نوشته شده توسط : nahal

چهار راه جالب برای زیبایی چشم‌ها

 

اطراف ناحیه چشم معمولاً در سنین 25 تا 35سالگی حالت فرورفتگی به خود گرفته و افتادگی زیر چشم در سنین 30تا40 سالگی شایع است. خستگی، استعمال دخانیات، ژنتیك، مشكلات آب و هوایی عوامل ایجاد پف یا سیاهی دور چشم هستند. گاهی مشكلات كم خوابی یا پرخوابی و خستگی روزمره باعث ایجاد این مشكلات هستند، با كمك چند روش طبیعی كه در زیر به آنها اشاره می‌شود تخفیف علائم امكان پذیر است.

چند روش برای برطرف كردن گودی و پف زیر چشم
چای كیسه‌ای
روش قدیمی استفاده از چای برای از بین بردن پف و یا سیاهی زیر چشم است. تعداد بسیاری از محصولات ضدپف چشم حاوی چای هستند چرا كه باعث بهتر شدن جریان خون زیر چشم می‌شود. برای مصرف پیشنهاد می‌شود دو بسته چای مصرف‌شده را به مدت 10 دقیقه در یخچال قرار داده سپس به حالت خوابیده بر روی چشم‌های بسته قرار دهید. این روش بسیار مناسب برای روزهایی است كه از كم‌خوابی یا پرخوابی زیر چشم پف می‌كند.

پوست خیار
خیار حاوی ویتامین «كا» و مناسب فعال‌سازی جریان خون است. بنابرا ین راهی مناسب برای برطرف كردن سیاهی زیر چشم است.
دو برش دایره‌ای خیار را به مدت 10 دقیقه در یخچال گذاشته سپس به مدت 10 دقیقه روی چشمهای بسته قرار دهید.

ورزش دادن چشم
چند حركت ورزشی ساده خستگی چشم‌ها را برطرف می‌كند. جریان خون اطراف چشم با ماساژ فعال می‌شود در زمان خستگی و یا هنگام صبح با دو انگشت سبابه بینی و سپس ابروها را طی كرده، ماساژ دهید. سپس با سه انگشت به اطراف چشم ضربه بزنید و چند بار این عمل را تكرار كنید.

یخ
سرما نیز جریان خون اطراف چشم و به طبع جریان مویرگ‌های زیر چشم را نیز فعال می‌كند. البته اثربخشی یخ و سرما سریع است اما پایدار نیست و حدوداً بیست دقیقه بیشتر طول نمی‌كشد. كمی یخ را در دستكش، لیف و یا كیسه قرار داده به مدت 10 دقیقه روی زیر چشم ها قرار دهید.

محصولات ضدپف چشم
برخی محصولات آرایشی درمانی در درمان پف زیر چشم مؤثر هستند. پس از توجه به استانداردها و مارك‌های شناخته شده بهتر است از محصولاتی كه از بلوط هندی برای فعال كردن جریان مویرگ ها و محصولاتی از گیاه آرنیكا برای هیدراته كردن و روشن كردن رنگدانه‌های زیر چشم استفاده شود.

استفاده از ژلها بخصوص ژل‌های خنك كننده بهتر از كرم‌ها است.
روز قبل محصول درمانی را در یخچال قرار داده سپس به مدت ده دقیقه اطراف چشم‌ها را ماساژ دهید. بهتر است نوع ماساژ به صورت ضربه‌های بسیار ریز از گوشه چشم به سمت بالا و خارج و از گوشه خارجی‌تر چشم به سمت بینی صورت گیرد.





 



:: بازدید از این مطلب : 808
|
امتیاز مطلب : 128
|
تعداد امتیازدهندگان : 30
|
مجموع امتیاز : 30
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

نکات آرایشی برای بالا بردن اعتماد به نفس!
این روزها مردم برای اینکه زیباتر به نظر برسند، اقدام به استفاده از محصولات آرایشی می کنند که ممکن است باعث خراب شدن پوستشان و تاثیر گذاشتن روی سلامتی جسمیشان شود...

 
 این روزها مردم برای اینکه زیباتر به نظر برسند، اقدام به استفاده از محصولات آرایشی می کنند که ممکن است باعث خراب شدن پوستشان و تاثیر گذاشتن روی سلامتی جسمیشان شود. در این مقاله قصد داریم نکات آرایشی را برای شما عنوان کنیم
 
که بدون هیچگونه ضرری، همان زیبایی را به شما خواهد بخشید که همیشه آرزو داشتید. مشکلات مربوط به موهایتان را برطرف کنید. مو همیشه یکی از جنبه های اصلی زیبایی به حساب می آمده است. برای زیباتر نشان دادن چهره تان، باید مدل مویی را انتخاب کنید که کاملاً برانده فرم صورتتان باشد.برای این منظور می توانید به سالن های زیبایی مراجعه کرده و از متخصصین زیبایی کمک بگیرید. مطمئناً یکی از مدل های مو هست که بیشتر از بقیه مدل ها به شما می آید، باید همان مدل را پیدا کنید.
 
برای تنوع بیشتر می توانید موهایتان را رنگ کنید، البته رنگی که با رنگ چهره تان نیز متناسب باشد. استفاده از متخصص در این زمینه شما را مطمئن خواهد ساخت که موهایتان خراب نخواهد شد.
 
علاوه بر مدل و رنگ مو، می توانید با تغییر محصولات بهداشتی موی خود مثل شامپو، حالت دهنده و ژل، سلامت موهایتان را نیز افزایش دهید.
 
نحوه آرایشتان را تغییر دهید. این مسئله دیگر به همه ثابت شده است که آرایش تاثیر واقعاً شگرفی می تواند بر زیبایی افراد داشته باشد. دانستن نحوه صحیح انجام خط چشم، سایه چشم، خط لب، رژ لب، رژ گونه و کرم پودر می تواند به شما کمک کند تا زیبایی های چهره تان را نمایان تر سازید. در این قسمت به برخی از مهم ترین نکات آرایش صورت اشاره می کنیم – زیرسازی صحیح و مناسب باعث می شود آرایش بهتر و زیباتر روی صورتتان بنشیند. استفاده صحیح از کرم و پودر و پنکک و استفاده از مرطوب کننده قبل از آنها به شما در این زمینه کمک خواهد کرد
 

 

- از رنگ های مناسب استفاده کنید. در این زمینه می توانید از رنگ موهایتان الهام بگیرید. متخصصین آرایش اعتقاد دارند که رنگ های کرم و خاکستری برای افراد بلوند و قهوه ای و شکلاتی برای افراد سبزه با موهای مشکی و خرمایی و رنگ های مسی، هلویی و قرمز هم برای آنها که موهای قرمز و شرابی دارند بسیار مناسب است

- تکنیک های مختلف آرایش چشم را یاد بگیرید. از آنجا که چشم ها مهمترین مرکز زیبایی در صورت هستند، باید به طور صحیح آرایش شوند تا تاثیر بیشتری روی مخاطب بگذارند. یکی از روش های سایه زدن، کشیدن یک رنگ سایه روی پلک و بعد ادغام آن با رنگی دیگر است.
آندسته از افراد که چشمانی گود دارند، بهتر است از سایه های تیره تر استفاده کنند. آنها که چشمانی تنگ دارند، بهتر است خط چشم را کاملاً بیرون از لبه چشم کشیده و در گوشه های چشم آن را کمی پهن تر کنند. اگر چشمانی باز و درشت دارید، بهتر است خط چشم را داخل لبه چشم بکشید تا بزرگی چشم ها کمتر مشخص شود. برای چشم های ریز بهتر است از رنگ های کمرنگتر و برای چشم های درشت از رنگ های گرم تر استفاده شود
 
پوست که بزرگترین اندام بدن است، در زیبایی ما از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. داشتن پوستی سالم و جوان باید در مرحله اول هدف شما قرار گیرد. در این قسمت به بعضی از نکات بهداشتی پوست اشاره می کنیم
 
- برای دور ماندن از اشعه های زیان بخش خورشید، از ضد آفتاب استفاده کنید.
- تا حد ممکن از کشیدن سیگار خودداری کنید.
- تغذیه و خواب کافی و مناسب داشته باشید.
- بر خود استرس وارد نکنید.
- از محصولات آرایشی معتبر و باکیفیت استفاده کنید.
- بدون شستن دست ها، به پوست صورتتان دست نزنید.
- بطور مداوم ورزش کنید.
- برای مدت طولانی آرایش را روی صورتتان نگاه ندارید و پس از اتمام کار صورتتان را شستشو دهید
نظافت صحیح. به نظافت و سلامت ناخن های دست و پا و همچنین دندان ها توجه داشته
.باشید
از مد روز تا جایی پیروی کنید که متناسب شما باشد. استفاده از آخرین مُدهای روز به شما برای انتخاب لباس کمک کرده و باعث می شود راحت تر بتوانید آنچه مطابق خواسته و شخصیتتان است را پیدا کنید.




 



:: بازدید از این مطلب : 967
|
امتیاز مطلب : 113
|
تعداد امتیازدهندگان : 30
|
مجموع امتیاز : 30
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

1.jpg

همه چیز به طرز تفکر شما بستگی دارد!

ما در مسیر زندگی هر روز با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌شویم و روش برخورد ما با این چالش‌هاست که باعث می‌شود کسی باشیم که امروز هستیم—اینکه موفق باشیم یا نه. در این مقاله 12 قدم برای رسیدن به موفقیت در همه ابعاد زندگی را به شما معرفی می‌کنیم و در کنار آن سوالاتی از شما می‌‌پرسیم که امیدواریم صادقانه به آن پاسخ دهید زیرا با صداقت است که می‌توانید راهتان را به سوی موفقیت واقعی پیدا کنید.

همه ما با ارزش‌های متفاوتی بزرگ شده‌ایم و بخاطر این ارزش‌ها که بر انتخاب‌هایی که هر روز داریم اثر می‌گذارد، عادات متفاوتی پیدا کرده‌ایم. تاثیرات دوران کودکی و نوجوانی ما بخش عظیمی از زندگی امروز ما را تعیین می‌کند.

سطح درآمد امروز شما مستقیماً با پنج فردی که از همه به شما نزدیکتر هستند و تاثیری مستقیم بر شما دارند مرتبط است، همینطور میزان اعتمادبه‌نفس شما.

در زیر 12 نکته‌ای را بیان می‌کنیم که باور داریم موفقیت را در همه عرصه‌های زندگی شما ایجاد می‌کند، البته به شرطی که به اندازه کافی صادق و فعال باشید و تغییراتی که بعد از خواندن این مقاله به آن می‌‌رسید را در خود ایجاد کنید. بد نیست که چند ورق کاغذ و خودکار کنار دست خود داشته باشید تا پاسخ‌هایتان را روی آن بنویسید.



1. چرا می‌خواهید موفق باشید؟
در این قسمت باید کاملاً دقیق باشید. منظورمان پاسخ‌های عمومی و کلی مثل بیرون آمدن از بدهی‌ها، داشتن زمان بیشتر با خانواده، به دست آوردن پول بیشتر، بالا بردن کیفیت زندگی خود نیست. باید برای این سوال پاسخی دقیق داشته باشید زیرا همین است که شما را ساعت 5 صبح از رختخواب بلند کرده و باعث می شود شب‌ها تا دیرقت بیدار بمانید، همین است که به شما هیجان می‌دهد و باعث می‌شود تلاش و تمرکز بیشتری داشته باشید. 
 


2. لیستی 5 نفره از مهمترین افراد زندگیتان تهیه کنید، آنهایی که تاثیری مستقیم بر طرز فکر شما دارند (بچه‌ها به حساب نمی‌آیند).
آیا این افراد زندگی دارند که دوست دارید داشته باشید؟ آیا دوست دارید درآمد سالانه‌ای همانند آنها داشته باشید؟ آیا ارزش‌های یکسانی با آنها دارید؟ آنها سهمی در زندگی شما دارند یا از زندگیتان دور هستند؟
 


3. اهدافتان برای هفته آینده، 30 روز آینده، 60 روز آینده، 90 روز آینده، یک سال آینده و 5 سال آینده را یادداشت کنید.
اهدافتان باید همه عرصه‌‌های زندگیتان را شامل شود، مثل درآمد، روابط، کار/حرفه/پیشه، سبک زندگی، سرگرمی‌ها، استراحت، مسافرت، و از این قبیل. نباید چیزی را نادیده بگیرید، این خیلی مهم است، تا جایی که می‌توانید دقیق و جزئی‌نگر باشید. وضعیت و موقعیت کنونیتان را فراموش کنید، اینکه در چه کاری هستید یا میزان درآمدتان چقدر است. فکر کنید همه پولی که لازم دارید را در اختیار دارید، حالا زندگی که دوست دارید را طرح کنید. چقدر به چنین زندگی نزدیک هستید؟ برای امکان ‌پذیر کردن چنین زندگی به چه چیزی نیاز دارید؟
 


4. هر روز 30-15 دقیقه را برای تجسم اهدافتان کنار بگذارید.
یکی از بهترین عادات بیشتر زنان و مردان موفق جهان تجسم‌فکری است. باید هر روز زمانی را به خالی کردن ذهنتان از مشغله‌های فکری و متمرکز شدن روی چیزهایی که در زندگی می خواهید اختصاص دهید. خودتان را طوری تجسم کنید که انگار به آنچه می‌خواهید رسیده‌اید. بخاطر زندگی که دارید و افرادیکه در آن هستند، خدا را شکر کنید. چه احساسی دارید؟
 


5. در مقیاس 1 تا 10، خودتان را از نظر سلامت ارزیابی کنید (1 ضعیف‌ترین وضعیت سلامت و 10 سلامت ایدآل).
یکی از راه‌ها برای داشتن سلامت ایدآل، انرژی خوب، ذهن متمرکز و طول‌عمر این است که از موادغذایی طبیعی در رژیم‌غذایی خود استفاده کنید. غذاهای فراورده‌ای، پرقند و چرب و استفاده نبردن از همه انواع موادغذایی موجب زوال سلامتی شما خواهد شد. بدن ما از 70% آب تشکیل شده است. آیا در روز حداقل 8 لیوان آب می‌نوشید تا آنچه استفاده کرده و از دست می‌دهید را جایگزین کنید؟ کدام عاداتتان باعث تقویت سلامتیتان و کدام عاداتتان موجب تخریب آن می‌شود؟
 


6. در مقیاس 1 تا 10، وضعیت تناسب‌اندامتان را ارزیابی کنید (1 ضعیف‌ترین وضعیت تناسب‌اندام و 10 تناسب‌اندام ایدآل).
اینکه چهار مرتبه در هفته به مدت 30 دقیقه یک نوع ورزش و فعالیت فیزیکی انجام دهید موجب سالم و متناسب نگه داشتن بدن شما خواهد شد (بعد از اینکه اضافه وزنتان را از بین برده یا کمبود وزنتان را جبران کردید). ورزش منظم برای گردش خون، انتقال اکسیژن در خون، حفظ بافت عضلانی، سالم ماندن اندام‌های بدن و عملکرد مغزی و طول‌عمر ضروری است. اضافه وزن یا کمبود وزن دارید؟ اندام ایدآل شما چه فرم و شکلی دارد؟ چقدر به چنین اندامی نزدیک هستید؟ برای اینکه بدنتان را به آن اندام ایدآل نزدیک کنید چه کاری می‌توانید امروز انجام دهید؟
 


7. لیستی از 10 چیزی که در خودتان دوست دارید تهیه کنید.
حالا لیستی از 10 ویژگی از خودتان که تصور می‌کنید موجب عقب نگه داشتن شما در زندگی می‌شود مثل تنبلی، غرور بیجا، نداشتن حس مسئولیت‌پذیری، نداشتن تمرکز، مدیریت زمانی ضعیف، تهیه کنید. این ویژگی چطور به شما برای رسیدن به یک زندگی بهتر کمک می‌کنند؟ چطور موجب عقب نگه داشتن شما می‌شوند؟ برای تبدیل این خصوصیات منفی به مثبت چه می‌توانید بکنید؟ برای تبدیل ویژگی‌های منفی خود به مثبت به خودتان قول دهید. دقت کنید که بخاطر داشتن چنین خصوصیاتی خودتان را سرزنش نکنید اما نقش آنها را در زندگیتان ارزیابی کرده و برای تغییر آنها تلاش کنید.
 


