگ لباس یا مکمل رنگ لباستان باشد، مناسب‌تر است.


 5ـ گردنبند پهن، اصطلاحا اسپرت است و استفاده از آن در محافل رسمی چندان مرسوم نیست. بهتر است که از این گردنبند‌ها در مهمانی‌های صمیمی و محافل دوستانه استفاده کنید. این را هم فراموش نکنید که اگر گردنبندتان پهن باشد و نگین‌های رنگی داشته باشد، چهره‌تان عبوس و گرفته به نظر می‌رسد.


6ـ وقتی از گردنبند پهن استفاده می‌کنید، بهتر است از گوشواره صرف‌نظر کنید‌، چون بخشی از فضایی که برای جلوه‌ی گوشواره‌تان لازم است، توسط پهنی و درخشندگی گردنبندتان از بین می‌رود. ضمنا بهتر است که رنگ سنگ‌های به کار رفته در جواهرتان با رنگ پوست‌تان هماهنگ ‌باشد.

 
7ـ موقع انتخاب دستبند دقت کنید که دستبندتان تنگ نباشد و ضمنا آنقدر هم بزرگ نباشد که با کاهش وزن‌تان توی دست لق بزند یا از دست‌ بیفتد. اگر دست‌تان نسبتا چاق است، دستبندی انتخاب کنید که کیپ دست‌تان نباشد. دستبندهای تنگ، دست‌تان را چاق‌تر از آن چیزی که هست، نشان می‌دهند. در انتخاب دستبند باید راحتی دست را هم در نظر بگیرید. اگر دستبندتان باعث درد یا حس گرفتگی در مچ دست‌تان می‌شود، همیشه حس ناخوشایندی خواهید داشت و از خریدتان ناراضی خواهید بود.


8ـ‌ اگر گوشواره‌ای با آویز بلند دارید، بهتر است از گردنبند صرف‌نظر کنید تا جلوه‌ی گوشواره‌تان بیشتر شود. اگر گردنی کشیده و بلند دارید و اگر موهایتان کوتاه است یا اگر موهای بلندی دارید که همیشه جمع می‌کنید، بهتر است از گوشواره‌های بلند و پهن استفاده کنید. اگر گوش‌های کوچکی دارید، ترجیحا از گوشواره‌های چسبان استفاده کنید.


9ـ از طرح‌های جدید طلا و جواهر می‌توان به این موارد اشاره کرد: طرح‌های شوپارت ، که در آنها چندین جواهر در یک محفظه شیشه‌ای به صورت معلق قرار می‌گیرند. کارهای مرصع کاری پنهان،که یک نگین بزرگ از به هم پیوستن چندین نگین کوچک‌تر تشکیل می‌شود به نحوی که از دور فقط یک تکه بزرگ نگین به نظر می‌رسد. و توری‌های بسیار نازک و ظریف، که برگرفته از طرح‌های ایتالیایی و سوییسی است.

 
10ـ خطر بروز حساسیت‌های پوستی در استفاده از انگشتر، گردنبند، گوشواره و دستبند وجود دارد. اگر با نشانه‌هایی از حساسیت پوستی مواجه شدید، حتما برای درمان به پزشکان مراجعه کنید .


11ـ و بالاخره اینکه، اگر طلا و جواهرتان را با استانداردها و معیارهای انتخابی خودتان بخرید، مطمئنا علاقه بیشتری به آن پیدا خواهید کرد و در نهایت هم از خرید خودتان راضی و خشنود خواهید بود. اسیر مد بودن و تقلید کورکورانه از مد روز، باعث می‌شود حس مالکیت و علاقه‌تان نسبت به آنچه خریداری کرده‌اید، به مرور از بین برود



:: بازدید از این مطلب : 578
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

یکی از ارکان مهم آرایش چشم آرایش مژه هاست که باید به صورتی باشد که حالت مصنوعی و بهم چسبیده نداشته باشد و به زیبایی فرم چشمها نیز کمک میکند
آنا هاتاوی بازیگر هالیوودی مژه های بسیار زیبا و جذابی دارد.

