نوشته شده توسط : nahal

شادی و لذت,نکات شادی آفرین

 

مطمئناً شادی و لذت بیشتر در زندگی، آرزوی همه افراد است. اما آیا کتابی وجود دارد که بتواند راهنمای جامعی برای همه ما باشد؟ مطمئناً نه. این مطلب نیز تنها لیستی از نکاتی است که می تواند به بسیاری از مردم در زندگی کمک کند. بعضی از نکات موارد کلی و عمومی است که ما اغلب فراموش می کنیم. شما می توانید به این مطلب به عنوان یک راهنما که در واقع نکاتی را به شما یادآوری خواهد کرد نگاه کنید. این نوشته یک راهنمای گام به گام نیست؛ همچنین نیازی به یادگیری و انجام کلیه نکات نمی باشد. اما قریب به اتفاقشان ممکن است برایتان مفید باشند. قبل از اشاره به این نکات، لازم است از چند مورد برای برگزیدن نکته های مفید آگاه باشید:

 

تنها، نکاتی را که تصور می کنید برای شما مفید هستند برگزینید و انتخاب کنید. در اینجا ۵۲ نکته وجود دارد که تک تک آنها ممکن است برای همه کاربرد پذیر نباشند. اما امید می رود، هر کس بتواند حداقل ۱۰ مورد را انتخاب و به آنها عمل کند.

 

نیازی نیست که همه نکات را در یک زمان انجام دهید. ابتدا یک مورد را انتخاب کنید و آنرا در یک مدت زمان معین انجام دهید. اول بر روی یک نکته تمرکز کنید و سپس به سراغ بعدی بروید. تلاش برای پذیرفتن تمام تغییرات به یکباره بسیار مشکل است. تجربه. نکته ای را امتحان کنید و اگر جواب نداد دیگری را امتحان کنید. زندگی یک تجربه است. برای هیچ نکته ای تضمینی وجود ندارد. اما بسیاری از آنها به احتمال زیاد در شما شادی و نشاط ایجاد خواهد کرد. همه این نکات برای همه افراد کاربردی نمی باشند. برخی از مهمترین آنها در زیر آورده شده است.

 

 

۱- سحرخیز باشید: اقرار می کنم که این نکته برای همه کارساز نیست. و ممکن است برای شما نیز کارساز نباشد. اما من آنرا یک تغییر شگفت انگیز در زندگی خود می دانم. عادت به سحرخیزی، آغاز روزهای مرا بسیار مثبت تر ساخته است. و من اکنون زمان و انرژی بیشتری برای نوشتن، تمرین و تفکر دارم.

 

۲- کمتر کار کنید: این نکته هم یکی از نکات شادی آفرین است و باعث افزایش بهره وری خواهد شد. کمتر کار کردن شما را شادتر می کند به این دلیل که زندگی شما گیج کننده و پر استرس نخواهد شد. شما زمان بیشتری برای عزیزانتان و برای زندگی کردن خواهید داشت. همچنین یکی دیگر از نکات افزایش دهنده بهره وری این است که بر انجام وظایف اساسی تمرکز کنید و کارهای دیگر را حذف کنید. با این عمل تعداد کارهایی که انجام می دهید کمتر می شود ولی فعالتر خواهید بود.

 

۳- سرعت خود را کاهش دهید: به نظر من این عادت به تنظیم سرعت کار کردن باید در مردم ایجاد شود. در واقع تصور می شود اگر سرعت انجام بعضی کارها را کاهش دهید، زندگی لذت بخش تر خواهد شد و با ملایمت بیشتری کار می کنید. شما می توانید کارهای بیشتری انجام دهید حتی اگر کمتر کار کنید! و زمانی که کار نمی کنید، باید سعی کنید به حالت آرامش بازگردید. رانندگی آهسته، آرام راه رفتن، آرام غذا خوردن نمونه هایی از این کارها است.

 

۴- تمرین بردباری: اگر شما به راحتی عصبانی می شوید و کنترل خود را از دست می دهید می توانید با توجه به این نکات صبورتر باشید. با توسعه این مهارتها، زندگی شما متعادل تر و روان تر و شادی شما بیشتر خواهد شد. بردباری یک مهارت است و مانند صفات ذاتی غیر قابل تغییر نیست.

 

۵- مهربانی را تمرین کنید: این نکته می تواند یکی از مهمترین نکاتی باشد که باید آن را رعایت کنید. بخش اول از مهربان بودن همدلی است و این توانایی به ما کمک می کند که بتوانیم دیگر احساساتمان را با تمرین گسترش دهیم و درد و رنج افرادی را که به آنها علاقه مندیم تصویرسازی کنیم. سعی کنید دلیل درد و رنج و احساسات درونی و علت واکنش آنها را درک کنید. با انجام این تمرین شما مهارتی را که می تواند پیش درآمدی برای دیگر مهارتها باشد را تمرین می کنید. سعی کنید از درون اکثر افرادی که با آنها برخورد می کنید، آگاه شوید. سعی کنید از گذشته آنها و طریقه برخوردشان با زندگی اطلاع یابید. زمانی که شما این مهارت ارزشمند را گسترش می دهید نیم دیگری از مهربانی را یاد می گیرید. تلاش در جهت درک کردن و کمک به دیگران و کاهش درد و رنج آنها در واقع اقدام به مهربانی است. این چیزی است که می تواند شادی حقیقی را به زندگی شما و اطرافیانتان هدیه کند.

 

۶- علایق خود را کشف کنید: یک نکته ضروری دیگر. این نکته ممکن است در لیست اولویتهای من رتبه دوم را داشته باشد. کاری را پیدا کنید که به انجام آن علاقمندید. با این عمل زندگی شما فوق العاده بهتر می شود. مثلاً ممکن است شما عاشق کارتان باشید، چیزی که ۴۰ ساعت یا بیشتر در طول هفته را به آن اختصاص می دهید. با این کار مطمئناً امروز و فردا کردن و استرستان کمتر خواهد شد و مطمئناً کاری که ارائه می کنید رضایت بخش تر خواهد بود. به شغلتان و خودتان افتخار و شادمانی بیشتری را درون خود حس می کنید.

 

۷- وزن کم کنید: اگر اضافه وزن دارید، برای سلامتی و ظاهر بهتر، سعی کنید وزن خود را کم کنید. هرچند که وزن کمتر، بر داشتن احساس بهتر نسبت به بدنتان بسیار موثر است، ولی توصیه می شود که با رضایت به خود نگاه کنید. حتی اگر اضافه وزن دارید احساس منفی نسبت به خودتان نداشته باشید. سعی کنید کاهش وزن را با وسواس بیش از حد انجام ندهید. به تدریج وزن کم کنید و از این کار لذت ببرید. دو نکته بعدی بهترین روشهای انجام این کار هستند. شاید مطالعه این مطلبنیز در این زمینه به شما کمک کند.

 

۸- ورزش: این نکته را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. علاوه بر تناسب اندام، ورزش کردن به خودی خود لذت بخش است و در طول روز نیز احساس بهتری به ما می دهد. در حین ورزش زمان مناسبی برای فکر کردن خواهید داشت. بعد از اتمام ورزش نیز احساس بسیار خوبی در مورد خودتان دارید.

 

۹- خوردن غذاهای سالم: رژیم گرفتن، چندان توصیه نمی شود. مگر در موارد خاص. رژیم بسیار محدود کننده است و بعد از مدتی از آن خسته می شوید و آنرا کنار می گذارید. شاید بهتر باشد به جای رژیم گرفتن و تغییر همه چیزهایی که می خورید، کمی در خوراک فعلی خود تغییر حاصل کنید. تغییر در رژیم غذایی و داشتن یک تغذیه سالم، به کاهش وزن شما کمک می کند و طول عمر را نیز افزایش می دهد.

 

۱۰- مدیتیشن: شاید شما هم مانند من به تغییر و تحولات عصر جدید عادت نداشته باشید. اما مدیتیشن به عنوان یکی از این موارد، می تواند روش بسیار ساده ای برای ریلکس شدن و رسیدن به آرامش، باشد که برای بهبود سلامت، عقل و تفکر نیز موثر است.

 

۱۱- مرتب و منظم باشید: رعایت این مورد شاید برای بسیاری از افراد آنچنان هم ضروری نباشد. شاید شما از یک زندگی شلوغ و این که دائماً در حال پیدا کردن وسایل خود باشید، لذت ببرید. اما از نظر کسانی که زندگی مرتب و نامرتب را تجربه کرده اند، مرتب بودن بهتر است.

 

۱۲- مثبت فکر کنید: این نکته یکی دیگر از مهمترین نکات در این لیست است. نگرش مثبت در زندگی، می تواند یکی از موثرترین تغییرات مفید در زندگی شما به حساب آید. یاد گرفتن اینکه چگونه مثبت فکر کنیم مهارتی است که زندگی افراد بسیاری را تغییر داده است. رعایت این نکته، انجام تمام نکات دیگر در این لیست را امکان پذیر می کند.

 

۱۳- امور مالی خود را ساده تر کنید: تعداد حساب های بانکی خود را کاهش دهید، تعداد کارت های اعتباری خود را کاهش دهید، کمتر خرج کنید و سعی کنید فاکتورهای پرداختی خود را کم کنید. امور مالی خود را به صورت خودکار در آورید. ساده انگاشتن مسائل مالی تا حد زیادی منجر به کاهش استرس می شود.

 

۱۴- زندگی را ساده بگیرید: سخت نگیرید. افرادی که زندگی را ساده می گیرند، لذت بیشتری از زندگی شان می برند. وسایل و وظایف کمتر تا زندگی را برای تان لذت بخش تر می کند.

 

۱۵- آنچه دارید را بپذیرید: مشکل بسیاری از افراد است که اغلب فکر می کنند خوشحالی زمانی به دست می آید که حتماً به مقاصد خاص و مهمی که در ذهن دارند دست یابند. مثل رسیدن به شغل مناسب و خانه ای که در رویاهای شان ساخته اند. متأسفانه رسیدن به این رویاها مدت زمان زیادی طول می کشد و زمانی که به آن می رسید احتمالاً رویاهایتان تغییر یافته و رویاهای جدیدی در سر دارید، پس آنطور که باید از آن لذت نخواهید برد. به جای آن سعی کنید از آنچه که هستید و چیزهایی که دارید لذت ببرید. برای انجام این کار به جای مقایسه خود با افرادی که از شما بالاترند، خودتان را با کسانی که زندگی سختی دارند و با آن در حال مبارزه هستند، مقایسه کنید. این مقایسه منجر به درک بیشتر حس خوشبختی و احساس شادمانی از وضع فعلی تان می شود.

 

۱۶- سرنوشت خود را پیش بینی کنید: سرنوشت شما چگونه خواهد بود؟ در آینده چه کارهایی انجام خواهید داد و زندگی شما را به کجا می برد؟ با روز و شب خود چه می کنید؟ سعی کنید تصویر ذهنی واضحی از آینده تصور کنید و آنرا جایی یادداشت کنید. حال یک قدم جلوتر روید و سعی کنید آنرا به حقیقت تبدیل کنید و راههای مختلف را برای رسیدن به آن امتحان کنید.

 

۱۷- اهداف بلند مدت تعیین کنید: چشم انداز شما از آینده باعث می شود که برای خود اهدافی بلند مدت مشخص کنید. از میان اهدافی که در سر دارید یکی را به دلخواه انتخاب کنید و تمام تمرکز خود را بر روی آن بگذارید. سعی کنید طی یک سال آینده به آن دست یابید. سپس جهت پیش برد اهداف بلند مدت، اهداف میان مدت برای خود تعیین کرده و تلاش کنید در چند ماه آینده به آن برسید. حال مشخص کنید که برای رسیدن به اهداف میان مدت در این هفته و در این روز چه خواهید کرد. در هر زمان فقط بر روی یک موضوع تمرکز کنید و سعی کنید به آن برسید و سپس به موضوع بعدی بپردازید.

 

۱۸- اهداف خود را مرور کنید: تعیین هدف بسیار حائز اهمیت است. اما در واقع کلید رسیدن به آن، بازنگری و نقد ماهانه و یا هفتگی، و برداشتن گامهایی برای تبدیل آن به واقعیت است. بنابراین سعی کنید مرتباً آنها را مرور کنید.

 

۱۹- ماموریت زندگی: این نکته، مرتبط با پیش بینی سرنوشت اما متفاوت با آن است. فکر کردن به اینکه زمانی که مُردید چگونه از شما یاد می شود خیلی مهم است. پس می توانید زندگی را به گونه ای ادامه دهید که به چیزی که می خواهید منجر شود. تلاش کنید که با هدف زندگی کنید و هر روز را با آن هدف شروع کنید.

 

۲۰- وظایف مهم خود را به صورت هفتگی و روزانه طرح ریزی کنید: با انتخاب سه مورد از مهمترین کارهایی که در یک روز قرار است انجام دهید برای خود هدف روزانه مشخص کنید و آنها را در اولویت قرار دهید. جهت رسیدن به نتیجه بهتر همین کار را برای یک هفته انجام دهید. بزرگترین کارهایی که در این هفته می خواهید انجام دهید را انتخاب و برای آنها برنامه ریزی کنید.

 

۲۱- حفظ تمرکز: یکی از مهمترین کلیدهای رسیدن به هدف، حفظ تمرکز بر روی آن است. انجام اینکار بسیار حائز اهمیت است که در یک زمان فقط یک هدف را دنبال کنید. اگر شما مرتباً هدفتان را به خودتان یادآوری کنید تمرکز خود را از دست نخواهید داد. پوستری از هدف فعلی خود تهیه کنید و آنرا پرینت بگیرید و در معرض دید قرار دهید یا برای خود ایمیل یادآوری بفرستید. به هر حال راهی را برای حفظ تمرکز پیدا کنید. آن زمان است که به عینه شاهد رسیدن به هدفتان خواهید بود.

 

۲۲- از سفرتان لذت ببرید: هدفها حائز اهمیت اند اما نه به بهای از دست دادن شادی کنونی. این مسئله که شما بتوانید از سفرتان لذت ببرید خیلی مهم است. فراموش کردن این نکته ریز و مهم بسیار آسان است. پس سعی کنید مرتب آنرا به خودتان گوشزد کنید.

 

۲۳- یک برنامه روتین برای صبح و بعد از ظهر ایجاد کنید: این موضوع برای نظم دادن به فعالیت های روزانه از اهمیت بسیاری برخوردار است. کلیه اهداف تان را مشخص کنید و سپس وارد بخش مدیریت اهداف شوید. خود را برای یک شروع تازه آماده کنید. برای مثال در یک بعد از ظهر نه تنها می توانید به استراحت و رفع خستگی یک روز طولانی بپردازید، بلکه می توانید به اینکه روزتان را چگونه گذرانده اید فکر کنید. بدین ترتیب می توانید خود را برای روز بعد آماده کنید تا چگونگی شروع آن، برای تان گیج کننده نباشد. همچنین، یک صبح روتین راه بسیار مناسبی برای خوش آمد گویی به روز است. زمانی است برای ورزش کردن، مدیتیشن، تفکر آرام، نوشتن و کارهای دیگر.

 

۲۴- روابط دوستانه خود را توسعه بخشید: اینکه شما دوستان خاصی برای خود داشته باشید فوق العاده است ولی روابط صمیمانه می تواند با هر کسی در اطرافتان بوجود بیاید. گذراندن زمان با اشخاصی که می شناسید، به ایجاد و گسترش رابطه صمیمانه تر شما کمک می کند. اما اگر این کار را انجام نداده اید نا امید نشوید. این عمل لزوماً نباید از سوی شما باشد. رابطه صمیمانه می تواند از سوی دوستان، سایر اعضای خانواده، فرزند، هم اتاقی، همکلاسی و همکاران نیز گسترش یابد. هر شخصی که ما ملاقات می کنیم بشری است با خواسته های مشابه ما، خواسته هایی مانند خوراک، پوشاک، سرپناه، نیاز به شاد بودن و ایجاد روابط صمیمانه با دیگران. سعی کنید موضوعات مشترک بین خودتان را پیدا کنید؛ گشاده رو و صادق باشید؛ اطلاعات بیشتری از یکدیگر بدست آورید؛ یکدیگر را بیشتر بشناسید و به هم عشق بورزید.

 

۲۵- پرداخت و حذف بدهی های مالی: این عمل راه بزرگی برای کاهش استرس و ایجاد امنیت بیشتر است. اگر با بدهی کارتهای اعتباری خود مشکل دارید و هزینه ها بر شما فشار می آورد، پیشنهاد می کنم از شر کارت های اعتباری خود خلاص شوید. ممکن است چندین سال طول بکشد ولی شما را از شر بدهی ها خلاص می کند و خاطرتان آسوده می شود.

 

۲۶- از کوچکترین لحظات خوشتان لذت ببرید: شما می توانید این خوشی ها را در هر جایی پیدا کنید. غذا، غروب آفتاب، ماسه ای که در ساحل دریا بین انگشتانتان می رود، چمن تازه کوتاه شده، بازی با فرزندتان، یک کتاب خوب، یک تخت گرم و نرم، رقصیدن در باران و موسیقی مورد علاقه تان. شما احتمالاً می توانید یک لیست ۲۰ موردی از مواردی که برایتان لذت بخش است را تهیه کنید و این لذتهای کوچک را در روزتان پخش کنید. بدین صورت زندگی بهتری خواهید داشت.

شدن لباسهای تمیز، آنها دیگر قابل پوشیدن نیستند. برای مثال سعی کنید سیستم ساده ای برای این کار ایجاد کنید. به محض درآوردن لباسها از تن -چنانچه هنوز تمیز هستند- آنها را آویزان کنید -و درصورتی که کثیف شده اند- در سبد لباسهای کثیف بگذارید. حتی می توانید دو سبد برای این کار تهیه کنید، سبد لباسهای سفید و لباسهای رنگی. وقتی سبدی پر شد لباسهای آن را بدون دردسر درون ماشین لباسشویی قرار می دهید، می شوئید، اتو می کشید و در کمد لباسها آویزان می کنید. بدین ترتیب مراحل بسیاری را به صورت خودکار انجام داده اید، کارتان راحت تر شده و همچنین وقت کمتری نیز صرف کرده اید.

 

۳۴- زمانی را برای کاهش دادن فشار استرس اختصاص دهید: ما به ناچار در زندگیمان با مواردی مواجه می شویم که استرس زیادی به ما وارد می کنند. شاید در طول یک هفته بارها این استرس به ما وارد شود. برای حفظ سلامت عقل می بایست راههایی برای کاهش این فشار پیدا کنید و زمانی را برای خلاص شدن از این فشار اختصاص دهید.

 

۳۵- در زمان حال زندگی کنید: زمان درگذر است. قبل از اینکه متوجه شوید زندگی شما می گذرد. فرزندان شما بزرگ می شوند و جوانی شما گذشته است. اجازه ندهید زندگیتان دچار لغزش شود. تا جایی که می توانید از آن لذت ببرید. به جای زندگی کردن در گذشته، به آینده فکر کنید و تلاش کنید در زمان حال زندگی کنید.

 

۳۶- آرامش خود را حفظ کنید: سلامتِ عقلِ خود را در برابر تمامی چالشهایی که در مقابل شما وجود دارد، حفظ کنید. رانندگان بی ادب، تحریک همکاران، کامنتهای منفی وبلاگتان و اعضای بی ملاحظه از این جمله اند. این تمرین مدتی زمان می برد ولی باعث می شود پس از مدتی این مسایل دیگر روی شما تاثیر منفی نگذارند و به قولی پوست کلفت می شوید.

 

۳۷- با اعضای خانواده و عزیزانتان وقت بگذرانید: یکی از مواردی که می تواند شما را سرشار از شادمانی کند، گذراندن وقت با عزیزانتان است. تا آنجا که می توانید وقت خود را با عزیزانتان بگذرانید و از آن لذت ببرید. سعی کنید همیشه برای اینکار وقت ایجاد کنید و مشغله را بهانه نکنید.

 

۳۸- وقتی ناراحت هستید سعی کنید خودتان را بالا بکشید: همیشه زمانهایی در زندگی وجود دارد که ناراحت یا حتی افسرده می شوید. سعی کنید عملی انجام دهید که شما را از این وضعیت خارج کند. مثلاً یک دوش آب گرم بگیرید؛ به سر و وضع خود برسید و ورزش کنید. هرچند ممکن است حوصله این کار ها را به هنگام ناراحتی نداشته باشید، اما بهتر است تلاشتان را بکنید. شاید بد نباشد برای چند ساعتی از خانه خارج شوید و یا سعی کنید کاری انجام دهید.