8. هر روز از نظر ذهنی روی خودتان کار کنید.
بزرگترین دشمن شما، ذهنتان است. معمولاً به هر چه که فکر کنید، اتفاق می‌افتد، ازاینرو عاقلانه است که ذهنتان را با افکار مثبت و اعتمادبه‌نفس پر کنید. هرچه فراوانی و رزق بیشتری در زندگیتان داشته باشید، باز هم مقدار بیشتری از آن را به سمت خود جذب می‌کنید اما اگر ذهنتان مملو از نداشته‌ها و کمبودها باشد می‌توانید حدس بزنید که چه چیزی انتظارتان را خواهد کشید. ثابت شده است که قانون جذب یکی از مهمترین کلیدهای دستیابی به ثروت در همه عرصه‌های زندگی می‌باشد. پس در آن استاد شوید! اعتمادبه‌نفس زمانی می‌آید که برای خودتان و دیگران ارزشمند شوید. این ارزش با تبدیل شدن به بهترین حالتی که می‌توانید باشید به دست می‌آید. دانش ابزاری است که قدرت لازم برای تبدیل شدن به آنچه می‌خواهید در زندگی را به شما می‌دهد. می‌دانید در ذهنتان چه گفتگویی در جریان است؟ هر روز چه پیام‌هایی به خودتان می‌رسانید؟ منفی هستند یا مثبت؟
 


9. یک دفترچه روزانه داشته باشید.
وقتی نتوانید برنامه داشته باشید، برنامه‌تان شکست خواهد بود. همه ما 24 ساعت در شبانه‌روز داریم. تفاوت افراد موفق و غیرموفق این است که افراد موفق می‌دانند چطور از زمانشان به بهترین شکل استفاده کنند. سعی کنید اول روی فعالیت‌های درآمدزا تمرکز کنید و بقیه تعهداتتان را حول آن قرار دهید. شناسایی فعالیت‌هایی که در آن خوب هستید و خوب نیستید هم می‌تواند مفید باشد. همه چیز را در دفترچه روزانه‌تان یادداشت کنید مثل ساعت خواب، صبحانه، ورزش، زمان مخصوص خانواده، قرارهای ملاقات، زمان کار، زمان درس، زمان تماشای تلویزیون، و از این قبیل. با بررسی و دنبال کردن همه کارهایی که انجام می‌دهید می‌توانید بفهمید که کجاها وقت تلف می‌کنید. بعد می‌توانید دوباره روی برنامه‌تان کار کنید. آیا زمان‌هایی هست که بتوانید کار مفیدتری در آن انجام دهید؟ آیا انجام کاری در ساعت دیگری از روز می‌تواند کمک کند؟ آیا زودتر بیدار شدن از خواب یا دیرتر خوابیدن در شب مفید است؟ بهترین زمان کارایی شما چه زمان است؟
 


10. به مدت یک هفته هر چیزی که برای آن پول خرج می‌کنید را بررسی کنید، چه به صورت نقدی، چکی، اعتباری، سودی...
وقت آن رسیده که بفهمید واقعاً پولتان کجا می‌رود. همه صورتحساب‌ها و فیش‌هایتان را نگه دارید. عادات خرج کردنتان را یادداشت کنید. بیشتر پولتان را کجا خرج می‌کنید؟ چقدر در ماه بابت بدهی‌ها یا قسط‌ها پرداخت می‌کنید؟ آیا بیشتر از آن مقداری که باید را برای چیزی خرج می‌کنید یا برای چیز دیگری به اندازه کافی پول اختصاص نمی‌دهید؟
 


11. برای خودتان الگو در نظر بگیرید.
نام 5 نفری که برای موفقیتشان همیشه آنها را تحسین می‌کنید را یادداشت کنید، حال موفقیتشان در هر زمینه‌ای که باشد. لازم نیست این افراد یا گروه‌ها را از نزدیک بشناسید یا حتی زنده باشند. با خودتان متعهد شوید که با این افراد قرار بگذارید (اگر آنها را از نزدیک می‌شناسید) تا بتوانید درمورد رازهای موفقیتشان از آنها سوال کنید. برای آنهایی که از نزدیک با آنها آشنایی ندارید می‌توانید در اینترنت یا کتاب‌ها تحقیق کنید. می‌توانید از این افراد برای حساب کردن بیشتر روی خودتان استفاده کنید، از اشتباهات آنها درس بگیرید، از آنها توصیه و پیشنهاد بخواهید و خودتان را با آنهایی که در راهی مشابه شما هستند مطابق کنید. هیچ وقت دست از یاد گرفتن برندارید. ما در جهانی زندگی می کنیم که مدام در حال تغییر است. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که کسی ممکن است مرتکب شود این است که فکر کند می‌تواند به تنهایی موفق شود.
 


12. هیچوقت‌، هیچوقت، هیچوقت دست نکشید!
پشتکار رمز کار است. ممکن است روزهایی به هر دلیل دوست داشته باشید که از تلاش دست بکشید. اسیر آن نشوید! اگر با خودتان صادق باشید و همه مراحلی که در بالا ذکر شد را تمرین کنید، مطمئن باشید که موفق خواهید شد!



:: بازدید از این مطلب : 710
|
امتیاز مطلب : 124
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

5 راه لاغری
این عادتها را می بایست جزء روش زندگی خود بكنید . فقط این نوع سبك زندگی سالم را ادامه دهید و آن را ترك نكنید.



ما در اقیانوسی از رژیمهای هوسی ، برنامه های كاهش وزن و كلاهبرداریهای علنی كه قول كاهش وزن سریع و آسان را می دهد زندگی می كنیم .

اگر چه ستونهای بنایی كه برنامه موثر كاهش وزن بر مبنای آن استوار می گردد شامل یك وعده غذایی سالم با كنترل كالری دریافتی و تمرینان ورزشی خوب طراحی شده می باشد . برای اینكه برنامه كاهش وزن با موفقیت همراه گردد شخص خواهان كاهش وزن می بایست در سبك زندگی خود تغییرات دائمی ایجاد كرده و عادتهای سالم را جایگزین عادتهای قبلی نماید .
 
 


تعهد صادقانه

كاهش وزن دائمی مستلزم صرف وقت و تلاش صادقانه و واقعی می باشد . شما می بایست به خودتان قول دهید كه امكان دارد برای همیشه به آن وفادار باشید . در برابر بعضی از تغییرات شدید از خود مقاومت نشان دهید . كاهش وزن نیازمند تمركز عمیق شما می باشد . سعی كنید به دیگر مسائل استرس زای زندگیتان مثل مشكلات مالی و درگیرهای شخصی و غیره توجه ننمایید .
 
قابل درك است كه چنین مسائلی را نمی توان بطور كامل حذف نمود اما توجه به آنها میزان تمركزتان بر روی برنامه كاهش وزن را بهبود نمی بخشد . به یكباره شما آماده اجرای برنامه كاهش وزن خود هستید فقط آن را شروع كنید . به خاطر دلایل بوالهوسانه و تفننی آن را به تعویق نیاندازید . 
 
 


یافتن انگیزه درونی

به یاد داشته باشید كه هیچ كس دیگر شما را وادار نخواهد كرد كه از شر این اضافه وزن خلاص گردید . شما نیاز به یك انگیزه درونی دارید . از چیزهایی كه فكر می كنید به شما انگیزه می دهد و كمكتان می كند تا متمركز بمانید لیستی تهیه كنید . در لحظه هایی كه وسوسه می شوید می بایست بتوانید بر روی این فاكتورهای انگیزشی تكیه كنید . بعضی از این فاكتورهای انگیزشی عبارتند از :
 
1. گذشته شما : به خاطر آورید كه چند سال گذشته چقدر سالم بودید .
2 . نامزدتان را به خاطر بیاورید.
3. سالم نبودن شما كه نتیجه اضافه وزن است .
 
همان طور كه انگیزه درونی خیلی مهم است حمایت خانواده و دوستان هم مهم می باشد . بدون هیچ عذاب وجدان و خجالتی این گونه افراد را دست چین كنید . 
 
 


تنظیم اهداف واقع بینانه

این موضوع كاملاً بدیهی است . نه؟ اما هنوز هم اكثریت مردم هنگامی كه به كاهش وزن می رسند برای تعیین اهداف واقع بینانه با خود درگیرند .
 
برای یك دوره طولانی بهتر است هدفتان كاهش 0.5 تا 1 كیلوگرم  وزن در هفته باشد . برای تحقق این هدف می بایست روزانه 1000 -500 كالری ببیشتر از كالری دریافتی خود بسوزانید و این كار هم مستلزم صرف وعده های غذایی كم كالری و انجام تمرینات ورزشی است . با تنظیم اهداف خیلی سخت خودتان را گول نزنیذ زیرا كه قادر به تحقق آن اهداف نیستید و ناامیدی واقعاً بد است . اهداف شما می بایست خاص ، قابل اندازه گیری ، دست یافتنی ، ارزشمند و مهم و از نظر زمانی محدود باشد.
 
 
به عنوان مثال یك هدف قاطع این است كه در طی 3 ماه آینده هفته ای 5 روز روزانه نیم ساعت پیاده روی كنید و نتیجه را ثبت كنید . 
 
 


مصرف غذاهای سالم تر

در كل پروسه كاهش وزن كاهش كالری دریافتی به عنوان یک اقدام كلیدی به حساب می آید . این كار الزاماً به معنای آن نیست كه شما نسبت به طعمها بی توجه بوده و یا حتی نسبت به مقدمات تهیه غذا سرسری برخورد نمایید . یك راه موثر برای كاهش كالری دریافتی خوردن هر چه بیشتر غذاهای گیاهی ، سبزیجات ، میوه جات و دانه میوه ها می باشد .
 
از بین چندین ماده غذایی انتخاب كنید تا اینكه بی بهره از طعم و البته مواد مغذی نشوید . با خوردن صبحانه سالم گام اول در اجرای برنامه كاهش وزن را بردارید . در طول روز با صرف حداقل سه پرس از سبزیجات و میوه جات از خودتان پذیرایی كنید ، برای پخت و پز از روغنهای سالم و بهداشتی استفاده نمایید ، مصرف شكر را قطع كنید و از لبنیات كم چرب استفاده نموده و مصرف غذاهای غیر گیاهی را به حداقل برسانید . 
 



فعال بمانید

همان طور كه قبلاً هم گفته شد كلید اساسی كاهش وزن این است كه بیشتر از كالری دریافتی كالری بسوزانید . 3500 كالری معادل 0.5 كیلوگرم چربی است و این بدان معناست كه اگر می خواهید در یك دوره زمانی 0.5 كیلو گرم چربی از دست بدهید می بایست 3500 كالری بیشتر از كالری دریافتی خود بسوزانید . همراه نمودن مصرف وعده های غذایی كم كالری با انجام تمرینات ورزشی بهترین نتیجه را به بارخواهد آورد . اهمیت یك برنامه روتین تمرینات ورزشی را دست كم نگیرید .
 
در باشگاه زیر نظر مربی ورزش كنید . پیاده روی كنید و به جای آسانسور از پله استفاده كنید . تا جایی كه می توانید در طول روز فعالیت بدنی داشته باشید . این كار نه تنها موجب كاهش وزن شده بلكه برای سلامتی هم مفید است 

این عادتها را می بایست جزء روش زندگی خود بكنید . امكان دارد در آغاز مشكلاتی پیش بیاید . از آنها نترسید . به خاطر داشته باشید كه شما دارید سعی می كنید تغییرات عمده ای در زندگیتان ایجاد كنید . همه این تغییرات یكباره اتفاق نمی افتد .فقط این نوع سبك زندگی سالم را ادامه دهید و آن را ترك نكنید



:: بازدید از این مطلب : 899
|
امتیاز مطلب : 97
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : شنبه 27 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چهار نانِ ایرانی: بربری، لواش، سنگک و تافتون.


[تصویر:  q0n47etyv87vmdso0.jpg]


بربری 
در اواخر دوران قاجار چند بربر پخت این نان را در تهران آغاز کردند و آن را رواج دادند. طعم و بوی ویژه این نان ناشی از استفاده از ترکیب آب و مقدار کمی جوش شیرین است که پیش از پخت بوسیله نانوا روی خمیر نان مالیده می‌شود.

[تصویر:  feh4wkn1xt3urq3edwat.jpg]

لواش
نان لواش، نان نازک تردی است که از خمیر فطیر یا خمیر کم ورآمده پخته می‌شود. این نان را نان تنوری هم می‌گویند. نانی که از همان خمیر ساخته شده ولی بسیار نازک باشد، نان خانگی می‌نامند که پس از پخت بسیار نازک می شود.

[تصویر:  55cblgtt4242fq9nkgwo.jpg]

سنگک 
سنگک را روی سنگ‌ریزه‌های گرم می‌پزند و از آرد سبوس‌دار درست می‌شود.


[تصویر:  kxzslstbkqy15yttrrl.jpg]

تافتون 
تافتون نان تردی است که از خمیر فطیر یا خمیر کم ورآمده پخته می‌شود.
 



:: بازدید از این مطلب : 810
|
امتیاز مطلب : 96
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


لعنت به مستراحی که برچسب قرمز و آبی شیرش برعکس خورده باشد 


لعنت به مستراحی که سوسک ها بدون اطلاع و هماهنگی سرشان را از چاه بیرون بیاورند 

لعنت به مستراحی که قبل از نشستن کسی درش را بزند 

لعنت به مستراحی که آبش برود و آفتابه اش خالی باشد

لعنت به مستراحی که صدا را 56 مرتبه اکو کند 

لعنت به مستراحی که شیلنگش از هفت جا سوراخ شده باشد 

لعنت به مستراحی که فاصله کاسه اش از دیوار پشتی فقط یک سانت باشد 

لعنت به مستراحی که فشار شیر آبش مثل شیر سماور است 

لعنت به مستراحی که بدون آن بنی بشر هیچ چی نیست



:: بازدید از این مطلب : 630
|
امتیاز مطلب : 99
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

در این شب‌های نزدیک به عید سرِ هیچ کودکی را گرسنه بر بالینش و حسرت خرید لباس عید رو بّر دلِ هیچ کودکی در سرزمینم نگذار...
آمـــــــــــین...



:: بازدید از این مطلب : 817
|
امتیاز مطلب : 102
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

شنبلیله

 

شناخت خواص شنبلیله به عصر باستان بر می گردد. مصریان باستان شنبلیله را برای کارهای مختلف از جمله مصارف پزشکی مورد استفاده قرار می دادند.

آن ها از این گیاه برای درمان گزیدگی مار، گوش درد و عفونت های کلیوی استفاده می کردند. این گیاه که هزاران سال است در پخت و پز غذاهای مدیترانه ای مورد استفاده قرار می گیرد، خواص زیادی دارد. در این مطلب خاصیت روغن طبیعی این گیاه را مرور می کنیم.

 

تقویت کننده پوست است.

 

خاصیت ضدباکتریایی، ضدعفونی کننده و خلط آور دارد.

 

این روغن ترکیبی مشابه به هورمون استروژن دارد که علایم قبل از یائسگی مانند استرس و احتباس آب در بدن را کاهش می دهد.

 

اسپاسم های عضله را کاهش می دهد.

 

ماساژ آن روی شکم حالت تهوع رااز بین می برد.


اثر رونده دارد و عفونت مجرای ادراری و سنگ کلیه را از بین می برد.

 

از چین و چروک پوست پیش گیری می کند.

 

از احتباس آب در بافت پوست جلوگیری می کند از این رو ظاهر صورت را شاداب می کند.

 

با ناراحتی گوارشی، چاقی مفرط و پوست چرب مقابله می کند.

 

درد ناشی از گرفتگی عضله و روماتیسم را تسکین می دهد.

 

گردش خون را تنظیم می کند.

 

برای درمان بی خوابی و گرفتگی شکم کودک استفاده می شود.


نفخ را از بین می برد.

 

بیماری های تنفسی مانند آسم، سرفه های مزمن و خس خس را درمان می کند.



:: بازدید از این مطلب : 920
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

۱. بابونه : دارای اثر ضد تورمی ، ضدعفونی كننده ، معرق و مسكن است . این گیاه پاك كننده پوست بوده و به آن لطافت می بخشد. در ضمن بابونه خاصیت دیگری نیز دارد و آن محافظت از پوست در برابر نیش حشرات است .

اگر شیره گل بابونه را به پوستتان بزنید از نیش حشرات در امان خواهید بود. بابونه افزون بر خاصیت تنگ كنندگی منافذ پوست ، پاك كننده خوبی نیز هست ، اگر پوست خیلی چربی دارید، از مخلوط «بابونه » و «بومادران » استفاده كنید. (این گلها را در آب خیس كرده پس از اینكه پوست را پاك كردید با آن شست وشو دهید) حمام بابونه ، شهرت جهانی دارد، كه موها را زیبا می كند و از سیاه شدن موهای بور، جلوگیری كرده و در ضمن برای رنگ كردن موها نیز، مورد استفاده قرار می گیرد.

۲. «گل سرخ »: گل سرخ درختچه یی است با گلهای قرمز، صورتی زرد یا سفید و همیشه پر بوده و عطر خوشایندی از خود متصاعد می كند. مزه مزه كردن دم كرده غنچه گل سرخ برای تقویت دندان و لثه و مالیدن گرد خشك آن به دندان و لثه ، زخم های دهان را جذب می كند. پاشیدن گرد خشك آن برای رفع جوش و التیام زخم ها، بخصوص زخم آبله و خشك كردن آن زخم ها و دانه ها و رفع بدبویی بدن ، كاربرد دارد. ضماد تازه گل سرخ برای قطع زگیل ، ناراحتی های پوستی ، رویاندن گوشت تازه بر زخم های عمیق مفید است . مالیدن آن در حمام برای بدبویی عرق و پاشیدن گرد آن با «برگ مورد» برای قطع عرق نافع است .