 

آموزش مرحله به مرحله آرایش مژه ها

 

جولی هریس آرایشگر او و بسیاری از سلبریتی ها در نیویورک پیشنهاد میدهد که قبل از آرایش کردن اول یک لوسیون به تمام صورت خود بزنید ریزا اطراف چشم و مژه ها در اثر خشکی آرایش را خوب جذب نمیکند .بعد از یک کرم پودر با رنگ نه چندان تیره برای دور چشم خود استفاده کنید.

در گام دوم از دستگاه فر مژه استفاده کنید .توجه کنید بدون کشیدن مژه ها دستگاه را چند ثانیه در قسمت انتهایی رویش مژه قرار دهید و فشار دهید ودو یا ۳ بار این کار را تکرار کنید

 

آموزش مرحله به مرحله آرایش مژه ها

 

 

در گام بعدی از ریمل استفاده کنید و حرکت آنرا این قسمت رویش مژه با سمت نوک مژه ها چند بار تکرار کنید البته سعی کنید اجازه دهید که بعد از حرکت برس برا چند ثانیه جوهر ریمل بر روی مژه ها خشک شود و بعد لایه بعدی را روی مژه بمالید.

آموزش مرحله به مرحله آرایش مژه ها

 

بعد از زدن ریمل برای باز کردن مژه های بهم چسبیده با شانه مژه آنها را از هم جدا کنید تا مژه های شما پر تر به نظر برسند.

 

آموزش مرحله به مرحله آرایش مژه ها

 

 

اگر میخواهید مژه های شما پرتر به نظر برسد و مژه اضافه کنید توجه کنید که مژه ها را در کوشه پلک بالایی قرار دهید تا به فرم چشم شما نیر زیبایی ببخشد.



:: بازدید از این مطلب : 662
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

به دشمن زیبایی تان شبیخون بزنید!

در ذهن هر کدام از ما سوالاتی درباره زیباتر شدن وجود دارد، اینکه چگونه می توان پوست و مویی زیباتر داشت؟ یا چگونه می توان همیشه زیبایی پوست و موی دوران جوانی را حفظ کرد و سوالاتی از این قبیل. اما مسلما هیچ کس بهتر از یک متخصص پوست ومو نمی تواند رازهای این زیبا بودن و زیبا ماندن را به ما یاد بدهد،در اینجا دکتر پرویز طوسی، رئیس انجمن متخصصان پوست و مو و زیبایی ایران و رئیس مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به سوالات رایج شما درباره زیبایی پوست و مو پاسخ می دهد.

● آیا استفاده از لیزر سرطان زاست؟

استفاده از لیزر در هر صورت مهم ترین و ارجح ترین روش برای حذف موهای زائد است. این پرسش برای خیلی از افراد به وجود می آید که آیا لیزر خطر ابتلا به سرطان سینه یا تخمدان یا دستگاه زنان را افزایش می دهد یا خیر که باید به آن دسته افراد پاسخ دهیم که تا این لحظه شواهد یا تحقیقاتی دال بر اینکه لیزر موجب بروز سرطان می شود وجود ندارد.یکی از خطرات آماده سازی پوست بدن برای لیزر کردن همین بحث استفاده از لیدوکائین (Lidocaein) به منظور بی حسی موضعی و کاهش درد است. زمانی که حجم زیادی را از این ماده در پوست نواحی مختلف بدن بمالید این ماده از طریق جذب پوستی وارد عروق بدن شده و گردش خون را دچار اختلال جدی می کند.این مسئله در افراد کم سن و سال و لاغر که سطح بدنی کمی دارند بیشتر خطرزاست. در گذشته مواردی از مرگ در اثر بهره گیری غیراصولی از ژل یا کرم های بی حسی موضعی موسوم به لیدوکائین گزارش شده است که این مسئله نظارت بیشتر پزشکان یا پرستاران حین یا قبل از انجام لیزر پوست و رفع موهای زائد را می طلبد.