 

۳۹- خودتان را با دیگران مقایسه نکنید: انجام این مورد بسیار مشکل است. بهتر است که بپذیرید چه کسی هستید و چه چیزی از زندگی می خواهید. وقتی شما خودتان را در مقایسه با یک دوست، همکار یا شخص معروف ببینید، متوقف می شوید. متوجه می شوید که با آنها متفاوت هستید و نقاط قوت متفاوتی دارید. این امر بر شما اثر منفی خواهد گذاشت. اما اگر لحظه ای به تمام قابلیت های مثبتی که در خود می بینید فکر کنید، از این همه نعمت شگفت زده خواهید شد.

۴۰- بر منافع تمرکز کنید نه بر مشکلات: اگر شما در حال انجام کاری هستید به سختی کار و اینکه علاقه ای به انجام آن ندارید فکر نکنید. به منفعت کار و اینکه چه فرصتهایی را برای شما ایجاد خواهد کرد فکر کنید. با تغییر زاویه دیدتان، می توانید احساستان را نسبت به مسائل عوض کنید و راحت تر به آنها دست پیدا کنید.

 

۴۱- رومانتیک باشید: اگر شما آن شخص خاص را در کنارتان دارید راههای رمانتیک بودن را پیدا کنید. تازه نگه داشتن روابط می تواند شگفتی های زیادی بیافریند. اینکار به پول زیادی نیاز ندارد. برای شروع می توانید یکی از این ایده ها را پیاده کنید. عشقتان را با یک شام عالی و رومانتیک همراه با شمع سورپرایز کنید. یک روز را فقط به تماشای ویترین مغازه ها اختصاص دهید. برای جشن گرفتن منتظر رسیدن مناسبت ها نباشید و … .

 

۴۲- بحث کردن را رها کنید: شخصی را می شناسم که پنجاهمین سالگرد ازدواجش را جشن گرفت. از او راز ازدواج موفقش را پرسیدم. پاسخ داد: «اگر من تمام طول زندگی را به بحث کردن با همسرم می گذراندم به اینجا نمی رسیدم.». تصور می کنم منظور او این بود که می بایست از بحث و مشاجره کردن و به دنبال استدلال بودن برای هر موضوعی دوری کرد. این راهنمایی نه فقط برای کسانی که ازدواج کرده اند بلکه برای بسیاری از ما مفید است. در واقع به جای بحث و مشاجره و به جای اینکه تلاش کنیم حرفمان را به کرسی بنشانیم باید به دنبال این باشیم که یکدیگر را بهتر درک کنیم. باید واقعاً تلاش کنیم که موقعیت طرف مقابل را درک کنیم تا بتوانیم از دید او به موضوع نگاه کنیم. این مورد کوچک شادمانی بسیاری به دنبال خواهد داشت.

 

۴۳- خودتان را به جریان بسپارید: این نکته بسیار شادی آفرین و سودمند است. جاری شدن اصطلاحی است که ما در زمانی که به طور کامل بر روی کار یا وظیفه ای متمرکز می شویم به کار می بریم. ما آنقدر خودمان را در کار غرق می کنیم که آهنگ زمان را از دست می دهیم. داشتن مشغله و فراغت است که ما را به جریان می سپارد. بر خلاف تصور عام، بزرگترین لذت ها مربوط به زمانی نیست که هیچ فکر و مشغله ای نداریم بلکه بلعکس مربوط به زمانهایی است که در چالشهای بزرگ فکری به سر می بریم.

 

۴۴- تک وظیفه: من چند وظیفگی را قبول ندارم؛ دست کم نه بر اساس وظایف روز به روز. به جای آن بر یک کار تمرکز کنید. این عمل باعث می شود بهره وری شما بیشتر و استرستان کمتر شود. در این حالت احتمال اشتباه شما کمتر است.

 

۴۵- صرفه جو باشید: این نکته به جای اینکه هدف باشد یک عادت است. یک روش زندگی، طرز فکری متفاوت و راهی برای معنی بخشیدن به زندگی است. این موضوع بدین معنا نیست که خسیس باشیم و از لذتهای زندگی دل بکنیم. بلکه به این معنی است که راههای کم خرج تر را برای انجام کارها پیدا کنیم -از این روند شاد شویم- و فشارهای مالی زندگی را کنترل کنیم.

 

۴۶- کارها را با آرامش و طمأنینه شروع کنید: از آنجا که قصد شما دستیابی به هدفی است که برای شما اهمیت دارد و چیزی است که احتمالاً به آن خواهید رسید پس این هدف می تواند پیش درآمدی برای رسیدن به اهداف دیگر باشد. حفظ آرامش و طمأنینه در رسیدن به این هدف به شما کمک می کند. این تکنیک، تکنیک ساده ایست ولی حتماً جواب خواهد داد. هنگامی که شروع به ورزش و یا دیگر فعالیتهای مشابه می کنید آهسته شروع کنید. نیازی به عجله کردن نیست. شما در ابتدای راه هستید و زندگی همچنان ادامه دارد.

 

۴۷- برخورد با مخالفان را یاد بگیرید: همه ما در زندگی با افراد مخالف خود برخورد کرده ایم. افرادی که همیشه در حال انتقال انرژی های منفی هستند. حتی اگر این افراد حسن نیت هم داشته باشند، باعث می شوند احساس بدی پیدا کنیم و یا نتوانیم به هدفمان برسیم. این افراد معمولاً نیش و کنایه می زنند و منفی بافی می کنند. برای رسیدن به اهداف می بایست نحوه مواجهه با این افراد را فرا بگیریم.

 

۴۸- به گردش بروید: امروزه بسیاری از ما مدت زمان زیادی را در خانه می گذرانیم به خصوص اگر کار و کلیه سرگرمی هایمان در منزل فراهم باشد. فرزندانمان نیز به همین صورت بار خواهند آمد و با وجود تلویزیون و اینترنت و بازیهای کامپیوتری روز به روز بد و بدتر می شوند. سعی کنید بیشتر به گردش بروید و طبیعت و زیباییهای جهان اطرافتان را حس کنید و از فعالیتهای بدنی لذت ببرید.

 

۴۹- بازنشستگی زود هنگام: این روش راه مطمئنی برای رسیدن به خوشحالی نیست. ممکن است شما بازنشسته شوید ولی بر خلاف تصورتان غمگین و افسرده شوید. اما اگر هدف خاصی را از بازنشستگی زودهنگام تان داشته باشید، می تواند برایتان به یک امر لذت بخش تبدیل شود. اگر بعد از آن، قصد انجام فعالیت هایی که شما را بیشتر خوشحال می کند، داشته باشید، این کار توصیه می شود.

 

۵۰- چیزهای کوچک را دوست داشته باشید: مطمئناً موضوعات بزرگ می توانند لذات بزرگ به همراه داشته باشند اما موضوعات کوچک بسیاری نیز در زندگی ما وجود دارد که وقتی به وقوع می پیوندند، از آنها لذت می بریم. قدری تأمل کنید و به کاری که هم اکنون انجام می دهید توجه کنید، به اطرافتان توجه کنید و ببینید در اطرافتان چه می گذرد. سعی کنید از هر بخش آن که می توانید، لذت ببرید.

 

۵۱- تنبلی کنید: زمانهایی وجود دارد که باید بسیار پویا و پر تحرک باشید و در مقابل زمانهایی هم هستند که می بایست تنبلی کنید! من تنبلی را دوست دارم و هر وقت فرصتی پیش بیاید تنبل می شوم. این کار از من انسان تنبلی می سازد؟ قطعاً نه! ولی هر زمان تنبلی به سراغ من بیاید اهمیتی نمی دهم. این امر من را خوشحال می کند و در اوقات تنبلی از بودن با فرزندانم لذت می برم و یا سعی می کنم بیشتر به خودم توجه کنم.

 

۵۲- به دیگران کمک کنید: درحالیکه پیدا کردن لذات زندگی یکی از راههای خوشحال بودن است، انجام کارهایی که به شادی دیگران بیانجامد و باعث شود کمتر رنج بکشند نیز پاداش بسیار لذت بخشی را شامل می شود. من پیشنهاد می کنم مواردی از این دست را پیدا کنید و مقداری از وقت خود را به آنها اختصاص دهید. شما حتی ممکن است به کمک کردن به دیگران معتاد شوید. و این تنها اعتیاد مثبتی است که می توانید به آن مبتلا شوید.



:: بازدید از این مطلب : 995
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

زندگی زناشویی ,زندگی خانوادگی

 

زندگی زناشویی امری ساده نیست، بلکه پیچیده و دارای ابعاد مختلف است، زندگی از مجموعه ای از موقعیت های مختلف است، زندگی از مجموعه ای از موقعیت های مختلف تشکیل شده که رضایت زناشویی، معلول واکنش مناسب به آن هاست.

 

همسرانی می توانند به رضایت مندی از زندگی خانوادگی برسند که از توان مندی های لازم برای واکنش مثبت به موقعیت ها برخوردار باشند. بدون این توان مندی ها نمی توان انتظار رضامندی و احساس خوشبختی داشت. در این جا مهم ترین عوامل رضایت در زندگی زناشویی را بررسی می کنیم:

 

«مهر» و «رحم» داشته باشید

 

در آیه ی 21 سوره ی روم در کنار سکونت و آرامش، از مودت و رحمت یاد شده است سکونت یکی از فلسفه های ازدواج است که می توان آن را هدف اصلی از این امر شمرد و مودت و رحمت را می توان مبنای رابطه ی میان همسران دانست که سکونت، یعنی هدف اصلی ازدواج، موجب مودث و رحمت می شود مودت به معنی محبتی است که در رفتار تجلی می کند و رحمت عبارت است از، احساس دلسوزی نسبت به دیگری در ضعف ها و نیازهای او بنابراین، اساس موفقیت زندگی و رضایت زناشویی در محبت و صمیمیت است همسرانی به رضایت مندی می رسند که از توان مهرورزی متقابل و رحم کردن به یکدیگر برخوردار باشند.

 

تعامل مثبت و سازنده داشته باشید

 

نوع تعامل همسران با یکدیگر نقش مهمی در تحقق مودت و رحمت و در نتیجه در موفقیت زندگی و رضایت زناشویی دارد. از این رو، در متون اسلامی از «حسن معاشرت» یاد شده است.

 

امام صادق (علیه السلام) از سه چیز به عنوان نیاز اخلاقی مرد در تعامل با همسر یاد کرده اند که یکی از آن ها «معاشره ی جمیله» یعنی تعامل زیباست از سوی دیگر، به زنان «حسن التبعل» یعنی خوب شوهرداری کردن توصیه شده است.

 

همه ی این موارد نشان دهنده تأکید عمیق و حساسیت زیاد دین نسبت به تعامل مثبت و سازنده میان همسران است. برترین نمونه آن را می توان در زندگی حضرت علی (علیه السلام) و حضرت زهرا (سلام الله علیه) مشاهده کرد.

 

امام علی (علیه السلام) در توصیف رفتارش با فاطمه (سلام الله علیه) می فرمایند: « به خدا سوگند که تا زنده بود. نه او را عصبانی کردم و نه به کاری مجبورش کردم. او نیز نه مرا عصبانی کرد و نه در کار از من نافرمانی نمود هنگامی که به او نگاه می کردم، غم و اندوه از من برطرف می شد» بنابر این برای رضایت مندی باید تعامل مثبت و سازنده ای با همه بر قرار کرد.

 

« خوش اخلاق» باشید

 

خوش اخلاقی از مفاهیمی است که در حوزه ی تعامل بین فردی معنا می یابد و نقش مهم در پایداری خانواده و رضامندی دارد زندگی را با اخلاق نیکو می توان پاک و باصفا کرد. در روایات، حسن خلق یکی از نیازهای زندگی زناشویی به شمار آمده است از مجموع روایات اسلامی استفاده می شود که حسن خلق در چند چیز است: الف) نرم خویی، ب) خوش گفتاری، ج) خوشرویی، د) سرور و نشاط آوری.

 

در تحقق حسن خلق عواملی دخیل انداز جمله مهر و عطوفت، مهارت در بیان خوش بینانه، چگونگی برخورد با دیگران و جنبه های هیجانی، با تحقق این امور، رابطه ای درست و مطلوب شکل می گیرد و رضامندی تأمین می شود از این رو، خوش اخلاقی از ضرورت های رضامندی است

 

در برابر بداخلاقی همسر، «بردبار» باشید

 

بی تردید بداخلاقی عواقب ویرانگر و زیان باری دارد. اما باید دید در برابر این پدیده چه واکنشی باید نشان داد تا اثر منفی آن به حداقل برسد اگر یکی از همسران مقابله به مثل کند، خانواده دچار کشاکش زجرآور و دردناکی خواهد شد و این مسئله پیوسته دامنه ی عواقب منفی را گسترده تر می سازد و بر عمق آن می افزاید بداخلاقی همسر موقعیت ناخوشایندی در زندگی است براساس آموزه های اسلامی، تاب آوردن و صبر کردن بهترین واکنش به آن است بردباری و تاب آوری موجب کاهش فشار روانی می شود وبی تابی و نابردباری بر دامنه ی مشکلات و فشارهای روانی می افزاید. به همین جهت، اسلام به همان اندازه که بر حسن خلق تأکید دارد، به تاب آوری در برابر بداخلاقی نیز توصیه کرده است. از این رو، برای کاستن از دامنه ی مشکل و فراهم کردن زمینه ی رضامندی باید صبر و بردباری پیشه کرد.

 

نیاز جنسی همسر خود را ارضاء کنید

 

رضایت زناشویی ابعاد گوناگونی دارد که یکی از آن ها رضایت جنسی است. نیاز جنسی از نیازهای اساسی انسان است که باید در چارچوب خانواده ارضا شود هر چند برآوردن نیاز جنسی هدف اساسی خانواده نیست، اما یکی از کارکردهای مهم آن به حساب می آید. برآورده نشدن هر نیازی به اضطراب و فشار روانی منجر می شود این امر در مورد ارضا نشدن نیاز جنسی نیز صادق است.

 

ارضا نشدن به موقع و به اندازه، موجب احساس ناکامی جنسی می گردد، بداخلاقی و ناسازگاری را به بار می آورد، خودآگاه یا ناخودآگاه مودت و صمیمیت را کاهش می دهد، و ممکن است موجب همسر آزاری و حتی خیانت شود بدین ترتیب نارضایی زناشویی به وجود می آید و پایه های خانواده مترلزل می شود

 

اما اگر امور جنسی به اندازه ی خود مورد توجه قرار گیرد و تعامل جنسی همسران به درستی صورت گیرد، این نیاز خدادادی به بهترین وجه ارضا می شود، اضطراب های درونی فروکش می کند و سکونت و آرامش خانوادگی تحقق می یابد.



:: بازدید از این مطلب : 1195
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal



تا به حال فکر کرده اید چرا بعضی افراد این همه طرفدار دارند ومحبوب همه هستند اما بعضی دیگر ... انگار کسی دوست ندارد حتی نزدیکشان بشود؟ خب، دسته اول مهره مار ندارند – شما که به این جور خرافات اعتقاد ندارید؟! – بلکه خصوصیاتی دارند که باعث محبوبیتشان می شود، یا بهتر بگوییم فاقد خصوصیاتی هستند که آدم ها را از آنها براند.

چه خصوصیاتی باعث می شود دیگران از ما فاصله بگیرند؟ موفقیت به شما می گوید! اگر نمی خواهید مجرد بمانید این خصوصیات را در اسرع وقت از خودتان از بین ببرید. هیچ کس دوست ندارد با چنین آدم هایی ازدواج کند.

آرزوی ازدواج

1- دخترهایی که برای خودشان «مرد» شده اند!

شمار این جور دخترها در دنیای امروز روبه افزایش است، و جالب اینجاست که آنها اصلا از دافعه های خودشان خبر ندارند و به «مردانگی» خودشان کاملا افتخار می کنند. آنها زنان دیگر را ضعیف، ناتوان، ظریف و وابسته می دانند و اصلا حاضر نیستند به عنوان جنس زن به آنها نگاه شود.

لباس های مردانه، کارهای مردانه، بازوهای قوی و برجسته و صدای کلفت و مردانه از چیزهای مورد علاقه آنهاست که با آن فخر می فروشند. اگر شما هم ظرافت های زنانه را باعث سرافکندگی خود می دانید، به مقاله «پسرهایی که مجرد» می مانند نگاهی بیندازید.

زنان مردنما همانقدر برای دیگران دافعه دارند که مردان زن نما حال شما را بد می کنند. زن، زن آفریده شده و مرد، مرد، و هر کدام از این دو جنس در قالب خصوصیات خودشان است که جذابیت دارد، قدرت دارد و می تواند کارهایش را راه بیندازد.البته این جور دختران می توانند به خوبی جای پدر را برای بچه هایشان پر کنند اما متاسفانه مجرد می مانند، چون پدر بچه ها دنبال «همسر» خوبی برای خود می گردد!

 

2- دخترهای خرافاتی

اگر اولین سوالی که در هنگام آشنایی با افراد می پرسید این است که متولد چه ماهی هستند، اگر پای دکه روزنامه فروشی می ایستید و فال این ماهتان را در تمام مجلات می خوانید، اگر در کتابخانه اتاقتان انواع گوناگون کتاب های تعبیر خواب، فال قهوه، طالع بینی هندی، چینی، رومی، فرانسوی و ... است، اگر به خودتان انواع سنگ های ضد چشم زخم، ازدیاد حافظه، مهره مار، سنگ ماه تولد، سنگ سیاره ژوپیتر و از این جور چیزها آویزان کرده اید و اگر پاتوق شما خانه معروف ترین فال قهوه گیر شهر است که برای رسیدن به آرزوها و خواسته های مختلفتان نسخه های عجیب و غریب می پیچد، باید بگوییم که سرگرمی خوبی دارید اما خیالتان را راحت کنم: متاسفانه در طالع شما هیچ ازدواج موفقی دیده نمی شود!

می دانید چیست، متاسفانه مردها سر از اسرار ماوراءالطبیعه در نمی آورند و اصلا نمی توانند شما را درک کنند. آنها واقع بین هستند و اکثرا همه چیز را از دید عقل و تجربه میبینند، به خاطر همین ذاتا از این جور کارها دل خوشی ندارند. البته که مهم نیست آنها چه فکری در مورد شما می کنند، اما  ... خواهش می کنم به خاطر خودتان هم که شده کمی منطقی باشید!

بدانید که همه ما آدم ها علاوه بر والد،بالغ و کودک درون، یک «معلم» درون هم داریم که اینها را به ما گوشزد می کند اما فرقش این است که گاهی می توانیم خاموشش کنیم و کمی از شیطنت هایمان لذت ببریم. معلم بازی به شدت دیگران را از شما فراری می دهد

 

3- دخترهای خانم معلم

من یکی از آنها را می شناسم. او مثل یک وجدان آگاه «اکسترنال» است که به من وصلش کرده باشند: مدام مسائل و باید و نبایدهای بهداشتی، روانشناختی، علمی، اجتماعی، سلامت، تغذیه و خلاصه هر چیز دیگری که راجع به آن مطالعه ای داشته را به من گوشزد می کند.

او مرتب یادآوری می کند که موقع ظرف شستن بهتر است دستکش بپوشم، موقع رد شدن از خیابان خیلی احتیاط کنم، بزرگترها را نباید به اسم کوچک صدا کنم، کلم بروکلی برای سلامتی مان خیلی خوب است، چت کردن کار بدی است، موقع کار با کامپیوتر باید صاف نشست، و هیچ وقت نباید از چراغ قرمز رد شد! و خدا نکند که من بخواهم دست از پا خطا کنم و این دستورات را نادیده بگیرم، مثلا خدای ناکرده بروم سینما و پفک و چیپس با سس تند بخورم!

البته او خیلی دختر خوب و شایسته ای است، اما هیچ وقت نمی توانم از بودن با او لذت ببرم. (بیچاره همسرش!) بد نیست بدانید که همه ما آدم ها علاوه بر والد،بالغ و کودک درون، یک «معلم» درون هم داریم که اینها را به ما گوشزد می کند اما فرقش این است که گاهی می توانیم خاموشش کنیم و کمی از شیطنت هایمان لذت ببریم. معلم بازی به شدت دیگران را از شما فراری می دهد.

عشق و پول

4- دخترهای پول پرست

نیازی به توضیح نیست که اینها چه جور دخترهایی هستند. این دخترها نشانه هایی دارند که طرف مقابلشان خیلی زود آنها را می شناسد: آنها مدام در مورد مسائل مالی حرف می زنند، اولین سوالاتی که می پرسند در موردمیزان درآمد، مدل ماشین، محل زندگی، وضعی اقتصادی خانواده و این قبیل است و اگر در چشم انداز آینده یک رابطه احتمال بحران مالی یا احیانا اجبار به قناعت را ببینند بلافاصله محو می شوند!