۳. گلاب : از گل محمدی معطر تهیه می شود. مقوی مغز و اعصاب بوده و لثه ها را سخت می كند. غش و ضعف و بیهوشی را نیز رفع می كند. ولی در موقع سرماخوردگی نباید آن را مصرف كرد. در ضمن سفیدكننده پوست بوده علاوه بر رفع چرك و كثافات از صورت ، درخشندگی و جلای خاصی به چهره می بخشد و به عنوان یكی از پاك كننده ها قبل از استفاده از ماسك تجویز می شود.

۴. «حنا»: درختچه یی است به بلندی ۶۵ متر. برگهای آن كامل ، بیضی و نوك تیز به طول ۳۲ سانتی متر است . گلهای آن سفیدرنگ و معطر و گروهی است .

این درختچه گرمسیری بوده و در كرمان و بلوچستان بومی شده و كاشته می شود. برگهای «حنا» را خشك كرده و به صورت گرد در بازار به فروش می رسانند. از حنا برای درمان جوش ، كورك و ناراحتی های پوستی استفاده می كنند. مالیدن برگ های له شده «حنا» با «روغن زیتون » برای رشد موی سر نافع است . خصوصا اگر با آب گشنیز مخلوط شده باشد.

حنا برای رویاندن ناخن اصلی به جای ناخن كج ، اثر خوبی دارد. شست و شوی پوست با آب دم كرده «حنا» برای سوختگی آتش نیز مفید است . اگر از برگ خشك كوبیده آن با «پیه » ضماد درست كنند برای التیام زخم گوشه ناخن ، كاربرد دارد. روغن گل حنا گرم و محلل و مقوی مو و برای روشنی و درخشانی رنگ چهره نافع است . حنا برای رفع عرق بدبویی پا، بسیار موثر است و برای رنگ كردن مو نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

۵. «كنار» (سدر): درختی است به بلندی حدود ۱۰ متر، خاردار با شاخه های سفید و برگ های تخم مرغی نوك تیز برگ های ساییده شده كنار را «سدر» نامند و یك درخت گرمسیری است . ضماد برگ كنار و شستن بدن در حمام با برگ آن برای زخم ها و پاك كردن چرك بدن و تقویت موی سر و جلوگیری از ریزش مو و تقویت اعصاب ،نافع است .

۶. «كافور» : درخت كافور، درختی است بزرگ دارای تنه صاف و قائم و تاج بزرگ از كلیه اعضای درخت از جمله چوب تنه ، شاخه ها، برگ ها و غیره ، جسم سفید و شفاف و متبلوری به نام «كافور» گرفته می شود. این گیاه از مناطق گرمسیری آسیا به ایران وارد شده و در باغ كشاورزی لاهیجان ، كاشته می شود. «كافور» نه فقط از درخت «كافور» بلكه از گیاهان دیگر مانند دارچین ، هل ، لاواند اسطوخدوس ، اكسیل كوهی نیز به دست می آید.

تونیك كافور در استعمال خارجی ، برای معالجه التهاب و ورم ، آبسه ها و رماتیسم ، كاربرد دارد. «كافور» خاصیت ضدعفونی كردن و تحریك قلب را نیز دارد. لذا باید زیرنظر پزشك مصرف گردد.

۷. گل «ختمی وپنیرك »: گل «ختمی و پنیرك » از گلهای مطبوع و شیرینی هستند كه خواص بسیار دارند. این گیاهان برای خانم ها خیلی مفید هستند. (برگ های پنیرك را بخارپز كرده ، مانند اسفناج در كنار كباب مصرف می كنند) و گاهی به صورت دم كردنی با بارهنگ و گل گاوزبان به مصرف می رسانند.

خانم هایی كه از جوش صورت رنج می برند اگر كمپرس دم كرده گل ختمی یا پنیرك را تهیه كرده و آن را روی صورت خود بگذارند جوش صورت و تحریكات پوست آنان را درمان می كند. گل ختمی و پنیرك به پوست های خشن ، (آرنج ها و زانوها)، لطافت می بخشد كه باید به آن گلیسیرین و گلاب بیفزایید تا نتیجه خوب آن را ببینند. برای انواع بخور و لطافت بخشیدن به پوست نیز معجزه می كند.

۸. گل «بنفشه معطر»: گل بنفشه معطر برای مداوای ناراحتی های پوستی و اگزما، به كار می رود و این گیاه برای تمیز كردن پوست و جلوگیری از ریزش مو، كاربرد دارد. در ضمن در كمپرس روی زخم ها نیز از این گیاه استفاده می كنند و برای پاك كردن زخم های عفونی ، جراحت و ناراحتی های پوستی هم مورد مصرف قرار می گیرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 853
|
امتیاز مطلب : 38
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

گیاهان دارویی که در کنترل تعریق بدن و رفع بدبویی ناشی از عرق زیاد پوست و رشد باکتری ها روی آن مؤثر می باشد و علاوه بر خاصیت کاهش تعریق و اثر ضد عفونی کنندگی دارای بوی خوش و مطبوع نیز بوده و نه تنها بدبویی بدن را رفع می کنند بلکه به خوشبویی آن نیز کمک می نمایند معرفی می شوند.

1- برگ مورد: پاشیدن پودر برگ تازه خشک شده گیاه مورد با شستشوی پوست با آب دمکرده غلیظ. برگ مورد به علت دارا بودن تأفن فراوان و خاصیت قابض غدد عرق بودن، تعریق زیاد پوست را کنترل نموده و اسانس معطر آن باعث خوشبویی بدن می شود.


2- برگ شیرین بیان: دمکرده غلیظ برگ تازه شیرین بیان (حدود 50 گرم در یک لیتر آب جوش که به مدت 15 دقیقه دم کشیده باشد) را جهت شستشوی موضع عرق روزی 3-2 بار استفاده نمایید تا از بوی بد عرق رهایی یابید.


3- برگ حنا: پودر برگ حنا به تنهایی یا همراه با پودر برگ سدر یا جوش شیرین، با اثر خنک کنندگی پوست و کم کردن فعالیت غدد عرق به رفع بدبویی پوست کمک می کند. می توان حنا را با جوشانده سماق یا سرکه خمیر کرده به موضع عرق مالیده و نیم ساعت بعد با آبغوره یا سرکه رقیق شده موضع را شستشو داد.


4- مریم گلی: از این گیاه می توان به صورت جوشانده و همراه با گل ختمی و زوفا، شربت خوراکی تهیه کرد و روزی 2 مرتبه میل نمود تا در کاهش تعریق بدن اثر گذارد. همچنین پاشیدن پودر آن زیر بغل یا داخل کفش یا شستشوی موضع عرق با دمکرده غلیظ آن در رفع بدبویی و خوشبو نمودن پوست مؤثر است.


5- مازو: تأفن فراوان این گیاه، آنرا جزو قابض های قوی قرار داده که استفاده از پودر یا دمکرده غلیظش به کسانی که از زیادی ترشح غدد عرق پوست شاکی اند توصیه می شود.


همچنین می توان 100 گرم میوه مازوی خشک را سائیده با 50 گرم پودر مردار سنگ و 10 گرم پودر زاج سفید مخلوط کرده روزانه داخل کفش یا زیر بغل استعمال نمود و پس از نیم ساعت با دستمال پاک کرد.


6- پوست و برگ گردو: برگ گردو دارای خاصیت ضد میکروبی قوی می باشد فلذا شستشوی موضع با خیسانده یا دمکرده غلیظ برگ تازه گردو در رفع بدبویی پوست مؤثر است. پوست سبز گردو نیز به علت دارا بودن تأفن فراوان و قابض بودن درکنترل ترشح عرق بسیار مفید است. می توان مخلوط پودر برگ گردو، پودر پوست گردو، مردار سنگ و حنا به نسبت مساوی تهیه نمود و روی موضع عرق پاشید.


7- نعناع: استفاده خوراکی از برگ تازه نعناع یا عرق آن در رفع بدبویی دهان بسیار مؤثر است. همچنین استفاده از محلول دمکرده نعناع جهت شستشوی پوست بدن علاوه بر رفع بدبویی و کم کردن ترشح غدد عرق باعث خوشبو شدن بدن نیز می شود.


8- برگ سیب: استفاده از دمکرده برگ تازه درخت سیب به عنوان محلول شستشوی بدن در کاهش بوی بد عرق نقش مؤثری دارد خصوصاً اگر این دمکرده همراه کمی سرکه استفاده شود.


9- گلسرخ: گذاشتن گلبرگهای تازه گلسرخ روی موضع عرق یا شستشوی بدن با گلاب یا پاشیدن پودر گلسرخ زیر بغل و داخل کفش از دیگر روشهای سنتی درمان تعریق محسوب می شود.


10- رزماری: این گیاه که به اکلیل کوهی نیز شهرت دارد، در کاهش تعریق بدن اثر بسزایی دارد. می توان ترکیبی از 50 گرم پودر برگ رزماری و 200 گرم پودر بچه (تالک) تهیه نمود و روزی 3-2 بار به محل عرق پاشید.
علاوه بر گیاهان دارویی مذکور، استفاده از جوش شیرین، گل ارمنی، زاج سفید و مردار سنگ نیز که در واقع جزو مواد معدنی دارویی هستند در درمان تعریق و بوی بد آن مؤثر است.


گل ارمنی یا همان خاک ارژیل، نوعی گل رس خالص ورز داده شده است که در التیام زخم و ضد عفونی کردن پوست و رفع بوی بدن مؤثر است. طرز استفاده از این ماده معدنی به این صورت است که می توان آن را به صورت خشک به تنهایی یا ترکیب با پودر نعناع و گلسرخ روی موضع عرق پاشید یا به صورت محلول با مقداری آب و سرکه به صورت گل شل درآورده روزی نیم ساعت روی موضع عرق گذاشت.


پاشیدن پودر شیرین بیان به داخل کفش یا روی مواضع عرق در کاهش ترشحات و رفع بوی بد آن مؤثر است.

 

نویسنده : دکتر سعیدرضا فاطمی نیا



:: بازدید از این مطلب : 1632
|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

عرقیات از گذشته های دور مورد استفاده بسیاری از افراد قرار میگرفته است▪ عرق کاکوتی:

ضد عفونی کننده، ضد اسپاسم در ناراحتی های گوارشی ،ضد اسهال، مقوی معده، خلط آور.

 

▪ بهار نارنچ:

معطر، مقوی اعصاب و قلب، آرام بخش، ضد نفخ .

 

▪ زیره سبز:

ضد چاقی، چربی، تنگی نفس، باد شکن، هضم غذا، زیاد کننده شیر مادران.

 

▪ نسترن:

تقویت قلب و اعصاب، رفع سردی، دفع کرم روده، درد معده، سنگ کلیه و اسهال.

 

▪ عرق زینان:

ضد نفخ، درمان سوء هاضمه، ضد تهوع، خلط آور، مدر، ضد کرم، ضد اسپاسم، رفع ترشی معده.

 

▪ عرق مخلوط زیره:

نیرو دهنده، ضد نفخ، مقوی معده، درمان سوئ هاضمه، اشتهاآور، افزایش دهنده شیر.

 

▪ شیرین بیان:

طعم و طرز مصرف عرق شیرین بیان از پودر و عصاره آن بهتر است.

 

▪ عرق کلپوره:

مقوی، رفع سردرد، درمان ضعف عمل دستگاه گوارش، رفع ناراحتی های هاضمه و دل درد، رفع درد ناحیه قلب، تب بر.

 

▪ کرفس:

درد شکم، تنگی نفس، تقویت کننده معده.

 

▪ عرق اسطو خودوس:

معطر، مقوی، آرام بخش، خواب آور ملایم، از بین برنده نفخ و اسهال، کاهش دهنده سرفه، مدر.

 

▪ عرق رازیانه:

مدر، ضد اسپهاسم عضلات، ضد نفخ، مقوی قلب، مقوی معده درمان سوء هاضمه خلط آور، افزایش دهنده شیر.

 

▪ آویشن:

هاضم غذا، محرک قوای رئیسه، ضد درد عادت ماهانه.

 

▪ شاتره:

سردی، مقوی، تقویت کننده پوست، آرام بخش، ضد خارش، اشتها آور، صفرا بر برخی غدد سلطانی با نشاء اپی تیلوم.

 

▪ شربت سکنجبین:

رفع عطش و گرما زدگی، دارای خواص سرکه سیب.

 

▪ عرق شنبلیله:

نیرو دهنده، رفع کم خونی، ضد دیابت، کاهش دهنده قند خون.

 

شوید:

انو اع چربی بدن، طعم دهنده، معطر، نیرو دهنده، هضم کننده، مقوی معده، افزایش دهنده شیر، درمان سوء هاضمه به ویژه کودکان، رفع استفراغ، مسکن، مدر، کاهش دهنده چربی خون.

 

▪ آبلیمو:

چاشنی، سرشار از ویتامین ث، ضد اسکوربوت، ضدعفونی کننده.

 

▪ گلاب:

مقوی اعصاب و قلب، پوست، نیکوی رخسا.

 

▪ بیدمشک:

تقویت کننده قلب و معده، ملین آرامبخش و خونساز، ضد سر درد و دردهای عضلانی.

 

▪ شربت توت فرنگی:

سرشار از ویتامین ث، حاوی کلسیم و ویتامین آ.

 

▪ نعنا:

باد شکن، معالج بواسیر، پیچ شکم، رفع اسهال و استفراغ معده.

 

▪ کاسنی:

سردی، مقوی معده، تب بر، بیماری های کبدی و کلیوی.

 

▪ عرق ختمی:

نرم کننده مخاط ها و داوای بیماریهای ریوی، سینه سرفه و گلو، رفع تحریکات جلدی.

 

▪ عرق چهار گیاه:

ضد نفخ، رفع سوء هاضمه، بادشکن، ضد دل پیچه، مقوی معده، رفع اسهال های عادی.

 

▪ عرق گشنیز:

طعم دهنده، ضد اسپاسم، ضد نفخ، بادشکن.

 

▪ عرق زیره سیاه:

معطر، طعم دهنده، ضد نفخ ،ضداسپاسم، ضدمیکرب، قابض، رفع قلنج نفخی کودکان.

 

▪ بو مادران:

درد شکم، بواسیر، ضد عفونت، سرماخوردگی.

 

▪ گزنه:

ضد قند، درمان بالا رفتن فشار خون، کبد، چربی خون و کلسترول.

 

▪ عرق دارچین زنجبیل:

معطر، طعم دهنده، محرک، بادشکن، مغذی، ضد تهوع و اسپاسم.

 

▪ گاو زبان:

مقوی، نیکوی رخسار، اعصاب و روان تنگی نفس، نشاط آور، کلیه و مثانه.

 

▪ مرزه:

درمان نقرس، اسهال، قلنج، مقوی نیروی هاضمه، نرمی استخوان.

 

برگ چنار:

بسیار سرد، تب بر، معالج تنگی نفس، چاق کننده، اعصاب و رعشه.

 

چهار عرق گرم:

تقویت کننده، مفید به حال مسرودین، هضم غذا، ناراحتیهای معده و شکم.

 

▪ تارونه:

یسیار آرام بخش، مسکن اعصاب، درد مفاصل، خواب آور



:: بازدید از این مطلب : 710
|
امتیاز مطلب : 46
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

داروهای گیاهی از سه طریق به کاهش وزن کمک می کنند:

 

۱) از طریق دفع سریع غذا و غیر قابل دسترس کردن غذا برای جذب بدن که می توان از داروهای (ملین ـ مسهل ـ مدر )استفاده کرد مانند:سنا -زنیان ـ گل راعی ـ ختمی ـ گلسرخ و......

 

۲) از طریق سوخته شدن چربیها(بالا بردن کار غده تیروئید):انیسون ـ زیره ـ خرگوشک ـ سیاه دانه و.......

 

۳) مواد محلل چربیها و غیر قابل نفوذ آنها در بدن: سرکه(سیب) ـ چای سبز ـ ترشیجات و.....

 

 

نسخه های طلایی لاغری:


۵۰گرم سیاه دانه+۵۰گرم زیره سیاه+۲۵ گرم طباشیر+۲۵گرم تخم گشنیز+۲۵گرم هلیله سیاه+۲۵گرم لاک مغسول +۵۰ گرم زنیان

 

مواد گیاهی فوق رااز عطاری مورد اعتمادخود خریداری نموده کاملا پودرکرده روزی نصف قاشق چایخوری باعسل وآب گرم میل کنید.اگر بد دارو هستید کپسولهای خالی از لوازم بهداشتی تهیه نموده آنها را پر کنید و روزی یک تا دو کپسول به فاصله ۸ساعت میل کنید.

 

سرکه سیب را باروغن کرچک به مقدار کم روی شکم وناحیه ران ماساژ دهید(تا۳ماه)روزی یک بار به مدت ۱۰ دقیقه.

 

سعی کنید مصرف مواد غذایی حاوی نشاسته را به حداقل ممکن برسانید.

 

اگر مشکل یبوست ندارید از دم کرده چای سبز روزی یک تا دو فنجان استفاده کنید.

 

سالاد سوزاننده چربی است فراموش نکنید! سالاد خود رابا کلم و کاهوی بیشترو سرکه سیب با روغن کنجد غنی کنید.