● آیا کراتینه کردن موها خطرناک است؟

کراتینه کردن موها و کشیدن موها یا در اصطلاح اکستنشن بسیار خطرآفرین است و سلامت پوست و موی سر را به خطر می اندازد. موکدا توصیه می کنیم که از کراتینه کردن موها خودداری کنید، وجود فرمالین و فرآلدئیدها در مواد مرتبط با کراتینه کردن بسیار خطرآفرین و حتی سرطان زاست. خیلی افراد تصور می کنند که عده ای این اقدامات را انجام دادند و مشکلی نداشتند اما باید گفت که ما اخبار و رخدادها را خوب پیگیری نمی کنیم. مطمئنا درصد قابل توجهی از این افراد دچار مشکلات جدی شده اند اما یا خود خبر ندارند یا دیگران از اتفاقاتی که برای آنان خواهد افتاد بی خبر هستند.

● چه کسانی در برابر آفتاب آسیب پذیرترند؟

برای افرادی که پوست روشن و موهای بور یا طلایی یا نارنجی دارند استفاده از ضدآفتاب بیشتر تاکید می شود چون آنان در برابر تشعشعات خورشید مقاومت کمتری نسبت به افرادی که پوست تیره یا اصطلاحا سبزه دارند است (گندمگون) به همین دلیل است که مردم جنوب کشورمان و حتی مردم کشورهای سیاه پوست با زندگی زیر نور مستقیم آفتاب کنار آمده اند چون ملانین (رنگدانه قهوه ای پوست) در افراد تیره پوست زیاد است آنان کمتر به عارضه سرطان پوست مبتلا می شوند. در این افراد تعداد سلول های پوستی آنان با افراد سفیدپوست برابر است اما مقدار ملانین بیشتری دارند و این ماده نمی گذارد نور خورشید به DNA سلول آسیب برساند. برخلاف تصور SPF های بالا تنها ۵درصد بیشتر از انواع درجه پایین خود حفاظت می کنند در این امر نباید به تبلیغات توجه کرد.

● کدام کرم های ضد چروک موثرتر است؟

امروزه محصولات فراوانی به عنوان دارو یا لوسیون یا کرم به صورت سنتی یا مکانیزه در ایران و جهان تولید شده و با تبلیغات مختلف پیشنهاد می شود اما تا این لحظه گزارش یا مقاله ای برای تایید و موثربودن آن در هیچ کتاب یا مرجعی درج نشده است. تنها کرم ترتینوئین Ltretinoen که کرم لایه بردار بوده و برای درمان کمکی آکنه نیز تجویز می شود در کاهش چین و چروک های سطحی پوست اثر دارد. این دارو که موارد مصرف آن با پیشنهاد متخصص تجویز می شود با تقویت و افزایش میزان کلاژن سازی پوست به جوان سازی سطح پوست و کاهش اثرات برجای مانده از اشعه مخرب خورشید کمک فراوانی می کند اما در زنان باردار توصیه نمی شود.

● لوازم آرایش سرطان زا کدام ها هستند؟

درخصوص لوازم آرایشی و مصرف آن در بارداری نیز باید دانست که برخی از این اقلام آرایشی به دلیل اینکه از نظارت های وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی دور است به سادگی عرضه شده و توسط هموطنان مصرف می شود. از این رو توصیه می کنیم از تهیه و مصرف مارک های غیرمعروف و ناشناخته که مشخص نیست از کجا آمده و با قیمت های ارزان برای فروش قرار داده شده خودداری شود. برخی از این محصولات درجاتی از فلزات سنگین و سرب دارند که به خودی خود در اثر مرور زمان تاثیرات سرطان زایی خود را بر مادر یا جنین برجای می گذارند. تاکنون نامه ای از سوی مراجع نظارتی مبنی بر ممانعت از مصرف نوع یا مارک خاصی از لوازم آرایشی صادر نشده است. در موارد خشکی لب ها بهتر است از پماد ویتامین A استفاده کرد تا رژلب برای چرب کردن.