قضیه خیلی ساده است، دختری که دنبال جیب طرف مقابلش است در روزهای سخت به درد نمی خورد. رابطه عاطفی با چنین دخترانی بی نهایت شکننده و نامطمئن است وهمسرشان تحت استرس زیادی قرار دارد. اگر چنین دختری هستید متاسفانه طرفداری ندارید؛ پسرها هم می خواهند با کسی ازدواج کنند که آنها را به خاطر خودشان بخواهد، نه جیبشان (آنها هم دل دارند!)، همانطور که شما دوست دارید طرف مقابلتان شما را به خاطر خودتان بخواهد نه ظاهرتان.

 

5- دخترهای انحصارطلب

دخترهای انحصارطلب خیلی خوبند، فقط یک ایراد بزرگ دارند: آنها روزگار همسرشان را سیاه می کنند! آنها می خواهند تمام زندگی طرف مقابلشان شوند و این اصلا منطقی نیست. همه خانم ها دوست دارند در مرکز توجه مرد زندگی شان باشند اما این توجه حد و مرزی دارد که دخترهای انحصارطلب از آن بی خبرند.

 آنها تنها زمانی شادند که احساس کنند تمام توجه مرد زندگی شان به آنهاست، و اگر او کوچکترین توجهی به دیگران یا به مسائل و جنبه های دیگر زندگی اش بکند اوقاتشان تلخ می شود. حتی ممکن است تبدیل به افرادی کنترلگر شوند و مدام همسرشان را چک کنند و مثل سایه دنبالش باشند.

البته در ابتدای آشنایی خودبخود طرف مقابل ما تمام زندگی مان می شود اما اگر این روند بخواهد ادامه پیدا کند ما را از کار و زندگی می اندازد. هر فردی در کنار ازدواجش، که البته جنبه بسیار مهمی از زندگی اش است، لازم است به خانواده اش، کارش، تفریحات و دوستانش و علایق دیگرش هم به اندازه خودشان توجه کند؛ همچنین به فردیت خودشبه عنوان یک انسان مستقل. این دخترها جلوی رشد و پیشرفت همسرشان را می گیرند، وهیچ مردی هم این را نمی خواهد.

 

این جور دخترها همه این کارها را به خاطر خشنود کردن طرف مقابل انجام می دهند، اما برعکس آنچه خودشان فکر می کنند به جای راضی کردن طرف مقابل او را از خود می رانند. آنها در نهایت به افرادی بی هویت و به شدت وابسته تبدیل می شوند که همه بار زندگی شان روی دوش همسرشان خواهد بود
6- دخترهای خودباخته

دخترهای خودباخته را حتما می شناسید: آنها به خاطر رابطه شان از همه چیزشان می گذرند و حاضرند تمام زندگی شان را برای طرف مقابلشان فدا کنند. آنها از خود گذشته هایی هستند که همیشه در دسترسند، هرگز ناراحت و دلخور نمی شوند، همیشه دنبال راضی کردن طرف مقابلند، هیچ اولویتی برای خودشان قائل نیستند، از نیازهای خودشان می گذرند تا به نیازهای مرد زندگی شان برسند، به فکر رشد و پیشرفت شخصی نیستند و بالاخره همه زندگی شان در رابطه شان خلاصه می شود.

این جور دخترها همه این کارها را به خاطر خشنود کردن طرف مقابل انجام می دهند، اما برعکس آنچه خودشان فکر می کنند به جای راضی کردن طرف مقابل او را از خود می رانند. آنها در نهایت به افرادی بی هویت و به شدت وابسته تبدیل می شوند که همه بار زندگی شان روی دوش همسرشان خواهد بود.

گاهی اینطور به نظر می رسد که دخترهای سر به زیر حرف گوش کن بیشتر مورد توجه هستند، اما آنها بعد از مدتی بی نهایت کسل کننده می شوند. در واقع دخترهایی که در حد خودشان استقلال و هویت دارند و به دنبال رشد شخصی خودشان هم هستند برای همه جذابترند.

 

7- دخترهای غرغرو

این آخرین مورد است اما بیشتر از تمام مواردی که تا اینجا خواندید آدم ها را از شما فراری می دهد. واقعا چه کسی دلش می خواهد یک نفر مثل رادیوهای قدیمی مدام زیر گوش وزوز کند، آن هم از نوع غرغر؟!

از نزدیکترین مردی که دم دستتان است سوال کنید چه چیز بیشتر از همه روی مخش می رود و او به شما خواهد گفت که یک آدم غرغرو. غرغروها انرژی آدم را تحلیل می برند و واقعا روی اعصاب راه می روند و متاسفانه خودشان هم متوجه نمی شوند که چقدر این کارشان بیهوده است.

وقتی مدام غرغر می کنید دیگر کسی به حرف های شما گوش نمی دهد و محتوای حرف هایتان را نمی فهمد؛ اگر هم تا به حال با غرغر توانسته اید به هدفتان دست پیدا کنید و کسی را مجبور به کاری بکنید فقط برای این بوده که از دستتان خلاص شوند و شما را از سر وا کنند، نه هیچ چیز دیگری.

البته که شما حق دارید خواسته هایتان را از دیگران بخواهید یا شکایت هایتان را مطرح کنید اما چطور است یک شیوه موثرتر و جذاب تر برای این منظور پیدا کنید؟ شاید هم خواسته هایتان نیاز به بازبینی داشته باشد. مطمئنم اصلا دوست ندارید کسی توی دلش به شما بد و بیراه بگوید



:: بازدید از این مطلب : 809
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal



زمانی که کار یا قرارهای مهمی دارید باید بیشتر حواستان را جمع کنید و بدانید چه چیزهایی را نباید بخورید. در این مطلب 4 نمونه از آن‌هایی که نباید بخورید را عنوان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

یک جلسه‌ی کاری مهم دارید، می‌خواهید با دوستان قدیمی دور هم جمع شوید، با نامزدتان قرار گذاشته‌اید و غیره. همه‌ی این‌ها کمی دلهره برانگیز است دیگر لازم نیست نگرانی یا دلهره‌ی دیگری به آن اضافه شود. زمانی که چنین کار یا قرارهای مهمی دارید باید بیشتر حواستان را جمع کنید و بدانید چه چیزهایی را نباید بخورید. در این مطلب 4 نمونه از آن‌هایی که نباید بخورید را عنوان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

سیر و پیاز

سیر و پیاز خام

تا حالا شده با کسی که دهانش بوی سیر یا پیاز می‌دهد هم کلام شوید؟ خدا می‌داند آدم تا آخر مکالمه چه می‌کشد! اگر شما هم یک دل سیر پیاز خام و یا سیر میل کنید و با دوستان یا همکارانتان به گفتگو بنشینید مطمئن باشید شکنجه‌شان داده‌اید. تأثیر این دو ماده‌ی غذایی طولانی است و حتی تا روز بعد هم می‌ماند و اطرافیانتان به خوبی بوی آن را درک می‌کنند. از طرف دیگر خودتان نیز معذب می‌شوید و استرس می‌گیرید مبادا بوی دهانتان بقیه را اذیت کند.

البته که سیر و پیاز حاوی مواد مغذی بسیار مفیدی هستند که برای مقابله با بیماری‌ها و حفظ سلامت بدن بسیار مفیدند. اما با این حال زمانی که بیرون از خانه قرار مهمی دارید از خوردن آن‌ها صرف‌نظر کنید.

اگر مشکل گاز معده‌تان ربطی به مصرف حبوبات نداشته باشد و مدت طولانی است

 که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید به پزشک مراجعه کنید. چون ممکن است این مشکل ناشی از علائم عدم تحمل مواد غذایی یا علائم روده‌ی تحریک پذیر باشد

سیر و پیاز به دلیل سرشار بودن از ترکیبات گوگردی بودار باعث بد بو شدن دهان می‌شود. بعضی‌ها تصور می‌کنند بوی بد این مواد غذایی ناشی از خرده‌هایی است که در بین دندان‌ها گیر می‌کند و با یک مسواک ساده می‌توان از شر آن خلاص شد. اما قضیه به این راحتی‌ها هم نیست. روغن‌های بوداری که جذب خون می‌شود در سرتاسر بدن جریان می‌یابد و ریه ها نیز از این امر مستثنی نیست. تا زمانی که این مواد غذایی از بدن دفع نشده باشد نفس شما بو خواهد داد. علاوه بر این‌ها، قهوه، فراورده های گوشتی و دودی، ماهی ساردین و ماهی کولی نیز باعث بوی بد دهان می‌شود.

 

چه باید کرد؟

با وجود این که سیر و پیاز برای سلامتی بسیار مفید است اما زمانی که کار مهمی دارید از خیر این مواد غذایی بگذرید. اگر نمی‌توانید حداقل کمتر بخورید و آب فراوانی بنوشید. نوشیدن شیر نیز تأثیر ترکیبات بودار سیر را کاهش می‌دهد. می‌توانید با جویدن آدامس یا جعفری، آب نبات نعنایی یا نوشیدن چای نعنایی تا حدودی مشکل را حل کنید.

بتاکاروتنمی

هویج

در حالت عادی هر چقدر که می‌توانید هویج میل کنید اما اگر قرار مهمی دارید حواستان به رنگ نارنجی که مصرف زیاد هویج روی پوستتان به جای می‌گذارد باشد.

«کاروتنمی» نام یک نوع بیماری بدون آسیب است و مشخصه‌اش این است که با مصرف زیاد بتاکاروتن پوست نارنجی می‌شود. این مسئله بیشتر در بین گیاه‌خواران و کودکان دیده می‌شود. در واقع بعضی‌ها زمانی که هویج زیادی می‌خورند رنگ پوستشان نارنجی می‌شود. توجه داشته باشید مصرف زیاد قند، مصرف الکل و دهیدراته شدن یعنی از بین رفتن آب بدن باعث آسیب به پوست می‌شود. مصرف زیاد مواد غذایی صنعتی و چرب نیز باعث تشدید آکنه ها می‌شود.

در واقع پوست شما آینه‌ی رژیم غذایی و سبک زندگی‌تان است. پس زمانی که قرار مهمی دارید حواستان به آنچه که می‌خورید باشد. همیشه سعی کنید به اندازه‌ی کافی آب بنوشید، خوب بخوابید و مواد غذایی متنوعی میل کنید. اسیدهای چرب امگا 3، زینک یا همان روی، ویتامین B  و ویتامین C برای پوست بسیار مفید هستند.

مارچوبه

مارچوبه

محققان معتقدند مصرف مارچوبه ادرار برخی را بد بو می‌کند. البته این مسئله در مورد همه صدق نمی‌کند. این تأثیر نیز به دلیل وجود ترکیبات گوگردی در مارچوبه است. زمانی که این ترکیبات از بدن دفع می‌شود باعث ایجاد بوی تندی می‌شود.

توجه داشته باشید چغندر نیز باعث می‌شود ادرار برخی از مردم قرمز شود. به نظر می‌رسد افرادی که دچار آلرژی غذایی یا کم خونی هستند حساسیت بیشتری هم به این مواد غذایی دارند.

البته مارچوبه بسیار مفید است. این ماده‌ی غذایی منبع فوق‌العاده‌ی فیبرهای غذایی بوده و همچنین سرشار از ویتامین B (اسیدفولیک) می‌باشد.

 

چه باید کرد؟

تا جایی که می‌توانید مصرف مارچوبه را کاهش دهید و آب زیادی بنوشید. توجه داشته باشید امکان دارد ادرار بد بو در نتیجه‌ی عفونت‌های مجاری ادرار باشد. اگر این مشکل طولانی شد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

حبوبات

نخود و لوبیا

شاید گفتنش خیلی مۆدبانه نباشد اما حتماً خودتان هم می‌دانید که نخود و لوبیا باعث تولید گاز معده می‌شود. هر چه میزان مصرف این مواد غذایی بیشتر باشد گاز معده نیز بیشتر می‌شود.

نخود، لوبیا و کلاً حبوبات سرشار از فیبرهای محلول در آب هستند. زمانی که این فیبرها به روده می‌رسند و در نهایت هضم می‌شوند باعث تولید گاز می‌شوند.

توجه داشته باشید مصرف زیاد کلم، بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل، گندم، مخمر، تخم مرغ و زیاده‌روی در مصرف لبنیات نیز همین خاصیت را دارند.

البته حتماً می‌دانید که مواد غذایی سرشار از فیبرها برای مقابله با بسیاری از بیماری‌ها مفید هستند و دستگاه گوارش را در سلامت نگه می‌دارند. محققان ثابت کرده‌اند که مصرف فیبرها برای مقابله با دیابت، کنترل میزان کلسترول خون و وزن بدن مفید است.

 

چه باید کرد؟

مصرف نعناع فلفلی، بابونه، بادرنجبویه، زنجبیل و شیرین بیان برای کاهش نفخ و گاز معده کمک می‌کند. این گیاهان را دم و میل کنید. توجه داشته باشید اگر مشکل گاز معده‌تان ربطی به مصرف حبوبات نداشته باشد و مدت طولانی است که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنید به پزشک مراجعه کنید. چون ممکن است این مشکل ناشی از علائم عدم تحمل مواد غذایی یا علائم روده‌ی تحریک پذیر باشد



:: بازدید از این مطلب : 749
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

لاغری
 
حس "پر" بودن را با "سیر شدن" اشتباه نگیرید. همه ما یک دوست باریک اندام داریم. همان دوستی که هرگز دچار وسوسه سبد نان نمی شود و وقتی می گوید "من یک تکه کوچک برمی دارم"، واقعا همین کار را می کند. واقعا او چطور می تواند؟

تحقیقات نشان می دهد که افراد باریک اندام اصولا مانند باقی افراد به غذا فکر نمی کنند. دکتر دیوی کاتز (David Katz) استادیار بهداشت عمومی در دانشگاه ییل (Yale) می گوید: "افراد لاغر با غذا رابطه راحت و بدون مشکلی دارند." "از طرف دیگر، افرادی که اضافه وزن دارند مدام به غذا فکر می کنند. آنها تمام اوقات به مقدار و تعداد دفعات غذا خوردن خود توجه می کنند و در نتیجه، زمان صرف غذا از مشغولیات دائمی ذهن و مغز آنهاست." در اینجا، متخصصین کاهش وزن به بررسی ذهن اسرار آمیز افراد "ذاتا" لاغر اندام پرداخته و به شما می گویند که آنها چگونه رفتار کرده و شما چگونه می توانید مانند آنان باشید.

1. آنها سیرشدن را به پر شدن معده ترجیح می دهند
 
به گفته جیل فلمینگ (Jill Fleming) نویسنده کتاب "لاغرها بشقابشان را پاک نمی کنند"، اگر برای پر شدن معده مقیاس از 1 تا 10 را در نظر بگیریم، لاغرها در حدود درجه 6 و 7 دست از خوردن می کشند. اما باقی افراد (از جمله من و شما) تا درجه 8 و 10 هم پیش می روند. 

شاید دلیل این کار اشتباه گرفتن حس "پر" بودن با سیر شدن است و ما تصور می کنیم اگر زود دست از خوردن بکشیم، خود را از غذاها محروم ساخته ایم. یا شاید عادت داریم بدون توجه به اینکه نیاز بدنمان چقدر است، هرچه در مقابلمان باشد تمام کنیم.

از لاغرها تقلید کنیم: هنگام صرف وعده بعدی غذایتان، در میانه غذا خوردن قاشق و چنگال را کنار بگذارید و با استفاده از مقیاس 1 تا 10 پری معده، درجه پری خود را بسنجید. یک بار دیگر هنگامی که حدود 5 لقمه از غذایتان باقی مانده این کار ا انجام دهید. هدف از این کار افزایش آگاهی شما از میزان سیری در طی صرف غذاست و از طرف دیگر، این مکث ها، موجب می شود که احساس سیری فرصتی برای خودنمایی یافته و شما زودتر از قبل سیری را حس کنید.

2. آنها دریافته اند که گرسنگی یک مورد اورژانس نیست
 
بسیاری از ما که مدام با کیلوهای اضافه درگیریم، گرسنگی را به عنوان شرایطی در نظر می گیریم که باید به سرعت برطرف شود. به گفته دکتر جودیت بک (Judith Beck) "اگر از گرسنگی وحشت داشته باشید، مدام برای پرهیز از آن به خوردن می پردازیم." افراد لاغر گرسنگی را تحمل می کنند زیرا می دانند که حمله های گرسنگی همواره می آیند و می روند، پس از اقدام فوری خودداری می کنند.

برای تقلید از آنها یک روز پر مشغله را برای به تاخیر انداختن یکی دو ساعته ناهار انتخاب کنید یا غذای میان وعده بعدازظهر را حذف کنید. خواهید دید که هنوز هم می توانید به خوبی از عهده کارهایتان برآیید. پس در دفعات بعدی که ناله گرسنگی معده را شنیدید، در راه افتادن به سوی یخچال خودداری خواهید کرد.

3. آنها از غذا برای تسکین غصه های خود استفاده نمی کنند
 
مساله این نیست که زنان باریک اندام نسبت به خوردن احساسی ایمن هستند، اما آنها می توانند این حالت را تشخیص داده و از خوردن دست بکشند.

چه کنیم که مانند آنها باشیم؟ افزودن لغت "ایست" به مجموعه لغات روزمره بسیار مفید است. این کلمه با فرمان هایی چون "از خوردن باقی بیسکوییت ها دست بکش" متفاوت است، ما باید بیاموزیم که در زمان هایی چون گرسنگی، خشم، تنهایی یا خستگی که چهار دلیل اصلی خوردن احساسی هستند، به خود آمده و فرمان "ایست" را صادر کنیم.

اگر واقعا گرسنه هستید، یک میان وعده متعادل مانند یک مشت آجیل خام انتخاب کنید که بتواند شما را تا وعده بعدی غذا نگهدارد. اما اگر خشمگین، تنها یا خسته هستید، برای تسکین احساسات خود به دنبال یک راه حل جایگزین و بدون کالری باشید. خشم خود را با پیاده روی یا تنها با بالا و پایین پریدن کنترل کنید زیرا بالا رفتن ضربان قلب می تواند از میزان عصبانیت شما بکاهد. تنها هستید؟ به یک دوست تلفن کنید، به اقوام و دوستان یک ای-میل بفرستید یا برای قدم زدن به پارک یا فروشگاه بروید.حتی اگر با یک چهره آشنا برخورد نکنید هم، بودن در کنار دیگران شما را بیشتر به اجتماع مرتبط می کند. اگر هم خسته هستید، به خاطر خدا کمی بخوابید!

4. آنها میوه بیشتری می خورند
 
بر اساس تحقیقی از جامعه متخصصین تغذیه آمریکا، افراد لاغر در طول روز به طور متوسط یک وعده میوه بیشتر از اشخاص چاق مصرف کرده و بیشتر از آنکه به مصرف مواد چرب تمایل داشته باشند، به مواد فیبری علاقمندند.

تقلید از باریک اندام ها: میوه را به غذاهای خود وارد کنید. ببینید در رژیم روزانه شما چه امکاناتی برای افزودن میوه وجود دارد. هدف شما باید افزودن دو یا سه وعده میوه به غذای روزانه باشد. می توانید میوه را در ماست ریخته، برش های میوه را به ساندویچ خود افزوده یا برای دسر از سیب پخته استفاده کنید. همواره یک ظرف میوه روی میز داشته باشید تا هنگام گرسنگی اولین ماده دم دستتان میوه باشد.

5. آنها بنده عادتند
 
هر متخصص تغذیه به شما خواهد گفت که داشتن رژیم غذایی متنوع بسیار مفید است اما تنوع بیش از حد می تواند نتیجه معکوس ببار آورد. تحقیقات نشان داده اند که مزه ها و بافت های بیش از حد متنوع افراد را به پرخوری تشویق می کنند. به گفته دکتر بک " افراد باریک اندام دارای چیزی هستند که من آن را "عادت غذایی" می نامم. اکثر غذاهای این افراد از مواد اولیه ای که با دقت انتخاب شده اند تشکیل می شوند. این غذاها از موارد تنوع بخش و غافلگیر کننده اندکی برخوردارند و در کل، رژیم غذایی آنها قابل پیش بینی است."

برای در پیش گرفتن این روش باید در مورد وعده های اصلی غذایتان تا حد امکان برنامه ریزی شده و ثابت باشد برای مثال صبحانه شامل برشتوک و شیر، سالاد برای ناهار و الی آخر. افزودن مرغ آب پز یا کبابی به سالاد در یک روز و ماهی تن در روز دیگر اشکالی ندارد، مهم این است که دنبال کردن یک برنامه غذایی تقریبا از پیش تعیین شده، امکان افراط را از شما سلب می کند.