 

قبل ازورزش نصف قاشق چایخوری پودر زیره سبز یا سیاه را داخل آب حل کرده میل کنید.

 

۵دقیقه قبل از مصرف غذا نفس عمیق کشیده یک شربت خنک و کم شیرین آب میل کنید.اشتهای شما نصف میشود.

 

بعد از مصرف غذا سیب میل کنید.


احتیاط:

۱) اول رژیم غذایی بگیرید وبعد از کاهش وزن شروع به ورزش جهت کاهش بیشتر وزن کنید درغیراینصورت شما دچار دیسک و سیاتیک خواهید شد.

 

۲) در هنگام بارداری و شیردهی اصلا رژیم لاغری نگیرید چون به جنین و پوست وموی خود آسیب جدی می زنید



:: بازدید از این مطلب : 820
|
امتیاز مطلب : 27
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

میلیون ها نفر در سراسر جهان از روغن اوکالیپتوس به دلیل دارا بودن خواص متعدد استفاده می کنند. آن چه قابل توجه است این که تقریبا تمامی بیماری های تنفسی را می توان با این روغن درمان کرد. درخت اوکالیپتوس یکی از درختان موجود در جهان است که رشد آن بسیار سریع می باشد و به ارتفاع ۱۰۰ متر می رسد. حدود ۲۰۰ نوع اوکالیپتوس در سراسر جهان وجود دارد. برای تولید ۵۰۰ گرم روغن طبیعی این گیاه از طریق تقطیر به ۲۵ کیلوگرم برگ و شاخه های جوان این درخت نیاز است.

 

استنشاق بخور آن باعث افزایش تمرکز می شود.

 

▪  خاصیت مسکن، ضدعفونی کننده و ضداسپاسمی دارد.

 

دئودورانت طبیعی به حساب می آید.

 

تقویت کننده سیستم مغز و اعصاب است.

 

ناراحتی های تنفسی را برطرف می کند.

 

با علائم سینوزیت مقابله می کند.

 

با درمان زخم، سوختگی و تاول، به بازسازی بافت های پوست کمک می کند.

 

به عنوان ضدعفونی کننده، برای درمان عفونت های سیستم ادراری مفید است.

 

خاصیت ادرارآور دارد و میزان دفع اوره از بدن را افزایش می دهد.

 

ماساژ با روغن این گیاه، روماتیسم و درد را برطرف می کند.

 

به علت خاصیت ضدمیکروبی که دارد با کرم خوردگی، جرم دندان، بیماری لثه و عفونت های دندان مقابله می کند.



:: بازدید از این مطلب : 729
|
امتیاز مطلب : 116
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

مصرف رازیانه برای سلامت پوست و رفع چین و چروك پوست صورت مفید است و موجب شادابی و طراوت بخشیدن به چهره‌های خسته و گرفته می‌‌شود.

 

رازیانه با خواص فراوان دارویی، التیام بخش بسیاری از بیماری‌‌ها از جمله سرفه و سرماخوردگی است.

 

تمام بخش‌های مختلف این گیاه یعنی دانه، برگ و ریشه آن خوراكی است.این گیاه دارویی، سموم بدن را پاك می‌كند، بیماری‌ التهاب دهان را از بین می‌برد.

 

مصرف رازیانه برای درمان سرماخوردگی و نیز سرفه به خاطر خاصیت خلط‌ آور بودنش مفید است. رازیانه موجب تقویت چشم می‌‌شود، حساسیت‌های چشم را از بین می‌برد و دارای اثرات مهمی بر سلامت پوست است.

 

پاك كننده و ضد عفونی كننده، حفظ خاصیت كشسانی پوست و جوان كردن آن، آرامش بخش، رفع چین و چروك از پوست‌های پیر، شادابی و طراوت بخشیدن به چهره های خسته و گرفته می‌بخشد.

 

مصرف رازیانه باعث افزایش شیرمادر می‌شود. از دیگر خواص رازیانه می‌توان به ضد درد، ضد اسپاسم، ضد باكتری، ضد ویروس، ضد سم، ضد نفخ، هضم كننده، مقوی قلب، ادرار آور، خلط آور و تسكین گرفتگی عضلات اشاره كرد.



:: بازدید از این مطلب : 916
|
امتیاز مطلب : 101
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

دستگاه گوارش,بیماریهای دستگاه گوارش,

 

 

1- اسفرزه؛ ضد یبوست

 

دانه‌های اسفرزه به علت وجود لایه موسیلاژی به عنوان ملین و برطرف کننده ناراحتی‌های ناشی از بواسیر مطرح است.

 

مهمترین اثر اسفرزه رفع یبوست است که برای اثربخشی بهتر باید دانه‌ها با مقدار زیادی آب یا مایعات مصرف شود چرا که موسیلاژ سطح دانه‌ها برای حجیم شدن احتیاج به آب زیادی دارد تا عملکرد آن به حداکثر برسد.

 

مصرف اسفرزه بهتر است همراه با مایعات یا آب زیادتر از حد معمول باشد؛ بزرگسالان یک قاشق غذاخوری پر را در یک استکان ریخته و با مقداری آب مخلوط کرده، سپس آن را مصرف کنند و بلافاصله بعد از آن یک یا دو لیوان آب دیگر میل کنند و برای اثربخشی ایده‌ال آن می‌توان به مدت 3 روز این کار را تکرار کرد تا عملکرد آن به حداکثر برسد.

 

همچنین برای کودکان 6 تا 12 ساله می‌توان نصف این مقدار را در صبح و شب مصرف کرد و برای کودکان زیر 6 سال بهتر است با مشورت پزشک استفاده شود. مقدار مصرف متوسط اسفرزه ، 1 تا 2 بار در روز است. شروع و مصرف ناگهانی و مقدار نسبتا زیاد اسفرزه ممکن است باعث نفخ شدید و بزرگ شدن شکم شود که برای جلوگیری از این مسئله باید از کم شروع و به سه بار در روز رساند و یا دوره درمان را طولانی‌تر کرد.

 

در مورد تداخل اسفرزه با دیگر مواد معدنی (از جمله کلسیم، منیزیم، مس و روی)، ویتامین B12، گلیکوزیدهای قلبی و مشتقات کومارین باید گفت که مصرف خوراکی هم‌زمان اسفرزه باعث کاهش جذب و طول اثر کاربامازپین می‌شود که باید مصرف این گونه داروها را به طور جداگانه و با حداکثر زمان مصرف، بین این داروها و اسفرزه تنظیم کرد.

 

 

 

دستگاه گوارش,بیماریهای دستگاه گوارش,

 

 

2- سنا؛ بهترین گیاه برای تخلیه روده در اعمال جراحی و یا عکسبرداری از روده‌ها

 

سنا بهترین گیاه برای درمان یبوست است. این گیاه اثر مسهلی نسبتا قوی داشته و برای تخلیه روده در اعمال جراحی و یا عکسبرداری از روده‌ها استفاده می‌شود. بهتر است سنا از فرآورده‌های صنعتی آن که به شکل قرص است مصرف شود اما نیم تا یک گرم از برگ سنا به صورت دم کرده یا جوشانده با یک لیوان آب در روز نیز می‌تواند استفاده شود که محلول تهیه شده بسیار تلخ است.

 

دردهای شکمی و تنبلی روده‌ها پیامد مصرف بیش از حد سنا

 

مصرف بیش از حد این گیاه می‌تواند سبب دردهای شکمی، دل پیچه و تنبلی روده‌ها را در پی داشته باشد؛ برای جلوگیری از تنبلی روده‌ها و عوارض طولانی مدت سنا بهتر است پس از یک یا دو هفته مصرف آن قطع شود. سنا در حاملگی و شیردهی منع مصرف دارد چرا که مدارکی مبنی بر اثرات موتاژنیک و ژنوتوکسیک گزارش شده است. همچنین میوه سنا برای کودکان مناسب است و اثری ملایم‌تر از برگ دارد و مقدار مصرف آن همانند برگ است.

 

 

 

دستگاه گوارش,بیماریهای دستگاه گوارش,

 

 

3- شیرین‌بیان؛ ضدالتهاب راههای تنفسی

 

شیرین‌بیان از قدیم به عنوان بهترین جلوگیری کننده و درمان کننده التهاب و زخم‌های معده مورد مصرف بوده است.

 

خلط آور، ضد سرفه و ضدالتهاب بودن قسمت‌های فوقانی راه‌های تنفسی از دیگر اثرات مهم این گیاه است.

 

نحوه مصرف شیرین‌بیان بدین ترتیب است که 2 تا 15 گرم پودر ریشه را می‌توان روزانه در یک لیوان آب ریخته و به مدت 5 دقیقه جوشاند سپس آن را صاف و در یک یا چند نوبت مصرف کرد که این مقدار حاوی حدود 200 تا 800 میلی‌گرم گلی‌سریزین بوده که مقدار مجاز مصرف گلی‌سریزین در روز 2 دهم میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است.

 

مصرف روزانه بیش از 50 گرم به مدت بیش از 6 هفته شیرین‌بیان ممکن است باعث عوارضی از جمله احتباس آب در بدن، کاهش سدیم، افزایش پتاسیم و فشار خون شود؛ بنابراین افرادی که دارای پرفشاری خون بوده و یا زمینه آن را دارند باید فراورده‌های شیرین‌بیان را با احتیاط مصرف کنند.

 

برای افرادی که دارای پرفشاری خون هستند، فرآورده‌هایی از شیرین‌بیان تهیه شده که دارای گلی‌سریزین کمتری است که به نام فرآورده‌های دگلی‌سریزه در بازار موجود است همچنین بی‌خطر بودن آن در دوران بارداری و شیردهی به اثبات نرسیده و بهتر است مصرف نشود.

 

 

 

دستگاه گوارش,بیماریهای دستگاه گوارش,

 

 

4- بابونه؛ مرهم زخم‌های سطحی گوارش

 

بابونه گیاهی است علفی و در اکثر نقاط ایران می روید. بابونه شیرازی به عنوان تقویت کننده معده، ضد خونریزی، ترمیم کننده زخم‌های سطحی و ضد اسپاسم گوارشی مصرف سنتی دارد.

 

به منظور تهیه چای بابونه یک لیوان آب جوش را با 1 تا 2 گرم از گل‌های خرد شده مخلوط کنید و پس از 15 دقیقه آن را صاف و مصرف کنید این میزان می‌تواند تا 3 بار در روز تکرار شود و برای کودکان می‌توان از همین روش استفاده کرد فقط میزان گیاه در هر نوبت2 گرم باشد.

 

 

بابونه را همزمان با داروهای وارفارین و سیکوسپورین مصرف نکنید

 

مصرف بابونه و فراورده‌های حاوی آن در افرادی که حساسیت به گرده‌های علف هرز دارند، مضر است. مصرف آن در بارداری منع شده اما در دوره شیردهی عوارض جانبی گزارش نشده است.

 

مصرف همزمان بابونه با داروهایی مثل وارفارین و سیکوسپورین تداخل دارویی دارد و افرادی که این داروها را مصرف می‌کنند باید از بابونه پرهیز کنند.

 

بابونه دشتی نوع دیگر بابونه موجود در بازار دارویی ایران است. این گیاه مجموعه کاپیتول‌های دکمه‌ای شکل زرد رنگ و یا گل‌های کوچک زرد رنگ و لوله‌ای شکل است که به عنوان، ضدخونریزی و تقویت کننده معده و ضد عفونی کننده و ترمیم کننده و نیز شستشو دهنده و ایجاد کننده رنگ طلایی برای مو مصارف سنتی دارد.

 

 

 

دستگاه گوارش,بیماریهای دستگاه گوارش,

 

 

5- نعنا، ضد دردهای گوارشی و رفع سردی

 

نعنا، عرق نعنا و اسانس آن به عنوان ضد نفخ، تسهیل کننده هضم غذا، ضد دردهای گوارشی و رفع سردی، مصرف سنتی دارند.

 

نعنا به دوگونه نعنا قمی و نعنا فلفلی یا سوسنمبر است که اکثر خواص آن مربوط به وجود منتول در اسانس آن است و شامل اثرات ضد نفخ، ضد درد، ضد اسپاسم، ضداحتقان و صفرا آور است.

 

مصرف گیاه نعنا و یا عصاره‌های آن حتی در طولانی مدت ایجاد عارضه نمی‌کنند و عوارض احتمالی اکثرا به اسانس و یا منتول در فراورده مربوط می‌شود.

 

تهیه چای از گیاه نعناع: 2 گرم از برگ خرد شده نعنا را با یک استکان آب جوش مخلوط و پس از 10 دقیقه صاف کرده و مصرف شود.

 

استفاده از اسانس خالص نعنا در التهاب و زخم به صورت موضعی یا خوراکی ممنوع!

 

به دلیل ایجاد تحریک، التهاب و زخم، هیچ‌گاه نباید از اسانس خالص نعنا به طور موضعی یا خوراکی استفاده کرد. گزارشی مربوط به تداخلات دارویی، غذایی، مصرف در حامگی و شیردهی یا عوارض دیگر وجود ندارد و به نظر می‌رسد مصرف در حد دارویی آن بی‌عارضه باشد. با این حال ممکن است باعث کاهش شیر مادران شود که باید با احتیاط آن را مصرف کنند.

 

شیرین‌بیان از قدیم به عنوان بهترین جلوگیری کننده و درمان کننده التهاب و زخم‌های معده مورد مصرف بوده است.

 

فرآورده خوراکی نعنا از گونه Spicata توسط صنایع دارویی در حال حاضر تولید می‌شود که به صورت قطره‌ای به نام «کارمینت» در داروخانه‌ها وجود دارد و این قطره برای رفع نفخ، درد واسپاسم بسیار ایده آل بوده و عملکرد آن بین 10 تا 15 دقیقه است.



:: بازدید از این مطلب : 734
|
امتیاز مطلب : 109
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

مقاله زیر رو در یکی از کلوبها دیدم و چون مفید بود عینا در اینجا درج میکنم اما قبل از اون چند مورد رو بهش اضافه میکنم
1- آبلیموهای صنعتی از سه نوع اسید بعنوان ترش کننده و طعم دهنده و کاه بعنوان رنگ و مواد نگهدارنده شیمیایی تهیه شده و بهیچ عنوان در تهیه آنها از لیمو استفاده نمیشود
2- ماده اصلی کره های گیاهی و روغن های مایع و جامد از مارگارین است - مارگارین از فاضلاب های صنعتی (روغنی که روی فاضلاب میایستد) تهیه میشود
3- ماده اصلی تهیه سوسیس و کالباس روده گوسفند و گاو است
4- در تهیه سرکه صنعتی از اسید های شیمیایی و مواد نگهدارنده استفاده شده و بهیچ عنوان از انگور استفاده نمیشود
5- روغن های جامد و مایع صنعتی (کارخانه ای) حداقل 60 روز در خون باقی مانده و بهیچ عنوان جذب بدن نمیشوند و تنها راه خلاصی از آنها دفع انها از خون است  


سعید طاهری , saedt
سعید طاهری - 11:54 1390/12/22

***آیا می دانید؟

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم                                                             

آیا میدانید؟

آیا می دانید سس مایونز به دلیل ترکیب خاصی که دارد در کنفرانسهای علمی به عنوان سم کبد معرفی می شود؟

آیا می دانید ساندیسها, نوشابه ها, بیسکویتها, کیکهاو... با قندهای مصنوعی چون ساخارین که 1000 برابر شیرین تر از قند معمولی است ساختهمی شود که دشمن کبد و کلیه می باشد؟

آیا می دانید رنگهای افزودنی در نوشابهها, ساندیس ها, کیکها, آدامسها و ... همه سرطان زا هستند؟

آیا می دانید قیمتروغن مایع مثل آفتابگردان اگر واقعی باشد حدود 12 الی 15 هزار تومان خواهد بود ولیالان در بازار 900 الی 800 تومان است که از یک کیلو تخم آفتابگردان ارزانتراست؟

آیا می دانید بیشتر محتوای روغن های مایع از پارافین خوراکی که محصولپالایشگاهای نفت است درست شده است که کلسترول خون را افزوده موجب چربی خون و... میشود که کشنده است؟

آیا می دانید در اکثر کارخانه های آبلیموهای صنعتی حتییک عدد لیمو هم وارد نمی شود و آب لیمو صنعتی از (( آب کاه)) بعلاوه برخی اسانسها وجوهر نمک تولید می شود که همین امر موجب ته نشین نشدن محتوای آب لیمو میباشد؟

آیا می دانید کره گیاهی دروغی بیش نیست و با مواد پایه ای نفت و دربرخی کشورها فضولات انسانی تولید می شود و موجب تشکیل پلاک اتروم در عروق کرونر قلبو بیماری های ایسکمیک قلبی می شود و شعار ((کره مارگارین(گیاهی)دوست قلب شما)) فریبافکارعمومیست.
آیا می دانید مواد قندی موجود در نوشابه ها موجب پوسیدگی دندانهامی شود (دندان شکسته داخل نوشابه پس از 7 ساعت حل می شود)؟

آیا می دانید سس مایونز از همه غذاها مضرتر برای صدمه به پوست و جوش صورت است؟

آیا می دانیدپنیرپفک اغلب پنیر تلخ( پنیر فاسد) و گندیده تاریخ مصرف گذشته می باشد چسبندگی پفکبراساس تحقیقات تا 7 بار مسواک هم تمیز نمی شود و موجب بی اشتهایی میشود و آمارمصرف پفک در ایران روزانه هر نفر 2 عدد می باشد؟

… اما چه کنیم؟
بهترینغذا آبگوشت با گوشت گوسفند است.