● آیا استفاده از کرم ضدآفتاب در نیمه دوم سال ضروری است؟

به طور معمول اشعه ماورای بنفش در زمستان کمتر است،در مناطقی مثل مناطق برفگیر و زمان اسکی کردن در ارتفاعات یا در نقاطی که نور خورشید به آب می تابد و حتی در کویر محلی که اشعه خورشید به ماسه ها و ریگ بیابان برخورد می کند، در اثر بازتاب مجدد آن، شاهد بروز آفتاب سوختگی و اثرات مخرب اشعه روی پوست خواهیم بود. پس تاثیرات سوء اشعه خورشید در زمستان به این دلایل افزون می شود.

باید دانست که داخل شهرهای بزرگ و آلوده به دلیل وجود غبار و آلودگی اثرات زیانبار خورشید کمتر از خارج شهر و نقاط خوش آب و هواست چون نورخورشید خالص تر می تابد. در مجموع توصیه می شود از ۶ ماهگی به بعد باید پوست افراد در برابر نور خورشید محافظت شود.

● برای ریزش مو مکمل مصرف کنید؟

متاسفانه در سال های اخیر مصرف ویتامین ها به صورت قرص و دارو برای بهبود وضعیت پوست یا کاهش ریزش مو افزایش بی رویه ای پیدا کرده است.

الان هم تبلیغات در این خصوص زیاد شده و هم مصرف آن بالا رفته است. برخی از این ویتامین ها به دلیل محلول بودن در آب یا چربی به نحوی مقتضی جذب یا دفع می گردند که آگاهی نداشتن از نیاز بدن و نحوه مصرف یا جذب و دفع این داروها خطر آفرین است. در این راه پزشکان باید با بررسی آزمایشگاهی میزان کمبودهای ویتامین بدن افراد برای آنان دارو یا مکمل غذایی یا ویتامین مورد نیاز تجویز کنند.



:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

گیاه‌خواران بخوانند
بر اساس نتایج یک پژوهش چینی که به تازگی منتشر شده است، داشتن رژیم غذایی گیاهی می‌تواند ..

این رژیم ها خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی را افزایش دهد و باعث تشکیل لخته‌های خونی شود.

رژیم غذایی گیاهی یعنی پرهیز از مصرف گوشت قرمز یا ماهی و نیز محصولاتی که از حیوانات تامین می‌شوند از قبیل شیر، پنیر یا تخم‌مرغ.

تاکنون برای این نوع رژیم غذایی فوایدی بر شمرده می‌شد که علاوه بر رعایت حقوق حیوانات می‌توان به ایمنی در برابر دیابت، چاقی مفرط و بیماری‌های قلبی عروقی اشاره کرد. اما اخیرا محققان چینی به این نتیجه رسیده‌اند که بر خلاف این باور رایج، رژیم غذایی گیاهی خطر بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.

محققان برای دست یافتن به این نتیجه روی مقالات منتشر شده در سی ساله اخیر، بررسی‌هایی انجام دادند. آنها ثابت کردند که میزان homocysteine خون افراد گیاه‌خوار بالاست و علت بالا بودن این اسید آمینه اغلب به دلیل بیماری شریان‌های کرونری است.

علاوه بر این، افرادی که رژیم غذایی گیاهی را دنبال می‌کنند با کمبودهایی بویژه در ویتامین B12، امگا3، آهن و روی روبه رو هستند که در بروز بیماری‌های قلبی عروقی نقش مهمی دارند.



:: بازدید از این مطلب : 695
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

فریبندگی یعنی اینکه بتوانید دیگران را به سوی خود جذب کنید. این خصلت اخلاقی به مرور زمان بدست می آید، از آنجایی هر یک از افراد در زمان تولد با میزان مختلفی جذابیت پا به این دنیا می گذارند می توان گفت که درصد بسیار زیادی از جذابیت اکتسابی است و با کمی تمرین به راحتی قابل دسترسی خواهد بود. مانند رقصیدن هر چه بیشتر تلاش کنید، موفق تر خواهید بود. تلاش و توجه تمام و کمال به نیازها و خواست های دیگران می تواند به شما این اطمینان را بدهد که به چهره یک فرد جذاب تبدیل شده اید.