6. آنها دارای ژن اراده و خویشتن داری هستند
 
محققین در دانشگاه تافتز (Tufts) متوجه شده اند که بزرگ ترین عمل تعیین کننده افزایش وزن زنان در سنین 50 و 60 میزان رفتارهای بی قیدانه یا به عبارت دیگر نامحدود آنهاست. زنانی که رفتارهای بی قید کم تری دارند و در مقابل از حس خودداری متعادلی برخوردارند، از کم ترین میزان اضافه وزن برخوردارند. بی قیدی بیشتر و در نتیجه خودداری کمتر، به افزایش وزن تا 15 کیلو در سنین بالاتر منجر می شود.

برای تقلید از این خصیصه، برای زمان هایی که میزان خودداریتان در کم ترین میزان آن است-مانند مهمانی ها و حضور در گروه بزرگی از دوستان، آماده شوید. اگر در مهمانی هستید، با خود قرار بگذارید که از هر چهار پیش غذایی که به شما تعارف می شود، یکی را بردارید. اگر برای شام بیرون رفته اید، برای غذای اصلی، یک پیش غذا سفارش دهید و دسر خود را با یکی از دوستان شریک شوید. اگر عصبی هستید (یک موقعیت دیگر از خودداری اندک) حتما مقداری خوراکی سالم مانند میوه یا سبزیجات خرد شده ای چون هویج و کرفس در اختیار داشته باشید.

7. آنها اهل حرکت هستند
 
لاغر اندام ها، به طور متوسط هر روز دو و نیم ساعت بیش از افراد دیگر سرپا هستند که برای سوزاندن 15 کیلو در سال کافی است. اگر قصد دارید بر میزان تحرک خود بیافزایید، قبل از هرچیز باید صادقانه مقدار حرکت خود را ارزیابی کنید. بسیاری از افراد در برآورد مقدار تحرک خود غلو می کنند. اکثر مردم 16 تا 20 ساعت از روز خود را در حالت نشسته می گذرانند.

اگر یک گام شمار در اختیار داشته دارید، در یک روز عادی آنرا به کار ببرید و ببینید تا چه حد به تعداد توصیه شده- 10 هزار قدم - نزدیک شده اید. روز شما باید شامل 30 دقیقه تمرین ورزشی با برنامه و مجموعه ای از عادات مفید مانند استفاده از پله به جای آسانسور یا تمیز کردن منزل با سرعت و انرژی بیشتر باشد. 

8. آنها خوب می خوابند
 
افراد باریک در مقایسه با افراد دارای اضافه وزن، هفته ای 2 ساعت بیشتر می خوابند. بنا به نظر محققین، کمبود استراحت با چشمان بسته، با کاهش هورمون های کنترل کننده اشتها مانند لپتین و افزایش هورمون های بالا برنده اشتها مانند گرلین ارتباط مستقیم دارد.

از این روش تقلید کنیم: 2 ساعت خواب بیشتر در هفته به معنای 17 دقیقه خواب بیشتر در روز است که حتی برای افرادی که برنامه کاری بسیار فشرده ای دارند هم قابل اجراست. از این مقدار افزایش به زمان خواب شروع کنید تا بتوانید برنامه خود را طوری تنظیم نمایید که هر شب 8 ساعت بخوابید.
 
 توصیه مهم: صبحانه بخورید! 78% از رژیم گیرندگان موفق هر روز خود را با صبحانه آغاز می کنند.



:: بازدید از این مطلب : 692
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

افسردگی
 
در تحقیق دیگری مشخص شد که مبتلایان به بیماری های روانی، 50 درصد بیشتر از سایرین به دلیل صدمات مختلف به بخش اورژانس بیمارستان ها مراجعه می کنند و بیشتر در بیمارستان بستری می شوند. همچنین خطر مرگ و میر این بیماران در اثر صدمات، 4.5 برابر بیشتر از افراد دیگر است.

این مطالعه همچنین نشان داد که خطر مرگ زودرس در مبتلایان به بیماری های روانی، 2 تا 3 برابر بیشتر از سایر افراد است. 
درصد کمی از این خطر به دلیل احتمال خودکشی و قتل در میان این افراد است، اما بخش عمده این اختلاف ناشی از ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی- عروقی است.

در این تحقیق که در مریلند انجام شد، 3317 داوطلب مبتلا به اسکیزوفرنی، اختلال دو قطبی و افسردگی با میانگین سنی 42 تا 43 سال و در فاصله سال های 1994 تا 2004 مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج حاکی از این بود که در این بیماران خطر سرطان ریه 4.5 برابر، سرطان روده بزرگ 3.5 برابر و سرطان سینه 3 برابر بیشتر از افراد عادی است.

محققان معتقدند که استعمال دخانیات یکی از دلایل افزایش احتمال سرطان ریه است، زیرا اغلب این بیماران سیگار می کشند. در مورد سرطان سینه، این افزایش خطر به این دلیل است که زنان مبتلا به اختلالات روانی کمتر بچه دار می شوند. همچنین برخی داروهای عصبی موجب افزایش هورمون پرولاکتین می شوند که یکی از عوامل ایجاد سرطان سینه است.

سرطان روده بزرگ معمولا به شیوه زندگی این بیماران از جمله عدم فعالیت فیزیکی، مصرف سیگار و مصرف ناکافی میوه ها و سبزیجات مربوط می شود. 

در بخش دیگر این مطالعه گروهی از افراد در فاصله سال های 1994 تا 2001 مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که در این بازه زمانی 7 ساله، 43 درصد از افراد مبتلا به اختلالات روانی به دلیل صدمات مختلف به بیمارستان به ویژه بخش اورژانس مراجعه داشته اند. 

شایع ترین صدمه در میان این بیماران شامل آسیب های سطحی، زخم های باز، پیچ خوردگی، سوختگی و مسمومیت به دلایل عمدی و غیر عمدی بود. این صدمات اغلب به دلیل خشم و پرخاشگری، سوء مصرف مواد (مواد مخدر و الکل) و وضعیت اقتصادی اجتماعی نامطلوب از جمله مسکن و بهداشت نامناسب در میان این افراد است.  

متخصصان توصیه می کنند که باید به شیوه زندگی مبتلایان به افسردگی، اسکیزوفرنی و اختلال دو قطبی توجه بیشتری نمود.



:: بازدید از این مطلب : 707
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

نکات مهمی که درمورد رنگ کردن مو نمی دانستید
 
رنگ كردن موهای طبیعی با رنگ طبیعی
در مورد موهایی كه تا به حال رنگ نشده اند از پشت گردن و یا از فرق سر از جایی كه مو می روید.

رنگ كردن پایین مو ها كه كمرنگ شده اند
برای رنگ كردن از همان رنگ معمولی استفاده كنید فقط برای نوك موها كه دارای خلل و فرج می باشند تا رنگ را در خود نگه دارد از یك درجه تیره تر با مقداری رنگ طلایی یا زرد كه رنگ روشن به مو می دهد.

انتهای موها رنگ نخواهد گرفت
معمولا به خاطر اینكه دارای منفذ و خلل های بسیاری هستند و باید قبل از گذاشتن رنگ این منافذ از رنگ پر شوند .
رنگ مورد نظرتان را و یا رنگ یك درجه تیره تر را انتخاب و بدون اكسیدان آن را بر روی نوك موهایتان بگذارید. سپس موها راخشك كنید. بعد رنگ ها را طبق معمول بر روی مو ها بگذارید تا رنگ تثبیت شود.

در تابستان رنگ موها ثابت نیستند
به علت تاثیرات مخرب خورشید ، گرما و یا آب . شما می توانید برای درست كردن خلل و فرج مو و نرم كردن موی خود از نرم كننده های مو استفاده كنید. 

وقتی موی بلوند در اثر مواد شیمیایی موجود در استخر شنا سبز می شود
با استفاده از رنگهای گرم ( قرمز یا طلایی ) این مشكل بر طرف می شود. همچنین شما می توانید از شامپوهای براق كننده و شفاف كننده هم استفاده نمایید.

یك زمینه سبز مو
وقتی كه یك رنگ با پایه های آبی ،به موی زرد و یا طلایی زده شود در نتیجه رنگ سبز می شود. با جانشین كردن یك رنگ با پایه بنفش رنگ طبیعی تری خواهد داد.

استفاده از یك رنگ روشن كننده قبل از رنگ قرمز
هرگز رنگی بالاتر و تیره تر از نارنجی بدست نخواهد آمد.

وقتی كه بلوند قرمز روشن، كمرنگ شده و تبدیل به نارنجی می شود
مقدار كمی رنگ طلایی، قرمز برای هایلایت كردن اضافه كنید.

خطوط صورتی در موهای سفیدی كه با رنگ قرمز رنگ شده
به مقداری رنگ قهوه ای طبیعی به همان درجه و تون و یا تیره تر نیاز داریم. از پشت سر شروع به رنگ زدن می كنیم وبعد آن رنگی كه رنگ قهوه ای به آن اضافه شده به قسمت های خط مویی كه صورتی شده اند می زنیم.

وقتی كه موی فعلی تان از رنگی كه انتخاب كرده اید تیره تر است
به یك دكلره كننده نیاز داریم تا رنگ قبلی را به سطح و درجه برابر با رنگ انتخابی برساند و رنگ دلخواه بدست بیاید.

دكلره كننده ها
طراحی شده اند تا رنگ مصنوعی و شیمیایی را از موهای شما پاك كنند. این دكلره كننده ها برای روشن كردن موهایی با رنگ طبیعی موثر نخواهند بود.

شستشوی یك رنگ و پاك كردن یك رنگ
این دو اصطلاح یكی نیستند. شستشوی رنگ در پایان عمل رنگ زدن انجام می شود تا رنگ هایی را كه جذب مو نشده اند از روی پوست سر ما پاك كند. اما پاك كردن رنگ بردن رنگ مو می باشد و معمولا وقتی كه می خواهیم رنگ روشن تری بگذاریم این عمل را روی مو انجام می دهیم.

اگر مو بعد از استفاده از یك پاك كننده مو قرمز شد
برای خنثی كردن تون گرم ناخواسته ای كه در مو ایجاد شده می توانیم یك رنگ با تون یا زمینه خاكستری یا بنفش به آن اضافه كنیم.

وقتی كه رنگ غالب مو سفید است ( بیشتر مو سفید شده )
از جایی كه سفید ترین موها را دارد شروع كنید . رنگی با یك درجه تیره از رنگ مورد نظر تان استفاده كنید. به خاطر نبود رنگ در تارهای مو رنگی كه می گذارید روشن تر به نظر می رسد.

موی رنگ شده  ( موی زرد كمرنگ )
رنگدانه های طلایی یا قرمز یا كم دارد یا اصلا ندارد. بیاد داشته باشید هایلایت ها از رنگ هایی با تون های گرم ایجاد می شوند.

مویی كه سریعا در حال سفید شدن است
استفاده از رنگ های روشن تر رنگ مطلوب تری خواهد داد چرا كه موهای سفیدی كه دوباره رشد كرده و با موهای رنگ كرده مخلوط می شوند كمتر مشخص می شوند.

نرم كردن موی سفید
اگر موهای سفید شما خیلی زبر و مقاوم در برابر رنگ باشد شاید لازم باشد كه قبل از رنگ كردن آنها را نرم كرد. به راهنمایی های سازندگان رنگها توجه كرده و همیشه قبل از گذاشتن رنگ موهایتان را خشك نمایید. رنگی كه بر روی موی خیس یا مرطوب گذاشته شده باشد رقیق شده و نتیجه رنگ رضایت بخش نخواهد بود .

موهای سفید مقاوم حاشیه سر
اول این منطقه و این موها باید رنگ شوند و پس از اتمام رنگ كردن دوباره باید رنگ شوند. احتمالا یك تون تیره تر باید به این ناحیه و موهایش زده شود.

پوشاندن رگه های سفید طبیعی در موها
از یك تون تیره تر از رنگ طبیعی استفاده نمایید و مدت زمان رنگ كردن را هم افزایش دهید.

یك زمینه سبز بر موی سفید یا زرد كمرنگ
اضافه كردن مقدار كمی رنگ قرمز یا طلایی رنگ سبز را از بین خواهد برد.

نارنجی آتشین در موهایی كه از قبل روشن شده اند
هنگامی كه رنگ موی شما به اندازه كافی تیره نباشد این رنگ در موهایتان ایجاد می شود. رنگ شما باید از درجه رنگ موی شما تیره تر و یا هم رنگ موی شما باشد.



:: بازدید از این مطلب : 623
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

کودکان بی اعتماد به نفس آسیب پذیرترند
 
به گفته یک روانشناس بالینی، کودکانی که عزت نفس پایینی دارند نسبت به افسردگی آسیب‌پذیرتر بوده و بیشتر به آن دچار می‌شوند.

با توجه به اینکه عزت نفس از دوران کودکی شکل گرفته و تا بزرگسالی ادامه پیدا می‌کند، کودکان در سنین زیر شش سالگی عزت نفس خود را بر اساس خودپنداره‌ها از اینکه یادگیری‌شان چه قدر است و تا چه اندازه شعر حفظ کرده یا مهارت نقاشی را کسب می‌کنند، به عزت نفس دست می‌یابند.

برقراری دوستی نیز یکی از عوامل مهم عزت نفس در کودکان است و کودکانی که روابط دوستی‌شان گسترده است بیش از دیگران عزت نفس دارند. همچنین این کودکان به راحتی با والدین خود کنار آمده و کمتر به دیگران پرخاش می‌کنند. علاوه بر آن به راحتی می‌توانند با دیگران رفتار محبت‌آمیز داشته و احساسات خود را نشان دهند.

همچنین اگر کودکی پرخاشگر باشد به این معناست که یکی از منابع عزت نفسش را از دست داده و در مرحله خطر است. منبع اصلی عزت نفس در سنین 6 تا 8 سال ظاهر جسمانی و شایستگی‌های تحصیلی و ورزشی است که ظاهر جسمانی در دخترها و شایستگی ورزشی در پسرها از اولویت خاصی برخوردار است. 

همچنین کودکانی که نقص عضو دارند در محدوده خطرناک قرار گرفته و به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارند.کودک بر اساس مقایسه خود با دیگران خود را ارزیابی کرده و نمره می‌دهد. اگر کودکی با وجود داشتن برتری‌هایی به خودش نمره پایینی بدهد در مرحله مشکل‌ساز قرار دارد.



:: بازدید از این مطلب : 626
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

ماست
 
بر اساس مطالعات انجمن قلب امریکا، کسانی که به مدت طولانی ماست مصرف کرده اند، فشار سیستولیک پایین تری دارند و خطر افزایش فشارخون در آنها پایین تر است.

فشارخون سیستولیک مقیاس سنجش فشار خون وارده به دیواره شریان ها در زمان انقباض قلب است. در هنگام خواندن فشارخون، فشار سیستولیک عدد اول (عدد بزرگ تر) و فشار دیاستولیک عدد دوم (عدد کوچک تر) است.

عدم درمان فشارخون بالا موجب آسیب به شریان ها می شود. شکاف و صدمه در دیواره شریان ها مانند یک شبکه موجب گیر انداختن اجزای موجود در جریان خون از جمله کلسترول و پلاک می شود و در نهایت منجر به انسداد شریان ها می گردد.

این تحقیق به مدت 15 سال و بر روی بیش از 2000 داوطلب انجام شد، که در ابتدای مطالعه به فشارخون بالا مبتلا نبودند. در طول دوره تحقیق میزان مصرف ماست در داوطلبان به طور منظم مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج نشان داد که در 31 درصد از داوطلبان فشارخون افزایش نیافت و در بقیه داوطلبان فشار سیستولیک در مقایسه با افرادی که ماست نمی خوردند، کمتر افزایش داشت. محققان این طور نتیجه گرفتند که مصرف ماست کم چرب موجب کاهش فشارخون می شود، در حقیقت پیروی از یک رژیم غذایی سالم به همراه فعالیت فیزیکی منظم، از ابتلا به بیماری های مزمن از جمله فشارخون بالا پیشگیری می کند.
 
بررسی منظم فشارخون برای اغلب افراد به ویژه سالمندان ضروریست، زیرا در بیشتر مواقع این اختلال علایمی به همراه ندارد.
 
ماست فواید بسیار زیادی برای بدن دارد از جمله این که مصرف مداوم آن موجب کنترل وزن و کاهش شاخص توده بدن (BMI) می شود. ماست یکی از بهترین منابع کلسیم است و از پوکی استخوان پیشگیری می کند. پروتئین موجود در ماست موجب احساس سیری به مدت طولانی می شود و همچنین محتوای آب این ماده غذایی در تامین مایعات بدن نقش دارد.



:: بازدید از این مطلب : 680
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

میگرن
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دانشمندان آمریکایی، درمان‌های خانگی زیر را به زنان مبتلا به سردرد میگرنی توصیه می‌کنند:
 
- دفترچه خاطرات روزانه‌ای را برای یادداشت کردن عواملی که موجب شروع سردرد می‌شوند تهیه و سپس سعی کنید که مانع از به وجود آمدن این عوامل شوید. از جمله مواد غذایی که می‌توانند عامل شروع سردردهای میگرنی شوند، می‌توان شکلات، پنیر و قهوه را نام برد.
 
- هنگام سردرد روی سر خود یک حوله خنک قرار دهید.
 
- دوش آب سرد بگیرید.
 
- ورزش‌های سبک انجام دهید.
 
- انجام یوگا نیز می‌تواند در این مورد موثر باشد.



:: بازدید از این مطلب : 588
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

۵ دردی که باید جدی بگیرید!!

بعضی دردها هستند که باید بیشتر از بقیه به آنها اهمیت بدهیم.

۱ درد قفسه سینه

چند نشانه خیلی مهم وجود دارد که نشان می دهند سلامتی ما در خطر است . درد مداوم قفسه سینه (دردی که ماندگار باشد و فورا" رفع نشود) همراه انواع مختلف تنگی نفس ، نشانه های خوبی نیستند و در صورت مشاهده این علائم فورا" با پزشکتان تماس بگیرید و یا به او مراجعه کنید.

۲ سردرد شدید

ممکن است سردرد شدید بخاطر میگرن باشد اما اگر علائم دیگر میگرن همراه این سردرد نباشد ، ممکن است نشان دهنده آنوریسم مغزی باشد. آنوریسمهای متوالی و پشت سر هم ممکن است باعث آسیب مغزی شوند بنا براین فورا" با پزشکتان تماس بگیرید.

۳ درد شدید در پهلوها

ممکن است پهلو درد شما با یک استراحت مختصر رفع شود اما اگر دردشما آنقدر شدید است که احساس می کنید با یک سیخ پهلوی شما را سوراخ می کنند و علاوه براین درد ، حالت تهوع و تب هم دارید ممکن است آپاندیس داشته باشید در زنها این علائم ممکن است نشان دهنده کیست تخمدان هم باشند.

۴ درد کمر و سوزن سوزن شدن شصت پا

اگر آنقدر کمرتان درد می کند که مجبور شدید با کمک یک نفر دیگر به اتاقتان بروید ، یک مسکن ضد التهاب امتحان کنید باید دردتان را رفع کند اما اگر این مسکن ها اثر نکرد حتما" به یک متخصص ارتوپد مراجعه کنید.ممکن است یکی از دیسکهای شما آسیب دیده باشد .

۵ درد ساق پا همراه تورم

اگر یک نقطه از ماهیچه ساق پای شما به شدت دردناک است ، ورم کرده و کمی قرمز است و وقتی آن را لمس می کنید کمی گرم است ، حتما" به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است دچار لختگی خون شده باشید در این صورتت جدا" از ماساژ دادن خودداری کنید زیرا اینکار باعث می شود خون لخته شده راه بیفتد و ممکن است به ریه های شما برسد و راه رسیدن اکسیژن به ریه ها را مسدود کند.



:: بازدید از این مطلب : 607
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

زیبایی صورت ,راه حل های زیبایی-www.jazzaab.ir

 

یک قاشق سوپ خوری عسل را با یک قاشق چای خوری آب رقیق کنید. ۱۰ دقیقه آن را در مایکروفر حرارت دهید. بعد از سرد شدن، آن را روی لب هایتان بمالید و تا ۱۰ دقیقه بگذارید بماند.

 

داشتن صورت و اندامی زیبا مستلزم تغذیه سالم است. برخی از بهترین راه حل های زیبایی، استفاده ازمواد غذایی ساده ای است که در آشپزخانه یا مغازه های عطاری یافت می شود. مهم ترین نکته درباره غذاهای طبیعی این است که این غذاها فاقد مواد نگهدارنده، شیمیایی یا اسانس هایی است که در بسیاری از محصولات تجاری وجود دارد. می توان از این مواد غذایی طبیعی برای معالجه به صورت طبیعی استفاده کرد و البته این مواد غذایی راهی سریع برای رسیدن به زیبایی در خانه هم هستند.