بهترین روغن, روغن حیوانی است. روغن کنجد وزیتون هم بهترین روغن گیاهیست.

بهترین ناننانهای سبوس دار است مثل نانسنگک.

بهترین نوشابه سکنجبین است که ترکیب مقداری عسل سرکه و ... می باشدبیش از صد نوع چای هم اکنون در کشور ما موجود است که متناسب با مزاجها مصرف انواعآنها توصیه می شود مثل( چای کوهی, گل گاو زبان, سنبل الطیب, گزنه, زنجبیل, گلنسترن, پونه, بابونه, دارچین, آویشن, استخودوس,...) همراه کمی نبات بجای قند وشکراستفاده ازخرما, ارده شیره انواع میوه ها کشمش, توت خشک, عسل بسیار بجاست.

بهترین ظرف که هم کمبودهای خون بدن را جبران کرده و هم موجب میکروب زدائیاز غذا می شود ظرف سنگی و مسی می باشد.

بهترین تنقلات آجیل های طبیعی هستندکه به جهت طبع گرمشان بسیار مفید می باشند( مصرف آجیل ها جزء فرهنگ عمومی بودهاست).

غذاهای خورشی سنتی, غذاهای سرخ نشده، سبزی خوردن بویژه نعنا بجایسالادهای امروزی, لبنیات پرچرب و دست نخورده(شیر و لبنیات باید جوشانده شود) حبوباتبخصوص نخود( اگر خیس شده و آب آن بدور ریخته شود موجب نفخ نمی شود) سس دست سازطبیعی(مخلوط تخم مرغ وسرکه) بطور تازه قابل استفاده است.

کلیه غذاهای طبیعی بطور تازه استفاده شود از خوردن میوه در غیر فصل آن خودداری شود.
ضمناً عمدهمیوه در محل جغرافیای رویش طبیعی آن مفیدتر است.
پوست میوه ها بعنوان ماسک جهتنرمی و زیبایی پوست بسیار مفید است میو ها و سبزیجات هرچه بیشتر در معرض نور خورشیدقرار بگیرند مفیدترند.
فقط سنگ نمک و پودر آن, نمک سالم و قابل استفاده هستند.
استفاده از چوب مسواک(بنام چوب اراک) بعد از خلال دندان بهترین مسواک و ضدعفونیکننده طبیعی و مالش دهنده لثه ها خواهند بود.



:: بازدید از این مطلب : 776
|
امتیاز مطلب : 109
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

دلایل زیادی برای احساس خستگی وجود دارد: استرس، دارو‌ها، فشارهای کاری، اختلالات خواب یا بیماری. اگر تصور می‌کنید که این احساس خستگی دائمی، مزمن و بیش از حد است به پزشک مراجعه کنید. اما در بیشتر موارد این خستگی مربوط به تغذیهٔ نامناسب است. بیشتر عادت‌های غذایی رایج انرژی افراد را از بین می‌برند. خوشبختانه به راحتی می‌توان این مشکلات را رفع و سرزندگی و نشاط را بازیافت.

پروتئین: ماهی، گوشت، محصولات لبنی، لوبیا‌ها

اگر شما برای ناهار یک سالاد سبزیجات ساده می‌خورید و بعد از ظهر نیاز شدیدی به خواب احساس می‌کنید احتمال می‌رود که کمبود پروتئین دارید. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد افرادی که برای ناهار پروتئین کافی دریافت نمی‌کنند بیشتر از افرادی که به طور مرتب پروتئین دریافت می‌کنند احساس افسردگی، استرس و خستگی می‌کنند و از نظر فیزیکی به اصطلاح «روی فرم» نیستند.

اسیدهای آمینه‌ای که پروتئین‌ها تولید می‌کنند برای بدن لازم و ضروری‌اند و وظیفهٔ رشد و احیای تمام بافت‌ها و اعضای بدن از رگ‌های خونی گرفته تا مو‌ها را بر عهده دارند. از این گذشته این اسیدهای آمینه باعث افزایش میزان نوروترانسمتورهایی می‌شود که روی خلق و خو و سرزندگی ما تأثیر مثبتی دارد.

آهن: گوشت قرمز، جگر، انواع لوبیا‌ها

کمبود آهن مهم‌ترین دلیل کم خونی محسوب می‌شود که یکی از عوامل خستگی است.

ضعف عمومی، احساس خستگی، رنگ پریدگی و داشتن ناخن‌های شکننده از واضح‌ترین علائم کم خونی به شمار می‌رود. اگر احساس کم خونی می‌کنید به پزشک مراجعه کنید. اما در بیشتر مواقع کم خونی به دلیل از دست رفتن خون بدن (مثل زخمی شدن و یا بعد از دورهٔ عادت ماهانه) به وجود می‌آید که با تغذیهٔ خوب رفع می‌شود. توجه داشته باشید که بدن آهن‌های موجود در گوشت‌ها و محصولات حیوانی را بیشتر از آهن گیاهان جذب می‌کند. اگر آهن بدن خود را از طریق مصرف لوبیا و نخود فرنگی تأمین می‌کنید حتماً آن‌ها را با مرکبات و یا مواد غذایی سرشار از ویتامین C مصرف کنید. زیرا ویتامین C باعث جذب بهتر آهن می‌شود.

کربوهیدرات‌های پیچیده: دانه‌های کامل، میوه و سبزیجات

گلوسید‌ها اصلیترین منبع تأمین انرژی بدن محسوب می‌شوند. اما در حالت عادی ما بیشتر گلوسیدهای ساده مصرف می‌کنیم نه گلوسیدهای پیچیده. در صورتی که برای بالا بردن انرژی بدن باید بیشتر گلوسیدهای پیچیده مثل نان سبوس دار به جای نان سفید مصرف شود زیرا این مواد مغذی باعث تولید انرژی مرتب و طولانی مدتی می‌شوند.

نتایج یک پژوهش انگلیسی نشان می‌دهد افرادی که به مدت دو هفته صبحانه‌ای حاوی غلات سرشار از فیبر مصرف می‌کنند نسبت به زمانی که صبحانهٔ عادی و معمولی خود را دارند انرژی و شادابی روحی بیشتری احساس می‌کنند. از این گذشته باید بدانید که دانه‌های کامل (سبوس دار) سرشار از ویتامین B هستند. زمانی که بدن با کمبود این ویتامین مواجه باشد امکان کاهش انرژی بیشتر است.

ویتامین C: مرکبات، بروکلی، فلفل دلمه‌ای

در قرن هفدهم میلادی زمانی که دریانوردان به بیماری اسکوربوت (نوعی بیماری ناشی از کمبود ویتامین C) مبتلا می‌شدند آب لیموترش می‌نوشیدند و بی‌حالی آن‌ها از بین می‌رفت.

پژوهش‌های جدید نیز نشان داده است که کمبود ویتامین C باعث خستگی می‌شود.

این ویتامین برای سلامت غدد فوق کلیوی لازم است. این غدد از احساس خستگی ناشی از استرس پیشگیری می‌کنند. ویتامین C همچنین از ابتلا به عفونت‌ها پیشگیری کرده و باعث جذب بهتر آهن می‌شود.

منیزیم: تخمهٔ کدو، اسفناج

ملوان زبل حق داشت که اسفناج بخورد. منیزیم یکی از ترکیبات اسفناج است برای ترشح آدنوزین تری فسفات لازم است. این ماده وظیفه تبدیل مواد غذایی به انرژی را بر عهده دارد.

زمانی که بدن با کمبود منیزیم مواجه باشد احساس ضعف و خستگی می‌کند.

بتاکاروتن: هویج، سیب زمینی شیرین

زمانی که بشقاب‌هایتان رنگارنگ باشد انرژی بیشتری احساس خواهید کرد. هویج، سیب زمینی شیرین و اسفناج رنگ‌های زیبای خود را مدیون بتاکاروتن هستند و این مادهٔ مغذی سیستم ایمنی ضعیف و افسرده را تحریک و خستگی مزمن را رفع می‌کند.

بتاکاروتن با افزایش سلامت غشای سلولی به طور غیر مستقیم بدن را در مقابل ویروس‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها و آلرژی حفاظت می‌کنند. این ماده برای تأمین سلامت گلبول‌های قرمز نیز لازم و ضروری است.
آووکادو

پتاسیم: آووکادو، کدو مسمایی

اگر بدن با کمبود پتاسیم مواجه باشد احتمال احساس ضعف عضلانی و خستگی مفرط بالا می‌رود. پتاسیم به انتقال مواد مغذی به سلول‌ها کمک می‌کند، ضربان قلب و انقباض عضلات را تنظیم کرده و سلامت سیستم عصبی را بالا می‌برد.

توجه داشته باشید که پتاسیم دفع کلسیم را کاهش می‌دهد. بنابراین جذب بیشتر این مادهٔ مغذی استخوان‌ها را در سلامت بالا نگه می‌دارد.



:: بازدید از این مطلب : 718
|
امتیاز مطلب : 95
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

نان سنگک غنی‌ترین منبع فیبر در بین نان‌ها
به گزارش مشرق به نقل از فارس، ابراهیم صالحی ظهر امروز در حاشیه کارگروه بهداشت و سلامت مازندران در جمع خبرنگاران بیان داشت: بهترین راه برای اطمینان یافتن از حفظ تعادل و تنوع در برنامه غذایی استفاده از چهار گروه اصلی غذایی است.

وی تصریح کرد: پنج درصد کالری و پروتئین روزانه از نان تامین می شود و از آنجایی که نان به عنوان قوت غالب ما محسوب می‌شود، بهتر است در انتخاب نوع و نحوه مصرف آن بیشتر دقت کنیم.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه آرد کامل فقط پنج درصد سبوس‌گیری می‌شود، افزود: آرد معمولی یا آرد خبازی حدود 11.5 تا 17.9 درصد سبوس‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به دو نوع آرد دیگری که در کشور وجود دارد، گفت: آرد ستاره با سبوس‌گیری به میزان 18تا 25.9 درصد و آرد قنادی با سبوس‌گیری به مرز 26تا 54 درصد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: سبوس در واقع فیبر است که جذب قند و چربی را آهسته یا حتی متوقف می‌کند و به همین دلیل مصرف نان سبوس‌دار به جای نان‌های سفید در بیماران مبتلا به دیابت، چربی خون بالا، بیماری‌های قلبی، عروقی، سرطان‌های گوارشی و افراد با وزن بالا توصیه می‌شود.

ابراهیمی بهترین نان از نظر غنای فیبری را نان سنگگ با مصرف روزانه 30 گرم عنوان کرد و افزود: مصرف سبزیجات نیز در دستور کار خانواده‌ها قرار گیرد.

وی نان مصرفی هر ایرانی را در روز 350 گرم و میزان فیبر آرد خبازی را 3.7 گرم در 100 گرم فیبر دریافتی عنوان کرد و اظهار داشت: استفاده از آرد با درصد بالای سبوس‌گیری موجب دریافت کم فیبر از میزان توصیه شده می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه محدودیت مصرف گوشت قرمز تا کمتر از سه بار در هفته استفاده از روش‌های پخت کم چرب مثل تنوری کردن، بخارپز، آب پز کردن و کبابی کردن سبب افزایش مصرف فیبر می‌شود، تصریح کرد: افزایش دریافت منابع آنتی‌اکسیدانی و کارتنوئیدها مثل گوجه فرنگی، هویج، کلم، سیر و چای سبز از موارد مهم در این بخش است.

وی انجام تمرینات ورزشی حداقل پنج بار در هفته و گرایش نانوایی‌ها به استفاده از آرد با سبوس‌گیری بالاتر از 18 درصد را پیشنهاد کرد و گفت: استفاده از آرد حداکثر 18درصدی برای تهیه نان بربری و حداکثر 15درصدی برای سنگگ، لواش و تافتون الزامی شود.



:: بازدید از این مطلب : 937
|
امتیاز مطلب : 100
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که به احتمال زیاد بارداری خطر ابتلا به MS در زنان را کاهش می‌دهد.

 

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا ، «آن لوییز پونسون بای» از انستیتوی تحقیقاتی کودکان مرداخ در ملبورن استرالیا می‌گوید: تحقیق انجام شده در این خصوص شامل ۸۰۰ زن ۱۸ تا ۶۰ ساله بود که حدود ۳۰۰ نفر از آن‌ها اولین اپیزودهای ابتلا به MS را تجربه می‌کردند.

بر اساس نتایج این تحقیق که در مجله «Neurology» منتشر شده است، در زنانی که دست کم یک بار وضع حمل کرده‌اند، خطر ابتلا به MS در قیاس با زنانی که اصلا بچه به دنیا نیاورده بودند، تا نصف کاهش می‌یابد.

خطر ابتلا به MS در زنانی که سه فرزند به دنیا آورده بودند نیز تا ۷۵ درصد و آنهایی که پنج فرزند به دنیا آورده بودند تا ۹۴ درصد در قیاس با زنانی که تا کنون وضع حمل نکرده بودند، کاهش یافت.

پژوهشگران در خصوص علت تاثیر بارداری بر کاهش خطر ابتلا به MS نظر قاطعی ندارند.

منبع: isna.ir

************************

ام اس چیست؟


ms-chist.jpg (458×341)
ییماری MS یک بیماری دستگاه عصبی مرکزی بوده و در این بیماری پوشش محافظ اعصابی که در داخل و اطراف مغز نخاع قرار دارند تخریب می شود.
ام اس هنگامی در بدن آغاز می‌شود که گلبول‌های سفید که نقش دفاعی در بدن دارند به میلین که حفاظتی برای رشته‌های عصبی است و کمک می‌کند که پیام‌های الکتریکی با سرعتی چندین برابر منتقل شوند، بجای یک عامل بیگانه حمله می‌کنند و هر بار که این گلبول‌ها به رشته‌های اعصاب مربوط به یکی از اندام‌های بدن بیمار،آن اندام دچار مشکل می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 798
|
امتیاز مطلب : 117
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

بلعیدن آدامس نمی‌تواند خطرناک باشد
آدامس‌های بدون قند، کمک چندانی به کاهش پوسیدگی دندان‌ها نمی‌کنند

یک متخصص تغذیه با بیان این که جویدن آدامس به لحاظ عمل فیزیکی ماهیچه‌های جوشی صورت و همچنین ترشح غدد بزاقی مستلزم صرف کالری است، گفت: آدامس کالری سوز و لاغر کننده است، اما نباید فراموش کرد که هیچ راهی برای گریز از رعایت یک رژیم غذایی سالم وجود ندارد و جویدن آدامس به تنهایی نمی‌تواند در کنترل وزن موثر واقع شود.

دکتر تیرنگ نیستانی در گفت وگو با ایسنا ، درباره فواید و مضرات جویدن آدامس ادامه داد: البته نباید فراموش کرد که وزن ماحصل ارتباط میان دخل و خرج انرژی است. به عبارت ساده‌تر اگر دخل انرژی یعنی آن چیزی که وارد بدن می‌شود از خرج آن یعنی مقدار کالری که می‌سوزانیم، بیشتر باشد مازاد انرژی به شکل بافت چربی ذخیره می‌شود.

این متخصص تغذیه در ادامه اظهار کرد: جویدن آدامس مقداری کالری صرف می‌کند، اما باید توجه کرد اگر آن‌ میزان از انرژی که وارد بدن می‌شود، همچنان بیشتر از مقدار انرژی باشد که می‌سوزانیم، جویدن آدامس به تنهایی کمکی نخواهد کرد.

وی افزود: در واقع هیچ راهی برای گریز از رعایت یک رژیم غذایی سالم وجود ندارد و جویدن آدامس به تنهایی نمی‌تواند در کنترل وزن موثر واقع شود.

نیستانی ضمن تاکید بر این‌که آدامس‌های حاوی قند و ترکیبات شیرین کننده از نظر بهداشت و اینکه کالری وارد بدن می‌کنند و همچنین به دلیل نقشی که در پوسیدگی دندان‌ها دارند مناسب نیستند، گفت: آدامس‌های فاقد قند مشکلی از نظر پوسیدگی دندان ایجاد نمی‌کنند و سالم تر هستند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: استفاده از این آدامس‌ها به کاهش پوسیدگی دندان‌ها کمک چندانی نمی‌کنند چرا که کاهش پوسیدگی دندان‌ منوط به رعایت بهداشت دهان و دندان و مصرف غذاهای سالم‌تری است که ضریب پوسیدگی کمتری دارند.

این متخصص تغذیه در پاسخ به این پرسش که آیا بلعیدن آدامس خطرناک است، عنوان کرد: بلعیدن آدامس نمی‌تواند خطرناک باشد، مگر آن که مجاری تنفسی را مسدود کند که آن هم مختص آدامس نیست و هر شیء خارجی دیگری که راه تنفسی را ببندد می‌تواند خطرآفرین باشد.