 

 

 

 

مراحل- طرز ایستادن خود را تصحیح کنید.اگر شرایط بدنی شما در حد مطلوب قرار داشته باشد، گویای این مطلب است که یک فرد با اعتماد به نفس بالا هستید، حتی اگر از درونتان هم یک چنین احساسی نداشته باشید. در زمان راه رفتن باید محکم و ثابت قدم بردارید. کمرتان کاملاً صاف باشد، و شانه ها به سمت عقب گرایش داشته باشند. شاید در ابتدا زمانیکه یک چنین وضعیتی را تمرین می کنید برایتان قدری عجیب و دشوار باشد، اما پس از سپری شدن چند روز به آن عادت پیدا می کنید.

 

 

 

2- ماهیچه های صورت را رها کنید. سعی کنید ماهیچه های صورتتان را رها کنید تا صورت، حالت طبیعی و دلپذیر خود را داشته باشد. با این چهره می توانید رو به دنیا کنید و به همگان بگویید که از هیچ چیز نمی هراسید.

 

 

3- ارتباط برقرار کنید. هنگامیکه با فرد دیگری روبرو می شوید، با چشم های خود با او ارتباط برقر کنید، سرتان را به نشانه تائید تکان دهید، لبخند بزنید و شادی خود را به او انتقال دهید. اصلاً نگران عکس العمل فرد مقابل نباشید و البته در عین حال باید به یاد داشته باشید که در این کار زیاده روی نکنید.

 

4- نام افراد را به خاطر بسپارید. زمانیکه برای اولین بار کسی را ملاقات می کنید سعی کنید که نام او را به خاطر بسپارید. این کار برای خیلی از افراد دشوار است. زمانیکه نامشان را می گویند، آنرا چندین مرتبه با خود تکرار کنید تا نامشان در ذهنتان باقی بماند و سپس نام خود را نیز به آنها بگویید؛ به عنوان مثال سلام "سارا" من "مانی" هستم. زمانی هم که با آنها خداحافظی می کنید، باز هم سعی کنید چند مرتبه دیگر نام آنها را تکرار کنید تا به طور کامل در ذهنتان باقی بمانند. هر چقدر بیشتر نام آنها را تکرار کنید، بیشتر به یادتان می ماند و طرف مقابل هم احساس می کند که او را بیشتر دوست می دارید و احتمال این امر که با شما بیشتر گرم بگیرد افزایش پیدا می کند.
 

 

 

5- به دیگران علاقمند باشید. اگر شما یکی از آشناهای قدیمی را ملاقات کردید به عنوان مثال یک همکار، همکلاسی، دوست یکی از دوستان و … در مورد خانواده و علاقمندی های جدید آنها سوالاتی مطرح کنید. اسم افراد نزدیک به آنها را بپرسید و نام آنها را به خاطر بسپارید. مطرح کردن یک چنین مسائلی، موضوعات جدیدی برای صحبت کردن در اختیار شما قرار می دهد و آنوقت مجبور نیستید که تنها در مورد کار و کلاس های درسی با هم صحبت کنید. می توانید تا حدودی در مورد خودتان نیز صحبت کنید. در تمام طول بحث خودتان را علاقمند نشان دهید و نشان دهید که تمایل دارید به گفتگوی خود با او ادامه دهید.
 