 

چای

1 - ۲ عدد چای کیسه ای را در آب جوش قرار دهید، بعد از تکان دادن به مدت ۱۰ دقیقه قبل از خواب روی چشم هایتان قرار دهید.

 

2 - روش دیگر اینکه ۴ عدد چای کیسه ای بابونه را برداشته و ۵ دقیقه بجوشانید. بعد از آن، صورت خود را بالای ظرف نگه داشته و بخور دهید.

 

3 - در عین حال می توانید چای بابونه فریز شده را در سینی بگذارید تا یخ ببندد. پس از چند دقیقه برداشته و روی صورت تان قرار دهید.

 

4 - آخرین راه اینکه تعدادی گاز استریل را در چای سبز خنک شده خیسانده و روی پوست تان قرار دهید. با این روش پوست تان از هرگونه آلودگی پاک می شود.

 

5 - تعدادی گاز استریل را در چای سبز خنک شده خیسانده و روی پوست تان قرار دهید. با این روش پوست تان از هرگونه آلودگی پاک می شود

 

روغن زیتون

راه های مختلفی برای استفاده از روغن زیتون برای زیبا سازی صورت و دست ها وجود دارد، ازجمله :

1 - یک فنجان روغن زیتون را برای چند ثانیه در مایکروفر گرم کرده و سطوح خشک پوست را با آن ماساژ دهید.

 

2 - در تشت کوچک لباس، به مقدار کافی روغن زیتون ریخته، ابتدا دست هایتان را ۱۰ دقیقه در آن قرار داده و سپس پاهایتان را در این روغن بگذارید.

 

3 - شما می توانید از روغن زیتون به عنوان نرم کننده مو هم استفاده کنید. برای این کار باید قبل از استفاده از شامپو، روغن زیتون گرم شده را به مدت ۱۵ دقیقه روی مو بگذارید.

 

خیار

از دوران قدیم خواص زیبا سازی خیار و پوست آن کشف شده بود. شما می توانید این راه ها را امتحان کنید:

1 - خیار را ریز کرده و چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید و روی صورت بگذارید.

 

2 - ۲ حلقه از خیار را بریده و روی پلک هایتان بگذارید، با این کار خستگی چشمانتان برطرف می شود.

 

3 - می توانید پوست قرمز شده را با مخلوط خیار، روغن زیتون و ماست بی نمک ماساژ دهید.

 

لیمو

برای داشتن دندان های براق، یک قاشق چای خوری آب لیموی تازه را با یک قاشق چای خوری جوش شیرین و نصف قاشق چای خوری نمک مخلوط کرده هفته ای یک بار آن را مانند خمیر دندان استفاده کنید.برای سفید و نرم کردن پوست ناهموار آرنج و زانوها هم می توانید از لیمو استفاده کنید. لیمویی را از وسط نصف کرده و هرکدام از آرنج هایتان را برای ۱۵ دقیقه در آن بگذارید یا آب لیمو را گرفته و روی زانوهایتان بمالید.

 

گوجه فرنگی

پوست گوجه فرنگی را کنده، آن را ریزریز کنید و بر صورت بمالید. گوجه فرنگی خاصیت پاک کنندگی موثر پوست را دارد همچنین باعث بسته شدن منافذ باز پوست می شود.

 

پرتقال

آب پرتقال را بگیرید و با یک قاشق سوپ خوری ماست بدون نمک مخلوط کنید. روی صورت به جز اطراف چشم بمالید. بعد از ۱۰ دقیقه صورت تان را با آب سرد بشویید.

 

سیب زمینی

بهترین راه برای برطرف کردن حلقه های سیاه اطراف چشم، استفاده از سیب زمینی است. سیب زمینی بزرگی را در مخلوط کن بیندازید، آب خمیر به دست آمده را بگیرید و تفاله مانده را ۲ قسمت کرده و برای۱۰ دقیقه روی ۲چشم بگذارید.

 

زردآلو

هسته زردآلو را شکسته و با لوسیون بدن ترکیب کنید و هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید. این خمیر اثر لایه برداری ملایم برای صورت دارد. توجه داشته باشید که هسته زردآلو، هسته محکمی است و هسته شیری رنگ چیزی است که شما به آن احتیاج دارید پس باید هسته زردآلو را بشکنید.

 

آووکادو

آووکادوی رسیده را به صورت خمیر درآورده و به عنوان ماسک صورت از آن استفاده کنید. آن را بر صورت مالیده و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید. برای رهایی از پف چشم، با استفاده از پارچه ای کتانی، کیسه ای درست کرده، داخل آن را پوره آووکادو بریزید و به آرامی روی چشم بمالید.

 

گیلاس

۱۰ عدد گیلاس نارس را در مخلوط کن بریزید، آب آن را با یک قاشق سوپ خوری جو دوسر خشک مخلوط کنید و به عنوان ماسک ۵ دقیقه روی صورت قرار دهید. برای لایه برداری پوست هم، آب گیلاس را با یک قاشق سوپ خوری نمک دریا مخلوط کرده و با آن پوست را ماساژ دهید.

 

سس مایونز

بعد از استفاده از شامپو، با سس مایونز موهایتان را ماساژ دهید و قبل از شستن اجازه دهید چند دقیقه روی موهایتان بماند. همچنین می توانید به جای محافظ لب از آن استفاده کنید. سس مایونز را روی لب بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

 

زنجبیل

برای ماساژ صورت، زنجبیل را خرد کرده و با لوسیون بدن ترکیب کنید اما یادتان باشد از استفاده آن در ناحیه حساس چشم اجتناب کنید.

 

تخم مرغ

برای رفع موقتی چروک صورت می توانید فقط از سفیده تخم مرغ استفاده کنید. آن را با یک قاشق سوپ خوری عسل مخلوط کنید و با حرکت دست به طرف بالا آن را روی صورت و گردن بمالید. ۱۵ دقیقه آن را روی پوست بگذارید و سپس با آب گرم بشویید.

زرده تخم مرغ را با یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون هم زده، قبل از استفاده از شامپو چند دقیقه روی موهایتان بگذارید. این یک حالت دهنده قوی مو است.

 

زردچوبه

۲ قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با یک قاشق چای خوری عسل و مقداری آب مخلوط کنید تا خمیر ضخیمی به دست آید. مخلوط را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت گذاشته و بعد از آن با آب بشویید.

 

شیر

1 - یک پارچه نخی را در شیر خیس کنید و روی کل صورت آرام فشار دهید. علاوه بر پروتئینی که به صورت می رساند، همه جای آن را کاملا پاک می کند.

 

2 - شیر را در فریزر قرار داده سپس داخل یک اسپری بریزید و آن را روی پوست ملتهب اسپری کنید.

 

3 - یک کاسه شیر را به مدت۳۰ ثانیه در مایکروفر گرم کنید، سپس آن را در تشت لباس بریزید. پایتان را نیم ساعت داخل آن بگذارید و بعد از آن از یک سنگ پای خوب استفاده کنید تا پوست های مرده از بین برود.

 

عسل

یک قاشق سوپ خوری عسل را با یک قاشق چای خوری آب رقیق کنید. ۱۰ دقیقه آن را در مایکروفر حرارت دهید. بعد از سرد شدن، آن را روی لب هایتان بمالید و تا ۱۰ دقیقه بگذارید بماند.برای رفع جوش صورت، یک قاشق چای خوری عسل را در ظرفی بریزید و پارچه کوچک نخی را در عسل زده و روی جوش ها بزنید.



:: بازدید از این مطلب : 586
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

سالهای سال است که محققان علوم تغذیه، در خصوص مفید و یا مضر بودن گوشت قرمز مجادله می کنند. برخی از آنها معتقدند که گوشت قرمز حاوی ویتامین ها و پروتئین هایی است که وجودشان برای بدن ما ضروری اند و گروه دیگر بر این باورند که مصرف گوشت قرمز ریسک ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

is-meat-good-or-bad-salemzi-1392142.jpg

 

اما حق با کدام دسته است؟ گوشت قرمز چه تاثیری بر سلامتی ما دارد؟

آنچه که شما شنیده اید
همبرگر، استیک و هات داگ انواعی از گوشت قرمز و جزو اصلی رژیم غذایی آمریکایی ها به شمار می روند. اما هوس گوشتخوار بودن ممکن است ما را به کشتن دهد! دانشگاه هاردوارد برای ۲۸ سال، ۱۲۱٫۰۰۰ فرد بالغ را به لحاظ رژیم غذایی مورد بررسی قرار داد. نتایج این تحقیق نشان داد افرادی که روزانه بیشتر از ۸۵ گرم گوشت قرمز مصرف می کنند، ۱۳ درصد بیشتر از دیگر افراد، در معرض مرگ بر اثر بیماری های قلبی و یا سرطان هستند.

همچنین مصرف روزانه فراورده های گوشتی می تواند احتمال مرگ زودرس را تا ۲۰ درصد افزایش دهد. افزایش سطح چربی و کلسترول خون تنها عوارض اولیه مصرف بیش از حد گوشت است و پس از آن افزایش آهن خون می تواند سلامت قلب شما را به خطر بیاندازد. علاوه بر این موضوع، سدیم و نیترات موجود در فرآورده های گوشتی همچون سوسیس و کالباس، وضع را خراب تر می کند. اگر کمی دقیق تر نگاه کنید، متوجه خواهید شد که چرا محققان به شما پیشنهاد می دهند که میزان گوشت مصرفی خود را کاهش دهید.

اما دست نگه دارید‫…‬
تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۲ نشان می دهد که شهروندان آمریکایی که به طور متوسط گوشت مصرف می کنند، میزان بیشتری از پروتئین، روی، پتاسیم و ویتامین ب را در اختیار دارند. همچنین یک تحقیق در سال ۲۰۱۰ نشان می دهد که ۱۵ درصد پروتئین شهروندان آمریکایی از گوشت تامین می شود و تنها چهار درصد از چربی ها از طریق مصرف گوشت حاصل شده است.

به هر حال تکلیف چیست؟ مصرف گوشت قرمز عاقلانه است یا خیر؟
هر چند که گوشت منبعی غنی از پروتئین و سایر ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است، اما توصیه می شود در مصرف گوشت حد تعادل را رعایت کنید. بهتر است هر چند صباحی گوشت قرمز مصرف کنید اما نه همیشه. از همین الان بهتر است که قید مصرف روتین فرآورده های گوشتی را بزنید. به یاد داشته باشید در واقع هر گوشتی که با نمک و مواد شیمیایی ترکیب شده است، جزو فرآورده های گوشتی محسوب می شود. ضمنا مصرف میوه، سبزیجات و غلات را در کنار وعده های غذاییتان را فراموش نکنید. 



:: بازدید از این مطلب : 577
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تقریباً همه افراد در سنین مختلف زندگی ممکن است دچار سکسکه شوند. تعریفی که ویکی پدیا از سکسکه دارد به این شرح است: «سکسکه یک دم غیرارادی و قوی است که در نوزادان، کودکان و بالغین تجربه می شود.»

افراد به دو شکل کوتاه مدت و دراز مدت، دچار این عارضه می شوند. هر چند که سکسکه، یک بیماری به حساب نمی آید، اما سکسکه های بلند مدت، اغلب آزاردهنده بوده و فرد را مستاصل می نمایند.

در این مطلب راه هایی برای متوقف کردن سکسکه به شما معرفی شده اند که می توانند برای رفع سکسکه های کوتاه، معمولی و البته استرس زا، بسیار موثر و کاربردی باشند.

شکر و شرینی جات

9-Quick-Cures-for-Hiccups-01-sl.jpg

خوردن مواد شیرین، مانند شکر، می تواند با خراش دادن مری، منجر به تحریک اعصاب و ماهیچه ها شده و عمل انقباضی آنها را متوقف کند.

سرکه

9-Quick-Cures-for-Hiccups-02-sl.jpg

چشیدن مواد ترشی همانند سرکه و یا حتی آبلیمو نیز می تواند در قطع شدن ناگهانی سکسکه موثر باشد.

کره بادام زمینی

9-Quick-Cures-for-Hiccups-08-sl.jpg

یکی از روشهای قدیمی برای توقف سکسکه، خوردن کره بادام زمینی است. خوردن یک قاشق پر از آن باعث می شود، همزمانی روند چشیدن، جویدن، تنفس و بلعیدن، وقفه ای در سکسکه ایجاد کند که می تواند آن را به طور کامل متوقف کند.

سس فلفل قرمز

9-Quick-Cures-for-Hiccups-03-sl.jpg

چشیدن سس فلفل در بعضی موارد می تواند باعث رفع سکسکه شود. تُندی فلفل، منجر به گیج کردن اعصاب در ناحیه گلو شده و توجه آنها را به درک طعم و مزه فلفل جلب می کند. و سکسکه فراموش می شود.

عسل

9-Quick-Cures-for-Hiccups-07-sl.jpg

یک قاشق مرباخوری عسل را در مقداری آب گرم هم بزنید و آن را در انتهای زبان خود نگه دارید. این مایع شیرین، همانند سرکه، می تواند منجر به تحریک اعصاب و رفع سکسکه شود.

پودر شکلات یا کافی میکس

9-Quick-Cures-for-Hiccups-09-sl.jpg

یک قاشق پودر شکلات یا کافی میکس را بخورید. خوردن این مقدار پورد شکلات ساده نیست و همین مساله باعث می شود که سکسکه شما به ناگاه متوقف شود.

تنفس در یک پاکت کاغذی

9-Quick-Cures-for-Hiccups-04-sl.jpg

به آرامی در یک پاکت کاغذی تنفس کنید. سعی کنید نفس هایی عمیق بکشید. این مساله به تدریج باعث می شود که میزان دی اکسید کربن در پاکت و سپس خون شما افزایش یابد و بدین ترتیب دیافراگم برای دریافت اکسیژن بیشتر، انقباض عمیق تری انجام دهد. نهایتاً سکسکه در این نبرد عقب نشینی کرده و دست از سرتان بر می دارد.

بذر گیاه ِ شوید

9-Quick-Cures-for-Hiccups-05-sl.jpg

برای توقف سکسکه همچنین می توانید مقداری بذر شوید را به آرامی بجوید. این روش قدیمی بسیار موثر است. رایحه بذر این گیاه با درگیر کردن اعصاب و عضلات ِ وابسته، در کار سکسکه وقفه می اندازد.

***

موارد ذکر شده، روش هایی ساده و کاربردی برای رفع سکسکه های معمولی و کوتاه مدت هستند. چنانچه راه های مرسوم و نه چندان صحیح (مانند نوشیدن آب و یا حتی ترساندن فرد) برای توقف سکسکه کارگر نیفتاده اند، می توانید روش هایی که در این مطلب توصیه شده را امتحان کنید.



:: بازدید از این مطلب : 731
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

رنگ مو

 

 

آیا تا به حال از رنگ موهایتان خسته شده اید؟

خوب، چرا رنگشان نـمی کنید؟ وقتی می خواهید موهای خودتان را رنگ میکنید،ممکن است برای انتخاب رنگ مناسب دچارتردید شوید. امـا نکاتی هست که استفاده از آنها انتخاب رنگ مو  را برایتان ساده تر می کند.

 

اگر به تازگی وارد وادی رنگ کردن مو شده اید و برای اولین بار است که می خواهید موهایتان ر ا رنگ کنید، میتوانیـد بـا رنـگ موهای موقت شروع کنید.

رنگ موهای موقت پس از چند مرتـبه شسـت و شو از بین میروند، اما رنگ موهای دائم اینگونه نیستند و با شست و شو از بین نمی روند.

پس می توانید کارتان را با رنگ موهای موقت شروع کنید، مگر اینکه رنگ کردن مو را بخواهید برای پوشاندن تارهای سفید مو یا دو پرده یا بیشتر روشنتر یا تیره تر کردن موهایتان انجام دهید.

 

موقع انتخاب رنگ مو، از روی عکس روی جعبه رنگ موی خود را انتخاب نکنید چون خیلی اوقات این تصویرها گول زنک هستند. بهتر است از روی ویژگی های نوشته شده روی جعبه رنگ موی مورد نظر خود را انتخاب کنید. روی اکثر جعبه های رنگ مو، رنگ به اینصورت توصیف می شود: بلوند، قهوه ای، مشکی و قرمز (شرابی) و درجه آن را نیز مشخص می کنند: روشن، متوسط، و تیره. ممکن است تن و سایه رنگ را نیز قید کنند مثلاً طلایی یا خاکستری یا زیتونی و...

 

رنگ پوست:


رنگ پوستتان گرم است یا سرد؟ اکثر رنگ موها در دو دسته گرم یا سرد جای می گیرند. اگر رنگ پوستتان طلایی، زیتونی یا تیره است و پشمانی قهوه ای یا تیره دارید (اکثر آسیایی ها، افریقایی-امریکایی ها و لاتین ها در این دسته جای میگیرند)، پس رنگ مویتان از نوع گرم است.

اگر رنگ پوستتان روشن و رنگ چشمانتان سبز یا آبی است، از نوع رنگ موی سرد هستید. شما معمولاً موقع برنزه کردن اول قرمز شده و می سوزید و رگ های روی مچ دستتان آبی رنگ است.

 

انتخاب درجه رنگ مناسب:


  اگر رنگ پوستتان گرم است، باید سایه های طلایی مثل کاراملی و برنز در سایه ای تیره تر از رنگ پوستتان انتخاب کنید.

رنگ های تیره ومشکی را نباید انتخاب کنید چون صورتتان را به کلی محومی کند و اگر هم درجه های طلایی را انتخاب می کنید، دقت کنید که خیلی روشن نباشد چون ممکن است رنگ مویتان نارنجی از آب درآید.

 

اگر رنگ پوستتان سرد است، از رنگهایی که سرخی رنگ پوستتان را بیشتر جلوه می دهد اجتناب کنید، رنگ هایی مثل طلایی، طلایی مایل به قرمز، و مسی. بلوند خاکستری و قهوه ای روشن برای پوست گرم شما بهترین انتخاب است.

 

افرادیکه در کودکی رنگ موی بلوند و طلایی داشته اند، بهترین رنگ پوست را برای داشتن موی بلوند حتی در بزرگسالی دارند. برای کسی که رنگ پوست گرمی دارد بلوند برنجی یا هایلایت تقریباً مناسب نیست. این افراد بهتر است از درجه ها و سایه های گرمتر استفاده کنند.

 

اگر رنگ مویتان قهوه ای است و می خواهید آن را به بلوند تغییر دهید، سعی کنید بلوند خیلی روشنی انتخاب نکنید. اگر میخواهید رنگ مو و پوستتان ضد و نقیض باشد به شکلی که هر دو رنگ خوب جلوه کند، هایلایت و لولایت برای شما مناسب است. به خاطر داشته باشید که برای چشمان سبز و قهوه ای، رنگ موی تیره بهتر است تا رنگ موی بلوند.

درمورد رنگ موی قرمز و شرابی هم باید بگویم که تقریباً همه می توانند از آن استفاده کنند. مسئله مهم این است که درجه وسایه رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پوستتان بیشتری سازگاری را داشته باشد. خانم هایی که رنگ پوستی روشن یا صورتی رنگ دارند، رنگ موی قرمز و شرابی بیشتر از همه به آنها می آید.

 

رنگ کردن رنگ موی خاکستری به خاطر بافت زبری که دارد خیلی سخت است. اگر موهایتان کمتر از یک سوم سفید شده است، از رنگ موی موقتی که یک سایه از رنگ موی طبیعی خودتان روشن تر باشد یا تقریباً با آن همرنگ باشد استفاده کنید.

 

رنگ موهای موقت کمتر از رنگ موهای دائم مو را خراب می کند.

اما اگر موهایتان بیشتر از این مقدار سفید شده است، یک رنگ موی بلوند خاکستری توصیه می شود چون باعث می شود موهایتان طلایی و بلوند به نظر برسد.

برای آندسته از افرادیکه می خواهند رنگ مویشان را یکی دو پرده روشنتر یا تیره تر کنند یا سفیدی موهایشان را با رنگ بپوشانند، بهتر است که در خودشان در خانه موهایشان را رنگ کنند.

 

اگر موهایتان قهوه ای روشن است، بلوند تیره مطمئناً خیلی به شما می آید. اگر می خواهید تغییر بیشتری در خودتان ایجاد کنید، بهتر این است که با یک متخصص آرایشگر در این رابطه مشورت کنید تا اینکه خودتان رنگ قهوه ای تیره موهایتان را یکدفعه بلوند روشن کنید.