 

وی اضافه کرد: آدامس قابلیت هضم ندارد. فیبر و بسیاری از مواد غذایی دیگر نیز هضم نمی‌شوند و صرف هضم نشدن یک ماده، دلیل بر خطرناک بودن آن نیست چرا که در نهایت دفع می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 914
|
امتیاز مطلب : 120
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

به اعتقاد درمانگران طب سنتی، عسل علاوه براین خواص، ویژگی های منحصربه فردی دارد که آن را در گروه مناسب ترین شیرینی های طبیعی برای افراد چاق و کسانی که اضافه وزن دارند، قرار می دهد.
براساس تحقیقات دانشمندان، مصرف مستمر عسل های طبیعی به از بین بردن چربی های بدن به ویژه چربی های اطراف قلب بسیار کمک می کند. بنابراین مصرف روزانه یک تا ۲ قاشق غذاخوری عسل نه تنها به افرادی که اضافه وزن دارند بلکه به افرادی که در سنین میانسالی قرار دارند نیز توصیه می شود. زیرا مصرف عسل طبیعی ازاحتمال بروز سکته های قلبی به دلیل انباشتگی چربی در اطراف قلب جلوگیری می کند. علاوه بر این، عسل به دلیل کالری بسیار اندکی که دارد، از جمله مواد غذایی شیرین محسوب می شود که مصرف روزانه آن برای افراد چاق بلامانع است.
به این ترتیب افراد چاق می توانند بدون نگرانی هر روز ۳تا ۴ قاشق غذاخوری عسل بخورند. درمانگران طب سنتی هندوستان به افراد مبتلا به اضافه وزن توصیه می کنند، از شربت عسل و دارچین برای کاهش وزن خود بهره بگیرند. برای تهیه این شربت کافی است، یک فنجان آب جوش را با ۲ قاشق عسل و یک قاشق چای خوری دارچین ترکیب کرده و پیش از مصرف صبحانه میل کنید. نوشیدن این شربت روزی یک بار پیش از خوردن وعده صبحانه به جمع نشدن چربی ها در بدن و انباشته شدن آن ها در سلول های بدن کمک می کند.

مجله اینترنتی



:: بازدید از این مطلب : 911
|
امتیاز مطلب : 127
|
تعداد امتیازدهندگان : 30
|
مجموع امتیاز : 30
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

سلامت نیوز :بسیاری از ناراحتی‌ها و عوارض دوران بارداری به این مساله برمی‌گردد که چه چیزی می‌خورید و چه چیزی نباید بخورید.
بعضی از خانم‌ها تهوع خفیفی در دوران بارداری دارند و برخی دیگر دچار استفراغ مداوم می‌شوند. علت آن ناشی از تغییرات عدیده‌ای است که در بدن فرد رخ می‌دهد، مانند افزایش میزان برخی هورمون‌ها. در صورت بروز این مشکل مادر باید صبور باشد و بداند که این دوران زودگذر است. 


اما چه باید کرد: 

- در برنامه غذایی خود از موادغذایی کم‌چرب و کم‌آب مانند پنیر، نان برشته، مربا، تخم‌مرغ پخته شده و سیب زمینی استفاده کنید.
- از خوردن غذاهای سرخ کرده بپرهیزید.
- غذاها و نوشیدنی‌های کاهش‌دهنده تهوع را بیابید و آنها را مصرف کنید.
- تهوع و استفراغ موجب کاهش حجم مایعات بدن می‌شود. برای جبران آن، به اندازه کافی مایعات بنوشید.
- بیش از حد گرسنه نمانید. بسیاری از خانم‌ها اگر معده خود را با خوراکی‌های سبک پر نگه دارند تا حدودی از حالت تهوع جلوگیری می‌کنند.

سوزش سردل

این عارضه هیچ ارتباطی با قلب شما ندارد، بلکه مربوط به مری و معده است. این حالت ناخوشایند و ترش کردن ناشی از افزایش اسید معده و برگشت آن به مری است. همچنان که حاملگی پیش می‌رود، اندازه بچه و حجم رحم افزایش پیدا می‌کند. افزایش حجم رحم به معده مادر فشار وارد می‌شود و باعث رانده‌شدن اسید معده به مری می‌شود اما چه باید کرد:
- بلافاصله بعد از خوردن غذا دراز نکشید؛ چرا که این کار می‌تواند ترش کردن یا سوزش سر دل را بدتر کند.
- طوری بخوابید که سر شما بالاتر از تنه قرار گیرد تا برگشت اسید معده کاهش یابد.
- سعی کنید مکررا غذا، آن هم غذاهای سبک میل کنید، مخصوصا در سه ماهه دوم بارداری.
- از مصرف تحریک کننده‌هایی مانند قهوه (کافئین)، شکلات و غذاهای پرادویه و هر غذاهای دیگری که شما را اذیت می‌کند، بپرهیزید.
- نظر پزشک خود را درخصوص مصرف داروهای آنتی‌اسید معده جویا شوید.
- غذا را به‌آرامی و در محیط آرام (شش بار در روز) مصرف کنید.
- از خوردن غذاهای نفخ‌آور خودداری کنید.
- از خوردن غذاهای حجیم قبل از خواب خودداری کنید.
- از خوابیدن به پشت خودداری کنید.

یبوست
از دیگر عارضه‌های دوران بارداری، یبوست است. حاملگی، حرکت مواد غذایی را در طول دستگاه گوارش شما آهسته می‌کند. علاوه بر این، یبوست یکی از عوارض جانبی مصرف مکمل‌های آهن است. مصرف ناکافی فیبر و مایعات و انجام ناکافی تمرینات بدنی نیز می‌تواند از علل دیگر یبوست باشد اما چه باید کرد:
- به مصرف مکمل‌های تجویز شده ادامه دهید.
- غذاهایی که فیبر زیادی دارند را مصرف کنید.
- روزانه حداقل هشت لیوان مایعات فاقد کافئین بنوشید تا اثرات ملین فیبر را افزایش دهد.
- انجام فعالیت منظم ورزشی باعث تحریک دستگاه گوارش می‌شود و حرکات منظم روده را افزایش می‌دهد.
-نان سبوس‌دار (مثل نان سنگک) مصرف کنید.
- از روغن زیتون در سالاد استفاده کنید.
- استراحت و خواب کافی داشته باشید.
- میوه‌ها مخصوصا میوه‌های خشک مانند انجیر خشک، قیسی، آلوی خیسانده و سبزیجاتی مانند کاهو، خیار و نخود سبز پخته را بیشتر مصرف کنید.

roham-2.jpg (570×760)


ورم‌کردن

ورم‌کردن یا ادم زنان حامله ناشی از آب اضافه‌ای است که در داخل و اطراف سلول‌های بدن نگه داشته شده است. در دوران بارداری حجم خون شما زیاد می‌شود و آب سلول‌ها نیز افزایش می‌یابد. البته برخی از ورم‌ها طبیعی هستند و برخی نیستند اما چه باید کرد:
- از ایستادن به مدت طولانی اجتناب کنید و گاهی پاهای خود را بالا نگه دارید.
- مصرف سدیم (نمک) را محدود کنید.

فشار خون

از اختلالات شایع دوران بارداری فشار خون است که پیشرفت آن منجر به علایم مسمومیت حاملگی و مسمومیت‌های شدید حاملگی می‌شود. مسمومیت حاملگی پس از هفته بیستم بارداری بروز پیدا می‌کند و علامت آن افزایش فشار خون همراه با دفع پروتئین از ادرار (به میزان ۳۰۰ میلی‌گرم یا بیشتر در ۲۴ ساعت) و ورم دست و صورت است. در مسمومیت شدید حاملگی، فشار خون به ۱۶ روی ۱۰ یا بالاتر می‌رسد و میزان دفع پروتئین از ادرار در ۲۴ ساعت به پنج گرم یا بیشتر می‌رسد. در این حالت زن باردار دچار تاری دید، سردرد و در حالت شدیدتر حملات غش در نزدیک زایمان می‌شود. اما چه باید کرد:
- معمولا استراحت مطلق در وضعیت خوابیده به پشت توصیه می‌شود.
- رژیم بدون نمک یا حداقل چهار تا پنج گرم سدیم در روز می‌تواند مفید باشد.
- کنترل دقیق فشار خون در بارداری و مراجعه منظم به پزشک لازم است.



:: بازدید از این مطلب : 683
|
امتیاز مطلب : 107
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

آیا می دانید چه خوراکی هایی برای رشد جنین مفید است؟

 

یک دانشجوی کارشناسی ارشد تغذیه گفت: منیزیم عروق جفت را گشاد‌تر و خون‌رسانی به جنین را بیشتر می‌کند. مصرف آن که در آجیل‌ها و سبزی‌ها وجود دارد در دوران بارداری موجب افزایش رشد جنین می‌شود.

میترا زراتی اظهار داشت: بسیاری از زنانی که باردار می‌شوند دوست دارند که جنین‌شان وزن‌گیری خوبی داشته باشد.

وی گفت: متأسفانه برخی مادران با توجه به اینکه زیاد می‌خورند ولی جنین‌شان وزن‌گیری خوبی ندارد که این نشان می‌دهد تغذیه مادر باردار در روزهای اول بارداری کمبود ویتامین داشته است.

این دانشجوی کارشناسی ارشد تغذیه اضافه کرد: اگر رژیم غذایی مادر باردار سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد موجب افزایش خون‌رسانی به جفت و سپس به جنین می‌شود و جنین وزن‌گیری خوبی خواهد داشت همچنین اگر خون‌رسانی به جفت و جنین به خوبی انجام نگیرد جنین به خوبی رشد نخواهد کرد.

زراتی ادامه داد: منیزیم یکی از مهمترین مواد مغذی است که مادر باردار در دوران بارداری به آن نیازمند است و ثابت شده است که منیزیم، عروق جفت را گشاد‌تر کرده و به همین دلیل خون‌رسانی به جنین افزایش پیدا می‌کند.

وی بیان داشت: منابع منیزیم شامل سبزی خوردن، کاهو و انواع آجیل است که زنان باید در رژیم غذایی دوران بارداری خود آن را بگنجانند.

 

این دانشجوی کارشناسی ارشد تغذیه عنوان کرد: مصرف ویتامین C نیز در دوران بارداری به افزایش وزن جنین کمک می‌کند و میوه‌ها و سبزی‌ها سرشار از ویتامین C است.



:: بازدید از این مطلب : 633
|
امتیاز مطلب : 107
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

 

زنان در دوران بارداری به مصرف برخی غذاها تمایل زیادی پیدا می کنند. در برخی از مادران نیز میل به خوردن تنقلات زیاد می  شود. برای رشد سالم جنین لازم است مادر موادغذایی مغذی مصرف کند و در صورتی که میل به تنقلات پیدا کرد، می تواند تنقلات سالمی که در این مطلب  ذکر شده است مصرف کند.

*کراکرهای سبوس دار؛ این کراکرهای کم کالری را که به آسانی هم جذب می شود، می توان با مقداری عسل یا برشی از پنیر کم چرب مصرف کرد.

*ذرت بو داده؛ ذرت بو داده کم نمک را با پنیر کم چرب استفاده کنید. ذرت بو داده کم چرب، جزو تنقلات سالم به حساب می آید و روی وزن زن باردار تاثیر نمی گذارد.

*اسمودی ماست؛ این خوراکی نه تنها سیرکننده است بلکه مغذی نیز محسوب می شود.

*سالاد میوه با پنیر؛ میوه یک گزینه سالم و مغذی برای زنان باردار است. این نوع تنقلات که سیرکننده است مانع از اضافه وزن زنان باردار می شود. میوه هایی مانند پاپایا و آناناس برای زنان باردار مضر است.



:: بازدید از این مطلب : 679
|
امتیاز مطلب : 90
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

سلامت نیوز: دستیار تخصصی دکترای طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: زنان برای حفظ سلامتی خود از مصرف بی‌رویه ماست، دوغ، خیار گوجه و کاهو، ماکارونی، سالاد الویه و حلیم پرهیز کنند.

 مصرف بیش از حد دوغ، ماست و کاهو موجب افزایش سردی بدن زنان می‌شود

مژگان تن‌ساز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مزاج زنان سردتر از مردان است و برای حفظ سلامتی خود باید از مصرف بی‌رویه ماست، دوغ، خیار، گوجه، کاهو، ماکارونی، سالاد اولویه و حلیم پرهیز کنند.

وی گفت: زنان در دوران قاعدگی باید توجه داشته باشند که از موادغذایی با طبیعت سرد کمتر استفاده کنند یا آن را همراه با مصلحش مصرف کنند؛ در طب سنتی به ماده غذایی که طبیعت غذا را اصلاح می‌کند، مصلح گفته می‌شود مانند مصرف عسل با شیر، به دلیل اینکه عسل دارای طبیعت گرم و شیر دارای طبیعت سرد است و عسل اثرات سوء شیر را خنثی می‌کند.

دستیار تخصصی دکترای طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: بدن زنان در دوران قاعدگی سردتر می شود به دلیل اینکه خون دارای طبیعت گرم است که از دست دادن آن در این دوران موجب افزایش سردی بدن می‌شود.

تن‌ساز بیان داشت: زنان از نشستن بر مکان‌های خیلی سرد یا خیلی گرم پرهیز کنند به دلیل اینکه نشستن در جاهای سرد موجب کاهش خونریزی در زنان می‌شود همچنین نشستن بر مکان‌های خیلی گرم موجب افزایش خونریزی می‌شود که هر دو بر سلامت زنان تأثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: زنان در دوران قاعدگی سعی کنند دست و صورتشان را با آب سرد نشویند و حتی الامکان در این دوران کمتر به حمام بروند به دلیل اینکه استفاده بیش از حد از حمام موجب افزایش رطوبت رحم می‌شود.
منبع: فارس



:: بازدید از این مطلب : 790
|
امتیاز مطلب : 101
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

مشاور معاونت سلامت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه دارچین به عنوان یک آرام‌بخش گیاهی در ترکیبات داروهای تب بر به کار می‌رود گفت: نوشیدن یک فنجان چای دارچین تب را به سرعت کاهش می‌دهد.

دکتر سید مرتضی صفوی  گفت‌، با بیان اینکه یک قاشق چای دارچین حاوی مقادیر زیادی کلسیم، آهن، فیبر، ویتامین ث، پتاسیم، منگنز و ۱٫۲ کربو هیدرات است اظهار داشت: چای دارچین بهترین نوشیدنی برای بهبود سرماخوردگی و ضعف شدید است.

مصرف لیموترش به همراه چای خاصیت ضد سرطانی آن را دو برابر می کند.

مشاور معاونت سلامت وزارت بهداشت با بیان این مطلب که چای یکی از بهترین نوشیدنی‌های جهان است گفت: مصرف لیموترش به همراه این نوشیدنی خاصیت ضد سرطانی آن را دو برابر می‌کند که این اثر به دلیل افزایش خاصیت آنتی‌اکسیدانی است.

صفوی گفت: مصرف دارچین و لیمو ترش همراه با چای موجب افزایش چند برابری خواص آنتی‌اکسیدانی چای می‌شود.

وی به مصرف لیمو ترش به عنوان بهترین درمان برای گلو درد اشاره کرد و افزود: قرقره آب لیمو با آب نیم گرم در برطرف شدن التهاب گلو و درد آن تاثیر بسزایی دارد.

مشاور معاونت سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه خواص ضد عفونی کننده قوی لیمو ترش به دلیل خواص اسیدی این میوه است تصریح کرد: مصرف آب لیمو ترش موجب دفع سنگ‌های کلیوی می‌شود.

این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه دارچین موجب جوان ماندن، شادابی و سلامتی در افراد می شود گفت: این ادویه برای باز‌یافتن و افزایش نیروی جنسی نیز بکار می‌رود.

صفوی با اشاره به اینکه دارچین کلیه‌ها را گرم نگه می‌دارد و ضعف کمر و پاها را از بین می‌برد گفت: این گیاه همچنین موجب درمان کم‌خونی می‌شود و خاصیت باز‌کنندگی عروق نیز دارد.

این متخصص تغذیه با در پایان اظهار داشت: دارچین بهترین دارو برای درد‌های عضلانی است و خاصیت آرام‌بخش و شاد کننده دارد و از بسیاری از داروهای آرام‌بخش بهتر بوده و همچنین برای تقویت معده و تمیز کردن دستگاه گوارش مفید است.

 



:: بازدید از این مطلب : 676
|
امتیاز مطلب : 110
|
تعداد امتیازدهندگان : 30
|
مجموع امتیاز : 30
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

امروزه یکی از مشکلاتی که اکثر مردم جهان با آن دست به گریبان هستند معضلی به نام استرس است که در محیط کار، خانه و خیابان از داشتن آن احساس ناراحتی می‌کنید.