 

 

6- گفتگو در مورد موضوعات مناسب. باید در مورد موضوعاتی صحبت کنید که طرف مقابل به آنها علاقه دارد، حتی اگر خودتان هم علاقه شدید به آنها نداشتید، بازهم این کار را ادامه دهید. به عنوان مثال اگر در یک جمع ورزشی قرار گرفتید، در مورد بازی دیشب یا گل کردن تیمی که به تازگی وارد لیگ شده صحبت کنید. اگر با کسانی هستید که به سرگرمی های مختلفی علاقمند هستند، می توانید در مورد سرگرمی های مورد علاقه آنها از جمله ماهیگیری، بافتنی، کوهنوردی، و سینما صحبت کنید.
هیچ کس از شما انتظار ندارد که در تمام زمینه ها یک متخصص باشید، باید به آنها بگویید که فقط به دلیل علایق شخصی است که تمایل دارید در مورد موضوعات مختلف با دیگران به بحث و گفتگو بنشینید. ذهن خود را باز کنید، اجازه دهید تا دیگران توضیحات لازم در مورد موضوعات مختلف را برای شما بازگو کنند. روراست باشید و به آنها بگویید که دانشتان در مورد برخی چیزها محدود است و بدتان نمی آید که چیزهای بیشتری در مورد آن مبحث یاد بگیرید.

 

 


7- به جای غیبت کردن دیگران را تکریم کنید. اگر در جمعی در حال صحبت کردن هستید که همه افراد به نحوی در مورد یک شخص بخصوص در حال غیبت کردن هستند، بد نیست شما چیزی در مورد آن بگویید که دوست می دارید. گفتن چیزهایی که در دیگران دوست می دارید می تواند ۱۰۰% شما را تبدیل به یک فرد جذاب کند. در عین حال با این کار می توانید حس اعتماد دیگران را نیز به خود جلب کنید. همه اطرافیان به این نتیجه می رسند که شما هیچ وقت ایده ی بدی نسبت به دیگران ندارید. همه به این نتیجه می رسند که آبرویشان در دست شما محفوظ خواهد بود.
 

 

8- دروغ نگویید. شاید به دلایلی دروغ بگویید اما مدارک و شواهدی وجود دارد که بر خلاف گفته های شماست. اگر به مریم بگویید که عاطفه را دوست دارید و به نسیم بگویید که عاطفه را دوست ندارید، مطمئن باشید که مریم و نسیم با هم صحبت می کنند، حرف های شما را با هم در میان می گذارند، و با این کار اعتبارتان را نزد آنها از دست خواهید داد، و از آن به بعد هم دیگر هیچ کس حرف های شما را باور نخواهد کرد.
 

 

 

9- با صداقت از دیگران تعریف و تمجید کنید. این کار خصوصاً در ارتقای عزت نفس دیگران نقش مهمی را بازی میکند. چیزهایی که خوشتان می آید را انتخاب کنید و در هر شرایطی به آنها اشاره داشته باشید. اگر از کاری و یا از کسی خوشتان می آید راهی برای بیان آن پیدا کنید و فوراً به آن اشاره کنید. اگر برای انجام این کار بیش از اندازه صبر کنید، ممکن است حرف های شما قدری ریاکارانه جلوه کنند. زمانیکه احساس می کنید با تشویق های خود می توانید زمینه پیشرفت را برای آنها فراهم آورید، حتماً این کار را انجام دهید و از آنها تعریف کنید. اگر احساس میکنید که چیزی در مورد فردی تغییر پیدا کرده است (به عنوان مثال مدل مو، طرز لباس پوشیدن و .. به آن توجه کنید و چیزی را که در مورد آن خوشتان آمده، به زبان بیاورید. اگر مستقیماً سوالی می پرسید، با خوشرویی آنرا بیان کنید و سپس سوال خود را با یک تعریف بجا به پایان برسانید.
 