:: بازدید از این مطلب : 673
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

موهای خوش حالت داشته باشید

 

 

تکنیکهای بالا نگاه داشتن موها :

 

۱٫ موها را در حالیکه خیس هستند حالت داده تنظیم کنید .

 

۲٫ اصطکاک داخل مویی را افزایش دهید.

 

۳٫ موها را در جایگاه‌های خودشان متصل کنید .

 

تنظیمات در حالت خیس و تغییر شکل تارهای مو :

 

اغلب مردم برای تغییر شکل و افزایش انحنا موهایشان آنها را در حالت خیس فرم می‌دهند . اساس این پروسه برروی موهای خیس بواسطه شامپو کردن و یا استایلر‌های خیس ( مانند خیس کردن مو و سپس خشک کردن مجدد آن با دستگاههای آرایشی ) می‌باشد . بهترین کار، شامپو کردن موها با سورفکتانت است که به نفوذ آب بداخل تارهای مو کمک می‌کند . یکبار مو را خیس کرده سپس مجددا آنرا در شکل مورد نظر بوسیله سشوار و یا بابیلیس و یا بیگودی‌های گرم خشک نمایید.

 

استالینگ گرم :

 

بابیلیس و اتوهای موج دهنده مو نیز حتی بر روی موی خشک بر همین اساس کار می‌کنند .آب در پیوندهای نمکی و هیدروژنی در اثر حرارت ، پیوند‌های جدیدی تشکیل داده و شکل جدیدی به مو‌ها می‌دهد .

 

توجه به حملات رطوبت موجود در هوا :

 

آب موجود درهوا که بصورت رطوبت وجود دارد، قادر است به داخل تار مو نفوذ کند و پیوندهای هیدروژنی آنرا بشکند . بدین ترتیب مو نرم و بی حالت می‌شود . بهترین راه برای جلوگیری از حملات رطوبت هوا استفاده از اسپری مو پس از استیل نهایی مو می‌باشد . پلیمر‌های نگهدارنده مو اغلب نسبت به رطوبت هوا مقاوم هستند و این دلیل آن است که چرا اسپری‌های مو به تنهایی ضد آب هستند . آب تنها زمانی اثر اسپری را ضعیف می‌کند که با شامپو مخلوط شود .

 

ایجاد اصطکاک میان موها :

 

افزایش موقتی اصطکاک میان مو به افزایش حجم مو و پرپشت نشان دادن آن کمک می‌کند .

 

چهار راه برای افزایش موقتی اصطکاک مو وجود دارد :

 

۱٫ تمیز کردن موها : مو حاوی روغنهای طبیعی و یا سبوم است که می‌تواند سنگینی ، لیزی ، کاهش اصطکاک و در نتیجه نرمی مو را به همراه داشته باشد. بنابر این با پاک نمودن این روغنها با استفاده از یک شامپو حجم دهنده ، می‌توان موها را به حالت طبیعی خود با اصطکاک اولیه اش در آورده و این بهترین کار برای ایجاد حجم خواهد بود .

 

۲٫ استفاده از استایلرها : استایلرها ی اساسی مانند موس و ژل اصطکاک مو‌ها را بطور موقتی افزایش داده وکمک می‌کنند تا استیل واقعی برای مدت بیشتری ثابت بماند . آنها مانند یک فیلم نرم بر روی موها نشسته و پس از مدتی که نیمه خشک شدند، چسبنده شده و موها را به هم می‌چشبانند و در حین خشک شدن کامل، به موها فرم می‌دهند .

 

۳٫ شانه کردن معکوس : شانه کردن معکوس از نوک به ریشه به راحتی اصطکاک موها را افزایش می‌دهد و تابع آن حجم موها نیز افزایش می‌یابد .

 

۴٫ استفاده از اسپریهای حاوی مواد پلیمری : ممکن است برخی از خانمها برای پرپشت بنظر رسیدن موها آنها را پوش داده و بطور معکوس شانه نمایند. ولیکن بایستی با این نکته توجه نمود که پوش دادن مکرر، به ساقه مو آسیب جدی وارد نموده که معمولا غیر قابل ترمیم نیز می‌باشد . در حالیکه یکی از جایگزینهای مناسب پوش دادن ، استفاده از اسپری‌ها ی مو ( مانند تافت ) است که همان فوائد افزایش اصطکاک را بهمراه دارد بدون آنکه به کوتیکول مو آسیب جدی وارد شود .حجم ایجاد شده ناشی از این اصطکاک می‌تواند ساعتها مو را در مقابل باد و تکان دادن‌های مکرر سر محافظت کند



:: بازدید از این مطلب : 586
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
برای داشتن موهایی براق و زیبا این مواد غذای را فراموش نکنید
اگر یک رژیم‌غذایی متعادل، متنوع و سرشار از پروتئین داشته باشید که از این ۱۰ ماده‌ غذایی به وفور در آن استفاده شود، نیازهای موهایتان را به خوبی برطرف خواهید کرد و موهایی سالم و درخشان خواهید داشت.

وقتی صحبت از موهای سالم به میان می‌آید، فقط محصولاتی که به موهایتان می‌زنید اهمیت ندارد، چیزهایی که می‌خورید هم مهم هستند.
درست مثل بقیه قسمت‌های بدن، سلول‌ها و فرایندهای موهای قوی و درخشان به یک رژیم‌غذایی متعادل بستگی دارد.

مشاهده تغییرات (چه خوب و چه بد ) در موها خیلی بیشتر از پوست زمان می‌برد. بعنوان مثال، فقط داشتن یک هفته رژیم‌غذایی بد می‌تواند منجر به ایجاد جوش روی پوست و خشک‌ شدن آن شود. اما درمورد موها ممکن است چند ماه طول بکشد تا کمبودهای غذایی یا تاثیرات یک رژیم بد خود را نشان دهد.

موادغذایی مصرفی شما به مستحکم‌تر کردن فولیکول‌های موهایتان و پوسته دور آن کمک می‌کند. اگر فولیکول‌های موهایتان قوی‌تر باشد، موهای سالم‌تری هم خواهید داشت. اگر پوست سرتان سالم‌تر باشد، موهایی سالم‌تر خواهید داشت.

البته عوامل دیگری هم به جز رژیم‌غذاییتان در سلامت موهایتان موثر است. سیگار کشیدن، عدم توازن هورمونی و نداشتن خواب کافی نیز می‌تواند در وضعیت ظاهری و باطنی موهایتان تاثیر بگذارد. هیچ ماده جادویی وجود ندارد که جایگزین این مشکلات شود.

اگر یک رژیم‌غذایی متعادل، متنوع و سرشار از پروتئین داشته باشید که از این ۱۰ ماده‌ غذایی به وفور در آن استفاده شود، نیازهای موهایتان را به خوبی برطرف خواهید کرد و موهایی سالم و درخشان خواهید داشت.

1 - ماهی سالمون
ماهی سالمون علاوه بر اینکه سرشار از پروتئین و ویتامین D است ( که هر دو در استحکام موها اهمیت دارند )، حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که بدن قادر به ساختن آن نیست و برای رشد موها بسیار لازم هستند. حدود ۳٪ از ساقه مو از این اسیدهای چرب تشکیل شده‌اند. امگا ۳ در غشای پوست سر و روغن‌های طبیعی که پوست سر و موها را ‌آبرسانی می‌کند، نیز یافت می‌شود.

انتخاب‌های دیگر: اگر از ماهی سالمون خوشتان نمی‌آید، می‌توانید این اسیدهای چرب را از ماهی‌های دیگری مثل ساردین، شاه‌ماهی، قزل‌آلا و ماهی خال‌مخالی و همچنین آوکادو، دانه‌های کدوتنبل و گردو نیز یافت می‌شود.

2 - گردو
این تنها نوع آجیل و خشکبار است که مقدار قابل‌ توجهی اسید چرب امگا ۳ در خود دارد. همچنین سرشار از بیوتین و ویتامین E است که به محافظت از سلول‌ها دربرابر تخریب DNA محافظت می‌کند. از آنجا که موها را به‌سختی می‌توان از اشعات آفتاب در امان نگه داشت، این مسئله اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. کمبود بیوتین می‌تواند منجر به ریزش مو شود. گردو همچنین حاوی مس است که ماده‌ معدنی است که به محافظت از رنگ طبیعی موها کمک می‌کند.

انتخاب‌های دیگر: می‌توانید از روغن گردو بعنوان چاشنی سالاد یا برای پخت غذاها به جای روغن‌های مایع آفتابگردان استفاده کنید.

3 - صدف خوراکی
صدف سرشار از زینک است که کمبود آن موجب ریزش مو (حتی در مژه‌ها ) و خشک شدن پوست سر می‌شود. می‌توانید از طریق سیریال‌های غنی‌شده با زینک و نان‌های غلات کامل زینک مورد نیاز روزانه خود را دریافت کنید اما صدف علاوه بر زینک مقدار قابل‌توجهی پروتئین نیز به بدنتان می‌رساند. به خاطر داشته باشید که موها ۹۷٪ از پروتئین ساخته شده‌اند. بدون پروتئین کافی بدن قادر نخواهد بود موهایی را که روزانه به طور طبیعی می‌ریزد را جایگزین کند.

انتخاب‌های دیگر: زینک مورد نیاز خود را می‌توانید از خشکبار، تخم‌مرغ و گوشت‌گاو تامین کنید.

4 - سیب‌زمینی شیرین
سیب‌زمینی شیرین منبعی عالی از آنتی‌ اکسیدان بتاکاروتین است که بدن آن را به ویتامین A تبدیل می‌کند. هیچ سلولی از بدن قادر نیست بدون ویتامین A عمل کند. همچنین به محافظت از روغن‌هایی که از پوست سر محافظت می‌کند کمک می‌کند و کمبود ویتامین A حتی ممکن است موجب شوره زدن سر شود.

انتخاب‌های دیگر: هویج، طالبی، انبه، کدو تنبل و زردآلو همه منابع خوبی از بتاکاروتین هستند.

5 - تخم‌مرغ
تخم‌مرغتان را هرطور که دوست داشته باشید، چه آب‌پز، چه نیمرو یا املت، برای موهایتان عالی است. تخم‌مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین است. همچنین حاوی بیوتین و ویتامین B12 است که ازجمله مواد مغذی مهم برای زیبایی به شمار می‌رود.

6 - اسفناچ
اسفناچ که منبعی عالی از پروتئین است سرشار از ۴ ماده‌ معدنی اصلی است: زینک، سلنیم، سولفور و آهن. آهن اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا به سلول‌ها کمک می‌کند اکسیژن را به فولیکول‌های مو برساند و کمبود آهن (آنمی) یکی از دلایل اصلی ریزش مو به‌ویژه در خانم‌ها می‌باشد.

انتخاب‌های دیگر: می‌توانید ازطریق منابع حیوانی مثل مرغ، ماهی و گوشت گاو، ذخائر آهن بدنتان را تقویت کنید.

7 - عدس
عدس سرشار از پروتئین، آهن، زینک و بیوتین است که آن را به یک منبع غذایی عالی هم برای گیاهخواران و هم گوشتخواران به شمار می‌رود.

انتخاب‌های دیگر: عدس را به همراه حبوبات دیگر مثل سویا و لوبیا در سالاد یا سوپ خود استفاده کنید.

8 - ماست کم‌ چرب
لبنیات ازجمله ماست سرشار از پروتئین، ویتامین B5 ( اسید پانتوتنیک--ماده‌ای که معمولاً آن را روی محصولات مخصوص مو می‌بینید ) و ویتامین D می‌باشد. تحقیقات ویتامین D را بر سلامت فولیکول‌های مو موثر می‌داند اما طریقه کارکرد آن هنوز مشخص نیست.

انتخاب‌های دیگر:پنیر محلی، پنیر کم‌چرب و شیر کم‌چرب نیز به همین میزان موثر هستند.

9 - تمشک آبی
این میوه سرشار از ویتامین C است که برای گردش‌ خون در پوست سر الزامی است و از رگ‌های خونی کوچک که فولیکول‌ها را تغذیه می‌کنند محافظت می‌کنند. کمبود ویتامین C در رژیم‌غذایی می‌تواند موجب شکسته شدن موها شود.

انتخاب‌های دیگر: کیوی، سیب‌زمینی شیرین، گوجه‌فرنگی و توت‌فرنگی.

10 - مرغ
این ماده‌غذایی سرشار از پروتئین است و همچنین مقدار قابل‌توجهی زینک، آهن و ویتامین‌های B در خود دارد که برای تقویت و سلامت موها الزامی هستند. موادغذایی حاوی پروتئین به طور کل جزء اصلی‌ترین مواد برای تقویت موها هستند.

انتخاب‌های دیگر: گوشت گاو نیز منبع خوب دیگری از پروتئین است


:: بازدید از این مطلب : 568
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
با این تکنیک های آرایشی 10 سال جوان تر شوید
جالب است بدانید با مواد طبیعی نیز می توانید به لب ها حجم دهید مثلا استفاده از دارچین، جریان خون را در لب ها افزایش می دهد و باعث می شود که حجیم تر به نظر برسند

۳۰ سالگی برای خانم ها از آن سن های مرزی است. تعداد زیادی از خانم ها در اوایل دهه سوم زندگی شان دچار بحران می شوند و احساس می کنند که در حال سپری کردن دوران جوانی و ورود به دنیای میانسالی هستند، خیلی از خانم ها سراغ جراحی های زیبایی و درما ن های جوان کننده می روند تا بتوانند اثر گذشت زمان را از روی چهره خود پاک کنند و جوان تر از سن شان به نظر برسند.
 
اما هستند خانم هایی هم که به هر دلیل تمایلی به انجام جراحی های زیبایی ندارند، مثلا ممکن است نخواهند هزینه زیادی بکنند یا از عوارض چنین جراحی هایی می ترسند یا... حتی ممکن است جراحی کرده ولی نتیجه مطلوب شان را نگرفته باشند. اما شکی در این وجود ندارد که همه با زیباتر و جوان تر شدن مشکلی ندارند و از اینکه بتوانند بدون دردسر چهره ای جوان تر داشته باشند، استقبال هم می کنند. اما جوان شدن بی دردسر یعنی چه؟
یعنی اینکه تنها با چند ماده آرایشی و چند تکنیک خاص صورت تان را جوان کنید و حداقل ۱۰ سال جوان تر به نظر برسید، البته اشتباه نکنید منظور آرایش زیاد نیست؛ منظور گریمی است که فقط ایرادها و نشانه های پیری را از روی صورت پاک می کند و اصلا جلب توجه هم نخواهد کرد.

لک ها را به راحتی از بین ببرید
با افزایش سن روی پوست لک های زیادی به وجود می آید که به زیبایی آن لطمه وارد می کند و پوست را پیرتر نشان می دهند اما شما می توانید با چند کرم ساده این لک ها را بپوشانید ( البته توصیه می کنیم مشکل لک ها را با یک متخصص پوست هم در میان بگذارید ).

اگر لک قرمز باشد :
باید رنگ فون با پایه رنگ سبز استفاده کنید و بعد روی رنگ فون زمینه، کرم پودری رنگ پوست تان بزنید.

اگر لک بنفش باشد :
به وسیله رنگ زرد گرفته می شود یعنی باید کرم پودر شما پایه زرد داشته باشد.

برای کبودی زیر چشم :
کمی قرمز و نارنجی را با هم مخلوط کرده و زیر چشم بزنید.

خال و لک سیاه :
با فوندیشن و کرم گریم می توانید آن را بپوشانید. بهتر است با انگشت کرم گریم را کاملا پخش کنید تا خط فاصله ای ایجاد نشود و صورت ۲ رنگ نشود.

برای پوشاندن لک های بزرگ :
بعد از زدن فوندیشن کرم گریم، مواد پوشاننده را روی لک بمالید و مجددا لایه نازکی از فوندیشن را روی آن بزنید و سپس تمام صورت را به طور یکنواخت پودر بزنید.

گونه هایتان را رنگ دهید
خانم های مسن معمولا ترجیح می دهند برای گونه ها از رنگ های کدر و نه چندان درخشان استفاده کنند، چون از رنگ می ترسند. حقیقت این است که رژگونه های درخشان می تواند چهره را جوان تر و پرانرژی تر نشان دهد و کمک کند که گونه ها برجسته تر به نظر بیایند. پیشنهاد می کنیم برای رژ گونه به دنبال رنگ هایی چون قهوه ای خاکی رنگ، صورتی و سرخ با حالتی کرمی باشید، رژگونه هایی که کمی حالت کرمی دارند بهتر از پودرها روی صورت پخش می شوند و پوست را مرطوب نیز می کنند.
وقتی می خواهید رژگونه بزنید، اول از همه برس را گوشه بالای گونه بگذارید وبعد رنگ را به سمت پایین پخش کنید. با این روش می توانید مطمئن باشید چهره تان همان گونه می شود که می خواهید.
اگر می خواهید ظاهر پوست تان را صاف ، هموار و یکدست کنید به جای پودر از یک کرم پودر مایع سبک استفاده کنید، بهتر است از کرم پودرهایی استفاده کنید که به سرعت جذب پوست می شوند.
نکته دیگر اینکه کرم پودرهای حاوی مرطوب کننده نسبت به انواع دیگر پودرها بهتر روی پوست می خوابند؛ به اندازه یک سکه کوچک کرم پودر در کف دست تان بریزید و بعدمانند مرطوب کننده با نوک انگشتان به صورت بمالید

رژگونه های تیره تان را دور بریزید
وقتی روی کرم پودر روشنتان رژگونه های ملایمی به رنگ های صورتی یا گلبهی می زنید چهره تان را ملیح و شفاف نشان می دهد. اما مشکلی که بسیاری از خانم های مسن دارند این است که از رژگونه های تیره و کرم پودرهای پررنگ استفاده می کنند. رنگ های تیره اصولا خطوط چهره شما را از آنچه که هست عمیق تر نشان می دهد.

به این روش به گونه حالت دهید
لپ را به طرف داخل جمع می کنیم،و از طرف گونه به شکل مثلث رژگونه می زنیم نقطه ای که مشخص می شود نقطه خط رژگونه است. اگر صورت کشیده باشد به طرف گوش می کشیم و اگر صورت گرد باشد به طرف بالاتر از گوش می کشیم.

این موها شما را جوان می کند
جلوی موهایتان را کوتاه کنید. این کار به خصوص برای خانم های بالای ۵۰ سال بسیار مفید است. به جای یکدست کردن و بستن موی خود از پشت، موهای قسمت جلوی سرتان را کوتاه کنید و یک سشوار سطحی هم بکشید. اثر این کار در چهره تان را می توانید در اولین مهمانی ای که شرکت کردید، ببینید.

به رنگ موهایتان توجه کنید
متاسفانه خانم ها در سنینی که بیشترین احتیاج را به یک رنگ مناسب دارند آن را فراموش می کنند. رنگ موی مناسب برای خانم های بالای ۵۰ سال، رنگ های زیتونی و نسکافه ای است. این رنگ ها شما را موقر نشان می دهند. گذشته از آن هرگز اجازه ندهید موهای سفیدتان از ریشه بیرون بزنند چون ظاهر شما هرقدر مرتب باشد تارهای مویی که از ریشه بیرون می زند می تواند آن را از بین ببرد.

مش های استخوانی و نقره ای هرگز
دور مش و های لایت های سفید، صدفی، استخوانی و نقره ای را خط بکشید. اگر به مرور زمان و با بالا رفتن سن رنگ موها یتان به رنگ های روشن تغیر یافت و شما آن رنگ را می پسندید که هیچ؛ اما انتخاب کردن رنگ های خیلی روشن مثل صدفی یا نقره ای به منزله مسن تر به نظر رسیدن برای یک خانم است. حالا انتخاب با خودتان است. اگر می خواهید ۱۰ سال پیرتر از آنچه هستید به نظر برسید، این رنگ ها را برای موها یتان برگزینید!

موهایتان را کوتاه نگه دارید
با بالا رفتن سن موها حالت خود را از دست می دهند و کمی وز و خشک می شوند. علاوه بر آن خانم ها در این سنین آنطور که باید حوصله مراقبت و سشوار کشیدن ندارند. پس بهتر است موهایتان را کوتاه نگه دارید. این کار دو حسن دارد اول اینکه موی کوتاه سن شما را پایین تر نشان می دهد و دوم اینکه همیشه می توان موی کوتاه را مرتب و آراسته نگه داشت.