کارشناسان مصرف هشت ماده خوراکی زیر را برای کاهش استرس توصیه کردند:

ماست: مصرف ماست به خصوص در تابستان به دلیل سبک بودن و هضم راحت آن غذای مناسبی است. به اعتقاد کارشناسان ماست و دیگر مواد لبنی که سرشار ازاسید آمینه «تیروزین» است مقدار ترشح «سروتونین» در مغز را افزایش داده و باعث آرامش می‌شود.

شکلات تلخ: از آنجایی که بدن به آنتی‌اکسیدان نیاز دارد با مصرف شکلات تلخ می‌توان این آنتی‌اکسیدان را که به شکل فلانوئید است به بدن رساند و این ماده ترشح هورمون‌های استرس‌زا را کاهش می‌دهد.

مرکبات: مصرف مرکبات به دلیل داشتن شکر طبیعی می‌تواند استرس را کاهش دهد.

بادام: بادام به دلیل داشتن ویتامین B2 ،E و منیزیم می‌تواند با تاثیرات نامطلوب استرس‌ مبارزه کند.

چای: مصرف چای می‌تواند همانند یک دارو ذهن شما را آرام کند.

ماهی: ماهی نیز به دلیل داشتن ویتامین B12 و B6 می‌تواند حالت‌های افسردگی را از شما دور کند.

کلم بروکلی: مصرف این نوع کلم به دلیل داشتن اسید فولیک احساس اضطراب، ترس و افسردگی را دور کند.

سیر: سیر علاوه بر اینکه استرس را از شما دور می‌کند می‌تواند مقدار گلوگز خون را کاهش دهد.



:: بازدید از این مطلب : 766
|
امتیاز مطلب : 119
|
تعداد امتیازدهندگان : 29
|
مجموع امتیاز : 29
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

به این ترتیب اگر مایل هستید تیرگی پوست خود را برطرف کنید، …

 

اگر احساس کردید که پوستتان به طور غیرمعمولی تیره شده وتلاش می‌کنید که رنگ آن روشن و درخشان شود، می‌توانید برای رسیدن به هدفتان به ادویه زردچوبه اعتماد کنید.

 شبکه خبری تورنتو نیوز در مقاله جدیدی دراین ‌باره آورده است: زردچوبه تاثیرات درمانی بسیاری دارد و یکی از پرمصرف‌ترین ادویه‌ها در غذاهای هندی است. در این مقاله به خصوص روی تاثیر مطلوب این ادویه بر سلامت و شفافیت پوست تمرکز شده است.

 

به این ترتیب اگر مایل هستید تیرگی پوست خود را برطرف کنید، مقدار کمی پودر زردچوبه را با آب‌ خیار و آب لیمو مخلوط کرده و این مخلوط را روی پوست خود بمالید. پس از ۱۵ دقیقه پوستتان را با آب بشویید. اگر می‌خواهید از این روش نتیجه مطلوب را بگیرید، هر روز آن را تکرار کنید تا شاهد تغییرات چشمگیری باشید. همچنین مالیدن مخلوطی از زردچوبه و مقدار کمی خامه بر روی پوست این بافت را نرم و انعطاف‌پذیر می‌کند.
گردآوری :  سیمرغ
منبع :



:: بازدید از این مطلب : 682
|
امتیاز مطلب : 96
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

سلامت: بادمجان از گروه سبزی‌ هاست. این سبزی، حاوی ویتامین‌های محلول در آب به خصوص ویتامین‌های گروه B در حد بسیار خوب و سرشار از منیزیم و پتاسیم است. به علاوه به مقدار خیلی کمی هم آهن و سلنیوم دارد. در واقع این سبزی همان خواصی را دارد که سایر سبزی‌ها دارند. زمانی که به فردی توصیه می‌شود در برنامه غذایی خود، روزانه حدود ۲۰۰ گرم از انواع سبزی‌ها ‌مصرف کند، بادمجان نیز از این گروه محسوب می‌شود.

 

بسیاری از افراد هنگام استفاده این سبزی، پوست آن را می‌گیرند درحالی که پوست بادمجان حاوی رنگدانه‌هایی است که در سایر موادغذایی یافت نمی‌شود و به آن «آنتو سیانیدین» گفته می‌شود. آنتوسیانیدین، خواص آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی دارد بنابراین اگر با پوست مصرف شود، مانند بادمجان ترشی یا بادمجان سرخ‌‌شده یا به هر شکل دیگری با پوست، برای سلامت بسیار مفید خواهد بود.

علت تلخ‌بودن برخی از بادمجان‌ها، ترکیب‌های شیمیایی‌ای به نام «آلکالوئیدها»یی است که داخل سلول‌های آن وجود دارد. بهترین روش برای از بین بردن تلخی بادمجان، اضافه کردن نمک به آن است. افزودن نمک به دلیل اینکه باعث افزایش فشار اسمزی در خارج سلول‌های بادمجان می‌شود، آلکالوئیدها را به سمت بیرون می‌کشاند. دراصطلاح عامیانه با این روش، زهرابه آن گرفته می‌شود که همان آب تلخی است که در اثر ایجاد فشار اسمزی از آن خارج می‌شود.

این سبزی کم‌کالری است به شرط اینکه هنگام سرخ‌کردن روغن کمتری به خود بگیرد زیرا جذب روغن بالا، مقدار چربی دریافت شده را افزایش می‌دهد و برای اینکه بادمجان روغن کمتری جذب کند، اول باید قبل از مصرف آن را در نمک خواباند. دوم اینکه می‌توان در مدت زمان کمتر، با شعله بیشتری آن را سرخ کرد تا روغن کمتری جذب کند. هرچند این نوع روش طبخ، چندان توصیه نمی‌شود.

مصرف روزانه بادمجان اشکالی ندارد مگر اینکه فرد به آن حساسیت داشته باشد زیرا آلرژن‌های موجود در بادمجان باعث بروز پاسخ‌های آلرژیک می‌شود به همین دلیل است که گفته می‌شود، بادمجان باد دارد.



:: بازدید از این مطلب : 1835
|
امتیاز مطلب : 96
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

زیبا شو:

موی زیر پوستی چیست؟

موهای زیر پوستی موهایی هستند که کمی به سمت بیرون از پوست رشد می کنند سپس به سمت داخل خمیده شده و به داخل پوست فرو می روند. در نتیجه ، ممکن است قرمزی ، حساسیت و تورم در آن ناحیه ایجاد شود.

علت ایجاد موهای زیرپوستی چیست؟

وجود موهای زیر پوستی مشکل شایعی است. یکی از علتهای شایع ایجاد این مشکل ، تحریک مزمن ساقه و فولیکول مو است. این تحریک ممکن است در اثر تراشیدن مکرر و از بین بردن مداوم و نزدیک به پوست موها و یا در اثر استفاده از لباسهای تنگ ایجاد شده باشد.

این مشکل در چه کسانی بیشتر دیده می شود؟

به نظر می رسد افرادی که موهای مجعد دارند بیشتر از افرادی که موهای صاف دارند دچار چنین مشکلی می شوند.

برای پیشگیری از این مشکل چه باید کرد؟

_ برای پیشگیری از ایجاد موهای زیرپوستی باید تحریک و سایش در محل مبتلا را کاهش دهید.

_ برای از بین بردن موها مدتی این نکات را رعایت کنید تا مشکل شما برطرف شود.

_ موها را کمی بلندتر از قبل بزنید.

_ در هر نوبت ، از چندین بار استفاده از ریش تراش یا وسایل دیگر در یک ناحیه خودداری کنید.

_ موها را در جهت رویش مو اصلاح کنید نه در جهت های دیگر.

_ بعد از اصلاح از یک مرطوب کننده استفاده کنید تا اصلاح کردن راحتتر شود و پوست شما کمتر آسیب ببیند.

موهای زیرپوستی چگونه درمان می شوند؟

بیشتر موهای زیر پوستی بالاخره خود به خود به بیرون از سطح پوست رشد می کنند و به درمان خاصی نیاز ندارند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

اگر تعداد موهای زیر پوستی شما بسیار زیاد است و همیشه دچار این مشکل می شوید و یا اگر دچار درد در یکی از این موها شدید که بیش از چند روز طول کشید به پزشک مراجعه کنید تا برای شما درمان مناسب صورت گیرد.

_ درمان هایی که ممکن است برای شما تجویز شود شامل ضد عفونی کننده های موضعی و آنتی بیوتیک ها در مواردی که عفونت وجود دارد است.

_ درمان های لایه برداری پوست ممکن است تجویز شوند.

_ و در موارد مقاوم به درمان ممکن است برداشتن دائمی موهای گرفتار صورت گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 1326
|
امتیاز مطلب : 105
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

2ba2.com

کبد (جگر) یکی از فعال ترین اندام های بدن تلقی می شود.

این عضو بر خلاف سایر اندام های بدن چون معده، روده ها، قلب و ماهیچه ها، هیچ جنبش و حرکتی ندارد و فعالیت هایش از نظر چشم پنهان است.

کبد که از نظر حجم، بزرگ ترین اندام داخلی بدن انسان محسوب می شود، وزنی در حدود ۱ تا ۱/۵ کیلوگرم دارد و فضای بالای شکم را اشغال کرده است.

کبد دست کم ۵۰۰ عمل شیمیایی متنوع و اساسی انجام می دهد.

این عضو حساس و مفید، دارای رگ خون رسان ویژه ای به نام ورید باب کبدی است که از طرف معده، روده ها و طحال می آید.

مواد تشکیل دهنده خون، بسیار غنی و سرشار از انرژی و ترکیبات بکر و دست نخورده به منظور تأمین نیازهای اندام های بدن است.

کبد، روی بیش تر مواد موجود در خون وارد شده به خود، پردازش و فعل و انفعالاتی انجام می دهد و گلوکز و مواد معدنی ای نظیر آهن و ویتامین هایی مانند B12 را ذخیره می کند. کبد هم چنین سم زدایی برخی مواد زیان بخش را انجام می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 700
|
امتیاز مطلب : 104
|
تعداد امتیازدهندگان : 24
|
مجموع امتیاز : 24
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

ایده هایی برای آرایش سبزه عید
با این سبزه ها به استقبال از بهار بروید
 

















 

 

























 
تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
اختصاصی سیمرغ



:: بازدید از این مطلب : 780
|
امتیاز مطلب : 96
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

کلک برای داشتن مژه های زیبا!
همنطور كه هنوز ريمل خيس است يك دست از ريمل سياه كه به مژه ها حالت ضخامت ميدهند به تمام...

1-مژه ها را ۳ مرتبه فر كنيد. نزديك به ريشه ها - وسط مژه ها و نزديك به ريشه و هر بار فر مژه را براي ۵ ثانيه نگهداريد. البته خانمهاي با موي فر احتياج به اين كار ندارند.

2-يك لايه از ريمل زخيم كننده را روي مژه هاي بالائي بماليد مخصوصا گوشه هاي داخلي چشمها. و اجازه دهيد براي ۳۰ ثانيه خشك شود.

3-يك لايه ريمل مخصوص بلند كردن مژه ها را از ريشه تا نوك مژه ها بزنيد.

۴- همنطور كه هنوز ريمل خيس است يك دست از ريمل سياه كه به مژه ها حالت ضخامت ميدهند به تمام مژه ها بماليد.ولي توجهتان بيشتر به ريشه ها باشد. خيلي با دقت و ضريف سعي كنيد كه خط اصلي مژه را تيره تر كنيد.

۵- قبل از اينكه ريمل كاملا خشك شود اضافيهاي انرا از روي مژه ها برداريد.

۶-قسمت پائين مژه ها را با ريمل مخصوص بلند كننده بصورتي كه براش ريمل را بصورت افقي نگه داشته ايد بماليد. و دوباره اضافه ريملها را پاك كنيد.

۷- با يك مداد نوك نازك يا با پودر سايه چشم و براش خودش بين ريشه مژه ها بصورت نقطه بكشيد اين نقطه ها بايد كملا تميز باشند تا حالت خود را روي مژه ها نشان دهند.

 گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ 
به نقل از سایت مارتین آرمان



:: بازدید از این مطلب : 758
|
امتیاز مطلب : 84
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چند ماسک ساده پیش از مهمانی مخصوص ایام نوروز!
همانطورکه ازا سم ماسک معلوم است این ماسک برای قبل از آرایش کردن و رفتن به مهمانی است که این کار باعث شادابی پوست و بهتر جلوه دادن آرایش است...
 همانطورکه ازاسم ماسک معلوم است این ماسکها برای قبل از آرایش کردن و رفتن به مهمانی

است که این کار باعث شادابی پوست و بهتر جلوه دادن آرایش است.


الف) ماسک سفیده تخم مرغ : سفیده تخم مرغ را باید خوب بزنید و به مدت 15 دقیقه روی

پوست بگذارید و با آب گرم بشویید.


ب) مقداری صمغ درخت را آب کنید و کمی لانولین به آن بیفزایید و به مدت 15 دقیقه روی پوست

بگذارید و بعد با آب ولرم بشویید.


ج) مخلوط جو دو سر و شیر و عسل ماسک مناسبی است.


د) اگر صورتتان پف کرده است با دم کرده بابونه قسمت های پف کرده صورت را کپرس کنید و یا از

بابونه و سفیده تخم مرغ ماسکی بسازید و به مدت 5 دقیقه روی پوست بگذارید و بعد با آب ولرم

بشویید.


گردآوری: گروه سبک زندگی سیمرغ

www.seemorgh.com/lifestyle

منبع:گلستان



:: بازدید از این مطلب : 602
|
امتیاز مطلب : 83
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

بهترین راه نگهداری از برنج قبل و بعد از شپشک زدن

بهترین راه برای پیشگیری از حشره زدن برنج و حبوبات و تکثیر تخم آفت‌ها درون آن‌ها،‌ نگهداری آن‌ها در دمای مناسب است. 

 

حتماً شما هم تا به حال آفت‌های غلات و حبوبات را دیده‌اید و برای از بین بردن آن‌ها راه‌های زیادی را هم امتحان کرده‌اید؛ راه‌هایی مانند استفاده از قرص‌های شیمیایی یا قرار دادن سیر و نمک لابه‌لای برنج و حبوبات. هر کدام از غلات، آفت‌های خاص خودشان را دارند…

گاهی تخم‌های بسیار ریز این آفت‌ها در لابه‌لای غلات، از مرحله کاشت و داشت تا برداشت و انبار کردن داخل سیلوها نفوذ می‌کنند. این تخم‌های ریز موجود در برنج، حبوبات یا حتی گندم منتظر شرایطی برای رشد و تکثیر می‌شوند.

بهترین شرایط برای رشد و تکثیر تخم آفت‌های غلات گرما و رطوبت است، مثلاً اگر تخم آفتی داخل گونی برنج باشد و برنج را در محلی گرم و نسبتاً مرطوب نگهداری کنید به؟ احتمال زیاد پس از مدتی با باز کردن گونی، با حشرات ریزی مواجه خواهید شد.

بهترین راه برای پیشگیری از حشره زدن برنج و حبوبات و تکثیر تخم آفت‌ها درون آن‌ها،‌ نگهداری آن‌ها در دمای مناسب است. مکان‌های خشک و خنک، بهترین محل برای نگهداری و انبار کردن غلات هستند.

 

چه کار کنیم برنج شپشک نزند؟

یکی از ساده‌ترین راه‌های رهایی از شر شپشک برنج، قرار دادن گونی‌های آن روی بارچین است، یعنی پس از اطمینان از خشک و خنک بودن محل نگهداری برنج در انباری منزل یا هر جای دیگری، یک وسیله چهارپایه قفسه‌بندی شده که حدود ۲۰ تا ۲۵ سانتی‌متر از زمین فاصله دارد، برای قرار دادن گونی‌های برنج انتخاب کنید.

بهتر است قفسه‌های این چهارپایه مشبک باشند تا هوادهی لازم در لابه‌لای گونی‌های برنج انجام شود. به علاوه بهتر است از چسباندن گونی‌های برنج به دیوار هم خودداری کنید تا جریان هوا به خوبی بین گونی یا کیسه‌های برنج برقرار شود. حداقل فاصله گونی‌های برنج با دیوار باید ۵ سانتی‌متر باشد تا گردش هوا به آسانی انجام شود. معمولاً انبارداران برنج و غلات هم از چنین روشی برای پیشگیری از شپشک زدن محصولات خود استفاده می‌کنند.

حداقل فاصله گونی‌های برنج با دیوار باید ۵ سانتی‌متر باشد تا گردش هوا به

آسانی انجام شود. معمولاً انبارداران برنج و غلات هم از چنین روشی برای

پیشگیری از شپشک زدن محصولات خود استفاده می‌کنند

 

 

اگر محصولی که خریده‌اید، حشره داشت، به احتمال زیاد پیش از فروش در انبارهای گرم و مرطوب و با شرایط نامناسب نگهداری شده است یعنی تعداد گونی‌های برنج موجود در انبار، بیش از ظرفیت آن بوده و تهویه مناسبی هم در آن مکان صورت نمی‌گرفته است و در نهایت چیدمان برنج‌های داخل انبار به ایجاد گرما و رشد آفت‌ها در محصول کمک کرده‌اند. ضمن اینکه در این دانه‌های برنج یا سایر غلات، هنوز فرآیند متابولیکی در حال جریان است یعنی حتی قرار دادن حجم زیادی از برنج داخل یک گونی و گذاشتن گونی‌ها روی هم باعث ایجاد گرما می‌شود و همین گرما می‌تواند باعث تبدیل تخم آفت به حشره نیمه بالغ و سپس بالغ شود. به همین دلیل گاهی با وجودی که گونی‌های برنج را در انبار خنک قرار می‌دهیم، پس از باز کردن در گونی، با حجم زیاد شپشک‌های برنج مواجه می‌شویم.