 

 

10- در پذیرش تعریف و تمجید مهربان باشید. این فکر را که برخی از تعریف و تمجید ها هدف خاصی را در پس خود دارند را از ذهن بیرون کنید. در قبول هر نوع تعریف و تمجیدی پرحرارت و علاقمند ظاهر شوید. خیلی بیشتر از گفتن یک "خیلی ممنون" ساده پیش بروید و آنرا با جملاتی نظیر: "خوشحالم که خوشت آمده" و یا "خیلی مهربانی که به این مورد اشاره کردی" همراه کنید. این عبارات خودشان می توانند به عنوان نوعی تعرف و تمجید در جواب تعریف های فرد مقابل به شمار روند. در عین حال باید دقت داشته باشید که برداشت بدی از تعریف های دیگران نکنید. به عنوان مثال اگر کسی به قصد تعریف از شما گفت: "نمیدانی چقدر دلم می خواست که من هم به اندازه تو … بودم" شما نباید در جواب او بگویید من اصلاً هم یک چنین خصوصیتی را نداشته و ندارم و احساس می کنم که برداشت تو در این مورد غلط بوده و قضاوت نادرستی داشتی."
 

 

 

11- تن صدای خود را کنترل کنید. یکی از نکات ضروری که باید همواره به خاطر داشته باشید، ماهیت صحبت کردن است. برخی از افراد هستند که در درون خود احساس ناامنی می کنند و به راحتی نمی توانند تعریف و تشکر دیگران را پذیرا شوند. در مورد یک چنین افرادی بیشتر باید دقت کنید و روان و سلیس با آنها صحبت کنید. اگر تمایل داشتید به آنها بگویید که "امروز زیبا شده اید" تن صدایتان باید همانطوری باشد که می گویید: "امرور روز زیبایی است." هر گونه تغییر در تن صدا و نحوه بیان کردن آن، این شک را در آنها بوجود می آورد که گفته های شما از سر صدق و درستی نیست. می توانید برای تمرین، صدای خود را روی نوار ضبط کنید و چند مرتبه آنرا گوش کنید تا متوجه هر گونه تغییری بشوید. از خودتان سوال کنید که صدای شما نشان می دهد که از روی صداقت صحبت می کنید؟ تا زماینکه به یک عبارت خالصانه و صادقانه نرسیده اید، به ظبط کردن صدای خود ادامه دهید.



:: بازدید از این مطلب : 524
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

روزی مردی , عقربی را دید که درون آب دست و پا می زند . او تصمیم گرفت عقرب را نجات دهد , اما عقرب انگشت او را نیش زد. مرد باز هم سعی کرد تا عقرب را از آب بیرون بیاورد , اما عقرب بار دیگر او را نیش زد . رهگذری او را دید و پرسید:”برای چه عقربی را که نیش می زند , نجات می دهی” . مرد پاسخ داد:”این طبیعت عقرب است که نیش بزند ولی طبیعت من این است که عشق بورزم (دکتر شریعتی)



:: بازدید از این مطلب : 647
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

خوراکی که بلافاصله شما را شاد می کند

اگر خسته و بی حوصله اید ، انرژی کافی ندارید و... کمی شکلات تلخ بخورید. این خوراکی خوشمزه به طور مستقیم با سلول های پیام آورنده مغز در ارتباط هستند.
به گزارش نیک صالحی ، دانشمندان فرانسوی اخیرا کشف کرده اند زمانیکه به موش های آزمایشگاهی کمی شکلات تلخ می دهند ، آنها به سرعت افسردگی و بی حالی را کنار گذاشته و به جنب و جوش مشغول می شوند.

جالب اینجاست که دانشمندان از کجا به افسردگی موش ها پی می برند؟! آنها موش ها را داخل یک کاسه آب می گذارند ، موش هایی که افسرده نیستند از کاسه بیرون می پرند و آنهایی که افسرده اند در آن می مانند.

  •  



:: بازدید از این مطلب : 516
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

w6yidxtqmt2tgebm8691.gif



:: بازدید از این مطلب : 570
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

از این به بعد آب در هر دمایی یخ می‌زند! (+عکس)

این یافته جدید می‌تواند گامی تازه در جهت تولید یخ در دمای بالاتر از معمول، با روش‌هایی باشد که بیشتر با طبیعت سازگار باشند. این روش‌ها می‌توانند از صنعت فریزرسازی گرفته تا تولید یخ ...