دندان های زرد سن را زیاد نشان می دهد
دندان های خود را سفید کنید. هر قدر دندان های سفید و براق در شاداب به چشم آمدن چهره موثر است، به همان میزان هم دندان های زرد و کدر در زیاد نشان دادن سن تاثیر گذار است. شما می توانید به راحتی و با صرف هزینه ای اندک، دندان هایی زیبا و درخشان و در نتیجه چهره ای شاداب و بشاش داشته باشید.

این ریمل ها مژه ها را خراب می کنند
استفاده از ریمل های ضدآب برای خیلی ها وسوسه کننده است، چون کمتر می ریزند در نتیجه زیر چشم سیاه نمی شود ولی باید بدانید این ریمل ها به دلیل اینکه فرمول قوی تری دارند می توانند مژه ها را خشک کنند و به دلیل همین خشک شدن وقتی سن بالا می رود مژه ها نازک و شکننده می شوند.اما چاره چیست؟ اگر می خواهید مژ ه هایتان پرتر و زیباتر به نظر برسد اول از همه روی محل رویش مژه ها را مدادی قهوه ای بکشید تا مژه هایتان ضخیم تر و پرتر جلوه کنند در قدم بعدی با یک ریمل سبک و ملایم و نه ضدآب مژ ه هایتان را حالت دهید.

با دارچین به لب ها حجم دهید
با افزایش سن لب ها نیز حجم خود را از دست می دهند و باریک می شوند اما می توانید به راحتی این حجم از دست رفته را به لب ها بازگردانید، اول از همه بگوییم برای ضخیم به نظر رسیدن لب ها، برای خود لب جدیدی نکشید چون اینکار چهره شما را غیرطبیعی می کند، شاید اگر یک خط خیلی باریک بالای لب بکشید، چندان بد نشود اما باز هم می گوییم این خط باید خیلی ظریف و کم رنگ باشد. از یک رژ لب خیلی کم رنگ و حتی تا حد ممکن رنگ لب استفاده کنید، هر چقدر رژ لب پررنگ تر باشد، لب ها را کوچک تر نشان می دهد و در نهایت با براق کننده خیلی کم رنگ به لب ها کمی حجم دهید.
جالب است بدانید با مواد طبیعی نیز می توانید به لب ها حجم دهید مثلا استفاده از دارچین، جریان خون را در لب ها افزایش می دهد و باعث می شود که حجیم تر به نظر برسند البته اگر بتوانید مزه تند آن را روی لب ها تحمل کنید کافی است قبل از رژ کمی دارچین روی آن بمالید البته اثرش موقت است.

همه ایراد ها را با چند خط از بین ببرید
لب نسبت به چهره کوچک است و لب بالا با لب پایین فرق دارد و پشت لب بلند است: لبی را که کوچک تر است باید بزرگ تر کنیم در نتیجه شکاف یا هفت لب بالا را اضافه کرده و پشت لب را سایه تیره می زنیم.
افرادی که شکاف لب دارند ولی حجم لب آنها کوچک است (دهن گشاد است ولی لب کوچک) باید از اطراف به لب اضافه کنیم.

 
افرادی که لب هایشان گوشه های افتاده دارد: گوشه لب بالا را که افتادگی دارد پر می کنیم و گوشه های پایین را با سایه روشن پر می کنیم.

 
افرادی که لب های نازک و قیطانی و بدون حجم دارند: ابتدا کل لب را فون می زنیم سپس بر اساس خود لب به لب بالا و پایین اضافه می کنیم.

 

افرادی که لب بالای آنها با لب پایین شان فرق می کند: از دو رنگ رژ لب استفاده می کنیم. لبی که کوچک است از رژ لب تیره و لبی که بزرگ است از رژ لب روشن استفاده می کنیم، رنگ ها در یک تن باشند.



:: بازدید از این مطلب : 722
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
تاثیر خواب خوب بر زیبایی!! + عکس
پژوهشگران سوئدی ثابت کرده اند این باور دیرینه که خواب خوب انسان را زیباتر می کند، صحت دارد...
 
پژوهشگران سوئدی ثابت کرده اند این باور دیرینه که خواب خوب انسان را زیباتر می کند، صحت دارد. به این ترتیب کسانی که برای مدتی طولانی بی خوابی می کشند، کمتر جذاب و سالم به نظر می رسند.
از چهره داوطلبانی که در این تحقیقات شرکت کردند دو بار عکس گرفته شد. یک بار بعد از هشت ساعت خواب مستمر و یک بار بعد از سی و یک ساعت بی خوابی.
بعد از افرادی دیگر خواسته شد که عکس ها را مشاهده کنند و نظرشان را بگویند. مشاهده گران بدون اطلاع قبلی از تفاوت زمان عکس برداری به این نتیجه رسیدند که در عکس هایی که بعد از بی خوابی گرفته شده، داوطلبان کمتر جذاب به نظر می رسند.
"خواب زیبایی" عبارتی است که به طور سنتی در غرب شناخته شده است، اما بر اساس پژوهشگران بنیاد کارولینسکا در استکهلم این باور قدیمی فاقد شواهد علمی بود.
 
http://www.fardanews.com/files/fa/news/1389/9/26/59231_566.jpg
 
گروه تحقیقانی از مشاهده گران آموزش ندیده خواست که عکس 23 مرد و زن جوان را بعد از یک شب خواب خوب، بررسی کنند و بعد با عکس هایی که بعد از بی خوابی آنها گرفته شده مقایسه کنند.
همه عکس ها بر اساس معیار معینی گرفته شده اند. فاصله افراد تا دوربین یکسان است، پوستشان از هر نوع لوازم آرایش پاک است و همه آنها با حالت صورت مشابه جلوی دوربین قرار گرفته اند.
طبق گزارش پژوهشگران سوئدی که در"نشریه پزشکی بریتانیا" به چاپ رسیده است، آثار خستگی و عدم شادابی در چهره افرادی که با بی خوابی طولانی مدت مواجه می شوند به وضوح قابل مشاهده است.
به گفته پژوهشگران، این یافته جدید در امور پژشکی بسیار مفید واقع خواهد شد و به پژشکان کمک می کند تا سریعتر به علائم بیماری در مریضان خود پی ببرند.
دکتر درک یان دیک، پروفسور امور مربوط به خواب و فیزیولوژی در مرکز پژوهش خواب در بریتانیا گفته است که تاثیر بی خوابی از آنچه عکس‌ها نشان می دهند بسیار بیشتر است.
او در این باره گفت: "عکس ها در طول روز گرفته شده اند. زمانی که ساعت درونی بدن ما مشخص می کند که زمان بیداری است. آیا می توانید تصور کنید که چهره آنها در طول شب یا ساعات اولیه صبح که ساعت درونی شان حکم می کند بخوابند چطور است؟"


:: بازدید از این مطلب : 690
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
چه کار کنیم تا کچل نشویم

 
لوبیا، عدس و نخود نقش حیاتی برای سلامت مو دارد؛ آنها نه تنها سرشار از پروتئین هستند بلکه آهن، روی و بیوتین نیز در آنها یافت می‌شود؛ که تمامی این مواد برای سلامت مو مفید است.
چه کار کنیم تا کچل نشویم
 
مهمترین اصل این است که به طور منظم و با توجه به میزان رویش موهای خود به آرایشگاه بروید و از تغییر حالت موهای خود به طور مداوم پرهیز کنید.

به گزارش عرش نیوز به نقل از مشرق، موی سر نه تنها به زیبایی بصری می‌افزاید بلکه از پوست سر انسان نیز محافظت می‌کند؛ این باعث می‌شود تا مو از اهمیت بسیار بالایی برخودار باشد که نمی‌توان از کنار آن به سادگی عبور کرد.

یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌های داشتن موهای سالم تغذیه درست و همچنین داشتن یک رژیم غذایی بسیار عالی است؛ این باعث می‌شود تا شما موهایی سالم برای تمامی عمرتان داشته باشید.

*نکات تغذیه‌ای برای سلامت مو

ماهی: این غذای دریایی سرشار از اسید چرب امگا3، پروتئین، ویتامین12B و آهن است؛ اسید چرب امگا3 برای سلامت پوست سر مفید ضروری است و کمبود آن موجب خشکی پوست سر و ریزش مو می‌شود؛ مصرف یک تا 2 قاشق غذاخوری روغن بزرک (روزانه) نیز حاوی مقدار قابل توجهی اسید چرب امگا 3 است.

سبزیجات سبز تیره: اسفناج، بروکلی و چغندر برگی سرشار از ویتامین A و C است که بدن به منظور ساختن چربی پوست به آن نیاز دارد و سلامت مو را تضمین می‌کند؛ به علاوه سبزیجات سبز تیره سرشار از آهن و کلسیم است.

لوبیا، عدس و نخود نقش حیاتی برای سلامت مو دارد؛ آنها نه تنها سرشار از پروتئین هستند بلکه آهن، روی و بیوتین نیز در آنها یافت می‌شود؛ که تمامی این مواد برای سلامت مو مفید است.

آجیل یا مغز گیاهان: این دسته از مواد غذایی برای پرپشت شدن و درخشندگی مو لازم است؛ این مواد سرشار از سلنیوم است که برای سلامت پوست سر مفید است؛ مغز گردو حاوی اسید آلفا لینولنیک (نوعی اسید چرب امگا 3) است که حالت مو را ارتقا می‌بخشد؛ این مواد همچنین سرشار از روی است؛ گفته می‌شود که کمبود روی در رژیم غذایی منجر به ریزش مو می‌شود.

گوشت مرغ و بوقلمون: این مواد سرشار از پروتئین است که سلامت مو را تضمین می‌کند؛ کمبود پروتئین موجب شکنندگی و کم پشتی مو می‌شود و کمبود شدید آن نتیجه‌ای جز ریزش مو و تغییر رنگ آن ندارد؛ این مواد همچنین حاوی آهن است.

غلات سبوس‌دار: این مواد سرشار از آهن، روی و ویتامین‌های گروه B است؛ این مواد همچنین انرژی را ارتقا می‌بخشد، بنابراین خوراک خوبی به خصوص در بعد از ظهر است.

محصولات لبنی کم چرب: این دسته از مواد به خصوص ماست و شیر کم چرب سرشار از کلسیم است که ماده معدنی حیاتی برای رشد مو است.

هویج: هویج بهترین منبع ویتامین A است که برای سلامت پوست سر و قدرت بینایی مفید است؛ با تمام این تعاریف می‌توان گفت که آمیزه‌ای از مواد غذایی ذکر شده در رژیم غذایی روزانه باید گنجانده شود تا سلامت و زیبایی مو حفظ شود.    

*نکات مهم در مورد محافظت از موی سر

1-مهمترین اصل این است که به طور منظم و با توجه به میزان رویش موهای خود به آرایشگاه بروید؛ از تغییر حالت موهای خود به طور مداوم پرهیز کنید؛ به طور مثال سعی کنید همیشه در یک اندازه مشخص نگه دارید، نه اینکه مدتی بلند و سپس بسیار کوتاه کنید.

2-شامپو و نرم کننده را متناسب با موهای خود انتخاب کنید؛ حتماً از نرم کننده استفاده کنید و آن را نادیده نگیرید زیرا نرم کننده برای موهای شما و شامپو برای جمجمه شما یا همان پوست سر شما استفاده می‌شود؛ از شامپو و نرم کننده‌های مرطوب کننده برای موهای خشک و پاک کننده برای موهای چرب استفاده کنید.

3-شما باید هر چند روز یک بار موهای خود را بشویید؛ افرادی که موهای چرب دارند بهتر است هر روز موهای خود را بشویند؛ از نشستن موهای خود برای مدت طولانی بپرهیزید چون باعث می‌شود موهای شما به یک حالت خشک بدی برسند.

4-اگر از ریزش موهای خود رنج می‌برید،صبح‌ها قبل از شستن موهای خود پوست سر خود را مقداری ماساژ دهید؛ این کار باعث می‌شود رگ‌های خونی در سر شما کار خود را بهبود بخشند و از ریزش مو جلوگیری می‌شود.

5-اگر مو و پوست سر خشکی دارید، بهتر است از روغن زیتون یا بادام برای چرب کردن آن استفاده کنید؛ در صورتی که موهای شما چرب است از استفاده از روغن بپرهیزد زیرا که اوضاع بسیار وخیم‌تر می‌شود.


:: بازدید از این مطلب : 554
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal


 

گروهی از دانشجویان موسسه علم و فنون بنگلور با کمک مهندسی ژنتیک نوعی باکتری را ایجاد کردند که این رایحه خوش را تولید می کند.

این باکتری نسبت به هورمون دوپامینی که توسط فرد عاشق ساطع می شود حساسیت نشان می دهد و می تواند تمرکز این انتقال دهنده عصبی را ثبت کند و از خود رایحه بسیار خوشایندی تولید کند.

این رایحه مشابه رایحه ای است که پس از هر باران از خاک بنگلور ساطع می شود.

سرپرست این تیم تحقیقاتی در این خصوص توضیح داد: “کار با
انتقال دهنده های عصبی بسیار پیچیده است. تمرکز انتقال دهنده عصبی دوپامین
که به هورمون خوش خلقی نیز معروف است در زمانی که فرد عاشق می شود افزایش
می یابد و بر روی رایحه بدن (فرومون) اثر می گذارد. به همین علت ما تصمیم
گرفتیم نوعی باکتری را اصلاح ژنتیکی کنیم که برای تشخیص این رایحه کاربرد
داشته باشد.”

براساس گزارش وب مستر پوینت، رایحه ای که خاک بنگلور تولید می کند
“ژئوسمین” نام دارد. این رایحه را جلبکهایی که در خاک این منطقه هند زندگی
می کنند پس از هر باران تولید می کنند.

این محققان موفق شدند توالی ژنتیکی که ژئوسمین را رمزگذاری می کند شناسایی
کنند. سپس آن را وارد ژنوم باکتری “اشیرشیلاکولا” کردند. این باکتری مفید
در در روده پستانداران زندگی می کند و همچنین یکی از باکتریهای خاک نیز به
شمار می رود.

به این ترتیب دانشجویان هندی باکتری تراریخته جدیدی تولید کردند که نسبت به
بوی عشق حساسیت نشان می دهد و می تواند با رایحه ای که ساطع می کند میزان
عشق فرد عاشق را اندازه گیری کند.



:: بازدید از این مطلب : 601
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
 

عکس   حقایقی که چشم پزشکان هرگز نمی گویند

برگرفته از سلامت نیوز: هرگز از دستمال کاغذی یا دستمال های توالت برای پاک کردن شیشه عینک خود استفاده نکنید.

این دستمال ها از چوب ساخته شده اند و شیشه های عینک شما را خش می اندازند. دکتر Robert Noecher می گوید من از کراواتم برای اینکار استفاده می کنم به این خاطر که از ابریشم ساخته شده و بسیار نرم و لطیف است.

 

۲- عینک های آفتابی پولاریزه برای کم کردن حساسیت نسبت به نور و بازتاب آن از اجسام براق، بسیار مناسب هستند، اما برای دیدن صفحه های موبایل یا سیستم های راهیاب شما را با مشکل مواجه خواهند کرد. این مشکل حتی برای دیدن صفحه های دستگاه های خودپرداز جدی تر خواهد بود.

 


۳- بسیاری از ما فکر می کنیم، پس از یک جراحی چشم، به سرعت می توانیم به زندگی عادی خود برگردیم، اما در واقع برای بسیاری از افراد، این زمان، مقادیری بیشتر طول می کشد. پس از اینکه مجبور شویم بر روی یک متن چند صفحه‌ ای تمرکز کنیم، متوجه می شویم که آنقدر ها هم که فکر می کنیم کار ساده ای نیست و به زمانی بیش از این نیاز است.



۴- بسیاری از مردم می دانند که اشعه ماوراء بنفش (UV) به پوست آسیب جدی میرساند، اما نمی دانند که این اشعه برای چشمان نیز مضر است. آیا شما از کسانی هستید که تنها زمانیکه آسمان آفتابی است عینک میزنید؟ مثل این می ماند که بگویید من فقط گاهی اوقات سیگار میکشم!


عینک آفتابی ای را انتخاب کنید که به اندازه کافی برای جلوگیری از ورود اشعه از بالا و پایین بزرگ باشند حتی اطراف آن نیز ضخیم باشد. اگر از لنز استفاده می کنید محافظ UV را بخواهید.



۵- علی رغم اینکه نسل های مختلف، درباره فواید هویج، به فرزندان خود بسیار گفته اند، هویج بهترین غذا برای چشم ها نیست. البته شاید بتوان این امتیاز را بیشتر به اسفناج، کلم پیچ و دیگر سبزیجات با برگ تیره نسبت داد.

 


6- قطره های چشم (از هر نوع)، اگر در یخچال نگهداری شوند، سوزش کمتری ایجاد می کنند.

 


۷- بعضی از پزشکان بیماران را جهت جراحی آب مروارید تحت فشار قرار می دهند. اگر برای جراحی با مشکلات مالی مواجه هستید باید گفت که صبر کردن برای این جراحی آسیبی به چشم های شما نمی رساند. آب مروارید فقط دید شما را با مشکل روبرو می کند مانند این است که از یک پنجره کثیف به بیرون نگاه کنید.

 


۸- مطالعه در نور کم به چشمان شما آسیب نمی رساند. بدترین چیزی که ممکن است اتفاق بیفتد سردرد شدن شماست.

 


۹- اگر از لنز های مدت دار استفاده می کنید، آنها را قبل از خواب در بیاورید. شانس عفونی شدن چشم ها به هنگام خواب با این لنزها ۱۰ تا ۱۵ برابر بیشتر است.

لنزهای مدت دار لنزهایی هستند که می توان آنها را تقریباً تا ۷ روز بدون اینکه نیازی به در آوردنشان به هنگام خواب باشد، استفاده کرد.



۱۰- زمانی که به قطره چشم نیاز دارید آن قطره ای را که از خیلی وقت پیش در کابینت نگه داشته اید را استفاده نکنید. اگر چشم شما عفونی شده باشد این قطره شاید قرمزی چشم را بهتر کند، اما ممکن است باعث بدتر شدن عفونت شود. برخی افراد چشم خود را به خاطر همین اشتباه از دست داده اند.

 


۱۱- ورم ملتحمه همیشه خوش خیم نیست. برخی بیماران به خاطر این بیماری دچار حساسیت به نور شده و یا بینایی خود را از دست می دهند. اما بسیاری از پزشکان آنتی بیوتیک را برای درمان آن تجویز کرده که اگر مشکل ویروسی باشد هیچ کمکی نخواهد کرد. اما اگر مبتلا به ورم ملتحمه باکتریایی شده باشید، شاید چنین درمانی برای شما کارگر باشد.

 


۱۲- تست های سالیانه تنها راه برای جلوگیری از این بیماری ها هستند. این اصلا خوب نیست که منتظر بمانیم تا علائم بیماریهای چشمی به طور کامل ظاهر شوند و برای مان مشکل ساز شوند تا به پزشک مراجعه کنیم. توجه داشته باشید، برخی بیماریهای چشمی تا زمانیکه بینایی شما را از بین نبرند بروز نمی کنند.

 


۱۳- اگر شما بالای ۶۰ سال هستید و تصمیم به عمل جراحی لیزیک گرفته اید، صبر کنید تا دچار آب مروارید شوید. سپس ما می توانیم بینایی شما را طی جراحی آب مروارید ترمیم کنیم و بیمه نیز به راحتی هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 646
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

چای سبز با تحریک نوعی آنزیم، تری گلیسیرید اضافی بدن را از بین می‌برد و با این کار به از بین بردن چربی‌های اضافی بدن کمک شایانی می‌کند...

دکتر امیر ارسلان هاشمی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران، گفت: غذا (شامل قند و چربی) در کبد و روده کوچک به ماده‌ای به نام تری گلیسیرید تبدیل می‌شود و سپس به جریان خون و پس از آن به دیگر بافت‌های بدن راه پیدا می‌کند.
وی تصریح کرد: تری گلیسیرید منبع انرژی برای کلیه فعالیت‌های فیزیکی محسوب می‌شود و برای بدن بسیار ضروری است، ولی مقدار بیش از حد آن مشکل ساز خواهد بود؛ چرا که به چربی تبدیل می‌شود و پس از آن چاقی به وجود می‌آید.
دکتر هاشمی در ادامه تاکید کرد: چای سبز به علت داشتن مقادیر فراوان پلی فنل، آنزیمی را فعال می‌کند که مسئول از بین بردن تری گلیسیرید اضافی در بدن است. به عبارت دیگر، چای سبز کمک موثری در سوزاندن چربی‌های اضافی بدن می‌کند.
همچنین وی در ادامه گفت: چای سبز سرشار از اسید آمینه‌های یتانین است که با کمک گردش خون در سلول‌های مغز، نوعی حس آرامش را القا می‌کند و نوشیدن مداوم چای سبز اشتیاق زنان و  مردان مسن به زندگی را افزایش می‌دهد.