 

 

اگر برنج شپشک زد، چه کنیم؟

اگر به هر دلیلی برنج شپشک زد، می‌توانید با راه‌های مختلفی این حشره‌های ریز را از بین ببرید. البته انتخاب روش، به میزان محصولی که در اختیار دارید، بستگی دارد.

یک راه ساده و سنتی این است که پارچه بزرگ و تمیزی را زیر نور آفتاب و در محلی دور از گرد و خاک پهن کنید و برنج حشره زده را روی آن بریزید. هوادهی و گرمای شدید آفتاب بین ساعت ۱۲ تا ۳ بعد از ظهر، می‌تواند حشره‌های برنج را فراری دهد. البته برای پیشگیری از خرد شدن برنج، آن را مدت زمان زیادی زیر نور مستقیم آفتاب قرار ندهید.

روش دیگر، پاشیدن نمک لابه‌لای برنج است که هرچند تأثیر زیادی در از بین بردن حشرات ندارد اما می‌تواند تا حدی باعث پیشگیری از تکثیر آن‌ها شود.

berenj-shepeshak1.jpg (270×210)

 

راه دیگری که بسیاری از افراد برای پیشگیری از شپشک زدن یا حتی از بین بردن حشره‌های برنج استفاده می‌کنند، قرص‌های سیر موجود در بازار است. این قرص‌ها معمولاً ترکیب‌های فسفردار هستند و از آنجا که ترکیب‌های فسفردار بوی سیر می‌دهند، در بازار به قرص سیر معروف شده‌اند ولی در واقع سیری در تهیه آن به کار نرفته است. البته قرص خود گیاه سیر هم در بازار موجود است اما بیشتر قرص سیرهایی که در داروخانه یا عطاری‌ها به فروش می‌رسند، قرص «فستوکسین» هستند که ترکیب‌های فسفردار دارند و بوی سیر می‌دهند.قرص فستوکسین مانند نفتالین تصعید می‌شود.

یعنی از حالت جامد یک دفعه به حالت گاز درمی‌آید. در انبارهای بزرگ، پلاستیک‌های بزرگی روی گونی‌های برنج می‌اندازند و این قرص‌ها را زیر آن‌ها قرار می‌دهند و با بستن تمام در و پنجره‌ها به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت، باعث تصعید قرص‌ها و ضدعفونی شدن برنج‌ها با بخار ناشی از تصعید قرص می‌شوند.

این گاز، ترکیب شیمیایی بسیار خطرناکی دارد و به شدت سمی است و می‌تواند روی کبد و کلیه‌ها اثر منفی بگذارد و در زمان ضدعفونی کردن برنج‌ها در انبارهای بزرگ نباید کسی در محل حضور داشته باشد.

در خانه می‌توان قرص های سیر را برای جلوگیری از مخلوط شدن با برنج، داخل یک قوطی کبریت قرار داد و پس از ایجاد چند سوراخ ریز روی قوطی کبریت، آن را داخل گونی برنج‌ها انداخت. این قرص‌های سمی به هیچ‌وجه نباید خرد یا لابه‌لای برنج شوند زیرا با خوردن اتفاقی آن‌ها، مشکلاتی ایجاد می‌شود.

البته تا به حال جایی ندیده‌ام یا تحقیقی نخوانده‌ام که نشان دهد گاز متصاعد شده از این قرص‌ها به بافت برنج نفوذ می‌کند و باعث مسمومیت‌زایی یا سرطان‌زا شدن محصول می‌شود. استفاده از سیر هم در لابه‌لای برنج تا حدی کمک‌کننده است. باز هم تاکید می‌کنم که پیشگیری از حشره زدن برنج با استفاده از روش‌های مناسب، بسیار ساده‌تر از رهایی از آن است.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان 

منبع: هفته نامه سلامت – ۳۵۳ – دکتر آراسب دباغ‌مقدم، متخصص بهداشت مواد غذایی



:: بازدید از این مطلب : 896
|
امتیاز مطلب : 100
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

http://up8.iranblog.com/images/65356165540298028267.jpg

دامن کودکیت
چه زود رنگ وبوی مادری به خود گرفت
انگاه که ؛
دستان خسته ات موهای برادرت را نوازش میکند .
این روزها انسانیت چه کم رنگ شده است !!!!
... ... ... ... که روزی هزار بار از کنار چون تویی به اسانی رد میشود ؛
وفقط برای چند لحظه تنها چهره در هم می کشد .
وتو را با هزاران درد در کمین نشسته تنها رها می کند

***



:: بازدید از این مطلب : 809
|
امتیاز مطلب : 81
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

www.parsnaz.ir - آیا قهوه شما را عصبانی می کند؟

اگر دارو و یا ماده خاصی مصرف می کنید:

بعضی از داروهـا و یا مواد گیاهی با کافئین واکنش نشان می دهند.در این قسمت به بعضی از آنها اشاره می شود.
بعضی از آنتی بیوتیک ها،. سیپروفلوکساسین(سیپرو) و نورفلوکساسین (نروکسین) و دیگر آنتی بیوتیک ها با از کار انداختن خواص کافئین دخالت فراوانی در عملکرد آن دارند، کافئین را مدت زمان بیشتری در بدن نگه میدارد و تأثیرات ناخواسته آن را افزایش می دهد.

تئوفیلیسین (تئو 24_ ایگزیلوفیلین و غیره) .این دارو ماهیچه های اطراف مجاری تنفسی را منبسط کرده و راه تنفسی را باز می کند. این نوع داروها خواصی مشابه کافئین دارند. استفاده هم زمان از این داروها و موادغذایی یا شربت های حاوی کافئین، تئوفیلین را در خون انباشته می کند. از اثرات این تراکم می توان دل پیچه،  استفراغ  و تپش قلب را نام برد.

اکیناکی . این ماده گاهی،که غالبا برای جلوگیری از سرما خوردگی و دیگر تورمات از آن استفاده میشود، کافئین را در بدن انباشته می کند و تأثیرات ناخوشایند کافئین را افزایش  می دهد.

از پزشک و یا دارو سازتان مشورت بگیرید که آیا کافئین بروی داروهای شما تأثیر می گذارد یا نه؟او تنها کسی است که می تواند در صورت نیاز به کاهش و یا قطع مصرف کافئین شما را راهنمایی کند.

چگونه عادت مصرف کافئین را کاهش دهیم.
گاهی حتی با وجود یکی از مواردی که در بالا ذکر شد و یا به دلیل صرفه جویی در مصرف قهوه های گران قیمت، استفاده نکردن از کافئین کار سختی به نظر میرسد.تغییر ناگهانی در کاهش کافئین بدن نشانه های مانند سردرد ،کوفتگی عضلات ،عصبانیت و خشم را بهمراه دارد. خوشبختانه این نشانه ها شدید نبوده و بعد از مدت کوتاهی بر طرف می شوند.

برای کاهش تدریجی مصرف کافئین از این نکات استفاده کنید:
جداول را حفظ کنید. توجه داشته باشیدکه چه مقدار کافئیین از موادغذایی و شربت های مختلف وارد بدنتان می کنید.این مقدار ممکن است ازحدی که شما فکر می کنید بیشتر باشد. برچسب های روی مواد غذایی را بخوانید با این وجود ممکن است مقداری که شما تخمین می زنید از مقدار واقعی کمتر باشد چراکه در بعضی ار مواد غذایی و نوشیدنی ها مثل شکلات مقدار کافئین درج نمی شود.

تقلیل کردن. این کار باید به صورت تدریجی انجام شود. برای مثال مقدار کمتری نوشابه و یا فنجان کوچکتری قهوه را نسبت به مقدار همیشگی استفاده کنید و از نوشیدن شربت های کافئین دار در ساعت های پایانی روز خودداری کنید. این امر بدن شما را به مقدار کمتر کافئین عادت می دهد و تأثیرات ناشی از آن را کاهش می دهد

از مواد بدون کافئین استفاده کنید. بسیاری از شربت های فاقد کافئین در مقایسه با نوع کافئین دارشان دارای مزه و ظاهر یکسانی هستند.

زمان جوشاندن قهوه را کم کنید و یا از دیگر مواد گیاهی استفاده کنید.زمان که قصد درست کردن چای را دارید آن را کمتر بجوشانید چراکه مقدار کافئین کم می شود و یا از گیاهان دارویی دیگری استفاده کنیدکه فاقد کافئین هستند.

بسیاری از مسکن ها در یک دوز چیزی بیشتر از 130 میلیگرم کافئین دارند. پس از مسکنهای بدون کافئین استفاده کنید.
اگر شما هم مانند دیگر بزرگسالان کافئین را به صورت عادت روزانه استفاده کرده و به ندرت مشکلی برای شما ایجاد شده است باز هم منطقی ترین حالت پیشنهادی آن است که عادت استفاده از کافئین را کاهش دهید.



:: بازدید از این مطلب : 723
|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چه طور از شر فرورفتگی های گونه ای رها شویم؟
فرورفتگی های زیر چشم، فرورفتگی هایی هستند که پایین پلک های پایینی، بالاتر از استخوان گونه واقع شده اند...

 

فرورفتگی های زیر چشم:

 این عارضه در بین افراد معتاد به الکل بسیبار زیاد دیده می‌شود بنابراین دارای یک بار معنایی خیلی بد است. این در حالی است که این فرورفتگی ها با گذشت زمان و افزایش سن، بسیار رایج است. دکتر کاترین دو گورساک، متخصص زیبایی در این باره برای ما توضیح می‌دهد. 

فرورفتگی های گونه ای، فرورفتگی های زیر چشم
فرورفتگی های زیر چشم که از آنها با عنوان "فرورفتگی های گونه ای" یاد می‌شود، فقط منحصر به افراد الکلی نیست. این عارضه چه در بین زنان و چه در بین مردان، دیده می‌شود بدون اینکه این افراد الکل مصرف کرده باشند. این فرورفتگی ها با گذشت زمان و افزایش سن ظاهر می‌شوند، به تدریج و با فعالیت استخوان گونه تشدید می‌گردند. اگر پیدایش فرورفتگی های گونه ای را مرتبط به افزایش سن بدانیم، علت اصلی وجود آنها جذب لنفاوی نامناسب است. 


درمان فرورفتگی های گونه ای بر چه اساسی است؟
در حال حاضر، ما به خوبی از درمان فرورفتگی های گونه ای آگاهیم. اما، برای انجام این کار چند شیوه در اختیار داریم.
در وهلۀ اول، باید از اقدامات پیشگیرانه بهره برد: خوردن غذاهای کم نمک، تهویۀ اتاق و سرد کردن این مناطق هر صبح و همچنین تحریک جذب لنفاوی. سپس، در موارد فرورفتگی های گونه ای واضح تر، انجام جذب لنفاوی نزد متخصص زیبایی توصیه می‌شود (از نوع ماساژ موضعی). جذب لنفاوی قبل تر ها فقط برای صورت انجام می‌شد. اما امروزه این روش برای فرورفتگی های گونه ای هم کارا و مؤثر است. 
در مرحلۀ بعد، باید به متخصص زیبایی مراجعه کرد، وی با استفاده از تزریق هیالورونیداز اقدام به رفع این عارضه می‌نماید، هیالورنیداز آنزیمی است که اسید هیالورونیک را از بین می‌برد.

در واقع، فرورفتگی های گونه ای از نوعی ورم تشکیل شده اند که هیالورونیک را در خود جمع می‌کنند. تزریق هیالورنید از حجم آن را کاهش داده و گردش خون در این ناحیه را تحریک می‌کند، در نتیجه باعث کاهش فرورفتگی های گونه ای می‌گردد.

در نهایت، آخرین راه حل، جراحی است. در این روش برخی از ماهیچه ها برای از بین بردن فرورفتگی ها، روی هم انباشته می‌شوند. اما این جراحی بسیار ظریف و حساس است و امروزه بسیار کم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نتیجه، می‌توان فرورفتگی های گونه ای را به کمک روش های بسیار ساده، کاهش داد، جراحی اغلب به موارد بسیار سخت و جدی اختصاص دارد، و مثل همیشه ساده ترین روش انجام اقدامات پیشگیرانه است، مانند اقدامات سادۀ روزانه که مانع از ساکن شدن لنف می‌شود. در ضمن در این موارد حتماً باید یک متخصص زیبایی صحبت کنید و از او کمک بخواهید.

 * دکتر کاترین دو گورساک (Catherine de Goursac) بیست سال است که پزشک زیبایی است. او عضو جامعۀ پزشکان زیبایی، عضو هیئت مدیرۀ انجمن پزشکان زیبایی و دبیر انجمن ضد سالخوردگی فرانسه است



:: بازدید از این مطلب : 625
|
امتیاز مطلب : 84
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

سلامت نیوز: یک بررسی جدید نشان می‌دهد که اسیدهای چرب اومگا ۳ که در ماهی یافت می‌شوند، برای رشد طبیعی اسپرم ضروری هستند.

 

 

 اسید دکوزوهگزانوئیک یا DHA که یک اسید چرب اومگا ۳ مهم است برای رشد طبیعی مغز و چشم نیز لازم است. پیش از این پژوهشگران دریافته بودند که DHA در

 

موش‌های آزمایشگاهی در باروری جنس مذکر اهمیت دارد.

به گزارش لایو ساینس پیش از این دانشمندان دریافته بودند که میزان DHA در بیضه‌ها و مغز بسیار بالا است، اما تا به حال نقش دقیق این ماده در این بافت‌ها روشن نبود.

سه سال پیش دانشمندان موش‌هایی را ایجاد کردند که فاقد توانایی ساختن DHA بودند و با بررسی آنها به نقش این اسید چرب در رشد اسپرم پی بردند.

نتایج نشان داد که DHA در تشکیل ساختاری به نام آکروزوم در سر اسپرم نقش دارد. آکروزوم یک ساختار کلاهک شکل در سر اسپرم است که حاوی آنزیم‌های

 

تجزیه‌کننده لایه‌های بیرونی تخمک است و به این ترتیب امکان وارد شدن اسپرم به تخمک و لقاح آن را فراهم می‌کند. در صورت فقدان DHA اسپرم‌ها بدون آکروزوم

 

خواهند بود و توانایی بارور کردن اسپرم را از دست خواهد داد.

از آنجایی که انسان‌ها و سایر پستانداران می‌توانند DHA را از سایر اسیدهای چرب بسازند، کمبود این اسید چرب خیلی شایع نیست. اما اگر آنزیم سازنده این

 

اسید چرب در بدن دچار نقصان باشد، ممکن است باعث ناباروری شود. میزان پایین DHA در خون در تحقیقات قبلی با کاهش باروری در مردان ارتباط داده شده

 

است و رژیم غذایی غنی از DHA ممکن است این مشکلات ناباروری را حل کند.

همچنین در آینده ممکن است با هدف قرار دادن آکروزوم و جلوگیری از تشکیل آن، داروهایی برای کنترل باروری مردان ساخت.

DHA مانند سایر اسیدهای چرب اومگا ۳ در ماهی به خصوص ماهی‌های آب سرد اقیانوسی و نیز جلبک‌ها یافت می‌شود.

منبع: هفته نامه سلامت



:: بازدید از این مطلب : 888
|
امتیاز مطلب : 87
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

متخصصان علوم پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا تاکید کردند مبتلایان به نارسایی پیشرفته قلبی و دیابت نوع دوم پس از مصرف کاکائوی غنی از «اپی کاتچین» به مدت سه ماه،‌ تا حدودی بهبود پیدا کردند.

 

به گزارش  ایسنا، دکتر فرانچسکو جی. ویلاریل که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته خاطرنشان کرد: «اپی کاتچین» نوعی فلاوونوئید است که در شکلات تلخ یافت می‌شود.

به گزارش شبکه خبری ان بی سی، بیماران مبتلا به دیابت و نارسایی قلبی ناهنجار‌ی‌ها و مشکلاتی را در قلب و عضلات اسکلتی خود تجربه می‌کنند که منجر به کاهش ظرفیت عملکردی آنها می‌شود. این بیماران اغلب دچار تنگی نفس، فقدان انرژی و مشکل در راه رفتن حتی در مسافت‌های کوتاه می‌شوند.

متخصصان در این آزمایشات متوجه شدند پس از سه ماه مصرف شکلات تلخ و نوشیدنی حاوی اپی کاتچین حال این بیماران به میزان قابل توجهی بهبود پیدا کرد.

جزئیات این مشاهدات در مجله «علوم بالینی و تفسیری» به چاپ رسیده است.



:: بازدید از این مطلب : 659
|
امتیاز مطلب : 88
|
تعداد امتیازدهندگان : 21
|
مجموع امتیاز : 21
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1390 | نظرات ()