حالا دیگر آب در هر دمایی یخ می‌زند. دانشمندان با دستکاری فرایند طبیعی انجماد آب، موفق شده‌اند آن را حتی در دمای اتاق هم منجمد کنند. کلید این یافته، ساختار شش‌ضلعی مولکول‌های یخ و دانه‌های برف است. 
 آب در دمای چند درجه یخ می‌زند؟ خب، همه ما در کتاب‌های علوم خوانده‌ایم که دمای انجماد آب صفر درجه سانتیگراد است، البته با در نظر گرفتن فشار هوا! 
ولی به نظر می‌رسد که اطلاعات مدرسه‌ای ما کم‌کم دارند از مد می‌افتند و باید اطلاعات جدیدی را جایگزین آن‌ها کنیم. شاید در آینده‌ای نه چندان دور، در جواب به چنین سوالی بتوانیم بگوییم در هر دمایی! 
بر اساس گزارش پاپ‌ساینس، محققین اسپانیایی موفق شده‌اند به روشی دست یابند که با استفاده از آن، می‌توان آب را وادار کرد که حتی در دمای اتاق هم یخ بزند. آن‌ها می‌دانستند که کلید رسیدن به چنین روشی، ساختار شش ضلعی دانه‌های برف و البته چیدمان مولکول‌های یخ است. بنابراین تصمیم گرفتند که فرضیه خود را با استفاده از یک ماده معدنی به نام فرانک‌دیکسونیت که در واقع همان فلوراید باریوم است، در معرض آزمایش قرار بدهند.
فرانک‌دیکسونیت ساختار شش‌ضلعی مطلوب را دارد، اما محققین خیلی زود متوجه شدند که به اندازه کافی قدرت ندارد که بتوانند آب را وادار به انجماد کند. البته یک حالت استثنا وجود دارد: وقتی ساختار ناقص باشد. 
 
از این به بعد آب در هر دمایی یخ می‌زند! (+عکس)
 
در واقع محققین به این نتیجه رسیدند که وقتی سطح فلوراید باریوم ناقص باشد، قابلیت آن برای متراکم کردن بسیار بسیار افزایش می‌یابد. بنابراین به محض این که سطح فلوراید باریوم دچار نقص شود، آب در هر دمای محیطی که باشد، شروع به ایجاد ساختارهای کوچک و دو‌بعدی یخ می‌کند. 
خب به چه دردی می‌خورد که آب در هر دمایی یخ بزند؟ این یافته جدید می‌تواند گامی تازه در جهت تولید یخ در دمای بالاتر از معمول، با روش‌هایی باشد که بیشتر با طبیعت سازگار باشند. این روش‌ها می‌توانند از صنعت فریزرسازی گرفته تا تولید یخ و برف مصنوعی برای زمین‌های اسکی به کار بیایند. البته هنوز تا به عمل درآمدن این ایده‌ها راه زیادی باقی مانده است.



:: بازدید از این مطلب : 615
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 26 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

shotor.jpg (300×379)

مصرف گوشت شتر برای افزایش قوای بدن، رفع تب و کنترل روماتیسم بسیار مفید است.
گوشت شتر از لحاظ شکل ظاهری شبیه گوشت گوسفند است. این گوشت‌ از سدیم بیشتری بر خوردار است اما میزان پتاسیم آن کمتر است، گوشت شتر منبع خوبی برای بسیاری از مواد غذایی مهم و مورد نیاز بدن است.
این گوشت حاوی پروتئین‌های با ارزش غذایی بالا و تعدادی از ویتامین‌های مفید و مورد نیاز بدن نظیر ویتامین‌های گروه B و برخی از عناصر معدنی مهم نظیر آهن و فسفر و کلسیم است.
مصرف گوشت شتر برای افزایش قوای جنسی و روماتیسم مفید بوده، خاصیت ضد بواسیر دارد و برای رفع تب هم مفید است



:: بازدید از این مطلب : 619
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

دی جی منتخب ایرانی + عکس www.taknaz.ir



:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 25 آذر 1390 | نظرات ()