:: بازدید از این مطلب : 824
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

مرتضی صفوی متخصص تغذیه گفت: برای گلو درد بهترین دارو لیموترش است. غرغره آب نیم گرم با آبلیمو ،‌ ورم گلو و گلو درد را برطرف خواهد كرد.این متخصص تغذیه در گفتگو با فارس، افزود: چای یكی از بهترین نوشیدنی‌های جهان است. روزانه حدود 2 میلیارد فنجان چای در سراسر جهان نوشیده می‌شود. مصرف لیموترش به همراه چای خاصیت ضدسرطانی آن را 2 برابر می‌كند كه به دلیل افزایش خاصیت آنتی‌اكسیدانی است.

caiilimoo
 وی گفت: برای گلو درد بهترین دارو لیموترش است. غرغره آب نیم گرم با آبلیمو،‌ ورم گلو و گلو درد را برطرف خواهد كرد. لیموترش به علت داشتن خواص اسیدی ضدعفونی‌كننده قوی است. خوردن آبلیمو سنگ‌های كلیه را نیز دفع می‌كند. 
این متخصص تغذیه افزود: مصرف لیموترش و دارچین همراه چای مفید است و مصرف این مواد همراه با چای، خاصیت آنتی اكسیدان آن را چند برابر می‌كند. 
صفوی اضافه كرد: لیموترش خاصیت مقوی كردن پانكراس و كبد را دارد. مصرف آبلیمو برای افرادی كه دارای زخم گلو و پیوره هستند ، می‌تواند مفید باشد. 
وی افزود: نقش ویتامین C در بدن خنثی كردن نیتروزامین‌ها است و پكتین موجود در لیموترش باعث كاهش كلسترول خون می‌شود كه برای بیماران قلبی و عروقی و كم كردن عوارض بیماری بسیار مفید است. 
این متخصص تغذیه اضافه كرد: لیموترش باعث جلوگیری از خونریزی، افزایش مقاومت بدن، جلوگیری از عفونت‌ها و سرطان می‌شود، آنتی‌اكسیدان قوی و اثر قابض كننده دارد و مقوی بدن است


:: بازدید از این مطلب : 1003
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

یک نوع آسپرین جدید می تواند بدون این که به سلول های عادی صدمه بزند با ۱۱ نوع سلول سرطانی انسانی مبارزه و آنها را کوچک کند.به گفته محققان، این دارو رشد سلول های سرطانی در مناطق کولون، پانکراس، ریه، پروستات، سینه و سرطان خون را در آزمایشگاه مهار کرده است.خسرو کاشفی استاد یار دانشکده آموزش پزشکی سیتی کالج و پژوهشگر این مطالعه گفت: اجزای کلیدی این نوع جدید آسپرین بسیار قوی است و حداقل سمیت را برای سلول ها دارد.نتایج این مطالعه در مجله Medicinal Chemistry Letters منتشر شده است.

در حال حاضر محققان براین باورند که مصرف طولانی مدت آسپرین خطرات زیادی دارد به طوری که عوارض جانبی استفاده از آن از خونریزی زخم ها تا نارسایی کلیه را به همراه دارد. برای رفع این مشکل، محققان، هیبریدی از دو فرمولاسیون قبلی را به وجود آوردند که آن را آسپرین NOSH نامیدند. دانشمندان با استفاده از این روش ایمنی و پتاسیل این دارو را افزایش داده اند.
یک بازوی این آسپرین هیبریدی، اکسید نیتریک آزاد می کند که به حفاظت از لایه معده کمک می کند. بازوی دیگر آن، سولفید هیدروژن آزاد می کند که توانایی آسپرین را برای مبارزه با سرطان تقویت می کند. این نوع آسپرین بدون بر جای گذاشتن عارضه ای، تومورهای سرطان روده بزرگ را تا ۸۵ درصد در حیوانات زنده کوچک می کند.
کاشفی افزود: اگر تاثیر این دارو بر انسان ها نیز به همین شکل باشد ، می توان از این دارو در ترکیب با داروهای دیگر برای کوچک کردن تومورها قبل از شیمی درمانی و یا جراحی استفاده کرد.
آسپرین و سایر داروهای به اصطلاح غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن به دلیل تاثیرشان در کاهش تورم معروف هستند. مطالعات انجام شده در دهه ۱۹۸۰ نشان داد که استفاده روازنه آسپرین برای کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی مفید است .
نتایج این مطالعات در نشست سالانه انجمن آمریکایی تحقیقات سرطان در شیکاگو ارایه می شود.


:: بازدید از این مطلب : 858
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal
یوسف نقیایی کارشناس تغذیه با اشاره به علائم و نشانه‌های کم خونی فقر آهن اظهار داشت: رنگ پریدگی دائمی زبان و مخاط، داخل پلک چشم و لب‌ها، کمرنگ شدن خطوط کف دست، احساس ضعف و خستگی، سیاهی رفتن چشم، بی تفاوتی، سرگیجه، سردرد، بی‌اشتهایی، حالت تهوع و خواب رفتن و سوزن سوزن شدن دست‌ و پا در افراد مبتلا به کم خونی فقر آهن دیده می‌شود.
وی افزود: موارد کم خونی فقر آهن شدید با تنگی نفس و تپش قلب و ورم قوزک پا همراه است.
این کارشناس تغذیه در منابع غذایی آهن تصریح کرد: جگر، گوشت، مرغ و ماهی به علت دارا بودن آهن هم بیشترین جذب را دارند. علاوه بر آن زرده تخم مرغ، غلات و حبوبات مثل عدس، لوبیا، سبزی‌هایی مثل جعفری و اسفناج، انواع خشکبار مثل توت خشک، انجیر، کشمش، خرما و انواع مغزها مثل پسته، بادام، فندق و گردو از منابع خوب آهن به شمار می‌روند.
وی یادآورشد: بعضی از سبزی‌ها مثل گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، کلم، گل کلم، دارای ویتامین C هستند و اگر با غذا مصرف شوند باعث افزایش جذب آهن غذا می‌شود.
این کارشناس عنوان داشت: میوه‌ها به خصوص مرکبات نیز اگر پس از غذا مصرف شوند باعث افزایش آهن وعده غذا می‌شوند.


:: بازدید از این مطلب : 1009
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

تریپتوفان یک اسیدآمینه‌ی ضروری برای بدن است که باعث ساخت سروتونین در مغز و در نتیجه تسکین و آرامش می‌شود.

با مصرف مواد غذایی که در ذیل به آن‌ها اشاره شده، مابقی زندگی را با اعصابی آرام و روانی سالم ادامه دهید. بر کسی پوشیده نیست که تغذیه تأثیر چشمگیری بر خلقیات و احساسات انسان می‌گذارد. برای مثال، هنگامی که مقدار زیادی شکر تصفیه‌شده (شکر سفید) مصرف می‌کنید، تا چند ساعت بعد احساس افسردگی و بی‌حوصلگی می‌کنید. این افزایش سطح قند خون بر روی تمرکز فرد تأثیر می‌گذارد و متعاقب آن در کار و روابط او خلل وارد می‌کند.

پرهیز از خوردن این‌گونه مواد به معنای رسیدن به آخر دنیا نیست، بلکه در عوض با خوردن این مواد مفید و مغذی علاوه بر داشتن اندامی متناسب، از استرس و اضطراب به دور خواهید بود.
آجیل

از مغزها استفاده کنید

کمبود سلنیوم در بدن باعث اضطراب، افسردگی و خستگی می‌شود. آجیل (مغزها) سرشار از سلنیوم هستند، لذا مصرف مقداری از انواع آن به طور روزانه برای کاهش اضطراب و دل‌آشوب مفید می‌باشد.

قارچ، ماهی تن و ماهی سالمون نیز حاوی مقادیر مناسبی از سلنیوم هستند. با این وجود، مصرف مغزها را فراموش نکنید.

اسفناج
مانند ملوان زبل غذا بخورید!

منیزیم باعث آرامش اعصاب و عضلات می‌شود. همچنین بدن ما برای جلوگیری از فشارهای عصبی به منیزیم نیاز دارد، لذا کمبود آن منجر به تنش‌های عصبی، گرفتگی عضلانی و خستگی می‌شود. اسفناج یک موتورخانه منیزیم است و به علاوه سرشار از ویتامین‌های A، C و اسیدفولیک و کمی آهن می‌باشد.

سعی کنید روزانه یک پیمانه اسفناج تازه و خام یا نیم پیمانه اسفناج پخته بخورید، البته ماهی و تخم کدو حلوایی نیز جایگزین‌های مناسبی برای اسفناج می‌باشند.

ریحان
برای درمان از گیاهان کمک بگیرید

ریحان منبع خوبی از منیزیم است که باعث آرامش اعصاب، شل شدن عضلات و راحتی رگ‌های خونی می‌شود. همچنین در ریحان خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی دیده شده که برای بهبود افراد مبتلا به ورم مفاصل (آرتریت روماتوئید) یا التهاب روده مفید می‌باشد. با مصرف مشتی برگ ریحان به همراه غذا، علاوه بر مزه‌ای دلپذیر، مقدار زیادی آهن، کلسیم، پتاسیم و ویتامین C نیز دریافت خواهید کرد.

برای این که طعم و عطر ریحان از بین نرود، می‌توان آن را در انتهای پخت به غذا اضافه کرد. گفتنی است که بادرنجبویه و بابونه هم از سبزی‌های معروف در رفع استرس و کاهش اضطراب می‌باشند.

شکلات کاکائویی

تلخ‌های مفید را فراموش نکنید

تریپتوفان یک اسیدآمینه‌ی ضروری برای بدن است که باعث ساخت سروتونین در مغز و در نتیجه تسکین و آرامش می‌شود.

شکلات تلخ جدا از خواص آنتی‌اکسیدانی آن، سبب تقویت قلب می‌گردد، لذا به هنگام خرید شکلات دقت کنید تا میزان کاکائوی آن زیاد و شکرش کم باشد.

جو
از فواید جو بهره ببرید

مجموعه کربوهیدرات‌های موجود در بدن سبب افزایش جذب تریپتوفان و در پی آن ساخت سروتونین می‌شود.

جو دارای نشاسته مفید است و در نتیجه باعث تجمع مواد قندی در خون و به دنبال آن شوک انسولینی نمی‌شود.

به علاوه جو منبع خوبی از فیبر محلول است که در پایین آوردن کلسترول خون نقش مهمی دارد.

برای داشتن اثر تسکین‌دهنده، توصیه می‌گردد جو را همراه با مقداری مواد پروتئینی (مانند مغزها و یا دانه‌های مفید) مصرف کنید. برنج قهوه‌ای، غلات خام و حبوبات نیز منابع خوبی از کربوهیدرات‌ها به شمار می‌آیند و می‌توانند جایگزین مناسبی برای جو باشند.

لبنیات
به لبنیات «نه» نگویید!

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید شیر اثر آرام‌بخش دارد. فقط کافی است شب‌هایی را به یاد آورید که مادرتان شیشه شیر گرمی را در دهان‌تان می‌گذاشت.

شیر از آنجایی که حاوی تریپتوفان می‌باشد (تریپتوفان در ساخت سروتونین نقش دارد) باعث تسکین و آرامش مغز می‌شود.

سروتونین علاوه بر احساس آرامش، باعث خواب عمیق و راحت هم می‌شود.

اگر بدن شما قادر به هضم لاکتوز موجود در شیر نیست، از شیرهای بدون لاکتوز استفاده نمایید.

ماهی و میگو
از خوردن غذاهای دریایی لذت ببرید

میگو ممکن است ظاهری کوچک داشته باشد، ولی از نظر ارزش غذایی، ماده‌ای کامل به حساب می‌آید.

این موجودات دریایی کوچک منابع بسیار خوبی از تریپتوفان و سلنیوم هستند که برای حفظ آرامش و اعصاب بدن ضروری می‌باشند.

همچنین میگو دارای مقادیر مناسبی از اسیدهای چرب امگا-۳ و ویتامین‌های D و B12 می‌باشد.

آبزیان دیگر مانند ماهی هم همان خواص میگو را دارند و مصرف ماهی نیز توصیه می‌گردد.

بروکلی
مصرف گل‌های خوردنی را افزایش دهید

همان‌طور که می‌دانید کمبود پتاسیم سبب خستگی عضلات، بی‌حوصلگی و ضعف، تندمزاجی و اضطراب می‌شود، اما با مصرف کلم بروکلی می‌توانید مقدار مناسبی از پتاسیم لازم را دریافت کنید.

به علاوه، بروکلی سرشار از بتاکاروتن و ویتامین‌های C و E می‌باشد که تقویت سیستم ایمنی بدن را به همراه دارد، لذا مصرف آن در چند وعده طی هفته توصیه می‌گردد.

منابع دیگر پتاسیم شامل آواکادو، موز، کلم پیچ، کلم بروکسل، کدوحلوایی، گوجه‌فرنگی و بادمجان هستند.

چای ایرانی

روز را با نوشیدن چای آغاز کنید

برگ‌های چای حاوی یک اسیدآمینه ضروری برای بدن می‌باشند که با تولید امواج مغزی آلفا سبب کاهش استرس و افزایش آرامش می‌شود.

چای سبز نیز که لقب پادشاه گیاهان را به خود اختصاص داده است، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی و سرطان را کاهش می‌دهد و از فشار خون بالا جلوگیری می‌کند.

کیوی
با کیوی اوج بگیرید!

مغز برای تبدیل تریپتوفان به سروتونین نیازمند ویتامین C است. در واقع، مغز یک پمپ مخصوص برای ویتامین C دارد و ویتامین C اضافی در خون را به سمت خود می‌کشد و نگاه می‌دارد.

میوه کیوی منبع خوبی از ویتامین C است که مصرف روزانه آن توصیه می‌شود.

اگر از کیوی خوشتان نمی‌آید، می‌توانید میوه‌های دیگر غنی از ویتامین C را جایگزین آن کنید که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از توت‌فرنگی، پرتقال و گریپ‌فروت.



:: بازدید از این مطلب : 640
|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

پژوهشگران انگلیسی و آمریکایی در تحقیقات خود نشان دادند که انتخاب اسم برای فرزندان بزرگترین چالش والدین است چرا که اسم ها شخصیت انسان ها را می سازند.


به گزارش لایو ساینس ، محققان انگلیسی با بررسی سه هزار خانواده دریافتند که یک پنجم والدین از اسمی که برای فرزندان خود انتخاب کرده اند پشیمان هستند.

همچنین در تحقیقات دیگری که محققان دانشگاه نورث وسترن در ایلینویز انجام دادند مشخص شد که انتخاب اسم بسیار مهمتر از آن چیزی است که تاکنون تصور می شد و شاید به همین دلیل است که کتاب های اسم نزد مردم از محبوبیت بالایی برخوردارند.

به گفته این محققان ، علم نشان می دهد که داشتن یک اسم زیبا و خوش آهنگ نه تنها احساس اطمینان فرد را افزایش می دهد بلکه موجب می شود دیگران به طور مثبت تری به وی نگاه کنند.

دیوید فیلیو سرپرست این تیم تحقیقاتی اظهار داشت: اینکه افراد چه کار می کنند و به چه فکر می کنند اهمیت چندانی ندارد. در واقع مغز انسان به محض شنیدن اسمی که تلفظ می شود پالسهایی را ارسال و دریافت کرده و با توجه به اسم فرد درباره وی قضاوت می کند.

این دانشمند توضیح داد:«روشی که ما را با آن صدا می زنند یک نماد و یک آینه است. در واقع اسم همانند یک کارت ویزیت معرف و بیانگر شخصیت درونی ما است. آوا و معنایی که یک اسم دارد مستقیما بر روی رفتار و قضاوت دیگران نسبت به ما اثر می گذارد. آهنگ و معنای اسم یک فرد حتی بر روی تولید هورمونهای اکسیتوسین، دوپامین و اندورفین نیز اثر می گذارد. می توانیم بگویم نامی که ما را بدان می خوانند بر روی توسعه ما تاثیر می گذارد».

وی افزود:«گذاشتن یک اسم تا حدودی دخترانه بر روی یک پسر می تواند مشکلاتی جدی بر روی حس نا امنی وی ایجاد کند. همچنین اسامی خیلی اصیل و یا کمیاب می تواند اشخاصی بسیار متفاوت را بار آورند».

این محققان پس از تجزیه هزار و ۷۰۰ ترکیب حرف و آوا دریافتند که گذاشتن اسامی دلپذیر و دخترانه بر روی دختران موجب می شود که آنها شخصیت زنانه تر و ظریف تری داشته باشند. این درحالی است که اسامی پسرانه و غیرمعمولی که بر روی دختران گذاشته می شود شخصیت این دختران را خشن تر و جدی تر می کند.

به گفته این دانشمند ، دختران دبیرستانی که اسامی پسرانه ای چون اشلی یا شانون داشتند بیشتر به دروس ریاضیات و فیزیک علاقه مندی نشان می دادند درحالی که دخترانی که دارای اسامی دخترانه ای چون الیزابت یا کایلا بودند بیشتر به دروس علوم انسانی علاقه داشتند.

همچنین در تحقیقات دیگری که دانشمندان دانشگاه ایالت واین در دیترویت انجام دادند مشخص شد افرادی که اسم آنها با حرف  A آغاز می شود زندگی طولانی تری نسبت به افرادی که اسامی با حروف آغازین B، C یا D دارند.

در این تحقیق که اسامی ۱۰ هزار فرد از بین ورزشکاران، پزشکان و وکلایی که بین سالهای ۱۸۷۵ تا ۱۹۳۰ زندگی می کردند مورد بررسی قرار گرفت نشان داد افرادی که اسامی آنها اندرو، آنتونی و آلبرت بود به طور متوسط ۹٫۵ سال دیرتر از همکارانی که اسامی آنها دایان، دنیل و دیوید بود زندگی کرده بودند.

متوسط طول عمر افراد با حرف D برابر با ۶۹٫۲ سال و متوسط عمر افراد با حرف A برابر با ۷۳٫۴ سال بود.
این طبقه بندی همچنین از دیدگاه انتخاب شغل نیز جالب بود. به طوری که بیشتر افرادی که نام آنها «لارنس» با عبارت آغازین «لا» به معنی قانون بود وکیل و کسانی که اسمشان «دنیس» با عبارت آغازین «دن» مثل «دندان» بود دندانپزشک شده بودند.




:: بازدید از این مطلب : 685
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : nahal

خوراک های ویژه دارای ترکیبات فوق العاده می باشند که پوست را نرم و لطیف کرده و از آسیب های مرتبط با افزایش سن محافظت می کنند.

۱- توت فرنگی: این میوه دارای ویتامین c ضد پیری می باشد که میزان این ترکیب در توت فرنگی حتی بیشتر از مرکباتی مثل گریپ فروت و یا پرتقال می باشد. افرادی که ویتامین C به اندازه کافی مصرف می کنند کمتر دچار چین و چروک پوستی می شوند. ویتامین C علیه رادیکال های آزاد که باعث از بین رفتن کلاژن می شود ، عمل می کند. برای تاثیر بهتر این میوه می توانید ۱ تا ۲ بار در هفته از ماسک توت فرنگی استفاده کنید.

۲- روغن زیتون: مواد آنتی اکسیدانی ضد التهابی موجود در این روغن باعث نرم شدن پوست می شود. استفاده موضعی از این روغن باعث طراوات پوست می شود. مصرف روغن زیتون بدلیل داشتن آنتی اکسیدان باعث برطرف شدن التهاب می شود. به خاطر داشته باشید که التهاب تنها به خاطر بیماری نیست. مهم ترین آن چین و چروک و یا گودی و سستی پوست می باشد.

۳- چای سبز: این گیاه نیز سرشار از آنتی اکسیدان های ضد التهابی است. این ترکیب مانع از بروز سرطان پوست می شود. همچنین اضافه کردن عصاره مرکبات به این ترکیب باعث ارتقا خاصیت و عملکرد آنتی اکسیدان ها می شود و دوام و تاثیر آن را در بدن افزایش می دهد.

۴- کدو: کدو سرشار از ویتامین C,E و A می باشد که در پاکسازی پوست موثر است. آب رسانی به پوست را تقویت می کند.همچنین آنتی اکسیدان موجود در آن ضد رادیکالهای آزاد عمل می کنند.

۵- انار: انار یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدانی می باشد که حتی بهتر از چای سبز عمل می کند. سلولهای مرده پوست را می زداید و خاصیت ضد التهابی دارد



:: بازدید از این مطلب : 849
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : شنبه 6 آبان 1391 | نظرات ()