چگونه از شر جوش های سرسیاه خلاص شویم؟
نوشته شده توسط : nahal



جوش های سرسیاه بر خلاف جوش های سرسفید، روی پوست چرب ایجاد می شوند.
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، پوست دارای خلل و فرج های فراوانی است که با مسدود شدن آنها توسط سلول های مرده پوست و چربی تولید شده در آن و طی اکسیده شدن با اکسیژن هوا، رنگدانه های موجود در این خلل و فرج ها به رنگ سیاه تبدیل می شوند.
اگرچه ممکن است جوش های سرسیاه صورت شما به راحتی قابل مشاهده نباشند اما در فاصله نزدیک به وضوح دیده می شوند.
جوش های سرسیاه اغلب روی بینی، پره های بینی، چانه و پیشانی و گاهی نیز روی کمر ایجاد می شود؛ چراکه پوست این نواحی بیشترین مقدار چربی را ایجاد کرده و به علاوه بسیار مستعد در جذب آلودگی، خاک و انواع محرک ها هستند و اگر به خوبی این نواحی را تمیز نکنیم، دانه های سرسیاه بسیاری در آنها ایجاد خواهد شد.
چطور جوش های سرسیاه را از بین ببریم؟
نظافت پوست شامل شستشوی آن با یک شوینده ملایم به مدت چند دقیقه، آبکشی کامل و سپس ماساژ صورت با یک تمیز کننده یا اسکراب ملایم حاوی بنزوئیل پروکساید بهترین راه برای تمیز نگه داشتن و در نتیجه از بین بردن دانه های سیاه است.از این طریق سلول های مرده و آلودگی از روی پوست برداشته می شود.این شیوه نظافت به عمق جوش های سرسیاه نفوذ کرده و ریشه آنها را از بین می برد اما آسیبی به پوست نمی رساند.
پس از مرحله شست و شو باید با یک حوله نرم پوست را کاملأ خشک کرده و سپس آن را بخوردهید تا ریشه های آسیب دیده دانه های سرسیاه نرم شده و خارج کردن آنها راحت تر شود.در این مرحله می توانید با یک فشار و یا با استفاده از چسب ها، ماسک ها و یا دستگاه های مختلف این جوش ها را خارج کنید.
گفتنی است؛ افرادی که جوش های زیادی روی پوست خود دارند نباید از هیچ نوع اسکرابی استفاده کنند بلکه باید آب میوه ها و سبزیجات مثل آب لیمو را مورد استفاده قرار دهند





:: بازدید از این مطلب : 1441
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: